Мотивите на 5 пушачи-депутати, един бивш, един нередовен и двама непушачи срещу прекалените забрани

Мотивите на 5 пушачи-депутати, един бивш, един нередовен и двама непушачи срещу прекалените забрани

© Дневник



След 5-месечни дискусии депутати от БСП все пак внесоха промяна в закона за здравето, с която да отпадне пълната забрана за пушене на закрито. Те предлагат да се върне възможността за палене на цигара в ресторанти, казина, заведения за хранене, нощни заведения, но в обособени за целта места, където да не се допускат младежи под 18 години. Идеята им е собственици на квартални заведения - до 70 кв. м, сами да решават дали ще са заведения със или без дим. Предвижда се да се разреши пушенето на стадион и в обособени места на летищата. "Дневник" потърси 9-имата вносители на промяната за личните им мотиви да подпишат тази поправка.



Спас Панчев, непушач: Забраната е най-корупционният закон




Зам.-председателят на парламентарната група на БСП и лидер на Земеделския съюз "Александър Стамболийски" Спас Панчев е основният вносител и автор на промяната в закона за здравето. Според него обществото - граждани и ресторантьори, е разделено на две и трябва да се сложи край на този спор с гласуване в парламента. В този си вид законът не се спазва, той е един от най-корупционните и трябва да се усъвършенства. Затова предлагаме либерализация. Почти никъде не виждам някой да спазва забраната за пушене на обществени места. По-богатите ресторантьори си плащат, там не се правят проверки. Наказанията са само за малките, а при тях не ходят клиенти, защото се спазва забраната. Фалитите са много.


Атанас Мерджанов, непушач: Всяка забрана, доведена до абсурд, е противопоказна


Зам.-председателят на парламентарната група на БСП и шеф на вътрешната комисия Атанас Мерджанов казва, че е подкрепил либерализацията, защото "всяка една забрана, доведена до своя абсурд е противопоказна и е вредна за обществото като цяло". В крайна сметка трябва да се отчитат всички страсти и измерения на обществото, в този смисъл смятам, че поправката, която предлагаме, е по-скоро справедлива, отколкото дискриминираща. Въпрос на възпитание и на култивиране на ценности е дали децата ще пушат.


Корнелия Нинова, пушач: Да дадем свободно право на избор


Зам.-председателят на парламентарната група на БСП и бивш зам.-министър на икономиката в тройната коалиция Корнелия Нинова смята, че пълната забрана за тютюнопушене на закрито ограничава права, не дава право на избор, пречи на развитието на този икономически сектор - ресторантьорство, туризъм и т.н. Промяната, която предлагаме, гарантира и правата на непушачите. В никакъв случай не искаме да пречим на непушачите, но нека и едните, и другите да имат свободно право на избор. Освен това още като се приемаше забраната бяхме против, поели сме ангажимент, че ще я отменим и си изпълняваме ангажиментите. Според мен забраната беше грешка. Парламентарната ни група ще гласува по съвест.


Татяна Буруджиева, пушач: Не разбирам агресията срещу правото на избор


Началникът на кабинета на лидера на БСП Сергей Станишев, политолог и депутат Татяна Буруджиева смята, че всеки забранителен режим изисква създаване предварително на условия, за да се спазва. Това е моят мотив за всеки закон. За мен не е логично да се тръгва директно към забрана, без да са извършени тези действия. Не е логично не само за мен, но и за голяма част от европейските държави, които я бяха въвели и после се отказаха. Сега какво се връща - възможността някой да избира. Не разбирам агресията на другия, който държи непременно никой да няма право на избор.


Мартин Захариев, пушач: Между първо и второ четене бихме могли да направим още рестрикции


Депутатът от гражданската квота на БСП Мартин Захариев коментира пред "Дневник", че макар да е вносител на поправките имал забележки към тях. Има много неща, които искам да се променят между първо и второ четене, каза той.


Категорично не трябва да се пуши на стадионите, за мен е грешка да се пуши там, където се сервира храна - това са поправки между първо и второ четене, които трябва да бъдат сериозно обмислени, аргументирани и защитени, посочи той. Попитан защо тогава се е подписал под законопроекта, след като не го одобрява, Захариев отговори: "Защото между първо и второ четене бихме могли да направим още рестрикции". Имам забележки към така внесения законопроект, но го подписах, защото такава е парламентарната техника, могат да се правят промени между първо и второ четене. Всъщност промени между първо и второ четене може да прави всеки народен представител, без значение дали е вносител на проекта на първо четене или не.


В парламентарната група сме взели единно решение да подкрепим такъв законопроект, каза той. Участвал съм в множество дискусии по темата още юни, казал съм си публично мотивите, продължавам да ги поддържам, те са синтезирани в мотивите, трябва ли да ги повтарям, възмути се той. Помолен да ги синтезира накратко, препоръча да проверим в интернет, "навсякъде ги има". Моите лични мотиви са такива, каквито са на вносителите.


Тодор Радулов, нередовен пушач: Заведенията са частна собственост, те сами решават


Депутатът от БСП в Благоевград Тодор Радулов коментира, че всеки избира дали да пуши или да не пуши. Правим частично разрешаване на пушенето - в заведения, в които преди няколко години част от собствениците направиха солидни инвестиции, които в момента не могат да си възвърнат. Но не това е най-важното, най-важното е, че става дума за частна собственост и те имат право да организират така дейността си, че да имат полза от този бизнес. Клиентите или гражданите, които искат да ползват тези услуги, би трябвало да изберат дали да влязат в тези заведения или не. Това е право на избор. Забраната е частична - тя остава на други те обществени места, засяга само нощните заведения и казина.


Добрин Данев, бивш пушач: Всеки ще отиде там, където има желание и нужда


Депутатът от БСП в Русе Добрин Данев, който кара втори мандат в парламента, обвърза мотивите си за тази поправка с възможността да се даде на всеки български гражданин право на избор. Това е основната причина, всичко останало е следствие. Считам, че по този начин ще се даде право на всеки да избира и в резултат на тази възможност противоречията между привържениците на едната и другата страна ще се изчистят. Имайки избор, всеки ще иде там, където има желание и нужда. От 5 години не пуша и не съм свързан с този бранш.


Зам.-председателят на БСП Димитър Дъбов (определян като страстен пушач) и зам.-председателят на парламентарната група на БСП и бивш зам.-министър в тройната коалиция Димчо Михалевски (пушач) не бяха открити за коментар какви са аргументите им да подкрепят законопроекта като негови вносители.


Министърът на здравеопазването Таня Андреева, която не пуши, коментира пред "Дневник", че се надява поправката да не бъде приета. От самото начало съм против либерализирането на режима, под каквато и да е форма. За мен или има забрана, или няма. Аз нямам никакъв аргумент в полза на либерализирането - и от медицинска гледна точка, и от гледна точка на защитата на здравето на пушачите и на непушачите. Всяка либерализация ще доведе до риск за непушачите, които ще бъдат в затворените помещения. Доколкото зная няма политическо решение и гласуването в залата ще бъде по съвест - по това кой как разбира аргументите "за" и "против" и се надявам промяната да не мине.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (230)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  3. 3 Профил на Митко Василев
    Митко Василев
    Рейтинг: 634 Неутрално

    Свободата на избора е преди всичко.
    Да не припомням онази фраза "Който се отказва от свобода в името на..."

    това, че казваш даден факт, не означава, че непременно го харесваш. въпреки че за 95% от аудиторията значи точно това
  4. 4 Профил на Geoimg
    Geoimg
    Рейтинг: 800 Гневно

    Махленски, но за сметка на това, безочливи аргументи!?
    Берачите на джица са по-убедителни!
    Това ли е елита на България - тежко ни и горко!?

    *Лауреат на Нобелова награда! ГРАЖДАНИН! БЕЗПАРТИЕН!!!
  5. 5 Профил на alighieri
    alighieri
    Рейтинг: 381 Неутрално

    "Ограничаването в каквато и да било степен на тютюнопушенето не може да се приеме като мярка накърняваща права или засягаща правна или лична сфера на гражданите. Напротив - възможността да се пуши на обществени места, дори при ограничени условия, поставя под заплаха здравето както пушещия, така и на околните/пребиваващи или работещи в тях/ и нарушава основното и неотменимо конституционно право на гражданите на здравословна и безопасна среда на живот.

    В този контекст именно предоставянето на възможност за упражняване натази вредоносна практика на обществени места може да се разглежда като нарушаване на субективни права, гарантирани от Основния закон и като дискриминационна практика по отношение желаещите да живеят , работят използват обществени места без тютюнев дим, както и може да бъде основание за търсене отговорност за вреди."

  6. 6 Профил на corelli
    corelli
    Рейтинг: 488 Гневно

    Интересно, как биха реагирали тютюнджиите, ако аз съм на хероин и обикаляйки около тях ги бода с моята спринцовка? ... дали няма нещо много сбъркано в това "правителство", за което по-правилно би било да се каже "кривителство"?

  7. 7 Профил на Geoimg
    Geoimg
    Рейтинг: 800 Любопитно

    [quote#3:"Митко Василев"]Свободата на избора е преди всичко[/quote]
    И докъде свършва свободата!?

    *Лауреат на Нобелова награда! ГРАЖДАНИН! БЕЗПАРТИЕН!!!
  8. 8 Профил на corelli
    corelli
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#1] от "Тони!":
    Много и пука за род и Родина на тая! Само парА да пада!

  9. 9 Профил на mto
    mto
    Рейтинг: 1030 Неутрално

    Оставка бе! Какво има ви коментирам отвратителния лобизъм! ОСТАВКА!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Вместо виц: "Високият морален стандарт в политиката, който зададе ГЕРБ!"
  10. 10 Профил на alighieri
    alighieri
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Аз съм изумен как тези "депутати" тълкуват значението на думата "свободен избор."

    Изборът да не влезеш в заведение, защото вътре се пуши НЕ Е свободен избор. Ако единият от двата избора, които мога да направя застрашава живота или здравето ми, това не е СВОБОДЕН избор.

  11. 11 Профил на Shkembechorba
    Shkembechorba
    Рейтинг: 438 Неутрално

    Господа мързеливи пушачи, какъв ви е проблемът да си вдигнете тежкото его от масата и да излезете за две минути навън да пушите?
    Защото в една смесена компания, по-толерантни и отстъпчиви са непушачите, а не пушачите.
    И що за идиотия е след 22 часа да се пуши навсякъде? Нима след 22 часа цигареният дим не е вреден? Или след 22 часа непушачите нямаме право на избор? Нали уж за това се борите? Е, питам аз политическите евнуси Мартин Захариев, Буруджиева и ко. къде би било правото ми на избор след 22 часа?
    Затова забраната трябва да остане!

    Ако вие препушите, и аз мириша на пепелник, но ако аз препия на вас нищо ви няма.

  12. 12
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  13. 13 Профил на Станислав
    Станислав
    Рейтинг: 1363 Любопитно

    "Законът не се спазва, той е един от най-корупционните и трябва да се усъвършенства. Затова предлагаме либерализация." Ами при това положение, защо не либерализирате разпространението на дрога и закупуването и носенето на огнестрелно оръжие?! И там законите не се спазват...

    “Wine makes daily living easier, less hurried, with fewer tensions and more tolerance” B. Franklin
  14. 14
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  15. 15 Профил на Valeria
    Valeria
    Рейтинг: 844 Неутрално

    [quote#11:"Shkembechorba"] Ако вие препушите, и аз мириша на пепелник, но ако аз препия на вас нищо ви няма. [/quote]


    Сигурно така е казвал и изродът, пребил до смърт жена си пред очите на едногодишната им дъщеричка. Пиел си редовно, милият.

    https://goo.gl/8NG90J
  16. 16 Профил на Станислав
    Станислав
    Рейтинг: 1363 Весело

    А Тодор Радулов чупи тъпомера! Да, частна собственост, но отдадена за обществено ползване, като при това положение трябва да се спазват норми и правила и да се защитават интересите и здравето на ВСИЧКИ потенциални клиенти. Да очакваме подобни "състоятелни" аргументи и от съдържателите на публични домове, които ползват частна собственост...

    “Wine makes daily living easier, less hurried, with fewer tensions and more tolerance” B. Franklin
  17. 17 Профил на goshogoshev
    goshogoshev
    Рейтинг: 528 Неутрално

    До коментар [#10] от "alighieri":

    Е колкото и да философстваш ще отпадне тая глупотевина

  18. 18 Профил на Shkembechorba
    Shkembechorba
    Рейтинг: 438 Неутрално

    До коментар [#15] от "vaieria":

    Нулев пост, както се казва. Да ми вадиш думите от контекста е комунистически похват.

  19. 19 Профил на Shkembechorba
    Shkembechorba
    Рейтинг: 438 Неутрално

    Платените червени минусчета започнаха работен ден. Гордостта на партията, милите, срам за България.

  20. 20 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1128 Весело

    [quote#7:"Geoimg*"]И докъде свършва свободата!? [/quote]
    Ами то и избора е свършил

  21. 21 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1262 Неутрално

    Лобизъм и популизъм в едно. Не знам кое от двете е водещото, но явно другарите оправиха страната и се заеха и с този "проблем". Година половина след забраната хорат свикнаха с нея, заведенията станаха приветливи, а не вонящи, и в интерес на истината не виждам голям отлив от посетители. Забраната за пушене е едно от нещата, които ни доближават до цивилизованите страни, за съжаление това е българската действителност - лобизъм и непоследователност в политиката и законодателството.

  22. 22 Профил на ju.li
    ju.li
    Рейтинг: 1661 Любопитно

    Пушачите си намериха алтернативите и вече не им пука. Въпросът е: защо НЕпушачите не изпълниха обещанията си и не напълниха заведенията?

  23. 23
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  24. 24 Профил на corelli
    corelli
    Рейтинг: 488 Гневно

    "Един от признаците, отличаващи цивилизования свят от джунглата, е отношението към човешкото здраве. Гражданите на развитите държави са достатъчно просветени, за да съзнават, че нямат право да вредят на околните с опасните си навици.
    Докато в дивите страни пехливани като Андрей Слабаков твърдят обратното: че пушачите са жертва на агресия, а онези, които отстояват правото си да не бъдат тровени от вторичен дим, са агресорите."
    Това е коментар на Norman Granz отпреди половин година, в който е казано всичко!!!

  25. 25 Профил на Valeria
    Valeria
    Рейтинг: 844 Неутрално

    До коментар [#18] от "Shkembechorba":

    Напротив, на твоя краен пример отговарям със сравним. Като изчерпите постните си аргументи, започвате да обвинявате в комунистически убеждения. Жалка история.

    Всеки мислещ човек би се съгласил, че пиенето е довело до много повече смърт и нещастия.

    https://goo.gl/8NG90J
  26. 26 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 720 Неутрално

    Народните представители(депутатите) внесли това предложение, кое защитават в случая? Волята на избирателите или желанието на някой , който им е "кихнал". И това не е ли в конфликт с волята на избирателя?

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  27. 27 Профил на corelli
    corelli
    Рейтинг: 488 Весело
  28. 28 Профил на Sofia Markarian
    Sofia Markarian
    Рейтинг: 541 Неутрално

    колко "прекалени" могат да са мерки свързани с доказана опасност за човешкото здраве?

  29. 29
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  30. 30 Профил на kristianb
    kristianb
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Мотивите са два - Булгартабак и Кингс Тобако.
    ОСТАВКА!!!

  31. 31 Профил на Sofia Markarian
    Sofia Markarian
    Рейтинг: 541 Неутрално
  32. 32 Профил на Shkembechorba
    Shkembechorba
    Рейтинг: 438 Неутрално

    До коментар [#25] от "vaieria":

    Не, малката, не отговаряш, а изопачаваш. Само сухар не би разбрал тънкия майтапчийски намек, който направих. А за сравнимост на примерите и дума не може да става.

  33. 33 Профил на mi6kro
    mi6kro
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Покъртително!

    Оставят те без коментар. Най -вече декларацията на тази Андреева. Момичето явно живее в приказка.

    Местан да се извини за "РИТОРИЧЕСКИ" ! #236 едно-мандатни региона за страната + 4 едно-мандатни района за чужбина
  34. 34 Профил на v_l
    v_l
    Рейтинг: 396 Неутрално

    То че от парламента нищо разумно няма да дойде е ясно ... барем се намерят свестни ресторантьори, които да си запазят забраната, че да има къде да да хапне човек без след това да трябва да се пере ...

    А инак културния човек и без забрана не пуши на маса или на затворено в компанията на непушачи. Ама то много културни хора у нас никога не е имало.

  35. 35 Профил на tzubi
    tzubi
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Единствения им аргумент е собствения им егоизъм и парите на Булгартабак, собственост на руска престъпна банка и Цветан Василев!

  36. 36 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 759 Неутрално

    До коментар [#15] от "vaieria":

    Аз като препия, може да пребия жената, ама може и да не я пребия, даже досега не се е случвало да я пребия. Обаче ако седя до пушач, няма вероятност да не се вмирише всичко на фъшкии. Там е тънката разлика. Тоя който пребива жена си, ще го прави и с алкохол, и без. А и айде да забраним и алкохола в заведенията, ама и пушенето да забраним. Тогава доволна ли ще си? Отделно, пияните шофьори които убиват или осакатяват хора зад волана са НАРУШИТЕЛИ на закона, не може нарушителите на един закон да се ползват за оправдание за отмяната на друг закон, щото видите ли ония избивали повече хора.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  37. 37 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 1170 Неутрално

    Мотивите са ясни! Каквото и да казват става дума за ПАРИ! Това са мотивите.

    П-А-Р-И!

    ДЕПУТАТИТЕ ГЛАСУВАЛИ ПРОТИВ ВОЛЯТА НА 2.5 МИЛИОНА БЪЛГАРИ ГЛАСУВАЛИ С "ДА" НА РЕФЕРЕНДУМА СА ЕДНИ ПРЕВРАТАДЖИИ. ТЕ ВЕЧЕ ПРЕДСТАВЛЯВАТ САМО СЕБЕ СИ.
  38. 39 Профил на realist22
    realist22
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Аз съм за това-да се забрани абсолютно и алкохола.Или литъра да го направят 50 лева.Това е големия бич божи...не тютюна..

  39. 40 Профил на Freedom of Speech
    Freedom of Speech
    Рейтинг: 648 Неутрално

    На Корнелия Нинова май повече и е зор за цигарките, отколкото за съдбата на бедния българин...

    Езикът е машина и не бива да се допуска пружините й да скърцат.
  40. 41 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 5039 Неутрално

    Да не си помисли някой,че ДРУГАРИТЕ внасят отмяната СРЕЩУ ЕДНИ ДЕБЕЛИ ПАЧКИ.
    Сакън !
    Не е верно !
    Правят го СЪВСЕМ БЕЗВЪЗМЕЗДНО.
    В името на ЧОВЕКА.
    Дето всички му знаем името,ха-хааааа.......

  41. 42 Профил на lindentown
    lindentown
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Сблъсъкът тук е цивилизационен. Пушачи срещу непушачи! Западни ценности срещу източно варварство. Татари срещу славяни и траки. Булгури срещу българи. Комунисти срещу демократи. Всичко останало са лакардии. Комунисти=Татари=Булгури=Пушачи!

  42. 43 Профил на asbroad
    asbroad
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#23] от "Ганий":

    Мда, хомосексуалните ти виновни за невъзможността да тровиш (себе си едно на ръка) околните. Изобщо, забелязва се прелюбопитно обсебване с тез хомосексуални, споменаваш ги кажи речи под всяка статия, 'уважена' с нескромното ти мнение.

  43. 44 Профил на realist22
    realist22
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Аз съм за това-да се забрани абсолютно и алкохола.Или литъра да го направят 50 лева.Това е големия бич божи...не тютюна.

  44. 45 Профил на Valeria
    Valeria
    Рейтинг: 844 Весело

    [quote#36:"DareDebil"]даже досега не се е случвало да я пребия.[/quote]

    Браво, джентлемен си!

    При това си много умен - схванал си тънката разлика между ужасяващото престъпление някой да вмирише дрехите ти на цигари и нелепата мнителност спрямо някой спиритосан човечец с агресивно поведение. Може и да не се случи да пребие някого, то си е късмет в крайна сметка, тъй де!
    Не съм споменавала пияни шофьори, защо ги намесваш в спора?
    Ако визираш Стависки, той е добро момче, не пуши.

    https://goo.gl/8NG90J
  45. 46 Профил на asbroad
    asbroad
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#25] от "vaieria":

    Сериозно?

    Almost six million people die from tobacco use and 2.5 million from harmful use of alcohol each year worldwide, the World Health Organization (WHO) reports.

  46. 47 Профил на alighieri
    alighieri
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#42] от "lindentown":

    Конфликтът изобщо не е пушачи-непушачи.
    Много, да не кажа мнозинството, от пушачите искат забраната да остане.

  47. 48 Профил на Valeria
    Valeria
    Рейтинг: 844 Неутрално

    До коментар [#46] от "asbroad":

    Quite preposterous

    Трудно е да се установи връзката между смъртта на тези хора и тютюнопушенето. Дори и при емфизема обикновено се касае за дългогодишен вреден труд

    https://goo.gl/8NG90J
  48. 49 Профил на Valeria
    Valeria
    Рейтинг: 844 Неутрално

    До коментар [#47] от "alighieri":

    Повечето ми приятели пушат и нито един от тях не подкрепя забраната

    https://goo.gl/8NG90J
  49. 50 Профил на ЧеГоБараш
    ЧеГоБараш
    Рейтинг: 471 Неутрално

    Вето на президента и ОСТАВКА на тия продажни небългари!

  50. 51 Профил на sir_matt
    sir_matt
    Рейтинг: 449 Неутрално

    Ценна статия. Тия са по-големи дебили отколкото човек би предположил само въз основа на това, че предлагат тази поправка.

    "Me and Jimmy... we're men of grass, and boots, and beauty. "
  51. 52 Профил на lo_ridah
    lo_ridah
    Рейтинг: 701 Неутрално

    5 боклика плямпат празни работи.
    Ще ги чета само ако някой предложи задължително удвояване на персонала на заведенията в които се пуши.
    Все пак нали пушенето
    - Ще спести разходи за плащане на рушвети за проверяващите
    - Експлозивно ще увеличи посещаемостта, обема продажби, оборота и приходите на заведенията

    Ако не го предложат ...сърбите имат един лаф кво да пушат.

    Accelerates Under Demonic Influence
  52. 53 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 902 Гневно

    [quote#11:"Shkembechorba"]Господа мързеливи пушачи, какъв ви е проблемът да си вдигнете тежкото его от масата и да излезете за две минути навън да пушите? [/quote]
    Айде стига с тия крясъци и обиди към пушачите!
    "Тежко его" е да смяташ, че си кой знае колко по-добър от някого, само защото той има един порок повече. Порок, с който вреди изцяло на себе си.
    Поправката в закона не е предложена от пушачи, тя е предложена от лобисти.
    Това, че съм пушач, не значи, че ми харесва миризмата на фасове.
    И не значи, че съм против забраната за пушене на закрито.

  53. 54 Профил на Кокетна - Спасението на България е ПП ГЕРБ!
    Кокетна - Спасението на България е ПП ГЕРБ!
    Рейтинг: 594 Неутрално

    Внимавайте какво пишете тук! Преди малко пуснаха във Фейсбук следният текст:

    Стоян Стоянов
    Мой приятел, коментиращ в "Дневник", току що ми се оплака, че е получил тридневен бан за следния коментар:
    "Дневник пак манипулира с тъпо анонимно писание. Да не би да очаквате Борисов да си е записвал в тефтерче къде и кога е летял, та после да предостави информацията на медиите? Не пускайте ученичките от екипа си да се упражняват по сериозни въпроси. "

    Коментарът е написан по повод твърдението в анонимен текст:
    “Бойко Борисов отказа да предостави информация за дейността на полетите си.”

    Тази нагла медийна лъжа се появява в “сериозната” медия, след като от 5 юни досега цяла парламентарна комисия се занимава с полетите на Борисов въз основа на докладите, получени от самия авиоотряд?

    А основанието на модераторите гласи:
    "Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица."

    Страх и медиен натиск имало по времето на ГЕРБ?
    Цензурата сега настъпва все по-смело, а нашите "демократични" медии нито търпят критика, нито ги интересува какво мислят читателите за писанията им.
    Като цяло, засега комунистическите отрепки и медийните им маши, самопровъзгласили се за журналисти, не могат да пипнат само Фейсбук!

    ОСТАВКА НА ПРЕСТЪПНАТА ЧЕРВЕНА ХУНТА!!!
    http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2013/10/15/2161467_dannite_za_poletite_na_oresharski_-_dostupni_samo_za/?ref=id#comment-23

    Да не се окажете в позицията на този коментиращ (не можах да го разпозная, въпреки, че и аз съм писала в темата).

    Има две политики. Едната е дясна, а другата - грешна. Маргарет Тачър
  54. 55 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 701 Неутрално

    Тези хубаво да ги запомним! Няма място за такива в управлението. Направена е една трудна крачка по посока на световните тенденции и в името на зачитането на правата на хората, запазване на здравето и правото на избор, а те ни връщат в миналото. Пълен абсурд!
    ОСТАВКА!

  55. 56
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  56. 57 Профил на lady_atlas
    lady_atlas
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Пълни смешници! За каква свобода и либерализация говорят?! Какво значи да си свободен - да пречиш на всички останали?! Това не е свобода, а свободия! Разликата е огромна...Именно тази свободия, на която сме свидетели години наред, ни доведе до това, че децата ни се превърнаха в подръжатели на идеали и морали, които са посмешище за целия свят! На никой ли не му прави впечатление, че децата пушат по на 12-13години, псувните са неразделна част от речника им, дори и в час...когато дойдат чужденци, бъркат ученичките с проститутки!!! И не ми казвайте, че е само въпрос на възпитание в къщи...Много е трудно да го опазиш, когато ВСИЧКИ около теб са такива!! Отдавна трябваше да забранят не само цигарите, но и долнопробната чалга, която е заляла горката ни родина!

  57. 58 Профил на ОЗАРЕН
    ОЗАРЕН
    Рейтинг: 701 Неутрално

    Повечето коментари са продиктувани от личен интерес, а не от лично виждане за някаква справедливост. Много ми се иска за половин година да се забрани изобщо продажбата на цигари и алкохол и след това с интерес бих наблюдавал мненията по настоящата тема.

    русофобството и соросоизма са тежка психична диагноза
  58. 59 Профил на nando
    nando
    Рейтинг: 541 Неутрално

    тия същества на снимката ми приличат на ПЕТИМАТА импотентни! Бас държа, че нито един от тия не прави секс. Затова изцглеждат толково отчаяни и озъбени на живото! А от Курнелия Нинова поне можеше да излезе отлична лесбоприятелка в Сливенския затвор, ако бяха я осъдили там за далаверите с Р Овч

  59. 60 Профил на 2029
    2029
    Рейтинг: 612 Неутрално

    Мотивът е един: Взетият рушвет

  60. 61 Профил на pbd
    pbd
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Пълен кретенизъм е пускането на пушачи в заведенията за малко и на определени места. Ясно е ,че дима ще бъде навсякъде. Както е ясно, че няма малко бременна жена.

  61. 62
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  62. 63 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1948 Неутрално

    уф, тоя чумп@л Буруджиева откъде го измъкнаха и докога ще ни го навират по всеки повод...

  63. 64 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3439 Неутрално

    До коментар [#62] от "ivodino":

    Доста нелепо мнение. Никой не ти нарушава никаква свобода. Чудно ми е как аз и останалите 15 човека можем да минем, а ти, баш тариката не можеш, че и избор нямаш. Сакат ли си? Аре бегай у лево да си преговориш теорийката...

    Доста инфантилна представа имаш какво е избор.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  64. 65 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3439 Неутрално

    До коментар [#23] от "Ганий":

    Как ги измери бе, анкето?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  65. 66
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  66. 67 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3439 Неутрално

    До коментар [#66] от "ivodino":

    Спести ни личните си драми. Нещо по темата имаш ли? Протестите не нарушават ничии права. Отпадането на забраната нарушава конкретни права и налага дискриминация. Нещо неясно?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  67. 68 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 854 Весело

    Герберастчетятя, "Прекален светец и Богу не е драг!" казват по нашия край....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  68. 69 Профил на ivodino
    ivodino
    Рейтинг: 381 Неутрално


    До коментар [#67] от "Тони!":

    И каква е дискриминацията- никой не те спира да посещаваш заведения, в които се пуши.

  69. 70 Профил на hinin37
    hinin37
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#54] от "Кокетна - за незабавна ОСТАВКА!":
    Комисията на АТАКА , разследваща полетите на авиоотряд 28 по времето на Борисов, отказва да сравни разходите с полетите на предишната Тройна на Станишев...Справедливост и честност - и демокрация...

  70. 71 Профил на Картина
    Картина
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Като видиш физиономиите-"кирпича просят", като четеш мислите се чудиш ти ли не си у ред, те ли не са. Те хората поне нещо за здравето направиха, тези отново ще ни бутат в калта. Ще изпуши 20 цигари, ще изпие едно кафе, ще му опадат зъбите, ще го тресне инсулт, ама кой му пука.

    Пази се да не бъдеш измамен от суетна слава - тя е пропаст за ограничените умове.
  71. 72
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  72. 73 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 854 Весело

    До коментар [#61] от "pbd":
    Ако не искаш да си бременна не ходи с мъже, ако те дразни дима не ходи в кръчма където се пуши!! Толкова ли е сложно????

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  73. 74 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 854 Весело

    До коментар [#72] от "Тони!":
    Ако си с деца иди в "Захарно петле" там никога не се пушело.....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  74. 75
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  75. 76 Профил на Дневник:Анкета за или против новият сайт
    Дневник:Анкета за или против новият сайт
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#11] от "Shkembechorba":

    Стойностен и с доводи коментар.

    Да мразиш е сериозно занимание. Имаш ли толкова време, да се "забавляваш" с това ?!?
  76. 77 Профил на ivanalex2
    ivanalex2
    Рейтинг: 488 Неутрално

    В този си вид законът не се спазва - Спас Пенчев.
    Ами в такъв случай трябва да се премахнат задължителните здравни и пенсионни осигуровки, защото има много хора, дето не ги плащат. Както и Гражданската отговорност.
    Корнелия Нинова, пушач: Да дадем свободно право на избор.
    Ами защо тогава не дадем и правото на наркоманите свободно да си употребяват наркотици? Както и да не се забранява на малолетните да посещават заведения, където се пуши.

  77. 78 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3439 Неутрално

    До коментар [#74] от "boby1945":

    Ами ако ми се яде пица, или с деца мога само в захарно петле да ходя, да ви се и комунистите изостанали...


    До коментар [#75] от "ivodino":

    Аз принципно не искам и да те издържам теб и семейството ти като се тръшнеш с тумори из белите дробове, ама е факт.
    Колкото до заведенията - нали говорим за дискриминация? При отпадане на забраната, на децата им се забранява да посещават заведения. Типична дискриминация по възраст. Кво не разбра?
    На теб като ти се пуши, бегай в Зимбабве, кой те кара да стоиш тук?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  78. 79 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 495 Неутрално

    И петимата са капацитети!
    Корупционни, лобистки капацитети!
    Тежко на народа дето търпи такива отрепки да определят бъдещето на децата му!

  79. 80 Профил на Genadi Petkov
    Genadi Petkov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    нямам думи:

    По-богатите ресторантьори си плащат, там не се правят проверки.

    т.е. неспособни сме да спрем корупцията, защо се опитваме...!!!!

    Ужас..

  80. 81 Профил на ivodino
    ivodino
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#78] от "Тони!":

    И аз по принцип не искам да издържам теб и останалите десни безработници, които висят на улицата с 80- процентния акциз, който плащам за цигарите, които пуша, но проявявам солидарност. Май и не можеш да четеш- забраната ще отпадне само за някои заведения- не за всички, така че ще можеш да водиш децата си на пицария, в която не се пуши. На теб, като не ти се иска да си свободен, бегай в Америка, да седиш на чисто и да ядеш пластмасови кюфтета.

  81. 82 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2023 Неутрално

    [quote#6:"corelli"]Интересно, как биха реагирали тютюнджиите, ако аз съм на хероин и обикаляйки около тях ги бода с моята спринцовка? ... дали няма нещо много сбъркано в това "правителство", за което по-правилно би било да се каже "кривителство"? [/quote]

    Интересни са ми такива "сценарии"! Интересно ми е и, как реагирате на димните газове, от вашата кола и колите на другите непушачи, обгазяващи вашето и на другите непушачи деца? Това е реален "сценарий", за разлика от вашия, въображаемия. И какво правите за това, децата ви да дишат чист въздух? Протестирате против "правото" на пушачите да се тровят, с аргумента, че тровят вас?!...Аз съм пушач, но не пуша в затворено помещение: у дома, в ресторант, или в такова в което занам, че има и други хора, независисмо дали са пушачи! Но не мога да приема диктата на "апостоли, загрижени за общественото здраве", които с пяна на устата, ограничават свободата ми! Това наричам, отвличане на общественото внимание от жизнено важни за оцеляването ни въпроси и цели!

  82. 83 Профил на ivodino
    ivodino
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#82] от "batzdravo":

    +1

  83. 84 Профил на ivodino
    ivodino
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#82] от "batzdravo":

    Коментарите на всички противници на отпадането на забраната в този сайт са политически, тия хорица в от безсилие и злоба срещу комунистите и пионката Орешарски, първосигнално реагират "контра" всичко, излязло от сегашното управление.

  84. 85
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  85. 86 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1948 Неутрално

    [quote#75:"ivodino"]Ти може да искаш и като спиш на балкона, аз да не пуша през 5 квартала. [/quote]
    хахаха, в интерес на истината забраната нанесе големи щети в психиката на по-впечатлителните непушачи... наскоро моя съседка започна да се оплаква че като пуша на балкона си и се вмирисвала спалнята... не че не пуша там от 10 години де... ма не можело ли да ходя да пуша на този на горния етаж.

    Иначе подкрепям забраната 100%, пушенето на закрито си е неприятно, даже и за пушачите.

  86. 87 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 495 Неутрално

    До коментар [#82] от "batzdravo":

    Ми тука става въпрос по-скоро пушачите да не ангажират с порока си непушачите. Т'ва е. По-просто нема как да бъде обяснено.

    Въобще пушенето е един демодиран и отвратителен порок!

  87. 88 Профил на valerivutev
    valerivutev
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Господа коментиращи, никой не е доказал, че цигарите са вредни. Тютюна е открит преди няколко века и няма данни някой да е починал от него. Болестта Рак идва от радиацията на ядрените централи и бомбите с обеднен уран които се изсипват над непослушните държави. Не ставайте смешни и не вярвайте на голямата лъжа която ви пробутват уж загрижени за здравето ви.

  88. 89 Профил на dimko
    dimko
    Рейтинг: 575 Весело

    Гледам, Курнелия също се у изкиприла на фотото ! ???
    Нищо, с извинение...

  89. 90 Профил на ivodino
    ivodino
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#86] от "extraCACA":

    Съгласен съм с теб, и аз не обичам да пуша в затворени помещения, но все пак съм достатъчно широко скроен да приема да има заведения, в които не се пуши, и да ги посещавам, без да пуша в тях. Въпрос на избор, но господата явно признават само своето мнение за меродавно и правилно.

  90. 91 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3439 Неутрално

    До коментар [#81] от "ivodino":

    Неграмотник, има ли дискриминация? Има. Не ми казвай ако искам какво да правя! Дискриминацията може ли да бъде част от демокрацията в 21ви век? Не.
    А 80%та акциз отива в касичките на ДПС, за субсидии на тютюна. Хем натоварваш здравната каса, която аз издържам с вноските си, докато ти пушиш някъде, хем подкрепяш доганчо. Аре плувай...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  91. 92 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4465 Неутрално

    Хвани единия, та удари другия! Все червени, все корумпирани и черни душици!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  92. 93 Профил на Нощен ястреб
    Нощен ястреб
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#1] от "Тони!":

    Тази определено има интелектуални и ментални отклонения!

  93. 94 Профил на ivodino
    ivodino
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#91] от "Тони!":

    Вашите политически полюции не ме интересуват, в тази статия аз пиша за морални категории.

  94. 95 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3439 Неутрално

    До коментар [#88] от "valerivutev":

    Ти обърна половината медицина с главата надолу...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  95. 96 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3439 Неутрално

    До коментар [#94] от "ivodino":

    Аргументацията се удави в канала и намери политика в конкретни твърдения... Жалка история..

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  96. 97 Профил на ivodino
    ivodino
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#96] от "Тони!":

    То се вижда кай непрекъснато обсъжда депутатите- комунисти, доганчо и прочие.
    Аз говоря единствено за честно- нечестно. Очевидно последното не можеш да го асимилираш. Приятна вечер.

  97. 98 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1948 Неутрално

    [quote#84:"ivodino"]Коментарите на всички противници на отпадането на забраната в този сайт са политически[/quote]

    Чак пък толкова... бях много против когато я приемаха, сега я оценявам по-скоро като плюс отколкото като минус.

  98. 99 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3439 Неутрално

    До коментар [#97] от "ivodino":

    Дискриминацията при недопускането на заведения я пропусна.. А в началото твърдеше, че някой теб те дискриминира и ти нарушава правата на придвижване.. И това го пропусна. Кофти ли е да виждаш аргументите ти как потъват безславно в канала?

    И да повторя и за теб, че явно има няколко човека с по-скромни възможности - не обсъждам нищо. Както крайната дестинация на акцизите е факт, така и историята на вносителката също е факт.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  99. 100 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2023 Весело

    [quote#57:"lady_atlas"]И не ми казвайте, че е само въпрос на възпитание в къщи...М[/quote]

    Абсолютно! Какво домашно възпитание ви гони вас?!...Нас едно време улицата ни възпитаваше, и станахме хора! А сега, къде кафенета, къде дискотеки и барове, няма я здравата улична подкваска у сегашното поколение. И за всичко това е виновно тютюнопушенето, абсолютно!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK