Проектът за нов Наказателен кодекс противоречи на международни стандарти, твърди Хелзинкският комитет

Проектът за нов Наказателен кодекс противоречи на международни стандарти, твърди Хелзинкският комитет

© Надежда Чипева, Капитал



Българският хелзинкски комитет (БХК) е неприятно изненадан от предложения от министър Златанова вчера проект за нов Наказателен кодекс. Това се казва в разпространена до медиите позиция на организацията, която е била част от работната група към Министерството на правосъдието, участвала в изготвянето и съобразяването на проекта с международното право.


"Очевидно министър Златанова е решила да изпълни даденото обещание да представи готов законопроект през декември тази година и да го внесе в Народното събрание, без оглед на качеството", заявяват от БХК. Те отбелязват, че в законопроекта не са включени редица промени от първоначалния проект.


"Предлаганият законопроект, далеч от това да бъде съобразен, както министър Златанова твърди, "с всички изисквания на международните актове и конвенции, по които България е страна", в редица пунктове влиза в открити противоречия с тях, с препоръки на международни органи и с указания за мерки, произтичащи от осъдителни решения спрямо България на Европейския съд по правата на човека", се казва в позицията на БХК.





БХК подготвя специален анализ, в който ще коментира всички притеснителни моменти в проекта и който ще изпрати до институциите, съобщават още от организацията.

Ключови думи към статията:

Коментари (86)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 1Sion1
    1Sion1
    Рейтинг: 698 Весело

    Вече и Дневник пропускат да сложат в заглавието Български...И така е правилно..Това си е просто ХК и нищо българско няма в него.

    Живота е това, което се случва, докато ние правим планове за бъдещето
  2. 2 Профил на Thermobee
    Thermobee
    Рейтинг: 1328 Неутрално

    Да се повторя - лошо за Антибългарския хелзинкски комитет, добре за България!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Не на ислямската инвазия в Европа!
  3. 3 Профил на starez
    starez
    Рейтинг: 586 Неутрално

    Те ли са най-големите специалисти по наказателно право в БГ?

  4. 4 Профил на 1Sion1
    1Sion1
    Рейтинг: 698 Весело

    [quote#3:"starez"]Те ли са най-големите специалисти по наказателно право в БГ? [/quote]
    Те са най-големите специалисти по антибъгарска реторика,без значение за коя област или сфера иде реч.Заработиха новогодишен бонус.

    Живота е това, което се случва, докато ние правим планове за бъдещето
  5. 5 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2656 Неутрално

    Мразя комунистите, но и тия не обичам! По принцип са антибългарска организация!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  7. 7 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1328 Неутрално

    Хаха! "Съобразен с международните норми" излиза, че където ги е мързяло да пишат са сложили текст от сорта: "Който извърши деяние, обявено за престъпление против човечеството от международен договор, влязъл в сила за Република България...". Без никаква конкретизация. Горният текст е от Главата "Престъпления против мира и човечеството (човечността)". Дори само в Уикито са изброени поне 10-на вида такива конкретни пръстъпления, нашите минават с един хлъзгав и спорен текст.

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  8. 8 Профил на SeoKungFu
    SeoKungFu
    Рейтинг: 693 Неутрално

    Благодаря за информацията, ще наблюдаваме активно и бдително развитието на ситуацията !

    ╠╩╦═╬♥∩♥{(::○::SeoKungFu::○:::)}♥∩♥╬═╦╩∞
  9. 9 Профил на naka2911
    naka2911
    Рейтинг: 479 Неутрално

    "Очевидно министър Златанова е решила да изпълни даденото обещание да представи готов законопроект през декември тази година и да го внесе в Народното събрание, без оглед на качеството", заявяват от БХК. 
    ------------------
    Прави са.Щом в НК липсва забрана или поне инкриминиране на дейността на БХК (като действия с противодържавна насоченост) и подобните нему организации, значи НК наистина не струва.

  10. 10 Профил на 1Sion1
    1Sion1
    Рейтинг: 698 Неутрално

    [quote#6:"lz2"]Те не са и "Хелзинкски" комитет, а нещо пак започващо с "Х", но с три букви. [/quote]
    Не вярвах , че някъде може да сме на едно мнение..Тук обаче те подкрепям на сто процента..Весели празници!

    Живота е това, което се случва, докато ние правим планове за бъдещето
  11. 11 Профил на Салмонела
    Салмонела
    Рейтинг: 1327 Неутрално

    Че нов НК не се пише на коляно - това е ясно. Особено от недоразумение с беден речник като Златанова.
    А че в новите текстове е предвидено как комунисти да не носят наказателна отговорност за минали престъпления, това вече е сериозен проблем...

    УСПЕШНА НОВА ГОДИНА!!!
  12. 12 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4066 Гневно

    [quote#0:"БХК"]"Очевидно министър Златанова е решила да изпълни даденото обещание да представи готов законопроект през декември тази година и да го внесе в Народното събрание, без оглед на качеството[/quote]

    Ами тя сама си го призна, като заяви че е копиран живковския НПК от 1968 година.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  13. 13 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1328 Неутрално

    До коментар [#8] от "SeoKungFu":

    Чета самия Проект за НК в споменатата Глава 36 (против мира и човечеството). Конвенциите (3 броя) за "агресор" става дума при международни конфликти (1) и по отношение на държава (2). Два много съществени елемента, които тотално отсъстват в проектните текстове. Според проектните текстове такова обвинение може да се отправи към конкретни хора в тяхната гражданска "битност".

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  14. 14 Профил на 1Sion1
    1Sion1
    Рейтинг: 698 Весело

    Интересно...Минуси , минуси , а нито едно позитивно мнение за ХК..И що така ви е страх от диалог , дами и господа ..

    Живота е това, което се случва, докато ние правим планове за бъдещето
  15. 15 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4066 Неутрално

    [quote#14:"1Sion1"]Интересно...Минуси , минуси , а нито едно позитивно мнение за ХК.[/quote]
    Говорим за НК, а не за ХК.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  16. 16 Профил на adenauer
    adenauer
    Рейтинг: 534 Гневно

    Този Хелзински комитет е ппълен с червени гниди и агенти на ДС ,като вечният му председател -празногллавец с комунистически род и произход.Не трябва да се забравя,че първият му шев назначен лично от Сорос беше небеизвестния агентурен член на СДС -Рум.Воденичаров.

  17. 17 Профил на Ebeneezer Goode
    Ebeneezer Goode
    Рейтинг: 611 Неутрално

    До коментар [#14] от "1Sion1":

    Това, че Проекта е "shit", и това че БХК го критикува, не значи автоматчино, че БХК са светци.
    Значи само, че тъпанарите дето му се кефят са тъпанари.

    Ей, не се научихте да мислите по-далеко от "опорните точки".
    Разказа ви играта тая Моника, изпи ви и малкото мозък, дето ви е останал.



    Schrödinger's cat walks into a bar. And doesn't
  18. 18 Профил на lol
    lol
    Рейтинг: 1332 Неутрално

    Никога не трябва да се ьабравя че бхк смятат, че всики нелехален арабин има равни ако не и по големи прави от всеки българин. От тази гледна точка нищо което предлагат не може да ср приеме, че е в интерес на българите..

    К** за руслямският халифат и емира ал Джуджани!
  19. 19 Профил на palermo88
    palermo88
    Рейтинг: 798 Неутрално

    българското законодателство трябва да е съобразено с българските реалности , не с чужди законодателства , подаяния и разни хелзински комитети и идиоти , които да ми диктуват какво трябвало да бъде.

  20. 20 Профил на lol
    lol
    Рейтинг: 1332 Неутрално

    Закомопроекта най вероятно разбира се е кофа с лайна тъй като е правен от пълни непрофесионашисти и идиоти, не задруго...

    К** за руслямският халифат и емира ал Джуджани!
  21. 21 Профил на Molotov
    Molotov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Най-големите мафиоти ще ми правят наказателен кодекс??? Хора събудете се - оставка! Веднага!!!

  22. 22 Профил на Gouverneur général
    Gouverneur général
    Рейтинг: 957 Весело

    От кръжока на АОНСУ какво да очакваш освен кръжочна работа.

    1945 г. започна ЗЛАТЕН ВЕК за ЧЕРВЕНАТА МАФИЯ
  23. 23 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2264 Любопитно

    Ако утре "международните органи" излязат с препоръка, че педофилията е хубаво нещо, това означава ли, че България трябва да си съобрази законодателството с нея? Питам от чисто любопитство - ако може някой член на комитета да каже.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  24. 24 Профил на Мойше. Деактивирах си акаунта! Толкоз!!!!
    Мойше. Деактивирах си акаунта! Толкоз!!!!
    Рейтинг: 587 Неутрално

    [quote#14:"1Sion1"]Интересно...Минуси , минуси , а нито едно позитивно мнение за ХК..И що така ви е страх от диалог , дами и господа .. [/quote]
    Защото няма никаква конкретна критика, а само алабалистика Това освен че БХК е масово "обичан" от "масите", за неговите кусури от миналото.

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  25. 25 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 640 Неутрално

    По времето на Тодор Велики имахме перфектен НК, който за съжаление по време на демокрацията се превърна в Хитлеро-Сталинистки такъв и беше крайно време с това уродливо дете на пишман-демокрацията да се приключи и България да се върне в редиците на цивилизованите държави.

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  26. 26 Профил на Мойше. Деактивирах си акаунта! Толкоз!!!!
    Мойше. Деактивирах си акаунта! Толкоз!!!!
    Рейтинг: 587 Неутрално

    [quote#21:"Molotov"]Най-големите мафиоти ще ми правят наказателен кодекс??? [/quote]
    В това отношение България има късмет: Като член на ЕС, който КРИТИКУВА нон'стоп българската съдебна система, има добър шанс ЕС да се намеси и да предотврати "скроен за мафиотите" нов НК.

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  27. 27 Профил на 1Sion1
    1Sion1
    Рейтинг: 698 Весело

    [quote#15:"Храбър"]Говорим за НК, а не за ХК[/quote]
    И..Какво му е на НК , защото освен алабаистики, както се изрази колегата Мойше , друго не виждам..Да не говорим ,че става въпрос за проект за НК..Който дори не е в Събранието още..
    Интересен е и пасажа
    БХК подготвя специален анализ, в който ще коментира всички притеснителни моменти в проекта и който ще изпрати до институциите, съобщават още от организацията.

    Ми да го направят тоя "специален" анализ и тогава да се дебатира..Да не се окаже , че проекта на Затанова е цвете в сравнение с този на ХК..

    Живота е това, което се случва, докато ние правим планове за бъдещето
  28. 28 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 640 Неутрално

    До коментар [#23] от "Тюфлекчия":

    Ти откога мислиш, че педофилията е престъпление? Знаеш ли, че до края на 19-ти век в 2/3 от американските щати е бил законен бракът с момече навършило 7 години? Я питай баба ти на колко са се женили по времето на нейната баба?
    В даден исторически момент допустимата възраст за правене на секс е била едно, в друг друга и общо взето това се е определяло не в дадена държава, а в много едновременно предимно по религиозни причини.

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  29. 29 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 640 Неутрално

    [quote#27:"1Sion1"]Какво му е на НК[/quote]

    Ти чел ли си го?

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  30. 30 Профил на Molotov
    Molotov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Как за изнасилване ще лежат по-малко от за цигарка марихуана не мога да разбера! Няма наказания за тежки финансови престъпления, пране на пари, корупция.. ОСТАВКА!!!

  31. 31 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1676 Весело

    До коментар [#14] от "1Sion1":

    Ти прочел ли си проекта за нов НК? Съмнявам се. Но дрънкаш.
    Е аз също не съм го чел. Та за това ще кажа нещо общо. Не е нормално такива закони да се претупват. Резултата е добре известен. Ще има Ванко 13. И после всяка година по няколко поправки. Не случайно в нормалните страни такива закони се обсъждат с години. И после не се променят по няколко пъти в годината.
    А за ХК. Не споделям много от вижданията им. Но е хубаво в обществото да има групи които да не се съгласяват с преобладаващите нагласи. И тези групи да могат да изразяват свободно мнението си.
    Е те това съм сигурен, че не можеш го разбра.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  32. 32 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1676 Весело

    До коментар [#27] от "1Sion1":

    http://parliament.bg/

    Я да видим... А дали чукча пак не е влезнал в ролята на писател без да чите?

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  33. 33 Профил на 1Sion1
    1Sion1
    Рейтинг: 698 Весело

    [quote#17:"bulldog"]Значи само, че тъпанарите дето му се кефят са тъпанари.

    Ей, не се научихте да мислите по-далеко от "опорните точки".
    Разказа ви играта тая Моника, изпи ви и малкото мозък, дето ви е останал. [/quote]
    Интересно е как се заклеймяват инакомислещите..И как се отправят персонални обиди и квалификации към хора , които дори не познавате..Чисто по комунистически тертип.Интересна е и употребата на "опорните точки"..Самото съчетание стана опорна точка, за хората ,които трудно могат да излагат аргументи в диалог и спор.В този ред на мисли , единствената опорна точка е тази в главата ви , която ви кара постоянно да се позовавате на "опорните точки"..Само дето тази мантра е по-скоро диагноза за употребяващият я , отколкото за субекта към който е насочена..Не се надявам да ме разберете..Не и вие.

    Живота е това, което се случва, докато ние правим планове за бъдещето
  34. 34 Профил на 1Sion1
    1Sion1
    Рейтинг: 698 Весело

    [quote#32:"Цецо"]Я да видим... А дали чукча пак не е влезнал в ролята на писател без да чите?[/quote]
    Имах предвид , че не е обсъждан от комисиите в Събранието ..И че в процеса на обсъждане могат да бъдат направени промени, ако в проекта има пропуски.Именно затова посочих ,че плямпането на ХК без анализ е безсмислено..Нека го на правят , та да видим те какво предлагат.Иначе грешката е моя..Грешно се изразих , за което естествено отнасям критики и ви поздравявам за линка.

    Живота е това, което се случва, докато ние правим планове за бъдещето
  35. 35 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 640 Неутрално

    [quote#30:"Molotov"]Няма наказания за тежки финансови престъпления, пране на пари, корупция.. ОСТАВКА!!! [/quote]

    Това ли са опорните точки спуснати от НДК?

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  36. 36 Профил на 1Sion1
    1Sion1
    Рейтинг: 698 Весело

    [quote#31:"Цецо"]Но е хубаво в обществото да има групи които да не се съгласяват с преобладаващите нагласи. И тези групи да могат да изразяват свободно мнението си.
    Е те това съм сигурен, че не можеш го разбра[/quote]
    Кой , ако не аз , би го разбрал това..Аз съм от "файтона"..

    Живота е това, което се случва, докато ние правим планове за бъдещето
  37. 37 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1676 Неутрално

    До коментар [#34] от "1Sion1":

    Ма как хубаво стъпи на мотиката. Кеф.
    Та ся да оставим настрана ХК. На 19.12.13 г. скъпото правителство внася поредния законопроект за изменение на НК. Който съм посочил. На 21.12.13 г. Пак това правителство публикува за обществено обсъждане прект за чисто нов НК, за който пише тук. С щедър срок на обсъждане. Чак до 04.01.14 г.
    И зарежи комисиите. Те разбира се са важни. Ама не случайно е измислено общественото обсъждане. За да не стават глупости, и за да не могат политици да узаконяват интересите си (или тези на спонсорите) във вреда на обществото.
    Та приятно четене. Само мотивите са 15 страници.
    Та ще коментираш ли такова обществено обсъждане? Да ли на обществото изобщо се дава възможност за обсъждане?

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  38. 38 Профил на 1Sion1
    1Sion1
    Рейтинг: 698 Весело

    [quote#29:"др. Иванов"]Ти чел ли си го?[/quote]
    Не.И затова питам..

    Живота е това, което се случва, докато ние правим планове за бъдещето
  39. 39 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1108 Неутрално

    Абе щом Хелзинският комитет пищи значи сме на прав път!
    хаха!

    В Русия съм! В Русия съм!
  40. 40 Профил на 1Sion1
    1Sion1
    Рейтинг: 698 Весело

    [quote#37:"Цецо"]Ма как хубаво стъпи на мотиката. Кеф[/quote]
    На коя мотика точно...Проект, внесен преди 3 дни и необсъждан в НС се брои за мотика..Щом казваш..


    [quote#37:"Цецо"]На 19.12.13 г. скъпото правителство внася поредния законопроект за изменение на НК. Който съм посочил. На 21.12.13 г. Пак това правителство публикува за обществено обсъждане прект за чисто нов НК, за който пише тук. С щедър срок на обсъждане. Чак до 04.01.14 г. [/quote]
    Това не би могло да се коментира по друг начин , освен като идиотизъм от страна на правитеството..Само дето не виждам ХК да се възмущава от това..Явно са очаквали всичко предложено от тях да се състои и също не са особено очаровани от идеята за обществено обсъждане..

    Живота е това, което се случва, докато ние правим планове за бъдещето
  41. 41 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1328 Неутрално

    До коментар [#37] от "Цецо":

    Писах го и под другата статия. Това "обществено обсъждане" е мижи да те лажем. В мнението на ХК пише, че при подготовката е взето мнение на професионални структури, на обществени организации, на експерти у нас и от чужбина. Имало е текстове, които са били спорни, но се е стигнало до "консенсус".

    Имаш ли идея дали аргументите в това вече минало обсъждане могат да бъдат прочетени някъде?

    Имаш ли идея дали има някаква възможност и при това коледно-новогодишно обсъждане да се види/прочете кой и какво мнение е изказал/написал по този проект? Или по който и да е друг законопроект.

    Пълна порнография, държавна.

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  42. 42 Профил на Goblin
    Goblin
    Рейтинг: 534 Неутрално

    Всяко мнение в коментарите на Денвник, което изказва критична позиция спрямо (анти)Българския хелзински комитет, автоматично "започва живота" си със 70 минуса, така ли? Поне ги оповестявайте тези неща, да се знае от широк кръг потребители.
    а за бхк ... такива организации най-много пречат на съвместното съжителство на различните членове на обществото, защото с неадекватните си становища генерират изключително и само отрицателно настроение от ... неразличните

  43. 43 Профил на dokoro
    dokoro
    Рейтинг: 502 Неутрално

    Някой от вас чел ли е проекта?
    Още в началото забелязах много добри неща.
    Цитирам:
    Чл. 14. (1) Не е общественоопасно деянието, което е извършено при неизбежна отбрана – за да се защитят от непосредствено противоправно нападение държавни или обществени интереси, личността или правата на отбраняващия се или на другиго чрез причиняване вреди на нападателя в рамките на необходимите предели.
    (2) Превишаване пределите на неизбежната отбрана има, когато защитата явно не съответства на характера и опасността на нападението.
    (3) Няма превишаване на пределите на неизбежната отбрана, когато нападението е извършено чрез проникване с насилие или взлом в жилище.
    (4) Деецът не се наказва, когато превиши пределите на неизбежната отбрана поради уплаха или смущение.
    Обърнете внимание на алинеи 3 и 4.
    Това отдавна трябваше да стане!
    Ако БХК има някакви забележки, да ги каже конкретно всичките, нали за това е качен проектът на сайта на министерството.

  44. 44 Профил на Goblin
    Goblin
    Рейтинг: 534 Неутрално

    Че то това е настоящата уредба на неизбежната отбрана

  45. 45 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 640 Неутрално

    До коментар [#43] от "dokoro":

    И сега е така, само членът е 12.

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  46. 46 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 640 Неутрално

    [quote#38:"1Sion1"]Не.И затова питам.. [/quote]

    Аз не искам и да го чета, защото като гледам какво пише "демократическият народ" ми е ясно, че не само няма да се приеме, а и наказанията по стария ще се вдигнат и ние ще ставаме все по-престъпна и престъпна държава, докато настигнем някой западни.

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  47. 47 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 692 Неутрално

    [quote#0:"Дневник "]Проектът за нов Наказателен кодекс противоречи на международни стандарти, твърди Хелзинкският комитет...[/quote]Красимир Кънев, какви са международните стандарти за нов Наказателен кодекс и кой ги определя тези стандарти? Съгласно прогласения в чл. 4, ал. 1 от Конституцията на Република България (КРБ) основополагащ принцип за законност, Република България е правова държава, която се управлява според Конституцията и законите на страната. От този принцип произтича изискването за конституционосъобразност и законосъобразност на всички нормативни актове, изграждащи правната система на държавата. Закона за нормативните актове има за цел да усъвършенствува подготовката, издаването и прилагането на нормативните актове в съответствие с Конституцията на Република България.
    Българският хелзинкски комитет трябва първо ясно да заяви пред обществеността, че действа като независима местна НПО, а не като клон на международна организация, която вече не съществува и като второ, че получава финансиране от държавния бюджет от българския данъкоплатец. Моля БХК, това да не го забравя като ощетява държавния бюджет !
    Този Хелзинкски комитет се ръководи от „българина” Красимир Кънев, а се финансира от „големия филантроп и хуманист” Джордж Сорос. Унгарецът с рождено име Дьорд Шорош е отявлен човекомразец, крупен спекулант, финансов измамник и далавераджия. Схемаджията поде инициативата за "Десетилетие на ромското включване", а правителствената инвестиционна програма за декадата е оценена за 1.2 милиарда лева, около 100 милиона годишно, от които 40 % или над 500 млн. лева трябва да осигури държавния бюджет на Р. България. Чрез соросоидите в България, в това число и антибългарския хелзинкски комитет, Шорош си ги присвоява.
    Отделно са му парите от държавните субсидии на тези негови неправителствени организации в България, финансирани от държавния бюджет на страната. Соросиада. Атанас Буров
    е обичал да казва: „Пари при пари отиват, но не многото при малкото, а малкото при многото." Българският хелзинкски комитет е неправителствена организация от групата на Международната хелзинкска федерация. Дейността на организацията се финансира от американски организации между които и Отворено общество на Джордж Сорос. Но Международната хелзинкска федерация е със седалище във Виена и е неправителствена организация - майка, носеща името на задкулисни съглашения (на английски: еntente) от Хелзинки. Започва да действа през 1976 година като американска частна неправителствена организация за наблюдения в бившите социалистически републики под името Хелзинки Уоч (Helsinki Watch – “Хелзинкски наблюдател”). Международната хелзинкска федерация за правата на човека е обявена в несъстоятелност. Международната хелзинкска федерация е регистрирана в Австрия и следователно това е предмет на австрийското законодателство. Както се вижда от писмото, било е взето решение в светлината на тежката финансова криза,която е причинена от икономическа престъпност. Според Фишер, бивш финансов директор МХФ е изпратила молба за задържане на лица - служители за присвояване на голяма сума пари в продължение на няколко години. Историята на международната хелзинкска федерация е прелюбопитна. На 7 декември 2007 г. президентът на МХФ Улрих Фишер е изпратил отворено писмо до всички организации, с които федерацията е работила. Писмото е публикувано в оригинал в няколко международни сайта. С него Фишер уведомява, че е обявена несъстоятелност в Търговския съд на Виена заради финансови злоупотреби на счетоводителя на организацията. Международната правозащитна организация вече не съществува. Тя прекрати дейността си през 2007 г. след сведения за финансови измами и обявения фалит. Според тези съобщения обаче групата в България продължава да използва името в продължение на години след ликвидацията на централата, което поставя под съмнение целта и статута й. За да се избягнат недоразумения, Българският хелзинкски комитет трябва ясно да заяви пред обществеността, че действа като независима местна НПО, а не като клон на международна организация от соросути, която вече не съществува.

  48. 48 Профил на dokoro
    dokoro
    Рейтинг: 502 Неутрално

    До коментар [#44] от "sam_vimes":

    Прочетете внимателно алинея 3
    (3) Няма превишаване на пределите на неизбежната отбрана, когато нападението е извършено чрез проникване с насилие или взлом в жилище.

  49. 49 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1486 Весело

    До коментар [#43] от "dokoro":

    Хе, обзалагам се, че забележките на БХК са именно отностно цитираните от теб членове, щото ще засегнат едно любимо тяхно крадливо племе, което сега ще може да бъде отстрелвано законно.

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  50. 50 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1328 Неутрално

    До коментар [#48] от "dokoro":

    Абсолютно еднакви са. Единствено в ал. 4 има разлика, но тя е в по-дългото казване на същото нещо. Току-що сравних проектния текст със съществуващия.

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  51. 51 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1676 Неутрално

    До коментар [#41] от "Музар":

    Не знам някъде да се публикуват. На стратеги можеш да видиш коментарите оставени от хора. Но обикновено няма.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  52. 52 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1328 Неутрално

    До коментар [#51] от "Цецо":

    Ами, първо искат регистрация за коментиране. Второ - може да искат и регистрация, за да ги видиш, не знам.

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  53. 53 Профил на dokoro
    dokoro
    Рейтинг: 502 Неутрално

    До коментар [#50] от "Музар":

    Алинея 3 е различна и по-добра, консултирах се с юристи.

  54. 54 Профил на Мойше. Деактивирах си акаунта! Толкоз!!!!
    Мойше. Деактивирах си акаунта! Толкоз!!!!
    Рейтинг: 587 Неутрално

    [quote#37:"Цецо"]Да ли на обществото изобщо се дава възможност за обсъждане? [/quote]
    Aко е вЕрно написаното от теб-'ми да, дава се От 21/12/2013 до 4/1/2014!!!

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  55. 55 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1328 Неутрално

    До коментар [#53] от "dokoro":

    Извинявай, разлика има единствено в ал. 4 (предишна 3-та) в съществуващия кодекс. В съществуващата сегашна 3-та и проектна 3-та няма дори интервал (шпация) разлика.

    Съществуваща ал. 3 към чл. 12
    http://lex.bg/bg/laws/ldoc/1589654529

    (3) (Изм. - ДВ, бр. 62 от 1997 г., изм. - ДВ, бр. 75 от 2006 г., в сила от 13.10.2006 г.) Няма превишаване пределите на неизбежната отбрана, ако нападението е извършено чрез проникване с насилие или с взлом в жилище.

    Проектна ал. 3 към чл. 14
    изтегляне от тук: http://www.justice.government.bg/15/

    (3) Няма превишаване на пределите на неизбежната отбрана, когато нападението е извършено чрез проникване с насилие или взлом в жилище.

    Та, за нея ли говорим? Или за сегашна и проектна ал. 4 (към съответните номера на членове)? В нея има минимална разлика.

    Сегашна, чл. 12:
    (4) (Предишна ал. 3 - ДВ, бр. 62 от 1997 г., изм. - ДВ, бр. 28 от 1982 г., в сила от 01.07.1982 г.) Деецът не се наказва, когато извърши деянието при превишаване пределите на неизбежната отбрана, ако това се дължи на уплаха или смущение.

    Проектна, чл. 14:
    (4) Деецът не се наказва, когато превиши пределите на неизбежната отбрана поради уплаха или смущение.

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  56. 56 Профил на dokoro
    dokoro
    Рейтинг: 502 Неутрално

    До коментар [#55] от "Музар":

    Мда, вярно е така.
    А прилагала ли се е тази алинея (3) от 2006 година, когато е изменена, досега?

  57. 57 Профил на mcl16319339
    mcl16319339
    Рейтинг: 217 Любопитно

    Ихаа, наизлезли са платените антиевропейски антитолерасти. Неуважаеми фашисти, взимайте си кинтите от мяфията и мутрите и не се месете там, където не ви е работата. Събирате яко негативни бутини, става ясно, че сте платени марионетки и че сте агресивни индивиди без капка ум.

  58. 58 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1236 Неутрално

    Не съм правист,но съм си изградил становище,че всичко,срещу което е ХК/и аз ще пропусна Б/,е правилно.

  59. 59 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1676 Весело

    До коментар [#54] от "Мойше. Толкоз!":

    http://www.strategy.bg/PublicConsultations/View.aspx?lang=bg-BG&Id=1139

    Тъй вика правителството.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  60. 60 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1328 Неутрално

    До коментар [#56] от "dokoro":

    Доколкото аз мога да чета - изменението е от 1997. Влизането в сила е пояснение за последното изменение .

    Не съм юрист, не следя съдебната практика, еле па по наказателни дела от общ характер. Питай Гугъл за това . Можеш да потърсиш и "Юридическа енциклопедия", мисля че там имаше нещо от съдебната практика. Има и в платените правно-информационни системи. Най-лесно е с помощ от приятел-юрист в наказателното право.

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  61. 61 Профил на krantare
    krantare
    Рейтинг: 422 Неутрално

    До коментар [#60] от "Музар":

    наистина първо потърсете - това е може би една от най-интересните теми в общотеоретичните постановки на НК. Има БОГАТА практика, може да потърсите и РКС - ето линк , надявам се да не е проблем.
    Но конкретно -тази алинея по никой начин не може да се припише в успех на проектовносителите...
    http://www.constcourt.bg/Pages/Document/default.aspx?ID=419

    honeste vivere, alterum non laedere, suum cuique tributere
  62. 62 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 693 Неутрално

    Доколкото ми е известно проектът за нов НК е колаж от стария и някой недомислени добавки и противоречиви тълкувания.
    Новият НК не трябва да се прави набързо и г-жа Златанова да не се изхвърля като Мая Манолова,която от 6 месеца "пише" нов изборен закон.
    Първо мисли,после действай!

    Tony
  63. 63 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1296 Неутрално

    Занокопроекта внася стабилност,важното е че има вече подготвен и готов за обсъждане.

  64. 64 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1328 Неутрално

    До коментар [#61] от "krantare":

    Мерси за примера. Само казвам, че това е специфична материя, по която нямам необходимата компетентност.

    Само от човешка гледна точка мога да изразя съмнение, че ужасЕн човек е в състояние да премисли всичко това, което е коментирал КС. Мисля, че Джек Лондон имаше разказ в който съзнателно и умишлено се (пре)създават формалните условия за "неизбежна самоотбрана" (без да се стига до смърт). КС коментира най-вече фиксирането на недобре преценени условия/параметри в закон. Което е в неговите правомощия - да коментира конституционност на правен текст. Решенията на КС НЕ са съдебна практика, все пак . Поне дотолкова имам представа.

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  65. 65 Профил на mrakogor
    mrakogor
    Рейтинг: 483 Неутрално

    И отде накъде организация акто антибългарския гнусен комитет участва в изготвянето на наказателен кодекс? Най-вероятно ще настояват дойде ли крадец у вас, да го посрещнете с хляб и сол, пък ако случайно се окаже от скъпата им боя (по черничък), ще трябва да го нагостим, напоим, после да го разведем из цялата къща да си избере какво да си "набере".

  66. 66 Профил на In my world
    In my world
    Рейтинг: 676 Неутрално

    смешниците от бхк имат право да млъкват

    In many wars between the CIVILIZED MAN and the SAVEGE.Support Civilized man defeat the terror(islam)
  67. 67 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1328 Неутрално

    До коментар [#61] от "krantare":
    [quote#61:"krantare"] това е може би една от най-интересните теми в общотеоретичните постановки на НК. [/quote]

    Предполагам, че е така. "За" премахване на смъртното наказание най-много ми хареса следния аргумент (преразказвам): след като човешкият живот е ценност, която се защитава от Закона, с какво право Законът може да лиши някого от живот? Без да имам предвид правната теория, само като човек се фокусирам върху "примера", който се дава с подобна законова практика. Ти, като обикновен човек, нямаш право да убиваш, но Държавата има (въпреки че винаги има вероятност от съдебна грешка). Отделен въпрос е самозащитата, когато има само два избора: ти или другият да умре. И тук има място моментното състояние и (не)възможността за преценка. (имам предвид и нещо, което ми се случи в тинейджърска възраст, ама по дълбоко татово време - нападнаха ни, просто баща ми застана отпред, ако бях аз - щеше да има жертва, и нямаше да съм аз).

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  68. 68 Профил на totyu
    totyu
    Рейтинг: 428 Любопитно

    Четох проекта за нов НК. Видя ми се леко променен и доста смекчен откъм наказания. Хелком-а сигурно репетира за пълна отмяна и на Римското право. Какви са тези своеволия на Юстиниян , какви са тези, Корпус юрис цивилис, Дигести, Институции и т.н. Пази Боже сляпо да прогледне. ТОТЮ.

  69. 69 Профил на krantare
    krantare
    Рейтинг: 422 Неутрално

    До коментар [#67] от "Музар":

    За смъртното наказание = препоръчвам Албер Камю, ако не се бъркам есето се казваше "Размисли за гилотината" + Лазар Груев ( да , същият, който председателства ВКС ) , той има монография. Но Камю е страшно подходящ, а и това се оказва и безкрайно не-юридически въпрос, юридическа е само техниката на решаването му.

    honeste vivere, alterum non laedere, suum cuique tributere
  70. 70 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 640 Неутрално

    Искам да светна радетелите на тежки наказания, че новия НК не е намалил наказанията, а е въвел наказание за запис на произведение на интелектуалното право (песен, комп. програма, книга, снимка) скрамното наказание от само 5 (пет) години лишаване от свобода!

    Чл. 212. (1) Който противозаконно записва или използва по какъвто и да е начин предмет по чл. 210 без съгласието на носителя на съответното право, се наказва с лишаване от свобода до пет години и с глоба.

    Дерзайте, за мене това е много малко и предлагам да се замени с 15 години!

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  71. 71 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1328 Неутрално

    [quote#69:"krantare"]безкрайно не-юридически въпрос, юридическа е само техниката на решаването му.[/quote]

    Е, коментирайки проект за НОВ НК, всъщност трябва да коментираме най-вече техниките, по които са решени неюридически въпроси (предимно). Това не става с просто копиране на чужди техники, защото именно "неюридическите страни" на проблемите (местни особености, трябва да има наблюдение, статистика, анализ) са предпоставка за избора на юридическа техника.

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  72. 72 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1328 Неутрално

    [quote#69:"krantare"]препоръчвам Албер Камю[/quote]

    Имам ограничени срещи (четене) с Камю. Странен ми е, но ме кара да се замисля по различен начин за куп неща. Трябва ми особено душевно спокойствие, за да го възприема. Ако си юрист и ми препоръчваш Камю като по-разбираемо за лаик - може би при мен ще е по-лесно да изчета скучни теоретични текстове, отколкото филосовски.

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  73. 73 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 1772 Неутрално

    [quote#11:"Депутат 241"]А че в новите текстове е предвидено как комунисти да не носят наказателна отговорност за минали престъпления, това вече е сериозен проблем... [/quote]
    Говорейки за наказателна отговорност:
    В тюремной камере:
    - Какой у тебя срок?
    - Двадцать пять.
    - За что?
    - Ни за что.
    - Врешь! Ни за что десять дают.

  74. 74 Профил на Непукистка
    Непукистка
    Рейтинг: 2132 Неутрално

    [quote#71:"Музар"]Това не става с просто копиране на чужди техники, защото именно "неюридическите страни" на проблемите (местни особености, трябва да има наблюдение, статистика, анализ) са предпоставка за избора на юридическа техника. [/quote]
    Твърде разумно мнение, подкрепям. Само дано има наблюдение, статистика и анализ. Почти сигурна съм, че няма. Има предостатъчно ограничени чиновнически мозъци.

  75. 75 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1328 Неутрално

    [quote#74:"дъждовита"] Почти сигурна съм, че няма.[/quote]

    При мен е пълна увереност . Клъвнах тук-там някой текст - където ми е познато или в БХК бегло споменава за проблеми. Сухо, преикономично, чак схематично. На места - буквално се губи смисъл.

    Смятам, че написаното в статията:

    [quote#0:"Статията - мнение на БХК"]"Очевидно министър Златанова е решила да изпълни даденото обещание да представи готов законопроект през декември тази година и да го внесе в Народното събрание, без оглед на качеството", заявяват от БХК.[/quote]

    е абсолютно вярно. За съжаление. Най-вероятно ще ни натресат поредия законов запъртък.

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  76. 76 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 640 Неутрално

    [quote#73:"GreenEyes"]- Врешь! Ни за что десять дают. [/quote]

    За нищо давали седем.

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  77. 77 Профил на Непукистка
    Непукистка
    Рейтинг: 2132 Неутрално

    До коментар [#75] от "Музар":
    [quote#75:"Музар"]Най-вероятно ще ни натресат поредия законов запъртък. [/quote]
    Не само това. Решиха да посегнат и на по-стари, добре направени и работещи такива. А иначе, Г-жа Златанова може да си окачи дипломата на балкона, над бидона с киселото зеле.

  78. 78 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1328 Неутрално

    [quote#77:"дъждовита"]над бидона с киселото зеле. [/quote]

    Леле, август какво ли ще бъде?!

    Много точно казано!

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  79. 79 Профил на Непукистка
    Непукистка
    Рейтинг: 2132 Неутрално

    До коментар [#78] от "Музар":
    [quote#78:"Музар"]Леле, август какво ли ще бъде?! [/quote]
    Ще е свила сърмичките и измила ръчичките.
    До август няма да ги има всичките.

  80. 80 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1654 Неутрално

    То пък като че ли никога не се е случвало, калпав законопроект да бъде внасян в НС, това е практика в нашата държава.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  81. 81 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1328 Весело

    [quote#79:"дъждовита"]До август няма да ги има всичките. [/quote]

    От твоята клавиатура - в Божието ЦПУ!

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  82. 82 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1328 Неутрално

    До коментар [#69] от "krantare":

    Прегледах набързо. Нямам сили сега да го чета изцяло. Напомня ми за неща, които знам от дядо си - той е роден в края на по-миналия век. Пред баща ми е споделил гнева си от жестокостта на убийствата през войните, пред мен - стаена болка. И се е опитвал някак да ме предпази от преживените от него неща. Дори ме е лъгал за функцията си през войните, простичко лъжене, колкото да ми е по-лесно да чуя разказите му.

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  83. 83 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1328 Неутрално

    [quote#82:"Музар"]жестокостта на убийствата през войните[/quote]

    става дума за чисто човешко ожесточение, на хората, които са го правили, без това да е било нужно, да е било част от войната - нито от завладяването, нито от защитата. Просто озверяване, защото наоколо е така.

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  84. 84 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2337 Неутрално

    радостното е ,че докато го внесат ,гласуват и т -н ще ги няма на власт другарете

  85. 85
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  86. 86
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK