Преподавател ще подаде оставка в подкрепа на Ранобудните студенти

Софийският университет, където продължава окупацията на Аулата

© Юлия Лазарова

Софийският университет, където продължава окупацията на Аулата



Професор Александър Димчев, който е бил два пъти подред декан на Философския факултет на Софийския университет "Св. Климент Охридски", ще подаде оставката и ще предложи на Факултативен съвет във вторник преподаватели да направят същото в знак на подкрепа на действията на "Ранобудните студенти".


Това става известно от писмо на Димчев, разпространено от студенти. Пред "Дневник" професор Димчев потвърди за идеята, но заяви че не иска да коментира допълнително и помоли да се изчака до вторник


"Обичам университета и уважавам институцията и искам да видя как ще реагира и тогава ще коментирам", заяви още Димчев.




Публикуваме писмото на преподавателя:


"Драги колеги,


Може би сте получили оправдателното писмо на Л .Г.- подписано с професор? – срам ме е от такива гнусни послания.
Може би сте видели новото лицемерно послание на ръководството на СУ – недостойно и толкова йезуитско.Моето предложение е следното.


Нека да защитим тези млади и чудесни деца! Това ще стане с колективна оставка на колегите, които ги подкрепяме – от ФФ.


Оттук са тръгвали промените. Нека да не се страхуваме – за нашия хляб!Това е моето послание! То ще трябва да се случи във вторник на заседание на ФС.


Аз ще си подам оставката като преподавател. Поемам всички рискове. Нека да го направим всички. Иначе сме страхливи и площадни викачи! Не сме искрени към тези деца, които се борят за нашето бъдеще! Въпросът е на морал! Иначе, те ще бъдат унищожени.


Ако се съгласите на подобен ход – нека да помолим доц. Денков да покани Ректора. Ако не, Ви казвам довиждане.


С най-голямо уважение към нашите учители от ФФ, които и в по-трудни времена ни научиха да бъдем граждани и да пазим ценностите на Алма Матер.Никога не съм бил краен. Мълчанието и равнодушието го налагат.


Ако прецените препратете това писмо и до колеги от други факултети."


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (247)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на xrp43572691
    xrp43572691
    Рейтинг: 1263 Неутрално

    Професор Александър Димчев е на 61 години, пред пенсия. Интересно ми е дали щеше да си подаде оставката, ако беше например доцент на 45 лазарника, с оставащи още 20 години до пенсия и вече доволно дърт, за да си смени професията.

  2. 2 Профил на Freedom of Speech
    Freedom of Speech
    Рейтинг: 660 Разстроено

    Все съм виждал глупости, но това вече ми идва в повече...
    Едно е студенти да блокират учебния процес на цял университет, но съвсем друго е, когато преподавател призовава колегите си да подадат оставка в знак на подкрепа на онези, които са блокирали учебния процес...
    И после пак се питайте, защо образованието ни е на такова ниско ниво...

    Езикът е машина и не бива да се допуска пружините й да скърцат.
  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  4. 4 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 3175 Неутрално

    ДОСТОЙНА ПОЗИЦИЯ !!!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  5. 5
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  7. 7 Профил на Гьонсурати на Едноличния Ръководител Борисов
    Гьонсурати на Едноличния Ръководител Борисов
    Рейтинг: 1153 Неутрално

    Респект към съвестната постъпка на този човек !

    "В сърцето на тирана,аз отворих такава люта рана, която никога няма да заздравее." Георги Бенковски
  8. 8 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Хората навремето се палеха, а сега искат да минат тънко!

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  9. 9 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 3175 Неутрално

    [quote#2:"Freedom of Speech"]И после пак се питайте, защо образованието ни е на такова ниско ниво... [/quote]

    Като те чета, стигам до извода, че образованието е КАТАСТРОФИРАЛО! Ако въобще си имал допир с него!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  10. 10 Профил на koiot
    koiot
    Рейтинг: 551 Неутрално

    [quote#1:"Митридат"]
    Професор Александър Димчев е на 61 години, пред пенсия. Интересно ми е дали щеше да си подаде оставката, ако беше например доцент на 45 лазарника, с оставащи още 20 години до пенсия и вече доволно дърт, за да си смени професията.[/quote]
    Ай стига бе комуне проклето кво щяло да стане ако било туй ,а не унуй ами кво щеше да стане ако на 9 септември червената армия не ни беше окупирала .

    писнало ми е от левичари
  11. 11 Профил на phill11
    phill11
    Рейтинг: 459 Неутрално

    До коментар [#1] от "Митридат":

    Наведената главичка казваш на 45 е по-малко наведена от тази на 61????
    А с вирнатото ду**е как стоят нещата?

  12. 12 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3095 Разстроено

    Уважаеми професоре ,не вие трябва да подавате оставка ,а тези които позорят университета.Като си отидат достийните ,кой ще обучава младите? Някой на бутилка водка?

  13. 13 Профил на dnda
    dnda
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Стана нещо интересно - веднага щом се появи новината, че американците ще строят реактор у нас протестите секнаха. Какво става ? Къде изчезнаха протестиращите пред МС и НС ? И сега мястото на новините за протестиращите се заема от разни, които се правят на интересни в т.ч. и предпенсионния професор. Не е нужно да бие тъпана, че ще си подава оставката. Нека си я подаде тихо и кротко и край.
    Интересно е дали той преподава и на други места ? Може би има други източници на дохода, така че едно напускане на СУ не е кой знае какво.

  14. 14 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2531 Неутрално

    Оглеждайки цялостно ситуацията, смятам, че тази оставка е философски жест отвсякъде, най-вече отвътре и встрани...

  15. 15 Профил на Гьонсурати на Едноличния Ръководител Борисов
    Гьонсурати на Едноличния Ръководител Борисов
    Рейтинг: 1153 Разстроено

    До коментар [#12] от "hodounski":

    [quote#12:"hodounski"]Като си отидат достийните ,кой ще обучава младите?[/quote]

    Ако зависеше от дрОгарите, всички преподаватели щяха да са клонинги на румен гечев.

    "В сърцето на тирана,аз отворих такава люта рана, която никога няма да заздравее." Георги Бенковски
  16. 16
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  17. 17
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  18. 18
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  19. 19 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2829 Неутрално

    До коментар [#2] от "Freedom of Speech":

    Ами питаме се и отговорът е:Защотото като г-н Димчев са по малко,за съжаление повечето са от сорта -Обратно в СССР.

  20. 20 Профил на kaiser
    kaiser
    Рейтинг: 754 Неутрално

    http://offnews.bg/files/uploads/2013/11/dimchev.jpg
    Ето така изглежда човекът. Може да го сравните с пияните "професори" облечени в плетени лекясани пуловери.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  21. 21 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 895 Неутрално

    Д.Драганов няма ли да се "концентрира" най-после?

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  22. 22
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  23. 23 Профил на fortunes
    fortunes
    Рейтинг: 497 Любопитно

    "Въпросът е на морал!"

    Кръстоносен поход в защита на моралната талибанщина и милиционерщина? "Новият" морал?? Великият морализатор! Това звучи като "Великият инквизитор"...

  24. 24 Профил на Freedom of Speech
    Freedom of Speech
    Рейтинг: 660 Разстроено

    До коментар [#9] от "lz2":
    Добре е, че поне да четеш си се научил...

    Езикът е машина и не бива да се допуска пружините й да скърцат.
  25. 25 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1271 Неутрално

    И като останем без съвестни професори,безсъвестни студенти ли ще произвеждаме?!

  26. 26 Профил на dnda
    dnda
    Рейтинг: 497 Неутрално

    А дали професор Калин Янакиев ще си подаде оставка ?

  27. 27 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1249 Неутрално

    До коментар [#1] от "Митридат":

    Преди да пускаш отровата си, прочети на колко години се пенсионират професорите/КСО, НППС/. Явно не си посещавал ВУЗ, та да знаеш, че повечето ги държат докато могат да ходят

  28. 28 Профил на Веселин
    Веселин
    Рейтинг: 715 Неутрално

    Все още има морални хора и това ми дава надежда за бъдещето на България!

  29. 29 Профил на koiot
    koiot
    Рейтинг: 551 Неутрално

    [quote#16:"Митридат"]Знаеш ли, койотът е сред помиярите от семейството на вълците - вие и джафка само от безопасно разстояние.[/quote]
    Много съм ви благодарен за информацията,а сега бихте ли ми отговорили все пак на въпроса какво щеше да стане ако червената армия не ни беше окупирала

    писнало ми е от левичари
  30. 30 Профил на xrp43572691
    xrp43572691
    Рейтинг: 1263 Неутрално

    [quote#27:"daam"]Явно не си посещавал ВУЗ[/quote]

    Имам диплома от ПУЦ с успех 3,00... От третия път я взех.

  31. 31 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3957 Неутрално

    [quote#22:"Митридат"]Не, казвам, че на 61 г. с възможност за по-ранно пенсиониране ти дреме дали ще останеш без доходи.[/quote]

    Другарю старшина, разрешете да доложа:

    За един професор доходите и пенсията не са всичко - то не е да си фатмак в казармата и да викаш: "Свободно, поправи се".

    Навремето имахме един старшина Пендурков, който от сутрин до вечер пиеше и само повтаряше: "Като станем на 45, па като фанем пенсията, от сутрин до вечер че си пием."

    При учените - нямам предвид гащници и клошари като Драшко - нещата стоят по-различно, викам си. Но не очаквам да ме разбереш - ти си материалист, марксист-ленинец.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  32. 32 Профил на phill11
    phill11
    Рейтинг: 459 Неутрално

    [quote#22:"Митридат"]Не, казвам, че на 61 г. с възможност за по-ранно пенсиониране ти дреме дали ще останеш без доходи.[/quote]
    Не, каза че си готов винаги да си вирнеш ду**ето, както на 45, така и на 61.
    И не е необходим много мозък за да се види този лъснал факт.

  33. 33 Профил на Bluesky
    Bluesky
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Така става в нашата страна - достойните или ги изхвърля системата или напускат сами. Тъжно. Но може ли да се живее в омерзение? Живот ли е това? Мислете му - един е само.

  34. 34 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 428 Неутрално

    Рекетира и заплашва професора. Иска психологически да повлияе на декана, тъй като решението за Драганов и Рабаджиев ще се взима чак във вторник:

    Пред "Дневник" професор Димчев потвърди за идеята, но заяви че не иска да коментира допълнително и ПОМОЛИ ДА СЕ ИЗЧАКА ДО ВТОРНИК

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  35. 35 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 428 Неутрално

    Може би сте получили оправдателното писмо на Л .Г.- подписано с професор?
    ---
    Кой е този Л. Г.? Нещо е нов играч в схемата?

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  36. 36 Профил на Дон Кихот
    Дон Кихот
    Рейтинг: 2582 Гневно

    Безкрайно уважение и респект към този човек! Не го познавам, но за мен той е пример за това, какво значи "да помогнем, кой както може". Той е намерил този начин, драстичен за него! За мен това е знак, че ако действително искаме да помогнем, всеки може да намери как, дори с цената на големи и жестоки жертви. Звучи зловещо, но достатъчно е да си спомним, че го правим за ДЕЦАТА си! По дяволите, нима ще им оставим това блато, окупирано от мафията и ръфано от хиени и чакали, което те да наричат своя родина? Аз искам децата ми завинаги да забравят думата "комунизъм", в какъвто и аспект да се употребява. Затова съм готов на всичко, нашето поколение трябва да бъде последното, тъпкано от ботуша на ленинизма-сталинизма!

  37. 37
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  38. 38 Профил на Веселин
    Веселин
    Рейтинг: 715 Неутрално

    До коментар [#2] от "Freedom of Speech":


    [quote#2:"Freedom of Speech"]И после пак се питайте, защо образованието ни е на такова ниско ниво..[/quote]
    Това нова опорна точка ли е раздадена ви от Кутев, не бях я срещал досега!

  39. 39 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3957 Неутрално

    [quote#37:"Митридат"]Охо, баш пък евреин да ме обвини в материализъм.[/quote]

    Веднъж да те настъпя, и нацистката ти душичка веднага се обажда...

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  40. 40 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1816 Неутрално

    По-добре да седи и да ги подкрепя, отколкото да се махне и на негово място да настанят върло комуне.

    Предразсъдъците са за ограничените.
  41. 41 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2360 Неутрално

    Очевидно опитът за правокиране на съзнанието на достойните хора в СУ е трудно разбираемо за хора с промити мозъци, за които парчето хляб и Партията са най - важното.

  42. 42 Профил на hhhuuunnnn
    hhhuuunnnn
    Рейтинг: 1593 Неутрално

    До коментар [#1] от "Митридат":

    изумителният цинизъм на коментара ти не оставя никакви съмнения

    нищо не прилича повече на Работническо Дело от Дневник
  43. 43 Профил на xrp43572691
    xrp43572691
    Рейтинг: 1263 Неутрално

    До коментар [#42] от "hhhuuunnnn":

    Цинизмът ми е правопропорционален и се захранва мощно от ежедневните порции протестни глупости тук. За щастие се оказа, че има и други медии, които все още са медии, а не стенвестник. Оазис срещу глупостта демек.

  44. 44 Профил на xrp43572691
    xrp43572691
    Рейтинг: 1263 Неутрално

    [quote#39:"Norman Granz"]Веднъж да те настъпя, и нацистката ти душичка веднага се обажда...[/quote]

    Нищо не си настъпил. Кърлежът няма как да настъпи лъва. Може само да му досажда.

  45. 45 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1027 Любопитно

    И драги зрители, каква невероятна "ранобудна" драма....

  46. 46 Профил на Realistka
    Realistka
    Рейтинг: 1372 Неутрално

    До коментар [#8] от "др. Иванов":
    [quote#8:"др. Иванов"]Хората навремето се палеха[/quote]
    Хора са се палили, но комунисти - никога!
    Доколкото си спомням само Веселин Андреев се самоуби.

    The best way out is always through Robert Frost
  47. 47 Профил на captainFill
    captainFill
    Рейтинг: 823 Весело

    [quote#8:"др. Иванов"]Хората навремето се палеха, а сега искат да минат тънко! [/quote]
    Да, др. Иванов, хората се палеха, а ти им продаваше кибрит. Тури още няколко съчици в огъня, че не гори добре.
    O sancta simplicitas!

    Андрей Пионтковский: "Путинизм – это высшая и заключительная стадия бандитского капитализма в России".
  48. 48 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3957 Неутрално

    [quote#44:"Митридат"]Кърлежът няма как да настъпи лъва. [/quote]

    Хаха - лъв!

    Професорът е лъв, а постовете, с които го коментираш, са на мокра кокошка.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  49. 49 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3095 Неутрално

    До коментар [#13] от "richi":

    Аз току-що се облякох и тръгвам

  50. 50 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3095 Весело

    До коментар [#17] от "ФИЗКУЛТУРНИКА":

    Друго си е пиянде от историческия.Звучи по- комунистически!

  51. 51 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1372 Неутрално

    [quote#1:"Митридат"]Професор Александър Димчев е на 61 години, пред пенсия. Интересно ми е дали щеше да си подаде оставката,[/quote]

    Пък проф.есионалното пианде Драгомир Драганов е на 65 години, което не му пречи да преплита краци из университетските коридори.

    Дали пък няма да пенсионират скоропостижно пиандето?

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  52. 52 Профил на heatseeker
    heatseeker
    Рейтинг: 1372 Неутрално

    Красив, морален и чист, но необмислен жест. Ако си тръгнат свестните преподаватели, от това само ще пострадат студентите - и будни, и заспали. Преди десетилетия професорите от Ягелонския университет просто излязоха на протест заедно със студентите си... при това - съвсем символично - в официалното облекло на гилдията си, към което се полагаше и сабя.

    Свалям шапка на този човек, но не е редно да отстъпваш от вече заетите позиции, когато си изправен пред глутница олигавени хиени.

    Свобода за Надежда Савченко!
  53. 53 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 2650 Весело

    Ако може целия този безполезен факултет да се закрие за
    5 години , най-добре....

  54. 54 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2531 Неутрално

    До коментар [#36] от "Дон Кихот":

    Гневите се, а ника Ви е много подходящ. Прогледнете, зарежете вятърните мелници! Какви комунисти ви се привиждат?
    Сложете си очилата и ще видите олигарси...
    Такива, финансиращи наред, в много подходящ исторически момент - времето на първоначалното натрупване на капитала.
    В момента си мерят силите два финансови кръга. Изберете си единия и толкоз. Друго няма.

  55. 55 Профил на Каишков - Либерален мислител
    Каишков - Либерален мислител
    Рейтинг: 825 Неутрално

    [quote#51:"Музар"]Дали пък няма да пенсионират скоропостижно пиандето? [/quote]
    Що, ти не пиеш ли? За какво да го гонят - "за поведение, несъвместимо със социалистическо - окупаторския морал"?

  56. 56 Профил на Каишков - Либерален мислител
    Каишков - Либерален мислител
    Рейтинг: 825 Неутрално

    [quote#39:"Norman Granz"]Веднъж да те настъпя, и нацистката ти душичка веднага се обажда... [/quote]
    Намерил се кой да го каже... То бива наглост, ама чак пък толкова камарад Гранц, дето делиш хората на западни супермени и източни унтерменши...

  57. 57 Профил на dutch
    dutch
    Рейтинг: 446 Неутрално

    постъпката на професора буди само уважение. Все пак трябва да се подчертае, че никой не е искал неговата оставка. Много по добре ще е да стой там и да помага. Никой не е искал оставката на никой преподавател, с едно изклучение - оставка на доносника от ДС и ректор на ВИИ.
    Иска се оставката на правителството. оставка!

  58. 58 Профил на Дон Кихот
    Дон Кихот
    Рейтинг: 2582 Разстроено

    До коментар [#54] от "Доби Велков":

    "Какви комунисти ви се привиждат?"

    Нямам предвид идеологията, а манталитета. Това, което се опитват да наложат на България, е вариант на режима в Путинова Русия- тотално господство на партии, които са тясно обвързани с мафията и с подземния свят, който обаче се пъчи с бели якички. Тотално годсподство над медиите, налагане на свои модели на поведение, свои ценности, свои кумири. Всичко това си е същия пар-екселанс тоталитаризъм, който ни е до болка известен от комунистическите времена. Затова става дума! Съгласен съм, че не съм го изразил много ясно и категорично, но самата мисъл, че можем да стигнем дотам, ме изкарва от равновесие. Затова и съм сдъвкал някои пояснения. Та така...няма да успеят! Но пасаран, да използувам нещо от тяхната терминология!


  59. 59
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  60. 60 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1372 Неутрално

    [quote#17:"ФИЗКУЛТУРНИКА"]Звучи като дървен философ[/quote]

    Библиографията на проф. Димчев е сумарно 175 заглавия. Докторската му дисертация е от 1993 - след промените.
    http://elearn.uni-sofia.bg/pluginfile.php/24017/mod_page/content/17/Aleksandar%20Dimchev%20BIBLIOGRAFIA.pdf

    Библиографията на профи-пиандето Драганов е сумарно 80 заглавия. Докторската му дисертация е защитена още през комунистическо (БКП управляваща партия) 1979.

    "Кандидат на историческите науки (1979 г.), "Комунистическата партия и политическите борби в Италия 1945 - 1947 г."

    Цялото "творчество" на профи-пиандето е всъщност партийна история на комунистическите партии в Италия и Испания (поне до 1989), след което коментира "демокрацията". Хахахах.

    http://www.clio.uni-sofia.bg/bg/k-newhist-p3.html

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  61. 61
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  62. 62 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3957 Неутрално

    [quote#60:"Музар"]Цялото "творчество" на профи-пиандето е всъщност партийна история на комунистическите партии ...[/quote]

    По-рано днес коментирах начините, по които се защитаваха научни титли и се ставаше хабилитиран академичен кадър при соца.

    Ако на 9 септември не бяха дошли "братушките", Драшко Драганов щеше да си прекара живота като ратай на полето или градски лумпенпролетарий по кварталните пивници в Банишора.

    Вместо това при соца е "изследвал" боческата биография на другаря Толиати, а при демокрацията бълва злъч и злоба против всичко читаво в България.

    Как да не се пропие?!

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  63. 63 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1372 Неутрално

    До коментар [#62] от "Norman Granz":

    Да, и точно твоят коментар ме провокира да разгледам биото на Др. Др. (другар-другар) . Определено по партийна линия и тематика е станал учЕн, всичко останало е за наивници или матросовци ("боен добитък" по Стругацки - днес Дневник ми го припомни).

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  64. 64 Профил на captainFill
    captainFill
    Рейтинг: 823 Любопитно

    [quote#56:"Каишков - Гласът на Америка"]дето делиш хората на западни супермени и източни унтерменши... [/quote]
    Аз като съм ходил на Запад, не съм се чувствал като унтерменш. Ти явно се чувстваш като такъв, непълноценен, но проблемът е в тебе, а не в Запада.

    Андрей Пионтковский: "Путинизм – это высшая и заключительная стадия бандитского капитализма в России".
  65. 65 Профил на ниКой
    ниКой
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Аз за едни други професори искам да питам, Таков и Янакиев? Така де, само си питам.

  66. 66 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2219 Неутрално

    Един свестен човек. Да видим колко ще застанат до него.

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  67. 67 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2531 Неутрално

    [quote#58:"Дон Кихот"]Всичко това си е същия пар-екселанс тоталитаризъм, който ни е до болка известен от комунистическите времена. [/quote]
    Не човече! Друго е! Собствеността не е държавна, има пазарна икономика, свободи всякакви и най-важното - парите определят наклона на почерка. И да, ценностите са други вече. Нали това искахме. Правилата ги определя работодателя - не работника. Та мафия, да. Има и друге имена - световна банка, МВФ.....
    Срещу богатите борбата сега не може да е като при хайдутите.

  68. 68
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  69. 69 Профил на ikar_01
    ikar_01
    Рейтинг: 1011 Неутрално

    До коментар [#15] от "Велислав":
    Нямаше да е лошо да са клонинги на Румен Гечев, защото много малко от тях са преподавали толкова време в САЩ като него.

  70. 70 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 715 Весело

    Аз очаквах,че 2-мата пийнали преподаватели ще си хвърлят оставката!Би било достойно след запоя и подигравките от всички нас!.
    Ама това май е все едно да чакаме Орешарски да си подаде оставката доброволно.

    Tony
  71. 71 Профил на captainFill
    captainFill
    Рейтинг: 823 Неутрално

    [quote#68:"Norman Granz"]Много се сомнявам, че Каишката се е отдалечавал на повече от 300 километра от населеното място, където е роден.[/quote]
    От моя живот в чужбина съм научил няколко неща - не показвай изненада или отвращение от нищо, което ти се стори странно, да не те засягат националистически нападки от местни простаци и учи езика колкото се може по-бързо. Накрая всичко си идва на мястото - започват да гледат на теб като човек, а не "българин", "циганин", "евреин" или какъвто и да си по произход.

    Андрей Пионтковский: "Путинизм – это высшая и заключительная стадия бандитского капитализма в России".
  72. 72 Профил на genius777
    genius777
    Рейтинг: 442 Неутрално

    [quote#60:"Музар"]Библиографията на проф. Димчев е сумарно 175 заглавия. Докторската му дисертация е от 1993 - след промените.
    http://elearn.uni-sofia.bg/pluginfile.php/24017/mod_page/content/17/Aleksandar%20Dimchev%20BIBLIOGRAFIA.pdf [/quote]

    Ясно е каква е библиографията на проф.Драганов ,но преглеждайки библиографията на проф.Димчев и особено снимките срещаме много "Отворено общество".

  73. 73 Профил на Делян (delian) Делчев
    Делян (delian) Делчев
    Рейтинг: 1776 Неутрално

    До коментар [#2] от "Freedom of Speech":

    Викаш съвсем коректно е, когато правителството го прави, но не е коректно когато го правят индивидуални лица?

  74. 74 Профил на Делян (delian) Делчев
    Делян (delian) Делчев
    Рейтинг: 1776 Неутрално

    До коментар [#8] от "др. Иванов":

    Хората дето се палеха на времето бяха - Горанов запалил се срещу ТИМ, със сигурност щеше да протестира и сега, не е ли вярно? Защото и любимата ти партия прави любов с тях. А от останалите имахме хора с регистрирани психически отклонения. Каквито опитаха да се палят и сега. Така че тях трябва да ги изключим.

  75. 75 Профил на Делян (delian) Делчев
    Делян (delian) Делчев
    Рейтинг: 1776 Неутрално

    До коментар [#13] от "richi":

    Хаха, това не е вярно. Студентите прекратиха пълната окупация преди това. А междувременно продължава да си има протести, и само четящият прас-прес не знае за тях. Но по интересното ми е, вие другарите, наистина ли си мислите че не може да има протести, които да не са платени и организирани? (мале, всичките ваши протести и митинги ми стават автоматично изключително подозрителни) И наистина ли си мислите ВСЕ ОЩЕ, че партията е безкрайно безгрешна и всяка крива линия успоредна на априлската е всъщност права линия, така че да не може да съществуват справедливи искания и протести срещу вас? И на края, най много ме кефи, наистина ли толкова сте се потопили в теориите на конспирациите, че си мислите че правенето на ДВЕ НЕНУЖНИ ядрени централи, разпределени между политическите сили, а не спирането на безсмисленото харчене, е правилният начин как да се поддържа българската енергетика?

  76. 76 Профил на boris_ivanov
    boris_ivanov
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Професорите в България упражняват професията си на постоянен договор до 65 г., след което с одобрение на академичния съвет могат да работят на срочен договор до 67 г.

    Кой с лека ръка би се лишил от възможността да работи и получава възнаграждение в продължение на цели шест години, като едновременно с това намали размера на пенсията си (последните години имат най-голяма тежест при формирането й)?

    Постъпката на Александър Димчев е достойна за уважение.

  77. 77 Профил на Делян (delian) Делчев
    Делян (delian) Делчев
    Рейтинг: 1776 Неутрално

    До коментар [#17] от "ФИЗКУЛТУРНИКА":

    Явно дървените философи от далеч се надушват взаимно

  78. 78 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1974 Неутрално

    До коментар [#4] от "lz2":Лизач , ти кога ще подадеш оставка ?

  79. 79 Профил на Ivan Hristov Minov
    Ivan Hristov Minov
    Рейтинг: 445 Неутрално

    Но кауза ЛИПСВА,"оставка" не е такава. Нито е реално да се постигне със символични протести, нито формулира промяна, която да вдигне милион. Хората виждат само някви другарски ментетата, пробутвани като "алтернатива" и пасуват. С криеница ЗА какво е протестът няма да стане. А възможно и точно това да е целта - лъже-протести за да няма истински.

  80. 80 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2219 Неутрално

    До коментар [#65] от "ниКой":

    Таков е доцент, какво питате в действителност?

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  81. 81 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2219 Весело

    До коментар [#69] от "ikar_01":

    Ако най-голямото му достойнство е, че е преподавал (някъде си в САЩ), не, благодаря!

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  82. 82 Профил на Делян (delian) Делчев
    Делян (delian) Делчев
    Рейтинг: 1776 Неутрално

    До коментар [#23] от "fortunes":

    Момент, кой защитава милиционерщината?
    Не е ли защитник на милиционерщината другарят министър, дето бие студенти?
    Не е ли защитник на милиционерщината другарят министър, дето увеличи парите за подслушване спрямо тези от миналата година?
    Не е ли защитник на милиционерщината този другар министър, който публично лъже че протестите били незаконни, но тайно е предложил в новият закон за МВР, член 63, който да превърне протестите от уведомителен в разрешителен режим, при това с разрешение от МВР, при това с право на министъра да ги забранява, при това действащо със задна дата (сиреч оправдаващо сегашните действия на милицията, които най вероятно ще вземат да се окажат незаконни, иначе няма смисъл от този член да се слага)?
    Не е ли защитник на милиционерщината този другар министър, който казва че промените в ЗМВР не увеличавали полицейските правомощия У НАС спрямо ДРУГИ държави ) хахаха, не знам дали се сещаш какъв парадокс носи това изречение.
    При това говорим за същият другар министър, който управляваше и ДАНС по времето на ГЕРБ, а сега ДАНС е под негово управление като вицепремиер по сигурността. Същият другар министър, който обясняваше на журналистка от БТВ че не го интересува ако има теч в системата, тъй като той бил министър на МВР, макар да пропуска да съобщи че като вице премиер по сигурноста, отговаря и за ДАНС?
    Кой е този другар министър, да го назовем по име?

  83. 83 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1974 Неутрално

    До коментар [#24] от "Freedom of Speech":Знае също да се подписва на ведомост.

  84. 84 Профил на Делян (delian) Делчев
    Делян (delian) Делчев
    Рейтинг: 1776 Неутрално

    До коментар [#25] от "dedo pepo":

    Не е ли това радост за другарите? Много неприятно, че тази "назадничава младеж" не се оставя на "прогресивните другари" да я водят (цитирам директно другарят Янаки Стоилов)

  85. 85 Профил на mavricii.plovdiv
    mavricii.plovdiv
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Орден "Стара Планина",1-ва степен,моля г-н Президент!

  86. 86 Профил на Делян (delian) Делчев
    Делян (delian) Делчев
    Рейтинг: 1776 Неутрално

    До коментар [#79] от "bobr":

    Оставка е чудесна кауза. Заменянето на морален акт с друго (цитирам предложението на образователният министър - "какви са тия искания за оставка, защо не искат повече пари за образование, да им дадем" не е ли точно изтъргуването на морал за пари? Моралът няма парична стойност, това не значи че няма и други каузи. Но те ще се дискутират след това.

  87. 87 Профил на Делян (delian) Делчев
    Делян (delian) Делчев
    Рейтинг: 1776 Неутрално

    До коментар [#85] от "mavricii.plovdiv":

    Трябва правителството да го предложи А това да не е руският посланик, че да му дават и ордените на френският, немският и англисйкият посланик на него?

  88. 88 Профил на fortunes
    fortunes
    Рейтинг: 497 Весело

    До коментар [#82] от "Делян (delian) Делчев":

    Ами може и той да защитава милиционерщината. Аз говоря за талибанската милиционерщина от вчера със "скритата камера"... Това не е ли милиционерщина?

  89. 89 Профил на Делян (delian) Делчев
    Делян (delian) Делчев
    Рейтинг: 1776 Неутрално

    До коментар [#81] от "etty1":

    Какво трябва да е стойностно за да го приемеш? Да е преподавал на другарите от комунистическата партия на Беларус ли?

  90. 90 Профил на mavricii.plovdiv
    mavricii.plovdiv
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#87] от "Делян (delian) Делчев":

    България няма правителство в момента.

  91. 91 Профил на Делян (delian) Делчев
    Делян (delian) Делчев
    Рейтинг: 1776 Неутрално

    До коментар [#88] от "fortunes":

    Не, не е. Милиционерщината е подслушване гарнирано със страх и бой. Тук дори в най-добрият случай говорим само за подслушване. Но нека погледнем това сравнение - спомняш ли си онзи румънски журналист, дето митничари у нас се опитаха да го хвърлят в затвора (по времето на другарят министър Р.Петков), задето ги снимал как взимат подкуп? Нашите закони го позволяват (пример - Батето). Румен Петков дори укори този журналист, че нарушавал правата на митничарите
    Обаче аз някак си заставам на страната на журналиста, и си мисля че е по-добре и от по-голям обществен интерес проблемите да излизат публично, отколкото да се прикриват и да се правим, че не съществуват, нали?

  92. 92 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2219 Неутрално

    [quote#89:"Делян (delian) Делчев"] преподавал на другарите от комунистическата партия на Беларус[/quote]

    Нещо бъркате хората в бързината да пишете.
    Комунист, преподавал в САЩ, не е преподавател, когото бих клонирала.

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  93. 93 Профил на Делян (delian) Делчев
    Делян (delian) Делчев
    Рейтинг: 1776 Неутрално

    До коментар [#90] от "mavricii.plovdiv":

    Викаш туй дето си седи в Боровец и прави планове и за нов козлодуй и за ново белене, въпреки че имаме свръх излишък на електроенергия и бяхме изключили напълно козлодуй 2 месеца и въпреки това пак имахме свръх излишък, същото дето си мисли че не излишното харченето на пари и подкупи е проблем, а баланса между великите сили, та белене би било по приемливо за строене (от руснаците) ако козлодуй го правят американци ли? Викаш тия другари са толкова откачени, че не могат да се броят за правителство?

  94. 94 Профил на fortunes
    fortunes
    Рейтинг: 497 Весело

    До коментар [#91] от "Делян (delian) Делчев":
    [quote#91:"Делян (delian) Делчев"]Не, не е. Милиционерщината е подслушване гарнирано със страх и бой. Тук дори в най-добрият случай говорим само за подслушване. [/quote]

    Ами за бой не знам да е имало, страх винаги има след послушване "само".

    [quote#91:"Делян (delian) Делчев"]онзи румънски журналист, дето митничари у нас се опитаха да го хвърлят в затвора (по времето на другарят министър Р.Петков), задето ги снимал как взимат подкуп[/quote]

    Моите уважения, но има планина разлика между взимане на подкуп от длъжностно лице и това някой да препие след събиране...

    [quote#91:"Делян (delian) Делчев"]си мисля че е по-добре и от по-голям обществен интерес проблемите да излизат публично, отколкото да се прикриват и да се правим, че не съществуват[/quote]

    Ами, хайде да ги извадим всички проблеми "на масата"! Що пияници има в БГ, включително на обществено отговорни места. Да ги изтипосаме всичките тогава "в публичното пространство", а? Милиционерщината ще е тотална тогава...

  95. 95 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1974 Неутрално

    До коментар [#66] от "etty1":Айде на бас ,че ще остане сам !

  96. 96 Профил на captainFill
    captainFill
    Рейтинг: 823 Любопитно

    [quote#58:"Дон Кихот"]Нямам предвид идеологията, а манталитета. [/quote]
    За съжаление, вие сте прав. Заради действията на така наречените "комунисти" в България термините "комунизъм" и "организирана престъпност" се превърнаха в синоними в съвременния български език. Едва ли вече някой си спомня какво представлява комунизма в първоначалния си вид.

    Андрей Пионтковский: "Путинизм – это высшая и заключительная стадия бандитского капитализма в России".
  97. 97 Профил на sanlivko
    sanlivko
    Рейтинг: 500 Неутрално

    До коментар [#29] от "koiot":

    Митридат щеше или да пасе селските кози или да обира мандри.

  98. 98 Профил на Делян (delian) Делчев
    Делян (delian) Делчев
    Рейтинг: 1776 Неутрално

    До коментар [#94] от "fortunes":

    Много е просто, ако смяташ не е проблем преподаватели ДА ПИЯТ В УНИВЕРСИТЕТА, а не у тях си, на частно място или в кръчма, то имаш много сбъркана идея за общество според мен
    Това Е проблем, според мен. Ако беше заснет в частно място, можехме само да го укоряваме като алкохолик. Но алкохолизъм в университета от преподавател е несравнимо дори с алкохолизъм в университета от студент.

  99. 99 Профил на captainFill
    captainFill
    Рейтинг: 823 Неутрално

    [quote#88:"fortunes"]Аз говоря за талибанската милиционерщина от вчера със "скритата камера"... Това не е ли милиционерщина? [/quote]
    Не е все още. За сега е само талибанщина.

    Андрей Пионтковский: "Путинизм – это высшая и заключительная стадия бандитского капитализма в России".
  100. 100 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2219 Неутрално

    До коментар [#95] от "ahasver":

    За съжаление и аз мисля така.

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK