По третия лъч на метрото в София ще се движат и влакове без машинисти

По третия лъч на метрото в София ще се движат и влакове без машинисти

© Красимир Юскеселиев



По третата линия на софийското метро ще бъде пуснати в движение и мотриси без машинисти. Това каза пред журналисти директорът на "Метрополитен - София" инж. Стоян Братоев, който показа на колегата си от Лондон Майк Браун подземната железница у нас.


По думите му в момента в метрото се използват по-стар модел влакчета, но за третия метродиаметър ще бъдат купени от по-ново поколение.


Майк Браун, който у нас по покана на британското посолство по повод 150-годишнината на лондонското метро, каза, че за година инвестициите, които правят в подземната си железница, са 1.8 млрд. евро. Основно в нови влакове, сигнализационни системи и станции.




И Братоев, и Браун, са доволни от разменянето на опит.


Третият лъч на метрото в София ще бъде изграден през следващите няколко години, като в момента все още текат процедури по проекта.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (39)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на moriarti
    moriarti
    Рейтинг: 778 Весело

    Пак ли руски ще са влаковете? Щото руска машина без машинист... звучи страховито (то и с машинист така звучи, ама нейсе). Да не би да са "влакове с независимо насочване на бойните глави"?

    "ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"
  2. 2 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 3215 Неутрално

    Ако могат да пуснат и метро без мотриси, ще е върха! Като за габровци! Пускат им макет и пътниците бягат да го стигнат. Пробвано е на кучешки състезания. Върши работа!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  3. 3 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1047 Весело

    До коментар [#1] от "moriarti":

    Взе ми думите от устата!

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  4. 4 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1292 Любопитно

    Не вЕрвам.
    То и Държавата като може да се управлява задкулисно защо имаме министри !!!

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  5. 5 Профил на pipon
    pipon
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Ако стане авария или изскочи самоубиец на релсите ко праим с безпилотното влакче ?

  6. 6 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1890 Весело

    Това вече ще е прекалено Не е за нашия матриял

    Предразсъдъците са за ограничените.
  7. 7 Профил на moriarti
    moriarti
    Рейтинг: 778 Весело

    До коментар [#5] от "pipon":

    Надуваме автопилота. Според наръчник за ползване на "влакче с независимо насочване на бойните глави" - ...влакът спира тогава, когато достигне набелязаната цел и я изпепели, взриви, унищожи (поне 95%).

    "ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"
  8. 8
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  9. 9 Профил на Øϰϰå Çҩßё
    Øϰϰå Çҩßё
    Рейтинг: 575 Неутрално

    И Братоев, и Браун, са доволни от разменянето на опит - много ясно, комисионните които са си направили са им навъртяли едни хубав доход за 2013 и аз бих била доволна на тяхно място

    иронията е моята първа, втора и трета природа, аронията няма нищо общо
  10. 10 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 572 Весело

    Може би четвъртият лъч да е без пътници )

  11. 11 Профил на Пешо
    Пешо
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Това е чудесно.
    Нека във втория лъч пък да се движат влакове без пътници. Би било забавно.
    А, в първия лъч на метрото може да пуснат машинисти и пътници, без влакове.
    Не е ли иновативно?

  12. 12 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1363 Любопитно

    Вие първо го направете, пък после се чудете дали влаковете ще бъдат с машинисти или не..

  13. 13 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 983 Неутрално

    До коментар [#1] от "moriarti":

    стига да не се движат машинисти без влакове, всичко е наред...

    РЕФОРМИ !
  14. 14 Профил на moriarti
    moriarti
    Рейтинг: 778 Весело

    До коментар [#13] от "Rage Against":

    Машинистите без влакове в момента управляват България. Търсят се спешно 3 дрезини, белким нещо тръгне в тази "държава".

    "ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"
  15. 15 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1712 Неутрално

    [quote#5:"pipon"]Ако стане авария или изскочи самоубиец на релсите ко праим с безпилотното влакче ? [/quote]
    Храс храс!

    В Русия съм! В Русия съм!
  16. 16 Профил на ivanasenov2
    ivanasenov2
    Рейтинг: 418 Весело

    До коментар [#4] от "Танас":

    Едно време, преди 40 години, Янчо Таков ни ги таковаше същите....
    Сега, като пробият борда, само на метра ще станем....

  17. 17 Профил на postbot
    postbot
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Едновременно с това олигарсите възнамеряват да въведат автоматичен правителствен кабинет, без премиер и министри.

    Изобщо не мога да си представя как братството може да бъде въведено със закон, ако свободата не е разрушена със закон и правосъдието не е потъпкано със закон.
  18. 18 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1086 Весело

    [quote#10:"elevation04"]без пътници[/quote]
    Като поскъпнат билетите и това ще стане

  19. 19 Профил на Станислав Генов
    Станислав Генов
    Рейтинг: 581 Весело
  20. 20 Профил на Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Рейтинг: 830 Неутрално

    До коментар [#5] от "pipon":

    Колите могат да спират сами при препятствие, защо влаковете да не могат?

  21. 21 Профил на ivanchoLA
    ivanchoLA
    Рейтинг: 1292 Весело

    До коментар [#5] от "pipon":

    То и пилотно да е общо взето, освен със ниска скорост, нищо не могат да направят ... DLR e така ...

    #notmypresidentAmericans strive for excellence, Europeans for mediocrity ... да не би цоциализъм играло, не би чудо видяло (c) ivanchoLA2012
  22. 22 Профил на 8th_ball
    8th_ball
    Рейтинг: 1185 Неутрално

    Абе има резон, не зная обаче чисто психологически как ще се приеме от пътниците. Но навремето и асансьорите са били с обслужващ персонал, пък с времето хората свикнаха да ги използват "безпилотно".

    Най-важното е технологията да е безопасна.

  23. 23 Профил на Софиянец
    Софиянец
    Рейтинг: 548 Неутрално

    До коментар [#5] от "pipon":

    Обикновено, демек ВИНАГИ, когато има автоматични мотриси, на станциите има и прегради, така че на практика няма как да има скачащи и мятащи се пред влаковете.
    Но бъдете спокойни, третият метродиаметър няма да бъде автоматично метро, просто защото нямат пари, за да го направят такова...

  24. 24 Профил на Софиянец
    Софиянец
    Рейтинг: 548 Неутрално

    До коментар [#22] от "8th_ball":

    На много места по света има автоматични метра. Често се возя в Париж на Линия 1 или 14 и нито аз, нито който и да е било от пътниците изглежда да имат проблем с това, че няма машинист.

  25. 25 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 950 Неутрално

    До коментар [#5] от "pipon":

    [quote#5:"pipon"]Ако стане авария или изскочи самоубиец на релсите ко праим с безпилотното влакче ?[/quote]

    поставят се сензори, които блокират движението при препядствие

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  26. 26 Профил на 8th_ball
    8th_ball
    Рейтинг: 1185 Неутрално

    До коментар [#24] от "Софиянец":

    Всъщност си прав, като се качваш във вагона, едва ли поглеждаш "има ли пилот в самолета".

  27. 27 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1165 Весело

    баси късмета... да доде метро до нашта къща... ама без машинист...

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  28. 28 Профил на iazdakaja
    iazdakaja
    Рейтинг: 695 Неутрално

    Автоматични влакове трябва да са само в комплект със защитни врати на пероните. Човешкият машинист може да разпознае ситуация още преди да се е случила по поведението на хората както никоя система не може.

    Иначе бъдещето е ясно - следващото поколение ще се чудят как сме имали метро без защитни врати както ние се чудим как най-старите асансьори са били без врати. Да рискуваш човешки живот за да спестиш едни врати - странно, нали?

  29. 29 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2638 Любопитно

    """. . .лондонското метро, . . . за година инвестициите, които правят в подземната си железница, са 1.8 млрд. евро. Основно в нови влакове, сигнализационни системи и станции. """
    ===========================

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  30. 30 Профил на Ogiigo
    Ogiigo
    Рейтинг: 1047 Неутрално

    ,,...каза, че за година инвестициите, които правят в подземната си железница, са 1.8 млрд. евро..."
    А ние колко?

    Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
  31. 31 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2029 Любопитно

    интересно защо при всички тези масови покупки на мотриси и влакчета за милиарди, не се договори някакъв офсетен договор? Примерно - ние ви купуваме влакчетата за бъдещите 10-20 години, а вие инвестирате в някакво производство при нас, да кажем за някакви части на същите тези влакчета.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  32. 32 Профил на Lady  Zeppelin
    Lady Zeppelin
    Рейтинг: 1293 Неутрално

    "По третата линия на софийското метро ще бъде пуснати в движение и мотриси без машинисти."
    Автоматизираните влакове осигуряват най-бърз и редовен трафик. Колкото по-бързо стане това, толкова по-добре.

    Je suis Charlie. Fluctuat nec mergitur.
  33. 33 Профил на Гьонсурати на Едноличния Ръководител Борисов
    Гьонсурати на Едноличния Ръководител Борисов
    Рейтинг: 1086 Любопитно

    До коментар [#32] от "Lady Zeppelin":

    Не съм запознат, но не е ли рисковано без машинист? Сигурно се управлява автоматично, но ако стане някоя авария, да няма кой да реагира бързо...

    "В сърцето на тирана,аз отворих такава люта рана, която никога няма да заздравее." Георги Бенковски
  34. 34 Профил на Lady  Zeppelin
    Lady Zeppelin
    Рейтинг: 1293 Неутрално

    До коментар [#33] от "Велислав":
    И аз не съм запозната как работи.
    В Париж има две линии на метрото, които са автоматични, без машинист. Това са двете най-редовни линии, с най-малко инциденти и най-важното за Франция - без риск от стачки.

    Je suis Charlie. Fluctuat nec mergitur.
  35. 35 Профил на Гьонсурати на Едноличния Ръководител Борисов
    Гьонсурати на Едноличния Ръководител Борисов
    Рейтинг: 1086 Неутрално

    До коментар [#34] от "Lady Zeppelin":

    Добре.Благодаря за инфо-то.Аз си признавам, че не съм запознат по темата, но щом във Франция са с най-малко инциденти, това е много положително.

    "В сърцето на тирана,аз отворих такава люта рана, която никога няма да заздравее." Георги Бенковски
  36. 36 Профил на dzmey
    dzmey
    Рейтинг: 433 Неутрално

    Това ще е възможно, след като бе направен опит и бе доказано при предишното управление, че цяла Държава може да е на автопилот, та какво остава за някакво си метро.

  37. 37 Профил на firstfirst
    firstfirst
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Возил съм се няколко пъти на влак без "водач", много е готско да седиш на предното стъкло и да си представяш че си "шофьора" :Д

  38. 38 Профил на The Blue Danube
    The Blue Danube
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Като го построят ми се обадете.

    За човека можеш да съдиш по приятелите му.
  39. 39 Профил на Софиянец
    Софиянец
    Рейтинг: 548 Неутрално

    До коментар [#35] от "Велислав":

    И да допълня, че точно тези две линии работят и най до късно Точно защото не зависят от човешкия фактор. Влакчето, на летище Роаси между терминалите също е автоматично.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK