Прокуратурата потвърди: Пламен Горанов е пламнал при конфликт с охраната на Община Варна

Прокуратурата потвърди: Пламен Горанов е пламнал при конфликт с охраната на Община Варна

© в, Facebook



Повече от два часа след края на работния ден в понеделник Варненската районна прокуратура разпространи информация за обстоятелствата, довели до смъртта на  36 годишния Пламен Горанов. На 20 февруари т.г. той се самозапали пред парадния вход на кметството в града, където протестираше с искане за оставка на бившия варненски кмет Кирил Йорданов.


Информацията, разпространена от прокуратурата, потвърждава версията от паралелното разследване на Дневник, според която Горанов е пламнал след конфликт с охраната на общинската сграда във Варна. Предлагаме ви текста, подписан от говорителя на Варненската Районна прокуратура Десислава Йотова, в оригиналния му вариант. Акцентите са на редакцията.


"Предвид изключително високия интерес




към досъдебното производство, водено във връзка със смъртта на Г-н Пламен Горанов, настъпила в резултат на самозапалването му пред сградата на Община – Варна, Варненската районна прокуратура намира за необходимо, обществото и медиите да бъдат информирани за установените при разследването факти и обстоятелства.


Досъдебното производство е образувано на 20.02.2013 г., по реда на чл.212, ал.2 от НПК, с осъществяване на първото действие по разследването – оглед на местопроизшествие и е водено срещу неизвестен извършител за престъпление по чл.127, ал.1 от НК.


В хода на разследването, с цел детайлно изясняване на фактическата обстановка при настъпване на инцидента, са осъществени множество процесуално-следствени действия, включващи: оглед на местопроизшествие, при който са иззети веществени доказателства; установяване кръга от негови близки, приятели и познати, в това число – лица, контактували с пострадалия в последните дни преди смъртта му, както и такива, които са го познавали през различните периоди от живота му; разпити като свидетели на тези лица; разпити на установените свидетели – очевидци на самозапалването, включително и на полицейските служители и служителя на Община – Варна, участвали при загасянето на пострадалия; изискване и прилагане към материалите по делото на видеозаписи от охранителени камери на Община Варна, на група "Видеоконтрол и превенция" при ОД на МВР гр. Варна, както и на отстоящи в близост други сгради; извършени огледи на предоставените видеозаписи; претърсване и изземване на веществени доказателства от лек автомобил; осъществени огледи на иззети веществени доказателства и изготвяне на фотоалбуми; отправяне на запитвания до различни институции; изискване на справки от мобилните оператори; назначаване и изготвяне на видеотехническа експертиза; приобщаване на изготвената медицинска документация във връзка с лечението на пострадалия; назначаване и изготвяне на съдебно-медицинска, графическа, физикохимическа и посмъртна комплексна съдебно-психиатрична и психологична експертиза.


В резултат на проведените действия и събраните, чрез тях по реда на НПК доказателства, е установено, че


Пламен Горанов е бил единствено дете от брака на родителите си.


В ученическите си години е бил прилежен и активен в учебния процес, като се е изявявал в различни мероприятия, но допускал средата, в която се движи да му влияе. След завършване на средното си образование е учил в Стопанска академия "Д. А. Ценов" в гр. Свищов, редовна форма на обучение.


След две години, се е прехвърлил в задочен профил в същата академия. През този период започнал да проявява интерес към фотографията и да се занимава с алпинизъм. Тези му занимания го отдалечили от учебния процес, поради което решил да не завършва и се завърнал в гр. Варна. Започнал работа във фотостудио, като впоследствие решил да пътува с пасажерски презокеански кораб, но не се сработил с колектива и скоро след това напуснал. В последствие, Пламен Горанов започнал да живее при свои приятели и на квартири в гр. Варна и в гр. Добрич, като се отдалечил от родителите си. Тъй като усилено се занимавал със скално катерене, решил да превърне това свое хоби в професия и започнал работа по височинно саниране на сгради. През месец август 2006 г. майката на Горанов починала. Няколко години по-късно - през 2010-2011 г. отношенията между него и баща му рязко охладнели, поради възникнали разногласия по имотни въпроси. През есента на 2012 г., Горанов започнал да живее в жилище на негова позната, находящо се в гр. Варна, като мъжа, с когото тя живеела на съпружески начала мупредоставил за ползване лекия си автомобил "Фолксваген Поло".


Според показанията на разпитаните по делото свидетели – познати и приятели на Горанов, след като влошил отношенията с родителите си,


той станал по-особен и ако си наумял нещо, не се отказвал от него.


Винаги имал собствено мнение и не позволявал на никой да му се налага. Не е употребявал наркотици, както и алкохол в големи количества. Не е имал психични проблеми. Според някой от тях не е бил избухлив, а според други – често влизал в спорове и бил лесно възбудим, но бързо му минавало и не бил злопаметен, въпреки че държал да изрази позиция по всеки въпрос и много спорел, когато бил уверен, че е прав. Бил отговорен, честен и прям човек. Не търпял несправедливости, бил безстрашен и винаги довършвал нещата докрай. Вълнувал се от проблемите на гражданското общество и остоявал законността и справедливостта, като се възмущавал, в случаите, когато даден човек не може да защити интересите си по законов ред.


Горанов обичал животните и бил природозащитник. Бил интелигентен човек, абстракционист, многопластов и с чувство за хумор. Той виждал нещата от различен ъгъл - бил аристократ в мисленето. Горанов бил много буден и креативен човек, имал винаги гражданска позиция, която защитавал. Не поставял материалното на преден план, но не го и неглижирал. Имал собствено виждане за живота и бил против моделите. Горанов бил изключително позитивен и прозорлив човек, оптимист. Бил голям авантюрист, отговорен към хората, много весел и приятен за компания. Не е споделил намерение за самозапалване, тъй като гледал напред и кроял планове за действията си в бъдеще време. Той бил много организиран. Като цяло не е споделял неща от личния си живот, но имал добре обмислена обществена позиция и ясна представа за процесите в обществото.


От лятото на 2012 г. Пламен Горанов започнал да споделя с приятели, че не е доволен от управлението на града и по-специално от отношението на кмета Кирил Йорданов към решаване на проблемите. През месец февруари 2013 г.,


Горанов се включил активно в избухналите масови граждански протести,


като участвал винаги, когато можел и първоначално бил много ентусиазиран, но по-късно изразил мнение, че с протестите нищо няма да се промени, а само ще се сменят едни управляващи с други. Въпреки това, Горанов продължавал да участва в протестните митинги, но обяснявал на приятелите си, че неговия протест не е срещу енергоразпределителното дружество, а срещу кмета на града и общинския съвет. В тази връзка имал намерение да изработи чучело на кмета на града, което смятал да запали. През периода 17.02.2013 г. – 19.02.2013 г., продължил участието си в протестните шествия, но не бил доволен от развитието им, като считал, че хората не знаят за какво протестират и какво искат. Самият той, продължавал да негодува срещу управлението на града и споделил, че е по-добре да отиде да се запали пред Общината. Същевременно, Горанов планирал пътуване до курорта Анталия, в Турция, заедно със свои приятели, където имал намерение да се катери.


На 20.02.2013 г., в 07.24 ч. Горанов отишъл пред сградата на Община – Варна.


Бил облечен с тъмно яке, тъмни панталони и шапка с козирка. На гърба си носел туристическа раница. В ръцете си държал плоскост /плакат/ с надпис:"Оставка на Киро и целия Общински съвет до 17,00ч. на 20.2.2013 г.",а отпред пред тялото си носел туба, червена на цвят, поставена през рамото му. Същият се качил по стълбището на Община – Варна, като на междинната площадка на стълбището спрял и поставил плоскостта на земята, след което, отново я вдигал и тръгнал по стълбите нагоре към входа на Община - Варна.


Когато стигнал най-горе на площадката, поставил плоскостта върху кошче за отпадъци, намиращо се в дясно от официалния вход, свалил тубата, която носел през рамо, поставил я на земята и свалил раницата от гърба си. След това започнал да търси нещо в десния джоб на панталона си. В последствие, взел тубата от земята и се залял със съдържащата се в нея течност - по гърба и отпред. Надигал левия си крак свит в коляното и го залял, а след това залял и десния си крак, като около него на подлежащата настилка се образувало мокро петно. Когато оставил тубата на земята, Горанов отишъл към раницата, разкопчал я отгоре и надигнал капака в горната й част, като развързал и въже, намиращо се в горната част на раницата. В последствие наклонил раницата и отворил долния преден джоб. От него извадил шише - черно на цвят, което паднало и се изтърколило до кошчето за отпадъци, върху което се намирала плоскостта, извадил и бяло платнище /чаршаф/, което оставил в ляво от кошчето за отпадъци, на около 2-3 м. от него.


След това се върнал при тубата и я сложил на врата си, посредством колана, закрепен на нея, така че тя се намирала малко под гърдите му. Отишъл до кошчето за отпадъци, вдигнал черното шише и го поставил в изправено положение. Приближил се към раницата, която била в легнало положение, развързал връзките в горната й част и извадил от нея туба от минерална вода, с вместимост около 10 л., която също била пълна с течност. Поставил я между раницата и бялото платнище /чаршаф/, изтървал някакъв предмет на подлежащата настилка, опитал се да го вземе, но се подхлъзнал. После се навел и го взел от земята, държейки го с дясната си ръка вдигната нагоре.


Тези му действия били записани от камерите за видеонаблюдение на Община – Варна, които предавали случващото се пред Община – Варна на монитор, находящ се в т.н. "дежурна стая" и от камера, ползвана от група "Видеоконтрол и превенция" при ОД на МВР гр. Варна, поставена на стълб, в близост до входа на сградата. Освен това,


действията на Горанов били забелязани от служител на Община – Варна,


който се намирал до остъкления вход на сградата и веднага уведомил за тях двамата полицейски служители от група "Общинска полиция" сектор ООР и ТП при ОД на МВР гр. Варна. Те се отправили към входната врата на сградата. Забелязвайки ги, Горанов започнал енергично да маха с двете си ръце, като движенията на ръцете му били в посока от тялото навън, наподобяващи жестове, с които показва, че иска някой да се махне. Единият от полицейските служители отворил вратата и го попитал: "Какво правиш?", като същевременно направил две крачки напред. През това време Горанов взел тубата от минерална вода от земята, като я държал в лявата си ръка на височината на гърдите си и направил две крачки назад. В дясната си ръка държал неустановеният предмет. Той отвърнал на зададения му въпрос:


"Не се доближавай, ще се запаля".


Вторият полицейски служител, чувайки отговора му, погледнал към него и видял в дясната му ръка запалка. В този момент колегата му направил две крачки напред, а Горанов отстъпил две крачки назад, като приближил към тялото си двете си ръце, които държал на нивото на гърдите си свити в лактите. Полицаят направил още седем крачки към него, а от своя страна той отстъпил назад, като застанал до ръба на първото стъпало. Непосредствено след това полицаят посегнал с ръка и взел от лявата ръка на Горанов тубата от минерална вода. В този момент той пламнал, след което паднал на площадката обхванат от пламъци. Полицейският служител оставил тубата на площадката и тръгнал към него, като се опитвал с ръце да погаси тялото. Неговият колега, който бил до вратата, видял пламъците и веднага влязъл в сградата, за да търси пожарогасител.


През това време Горанов започнал да се търкаля надолу по стълбите, като на мястото, където бил паднал продължавало да гори. Разбирайки, че няма да може да го загаси с голи ръце и другият полицай влязъл в сградата и отишъл в дежурната стая, където държали пожарогасител с вместимост 10 кг. През това време, неговият колега, който не успял да намери пожарогасител се върнал обратно, взел оставения до кошчето за отпадъци чаршаф и слязъл по стълбището, като започнал с него да гаси тялото на пострадалия. Междувременно на помощ се притекъл и водач на лек автомобил, чиято самоличност, въпреки проведеното щателно издирване, не е установена по делото, който също се включил в изгасянето на горящия човек, с носения от него автомобилен пожарогасител.


Малко по-късно, другият полицай излязъл от сградата с носения от него пожарогасител и побягнал надолу по стълбите, като стигайки до тялото започнал да гаси пламъците. Друго лице от мъжки пол, облечено в цивилни дрехи – тъмно яке, дънки, и тъмна шапка с козирка, което излязло от сградата на Общината, взело тубата от минерална вода и я преместило на около 7 м. в дясно от кошчето за отпадъци. Пострадалия бил напълно погасен в 07:30:39 ч. Служителка на Община - Варна била очевидец на всички гореописани действия, като първоначално не възприела, че гори човек, но забелязала, че на площадката пред централния вход още гори петно с течност. Очевидец станал и охранител в бизнес сграда "Комфорт", намираща се срещу Общината, който също възприел два огъня пред входа на сградата и също се притекъл на помощ с носен от него пожарогасител, но стигнал до мястото, в момента, когато пострадалия бил почти напълно изгасен. Именно той, чул пострадалия да говори, като казал:


"Киро, Киро …", "Аз исках само мирно да протестирам, сега трябваше да съм на почивка в Анталия и не съм искал да се самоубивам".


Сигналът за случилото се бил подаден към ЦСМП гр. Варна от телефон 112 в 07,29 ч. Медицинският екип пристигнал пред сградата на Община - Варна в 07:35:23 ч. и веднага започнал да обработва на място пострадалия, като дрехите му били махнати, той бил поставен на носилка и качен в линейката. Единият от членовете на този екип чул от Горанов думите: "Искам да се махне Киро, не искам да умирам, искам само Киро и ТИМ да се махнат". След качването му в линейката, бил проведен кратък разговор с Горанов за това какво се е случило.Той бил контактен през цялото време, казал трите си имена и единен граждански номер, обяснил, че се е залял с бензин около 3 – 4 л., че не е искал да се самоубива, а само да протестира и че искал кмета да подаде оставка. На няколко пъти споменал, че не желаел да се самоубива и че следващата седмица трябвало да бъде на почивка в Турция. През цялото време той говорил и бил превъзбуден, питал в кое болнично заведение ще бъде настанен, като не е споделил, дали е бил придружен от някой друг пред сградата. Горанов бил приет в МБАЛ "Военномедицинска академия" гр.Варна, в отделение "Термична травма, пластично-възстановителна и естетична хирургия" в 07,50 ч.


След като медицинския екип потеглил,


на мястото бил извършен оглед от разследващ полицейски екип. При огледа било установено, че на около 5 м. от входната врата пред централния вход на сградата на Община - Варна се намира изгоряла пластмаса /стопилка/ с неправилна форма и червен цвят със силна миризма на бензин. На около 1 м. била намерена пластмасова запалка 7 х 4 см. На около 3 м. от входа, в дясно от него, непосредствено до кошче за отпадъци, бил намерен алуминиев термос с черен предпазен калъф пълен с неустановена течност. На 1,2 м. от коша за отпадъци била установена спортна раница със сив основен цвят и допълнителни оранжеви и черни ивици и пръснати до нея 4 бр. спрейове за боя, шалте синьо на цвят, навито на руло и метален термос сив на цвят. На около 15 м. срещу входа са били намерени произволно разпръснати обгорели парцали, а под тях след повдигането им - мобилен телефонен апарат, ключ, мъжки платнен обгорял портфейл с надпис "Hi Tec" с документи за самоличност на Пламен Любчев Горанов.


В дясно от тези вещи, непосредствено до първото стъпало бил установен поражогасител "Цикония 1П". Всички намерени вещи били описани и иззети като веществени доказателства с протокола за оглед, към който бил изготвен и фотоалбум. По-късно същия ден с протокол за доброволно предаване, служител на Община - Варна предал на разследващия орган 1 бр. лист от гипскартон с размери 1х1,5 м., бял на цвят с надпис: "Оставка на Киро и целия Общински съвет до 17,00ч. на 20.2.2013 г.", изписан с черен маркер. С протокол за доброволно предаване от 20.02.2013 г. е предадена и 1 бр. пластмасова туба синя на цвят с надпис: "Девин вода от планината изворна" – 11 л., съдържаща жълтеникава течност с миризма на бензин, пълна почти до горе.


От заключението на извършената по делото съдебно-медицинска експертиза, е установено, че


причината за смъртта на Пламен Горанов


/починал на 03.03.2013 г. в болничното заведение/ е изгаряне ІІ-ІІІ степен на около 80% от повърхността на тялото, довело в токсоинфекциозния си стадий до развитие на сепсис и полиорганна недостатъчност.


От изготвената по делото видеотехническа експертиза е установено, че при изследване на предоставените видеофайлове е констатирано съвпадение в часовото време и датата, вкопирани в кадрите и от извършената проверка на всички цифрови данни, съдържащи се в тях, може да се направи извод, че няма манипулация/намеса върху записаните файлове. Не е установена външна намеса, монтаж или друго подобно вмешателство.


За изясняване дали има следи от петролни или други запалителни продукти по обгоряла текстилна материя, иззета с протокол за оглед от 20.02.2013 г., както и в 1 бр. спринцовка от 10 мл. - представителна проба от 11 л. туба с надпис "Девин" и по 1 бр. стопилка, по делото е изготвена физикохимическа експертиза. От заключението на вещото лице е установено, че по обгорялата текстилна материя се установяват следи от петролен продукт – бензин, жълтеникавата течност съдържаща се в спринцовка от 10 мл. –представителна проба, представлява петролен продукт – бензин и по 1 бр. стопилка се установяват следи от петролен продукт – бензин.


Назначената по делото съдебно-графическа експертиза, със задача – изясняване, дали текста на предадената с протокол за доброволно предаване 1 бр. гипсокартонена плоскост -


"ОСТАВКА НА КИРО И ЦЕЛИЯ ОБЩИНСКИ СЪВЕТ ДО 17,00 ч. НА 20.2.2013 г.",


е изписан от Пламен Любчев Горанов, след извършване на изследване и на предоставените сравнителни образци от почерка на Горанов е дала заключение, че горепосочения ръкописен текст е изпълнен от Пламен Любчев Горанов.


От приобщен по делото отговор от Община – Варна, Дирекция "Управление на човешките ресурси и административни услуги" е установено, че при проверка в деловодната система няма постъпило искане от Пламен Любчев Горанов за насрочване на дата и час за среща с Кмета на гр. Варна. От приобщен отговор от Дирекция "Управление на сигурността и контрол на обществения ред" е констатирано, че Горанов не е регистриран като посетител в сградата на Община - Варна за периода 20.02.2010 г. до 20.02.2013 г.


От получен отговор от МБАЛ "Св.Марина" ЕАД гр. Варна е изяснено, че


няма данни Пламен Любчев Горанов да е лекуван в психиатричните клиники на МБАЛ "Св. Марина" за периода 2000 г. – 2013 г.


По делото е била изготвена и посмъртна комплексна съдебно-психиатрична и психологична експертиза. Видно от психологичното освидетелстване по писмени данни, Пламен Горанов е притежавал черти и особености на висшата нервна дейност /тип темперамент/, характерни за хора със силен, бързоподвижен, уравновесен тип. Същите се поместват в рамките на сангвиничния и отчасти на холеричния темпераментов тип. Те са както следва: социален, общителен, разговорлив, на моменти сензитивен, в зависимост от ситуацията и насрещния опонент – по-лесно възбудим, оптимист, активен, с лидерски черти /неформален лидер/, в болшинството от случаите стабилен. При отстояване на мнения и идеи, бил склонен да влиза в спорове, да избухва, но не губел изцяло себеконтрол. Чертите на характера се характеризират с известни акценти, много добре илюстрирани от свидетелските показания.


Пламен Горанов е бил нестандартна личност, многоидейна, с множество интереси и хобита.


Бил изключително интересен за приятелите и познатите си, одобряван от тях, поради своята жизненост и енергичност, позитивизъм, добро настроение, чувство за хумор, интелигентност, богата култура, артистичност, обаятелност, с готовност да помогне, коректен и честен, човек, който не би могъл да подведе другите, подреден, целенасочен, смел и одухотворен.


Тази богата гама от привлекателни характерови особености е увличала хората около него. Те му вярвали и го уважавали, доверявали му се и са му оставяли скъпи вещи, недвижимо и движимо имущество.


Той е бил своеобразен лидер.


Този образ, който е създавал, с който се е идентифицирал, е компенсирал дълбоко скритото разочарование и обида от родителското семейство и по-точно от бащата. Смъртта на майката за него е представлявал твърде болезнен момент и вероятно психотравма, тъй като тя го е отгледала сама, докато бащата е пътувал. С бащата определено не е била изградена емоционална връзка, нямало е дълбока привързаност и обич. Тъй, както Горанов е бил открит, общителен, социален, така той старателно е пазил своя личен свят и интимен живот. Никой от неговите приятели, дори и най-близките не са знаели подробности за него. Това обстоятелство още повече затвърждават убеждението, че Горанов болезнено е изживявал не само смъртта на майка си, но и раздялата със семейството и бащата, макар че е нямал създадена емоционална връзка с него. Чрез несъзнавания защитен механизъм на пренасяне /изнасяне/ е прехвърлил протеста и агресията си от бащата като авторитет към друг авторитет – кмета на гр. Варна – Кирил Йорданов.


Тази поляризация в насочеността /екстравертен в социума и интровертен по отношение на личния си живот/ също е доказателство за своеобразие на личността и за вътрешен дискомфорт и преживяване на психична травма. Тъй като


Пламен Горанов е бил затворен за личния си живот,


така е и планирал показно и индивидуално да протестира срещу управлението на гр. Варна, без да въвлича други хора, тъй като планът му бил рискован и е представлявал опасност за живота. Посмъртно освидетелсваният Пламен Горанов е бил човек авантюрист, екстремен. Приятелите му го описват като смел човек, който знае какво иска, към какво се стреми и как да го постигне. Имайки опит в скалното катерене и изобщо в екстремните спортове, вероятно Горанов е решил, че ще се противопостави много драстично на управлението на града. Убеден в своята кауза, той се е борил докрай, за да я защити. Мислейки за другите, бидейки отговорен за тях, не е желаел да ги въвлича в своя план.


Горанов е имал само намерение много категорично и по нестандартен начин да каже "Не!".


Както се вижда от протоколите на свидетелските показания, никой не е бил в състояние да му внуши или повлияе в нещо, което той не желае да направи. Мислел е, че, самозапалвайки се, ще може да се справи с положението, като се изгаси сам или ще му се помогне от други лица, които ще го забележат. Надявал се е чрез своите бързи рефлекси и спортни навици да изгаси пожара и поради тази причина е започнал да се търкаля по стълбите.


Тази изключително рискована стъпка съответства на неговия характер, така, както го описват всички, които го познават.


Идеята за запалване /подпалване/ не е била чужда на Горанов.


Тя е започнала да се оформя като направа на чучело на кмета и неговото подпалване пред Общината. Може би по-нататък се е доразвила и е достигнала до идеята за самозапалване. При друг протокол се споменава, че има идея да се прави чучело на кмета, но не е говорено да се запали, но междувременно Пламен е достигнал до извода, че само с "протестите нищо няма да се промени". Стигайки до този извод, той е решил да покаже нещо необичайно, нестандартно, поемайки сериозен риск.


От заключението на комплексната експертиза е видно, че посмъртно освидетелстваният Пламен Любчев Горанов не е страдал от психично заболяване или зависимост към психоактивни вещества. Има данни за известна дисхармоничност на характера, но в рамките на здравата разновидност на т. нар. акцентуирана личност. Акцентуираната личност се отличава от общоприетите стандарти с някои свои характерни личностови особености, които са подчертани и изострени, повече от тези на средностатистическата норма. Това е крайният вариант на нормата.


Следващото по тежест е личностоното разстройство, за което няма данни. Акцентуацията не пречи на една задоволителна социална адаптация. В конкретния случай, без да има определени житейски стандарти, е забелязана една непостоянност при Пламен Горанов – на 36 години, той все още не е имал постоянно местоживеене, сменя често работите си /непосредствено преди февруари е споделил, че ще напусне и добре платената работа в топлоизолацията, за да прави лампи от подръчни материали/, прекъсвал и напуснал следването си. Без да е с хомосексуални влечения, той не е имал продължителна връзка с жена и не е ходил с приятелка на събирания с приятели. Свидетелката ….. описва типа личност на Горанов и по-специално акцентуацията по следния начин: "Той не беше установен на едно място, не беше от този типаж, който да живее по начина, определен от други хора.


Имаше собствено виждане за живота и беше против моделите"…


Към момента на извършване на деянието на 20.02.2013 г. не е бил в състояние на "краткотрайно или продължително разстройство на съзнанието", не е страдал от тежко слабоумие и е могъл да разбира свойството и значението на извършеното и да ръководи постъпките си. Няма данни да е бил под въздействието на психоактивни вещества. От всички писмени данни и съдебно-психиатричното и психологично изследване е видно, че при него не е налице склонност към агресия и по-специално автоагресия. Бил е много позитивен и уравновесен по характер. Липсват типичните белези за планиран самоубийствен акт на 20.02.2013 г. Преди това не са описани от свидетелите промени в поведението, депресивни мисли и нагласи.


Той не е оставил примерно предсмъртно писмо, не се е сбогувал по никакъв начин с близките си, не е дори загатнал, че има намерение да сложи край на живота си. Донесените от него вещи на 20.02.2013 г.свидетелстват повече, че е имал намерение дълго време да протестира пред сградата и дори е фиксирал срок до 17 часа. Суицидното поведение се причинява от наличие на психично разстройство, отчаяние или безнадеждност, загуба на близък, тревожност, злоупотреба или зависимост към психоактивни вещества. Такива данни няма при Пламен Горанов. Личностовите му особености не предразполагат към депресивни мисли и суицидни тенденции. Свидетелите го описват като обичащ живота и изключително позитивен.


Известно е вече, че Горанов не е споделял много с приятелите си своите изживявания, но все пак нещо в поведението и настроението му щеше да подскаже, че е взел такова важно решение.


Приятелите му не мислят, че би умрял за някаква кауза, но би я защитавал с всички сили. Те го описват като смел човек, който знае какво иска, към какво се стреми и как да го постигне.


Освен планирано съществува и импулсивно самоубийство. Пламен Горанов е характеризиран като стриктен и подреден човек, така той се е подготвил за протеста си на 20.02.2013 г. Въпреки че преди това в живота си той не е бил много последователен в решенията и избора си, той не е бил лабилен човек, бил доста силен като характер, сангвиничния и отчасти холеричния темпераментов тип. Действията му на 20.02.2013 г. подсказват, че е нямал сериозно намерение наистина да се самозапали, а по-скоро да протестира, заплашвайки, че ще се запали. Може да се приеме, че


в стресовата ситуация е натиснал запалката и не е преценил риска поради изключителното напрежение и възбуда от този екстремен акт.


Най-вероятно е преценил, че с уменията си на занимаващ се с екстремни спортове ще успее да овладее ситуацията. Думите му пред медицинския екип също свидетелстват, че е нямал намерение да се самоубие. В заключение – при Пламен Горанов са липсвали необходимите условия за замисляне и реализиране на самоубийствен акт – психично заболяване или злоупотреба и зависимост към психоактивни вещества, скорошна много тежка психотравма, характерова предиспозиция, суицидни планове и действия, явни или дискретни промени в настроението или поведението.


С оглед горното, с постановление на наблюдаващия прокурор от 29.07.2013 г.


производството по делото е прекратено,


поради несъставомерност на деянието по чл.127, ал.1 от НК. Прието е, че от анализа на събраните по делото доказателства, се налага извода, че по време на придвижването си към сградата на Общината, при качване по стълбите, както и по време на заливането си с бензин, Горанов е бил сам, като не е носел пожарогасител. Той не е имал изразени политически пристрастия, а и характера му е бил такъв, че нямало да допусне някой да му влияе в оценката за събитията в града и в страната.


Показанията на нито един от свидетелите не са дали основание да се приеме извод, че Пламен Горанов е обмислял придвижване до сградата на Общината заедно с други лица и участието им в предприетото от него.


Той се е подготвил за продължителен протест пред сградата на Община – Варна, като най-вероятно е възнамерявал по време на престоя си пред нея да изготвя други агитационни материали. За този извод способства и плаката носен от него – изписан текст с ултимативно съдържание с дата и час. Заливането с бензина е било неговата крайна форма на протест. Липсват гласни и писмени доказателства, които да подкрепят тезата, че той е имал друг мотив за такъв протест /напр. нерешаване на лични административни проблеми/, освен ясно формулираната му гражданска позиция.


Извода за необичайна форма на реакция срещу държавната администрация в лицето на Кмета, Общинския съвет и други структури


се подкрепя и от заключението на извършената посмъртна психолого-психиатрична експертиза. Показанията на свидетелите и заключението на психолого-психиатрична експертиза дават основание да се приеме, че у Пламен Горанов не са били оформени идеи за самоубийство, както планирано така и импулсивно.


Към момента на самозапалването си, той е съзнавал всичко случващо се около него и се е намирал в състояние на изключително напрежение и възбуда. Особеностите на характера му за неприемане на влияние от други лица, особено, когато защитава идея, както и факта, че полицейският служител се е приближил към него, като е взел от лявата му ръка тубата от 11 л., са способствали той да поеме изключително висок риск, надценявайки ситуацията като възпроизвел искра, чрез натискане на запалката, която държал в свитата си дясна ръка.


Действията на всички лица, свързани с гасене на пламъците и последващите медицински мероприятия дават основание да се приеме, че са били предприети своевременни мерки с цел предотвратяване на тежки последици.


Въпреки проведеното съобразно добрите медицински практики лечение, се е развила полиорганна недостатъчност, вследствие на която е настъпила смъртта му".

Коментари (168)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  2. 2 Профил на Митко Василев
    Митко Василев
    Рейтинг: 605 Неутрално

    По телевизиите казаха друго и че случая се приключва.

    това, че казваш даден факт, не означава, че непременно го харесваш. въпреки че за 95% от аудиторията значи точно това
  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  4. 4
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  5. 5 Профил на dimko
    dimko
    Рейтинг: 557 Неутрално

    Хобщественозначимо хобяснение...
    Мерси, да ви се връща...

  6. 6 Профил на intergalactic
    intergalactic
    Рейтинг: 713 Неутрално

    И какво? Изгоря, за да се махне Киро, а реално колко кировци дойдоха на власт след това и до голяма степен благодарение и на него...
    Да умреш на вятъра. Лека му пръст

    Коментарите ми са мои собствени и не отразяват непременно възгледите на Фондация Америка за България.
  7. 7 Профил на TrakerBG
    TrakerBG
    Рейтинг: 447 Разстроено

    Лека ти пръст, Пламене. Ние, от Варна и България, няма да те забравим.

    Практикуването и толерирането на тъпотия е престъпление.
  8. 8 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 1206 Неутрално

    Само на мене ли ми изглежда доста дълго и някак непочтено навлизане в психо-социалната характеристика на един млад човек, загинал по такъв ужасен начин. Аз го приемам като гавра с паметта му, въпреки че не съм го познавала...Жалко, много жалко за курбана на един явно достоен човек. Дано да е имало смисъл...Да не заспиваме отново!
    И дано намериш покой, Пламене...

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  9. 9 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 1206 Разстроено

    Странно, или нещо се е скапало в техниката или някой не желае отишлият си така млад и така жестоко Пламен да почива в мир..Ами да ви (те) посещава в сънищата тогава..НЕспокоен..
    Или има гузни?
    Какъв индивид ще сложи минус на такива коментари!!!????

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  10. 10 Профил на vn
    vn
    Рейтинг: 388 Любопитно

    А прокуратурата разпитала ли е К.Йорданов, членовете на общински съвет, ТИМ, като евентуални подбудители след като Пламен е протестирал срещу тях и е коментирал дори в линейката !

  11. 11 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1051 Любопитно

    Поредно манипулативно заглавие на изкористителя на зрелищните самоубийства Спас Спасов. То пренасочва отговорността за станалото от самия Пламен Горанов към охраната. Според информацията Горанов е пламнал по време на конфликт с охраната на Община Варна, но се е запалил поради собствена непредпазливост:

    "Единият от полицейските служители отворил вратата и го попитал: "Какво правиш?", като същевременно направил две крачки напред. През това време Горанов взел тубата от минерална вода от земята, като я държал в лявата си ръка на височината на гърдите си и направил две крачки назад. В дясната си ръка държал неустановеният предмет. Той отвърнал на зададения му въпрос:

    "Не се доближавай, ще се запаля".

    Вторият полицейски служител, чувайки отговора му, погледнал към него и видял в дясната му ръка запалка. В този момент колегата му направил две крачки напред, а Горанов отстъпил две крачки назад, като приближил към тялото си двете си ръце, които държал на нивото на гърдите си свити в лактите. Полицаят направил още седем крачки към него, а от своя страна той отстъпил назад, като застанал до ръба на първото стъпало. Непосредствено след това полицаят посегнал с ръка и взел от лявата ръка на Горанов тубата от минерална вода. В този момент той пламнал, след което паднал на площадката обхванат от пламъци."

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  12. 12 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1051 Любопитно

    П. п. Едно важно напомняне за героизаторите и митологизаторите на самоубийствата:


    27 мар 2013, 17:51

    СЕМ призова медиите да внимават при отразяването на самозапалвания

    Съветът за електронни медии (СЕМ) призова средствата за масова информация да се грижат за живота и здравето на гражданите при отразяването на гражданските протести. Повод за това станаха зачестилите случаи на протест под формата на самозапалване и самонанасяне на телесни повреди.

    Според СЕМ има опасност журналистическата интерпретация на самозапалванията и самонараняванията като форма на протест да ги превърне в граждански пример за подражание, а медийното отразяване на поредицата от трагични събития да подтикне към продължаването й...

    http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2013/03/27/2030719_sem_prizova_mediite_da_vnimavat_pri_otraziavaneto_na/

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  13. 13
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  14. 14
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  15. 15
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  16. 16 Профил на Картина
    Картина
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Голяма трагедия. Толкова ли млади хора имаме и то мъже, и да се губят по този безмислен начин? Но имам питане до писалия акта-"Той виждал нещата от различен ъгъл - бил аристократ в мисленето."- има ли справочник , където пише що е то аристократично мислене?

    Пази се да не бъдеш измамен от суетна слава - тя е пропаст за ограничените умове.
  17. 17 Профил на Картина
    Картина
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Като пиша "и то мъже" не искам да обидя жените, че са нещо по лошо, а да отбележа, че е редно мъжете да са по отговорни и все пак жените да разчитат на тях.

    Пази се да не бъдеш измамен от суетна слава - тя е пропаст за ограничените умове.
  18. 18
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  19. 19 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3808 Неутрално

    Пламен си отиде.
    Господ да го прости.
    Киро вече не е кмет. Имаше избори.
    Уж избраха някакъв си Портних, руски гражданин до преди 4 години.
    РЕАЛНО ВЪВ ВАРНА НЯМА КМЕТ!
    Никой не знае кметът изобщо ходи ли на работа?

  20. 20 Профил на Станислав
    Станислав
    Рейтинг: 1604 Неутрално

    До коментар [#11] от "Югозомби (цензуриран от "Икономедиа"": Напълно съм съгласен с теб, че заглавието е подвеждащо! Очевидно става въпрос по-скоро за нелеп инцидент вследствие на действията на Пламен и непремерен риск, отколкото за умишлени действия от страна на охраната. При всички положения, жалко за момчето и светла му памет! Уви, смъртта му доведе единствено до смяната на един "Киро" с друг, но не и до промяна в управлението на Варна.

    “Wine makes daily living easier, less hurried, with fewer tensions and more tolerance” B. Franklin
  21. 21 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Не зная вярно ли е написаното.

    Аз лично го намирам за достоверно.

    Жалко е такива хора да се губят по подобен нелеп начин, но от друга страна мисля, че подобно нещо е заложено у тях си.

    С риск да бъда масово освиркан ще споделя, че по лично мое мнение Апостола не е бил много по-различен.

    Психо-профила изглежда като излят за борец за свобода.

    Поклон пред паметта му!

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  22. 22 Профил на smehur_co
    smehur_co
    Рейтинг: 554 Неутрално

    Язък за момчето!

    Вяра. Надежда. Любов.
  23. 23 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 777 Неутрално

    ясно е че се е запалил без да иска... след това продажната преса разбуни истерията и няколки психично нестабилни хора последваха примера, в желанието им да направят всички съпричастни към проблемите си

    Birds of a feather flock together.
  24. 24 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Впрочем заглавието на статията не съвпада с написаното в нея.

    Никакъв конфликт не звучи да е имало между Пламен и охраната.

    Той не ги е искал по-наблизо, те са се приближили, но това не ги прави автоматично в конфликт.

    В конфликт очевидно е бил с начина на управление на Варна.

    Ако е планирал да отиде там и да се запали и го е направил не е била охраната виновна.

    Истинските виновни вече се скатаха и най-вероятно за да предотвратят по-тежкото преследване.

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  25. 25 Профил на mystery
    mystery
    Рейтинг: 605 Разстроено

    Ината на бившият кмет да се оттегли е основната причина....

  26. 26 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 2913 Неутрално

    Заглавието е подвеждащо. Едва ли не излиза, че самозапалването е станало заради размяна на реплика с някакъв си дежурен. Това е смехотворно. Престанете да търсите под вола теле, не е честно! Лека му пръст на момчето.

    Доброто е заразно
  27. 27 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1571 Неутрално

    Героизирането на самоубийство може да доведе до появата на последователи. Значи има проблем и човекът Х го решава като се самоубива - няма що, голям героизъм.

  28. 28
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  29. 29
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  30. 30
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  31. 31 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1742 Неутрално

    Да почива в мир.

    Предразсъдъците са за ограничените.
  32. 32 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1499 Разстроено

    Момчето е било честно и читаво, не6то което лъха дори от докладчето на куките. След като явно е бил буден и интелигентен не мисля че е подценил опасността от запалване и ролята на тези които го "заговарят" следва да се разследва много по-внимателно. Понеже от това писание излиза че ПАК виновни няма!!?! И човекът умрял въпреки навременните действия на цялата държава?! Ай си....
    На всичкото отгоре си отиде без да има някаква файда, ТИМ и Задкулисието си правят каквото искат по Варненско и...

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  33. 33 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#29] от "ju.li":

    Бихте ли конкретизирали какво в анализа звучи малоумно?

    Любопитен съм, защото както казах на мен ми звучи достоверно.

    Очевидно пропускам нещо важно.

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  34. 34 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 3153 Неутрално

    И защо прокуратурата мълча толкова дълго?...дали защото удобно се разпространяваше тезата, че ГЕРБ и кмета са виновни?
    Моята теза си остава същата...само един слаб и неуравновесен човек може да посегне на живота си...Напъните на някои да героизират постъпката му и да извлекат политически дивиденти от нея не им прави чест и е крайно време да престанат.

  35. 35 Профил на z.123.c.976.9
    z.123.c.976.9
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Искал ТИМ да си отиде. Ако ТИМ означаваше Тихомир, Ивайло, Марин- можеше и да си е заминала досега, само че това по-скоро означава Тимур, Илья, Михаил- офицери от КГБ, московска направа, разбира се, това е метафора.

    Който не разбира сам, няма да разбере и с обяснение
  36. 36 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 975 Неутрално

    Само не разбрах, след като тия милиционери са видели, че човекът е целият в бензин, и със запалка в ръка, че е казал, че ще се запали, са продължили да се приближават към него и дърпат неща от него. Много тъп трябва да си в случая.

  37. 37 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1590 Неутрално

    Престанете да намирате виновни за един самоубиец. От заглавието се разбира ,че той се е запалил , понеже имал конфликт с охраната. Каузата на Пл. Горнаов да промени държавата е достойно , но начина за постигането на тази кауза е нищожен и гнусен той е един самоубиец.

    Съжалявам , знам че много от вас са на друго мнение , но аз съм християнин и за нас самоубийците са наравно с предателите и други подобни ( спестявам малко за да не дразня много , все пак става дума за смъртта на един млад човек)

    15.02.1989 - 07.02.2018
  38. 38 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 975 Неутрално

    До коментар [#37] от "Karelson (Не съм платен ,мразя ви безплатно)":

    Не е самоубиец, по-скоро е нелеп инцидент, провокиран от недаекватна реакция на милицията, към един объркан и отчаян човек. Не е искал да се самоубива, няколко пъти го е казал !

  39. 39 Профил на mpp2003
    mpp2003
    Рейтинг: 222 Неутрално

    Некоректно заглавие. Трябва да се промени.

  40. 40 Профил на #43c6dB
    #43c6dB
    Рейтинг: 1064 Гневно

    До коментар [#27] от "Цайко":

    Извинявай, ама ти глупав ли си, или просто не прочете статията, бе??

    Fail with honour then succeed by fraud
  41. 41 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2346 Неутрално

    До коментар [#36] от "Индиана":

    Ти какво би направил? Мислиш ли, че охраната на общината е изкарала обучение и подготовка по справяне и обезвреждане на самоубийци? Това са най-нормални чичковци, не психолози или екшън герои от филм. Реагирали са чисто човешки и най-тъпото е да ги обвиняваш тях.

    Виновен е единствено и само човека драснал клечката (запалката). Не прехвърляйте вината на един самоубиец на околните, те просто са имали нещастието да са там в неподходящия момент!

  42. 42 Профил на z.123.c.976.9
    z.123.c.976.9
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Иначе случаят е доказателство, че хората , които имат големи проблеми със себе си, имат най- голям мерак да оправят света.

    Който не разбира сам, няма да разбере и с обяснение
  43. 43 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#36] от "Индиана":

    Значи ти като видиш един полят с бензин и запалка в ръка правиш каквото ти каже?
    Че ти си лесен...
    Добре, че не си полицай


    До коментар [#37] от "Karelson (Не съм платен ,мразя ви безплатно)":

    Всъщност донякъде съм съгласен с подобна теза (както се вижда от постингите ми), но ми се струва, че прекалено крайно го формулираш.

    И като така изпускаш една възможност - не твърдя, че е обективна реалност - а именно хора като него да са коректива на настанилата се в обществото бездушност и примиренчество, които го обричат да продължава да затъва.

    Неслучайно споменах и Васил Левски в тази група. Империя не се бори като ходиш сам по нощите да вършиш черната работа, нали така? Империя се бори като създадеш организация способна да й се противопостави, а това няма как да стане ако сам вършиш черната работа на географски начала.

    Да, ама тея хора изглежда имат еднакво радикален подход към трудностите - било то тези на обществото или собствените си.

    В профила ясно пише, че не е бил самоубиец, а борец за кауза.

    Малко не си е преценил възможностите.

    Жалко е, наистина...но не е повод за презрение.

    Не повече отколкото трябва да презираме всички, които приемат да бъдат лъгани и водени и навеждат глави когато депутатите си прекарват удобни за тях закони...да не говорим когато, не дай Боже, тузари като Пеевски или Доган решат да се отбият в някое заведение, където има и други хора.

    Не...Пламен, Бог да го прости, си е имал дефектите, но е за уважение, а не за присмиване.

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  44. 44 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2346 Неутрално

    До коментар [#38] от "Индиана":

    Като не е искал, защо се е полял с бензин и е врътнал запалката? Ама той видиш ли си играл с огъня, ама другите са виновни, че на са го спрели навреме? Айде стига простотия.

    По тая логика келеша дето се убива следствие на превишена скорост е невинен, виновен е милиционера, че не го е спрял навреме...

  45. 45 Профил на ju.li
    ju.li
    Рейтинг: 740 Неутрално

    До коментар [#33] от "Боби Колев":

    Като отсеете фактите от разсъжденията за "фиксации" и "акцентуации" ще си направите ваши изводи, не ви карам да приемате моите.

  46. 46 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 975 Неутрално

    До коментар [#43] от "Боби Колев":
    До коментар [#44] от "niakoi_si":

    На българина винаги му идва акъла, ама после. След като пламанал, другия тръгнал да търси пожарогасител. Ами съберете се 2-3 фуражки, дръпнете пожарогасителя, пък после го проснете на земята ! И двамата ми излизате с нелепи сравнения.

  47. 47 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 3153 Неутрално

    До коментар [#42] от "tibidabo.da":


    [quote#42:"tibidabo.da"]Иначе случаят е доказателство, че хората , които имат големи проблеми със себе си, имат най- голям мерак да оправят света. [/quote]
    +++++

  48. 48 Профил на #43c6dB
    #43c6dB
    Рейтинг: 1064 Неутрално

    До коментар [#37] от "Karelson (Не съм платен ,мразя ви безплатно)":

    Ама като си християнин можеш ли да четеш? Или пишеш есета само по заглавията?
    Щото ако беше прочел статията, щеше да разбереш, че Пламен е бил толкова самоубиец, колкото и Христос!!

    Fail with honour then succeed by fraud
  49. 49 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#45] от "ju.li":

    Не бих и могъл да ги приема ако не са аргументирани.

    Изглежда и други разсъждават по този начин.

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  50. 50 Профил на tashko1
    tashko1
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Някой близък на Пламен или журналист видял ли е видео записите.

    Не чета отговори на коментарите си :)
  51. 51 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#46] от "Индиана":

    Аз...съм виждал и други народности...и не съм забелязал да са с нещо по-умни от българите в това отношение.

    Това само между другото.

    А колкото до реакцията, струва ми се малко куриозно, че именно Вие сте в "после" ситуацията.
    И да раздавате знание как се прави.

    Добро или лошо, полицаите са направили (според статията) едно от малкото възможни изобщо неща да бъдат направени.

    И каквото и да бяха направили, споменатата от вас група (все пак твърдя, че не е ограничена само до българи) пак щяхте да му намерите дефект.

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  52. 52 Профил на ju.li
    ju.li
    Рейтинг: 740 Любопитно

    До коментар [#49] от "Боби Колев":

    Какви са аргументите за "акцентуациите"?

    Още веднъж ви казвам, че не ви карам да приемате моите изводи.

  53. 53 Профил на finlip
    finlip
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Нелепо е полицай и охранител да подходят към протестиращ залял се с бензин и държащ запалка без елементарни предпазни средства, подготвени в случай на самозапалване.
    Нелепо е поведението на така наречения кмет на община Варна по това време.
    Нелепо е управлението на държавата щото нема връзка с обществото и щото не управлява а се самозадоволява.


    Вечна му памет на Пламен! Бил е различен, бил е готин, честен и са го обичали! Бил е и такъв ще си остане в паметта на хората които са го познавали и които не са го познавали!

  54. 54 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 975 Неутрално

    До коментар [#51] от "Боби Колев":

    Смятам реакцията полицаите за недаеквата, защото са провокирали човек, застанал на моста, преди да скочи.

    Така по-разбираемо ли е ?

    Нужно е било просто да го излъжат, да му отклонят вниманието, да го баламосат преди да правят опит за физически контакт. Затова е и станал инцидента.

  55. 55 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#52] от "ju.li":

    Мисля, че на този въпрос ще трябва да отговорят експертите дали мнението.

    Аз първо, не съм експерт и второ, нямам достъп до оригиналните им заключения и аргументации, така че е безмислено да ги търсите при мен.

    Показаният психо-профил, обаче, изглежда достоверен и вероятностен, което твърдя на база личното познанство с подобни типове хора - динамични, интелигентни, малко деформирани, малко прекалено компенсиращи, енергични, затворени за личния си живот и отворени за всичко друго, склонни към дързост и винаги с риск да направят нещо глупаво, което бързо биха разбрали и коригирали ако могат, но не винаги могат.

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  56. 56 Профил на Митко
    Митко
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Полицаят е решил, че на Пламен не му стиска. Така става защото лесно подценяваме мотивите на другите хора. Полицаят дори не е провел смислен разговор преди да "действа".

    "горко ми! загинах! защото съм човек с нечисти уста, и живея сред народ с нечисти уста" Исая 6:5
  57. 57 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1571 Неутрално

    [quote#40:"issunbōshi"]Извинявай, ама ти глупав ли си, или просто не прочете статията, бе?? [/quote]
    Прочетох я. Ако човек има достатъчно здрав разум е нормално да предположи, че като се полее с бензин и държи запалка има голяма вероятност да се самозапали. Ако не е взел предвид тази вероятност или е малоумен или е решил да си драсне клечката. Други въпроси?

  58. 58 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#54] от "Индиана":

    И отново се намирате в ситуация да давате акъл как се прави пост-фактум.

    Може би сте прекалено млад и не знаете, че това е..ако трябва да ползвам Вашите (а не моите) думи "българско".

    Да не го нарека с моята дума, че може да се засегнете.

    Полицаите може и да са сбъркали. Ако бяха успели да го неутрализират без последствия пък щяха да са герои.

    Това са ситуации в които няма гарантирана рецепта за успех.

    Ами ако е искал да направи нещо по-лошо? Ами ако е искал да запали още 10 човека? Ами ако е имал бомба?

    Разбира се, на онези "после" анализиращите всичко това им е ясно.

    Там, на секундата, човек прави това, което му идва инстинктивно или това, на което е обучен.

    И едното и другото могат да бъдат правилни или грешни.

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  59. 59 Профил на Olga
    Olga
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Не мисля, че е възнамерявал да се самоубива. Да сплаши, да привлече внимание - Да! Но самоубииството не е търсено, просто нещата са излезли от контрол според мен. От там нататък са само спекулации и използване на името му ЗА или СРЕЩУ едни или други.

  60. 60 Профил на juxta
    juxta
    Рейтинг: 388 Гневно

    следващият път когато има ситуация със заложник, или не дай боже някой препасан с експлозиви бомбаджия пак ли ще говорите, че полицията ще е най-добре да бъде и провокатор?

  61. 61 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 975 Неутрално

    До коментар [#58] от "Боби Колев":

    Уважаеми г-н Колев,

    Вие правите абсолютно същото, но гледата на случката от другата страна. Разлика няма.

  62. 62 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#57] от "Цайко":

    Има, да.

    Може ли хипотетично да предположим, че изброените от Вас вероятности не покриват на 100% възможните ситуации.

    Т.е. с думи просто можем ли да допуснем, че има логическа грешка в разсъжденията Ви?
    Или подобно нещо е извън обсега на разсъжденията?

    За да не ме обвинявате в празнодумие ще посоча възможността (впрочем вече спомената в статията както услужливо Ви казват по-рано) Пламен да си е давал ясна сметка в каква ситуация се поставя, но да е разчитал на възможността си да контролира изхода й.

    Ако поемането на риск е признак за малоумие или самоубийственни склонности настоятелно Ви съветвам да не се качвате на превозно средство, да не ходите по тротоар и прочие наситени с рискове дейности.

    Признавам, самополиването с бензин е няколко степени нагоре, но все пак каскадьори и шоумени постоянно поемат и по-големи рискове, пък за космонафтите да не говорим.

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  63. 63 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1590 Неутрално

    До коментар [#48] от "issunbōshi":

    Мога и го прочетох и не видях нищо общо с Христос. Христос е знаел на какво ще го осъдят , но е решил да търпи страданията Си , жертвал се е в смисъл ,че е можел да избяга , но се е предал на властите. Този НЕ се предаде на властите ,а просто се самоуби. Нищо достойно , нищо героично , нищо което да заслужава уважение

    15.02.1989 - 07.02.2018
  64. 64 Профил на aboto
    aboto
    Рейтинг: 560 Неутрално

    В крайна сметка ,кога ще бъде разкрита истината (докрай) - както по този случай така и по другите раздувани случки като бюлетините от Костинброд ,назначението на Пеевски , случката с Хохегер и др. и др..
    За съжаление отговора е ,НИКОГА , докато комунистите са на възлови позиции на властта !

  65. 65 Профил на Euronymous
    Euronymous
    Рейтинг: 870 Неутрално

    Коментиращите , това е официалното заключение на прокуратутата. Текстът е един и същ по всички медии

    From the depths of Norway , take out your crop pain and feel the true evil !
  66. 66
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  67. 67 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#61] от "Индиана":

    Според мен има и то голяма.

    За начало изобщо не анализирам действията на полицаите.
    Първо и най-вече защото според мен за странични и второстепенни за темата и второ защото няма нищо, което да намирам за странно там.

    Не ги намирам нито правилни, нито неправилни - приемам написаното като достоверно и доказателство за това ще намерите в постовете ми с уговорката, че не зная дали е такова.

    Причината да ги коментирам е, че някой друг се е вкопчил в тях без според мен да има нужда от това. И не само това, ами и прави неверни твърдения...което се опитвам и да покажа.

    Пак казвам, това е встрани от основната тема.

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  68. 68 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#66] от "Karelson (Не съм платен ,мразя ви безплатно)":

    Интересн, това е и моето виждане по въпроса за крайните мерки, но след често обмисляне и две деца май съм се убедил, че надали ще го направя някога.

    Но все пак това не означава, че неговият начин трябва да бъде отхвърлен.

    От статията излиза - и съм склонен да вярвам - че той е поемал пресметнат риск в опит да постигне нещо.

    Не да се самоубива.

    Просто не успял в оценката на риска.

    Което пък не го прави автоматично глупав.

    Глупав би бил ако се беше самоубил по желание. Но не това е правил.

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  69. 69 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1571 Неутрално


    [quote#62:"Боби Колев"]Ако поемането на риск е признак за малоумие или самоубийственни склонности настоятелно Ви съветвам да не се качвате на превозно средство, да не ходите по тротоар и прочие наситени с рискове дейности. [/quote]
    Уважаеми, господин Колев. Прочетох Вашия напоителен коментар и след като под общ знаменател поставяте управлението на МПС и заливането с бензин предполагам, че хипотетично погледнато, с една и съща гордост може би и радост) ще гледате как детето ви взима свидетелство за управление на МПС и как излива туба бензин върху себе си. Адмирации за тази Ваша позиция.

  70. 70 Профил на felipeeee
    felipeeee
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Това, което става ясно е, че Пламен не е искал да се самоубива, но и не е обмислил добре нещата. За съжаление, е не е справедливо да се търсят виновни, колкото и да ни се иска някой да го отнесе за голямата загуба. Нека да го оставим да почива в мир и да служи за пример как не се протестира.

    bezsmyrten
  71. 71
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  72. 72 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#69] от "Цайко":

    Явно все пак не сте прочели докрай постинга, защото има изрично споменаване на разликата в нивата на риск.

    Както и обяснението кой кога е приемлив.

    Или това или пък никога не бихте позволили на детето си да стане космонавт (срам ме е, че го написах с "ф" преди!) или изследовател на морските дълбини, или пък агент.

    Което си е Ваша позиция, която приемам, без да ви адмирирам за нея.

    Предполагам, че просто съм по-толерантен към риск...и, ако е вярно това за корелацията към риска и успеха, то и към успех

    Все пак прочетете предишния постинг до края преди да се заяждате

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  73. 73 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1971 Разстроено

    Термос с неустановена течност, неустановени парцали с джобно съдържание, неустановен мъж с пожарогасител, доброволно предадени предмети прибрани неустановено защо, от кого и кога... но пък за сметка на това установен психопрофил и пълна непричастност на присъствалите полицаи.

    А установено ли е защо Варненската прокуратура пуска подобни глупости?

  74. 74 Профил на 2029
    2029
    Рейтинг: 570 Неутрално

    Жалко за Пламен и мир на праха му!

    А някой знае ли къде е Киро?

  75. 75 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1971 Неутрално

    [quote#71:"tibidabo.da"] правим го герой, защото си отиде заради нашите глупости[/quote]
    не, уважаеми... защото треваше да бъде наместен портних

  76. 76 Профил на #43c6dB
    #43c6dB
    Рейтинг: 1064 Неутрално

    До коментар [#63] от "Karelson (Не съм платен ,мразя ви безплатно)":

    И като прочете къде видя някъде за самоубийство??

    Fail with honour then succeed by fraud
  77. 77 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1327 Неутрално

    До коментар [#1] от "Къти":Нещо по-тъпо не можахте ли да съчините? "

    -Няма съчинения,а факти.
    Тъпото е,че той си отиде нелепо,че кмет на Варна пак е гербераст и Тим е на върха.
    Много жалко.
    Защо варненци му причиниха това?!

  78. 78 Профил на невеж
    невеж
    Рейтинг: 464 Неутрално

    аз бих попитал защо единят охранител не е успял да намери пожарогасителя?

  79. 79 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#38] от "Индиана":

    Впрочем за това, че случилото се е нелеп инцидент сме на едно мнение.

    Различаваме се по това, че според статията (на която казах, че съм склонен да вярвам) Пламен съвсем не е бил объркан и обезверен човек и това съвсем не е акт на объркване и отчаяние.

    Както и, че полицаите имат някаква съществена вина в случая.

    Били са във високо рискова ситуация планирана и поставена от самия Пламен с похвални цели, но очевидно без качествена оценка на риска.

    Всеки от нас може да се окаже в същата ситуация (на полицаите) ако съседа му реши да се бори за някаква кауза с всички средства.

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  80. 80 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1971 Гневно

    [quote#70:"Filip"]Това, което става ясно е, че Пламен не е искал да се самоубива, но и не е обмислил добре нещата. За съжаление, е не е справедливо да се търсят виновни, колкото и да ни се иска някой да го отнесе за голямата загуба. Нека да го оставим да почива в мир и да служи за пример как не се протестира.[/quote]

    Бе то че тва ще е ясното отдавна е ясно.

  81. 81 Профил на magnas
    magnas
    Рейтинг: 585 Неутрално

    Важно за историята е :
    - Пламен е бил доста свестен човек /няма дани за друго /
    - Обществено отговорен до себераздаване
    - Не е искал да се самоубива
    - Мечтател за справедливост и свобода
    - Не е понасял Киро и ТИМ
    - Неговото самозапалване радикализира и даде първото задвижване на процесите , които надяваме се ще ни доближат до мечтаното общество
    - Веднага след това оставка подаде Борисов , после и Йорданов
    - Всичко започна да се променя . От нашата активност или пасивност зависи накъде

  82. 82 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 2042 Неутрално

    [quote#36:"Индиана"]че ще се запали, са продължили да се приближават към него и дърпат неща от него. Много тъп трябва да си в случая. [/quote]
    Кога и как охранителите на общината са подготвяни за реакция при среща с човек склонен към самоубийство? Колко часа е бил курса им по тази тема? Как са оценени? Кой и по какви критерии ги е поставил да работят на място с много конфликтни точки във време на протести? Какво е било възнаграждението им?

  83. 83 Профил на steff111
    steff111
    Рейтинг: 222 Неутрално

    Оставете Пламен да почива в мир!
    И той човек като всички останали. Хората са казали: за мъртвите или добро, или нещо.

  84. 84 Профил на slon
    slon
    Рейтинг: 488 Неутрално
  85. 85 Профил на galaf
    galaf
    Рейтинг: 447 Неутрално

    [quote#24:"Боби Колев"]Той не ги е искал по-наблизо, те са се приближили, но това не ги прави автоматично в конфликт. [/quote]
    Човекът е казал, че иска да протестира мирно, а те решително са му отнели това право, като са го избутали и са му дръпнали бутилката след като са видели запалката. Сложили са на кантара - да не се раздухва случката/ риска за живота на непознат човек с неизвестен нрав и са избрали първото! Тези хора са полицаи и би трябвало да знаят как да се държат в такива случаи! Продължават ли да работят в общината?

  86. 86 Профил на evtimvz
    evtimvz
    Рейтинг: 656 Неутрално

    Деца, това не е пример за подражание. Всички сме потресени, но скоро това младо и неизживяло живота си дете ще бъде забравено. Мислете, защото всеки прибързан акт може да доведе до непредсказуеми последици и неизлечима скръб само за най- близките. За другите ще е статистика.

  87. 87 Профил на todorov1981
    todorov1981
    Рейтинг: 218 Неутрално

    Едва ли ще разберем какво точно провокира този млад човек на тези крайни действия - дали конкретния скандал или зелената "секта" от която е бил част... Но е лошо как смъртта му продължава да се използва от разни хорица за политически цели и как този случай се експлоатира до краен предел за лични облаги и трупане на точки.

  88. 88 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 975 Неутрално

    До коментар [#79] от "Боби Колев":

    С Вас сме на различно мнение и няма нищо нередно. Отделно смятам, че и полицаите участвали в инцидента също горчиво съжаляват за случилото се. Какво точно е станало ние с Вас няма как да разберем. В някои случаи не е необходима физическа сила, и за мен този е бил такъв. Бог да го прости Пламен.

  89. 89 Профил на nikolay_mihaylov
    nikolay_mihaylov
    Рейтинг: 425 Разстроено

    Очевидно охраната е действала неадекватно. Явно нямат никаква подготвка за действие в такива ситуации, дори филми за преговарящи със заплашващи със самоубийство не са гледали. Остава и въпросът дали не са го обгорили допълнително с пожарогасителите. Който е спец да каже.
    А странните откъси от "психологическия портрет" на Пламен да не ви учудват - това е разбирането за профилиране на Института по психология на МВР. Абсолютно идиотско е, особено психоаналитичните интерпретации. Напълно спекулативни. Но - какво да се прави - още едни "професионалисти" в действие.

  90. 90 Профил на galaf
    galaf
    Рейтинг: 447 Неутрално

    Не се заблуждавайте, че спамаджиите по-горе, които в по 10 поста всеки ни убеждава да сме оставили да почива в мир Пламен са платени. Правят го безплатно, защото знаят и те като старшинката-портиер, че не дължат постовете си на лични качества, а на господаря и са готови да поставят в риск всеки, за да защитят фалшивата действителност, че са нещо.
    Сега Пламен излезе дори по-голям герой, защото постъпката му вместо отчаяна излиза, че е смела и решителна!

  91. 91 Профил на pandelka
    pandelka
    Рейтинг: 442 Неутрално

    [quote#8:"raining"]Само на мене ли ми изглежда доста дълго и някак непочтено навлизане в психо-социалната характеристика на един млад човек, загинал по такъв ужасен начин. Аз го приемам като гавра с паметта му, въпреки че не съм го познавала...[/quote]
    Смисълът на комплексната съдебно-психиатрична експертиза в случая е била да установи най-общо имал ли е нагласи в характера си или такива в резултат на евентуална психична болест, които да обяснят съзнателното отнемане на собствения живот. Събират се данни за живота и развитието на личността, като имат значение дори неща като протичането на бременността, раждането и т.н. Всички съдебно-психиатрични експертизи съдържат подобни данни. Те обаче би трябвало да послужат единствено пред съда и сте права, че е проява меко казано на лош вкус да стават обществено достояние.

  92. 92 Профил на pinkpearl
    pinkpearl
    Рейтинг: 456 Неутрално

    Съшито с бели конци "обяснение".

  93. 93 Профил на sharon
    sharon
    Рейтинг: 385 Неутрално

    Нека душата му почива в мир

  94. 94 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1971 Любопитно

    [quote#91:"pandelka"]че е проява меко казано на лош вкус да стават [/quote]

    такива грешки с копирането... флашкооо, флашко

  95. 95 Профил на Тишо
    Тишо
    Рейтинг: 435 Неутрално

    [quote#11:"Югозомби (цензуриран от "Икономедиа""]"Не се доближавай, ще се запаля".

    Вторият полицейски служител, чувайки отговора му, погледнал към него и видял в дясната му ръка запалка. В този момент колегата му направил две крачки напред, а Горанов отстъпил две крачки назад, като приближил към тялото си двете си ръце, които държал на нивото на гърдите си свити в лактите. Полицаят направил още седем крачки към него[/quote]

    Не че искам да прехвърлям отговорността за запалването от самозапалилия се на охраната, но със сигурност може да се каже, че охраната е действала меко казано неадекватно. Едва ли ще открия топлата вода ако констатирам, че българските полицаи са неподготвени както физически, така и тактически за изпълнение на задълженията си, хеле общинска полиция, които са събрани от пътищата. Аз лично виждам огромен проблем в това.

  96. 96 Профил на lele266
    lele266
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Съмнителното в случая беше че човека изгоря точно когато беше най-удобно на БСП . После последваха народни вълнения и падането на предишното правителство и идването на БСП на власт... Не вярвам в съвпадения

  97. 97 Профил на Симо
    Симо
    Рейтинг: 976 Неутрално

    Умрял от глупост. Да не може да свържеш запалването на собственото си тяло с невъзможността да живееш след това. Направо е за награда Дарвин.

    http://www.youtube.com/watch?v=QuBy3BzCXwg
  98. 98 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1366 Гневно

    [quote#63:"Karelson (Не съм платен ,мразя ви безплатно)"]Нищо достойно , нищо героично , нищо което да заслужава уважение[/quote]
    Точно затова "гербер" стана нарицателно име за всичко най-лошо, което се случва в България..как пък малко не ви досрамява, ве..

  99. 99 Профил на juxta
    juxta
    Рейтинг: 388 Неутрално

    полицая е бил самонадеян пич. но прокуратурата и общинарите го пазят, защото "и той имал семейство" . Никой не иска да му отнеме семейството на полицая...това което искам е някой да му каже в лицето , че е абсолютен боклук.

  100. 100 Профил на pinkpearl
    pinkpearl
    Рейтинг: 456 Неутрално

    Да бе, да. Човек, за когото толкова данни + психиатрична експертиза твърдят, че е буден, интелигентен и самоовладян, ей-така по невнимание не съобразил, че случайно се самоубива.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK