Бордът на РВД да се увеличи с още двама души, предлага депутат от ДПС

Камен Костадинов

© Дневник

Камен Костадинов



Управителният съвет на "Ръководство въздушно движение" (РВД) - държавното предприятие, което отговаря за управлението на въздушното движение над страната, да бъде увеличен от трима на петима души. Това предлага председателят на парламентарната транспортна комисия Камен Костадинов (ДПС) с внесени в парламента промени в Закона за гражданското въздухоплаване.


Поправките, които предвиждат още изваждане на метрологичното обслужване от дейността на РВД, както и промяна в критериите за определяне на ръководителите полети, бяха посрещнати скептично от депутати от левицата. Без подкрепата на БСП проектът трудно може да мине одобрение в пленарната зала. 


В проектозакона Костадинов мотивира идеята си за увеличаване състава на Управителния съвет с "обема от работа в рамките на държавното предприятие и необходимостта от осигуряване на възможно най-добра и обхватна експертиза при управлението на предприятието". Пред "Дневник" депутатът коментира, че е редно в управителния съвет да влязат и представители на министерствата на финансите и на транспорта.


В момента членове на борда са директора на РВД Цветан Дилов, бившия зам.-министър на транспорта по времето на тройната коалиция Юджел Атилла и Антон Джаджев, съпруг на шефа на правителствения пресцентър при кабинета "Станишев" Таня Джаджева.




Социалисти обаче заподозряха, че предложението за увеличаване на състава е опит да се назначат "свои хора" в ръководството на предприятието, което е известно с високите възнаграждения на служителите си. Там заплатите започват от 3 хил - 4 хил. лв., коментира депутат от БСП и допълни, че не подкрепя поправката. Камен Костадинов отрече да се откриват места за конкретни хора. 


Депутати от левицата коментираха, че не подкрепят и залегналата в проектопоправките идея метрологичното обслужване на РВД занапред да се извършва от Българския институт по метрология, въпреки че преди години предприятието е изградило своя специална лаборатория за проверка на използваните уреди. Аргументът на Костадинов е, че има друга държавна структура, която извършва тази специфична дейност. 


Депутати от БСП посочиха, че това е желание на ръководството на РВД, обосновано с аргумента, че трябват съкращения в администрацията и така ще бъдат закрити 12 щатни бройки. Съмненията на социалисти обаче са, че външната услуга ще е по-скъпа и не е ясно какво ще стане със съществуващата лаборатория, дали няма да се стигне до нейната скрита приватизация.


Същите са подозренията и за предложението част от дейностите на доставчиците на аеронавигационно обслужване да бъдат извършвани от техни дъщерни дружества, в които съответните доставчици притежават сто на сто капитала. Според вносителя Костадинов това е постоянна практика в страните от Европейския съюз и по този начин се дава възможност доставчикът да реализира допълнителни приходи. Чрез подобни дружества доставчиците увеличават конкурентоспособността си и имат възможност да оперират на пазари, различни от националните, предоставяйки обучение, експертни услуги и др., смята вносителят.


Спорна, според народни представители от БСП, е и проектопромяната, според която отпада изискването за висше образование за ръководителите на полети. Камен Костадинов се позовава на европейската практика, но от БСП отговориха, че в чужбина висшето образование е скъпо платено и затова допуска и среднисти, а у нас е високо нивото на безработица и сред хората с висше образование.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK