Бежанците и "Приятели на бежанците" са Човек на годината (обновена)



Бежанците и "Приятели на бежанците" - неформална група доброволци спечелиха голямата награда на "Човек на годината" на Българския хелзинкски комитет.


Мотивите, с които тези две групи бяха номинирани, прочете председателят на БХК Красимир Кънев: "номинирам бежанците заради смелостта да тръгнат в момент, в който неизвестностите и опасностите от това бягство, да са по-страшни от това, от което бягат."


Кънев добави още:




"За първа година в историята на тези награди, голямата награда "Човек на годината" 2013 е "две в едно". Две групи, неразривно свързани, печелят тази награда. Бежанците получават наградата за своята сила, вяра и безстрашие да тръгнат, с риск от смърт, но водени от голямата идея да живеят достойно. Те са номинирани заради проявената непримиримост с несправедливостта, заради отказа им да бъдат потъпквани, за решителността да бъдат не жертви, а Човеци. Заради това, че са готови да изгубят всичко, включително живота си, в името на това да получат всичко, което им се дължи – права, уважение, достойнство. Като с всеки акт на бягство те нанасят удар на един режим, жигосват го със собствената му несправедливост. Бежанците получават тази награда заради своята борба - за себе си и за тези, които остават", каза Красимир Кънев, председател на БХК и председател на журито на "Човек на годината" 2013.


На сцената от името на бежанците се качи жена от Сирия, която заяви:


"Аз съм сирийка. Не съм бежанец, но ако бях останала в Сирия, щях да бъда. Страдам с моя народ, който страда жестоко. Благодаря на всички българи и на целия български народ. Дори на тази партия, която нарича децата ни терористчета ще кажа: "доброто е много повече от злото. Надявам се скоро да свърши този ад в нашата страна", заяви още жената.


Награди Човек на годината 2013: Част от неформалната група "Приятели на бежанците" и децата от едно сирийско семейство при получаване на наградата.

© Георги Кожухаров

Награди Човек на годината 2013: Част от неформалната група "Приятели на бежанците" и децата от едно сирийско семейство при получаване на наградата.


Пред микрофона застана и семейство от Сирия, които са потърсили закрила у нас. "Бягаме заради нашите деца, те имат право на по-добро бъдеще. Най-големият проблем в нашата държава, че президентът не разбрал защо има революция. Слава богу, че дойдох в страна от Европейския съюз и видях протести, в които няма насочени автомати в главата. Благодаря за всичко, което правите за нас"


Блогърът Иво Божков спечели втората награда и сподели наградата на публиката заедно с Алберта Алкалай  (номинирана заради популяризиране на обществения подвиг за спасяването на близо 50 000 евреи от лагерите на смъртта по време на Втората световна война. По повод 70 годишнината от избавлението от Холокоста тя организира и провежда със свои усилия национален ученически литературен конкурс на тема "Който спаси един човешки живот спасява цяла вселена". Тя е и създател на документалния филм "Да помним", който вади от забвение имената на достойни българи, които са противостояли с цената на саможертва срещу репресиите към евреите.)


Награди Човек на годината 2013

© Георги Кожухаров

Награди Човек на годината 2013


Другата втора награда получи членът на Висшия съдебен съвет - Калин Калпакчиев. Той е отличен заради изключителния му морал и желание за промяна на статуквото и защото никога не забрави, че правосъдието е справедливост.


Калпакчиев, който преди да стане част от органа за управление на съдебната система, беше съдия, е единственият член на съвета, който има блог.  "Така той осигурява на цялото общество достъп до същността на най-висшия орган на съдебната система и дава възможност на гражданите да участват в дебатите, свързани с дейността на съвета", смята още журито на Хелзинския комитет


Зорница Стоилова от вестник "Капитал" спечели наградата в категорията "Журналист на годината".


"Мисля си, че това беше и най-лошата и най-добрата година за българската журналистика: за всяка идея имаше контра, на всеки се лепеше етикет. Надявам се нашата журналистика да тази на фактите, така че хората сами да правят изводи", заяви Зорница Стоилова.


Награди Човек на годината 2013: Журналистът от вестник "Капитал" Зорница Стоилова

© Георги Кожухаров

Награди Човек на годината 2013: Журналистът от вестник "Капитал" Зорница Стоилова


В подкатегорията: "Вдъхновение на годината" наградата бе връчена на Ранобудните студенти и на протестиращия пред Министерски съвет. Те бяха отличени заради духа, постоянството и смисъла им.


"Протестирайте винаги, когато срещу вас се изправи безпардонна арогантност, която се опитва да ви обезсмисли и обезсърчи. Протестиращият човек е не само красив, но и горд, и непримирим. Това, което се случва през последните шест месеца, е най-значимото нещо, в което аз и моите приятели сме участвали. Ние трябва да успеем, защото има исторически прозорец. Рискуваме да изгубим възможността за промяна", заяви Антоанета Цонева, която взе наградата от името на Протестиращия човек. На сцената излязоха и други участници в акциите от 14 юни досега.


Награди Човек на годината 2013: Антоанета Цонева, която взе наградата за вдъхновение на годината за протестиращия пред Министерски съвет човек, заяви:  "Протестиращият човек е не само красив, но и горд, и непримирим".

© Георги Кожухаров

Награди Човек на годината 2013: Антоанета Цонева, която взе наградата за вдъхновение на годината за протестиращия пред Министерски съвет човек, заяви: "Протестиращият човек е не само красив, но и горд, и непримирим".


Диана Борлакова стана "Активист на годината". Тя беше отличена заради големия си принос в борбата за правото на пациентите с онкологични заболявания на достъп до животоспасяващо лечение. Неотдавна тя изпрати до медиите отворено писмо, в което протестира срещу забавянето при отпускането на конкретно лекарство. "Категорично не съм съгласна администратори да решават дали да живея или не!", написа тогава Диана Борлакова, като така за пореден път се застъпи за адекватна държавна политика и хуманно отношение към тази група пациенти.


Три специални грамоти
На церемонията бяха раздадени и три специални грамоти. Те отидоха при Благовеста Пугьова, председател на фондация "Подарете книга" и е активист за закриването на домовете за деца. Радина Ралчева също получи грамота. Тя е активист за опазването на природата, активна в антиправителствените протести и развива доброволческа дейност в подкрепа на бежанците. Трета специална награда получи Сдружение "Човеколюбие" Пазарджик, което работи за интеграцията на хората с психични проблеми в обществото, а за промяна на нагласите на самото общество и за отхвърляне на предрасъдъците към тази група хора.


Българският хелзинкски комитет връчи за осми път годишната си награда "Човек на годината", която се присъжда за принос към правата на човека и правозащитността. Те се раздават на 10 декември - международния ден за човешки права.  Тази година журито беше в състав Иван Бедров, Красимир Кънев, Марин Бодаков, Мими Фурнаджиева, Петко Петков, Татяна Ваксберг, Христо Комарницки, Яна Бюрер Тавание.


Очаквайте по-късно и имената на останалите номинирани

Коментари (65)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  2. 2 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1170 Неутрално

    Направо човеци на годината.
    И на браздата.

  3. 3 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 782 Неутрално

    Тази награда с тези мотиви е малоумна, дори и по стандартите на БХК.

  4. 4 Профил на majorman
    majorman
    Рейтинг: 1001 Любопитно

    Ако само "Приятели на бежанците" бяха взели наградата, щях да разбера. Но бежанците? Какъв е приносът им към правата на човека и правозащитността? Прави ли БХК разлика между бежанец и нелегален имигрант? Награждаването поражда толкова много въпроси...

    We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man
  5. 5 Профил на Цензуриран от антибългари.
    Цензуриран от антибългари.
    Рейтинг: 557 Весело

    Антибългарски хелзински комитет... нямам една прилична дума за вас.
    Обяснението за избора на "Човек на годината" кърти мифки !!!

  6. 6 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5665 Неутрално

    не съм съгласен с тази класация !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  7. 7 Профил на Гьонсурати на Едноличния Ръководител Борисов
    Гьонсурати на Едноличния Ръководител Борисов
    Рейтинг: 1170 Неутрално

    Не съм съгласен с тази класасия, очевадно БХК си преследват някакви техни цели, а не търсят обективен избор за човек на годината в България...

    "В сърцето на тирана,аз отворих такава люта рана, която никога няма да заздравее." Георги Бенковски
  8. 8 Профил на Dehumanizer
    Dehumanizer
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Антибългарската същност на тези продажни окаяници е ясна отдавна, не се налага да я припомнят с подобни "награди".

    «Высокоэффективная экономика при отсутствии реальных политических и гражданских свобод - хрустальная российская мечта.»
  9. 9 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 727 Весело

    В превод - нахлулите нелегално през границата ни и раята, тръгнала да им мете нечистотиите имат по-изявен принос към принос към правата на човека и правозащитността от независимата улична журналистика.

    Да им е честито, един вид.

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  10. 10 Профил на Cherrie
    Cherrie
    Рейтинг: 1059 Неутрално

    Целенасоченото промиване на мозъци и атака срещу православните българи продължава с пълна сила...
    В същото време в Странджа турски,катарски,арабски и прочее народности тихомълком изкупуват земя под пълна пара.
    Май нагарчат европейските ценности,а?

    Всеки път,в който отговоря на Norman Granz и Hawaii постовете ми се изтриват светкавично,дори да е късно следобяд,доста често и през почивните дни. Изводи? :D
  11. 11 Профил на matthew.g
    matthew.g
    Рейтинг: 450 Неутрално

    [quote#5:"bluescreen"]Антибългарски хелзински комитет[/quote]
    Тази "награда" е поредното доказателство за определението, спечелено от този жалък комитет.

  12. 12 Профил на julyanna
    julyanna
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Да, явно и тази награда съвсем се изроди. Но какво може да се очаква от БХК при положение, че основно работят срещу българските интереси? А пък правата на човека ги интерпретират на принципа "Както дявола чете Евангелието".....Не искам да омаловажавам проблемите и страданията на бежанците, но с какво това, че бягат от държавата си, има принос към правата на човека? Правото на катунарстване може би? Правото да останат без дом и родина заради нечие безумие? Или чрез тази награда дават правото на всеки, разпалил война, да гони хиляди свои сънародници немили-недраги по света? Другия път предлагам на БХК да избере за Човек на годината гладуващите деца в Африка. Не че гладуването им допринася за човешките права, ами щото е най-голямата и организирана принудителна детска гладна стачка. Наградата няма да ги нахрани, ама поне нашия БХК ще направи поредната си безумна класация. Що за изрод може да си, за да сложиш под един знаменател бежанци и човешки права?

    Книгата е като огледало. И ако в него гледа маймуна, от там не може да се види лик на апостол. Лихтенберг.
  13. 13 Профил на На комунист доверие да нямаш
    На комунист доверие да нямаш
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Въпрос към БХК:
    Защо т. нар. бежанци не се явяват на граничните контролно-пропусквателни пунктове, където да се легитимират с личните си документи и да поискат закрила или убежище?
    БХК, вие номинирате за "Човек на годината" престъпници, които нарочно са си унищожили личните документи и преминават нелегално границата, като последното дори чисто физически е по-трудно.

    Безбожен народ иска морални политици, но такива няма да му се явят
  14. 14 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 727 Любопитно

    До коментар [#10] от "Cherry":

    Добре, де, предвиди ситуацията, а именно, че тук българи НЕ ЖЕЛАЯТ да живеят ... е нормално на освободеното място да се поселват други, не е ли?

    Ако местните са си там или не искат да продават, няма какд а стане, нали така?

    И Странджа, ще вземат, и Тракия, и Разград, и Кърджали.

    За да има България, трябва да има българи, които искат държава. А такива са малко и ще трябва да се посвием.

    Това е положението.

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  15. 15 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 565 Неутрално
  16. 16 Профил на 1Sion1
    1Sion1
    Рейтинг: 727 Весело

    Не очаквам друго от ХК.Да има как да преселят целият африкански и мюсюлмански свят у нас , ще им е най-добре..Ще реват денонощно , за да заработят увеличената си субсидия..

    Живота е това, което се случва, докато ние правим планове за бъдещето
  17. 17 Профил на manu_chao
    manu_chao
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Повръщa ми се от тaя "оргaнизaция"...


    Публикувано през m.dnevnik.bg

  18. 18 Профил на koiot
    koiot
    Рейтинг: 561 Неутрално

    А някой някога ще получи ли награда приятел на българите.

    писнало ми е от левичари
  19. 19 Профил на Търпана
    Търпана
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Крайно време е всички антибългарски фондацийки и нпо-нца да се наричат с истинското им име - ЧУЖДИ АГЕНТИ с ЧУЖДО ФИНАНСИРАНЕ, и да бъдат третирани като такива. А в момента тези агенти участват в работата на властта и при вземането на управленски решения, защото "представлявали гражданите"?! Краставици - представляват ЧУЖДИТЕ ИНТЕРЕСИ, които им ПЛАЩАТ!!!

    Помнете ГОРЯНИТЕ! Въоръжената борба на стотици хиляди българи срещу комунизма, 1945 - 1954!
  20. 20 Профил на persifedron1
    persifedron1
    Рейтинг: 455 Неутрално

    Двайсетина коментара вече под тази статия - и почти никакъв помен от нормалност и човечност.
    Ксенофобията е болест, хора - лекувайте се!
    И всичките тези обвинения, че има "антибългарски" и вражески НПО-та са като извадени от реч на Путин или Волен Сидеров.
    Това ли искаме - фашисти и диктатори да ни определят дневния ред по темата за човешките права?

  21. 21 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 727 Любопитно

    До коментар [#20] от "persifedron1":

    Обясни как нелегално пресичащи границата, без значение от етноса и вероизповеданието, имат какъвто и да е "принос към правата на човека и правозащитността".

    Особено ПРАВОЗАЩИТНОСТТА - като НЕЛЕГЛАЛНО и БЕЗ ДОКУМЕНТИ пресичат граница.

    Моля?

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  22. 22 Профил на blaf
    blaf
    Рейтинг: 586 Неутрално

    В заглавието сложете "Човек на годината на БХК", а не просто "Човек на годината". Къде ви е обективната журналистика?

  23. 23 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1514 Любопитно

    Класическо избождане на очи вместо изписване на вежди.
    "Приятели на бежанците" - неформална група доброволци,дали време,средства и усилия за подобряването на чужд,не свой живот - добре,ама самите бежанци в като каква човешка героика се представят?!
    Като искаш да окарикатуриш една награда,дай я по политически,а не по нормални,разбираеми и истински критерии.
    Лошо БХК,лошо.

  24. 24 Профил на julyanna
    julyanna
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#20] от "persifedron1":

    Айде сега пак ксенофобията довлякохме в темата. Някои хора все го карат на принципа "Едно си баба знае - едно си бае" и даже слагат в малкия си джоб и ислямските фанатици. Значи смяташ, че е редно бежанци и човешки права да стоят в едно изречение, така ли? Ако вярваш в това, то жалко за теб. Ако правото да те принудят да напуснеш родината си заради война е човешко право, то мисля, че наградата на БХК трябва да се изпрати направо на Башар ал-Асад. В крайна сметка без него нямаше да има хиляди бежанци с "човешки права" и кой знае кого щеше да номинира БХК. Може би щеше да се наложи да номинира да речем преялите с предизборни кебапчета гласоподаватели......

    Книгата е като огледало. И ако в него гледа маймуна, от там не може да се види лик на апостол. Лихтенберг.
  25. 25 Профил на kimba3
    kimba3
    Рейтинг: 1225 Любопитно

    НЕЗАКОННО пресеклите турско - българската граница РАДИКАЛНИ ИСЛЯМСКИ ИМИГРАНТИ , според Наказателния Кодекс на Република България , подлежат на НЕЗАБАВЕН АРЕСТ и СЪД , а присъдите предвидени за това им деяние са до 5 години ефективен затвор + конфискация на пренесената НЕЗАКОННО с пресичането на границата, ограбена , окрадена и измародерствана от сирийския народ валута / това са пари, скъпоценни камъни, ценни метали-злато, платина сребро.../. Така , че тези НЕЗАКОННИ ИСЛЯМСКИ ИМИГРАНТИ , могат да бъдат обявени единствено за ПРЕСТЪПНИК на годината!!!Обявилите пък тези избягали от справедливия гняв на сирийският народ ПРЕСТЪПНИЦИ представени ни за "БЕЖАНЦИ'' /огромен брой от тях не са дори сирийци , а са наемен радикален ислямски башибозук от цял свят , събран под знамената на "Ал Кайда" и подобни на нея терористични организации и групировки, но прогонени от сирийския народ от Сирия/, спокойно могат да бъдат обявени , за НАЦИОНАЛНИ ПРЕДАТЕЛИ на годината!!!

  26. 26 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 727 Неутрално

    До коментар [#24] от "julyanna":

    Слоцох то плюс прибързано, извинявам се. Асад може да е всяакакъв, но без него и редовната войска щеше да има обезобразени трупове в невъобразими количества. Не че и сега няма откъдето мине FSA.

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  27. 27 Профил на nodamncat
    nodamncat
    Рейтинг: 685 Весело

    От доста време имам съмнение, че тези от БХК "тролват" нарочно. Ако е така, наистина са много, много добри Нямам друго обяснение за техните действия.

  28. 28 Профил на persifedron1
    persifedron1
    Рейтинг: 455 Неутрално

    До коментар [#21] от "galio":

    Бежанците може и да нямат личен принос към правозащитността, но след цялата жестока омраза, която се изля срещу тях, беше необходимо да им се покаже, че има и човечни българи.
    Според мен затова им е била присъдена наградата.

  29. 29 Профил на sdafcef
    sdafcef
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Пълна неадекватност ?

  30. 30 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2158 Неутрално

    Аз тълкувам "Човек на годината" като личност, не като група от хора или организация.

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  31. 31 Профил на fortunes
    fortunes
    Рейтинг: 506 Весело

    Защо ЦЦ не спечели?? Той е първи борец за човешки права и сводоби!

  32. 32 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2158 Неутрално

    До коментар [#18] от "koiot":

    В тази категория бих номинирала посланика на Великобритания Джонатан Алън.

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  33. 33 Профил на hrimthursum
    hrimthursum
    Рейтинг: 229 Неутрално

    А защо по дяволите ни занимават втори път днес с тази "класация" и този "комитет?!?

  34. 34 Профил на julyanna
    julyanna
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#28] от "persifedron1":

    Ако аз съм бежанец, то със сигурност ако ме наградят за това, че съм без дом и на ма*ната си, то вервай ми - хич няма да се почувствам поласкана, та ако ще и Нобеловата награда за мир да ми връчат.

    И сериозно - какво пречеше да се даде наградата на "Приятели на бежанците" без да се слагат и самите бежанци в уравнението? Не съм им поддръжник, но всеки, който прави нещо, за да защити нечии права, заслужава и номинация, и награда. Независимо дали е правилно това, което прави - важното е, че се опитва да направи нечий живот по-добър. Но да наградиш нещастници, останали без дом и то за принос към човешките права, е пълна подигравка. Надявам се този път да бъда разбрана правилно.

    Книгата е като огледало. И ако в него гледа маймуна, от там не може да се види лик на апостол. Лихтенберг.
  35. 35 Профил на forza
    forza
    Рейтинг: 796 Любопитно

    Като споменаха в статията Красимир Кънев, та да питам - него избраха ли вече официално за пожизнен председател на БХК или чакат да му изтече първия 25-годишен мандат?

  36. 36 Профил на Stewie
    Stewie
    Рейтинг: 2307 Любопитно

    без съмнение човекът на годината е Пламен Горанов ,останалото е фарс

  37. 37 Профил на Мойше. Деактивирах си акаунта! Толкоз!!!!
    Мойше. Деактивирах си акаунта! Толкоз!!!!
    Рейтинг: 616 Гневно

    [quote#0:"статия"]председателят на БХК Красимир Кънев: "номинирам бежанците заради смелостта да тръгнат в момент, в който неизвестностите и опасностите от това бягство, да са по-страшни от това, от което бягат."[/quote]

    ПЪЛНА ГЛУПОСТ!!! Този Кънев още ли не е разбрал че повечето от тези сирийци са избягали от страх да не ги убият безпричинно. И да им направят още някой нецензурни неща преди/след да ги убият.

    Ама "неизвестностите и опасностите от това бягство са по-страшни от това, от което бягат"?!? Кънев, няма по страшно от това да те убият безпомощен, и ти направят..."туй онуй", преди или след като те убият, пред очите да децата ти, или родителите ти.

    П.С. Не коментирам доколко е юридически правилно да се дефинират тези сирийци като "бежанци", след като са си платили да прекосят Турция и да минат нелегално българската граница.

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  38. 38 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 727 Неутрално

    До коментар [#28] от "persifedron1":

    За човечни не знам, стана ясно, че колкото и да цапат и чупят, ще има кой да мине да им забърше.

    Мен лично ме е срам от "Приятели на сирийците" по още една причина - в момент, в който дядо Иван обяви, че има проблем с храната и отоплението на приюта си, в който - очевидно - са хора, ВЕЧЕ от нашия социум, споменатата рая натовари три тира и се замъкне да бърше на чужденците.

    Тук прозира вмененият в част от сънародниците ни комплекс за обслужване на чужди граждани, без значение от вероизповедание и националност, нито пък от начина, по който са пристигнали.

    Срам.

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  39. 39 Профил на 2014г.
    2014г.
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Пришълецът в България е лауреат на награда.
    Герой и отличник.
    Пример за подражание.
    Българинът, отишъл във Великобритания - страна членка и съюзник по документи е навлек и куче. Трябва да бъде сплашван и унижаван като въшливец.
    Нищо, че в Лондон гъмжи от всякаква шарена измет. Индия, Пакистан и Джибути.
    Проблемът е точно в балканския скот, дето иска да работи и учи.
    Европеец почти. Но на книга.
    И когато от него са иска да спазва играта.
    Другите могат да се въртят, както си искат.
    За него ритник е награда.

  40. 40 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 756 Неутрално

    Аз пък стискам палци на БХК - те са истински катализатор за здравословната доза патриотизъм, който всяка нация трябва да има.

  41. 41 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 727 Неутрално

    До коментар [#39] от "krajnovo":

    +++

    Крада го за фейса това.

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  42. 42 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#20] от "persifedron1":

    нищо против бежанците, но наградата е малоумна. Граничи по тъпотия с нобела на Европейския съюз или на организацията срещу химически оръжия. Тези награди са персонални и трябва да останат такива.

  43. 43 Профил на Търпана
    Търпана
    Рейтинг: 395 Неутрално

    [quote#20:"persifedron1"]Двайсетина коментара вече под тази статия - и почти никакъв помен от нормалност и човечност. [/quote]

    Бре - 43 коментара по темата, и само един толераст се е изходил!!! Явно народът поумнява, или кинтите за платените тролове свършват.

    Помнете ГОРЯНИТЕ! Въоръжената борба на стотици хиляди българи срещу комунизма, 1945 - 1954!
  44. 44 Профил на vinetu
    vinetu
    Рейтинг: 468 Неутрално

    "Човек на годината" е типичен пример как чрез имитация, структурите на БХК се опитват (и успяват) да заместят или поне засенчат легитимните държавните и обществени струкури в България. Конкурс организиран 100% от БХК, със жури избрано 100% от БХК е наречен не "Човек на БХК" или поне "Човек на годината спред БХК", а просто "Човек на годината" все едно това е мнението на целия български народ. Същата е ситуацията с и всевъзможните им институти, центрове и организации.

    https://sites.google.com/site/demokraturailidictatura/
  45. 45 Профил на Търпана
    Търпана
    Рейтинг: 395 Неутрално

    [quote#20:"persifedron1"]Двайсетина коментара вече под тази статия - и почти никакъв помен от нормалност и човечност. [/quote]

    КОЛКО нелегални спят в хола ти?
    На колко нелегални плати медицинските прегледи?
    На колко нелегални сготви топъл обяд?

    На чужд гръб и сто тояги са малко, нали?

    Лицемерите и толерастията ще закопаят нашата страна!!!

    Помнете ГОРЯНИТЕ! Въоръжената борба на стотици хиляди българи срещу комунизма, 1945 - 1954!
  46. 46 Профил на k
    k
    Рейтинг: 1059 Неутрално

    ... аз има друга класация

    Човек на годината съм ... аз

    - научих сина ми да кара колело - за три месеца, без да ползваме предпазни колела!

  47. 47 Профил на mrakogor
    mrakogor
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Бих се изсмял, ама не е смешно, а е доста страшно за нас, нормалните православни или католици българи. Всъщност и българите с турско самосъзнание трябва да се притеснят, за "човеците на годината" те също са неверници, щото пият алкохол, ядат свинско, а жените им не ходят като нинджи.

  48. 48 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 727 Весело

    До коментар [#46] от "k":

    Имаш гласа ми.

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  49. 49 Профил на moti
    moti
    Рейтинг: 579 Неутрално

    Заслужават! Тези хора са страдали толкова много, че сърцето ме боли за тях.

  50. 50 Профил на triton123
    triton123
    Рейтинг: 561 Неутрално

    ''Бежанците и "Приятели на бежанците" са Човек на годината (обновена)''

    Тия,които са в БГто-и двата гореспоменати субекта,са Човек на годината,така...
    А как да разбираме - двата милиона БГ-бежанци,избягали от БГто,те,които не са тук т..е не са Там,в БГто..те вероятно се са точно приятели,камо ли Човек на годината? Какви са те?

    Чао ви от Аахен - от един от многото не-човеци на годината..на годините даже!

  51. 51 Профил на stalik
    stalik
    Рейтинг: 521 Неутрално

    [quote#12:"julyanna"]Но какво може да се очаква от БХК при положение, че основно работят срещу българските интереси?[/quote]
    Невероятно е как тази глупост се възпроизвежда нон-стоп. Кое са "българските интереси" и как защитата на човешките права на ВСИЧКИ в България вредят на тези интереси?

    Тази концепция може да се консумира като легитимна само от хора, които живеят с идеята за етнически и другояче хомогенна нация. А това е визията на фашистите, в качеството им на ултранационалисти, за общество "изчистено" от нарушители на хомогенността.

    Nous ne sommes rien, soyons tout!
  52. 52
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  53. 53 Профил на julyanna
    julyanna
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#51] от "stalik":

    Ти сериозно ли питаш? За каква защита на "човешките права на ВСИЧКИ в България" говориш при положение, че тази организация аз поне никога не съм видяла да защити ВСИЧКИ. Защитава само и единствено на база "малцинство" - без значение кое е малцинството - цигани, турци, гейове или затворници и без значение дали в КОНКРЕТЕН случай то е невинно или не. Нито веднъж не защити общ интерес. Нито веднъж не се изправиха да защитят националните интереси на държавата. Дори и за сметка на малцина. Защото да използваш малцинство, за да разбиеш цяла държава и да поставиш пред геноцид гражданите на държавата пред някакви си хипотетични "нарушени права" си е цинизъм. И ако ще си говорим за БХК и борбата им за права, то би ли ми обяснил кога тази организация се изправи да защити да речем циганчетата? Онези, дето ги женят на по 12 г и ги пращат в леглата на педофили? Кога защити убитите от цигани и поиска наказание за тях? А къде бяха БХК, когато заличихме част от историята си в името на "етническия мир" и обявихме, че у нас никога не е имало турско робство? Така ли трябва да се борим за човешки права - използвайки група нещастници и спекулирайки с болни за нацията теми и проблеми, за да покажем какви големи борци за мир сме? Защитата, изградена само на базата на раса, вероизповедание и цвят на кожата, а не на наистина потъпкани права, би трябвало да е подсъдна.

    Книгата е като огледало. И ако в него гледа маймуна, от там не може да се види лик на апостол. Лихтенберг.
  54. 54 Профил на viva13
    viva13
    Рейтинг: 549 Неутрално

    Понеже наградата все пак е колективна, трябваше именно Салахадин Бин Аладин да я получи от името на “бежанците”. Жалко, че е в затвора, жалко…Ама нищо де, те БХК като нищо могат да осъдят държавата за това, че е нарушила изконното му човешко право да ръга разни неверници-християнки, които според неговата религия се равняват на кози или овце.

  55. 55 Профил на viva13
    viva13
    Рейтинг: 549 Неутрално

    До коментар [#53] от "julyanna":

    Да де , ама се печели добре.БХК не е някаква организация с идеална цел, а бизнес за много пари.Пример - БХК осъдиха държавата на не малка сума за това, че охранител застрелял циганин, докато краде, и с това държавата нарушила "правото му на живот". Е, познай от тези пари колко са отшли за чаветата на циганина и колко- за адвокатите от БХК. Друг пример- БХК осъдиха държавата за това, че психично болно, изоставено от малолетната си майка цигане в детски дом яло боклуци, в следствие на което починало.Познай кой прибра парите? Да си чула БХК да дараят на някого за нещо? Не, те СЪДЯТ държавата най -вече, за да вземат пари.

  56. 56 Профил на stalik
    stalik
    Рейтинг: 521 Весело

    [quote#53:"julyanna"]Защитава само и единствено на база "малцинство" - без значение кое е малцинството - цигани, турци, гейове или затворници и без значение дали в КОНКРЕТЕН случай то е невинно или не.[/quote]
    Това първо не е вярно, и второ - е неотносимо. Не е вярно, защото БХК защитава много пъти етнически (!) българи, като над 200 дела, които води за деца, починали в т.нар. "домове". Второ, неотносимо е, защото дали защитените са от малцинство (а те не са само, както казах) е без значение, доколкото са български граждали или лица на територията на България и защитата им поставя стандарт за правата на всички, без оглед на етнос или националност.

    [quote#53:"julyanna"]Нито веднъж не се изправиха да защитят националните интереси на държавата.[/quote]
    И да, и не. Да, защото не им е дейност да защитават държавни интереси - това е работа на държавата. И не, защото правата на гражданите са в интерес на държавата (в абстрактен смисъл; нямам предвид на властта).


    [quote#53:"julyanna"]Защото да използваш малцинство, за да разбиеш цяла държава и да поставиш пред геноцид гражданите на държавата пред някакви си хипотетични "нарушени права" си е цинизъм.[/quote]
    Прощавайте, но за какъв геноцид говорите? Боя се, че халюцинирате.

    [quote#53:"julyanna"]И ако ще си говорим за БХК и борбата им за права, то би ли ми обяснил кога тази организация се изправи да защити да речем циганчетата? Онези, дето ги женят на по 12 г и ги пращат в леглата на педофили?[/quote]
    Вижте изданията на БХК, които се основават на теренни изледвания и мониторинг на експерти. В сайта им. Който явно не сте отваряла и коментирате наизуст.

    [quote#53:"julyanna"]Кога защити убитите от цигани и поиска наказание за тях?[/quote]
    БХК не се занимава с всякакви дела. Вижте предмета им на дейност по устав. Всяка доброволно учредена организация сама си избира предмета на дейност, с който се занимава. Наказанието на престъпниците е въпрос на прилагане на закона. А БХК многократно и по много различни начини се е застъпвал за върховенството на закона. За справка - вижте само защо напуснаха гражданския съвет към ВСС.

    [quote#53:"julyanna"]А къде бяха БХК, когато заличихме част от историята си в името на "етническия мир" и обявихме, че у нас никога не е имало турско робство?[/quote]
    Същото като отговора на предния въпрос.

    [quote#53:"julyanna"]Защитата, изградена само на базата на раса, вероизповедание и цвят на кожата, а не на наистина потъпкани права, би трябвало да е подсъдна.[/quote]
    Май сте доктор по право, а?

    [quote#55:"viva13"]Да де , ама се печели добре.БХК не е някаква организация с идеална цел, а бизнес за много пари.Пример - БХК осъдиха държавата на не малка сума за това, че охранител застрелял циганин, докато краде, и с това държавата нарушила "правото му на живот". Е, познай от тези пари колко са отшли за чаветата на циганина и колко- за адвокатите от БХК.[/quote]
    Пишете пълни глупости. Глобите се събират от съда. Адвокатският хонорар е ясно определен в самото решение, далеч не е космическа цифра, и в минимум един случай БХК е обявявал, че дарява тези пари за благотворителност. Казвам минимум един, защото не съм следил всичките - може да има и повече.

    Боя се, че критиците тук май твърде много прибягват до фантазии или откровени лъжи, и твърде малко се информират задълбочено и от първа ръка.

    Nous ne sommes rien, soyons tout!
  57. 57 Профил на viva13
    viva13
    Рейтинг: 549 Неутрално

    До коментар [#56] от "stalik":

    Не драги, не пиша пълна глупости.Адвокатския хононар се определя от съда, но се определя и обезщетение за нанесени вреди и щети, което обикновено е в десетки хиляди евро.Специало относно съда за правата на човека в Страсбург говоря. Именно това обезщетение се дели в съотношение 1:99, и не в полза на близките на пострадалия от нарушени права гражданин или самия него.

  58. 58 Профил на felipeeee
    felipeeee
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#36] от "Stewie":

    Повечето хора не мислят така и Слава Богу!

    bezsmyrten
  59. 59 Профил на stalik
    stalik
    Рейтинг: 521 Весело

    [quote#57:"viva13"]Именно това обезщетение се дели в съотношение 1:99, и не в полза на близките на пострадалия от нарушени права гражданин или самия него.[/quote]
    Интересно. И това по правилата за производство на съда ли е?

    Nous ne sommes rien, soyons tout!
  60. 60 Профил на KTPK
    KTPK
    Рейтинг: 616 Неутрално

    http://bit.ly/1iT8swX - Когато мишките избират "Лъв на годината", пак ще си изберат плъх. Просто толкова си могат.

    Прекалено бързо забравихме Пламен Горанов...

    To argue over internet is like participating in special Olympics - even if you win, you will be still retarded. www.misho.eu
  61. 61 Профил на julyanna
    julyanna
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#56] от "stalik":

    Това с теренните изледвания и мониторинга на експерти направо ме разплака от умиление. Дали бихте се изправили пред някое 12-годишно циганче в родилния дом, за да му го обясните? Колкото до предмета на дейност и устава......когато заигравката с някакво малцинство рефлектира върху държавата, то много интересно това дали оправдава организацията? Апропо.......заговорихте за делата за починалите в домовете деца......ми то похвално е да се оставят първо да измрат, пък после да им защитим правата.....посмъртно.

    Ако една организация наистина мисли за човешките права, то би трябвало да не се заиграва с дивотии и да е обективна. И най-вече да не търси под вола теле, а да действа превантивно и наистина да защитава човешки права. В този контекст дали БХК ще защити моите права да речем пред НЕК - щото считам, че са нарушавани ежемесечно. Всеки месец ми искат пари, понеже не съм имала щастието да се родя ни циганка, ни туркиня, ни гей......

    Няма нищо велико в това да съдиш държавата си, възползвайки се от общата мизерия и в името на измислен популизъм. Велико би било, ако наистина търсиш път, начин и реално искаш да промениш нещо към по-добро. Не заради малцинствата, а заради всички. И е крайно време да разберем, че не може личните драми и лошото материално положение да бъдат извинение и оправдание за нарушаване на закона.

    Книгата е като огледало. И ако в него гледа маймуна, от там не може да се види лик на апостол. Лихтенберг.
  62. 62 Профил на viva13
    viva13
    Рейтинг: 549 Неутрално

    До коментар [#59] от "stalik":
    Не - обяснявам накратко технологията на работа на БХК, които са бизнес-организация зад паравана на хуманизъм, права и пр. Техните адвокати търсят и намират "клиенти" -обикновено престъпници, неграмотни хора от малцинствата и пр.Най-добре ако "клиента" е умрял.Отиват при него, респ. близките му и му предлагат да го представляват, без да им плати хонорар.Съответно циганина с 10 висящи дела и подсъдим за убийство се съгласява и подписва договор за правна защита с адвокатите на БХК, с който договор се съгласява присъденото общетение да се дели в определено съотношение - напр. 1:99.Въпросния циганин му е все тая-но щом адвотката му каже, че е задържан незаконно повече от 2 години без присъда и може да вземе някой лев, подписва всичко.Нататък е ясно.С близките на циганина, застрелян при кражба с нарушено право на живот също е лесно- роднините хем са неграмотни, хем нямат пари за адвокат.С децата от домовете е най-сладко- хем нямат никакви роднини, хем трудно се доказва дали са умрели от глад или болест.И всички обезщетения/които хич не са малки при починал човек/ се гушват от "борците " за човешки права.Сега са надушили далаверата с "бежанците"- представете си ако половината от тях ги упълномощят да съдят държавата- за кви мангизи иде реч. Иначе това, което провят, не незаконно- за адвокатските хонорари няма максимум, има само минимум. Ето защо, тази "награда" вместо "човек" на годината трябва да се казва "клиент" на годината за БХК. И забележете - те винаги съдят държавата- от нея най-лесно се взимат пари.Сега се заканиха да съдят и ВМРО- известно е , че те имат доста имоти.Но именно за това няма да тръгнат да съдят напр. цигани, които крещят "смърт на българите" и размахват пушки и ножове- просто няма какво да им вземат.
    А в бежанците виждат златна мина - не случайно веднага отидоха на Вооенна рампа да проверят за какви точно нарушени права могат да съдят държавата.

  63. 63 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1403 Неутрално

    Български хилариъс комитет! Клоуни.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  64. 64
    stalik
    Рейтинг: 521 Любопитно

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  65. 65 Профил на stalik
    stalik
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Ще бъда много щастлив, ако модераторите посочат къде в предишния ми коментар има "вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие". Кое в коментара е разпознато като едно от горните?

    Nous ne sommes rien, soyons tout!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK