Около 95% от инцидентите с трагичен край на пътя са резултат от човешка грешка

Около 95% от инцидентите с трагичен край на пътя са резултат от човешка грешка

© Str



От началото на 2013 г. жертвите на катастрофи в България са 525. Около 95% от инцидентите с трагичен край са резултат от човешка грешка. Това съобщи във вторник Владимир Тодоров, председател на управителния съвет на Българската асоциация на пострадали при катастрофи, на пресконференция, на която бяха представени обучения за пътна безопасност и професионално управление.


Статистиката посочва, че броят на пътните инциденти с фатален край и получилите тежки увреждания вследствие на катастрофи остават близки до миналогодишните данни. През 2012 г. по българските пътища загинаха 601 души, а повече от 8 хил. души са получили тежки наранявания, съобщи Владимир Тодоров.


"Това, което не осъзнаваме е, че когато има пътен инцидент, основната причина е човешката грешка", каза Владимир Тодоров. Според него в стандартното обучение на младите шофьори не се обръща внимание на уроците при нощно шофиране и по магистралите. "Трябва да има преходен период след получаването на шофьорската книжка", каза той. Една от идеите му е през първите шест месеца младите водачи да не могат да шофират без придружител.




Тодоров напомня, че 10 процента от тежко увредените след катастрофи хора остават в инвалидна количка, 30 процента се нуждаят от 24-часова грижа, а 20 процента се нуждаят от помощ, за да се облекат.



Статистика за броя на загиналите през последните пет години вижте тук. Данните са от сайта на МВР.

За намаляването на броя пътни инциденти е важно да се преминава през професионални обучения за шофьори, каза Димитринка Гринко, директор на фирма, предлагаща обучения за пътна безопасност и обучения за професионални шофьори, които прекарват много време зад волана. Цената на такъв курс е между 600 и 700 лв. С шофьорите се работи индивидуално.


"Една от ползите за шофьорите от такова обучение е, че рискът от смъртни случаи намалява с близо 40 процента", каза тя. Също така обученията намаляват риска от инциденти. Според нея компаниите, чиито служители посещават такива обучения, също имат редица ползи, защото служителите са доволни, а злополуките се намаляват с 15 процента. 

Ключови думи към статията:

Коментари (11)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на alex_p
    alex_p
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Дано идната година и до края на тази няма катастрофи с човешки жертви!

  2. 2 Профил на alex_p
    alex_p
    Рейтинг: 434 Неутрално

    дали грешката е човешка, на гумите или следствие неравности по пътя - все в акта ще пише "несъобразена скорост", че и дори ако викнеш КАТ за протокол, че си спукал гума в шахта пак! За това статистиката говори, че грешките са човешки и никъде не се споменават думим като "Дълбока дупка на пътното платно", "Запушени шахти за отводняване, причинили замръзване на пътното платно", "Изключително неравна пътна настилка" и т.н....

  3. 3 Профил на vlado1978
    vlado1978
    Рейтинг: 605 Неутрално

    Ако под "човешка грешка" се разбира неумението на шофьора да заобиколи всички дупки по пътя и затова се е врязал в идващия насреща ТИР, тогава процентите може би са така. В противен случай бих казал 60 на 40. 60 - за идиотите, каращи пили или мислещи се за пилот от формула 1, а 40 - за всевъзможни проблеми на пътя - дупки, необезопасени пътища, фиктивни технически прегледи (макар че то и това е човешка грешка, ама не се знае дали е на шофхора или на друг), че дори изскачането на животни на магистралата (примера с дивите прасета на магистралата от вчера)

  4. 4 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3635 Неутрално

    Глупости.. Това е директно подмазване на КАТ.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  5. 5 Профил на Iron Maiden
    Iron Maiden
    Рейтинг: 739 Неутрално

    95% от инцидентите с трагичен край са резултат от човешка грешка

    В останалите пет - грешка на робота.

    а също така и вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица
  6. 6 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 720 Неутрално

    До коментар [#2] от "alex_p":В последно време гледам доста дупки запълнени с така наречената зимна смес за дупки.Нахвърляна, годе долу подравнена. Пита се, защо го пиша. Ами защото така положена и земната смес няма да изкара зимата ,а е неколкократно по-скъпа. За същите пари преди месец щяха да направят много повече ремонти. Интересно ми е и и защо на магистрала Тракия на 66 километър махнаха моста в посока Пловдив и го за@баха. Това ли бе целта на занятието?

  7. 7 Профил на Angelina
    Angelina
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Така е и какъв е извода?! Шофьорите трябва да са по внимателни на пътя, да спазват правилата и да не шофират в нетрезво състояние.

  8. 8 Профил на Geoimg
    Geoimg
    Рейтинг: 809 Разстроено

    Защо Владимир Тодоров не каза за другите 5% - те не са ли резултат от човека!?

    *Лауреат на Нобелова награда! ГРАЖДАНИН! БЕЗПАРТИЕН!!!
  9. 9 Профил на ru
    ru
    Рейтинг: 437 Неутрално

    Винаги съм се чудила защо не въведат шофьорските курсове като предмет в училище през последната година, например. Така поне няма да карат без книжки и все пак ще бъде някаква гаранция, че младите шофьори познават правилника...

  10. 10 Профил на Реконструктор
    Реконструктор
    Рейтинг: 701 Неутрално

    Безконтролността и безнаказаността водят до там.

    И не правильно думать, что есть чьим-то богом обещанный рай
  11. 11 Профил на Гадьо
    Гадьо
    Рейтинг: 662 Неутрално

    Според мен на кандидат шофьорите преди да им се даде книжка задължително трябва да минат и часове в които да се анализират действителни случаи на катастрофи и да им се обяснят причините за това!
    Също така задължителното каране с придружител през първата година от взимането на книжка е добра идея! Да се завъртят всички сезони, преди да започнат да карат самостоятелно!

    Прост народ - слаба държава!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK