Заиграването с етническия мир е крайно опасно, обявиха в съвместна позиция Плевнелиев и Орешарски

Заиграването с етническия мир е крайно опасно, обявиха в съвместна позиция Плевнелиев и Орешарски

© Юлия Лазарова



Налагането на ненавист и нетърпимост към различния и настройването на хората едни срещу други, както и заиграването с етническия мир, са крайно опасни и неприемливи действия, които категорично трябва да бъдат осъдени. Това заявяват в съвместна декларация президентът Росен Плевнелиев и премиерът Пламен Орешарски, изпратена до медиите.


В документа те призовават българите към толерантност и солидарност с бежанците, които търсят закрила в България. Двмата посочват и че въпросът с бежанците не трябва да се политизира.


Не бива да се спекулира относно материалното и финансово обезпечаване на бежанците. То няма да засегне социалните плащания към българските граждани, нито ще се отрази на работните места или на пенсиите на нашите родители, се посочва още в декларацията.




Те не искат нашите пари. Те просто търсят помощ и закрила. Затова е важно всички граждани и общественици да подходят с разум и отговорност, посочват президентът и премиерът.


Ето и пълния текст на декларацията.


Гражданската война в Сирия продължава вече трета година. Кръвопролитията отнеха живота на повече от сто хиляди души, а милиони сирийци бяха прокудени от домовете си. Един горд народ с богата история и култура сега е подложен на изпитание и болка. Бежанската вълна от Сирия е провокирана от конфликт, който разрушава милиони човешки съдби.


В страната ни идват хора, бягащи от злото на войната. България е длъжна да се отнесе отговорно към този проблем в името на универсалните ценности, които поставят живота и правата на човека като най-висши блага. Българският народ е доказал в годините своята толерантност и солидарност към хората, изпаднали в беда. Това е част от нашата национална култура и основателен повод за гордост.


Въпросът с бежанците и хората, търсещи закрила, не бива да се политизира. Всяка държава има своите механизми да се справи с нелегалната имиграция, но бежанците се нуждаят от специален подход и не е случайно, че те са обект и на международноправна закрила. Насаждането на страх и омраза, противопоставянето на различни групи в обществото, е опасно и по никакъв начин не бива де се толерира.


Не бива да се спекулира относно материалното и финансово обезпечаване на бежанците. То няма да засегне социалните плащания към българските граждани, нито ще се отрази на работните места или на пенсиите на нашите родители. Бягащите от войната сирийци не идват в страната ни от добро. Те не искат нашите пари. Те просто търсят помощ и закрила. Затова е важно всички граждани и общественици да подходят с разум и отговорност.


Ксенофобията и псевдонационализмът могат да нанесат сериозен удар с дългосрочни последици върху европейския облик и репутацията на страната. Те разрушават обществото отвътре. През последните дни станахме свидетели на тревожни инциденти, криминални актове на нападения, съчетани с опити за всяване на омраза и призиви за изгонване на бежанците.


Налагането на ненавист и нетърпимост към различния и настройването на хората едни срещу други, както и заиграването с етническия мир, са крайно опасни и неприемливи действия, които категорично трябва да бъдат осъдени. Усилията на всички граждани, политици и институции трябва да се насочат към предотвратяване на подобни случаи в бъдеще, за успокояване на напрежението и за спиране на насаждането на омраза и на разделение в обществото.


Важна е и адекватната реакция от правоохранителните органи. Отправяме апел към всички за солидарност и за съпричастност към страданието на бежанците, потърсили закрила в страната ни. Нека всички ние докажем своята хуманност и цивилизационен избор.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (143)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1345 Любопитно

    А заиграването с националната сигурност и демографската картина какво е?

    Апокалипсисът апокалиптичен
  2. 2 Профил на Angelina
    Angelina
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Да не повярваш, че президентът и премиерът имат съвместна позиция, Плевнелиев след като ни призовава към толерантност, защо до сега не свика КСНС, за да се реши проблема с бежанците, а само отлага, трябваше да се пролее кръв, за да определи дата и то чак за 20 ноември.

  3. 3 Профил на monka57
    monka57
    Рейтинг: 374 Неутрално

    И какви конкретни стъпки предлагате да изпълнят компетентни органи и институции?! Или само си чешем езиците....

    Право и Икономика
  4. 4 Профил на lol
    lol
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    ми не внасяйте хиляди бедни араби и няма да стават проблеми, все едно че не пън говорим постоянно... никаква чуваемост

  5. 5 Профил на Eisbär
    Eisbär
    Рейтинг: 1167 Неутрално

    напълно съм съгласен.

  6. 6 Профил на galia66
    galia66
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Много почнахте да се заигравате да не стане играчка плачка

  7. 7 Профил на z.123.c.976.9
    z.123.c.976.9
    Рейтинг: 583 Неутрално

    Съжителството с близо милион цигани се оказва, че не е проблем, проблем стават 10 000 араби и африканци, повечето от които са тук транзитно.

    Който не разбира сам, няма да разбере и с обяснение
  8. 8 Профил на Митко Василев
    Митко Василев
    Рейтинг: 622 Неутрално

    Тия хора все едно не са от тук. Все едно живеят някъде в Малибу.

    това, че казваш даден факт, не означава, че непременно го харесваш. въпреки че за 95% от аудиторията значи точно това
  9. 9 Профил на focusnik
    focusnik
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Вчера Найденов обяви, че за така наречените "бежанци" са похарчени 238 милиона лева от бюджета, като само 12 милиона от тях са от ЕС.
    Не виждам това да е водеща новина!
    Не става въпрос за омраза, а става въпрос за пари, които например не достигат на нашите болници.

  10. 10 Профил на oex13531876
    oex13531876
    Рейтинг: 426 Любопитно

    Един ден и тук ще се случат неща, неприятни за европейците и пагубни за Държавата България.

  11. 11 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1316 Гневно

    Орешарски, предвид безидейността на правителството ти относно бежанския проблем, да пригласяш на Плевнелиев изглежда доста лицемерно!

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  12. 12 Профил на mavricii.plovdiv
    mavricii.plovdiv
    Рейтинг: 426 Неутрално

    След погрома,нанесен с "Южен Поток",вече можем да излезем със съвместно изявление по въпроса със социалните проблеми.ОСТАВКА!

  13. 13 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1345 Неутрално

    До коментар [#7] от "tibidabo.da":

    Е кой е казал, че циганския въпрос не стои на масата? Той също трябва да бъде решен и то в кратки срокове. Иначе от България ще остане само един спомен.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  14. 14 Профил на badjanak
    badjanak
    Рейтинг: 885 Неутрално

    Никой не заиграва с етническия мир а с безхаберието дилетанщината и палячовщината в политикатаhttp://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=1409425

    "Не бъди сладък, ще те изядат, не бъди горчив, ще те изплюят" "Всеки се оплаква от липса на пари, от липса на ум-никой" Еврейски мъдрости.
  15. 15 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1107 Неутрално

    [quote#9:"focusnik"]става въпрос за пари, които например не достигат на нашите болници. [/quote]
    Вечеря в болница - филийка хляб,парченце сирене,4 лъжици кисело мляко.

  16. 16 Профил на avram
    avram
    Рейтинг: 397 Неутрално

    Разбира се. Това е честното отношение. Отношението към бежанците и изобщо различните е тест за нашата цивилизованост.

  17. 17 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 3680 Неутрално

    Тъкмо правителството на Орешарски се заиграва... и е малко нагло да прави такива декларации...

  18. 18 Профил на morf
    morf
    Рейтинг: 695 Гневно

    С декларации не става! Нека полиция и съдебна власт се размърдат и да озаптят псетата на Болен и останалите национал-цоциалисти, както и да разкарат всички нелегални не-бежанци.

    Страхува ли ви Болен със златното пръстче?

  19. 19 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1302 Неутрално

    "Моят дом е моята крепост"както сме свикнали да казваме малко ще се поизмени.Не можем да кажем "това не ме засяга" след като в годините назад Сирия е давала много работни места за българите(както и другите държави от северна Африка).И лишения и радости ще се споделят когато са дошли с толкова трудности при нас.

  20. 20 Профил на 42
    42
    Рейтинг: 427 Неутрално

    Тия момчета ще свършат зле, щом вече взеха да заплашват народа си.

    След комунистите най-много мразя антикомунистите!
  21. 21 Профил на monka57
    monka57
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Само с полиция и прокурори-не става...
    Каква е тази Агенция за бежанците, ръководена по закон от МВР? Къде е цивилното хуманно отношение на Социалното министерство? Къде са обществените организации -профсъюзи, партии...

    А какво ще кажете за благотворителността на Ивендър и други. Къде са богатите /включително/ хора в БГ?!

    Право и Икономика
  22. 22 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 838 Весело

    Не трябваше Бат Бам и Младенов да ни "закачват" този проблем с бежанците, като се заиграха с Арабската пролет 2011 провокирана от Саудитска Арабия, Катар и САЩ.
    Вероятно нашите умници са мислели че всичко ще се размине набързо, ДА, ама НЕ!!!
    Трябваше като Лостов в края на 90-те да откажем твърда всякакви бежанци и всяка намеса в Арабската пролет 2011...
    Ама тоз момент отмина....
    Сега, когато когато сме в кюпа, просто трябва да се държим прилично и да си носим последствията, включително с престъпността, разходите, социалните проблеми .... от бежанската вълна.....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  23. 23 Профил на β And
    β And
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#2] от "Ангелина":

    И то за какво! Както каза Кеворк в неделя, поучен от горчивия опит на собствения си народ: българските политици не познават народа си

  24. 24 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1345 Любопитно

    Това ако е вярно... етническият мир е провален априори!

    http://www.dnes.bg/politika/2013/11/11/dyrjavata-veche-izharchila-za-bejancite-258-mln-lv.205799

    Апокалипсисът апокалиптичен
  25. 25 Профил на β And
    β And
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#22] от "boby1945":

    Трябваше, ама гледам и Радан Кънев е от либерастите

  26. 26 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 627 Неутрално

    браво, не очаквах такъв ход от комунистите - очевидно Плевнелиев е предложил и те е нямало как да откажат !

    ...но декларацията си е просто декларация! нека да видим как ще накаже държавната машина убийците с бръснати глави които пребиха човека в събота вечерта ??

    това ще е ефективния сигнал който ще даде държавата - ако хванатите на място убийци бъдат осъдени бързо с ефективна присъда и влезнат в затвора значи делата ще подкрепят декларацията...

    ...ако обаче производството се проточи и завърши с обичайното фиаско то значи държавния апарат насърчава и закриля ксенофобските прояви

  27. 27 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2188 Неутрално

    браво на президента и министър председателя ,това е мъжка позиция по въпроса и не търпи политиканстване

  28. 28 Профил на β And
    β And
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#21] от "smoke":

    Разбира се, че МВР ще определя кой има право да влезе в държавата, а не съюзът на самотните майки лесбийки!

  29. 29 Профил на Димитров
    Димитров
    Рейтинг: 897 Неутрално

    Орешарски подклажда омразата няколко месеца, а сега било нередно. Ами, отговорността е твоя, Оглушарски! Върви си! Никакъв призив от мерзавец няма да бъде послушан.

  30. 30 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2888 Весело

    Караул!

    Единствената работеща институция вместо да му занесе да подпише оставката, седнала да легитимира Орешко. Крупно морално изхлузване на принциите и справедливостта.

  31. 31 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1522 Любопитно

    Бягащите от войната сирийци не идват в страната ни от добро. Те не искат нашите пари.
    *****************************

    Нима? А тези пари откъде идват?

    "На 258 милиона лева възлизат средствата, които до момента държавата ни е изхарчила за бежанците. По линия на европейските фондове за подпомагане на държавите, които изпитват миграционен натиск, са получени 6 милиона евро плюс техническа помощ".
    Това съобщи в Перник военният министър Ангел Найденов.
    По думите му през декември се очаква допълнителен финансов ресурс.
    Найденов определи предоставените средства от Европа като "една много малка част от необходимия ни ресурс, тъй като ще са ни нужни стотици милиони левове".
    Министърът уточни, че другият източник е държавният бюджет, тъй като трябва да се помисли и за социалната интеграция на чужденците, които ще останат в страната ни.

    http://www.segabg.com/article.php?id=673975

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  32. 32 Профил на β And
    β And
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#19] от "xalikarans":

    Ще, ама няма да ще.
    Сирийците не са глупави и лоши хора, нито са толкова престъпници колкото североафриканците. Има един проблем, и той се нарича религия. Не може да се заселват маси народ с мюсюлманска религия в страна, завладяна с безкрайна жестокост и 400 години подчинена на шариатски закон (понеже към 1830 година отменят шариатските закони, последните 40 - 50 години да речем не ги броя, въпреки че заселването на черкезите може да се каже, че ги компенсира)

  33. 33 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1522 Гневно

    Расте криминогенната обстановка в София

    Чужди граждани от неустановен до момента произход ограбват и пребиват жени от всички възрасти в центъра на град София. Служители на МВР заявиха пред портала Crimes.bg, че момента е изключително труден, проблема не е овладян и се разраства ежедневно. Заради постоянните грабежи върху жени в София, полицаите са разделени в групи от по най-малко трима души. Установено е, че чуждите граждани са въоръжени и при обирите си използват ножове, но вероятно имат и огнестрелни оръжия.

    Според полицаите, обирите са изключително брутални и груби и включват освен обир и жесток побой над нападнатите жени. Обирите включват тежки удари с ръце и крака, дърпане на чанти и торби, златни и сребърни накити от вратовете и ушите на пострадалите. Сигналите и оплакванията се увеличават ежедневно и полицаите обясняват, че нямат физическия ресурс да се справят с тях. Заради многократно увеличените грабежи, полицаите нямат възможност да поемат работа по други престъпления.

    Според описанията на пострадалите, всички са тъмнокожи мъже, в повечето случаи вървящи на групи от по 2-3 души, но има и сигнали за единични грабители. Полицаи предполагат, че това са лица от арабски и/или сирийски произход, наскоро влезли в страната. За това намеква и факта, че никой от пострадалите не е успял да разпознае грабителите си в снимковия архив на полицията.

    Многократно са се увеличили и обирите на апартаменти и жилища в цяла София. От полицията смятат, че групите са няколко и вероятно се увеличават ежедневно. Столични полицаи съветват всички граждани по възможност да не се придвижват сами в тъмните часове на денонощието.

    http://www.security.bg/novini/kriminalni/raste-kriminogennata-obstanovka-v-sofiya

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  34. 34 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#1] от "Bulgarische Motoren Werke":

    това с демографската картина не е заиграване а естествения резултат от десетилетия комунистическо управление..

    още Георги Марков през 70-те е описал механизма по който тоталитарния режим е принудил българите да се откажат от децата и многодетните семейства

  35. 35 Профил на magnas
    magnas
    Рейтинг: 497 Неутрално


    Как едни и същи хора участват в контрапротеста срещу студентите и в банди пребиващи чужденци .

  36. 36 Профил на β And
    β And
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#30] от "Lemmy":

    Единствената работеща институция е дълбоко нагазила в бизнес интереси , които само частично засяга Бюреков и сие.
    Тази институция промени закона за гражданството, така че да го продава евтино на бизнес клиентите си. Какви са те не знам, но явно нямат европейско гражданство и единствената работеща институция е решила да направи търговийка.

  37. 37 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 1002 Неутрално

    До коментар [#16] от "avram":

    тоя тест нещо не успяваме да го вземем и след 3-тата поправка

    колкото до Олигарски, да си подава веднага оставката и да си ходи. нито той, нито неговите министри имат представа как да решават проблеми, да предовратяват рискове, да се справят с кризи.

    някой може ли да ми посочи как са се справили с проблемите и кризите, с които се сблъскаха и които САМИ СЪЗДАДОХА И ЗАДЪЛБОЧИХА?

    а кризата с бежанците е криза, която Олигарски, Овчев и Сидеров създадоха. от юни, до днес, насаждат омраза и страх към бежанците и имигрантите и не предприеха нищо за решаването на този проблем. а сега ще опашат България отново с бодлива тел. утре ще сложат вишки със снайперисти и ще стрелят по всеки, който опитва да премине границата. утре по влизащите, в четвъртък и по българите, опитващи да избягат на Запад...

    РЕФОРМИ !
  38. 38 Профил на zmii4e
    zmii4e
    Рейтинг: 636 Гневно

    Статията а и политиците ни предъвкват едни и същи ЛЪЖИ , бежанци няма има нелегални емигранти а сирийците са 50% от ТЯХ !

    “Кучето гледа пръчката, а лъвът — онзи, който я хвърля” аз гледам и тримата ...
  39. 39 Профил на marsena
    marsena
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Когато държавата от години не е в състояние да гарантира спокойствие, сигурност и справедливост за собственото си население, да излизат политици с декларации , които ни призовават да се нагърбим с издръжката на чужденци и техните проблеми, е свръх цинизъм .

  40. 40 Профил на β And
    β And
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#35] от "magnas":

    Още не знаеш какво значи банди, пребиващи чужденци. Който е решил, че сме северни норвежци и че при нас вървят номерата, които вървят там, явно изобщо не познава не само българите, а и е решил на "християните да им скрои номер", един вид с техните камъни по тяхната глава.

  41. 41 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 1079 Неутрално

    Така е. Не трябва да се заиграваме. Доста гадничко звучи дрънкането по тази струна. И разобличаващо ни пред света. Смешен е плачът ни на фона на милионите търсещи спасение в страните около Сирия. Колко точно сме неподготвени и жалки обаче ще си проличи след 10-тина години, когато ЕС приеме в редиците си един нов член. Тогава проблемите с няколкото хиляди нещастници, търсещи спасение в страната ни ще ни изглеждат другояче. Тази неподготвеност на страната е страшната, защото за да я посрещнеш трябва да си икономически и политически титан, а не това, което сме в момента - икономико-политически лилипути и менте - демократи. Анадънму?

  42. 42 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#31] от "VеnRus 2008 #писнамиотвас":

    това колко е изхарчила държавата е едно, а колко от тези пари са стигнали до бежанците си е съвсем друго

    всяка ситуация е потенциална далавера за комунистите ! как мислиш - дали са направена качествени обществени поръчки за храната в домовете за бежанци ?

  43. 43 Профил на monka57
    monka57
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Лично видях в една болница, как двама полицай докараха много болен сириец -Бос/без обувки и чорапи/!!! И те непрекъснато питаха какво да правят по телефона началника си/групов/, които пък се свързваше с дома за бежанци ...

    Право и Икономика
  44. 44 Профил на joseph_levi
    joseph_levi
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Може ли да правиш съвместна декларация с човек, от когото си "снел доверието", тоест с някого, когото смяташ за недостоен? Като си счупил демокрацията веднъж, под диктовка, естествено, няма как да залепиш парчетата.

  45. 45 Профил на zmii4e
    zmii4e
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Закрила на бежанците в България се предоставя съгласно Закона за убежището и бежанците (ЗУБ), който до голяма степен възпроизвежда принципите на Конвенцията за статута на бежанците, приета на 28.07.1951 г. от Конференция на пълномощниците при ООН и ратифицирана на 22.04.1992 г. от българското Народно събрание (НС). Съгласно чл. 4, ал. 5 от ЗУБ (възпроизвеждащ чл. 31, т. 1 от Конвенцията), чужденец, който е влязъл незаконно в България, може да поиска закрила като бежанец, ако пристига „направо от територия, където са били застрашени животът и свободата му“ и ако веднага след пристигането си се представи на компетентните органи, като посочи уважителни причини за своето незаконно влизане и пребиваване в страната. Към настоящия момент България не граничи със страна, която да застрашава живота или свободата на когото и да било, а Сирия – доколкото е известно от географска гледна точка – не граничи с България. Поради тази причина изключението по чл. 4, ал. 5 от ЗУБ за непреследване на незаконно пресичане на държавните граници от лица, бягащи за да спасят живота и свободата си, не може да бъде приложено по отношение на „сирийските бежанци“, нахлуващи в България през сухопътната ни граница с Турция. Турция не застрашава по никакъв начин живота и/ли здравето на тези лица. Ето защо, попаднали на нейна територия (ако действително са бежанци), те могаг да потърсят убежище, включително и в България, но вече без да се ползват от цитираното изключение по ЗУБ. Едно последващо прекосяване на държавни граници в западна посока, след като вече са прекосили сирийско-турската граница, вече не е бягство за тези лица от непосредтвена заплаха за живота и здравето им, а чисто и просто опит за проникване в западна (европейска) страна, която евентуално ще предостави по-изгодни икономически условия за живот или възможност за придвижване още по-назапад, към такива по-изгодни условия за живот.
    На следващо място – представящите се за „сирийски бежанци“ лица в голямото си мнозинство попадат на българска територия без лични документи. Доколкото българските миграционни служби нямат връзка с регистрите на населението в Сирия и по дефиниция не могат да търсят такава връзка, е невъзможно да се установи със сигурност дали тези лица наистина са преследвани в страната си, или например са криминални лица, включително и от други близкоизточни държави. Ето защо – противно на упорито прокарваните твърдения в българското общество – в цитирания случай е релевантна разпоредбата на чл. 279, ал. 1 от Наказателния кодекс (НК) – „който влезе или излезе през границата на страната без разрешение на надлежните органи на властта или макар с разрешение, но не през определените за това места, се наказва...“. Ал. 5 от същата разпоредба препраща към прогласеното право на убежище съгласно Конституцията, а чл. 27, ал.ал. 2 и 3 от Основния закон на свой ред препраща към ЗУБ, респективно – към цитираната по-горе Конвенция за статута на бежанците. Чл. 13, ал. 1, т. 13 от ЗУБ изрично определя в тази връзка, че „молбата на чужденец за предоставяне статут на бежанец или хуманитарен статут се отхвърля като явно неоснователна“, когато липсват условията по чл. 8, ал.ал. 1 и 9 от ЗУБ (основателен страх от преследване в държавата по произход) и условията по чл. 9, ал.ал. 1, 6 и 8 от ЗУБ (реална опасност от тежки посегателства в държавата по произход), или когато чужденецът „идва от сигурна държава по произход или от трета сигурна държава...“. Към настоящия момент без всякакво съмнение е приложима последната хипотеза по чл. 13, ал. 1, т. 13 от ЗУБ, тъй като Турция по всички международни стандарти днес може да се определи като „трета сигурна държава“. Следователно лицата, преминаващи незаконно в България през сухопътната ни граница с Турция, не могат да се ползват от изключението по чл. 4, ал. 5 от ЗУБ във вр. с чл. 279, ал. 5 от НК, което депенализира (освобождава от наказателна отговорност) незаконното прекосяване на държавните граници. Нещо повече – такива лица, тъй като нахлуват незаконно в България от пределите на „трета сигурна държава“ (Турция), автоматично се лишават по силата на чл. 13, ал. 1, т. 13 от ЗУБ от всякаква възможност да придобият статут на бежанци при евентуално бъдещо отправяне на молба за това до българските власти – дори и да са имали право на това по нормите на бежанското право.
    Незоконното нахлуване на голям брой чуждестранни лица през сухопътната ни граница с Турция влиза в ярко противоречие с многократно заявяваната от предходното правителство техническа готовност на България за присъединяване към Шенгенското пространство. От случващото се през последните месеци се налага извод или за това, че правителството на ГЕРБ просто е лъгало за достигнатата техническа готовност по охрана неприкосновеността на границите ни, или за това, че настоящото правителство на БСП допуска престъпна небрежност, като позволява голям брой нелегални мигранти да влизат безпрепятствено в България. Последното вече чувствително започва да изкривява демографската картина в някои от по-големите градове – предвид кардиналине различия в начина на живот при сирийците в сравнение с българите. А това – както не веднъж сме наблюдавали в историята – е възможно да се превърне в основа за бъдещи етнически конфликти. В тази връзка вече не са изолирани случаите, в които цигани се оплакват от това, че поминъкът им се отнема от прииждащите „сирийски бежанци“. На следващо място – както става ясно от един бърз преглед на заведенията за настаняване на лица с неизяснен граждански статут – България няма капацитет да осигури адекватни битови условия на повече от 5'000 лица, а по неофициални данни на българска територия вече са преминали нелегално повече от 20'000 (без да са действително бежанци в юридическия смисъл на думата). На фона на всичко това изявлението на българския еврокомисар Кристалина Георгиева (предишно име – Сталинка Георгиева), че Конвенцията за статута на бежанците забранявала да се затварят границите пред такива лица, е юридически невярно – първо, защото недопускането на преминавания извън установените контролнопропускателни пунктове не е „затваряне на границите“ и второ – защото съгласно Конвенцията държавите са длъжни да не затварят границите си само за бежанци от съседна застрашаваща държава, с която имат непосредствена обща граница. Още по-цинично е изявлението на еврокомисар Георгиева, че нахлуването на компактни маси сирийски (или други близкоизточни) лица в България ще подобри демографската картина на страната и ще стимулира раждаемостта. Напомняме в тази връзка случая с Македония, където – макар да ставаше дума за непосредствена граница с Косово – в един момент до 390'000 албанци се оказаха на македонска територия и след добре инсцинирана блокада на вододайните зони около гр. Куманово правителството беше принудено да приеме „предложенията им“ за конституционно прекрояване на страната и за признаване в полза на албанците на безпрецедентни малцинствени привилегии.
    Съгласно чл. 4, ал. 3 от ЗУБ, чужденецът, който е влязъл в България (по легален начин или възползвайки се от цитираното по-горе изключение – ако има право на това) за да поиска закрила или вече е получил такава, „не може да бъде връщан на територията на държава, в която са застрашени неговият живот или свобода“. Същата разпоредба е възпроизведена и в чл. 33 от Конвенцията със заглавие „Забрана за експулсиране или връщане („refoulement“) на бежанци“, според който „никоя договаряща държава няма по какъвто и да е начин да експулсира или връща („refouler“) бежанец до границата на територията, където са били застрашени животът или свободата му“. Per argumentum a contrario (по аргумента на противното) това означава, че България има пълното право да връща незаконно влезлите на нейна територия лица до границите на държави, откъдето тези лица са дошли и където не е застрашен непосредствено техният живот или свобода. Връщането на имигрантите (включително и ако твърдят, че са сирийски бежанци) обратно към Турция, е напълно законно и дори задължително от гледна точка на миграционната политика на България, която е свързана неразривно с националната сигурност и създава редица предпоставки за недопускане на опасни за българското общество и държавност прониквания на компактни групи от чужденци. Тези лица имат пълноправната възможност да пристъпват към кандидатстване за статут на бежанци в България и от турска територия, където се намират на сигурно място и където съответните български дипломатически служби са на тяхно разположение. Ключово в тази връзка е да се направи недвусмислена разлика между истинските бежанци, които бягат от непосредствена и реална опасност за техия живот и свобода, и икономическите мигранти, които търсят начини да проникнат в западна посока и да се възползват от по-изгодни условия на живот. Разликата е очевидна, а всеки отказ от страна на правителството да приложи цитираните по-горе юридически правомощия след време може да се окаже форма на недвусмислено национално предателство

    “Кучето гледа пръчката, а лъвът — онзи, който я хвърля” аз гледам и тримата ...
  46. 46 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#33] от "VеnRus 2008 #писнамиотвас":

    тези "неустановени" престъпления с неясни извършители са едно - съвсем друго е обаче да хванеш скиновете докато убиват българин в центъра на София - със имена, с ясна жертва в кома и натрошен череп и т.н.

    какво ти е мнението - тези скинове престъпници ли са или достойни българи ???

  47. 47 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 2229 Неутрално

    Да прогоним комунистите от парламента, от правителството от университетите, от всякъде където са напълзели! Защото само и единствено, комунистите са калният извор на всичките ни беди през годините! Те създадоха протурската партия дпс и поставиха ДС агенти да я ръководят. Те създават националистически формирования, следвайки примера на Хитлер и неговата националсоциалистическа партия! Но не са познали! Щом и децата са се надигнали, този път ще ги изметем...

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  48. 48 Профил на mrakogor
    mrakogor
    Рейтинг: 481 Неутрално

    Напълно неадекватни премиер и президент, гушнаха се най-накрая. Тия все едно от Марс падат . И пригласят в един глас - сирийци, сирийци. Само дето сирийците са 30-40%, най-много 50%, останалите са афганистанци, алжирци и т.н. И разбира се, за всичко ние сме виновни, нито дума за това а тия дето влизат нелегално у нас какви ценности изповядват, с какво ще ни обогатят културата.
    Пак ще кажа - да се кротне всичко нека сирийците да ги приемаме до някакъв лимит , да се настаняват в лагери от закрит тип, където да имат всичко необходимо - храна, топло, лекарска помощ. Тези, дето докажат, че са нормални хора, след известен период нека имат свобода на движение, на работа и т.н..
    А всички останали, дето не са сирийци и влизат нелегално - оттам отдето са дошли без много-много обяснения.
    Та да обобщим - оставка на правителството, оставка на президента.

  49. 49 Профил на marsena
    marsena
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Алоу, двамата от снимката, с декларацията...

    У нас БЕЖАНЦИ НЯМА!
    Запишете си го на челото!

  50. 50 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 838 Весело

    До коментар [#25] от "Зирзамин":
    Либеараст или не, това е отделен, "вътрешен" въпрос, по важно е трезва преценка и избягване рисковани "предприятия", като това Арабска пролет 2011.....
    То, като погледнеш, работата изглеждаше лесна в 2011, даже Ердоган се подлъга да се хване на хорото, а той не е балама, ама стана "Те ти булка Спасов ден!"
    Пак берекет вересин, че не сме в Шенген и не сме толкова интересни за потенциални емигранти (както са Гърция и Италия например).....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  51. 51 Профил на β And
    β And
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#27] от "tur671":

    Тъй ли 176чине?
    Значи тази позиция вас ви устройва? Все още сте малцинство, а и няма да станете мнозинство, да знаете.
    Утре ще дадем гражданство на всички руснаци и ще ядете дървото

  52. 52 Профил на fortunes
    fortunes
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Е, ако това е цената да се измете правителството, значи си заслужава, нали така? Както с мораториума за земята, целта оправдава средствата при гражданите за антиевропейски разпад. Нов морал и алтернатива е това!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  53. 53 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1345 Неутрално

    До коментар [#34] от "dun":

    Някак си не са успели да убедят мангалите да имат по 1-2 деца, а?
    Хайде стига с тия басни, в целия цивилизован свят през 20-и век се наложи модела на семейство със средно 2 деца. Тука не са виновни комунистите.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  54. 54 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 838 Весело

    До коментар [#49] от "marsena":

    У вас не знам как е, може и да няма бежанци, но в София има и то много, разходи се по Пиротска....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  55. 55 Профил на β And
    β And
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#50] от "boby1945":

    Ген. Атанасов каза, че охраната на границата с Турция е вдигната при Герб. Помним кой си играеше с Ердоган и неговата нова креатура в България, дето не й помня името. Е, сега тая нова партия е в Реформаторския блок

  56. 56 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#53] от "Bulgarische Motoren Werke":

    защото са им извън контрола! прочети Г. Марков какво е ставало по заводите и предприятията през 60-те и пак ще говорим

  57. 57 Профил на focusnik
    focusnik
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Ще продължа с още малко сметки. За една животоспасяваща операция са нужни средно около 50 000 евро или 100 000 лева. Има дълъг списък от български граждани, чакащи за подобни операции, основно деца и млади хора. Много от тях не дочакват реда си.
    Та 238 милиона лева биха стигнали за около 2 380 животоспасяващи операции. Излиза, че бюджетните разходи само за 4 емигранта струват колкото живота на един български гражданин. На мен това не ми харесва.
    Да не харесваш, не означава да мразиш.

  58. 58 Профил на β And
    β And
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#54] от "boby1945":

    Тя иска да каже по намси кви определения, това са незаконни имигранти.
    Значи ако си законен да речем турист, плащаш луди пари, чакаш за виза итн.
    А може и просто да си дойдеш, да си тропнеш 17-те деца на центъра и да чакаш. Понеже Роската ще дойде (с чужди пари) да ти осигури правата да имаш още 17 деца ...

  59. 59 Профил на marsena
    marsena
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    До коментар [#54] от "boby1945":

    Научи се да правиш разлика между бежанци и нелегални емигранти.

  60. 60 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 995 Любопитно

    [quote#2:"Ангелина"]Плевнелиев след като ни призовава към толерантност, защо до сега не свика КСНС, за да се реши проблема с бежанците, а само отлага, [/quote]

    Защото го е страх от Волен Сидеров

  61. 61 Профил на baxter
    baxter
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Етническия мир в България си е в ред. Незаконно пребиваващите не са част от нашите етноси. Това че българския гражданин иска държавата да се справи с нередностите, които се ширят по улиците не означава омраза, но може много лесно да се превърне в такава. Искаме сигурност, която в момента държавата ни не е в състояние да осигури.Не може незаконно пребиваващи да щъкат по улиците без никакъв контрол, като за една голяма част от тях не се знае дори че съществуват, никъде не са регистрирани и нищо не се знае за тях. За какъв етнически мир се говори в случая. А ако продължи да се шири това всеобщо чувство за несигурност, липсата на информираност и подготовката на обществото да знае как да реагира и да се справя в подобна ситуация може наистина да се стигне до тежки последици.

  62. 62 Профил на β And
    β And
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Само християните сирийци съм съгласен да останат у нас. Не ме питате ли? Ще видим кого ще питате ...
    Между другото, някои от нелегално пребиваващите у нас бягат защото са приели християнството и са заплашени от убийство от роднините си (а в Иран и от държавата). Работа не на държавата, а на някои други организации е такива хора да бъдат издирени. Както и да се раздадат инджили на кюрдски, френски, арабски и персийски на всички желаещи. За съжаление, към днешна дата в християнските книжарници има такива само на турски.

  63. 63 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 1060 Разстроено

    Време е реакциите на политиците ни да са по своевременни не след дъжд ... Все пак има напредък преди можеше въобще да не чуем техните думи.
    Преди всичко трябва да докажем ,че сме хора с думи но и с дела.
    Нека помогнем на тези хора в беда, сега когато имат нужда.Нека сме по-големи от "постоянните просяци на Европа" .Дано покажем и човешкото си достойно лице.

  64. 64 Профил на zmii4e
    zmii4e
    Рейтинг: 636 Любопитно

    [quote#62:"Зирзамин"]Само християните сирийци съм съгласен да останат у нас.[/quote]
    и как ще дойдат християни от Турция , като там са полевите лагери и болници на терористите , който следи темата е на ясно че в Сирия се води и религиозна война ?

    “Кучето гледа пръчката, а лъвът — онзи, който я хвърля” аз гледам и тримата ...
  65. 65 Профил на Kremena Nedelcheva
    Kremena Nedelcheva
    Рейтинг: 63 Неутрално

    238 000 000 лева за 10 000 бежанци???
    по 23 800 лв. на човек??? Хайде стига бе! тези вече се гъбаркат. При положение, че до преди месец бяха около 5 000 човека, дават им по 65 лв. на човек месечно, не им осигуряват храна, дрехи, медицинска помощ, доскоро беше топло, та и отопление не е имало, сградите не са ги строили сега, а администрацията, която ги обслужва си съществува и когато няма бежанци??? Как точно я заформиха тази сметка на гърба на бежанците и за какво точно са отишли тези пари??

  66. 66 Профил на β And
    β And
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#47] от "Рим":

    А относно "бежанците" какво да направим?

  67. 67 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1345 Неутрално

    До коментар [#56] от "dun":

    А в Германия и Англия какво е ставало по заводите, че да се откажат от многодетното семейство?

    Апокалипсисът апокалиптичен
  68. 68 Профил на ivanivanovv
    ivanivanovv
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Гледам ги тия двамцата и си мисля - божке, що за напомадени и напарфюмирани карикатури ни управляват - нито левите са гласували за Орешарски с ясно съзнание, нито десните за Плевнелиев, а просто от страх и омраза към противната партия, НА ВСЯКА ЦЕНА ДА Е ИЗВЪН ВЛАСТТА.

    ГРАДИВНОТО В ПОЛИТИКАТА ПОЧИНА ОТДАВНА.
    Да, има си нужда от националистически партии, колкото и бутафорни да са, ако имаше такива Надка и Куневица нямаше да закрият 3-ти и 4-ти блок от АЕЦа, нямаше следователно да има проекти Белене и целия този дим над водата.

  69. 69 Профил на ivanalex2
    ivanalex2
    Рейтинг: 479 Неутрално

    А откъде ще дойдат парите за издръжката на бежанците - от ЕС или от Германия или от Франция или от САЩ или от Башар Асад?

  70. 70 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 838 Весело

    До коментар [#55] от "Зирзамин":

    Генералът ще ме извинява! ГЕРБ не му е виновен за охраната.....
    Кльоновете по границите с Турция и Гърция се "вдигнаха" много преди това (колко пъти "влиза" шап от Турция) още в началото на 90-те години.....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  71. 71 Профил на β And
    β And
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#64] от "zmii4e":

    Добър въпрос. Все пак вече има дошли и сирийци християни, и то през Турция. И, о какъв нехристиянин е патриарх Неофит - той искаше да приюти само християните в манастири на БПЦ!
    Всъщност, той може би добре разбира какво се цели с тази криза.
    Добре поне, че светът узна за сирийските християни преди да ги сполети съдбата на 1 млн иракски християни - асирийци, които бяха унищожени и изселени от иракските градове след българо-американската война срещу Садам (Мони Паси къде се крие сега?)

  72. 72 Профил на vinetu
    vinetu
    Рейтинг: 433 Неутрално

    В България е застрашен най-вече етническия мир между българските граждани и комунистите безродници.

    https://sites.google.com/site/demokraturailidictatura/
  73. 73 Профил на monka57
    monka57
    Рейтинг: 374 Неутрално

    [quote#66:"Зирзамин"]А относно "бежанците" какво да направим?[/quote]
    ХУМАННО ОТНОШЕНИЕ! Поне колкото правим за рибките, канарчетата и котките!

    Право и Икономика
  74. 74 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 688 Весело

    Най-после Орешарски да чуе нещо от Президент Плевнелиев!

    Tony
  75. 75 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 838 Весело

    До коментар [#59] от "marsena":

    А ти си го ударила на теоретически уточнения, от типа не по врат, ами по шия..... от това не става по топло, нали?

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  76. 76 Профил на zmii4e
    zmii4e
    Рейтинг: 636 Любопитно

    [quote#71:"Зирзамин"]Все пак вече има дошли и сирийци християни, и то през Турция. [/quote]
    Изненадан съм !

    “Кучето гледа пръчката, а лъвът — онзи, който я хвърля” аз гледам и тримата ...
  77. 77 Профил на β And
    β And
    Рейтинг: 374 Весело

    До коментар [#70] от "boby1945":

    Аз понеже и толкова не знам, приех неговите думи за истина

  78. 78 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 995 Любопитно

    [quote#55:"Зирзамин"]Ген. Атанасов каза, че охраната на границата с Турция е вдигната при Герб. Помним кой си играеше с Ердоган и неговата нова креатура в България, дето не й помня името[/quote]

    Мутрата Боко, шеф на ГЕРБ, поддържа много топли връзки с Ердоган. Даже си викаха ездин на друг "братя".
    Сега същият шеф на ГЕРБ, се кани да се върне на власт.

  79. 79 Профил на β And
    β And
    Рейтинг: 374 Разстроено

    До коментар [#69] от "ivanalex2":

    Нито един верен отговор!
    От мене и тебе !

  80. 80 Профил на β And
    β And
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#78] от "stenli1":

    Брат с това животно никога не бих се нарекъл (виждал съм го на живо)

  81. 81 Профил на β And
    β And
    Рейтинг: 374 Весело

    До коментар [#76] от "zmii4e":

    http://faktor.bg/obshtestvo/ulicata/13245-nastanyavat-bezhantzi-v-manastiri-s-blagosloviyata-na-neofit.html

    И аз, но все пак е добра новина ! Не знам на какъв етап са приготовленията в момента

  82. 82 Профил на ivanalex2
    ivanalex2
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Един горд народ с богата история и култура сега е подложен на изпитание и болка.
    Много добре казано, тоя народ вече 24 години е подложен на такива неща.
    България е длъжна да се отнесе отговорно към този проблем в името на универсалните ценности, които поставят живота и правата на човека като най-висши блага.
    Още по-добре казано, но защо не се изпълнява вече 24 години?

  83. 83 Профил на ivanalex2
    ivanalex2
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#79] от "Зирзамин":

    Ми не знам тогава - не мога да се сетя - може би от някое НЛО ще дойдат паричките.

  84. 84 Профил на β And
    β And
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#73] от "smoke":

    Дай определение на хуманно отношение.

  85. 85 Профил на ivanalex2
    ivanalex2
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#79] от "Зирзамин":

    Ми да - след като няма да е от нашите родители и от хората на социални помощи - остава да е от нас - как не се сетих

  86. 86 Профил на monka57
    monka57
    Рейтинг: 374 Неутрално

    [quote#84:"Зирзамин"]Дай определение на хуманно отношение. [/quote]
    Зирзамин писател, не читател -почети малко в нета...
    хуманизъм!

    Право и Икономика
  87. 87 Профил на β And
    β And
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#43] от "smoke":

    Ето, хуманно отношение е да му се дадат обувки и да се излекува. Но кой и защо е пуснал алжирци, мароканци, тунизийци и негри от Черна Африка? В момента каква угроза ги грози? Дори и в Мали войната свърши.

  88. 88 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 995 Любопитно

    До коментар [#80] от "Зирзамин":

    Ама те си се харесват много. Кой знае какво е обещавал Боко на Ердоган

  89. 89 Профил на ivanivanovv
    ivanivanovv
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Политически фарисеи. Вие защо използвате господа политици мъката на бежанците за вашите политически цели? Тази декларацийка също е не от загриженост за бежанците а от зор да се заклеймят партии като Атака, НФСБ, ВМРО и тн, които не са ми симпатични но в случая покрай тяхната си демагагия, обратна на вашата казват и по някоя истина.
    Мири Радеви и други такива персонажи ми обясняват, че сме имали нужда от работна ръка и пустите села щяли да се напълнят от тия чужденци. И икономиката ни тръгва смело напред. Тия фарисеи нямат ли малко срам? Та тия краища са пусти щото безработицата е 90%!!!!!!!! Нямате ли срам, та нима клетите бежанци ще намерят работа? Нямате ли срам! А какво прави държавата за милионите български граждани и етнически българи които живеят в мизерия в България и в други страни? Едното нищо. Така че и бежанците чакат да вземат статута и ще напуснат ТОЗИ БЪЛГАРСКИ АД и затова Брюкселските фарисеи сега искат стена с Турция, щото се сетиха че кьорав бежанец няма да остане тук а всички са с транзитна ориентация. Не искат и в къщата на Кристалинка да отседнат, цццц тюх бря.

  90. 90 Профил на Captain Shakespeare
    Captain Shakespeare
    Рейтинг: 736 Неутрално

    До коментар [#2] от "Ангелина":

    Ти случайно да си чела конституцията?
    В РБ има разделение на властите и проблема с бежанците си е проблем на правителството.
    Като не може /или не иска/ да се справи, си подава ОСТАВКАТА.

    Правильно говорил Гоголь "В России две беды — дураки и дороги" причём первых ну очень много!!
  91. 91 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#67] от "Bulgarische Motoren Werke":

    нито в Германия нито в Англия са се отказали от многодетните семейства поради което демографията при тях изглежда по съвсем друг начин...

    струва ми се бъркаш индустриализацията с демографията - вярно е че индустриалното общество изисква почти никакво лично време за семейни дела за да можеш повече да произвеждаш

    ...но разликата между западните страни и комунизма е че който прави такъв съзнателен избор на запад го прави за да стане по-богат докато при комунизма бе наложено от държавата без да получаваш никакви облаги - просто им трябваха евтина работна ръка да спонсорира охолния живот на Политбюро и ДС и финансовата подкрепа за разни "партизани" по света...

    пак казвам - прочети Г. Марков и тогава ще говорим - той поне е един от свидетелите който си го е казал и описал "право куме в очи" ! не случайно убийството му е подарък за рожденния ден на т. живков

  92. 92 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2188 Неутрално

    До коментар [#31] от "VеnRus 2008 #писнамиотвас":

    е аре сега за 256 милиона държавата щеше да купи на всеки бежанец по 1 двустаен в манастирски ливади - нов ,в затворен комплекс ,посмалете малко с кражбите комунистите ,а стига вече ,нетърпими сте като крадете и лъжете

  93. 93 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1211 Неутрално

    Неадекватната политика на политиците ни, по отношение на циганизацията, бежанците, така наречената "позитивна дискриминация над мнозинството в полза на малцинството", засилват позициите на крайните радикални идеи и партии. Вина носи и десницата - на практика тя се е отказала от решаването на тези проблеми или преповтаря останалите партии. Което е неприсъщо за дясната идея..... Затова на сцената излизат маргиналите!!!!

  94. 94 Профил на β And
    β And
    Рейтинг: 374 Весело

    До коментар [#89] от "ivanivanovv":

    ДААААААААААААААА!!!!!!!!!!!!!!!!!

    БРАВО за идеята - фарисеи наистина !!!!

  95. 95 Профил на β And
    β And
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#89] от "ivanivanovv":

    Тая Мира Радева ходи да се излага в Гран Ермано, какво повече да каже такъв човек?

    Май дойде Видовден за България, само много хора не го разбират още ...

  96. 96 Профил на β And
    β And
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#88] от "stenli1":

    Боко се самозабрави по-бързо и по-стремглаво и от царя. Понеже е чел само Винету, оня е чел доста повече (поне масонската литература със сигурност).
    Ето защо простото трябва да си остане просто, но то само не може да си знае мястото, трябва да му се покаже ...

    Ама я го виж соросоида Николай Младенов. Осигури ли си пост в ЕС? Осигури си!

  97. 97 Профил на β And
    β And
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#93] от "dobrich":

    Добрич, пиши в Гугъл "Алберт Моис Кордова" в кавички

  98. 98 Профил на hasanço
    hasanço
    Рейтинг: 452 Весело

    До коментар [#51] от "Зирзамин":Голям смях.Имам предвид гражданството за руснаците.Не искам да приемам, 4е си толкова умен.

    ne mutlu türküm diyene.
  99. 99 Профил на castle81
    castle81
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Заиграването със собствения ти народ и неговите искания - също!

  100. 100 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1345 Неутрално

    До коментар [#91] от "dun":

    Провери колко е раждаемостта в Германия и после ще си говорим.

    Апокалипсисът апокалиптичен




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK