Иранският посланик: Готови сме да възродим рафинерия "Плама"

Нефтена сонда на "Плама" Плевен. Снимката е от 2006 г.

© Асен Тонев

Нефтена сонда на "Плама" Плевен. Снимката е от 2006 г.



Икономическите отношения между Техеран и София могат да се засилят в няколко ключови области, а именно доставките на суров петрол и природен газ и ирански инвестиции в енергетиката и авиацията. Това коментира пред вестник "Преса" посланикът на Ислямската република в България Абдола Норузи, който заема поста от 5 март миналата година.


Посланик Норузи заявява, че страната му има интерес в най-кратки срокове да възроди нефтената рафинерия "Плама", но не е получила никакво съдействие от българските власти в това отношение. Според него София не съумява да балансира между ангажиментите си към Европейския съюз и възможностите за сътрудничество с други държави и до момента демонстрира игнориране на отношенията с последните. Той съветва българските държавници да вземат пример от Иран, който е успял да докаже, че може да стои на краката си и да бъде независима държава.


Все пак Норузи изтъква, че откакто е в страната ни, настоящото правителство е първото, с което диалогът върви сравнително успешно.




"Ние искаме да подсилим българския въздухоплавателен флот и имаме готовност за увеличаване на броя на самолетите на "България ер", казва посланикът пред Ива Лазарова от "Преса".


На въпрос как Техеран възприема "обоснованите предположения" на бившия вътрешен министър Цветан Цветанов за връзката на "Хизбула" с атентата в Бургас посланик Норузи заявява, че Иран не смята случилото се за неприятелски акт от страна на София. Все пак той отбелязва, че страната му не смята предположенията на българските власти за обосновани, но че разграничава отношенията си с различните държави и организации.


"Нашите отношения с България и с "Хизбула" нямат нищо общо. "Хизбула" е шиитска организация, а ние се чувстваме задължени да помагаме и подкрепяме всички шиити по света. Но това не засяга София", категоричен е иранският посланик.

Коментари (111)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 917 Весело

    Искрено се надявам Стойнев да не прочете това...

    Автентичните десни cinik и niksan1 ще гласуват за Мая Манолова на балотажа.
  2. 2 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1274 Неутрално

    Няма лошо, въпросът е, че много ислямски държави имат "идеи" за България предвид геостратегическото й положение и мохамеданите които не са никак малко в населението ни, които идеи хич не опират само до благородно икономическо взаимодействие...
    Така че - мерси, но не, мерси.

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  3. 3 Профил на Къти
    Къти
    Рейтинг: 605 Неутрално

    Така е, ако Стойнев разбере за офертата ще закрие персийското посолство?

    Всичко, за пресъпленията на ядрената мафия единствено и само тук: http://gikotev.blog.bg
  4. 4 Профил на toffeetwr
    toffeetwr
    Рейтинг: 388 Весело

    Посоката е все по-ясно начертана - Иран,Сирия, Куба, СССР, Китай...

    Ваша великорусская мечта, сидя по горло в дерьме, затащить туда всех остальных. Это и есть Русизм
  5. 5 Профил на Само Левски
    Само Левски
    Рейтинг: 931 Неутрално

    Химко, Плама, Кремиковци това поне до изборите ще го чуваме.После както си го знаем.

  6. 6 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 660 Неутрално

    "Все пак Норузи изтъква, че откакто е в страната ни настоящото правителство е първото, с което диалогът върви сравнително успешно.:-в това ни най-малко не се съмнявам.На това правителство диалогът му върви само със подобни-Русия,Иран,Сирия...за разлика от диалога му с цивилизованият свят,който хич го няма....

  7. 7 Профил на USSR
    USSR
    Рейтинг: 388 Неутрално

    " ...възроди нефтената рафинерия "Плама", но не е получила никакво съдействие от българските власти в това отношение."

    - Еми как ще получат съдействие , първо трябва да се отпрати до Брюксел ,че вражеска страна на САЩ иска да инвестира у нас , а онези бюрократи в Брюксел ще се почсат по главата и ще кажат , трябва да питаме големия брат зад океана кво че кае а времето лети и докато чакат от задокеана "вест" то иранците сами ще напуснат Блгария . Не че оттам ще дойде вест -че може да се инвестира у нас .

    pacta sunt servanda
  8. 8 Профил на Ментор
    Ментор
    Рейтинг: 768 Неутрално

    как ли до сега са пропуснали?
    Ако се обединят усилията на иранските религиозни психопати с родните комунистически психопати ще се получи .... май предпочитам да не знам. Ако ще правят нещо, да го правят в Иран.

  9. 9 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1561 Гневно

    Ех това не го очаквах от комуненцата, но явно пак са се обърнали към братския ирански народ. Сега става ясно що Страхилчо се подмятваше по Сирия и други подобни ...

    Предразсъдъците са за ограничените.
  10. 10 Профил на bette
    bette
    Рейтинг: 768 Неутрално

    Тея направо си правят гаргара с нас, БСП и разните псевдо-страни, с които комуникират и общуват.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  11. 11 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1296 Неутрално

    рафинерия без пристанище, мнооого оригинално

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  12. 12 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1370 Весело

    " ...възроди нефтената рафинерия "Плама", но не е получила никакво съдействие от българските власти в това отношение."
    ...............
    Няма и да получи. Щом не е руско, ни го щем, да си одят, айде де, рафинерии ще ми съживяват, сякаш не знаят, че най-напред трябва да питат Кремъл дали може.
    Те, руснаците, със 100 зора я затвориха, сеаг тоя иска да я реактивира.

    nemo malus felix, minime corruptor.
  13. 13 Профил на leko_uchuden
    leko_uchuden
    Рейтинг: 497 Неутрално

    как ще възродят бре - в иран не строят рафинерии, че нямат пари , тук ще дойдат. едно е да имаш петрол, друго е бензин.

    нали им бяха запориали сметките - щели да възраждат , небивалица за комунистически глави

  14. 14 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1995 Неутрално

    Това май е най-смисленото предложение за българската промишленост от много време насам. Геостратегическата игра в Ориента се промени рязко в полза на Иран = това не е за подценяване.

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  15. 15
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  16. 16 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 526 Неутрално

    Не че искам точно иранци да дойдат, но ще се радвам ако се появи пряк конкурент на Лукойл.

  17. 17 Профил на Борислава (be_free)
    Борислава (be_free)
    Рейтинг: 823 Весело

    Може ама гейевропейците и асоциалните американци няма да дадат, поне докато вашите газ и петрол са си още ваши

    Абсолютната свобода дава абсолютна власт, а власта покварява, а абсолютната власт абсолютно покварява!
  18. 18 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 768 Неутрално
  19. 19 Профил на Time is on my side
    Time is on my side
    Рейтинг: 1782 Любопитно

    ""Нашите отношения с България и с "Хизбула" нямат нищо общо. "Хизбула" е шиитска организация, а ние се чувстваме задължени да помагаме и подкрепяме всички шиити по света. Но това не засяга София", категоричен е иранският посланик."

    Това някой трябва да ми го обясни.

    “In an age in which the media broadcast countless pieces of foolishness, the educated man is defined not by what he knows, but by what he doesn't know.” ― Nicolas Gomez Davila
  20. 20 Профил на owz46306052
    owz46306052
    Рейтинг: 463 Неутрално

    Просто радва с каква цикличност се въртят едни и същи теми... Иранците може и да са готови, ама дори и ония 500 милиона дето Ви ги размразиха преди една седмица няма да Ви стигнат да приведете Плама в нормално състояние...

    Така че, хайде по-реално и ако мога да използвам една крилата фраза от близкото минало: "Приземяване, приземяване и пак приземяване...!"

  21. 21 Профил на Борислава (be_free)
    Борислава (be_free)
    Рейтинг: 823 Гневно

    [quote#15:"bette"]Червената паплач се сроди за пореден път със световния тероризъм, трябва да бъде гонена от властта с камани и дърве, и кой с квото свари, това ще го повтарям докато не се осъществи,,
    [/quote]

    Световните терористи са тези, които подкрепят опозицията в Сирия, а това не са Русия и Иран!

    Абсолютната свобода дава абсолютна власт, а власта покварява, а абсолютната власт абсолютно покварява!
  22. 22 Профил на ARRI
    ARRI
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Колко работни места ще се отворят...колко печалба ще реализирате, и колко данъци ще плащате....?
    Давайте по същество...останалото са алабализми и добри пожелания......
    Не вярвам да реализирате тези намерения, ама хайде....

    Плащат ми от швейцарското посолство да пропагандирам ПРЯКАТА ДЕМОКРАЦИЯ ! Признавам, че трол-я в тяхна полза с/у 5 франка на пост!
  23. 23 Профил на Time is on my side
    Time is on my side
    Рейтинг: 1782 Весело

    [quote#20:"owz46306052"]"Приземяване, приземяване и пак приземяване...!" [/quote]
    Дружна песен днес да екне!
    http://vbox7.com/play:1356c939

    “In an age in which the media broadcast countless pieces of foolishness, the educated man is defined not by what he knows, but by what he doesn't know.” ― Nicolas Gomez Davila
  24. 24 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1370 Неутрално

    Тя тая "Плама" е източвана няколко пъти, явно още има медец.
    Охранявана години наред от ТИМ, купена от ...
    бореца Ангел Стефанов, бивша дясна ръка на Илия Павлов
    и лява на диспечера на руските интереси в България Димитър Иванов.
    Някой учудва ли се, че от там бензин не капе?

    nemo malus felix, minime corruptor.
  25. 25 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1093 Неутрално

    Той съветва българските държавници да вземат пример от Иран, който е успял да докаже, че може да стои на краката си и да бъде независима държава.-нали авоарите на нашите олигарси и политици са на Запад, държат ги за топките!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  26. 26 Профил на forza
    forza
    Рейтинг: 780 Неутрално

    Защо пък не, няма лошо.
    Ако имат кинти - да заповядат! Почната да им размразяват фондовете, а пък ако им ги замразят някой ден пак, проблем няма - ние ще им замразим дивидентите да отлежават тук.

    По-добре Иран отколкото т.нар. Омански фонд на Мустака, някой друг от заливните петролни джихадисти или Турция.
    Досега ирански пари за джамии и пропаганда в България не е имало, за разлика от саудитски, турски и подобни.
    А и това е положението в момента на инвестиционния пазар по света. За големи вложения се обърнете към Китайската НР или към Залива - който иска.

  27. 27 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 1040 Неутрално

    айде няма нужда.

    ние сме европейска страна, а не азиатска. азиатският бизнес да си знае мястото.

    РЕФОРМИ !
  28. 28 Профил на gbj06554106
    gbj06554106
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Това е добра новина. Дано се случи.
    Правителството ще има шанс да възроди България

  29. 29 Профил на Baizuo
    Baizuo
    Рейтинг: 1207 Любопитно

    Договори с държави подкрепящи терористични организации?

    muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
  30. 30 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1094 Разстроено

    "Той съветва българските държавници да вземат пример от Иран, който е успял да докаже, че може да стои на краката си и да бъде независима държава."

    Баси "светлия пример"!

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  31. 31 Профил на Cherrie
    Cherrie
    Рейтинг: 1040 Неутрално

    [quote#16:"gogo2011"]Не че искам точно иранци да дойдат,[/quote]
    Защо?
    Предпочиташ катарци и саудитци ли?
    Парите не миришат.
    Да я възраждат Плама, какво по - хубаво от нови работни места,ако иранците имат пари и искат да ги влагат - добре дошли са.

    Всеки път,в който отговоря на Norman Granz и Hawaii постовете ми се изтриват светкавично,дори да е късно следобяд,доста често и през почивните дни. Изводи? :D
  32. 32 Профил на carwindwrclir
    carwindwrclir
    Рейтинг: 497 Неутрално

    само издухани желаещи, да реанимират труп. Мюслитата наистина се мислятт за свръхестествени(безсмъртни)! Болни работи!

    And so something which I thought I was seeing with my eyes is in fact grasped solely by the faculty of judgement which is in my mind.
  33. 33 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2352 Неутрално

    Този го бие съчмата здраво. "Плама" е частна собственост, след продажба от съдя-изпълнител. "България ер" - също.

    Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!
  34. 34 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2352 Неутрално

    "Той съветва българските държавници да вземат пример от Иран, който е успял да докаже, че може да стои на краката си и да бъде независима държава."

    >>> Е тук определено е почукал на отворени врата....

    Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!
  35. 35 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1484 Любопитно

    До коментар [#33] от "cinik":

    Да се сещаш, че и е дошло време за продажба на евтино взетата от частник Плама?

  36. 36 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1471 Весело

    До коментар [#9] от "Нефертити":

    Май пратиха и един в Куба?

  37. 37 Профил на 16bit
    16bit
    Рейтинг: 549 Неутрално

    До коментар [#24] от "СДС":

    Хайде, хайде... пак древни истории и клюки от време оно. Щом някой е решил да се пробва - нека. Другото са празни приказки и спекулации.

    По-скоро трябва да ни радва, че има някакъв интерес и се развива някаква икономическа дейност, а не да си чешем езиците за пореден път в негативна посока.

  38. 38 Профил на Борислава (be_free)
    Борислава (be_free)
    Рейтинг: 823 Неутрално

    [quote#33:"cinik"]

    Този го бие съчмата здраво. "Плама" е частна собственост, след продажба от съдя-изпълнител. "България ер" - също. [/quote]

    Приватизация = кражба!

    Приватизацията в България е правена по идеологически причини от новите господари!

    Абсолютната свобода дава абсолютна власт, а власта покварява, а абсолютната власт абсолютно покварява!
  39. 39 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4428 Неутрално

    страната му има интерес в най-кратки срокове да възроди нефтената рафинерия "Плама", но не е получила никакво съдействие от българските власти в това отношение.
    ------------------------------------------------------------------
    И какво ще трябва да е съдействието на българските власти бе ефенди
    Да ви изкупуват нерентабилната и неконкурентноспособна продукция ли
    Да ви осигурят монополно присъствие ли
    Впрочем освен празни приказки за намерения някой запознат ли е с конкретните идеи на иранските ходжи за Плама

  40. 40 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1370 Неутрално

    До коментар [#37] от "yori756":
    Щом някой е решил да се пробва - нека.
    ..........
    В статията ти е написано ясно, че правителството Олигархски
    НЯМА интерес от ирански инвестиции в България, така че колкото и да се радваш, работата няма да стане.
    Освен ако иранците не се изкихат здраво в парийната касичка на БСП, ама чак такива балъци неврявам да са.

    nemo malus felix, minime corruptor.
  41. 41 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2352 Неутрално

    До коментар [#35] от "Доби велкоВ":

    Да отиват при частника и да слагат парите на масата. Какво занимават държавата и медиите? При големите сделки повече се действа, а се чува по-малко и то когато нещата са приключили...

    Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!
  42. 42 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4586 Неутрално

    Бой се от данайците, дори когато идват с дарове.

    Gunter glieben glauchen globen
  43. 43 Профил на Time is on my side
    Time is on my side
    Рейтинг: 1782 Весело

    [quote#31:"Cherry"]Да я възраждат Плама, какво по - хубаво от нови работни места,ако иранците имат пари и искат да ги влагат - добре дошли са. [/quote]
    Драго Стойнев ми се обади. Пита дали бихте работили за него.

    “In an age in which the media broadcast countless pieces of foolishness, the educated man is defined not by what he knows, but by what he doesn't know.” ― Nicolas Gomez Davila
  44. 44 Профил на Sinergy
    Sinergy
    Рейтинг: 570 Неутрално

    До коментар [#2] от "Dr. G.":

    По-добре Иран отколкото СА които вече наливат пари в нашите мюсюлмани. Иран са една от малкото по-нормални мюсюлмански държави и са стотици години напред спрямо саудитците при които още управлява шериата.

  45. 45 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4586 Неутрално

    [quote#44:"Sinergy"]Иран са една от малкото по-нормални мюсюлмански държави и са стотици години напред спрямо саудитците при които още управлява шериата[/quote]
    Прва си. В Иран рязането на ръце става машинно - със специален банциг, а в СА - с ятаган. Диваци!

    Gunter glieben glauchen globen
  46. 46 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 526 Весело

    До коментар [#28] от "ПРОРОК ИЛИЯ":

    Да живей! За партията - УРА!

  47. 47 Профил на incense
    incense
    Рейтинг: 388 Любопитно

    [quote#27:"Rage Against"]айде няма нужда.

    ние сме европейска страна, а не азиатска. азиатският бизнес да си знае мястото.[/quote]
    ?!?
    Понеже нито една европейска страна в момента не търгува с нито една азиатска, а САЩ си търгува само със себе си и с Канада, понеже са сами на цял континент, така ли?

  48. 48 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1296 Неутрално

    [quote#35:"Доби велкоВ"]Да се сещаш, че и е дошло време за продажба на евтино взетата от частник Плама? [/quote]
    навремето Виденов я даде на “Евроенерджи холдинг” ООД и тва беше

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  49. 49 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1043 Весело

    "Ние искаме да подсилим българския въздухоплавателен флот и имаме готовност за увеличаване на броя на самолетите на "България ер", казва посланикът..
    ТИМ на крилете на ислямската република.Просто чудничка перспектива.

  50. 50 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1561 Неутрално

    До коментар [#36] от "charlesdegaulle":

    Е, как, Куба нали е и тя им е братска страна!

    Предразсъдъците са за ограничените.
  51. 51 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1561 Неутрално

    До коментар [#49] от "Лелка":

    На комуненцата това са им перспективите.

    Предразсъдъците са за ограничените.
  52. 52 Профил на balkantourist
    balkantourist
    Рейтинг: 915 Неутрално

    Иран е голяма регионална сила. Трябва да активизираме отношенията си с тях. Има възможности за развитие в много области.

  53. 53 Профил на alvell
    alvell
    Рейтинг: 445 Неутрално

    Доколкото знам има разлики в суровия петрол.Плама можеше да преработва само определени типове.Не знам иранския дали е сред тях.Ако не е ще има нужда от сериозна инвестиция.

  54. 54 Профил на mart.in
    mart.in
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#49] от "Лелка":

    Направихте ли си въобще труда да прочетете статията или просто изкарахте нещо от контекста и решихте да се направите на интересна; в самия текст още в началото се казва, че разговори между Техеран и София в няколко ключови области. Според мен това, върху което си заслужава да помислим са тези негови много точни думи: "Според него София не съумява да балансира между ангажиментите си към Европейския съюз и възможностите за сътрудничество с други държави и до момента демонстрира игнориране на отношенията с последните" - винаги съм казвал, че не бива подмазването ни към ЕС да ни затваря вратите към държавите извън него...

  55. 55 Профил на Moonshine
    Moonshine
    Рейтинг: 620 Любопитно

    Едно не разбирам. Откакто олабиха санкциите, европейските ни съюзници се изтрепаха да възстановяват бизнесвръзките с Иран, само на нас ни миришат персийските пари. По-католици от папата ли, що ли?

  56. 56 Профил на chiefwhitecloud
    chiefwhitecloud
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#19] от "дъждовита":

    според мен и този израз, както и цялостното изказване на посланика, което спокойно може да се класифицира като "ти нищо не казА" е дипломатично опипване на почвата на настроенията. Иран започва да излиза от международната изолация и най-вероятно чрез посланиците си (предполагам и в други държави) пуска лакмус за измерване на политическите и обществените настроения към тях. Ако наистина искаха да купят българия еър или Плама (частни дружества), щяха да действат по търговски ред (с всички възможни схеми и машинации), а не с дипломатически изказвания.
    Чрез казаното иранският посланик очаква реакцията на американския си колега, в контекста на това, че на 03.02. Хилъри Клинтън е обявила пред сената "неналагане на повече търговски санкции към Иран".

  57. 57 Профил на r3tro
    r3tro
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Ако имат пари и наистина имат намерение да инвестират спазвайки всички законови уредби нека заповядат. Не виждам нищо лошо в това. Една рафинерия би дала глътка въздух на западналата северна България.

  58. 58 Профил на paolo51
    paolo51
    Рейтинг: 497 Неутрално

    След като яхнахме троянския кон на Русия, ето че имаме и нова оферта - за персииски кон. Няма спор че арабските коне са престижни в състезанията. Проблема е че точно на този кон не му дават и да припари на световната сцена и това е явно една възможност да участвува поне на европейско ниво. Отново сме в позицията на троянци и явно в тази позиция сме си сила щом почнаха да се надпреварват да ни използват за целта. Сега очаквам и предложение за инвестиция от братята севернокорейци. Ако не друго поне ред ще настане.

  59. 59 Профил на Time is on my side
    Time is on my side
    Рейтинг: 1782 Весело

    До коментар [#56] от "chiefwhitecloud":

    Да, така е.
    Имах нещо друго предвид. В този абзац се говори за Хизбулла.
    Ние поддържаме и ще продължаваме да поддържаме Хизбулла, но ... това да не ви притеснява... то няма нищо общо с вас?!
    Реакцията на такова изказване не би била еднозначна, нито в Съединените щати, нито в ЕС. За нашето мило правителство е ясно - то е с отворени обятия за инвестиции, все пак обещало ни е 250 000 работни места, а както се вижда тук има привърженици на подобни идеи... все пак нужна ни е "реиндустриализация", нали...

    “In an age in which the media broadcast countless pieces of foolishness, the educated man is defined not by what he knows, but by what he doesn't know.” ― Nicolas Gomez Davila
  60. 60 Профил на ХЪ ХЪ ХЪ
    ХЪ ХЪ ХЪ
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#19] от "дъждовита":
    До коментар [#56] от "chiefwhitecloud":

    A според мен това означава - "Вие сте независими - т.е. от вас нищо не зависи по повод разкриването на атентата, а както и за последиците от това"

    До коментар [#55] от "Stardust": това всъщност е големия въпрос. Тук веднага се намесиха критиците, които съзряха ислямо-комунистическа конспирация, без да си дават сметка горките, че съвременния свят много отдавна се дели не на комунисти и капиталисти. Всички са капиталисти. Парите властват. А Иран има петрол и индустрия - т.е. добра перспектива за пари, стига да им разрешат да ги харчат.

  61. 61 Профил на hasanço
    hasanço
    Рейтинг: 442 Любопитно

    До коментар [#44] от "Sinergy":Сериозно?? В Иран според теб кои закони действат?

    ne mutlu türküm diyene.
  62. 62 Профил на cucing
    cucing
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Англичаните са казали - "няма вечни приятели, има вечни интереси"...
    Ние обаче сме на принципа - има голям брат на който лижем г... и вместо да си отстояваме интересите си, разлрушаваме държавата в угода на горемите братя.
    И докато САЩ и другите постепенно ще "затоплят" отношенията си с Иран, ние ще ги плюем, както са ни наредили и резултатът ще е...
    Големият брат пак лапнал комата, малкият ял шумата...
    И ще гледаме и слуиаме със зяпнала гладна уста празните проказки за демокрация, справедливост и прочее залъгалки.
    И ще си ходим със скъсаните гащи!

    ура и да живей!!!
  63. 63 Профил на karla80
    karla80
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#54] от "martoooo":

    При нас се получава невероятен парадокс - едновременно плачем за нови инвеститори, а когато някой се заинтересува и реши да инвестира в страната, започват да го оплюват и да го гонят. Жалко, че покрай сухото, гори и мокрото, както се казва.

  64. 64 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1043 Неутрално

    До коментар [#54] от "martoooo":
    [quote#54:"martoooo"]Направихте ли си въобще труда да прочетете статията или просто изкарахте нещо от контекста и решихте да се направите на интересна[/quote]
    Ако съумявате да видите нещо интересно във връзката на ТИМ като "отговорен"български партньор от една страна и Ислямската Република от друга,то за мен това е опасно,а не перспективно.
    Т.н. ни държава не съумява да опази никой и нищо,та да сме спокойни от подобни инвестиции и инвеститори.И не в Иран е причината.

  65. 65 Профил на 4i4e
    4i4e
    Рейтинг: 497 Неутрално

    ТОВА Е ШАНС ДА СЕ ДИВЕРСИФИЦИРАТ НЕЩАТА,АМА ПУТИНОВИТЕ КАГЕБЕЙЦИ НЕМА ДА ГО РАЗРЕШАТ ТОВА

  66. 66 Профил на vlad
    vlad
    Рейтинг: 388 Разстроено

    Да, не са симпатични тези с чалмите, но парите не миришат! Как в Англия например има страхотна концентрация на пари и бизнес-взаимоотношения с такива!? Как ли го правят? Ние защо не? Ако наистина нищо независи от нас.....то тогава да закрием тази т.н. държава да не ни се подиграват. Навремето поне са ни зачитали и са си плащали за разни услуги, сега си идват тук и си вършат всичко сами....разградена кочина сме

    "It's better to be on the dock, wishing you were on the lake, than to be on the lake, wishing you were on the dock"
  67. 67 Профил на hinin37
    hinin37
    Рейтинг: 551 Неутрално

    А бе, кой бунак ще транспортира нефт до Плевен? И то ако преди това трябва да приведе в ред Плама за производства....Преди циганите българите обраха ценните метали....

  68. 68 Профил на dnewnik
    dnewnik
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#4] от "toffeetwr":
    1. Парите не миришат.
    2. Не е важно какъв цвят е котката.........................
    3.Всяка политика че изразява най накрая в цифри!!!
    4. Ако цифрите са с минус отпред, виж американските Марици,
    такава политика е добра само за отсщната страна.
    Нищо против цитираните от теб страни, само да си плащат редовно.

  69. 69 Профил на apolitichna
    apolitichna
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Иранците имат нефт, но нямат рафинерии. Ние имаме рафинерии, но нямаме нефт. Това е идеално условие за взаимоизгодно сътрудничество.

  70. 70 Профил на eyewitness
    eyewitness
    Рейтинг: 442 Неутрално

    В края на петилетката и до повторното построяване на мавзолея ще стигнат.

  71. 71 Профил на Петър Иванов
    Петър Иванов
    Рейтинг: 751 Любопитно

    Айде пак се впуснахме в мечти; как ще въртим кранчета...
    Абе хора, няма страна която да е успяла с преработвателна промишленост, освен ако не притежава собствени източници. Вижте какво става с Лукойл. Освен някакви работни места нищо не печелим от него. И друго иранците не казват кой ще построи /не възстанови/ а построи Плама. Защото той е не само физичиски , а и морална руина.
    Каква е гаранцията че ще печелим ако налеем един милиард, чрез заем ?

  72. 72 Профил на mart.in
    mart.in
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Казвам, че разчитате на празнословия от типа

    [quote#64:"Лелка"]Т.н. ни държава не съумява да опази никой и нищо[/quote]

    и поне аз останах с впечатлението, че въобще не сте вникнали в текста, а само драскате по нещо, за да помпите рейтинга си... Както и да е, хайде със здраве

  73. 73 Профил на Alien.Aryan
    Alien.Aryan
    Рейтинг: 442 Неутрално

    [quote#11:"stg"]

    рафинерия без пристанище, мнооого оригинално [/quote]

    Какво е лошото, ако се възобнови и добивът на петрол? Освен това ще имат нелош аргумент да възстановят малко от затритите по заръка на големия брат железници.

    Ако русофилията е обикновено национално предателство, то ЕС- и американофилията са не само такова, но и симптом на тежко психическо заболяване.
  74. 74 Профил на basilicum
    basilicum
    Рейтинг: 678 Неутрално


    не знам колко е реално това като проект, но се сещам за френската бизнес делегация в иран отпреди няколко дни
    http://www.bloomberg.com/news/2014-02-04/u-s-wary-about-french-business-delegation-in-iran.html

    онези ходят да се натискат при първа възможност. тука ни идват на крака с конкретни предложения. ние ли сме дивите овчари в случая?

  75. 75 Профил на Olga
    Olga
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Не виждам нищо лошо, ако чужди инвеститори искат да инвестират у нас, стига да е изгодно и за двете страни. Не е кой знае какво, световна практика е и не сме и в такава позиция, да се правим на по-важни от важните.

  76. 76 Профил на Peter Stoychev
    Peter Stoychev
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Инвестиции с бази за терор ,не ли е нагло ?

  77. 77 Профил на Peter Stoychev
    Peter Stoychev
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#69] от "apolitichna":

    Защо ли то4но на нас да строят ?Да строят в Сирия -хем по близо хем хизбула ще ги пази .Да инвестират в Белене .

  78. 78 Профил на zaza
    zaza
    Рейтинг: 526 Неутрално

    До коментар [#11] от "stg":

    Хайде сега - в Австрия ОМВ колко пристанища имат? В Румъния също има рафинерии в страната. Въпросът е тръба да има, за по-евтино, в краен случай и БДЖ-то може да свърши някаква работа.

    Няма по-глух от този, който не иска да чуе и по-сляп от този, който не иска да види!
  79. 79 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2038 Неутрално

    И к'во сега? Персийски нефт или американски шистов газ? Дали Хизбула ще тероризира при наличие на ирански инвестиции у нас? Пушат им главите на "анализаторите" след този ход на Иран. Чакат наставления от ..., от кого ли?

  80. 80 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 861 Весело

    Те комина на ТЕЦа на Плама вече го гръмнаха.... да не се мотае посланника да "пуска" Плама, докато не са гръмнали още нещо, щото в Плевен работа няма, даже бирената фабрика не работи......

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  81. 81 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 861 Весело

    До коментар [#11] от "stg":

    Плама Плевен правеше, преди да я съсипят, основно масла, продукция с голяма принадена стойност, така че може и не "на море" .... още повече чей ей къде е р.Дунав... даже канал по р.Вит се бяха засилили да строят по едно време....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  82. 82 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 802 Неутрално

    До коментар [#31] от "Cherry":

    Ако казваш че не миришат, значи и саудитските пари не миришат.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  83. 83 Профил на Cherrie
    Cherrie
    Рейтинг: 1040 Неутрално

    [quote#82:"DareDebil"]Ако казваш че не миришат, значи и саудитските пари не миришат. [/quote]
    Така е, прав си.
    По - скоро имах предвид, че ако идват пари от СА и Катар е по - добре да отиват за инвестиции, не по ислямистки фондации, прповядващи "милостиви" шериатски ценности и радикален ислям.

    Всеки път,в който отговоря на Norman Granz и Hawaii постовете ми се изтриват светкавично,дори да е късно следобяд,доста често и през почивните дни. Изводи? :D
  84. 84 Профил на karla80
    karla80
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#72] от "martoooo":

    Все едно е единствената тук, която пише само за рейтинг по заглавие.
    Напоследък бизнесклиматът над сделките с нефт, газ и петрол се подобряват и това може само да ни радва.

  85. 85 Профил на Cherrie
    Cherrie
    Рейтинг: 1040 Неутрално

    [quote#43:"дъждовита"]Драго Стойнев ми се обади. Пита дали бихте работили за него. [/quote]
    Щом поддържате връзки с него, приемете вие офертата...

    Всеки път,в който отговоря на Norman Granz и Hawaii постовете ми се изтриват светкавично,дори да е късно следобяд,доста често и през почивните дни. Изводи? :D
  86. 86 Профил на ikar_01
    ikar_01
    Рейтинг: 895 Неутрално

    До коментар [#27] от "Rage Against":

    Император Веспасиан казал на сина си по повод облагането на обществените тоалетни в Рим с такса: "Тоалетните миришат, но парите - не".

  87. 87 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1312 Неутрално

    Иран прави поредно предложение.Подобно имаше за Варна по времето на управлението на ГЕРБ,но явно сме отказали.
    В този сектор сме плахи.

  88. 88 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 802 Неутрално

    До коментар [#83] от "Cherry":

    иран е само една идея по-светска държава от СА, и в името даже си пише ИСЛЯМСКА република. И парите на Катар и СА може да отиват за инвестиции, ама и за радикален ислям. Същото може и да е с иранските. Гаранция няма. "Ето ви тези пари, ще ги инвестираме, ама и едни други пари ще инвестираме в училища и джамии". От какъв зор ще инвестират иначе в българия, и то точно сега? Плама можеха да я купят директно още докато работеше, преди да бъде продадена на евроенерджи. Или можеха да подготвят покупката още преди 2007, ако искат да могат да продават в ЕС.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  89. 89 Профил на Cherrie
    Cherrie
    Рейтинг: 1040 Неутрално

    До коментар [#59] от "дъждовита":
    ...как в Англия не се притесняват от ислямски капитали..от руски...само вие се държите като аристократи,сякаш света се избива да инвестира в България и ние имаме избор..и надменно отмятаме с лека ръка всякакви капитали...мен лично ме притесняват едни определени арабски пари,казах си по горе,и то ме притеснява факта,че нямаме държава на място,която може да пресече разни потоци течащи към радикално-ислямистки фондации.

    Всеки път,в който отговоря на Norman Granz и Hawaii постовете ми се изтриват светкавично,дори да е късно следобяд,доста често и през почивните дни. Изводи? :D
  90. 90 Профил на wunderbar
    wunderbar
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#44] от "Sinergy":

    А най-добре е да стоим далеч от араби!

  91. 91 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1296 Неутрално

    [quote#81:"boby1945"]Плама Плевен правеше, преди да я съсипят, основно масла, продукция с голяма принадена стойност, [/quote]
    разбира ти главата от рафинерии, само с масла не става не е достатъчно

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  92. 92 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1296 Неутрално

    [quote#78:"zaza"]Хайде сега - в Австрия ОМВ колко пристанища имат? В Румъния също има рафинерии в страната. [/quote]
    Австрия няма море, а Румъния има собствен петрол

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  93. 93 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1296 Неутрално

    [quote#73:"Alien.Aryan"]ако се възобнови и добивът на петрол[/quote]
    и що мислиш че има петрол за добиване

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  94. 94 Профил на Cherrie
    Cherrie
    Рейтинг: 1040 Неутрално

    [quote#88:"DareDebil"]иран е само една идея по-светска държава от СА, и в името даже си пише ИСЛЯМСКА република[/quote]
    Иран е република, СА са монархия.Има голяма разлика....
    В Иран жените ходят с открити лица,покриват си само косите, в СА са като пингвини....В СА не могат да шофират, в Иран жените нямат проблеми с това.Иранките дори ходят по срещи с мъже, е не го правят солово, а се събират на компании... в Иран жените имат мнооооого повече права от саудитките.
    В Иран като цяло, започна леко да се промъква светското.
    Така че не сравнявай те Иран със СА,има голяма разлика.

    Всеки път,в който отговоря на Norman Granz и Hawaii постовете ми се изтриват светкавично,дори да е късно следобяд,доста често и през почивните дни. Изводи? :D
  95. 95 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 891 Неутрално

    Ако има държава, закон, ред и правосъдие - няма никакъв проблем да дойдат И иранци, И руснаци, И севернокорейци ...

    Ама проблемът си е чисто нашенски - дъвкан и обсъждан в несметно количество семинари, доклади, стратегии, "екшън планове" ... и всякакви форми на усвояване на европейски пари.

  96. 96 Профил на Time is on my side
    Time is on my side
    Рейтинг: 1782 Неутрално

    [quote#89:"Cherry"]мен лично ме притесняват едни определени арабски пари,казах си по горе,и то ме притеснява факта,че нямаме държава на място[/quote]
    Мен също. Затова още по-малко Ви разбирам. Значи според Вас е достатъчно иранците да заявят, че няма да поддържат Хизбулла от България, и сте готова да им дадете възможност да инвестират в Европа (у нас като едно от най-слабите места на съюза). Ако в Англия са толкова либерални, защо да не отидат там тогава? Друг въпрос е кой ще ги допусне там, колкото и да изглеждат негнусливи.

    “In an age in which the media broadcast countless pieces of foolishness, the educated man is defined not by what he knows, but by what he doesn't know.” ― Nicolas Gomez Davila
  97. 97 Профил на ikar_01
    ikar_01
    Рейтинг: 895 Неутрално

    До коментар [#94] от "Cherry":
    Бих ви коригирала малко, светското не се промъква, а се връща. Това е направено още по времето на шах Реза Пахлави, когато изпратил младежите да следват в чужбина и да се европеизират, но с идването на аятоласите това бе преустановено.

  98. 98 Профил на 42
    42
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Преди да се възражда каквото и да е предприятие, трябва да се възроди България, а за тази цел трябва да се махнем от ЕС и НАТО.

    След комунистите най-много мразя антикомунистите!
  99. 99 Профил на Лудколю Деликолев
    Лудколю Деликолев
    Рейтинг: 752 Неутрално

    Нещо са проспали последните 20 години аятоласите, в цяла Европа нефтопреработката е в криза, като оцеляват рафинерии с голям капацитет (на Плама преди да удари кепенците беше около 2 ,5 млн. тона по нефт, т.е. даже не е и средняк), с добра логистика (близо до море и/или нефтено находище) и с голяма дълбочина на преработката (т.е. над 75%, на Плама беше около 58%). Съвсем отделен е въпросът, че колкото може да извадиш жива цаца от консерва, толкова може да пуснеш и консервирана рафинерия.
    Ерго, трябва да се строи наново.

  100. 100 Профил на АБПФК
    АБПФК
    Рейтинг: 823 Неутрално

    [quote#20:"owz46306052"]Иранците може и да са готови, ама дори и ония 500 милиона дето Ви ги размразиха преди една седмица няма да Ви стигнат да приведете Плама в нормално състояние... [/quote]
    Ти правиш ли разлика между частни и държавни пари? Иран е капиталистическа държава, така че може и частници да инвестират.

    ☭ Нас червеното знаме роди ни...☭ http://youtu.be/EC58ZjzejL0




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK