КТБ получи отказ за пълен достъп до данните на ЕСГРАОН

Цветан Василев, мажоритарен собственис на КТБ

© Юлия Лазарова

Цветан Василев, мажоритарен собственис на КТБ



Корпоративна търговска банка (КТБ) е поискала пълен достъп до данните на ЕСГРАОН, но няма да го получи. Министерството на регионалното развитие е било склонно да разреши такъв достъп. Комисията за защита на личните данни (КЗЛД) обаче е отказала пълен достъп и е разрешила само частичен за нуждите на проект за кредитиране на санирането, става ясно от становище на комисията, публикувано в бюлетина й.


Банката е поискала достъпа с мотива, че управлява фонда за жилищно обновяване по европейски проект за 50 млн. лв., с които трябва да се подпомогне санирането на около 180 сгради (това е по предварителни разчети на регионалното министерство) и че по този начин ще улесни кандидатите, като спести част от събирането на данните. 


ЕСГРАОН е системата, по която се правят избирателните списъци.




ММРБ може да предоставя данни, а не достъп 


Комисията за лични данни обаче преценява, че само регионалното министерство чрез Главна дирекция "Гражданска регистрация и административно обслужване" (ГРАО)  може да предоставя на КТБ "данни под под формата на конкретна информация относно семейно положение, съпруг/а, деца, а не директен достъп до ЕСГРАОН" и че "данните следва да бъдат във вид и обем не надвишаващ тези цели".


"Медиапул" пише по темата, че според експерти, с които са разговаряли има различни рискове за злоупотреби чрез достъпа до ЕСГРАОН, включително изготвяне на профили на граждани и друга информация, която би била от полза не само за други бизнес проекти на банката, но и за партии, които търсят възможности за изнудване на избиратели, купуване на гласове и прочие.


През февруари 2012 КТБ беше избрана за мениджър на Фонда за жилищно обновяване. Чрез фонда ще се отпускат нисколихвени заеми или гаранции за подобряване на енергийната ефективност на панелни блокове. Той започна дейността си от април 2012 година с идеята да съществува 10 години. 

Коментари (80)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на К Димитров
    К Димитров
    Рейтинг: 410 Неутрално

    ЕСГРАОН - Хвала , една разумна агенция в България !

    www.Tedbg.com
  2. 2 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 738 Разстроено

    Абе тея мяра нямат, а да си свържат системите с НАП и НОИ?

  3. 3 Профил на calc
    calc
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Мдааа. Наглостта банкерска нема край явно. Оня от Бургас почвам да го разбирам.....

  4. 4 Профил на Nikola Georgiev
    Nikola Georgiev
    Рейтинг: 411 Неутрално

    опа, нещо се пече, нали г-н цветанов!?!??!?!?!?

  5. 5 Профил на ham
    ham
    Рейтинг: 418 Весело

    Февруари 2012 ,НЕ БЕШЕ ЛИ ТИКВЕНО ВРЕМЕ??????

  6. 6 Профил на bee
    bee
    Рейтинг: 1107 Гневно

    Как пълен достъп до данните на хората?!? Тоя за какъв се мисли, че е обърнал държавата на бащиния.

    " Истинската мярка за човека е как се отнася към този, който не може да му бъде полезен. "
  7. 7 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 2780 Неутрално

    Ако санират 200 сгради по 200 души са 40 000 ,а мустакът иска достъп до всички данни.Идват избори...

  8. 8 Профил на Сотир Методиев Пеевски
    Сотир Методиев Пеевски
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#6] от "bee":

    Човека си е осигурил парламент и правителство. Що да не си мисли, че може да се сдобие и с всичко останало?

    "ПОЛИТИЧЕСКИЯТ ЕЛИТ" в БГ - ПРЕСТЪПНИ ГРУПИРОВКИ, МАСКИРАНИ КАТО "ПАРТИИ"
  9. 9 Профил на Чърчил
    Чърчил
    Рейтинг: 554 Неутрално

    Ко??Не!

    ЗАВИСТТА ТРЯБВА ДА Я ЗАСЛУЖИШ.СЪЖАЛЕНИЕ ПОЛУЧАВАШ БЕЗПЛАТНО
  10. 10 Профил на mihomen
    mihomen
    Рейтинг: 932 Неутрално

    Искат да купят гласове за партията на "Бареков" която всъщтност е на КТБ!

  11. 11 Профил на Петър Иванов
    Петър Иванов
    Рейтинг: 675 Весело

    КЗЛД пречи на почтения българския бизнес. ..

  12. 12 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 732 Весело

    Сякаш достъпът до тези данни би бил по-интересен ако санираха Комлука в Бургас , Максуда във Варна или Токай Ито в Пазарджик...

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  13. 13
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  14. 14 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1042 Гневно

    Червената наглост няма граници!

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  15. 15 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 1619 Весело

    Цв. Василев ще излезе голям тарикат...

  16. 16 Профил на bitaka
    bitaka
    Рейтинг: 470 Любопитно

    До коментар [#13] от "bestbuy":

    да и са "свети" името нашта закрилница

    харпун
  17. 17 Профил на johnniewalker
    johnniewalker
    Рейтинг: 928 Неутрално

    Като си открие негова държава - може.

  18. 18 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Пълен достъп заради 180 сгради, пък били те и "китайската стена"? Рашистката наглост край няма! Вижте кои са акционерите в КТБ, преди да ме апострофирате.

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  19. 19 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1392 Неутрално

    То хубаво са им отказали, ама за такава наглост трябва наказание. И за тях и за останалите да знаят. Искат произволен достъп до над 7 млн., е по 100 кинта на бройка. Ако фалират е допълнителен бонус за народа.
    Ба си и наглите изроди.

    Covid live matter. Stop the genocide.
  20. 20 Профил на Γαλλα
    Γαλλα
    Рейтинг: 1291 Гневно

    Този, започва да ме дразни...

    Писна ми от цирк, на път съм да умрЪ от смях...
  21. 21 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1291 Весело

    Погледни най-омразните и се засмей


    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=693207777406786&set=a.663092570418307.1073741828.643551149039116&type=1&theater
    До коментар [#20] от "Γαλλα":

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  22. 22 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 983 Неутрално

    я веднага един публичен списък кои организации какъв достъп до ЕСГРАОН имат?!?

    РЕФОРМИ !
  23. 23 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1291 Любопитно

    До коментар [#20] от "Γαλλα":

    Между другото, от ранния след обед по ТВ Европа , в текстовите новини от долу на екрана върви съобщение , че са събрани над 570 000 подписа за референдума

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  24. 24 Профил на MititU
    MititU
    Рейтинг: 895 Неутрално

    Защо му е ЕСГРАОН направо достъп до НОЙ,НАП и агенцията по вписванията може и данните за банковите ни сметки с генерално пълномощно та да е спокоен човека какво ни пречи лошо няма човека иска да е КРАЛ (но не титлата).
    ако и това се беше случило в нашата държава спокойно щях да зераже всяка наченка оптимизъм че може да се оправим някога поне за нашите деца :0

    "Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
  25. 25 Профил на Γαλλα
    Γαλλα
    Рейтинг: 1291 Любопитно

    [quote#23:"Чардо"]в текстовите новини от долу на екрана върви съобщение , че са събрани над 570 000 подписа за референдума[/quote]

    Бреей...повлякла съм крак, значи...аз съм една от първите, подписали се...

    Писна ми от цирк, на път съм да умрЪ от смях...
  26. 26 Профил на Urkobozambo
    Urkobozambo
    Рейтинг: 458 Неутрално

    КТБ получи отказ за пълен достъп до данните на ЕСГРАОН..

    - Нямат край , .. " мераците Василеви "..

    urkobozambo
  27. 27 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 862 Неутрално

    Щом тая банка ще управлява фонда за саниране , смятайте цялата програма за провалена !

  28. 28 Профил на Абсент
    Абсент
    Рейтинг: 406 Неутрално

    Забрана за пълен достъп е добре, ама ще му дадат за частичен

    По-добре здрав и богат отколкото беден и болен
  29. 29 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 5940 Неутрално

    тоя за какъв се взема , та ще иска защитени данни . кой му дава това право .

  30. 30 Профил на Чеша си езика
    Чеша си езика
    Рейтинг: 778 Неутрално

    ЕСГРАОН е пълен с мъртви души. Да не би да се кани да санира гробищата?

    Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.
  31. 31 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 675 Гневно

    КТБ иска пълен достъп до ЕСГРАОН.Т.е. пълен достъп до лични данни на всеки българин.Еее,много сте нагли!

    Tony
  32. 32 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2002 Неутрално

    Ще го получи, той е администратор на лични данни и като такъв може да борави с тях. Сега ще му дадат някаква форма на нещо като частичен достъп или служител за връзка и до.....ще борави със всичко.

    Русия- проказата на планетата Земя.
  33. 33 Профил на mara71
    mara71
    Рейтинг: 511 Неутрално

    Тоя и жилищата на хората ще поиска да бъдат ипотекирани в КТБ.

  34. 34 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3456 Неутрално

    ирония!! при условие че получаваше парите на държавата , булгартак , бтк .... тия им спират нещо ? що ли ?

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  35. 35 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1096 Неутрално

    Не мога да схвана нещо, кое точно от служба ЕСГРАОН им е толкова полезно за санирамето на сградите, че искат пълен достъп. А тези от регионалното министерство са големи ентусиасти, една елементарна справка в местни данъци и то на принципа вярно/невярно ще е напълно достатъчно. Не стига, че банките ползват какви ли не бази без официално разрешение, ами сега и към гласоподаветелните списъци подходиха. Освен МВР, НАП и НОИ друг основание за директен достъп няма право, ако някой си е извоювал това право си е чисто нарушение.

  36. 36 Профил на Reveal
    Reveal
    Рейтинг: 778 Неутрално

    Те така и така разполагат с тези данни по незаконен начин,

    но това е като с опита с предложението на...Кой...Целта е да

    се обясни достъпа до тайните в бъдеща неблагоприятна ситуация в следствие на твърдо и непоклатимо независимо разследване срещу...Кой

    "Да се махаш от тази банка веднага миличка. Шефа й е параноик и измъчва момчето само защото чело някакви си книги и филми за обири" из Призрачния град
  37. 37 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1274 Неутрално

    Все пак не е зле да знаем, освен КТБ, има ли банка с такъв достъп или осигурени данни?!

    I Want To Believe
  38. 38 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 3069 Неутрално

    ,,Корпоративна търговска банка (КТБ) е поискала пълен достъп до данните на ЕСГРАОН, но няма да го получи.,,

    Мустак, не се завирай, там където са модераторите на България.
    Преди години един голям банкер Кю....в като тебе, поиска същото и получи едно ,,златно,, парченце в сърцето. Дори приятелството с президента не го спаси.

  39. 39 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 3069 Неутрално

    ,,Чрез фонда ще се отпускат нисколихвени заеми или гаранции за подобряване на енергийната ефективност на панелни блокове. ,,

    Повишаването на т.н. енергийна ефективност на мен ми коства едно 3000 лева със смяна на терасните вратопрозорци с ПВЦ дограма.
    Две хиляди за топлоизолация с десет години гаранция и по 500 лева за два вратопрозореца. И всичко това на частно с частни фирми.

  40. 40 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 3069 Неутрално

    Да допълня, всичко си плащах на ръка, не чрез банка.

  41. 41 Профил на Димитров
    Димитров
    Рейтинг: 880 Неутрално

    Всъщност, изненадан съм. Вероятно вече са му дали достъп по друг проект.

  42. 42 Профил на Yomega
    Yomega
    Рейтинг: 664 Неутрално

    До коментар [#14] от "grand funk railroad":

    Надценяваш го. Просто послушно, не много интелигентно наше момче...

  43. 43 Профил на rembrandt
    rembrandt
    Рейтинг: 470 Любопитно

    [quote#17:"johnniewalker"]Като си открие негова държава - може.
    [/quote]
    Че той какво прави според тебе?

    “In a world of 7 billion people, we, 500 million Europeans, will have to stick together, or European prosperity and values will both go down the drain” A.Merkel
  44. 44 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1042 Неутрално

    До коментар [#42] от "Yomega":

    Може би си прав.

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  45. 45 Профил на aeiou
    aeiou
    Рейтинг: 418 Неутрално

    браво на комисията за лични данни! наняваме се нашите лични данни да не достигат до подобни "проекти", макар, че някои частни инициативи напоследък подхранват съмненията, че закона за защита на личните данни е като швеицарско сирене и данните ни вече са използвани за облагодателстване на частни бизнеси и застрахователни компании. май ще се съдим,а?

    Който първи прекрачи границата, губи.
  46. 46 Профил на Ritter 1
    Ritter 1
    Рейтинг: 418 Любопитно

    Реалността не е ли друга!?

    Каквито и филтри да се сложат нормативно, може би всеки втори служител е готов да изнесе информация срещу малко възнаграждение. И го прави.
    Не сме в България, не си знаем стоката!

    Вероятно иде реч за не повече от няколко екселски таблици!

  47. 47 Профил на alvell
    alvell
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#39] от "сидер":

    То държавни фирми,които да ти направят изолацията и да ти сменят прозорците няма,само частни са.

  48. 48 Профил на blockhead
    blockhead
    Рейтинг: 411 Неутрално

    Банката иска да си има държава

  49. 49 Профил на gemeto
    gemeto
    Рейтинг: 690 Разстроено

    [quote#7:"hodounski"]Ако санират 200 сгради по 200 души са 40 000 ,а мустакът иска достъп до всички данни.Идват избори...[/quote]
    Дайте да им дадем пълен достъп, па да видим кой ще е най-голям фен на електронното гласуване !

    Социализма е най-висшата форма на канибализма .
  50. 50 Профил на srebra_mihaleva
    srebra_mihaleva
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Личните данни така или иначе са им защитени, това, че има достъп нищо не означава . Че даже и цяла новина да има за това ми се струва несериозно.. !!!

  51. 51 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1090 Любопитно

    До коментар [#50] от "srebra_mihaleva":

    Сребра, хубаво ли ви плаща Цветан Василев, че един приятел мисли да си сменя работата?

    Автентичните десни cinik и niksan1 ще гласуват за Мая Манолова на балотажа.
  52. 52
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  53. 53 Профил на plf
    plf
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Баси това ак остане - не виждам какво ни пречи да ни пишат селяни на РФ.

    Нагли, по-нагли, най-нагли - червени гадове!

  54. 54 Профил на matera
    matera
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#6] от "bee":

    не ,човекът си е наред,а държавата и управниците и - не са!някой се държи така,защото друг някой му е позволил и колко му човешкото пипе,за да се вземе насериозно!

  55. 55 Профил на Благороден Елен
    Благороден Елен
    Рейтинг: 213 Неутрално

    "С осигуряването на директния достъп до базата данни на ЕСГРАОН по електронен път ще се облекчи и спести време на собствениците, които кандидатстват за получаване на кредити, тъй като няма да се изисква от тях да предоставят информация за семейно положение, съпруг/а, деца, е посочено в искането на КТБ."
    Бомащината е адски много, да не говорим, че сроковете изтичат заради чисто административните процедури. Цялата държавна система боксува, а хората чакат да започне санирането. Ако банката може да помогне в рамките на законовите норми, да помага! Ускоряването на процеса е вече повече от задължително!

  56. 56
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  57. 57 Профил на Благороден Елен
    Благороден Елен
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#31] от "Free person":

    Не. Понеже тук не е прекопирана цялата статия от медиапул, става въпрос само за хората които са участници в проекта.

    "Мотивът им е, че банката управлява фонда за жилищно обновяване по европейски проект за 50 млн. лв., с които трябва да се подпомогне санирането на около 180 сгради, по предварителни разчети на регионалното министерство. По най-груби сметки, става дума за максимум 20 000 човека – потенциални клиенти за заеми от КТБ по този проект."

    Апропо, сроковете изтичат вече заради това забавяне на събирането на данни и подаването на документи. Доколкото разбирам тези данни се събират от един-двама човека на блок или нещо пдообно, а после тепърва се подават в администрациите. В случая пълен достъп е наистина прекалено, но ако говорим за данни от типа женен/неженен, не виждам какъв може да е пробелма? То доброволно споделяме подобна информация само във Фейсбука, например....

  58. 58 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2054 Гневно

    Бахти и наглеците. Обясняват, че се бавели кредитите заради забранения достъп. Ами назначети си кадърни хора бе. Сега трябва на всики да стане ясно какъв Франткенщайн създадоха последните три правителства подарявайки им безплатен ресурс. И ако наглостта на мустака е опасна, то още по опасна е склонността на министърката да му даде достъп без да се замисли. Добре, че комисията зя личните данни е работила независимо в случая. Дано не и намерят цаката.
    А между другото в материала на "Медияпул" се говори, че хората, които са кандидатствали са внесли аванс в КТБ, който не се олихвява. И сега тези мустака хем изнедва хората, хем държавата като целта му е да получи достъп до информация за всички ни заради няколко клиента. Добре, че не получи пъмната власт в ДАНС, както му бе дадена от Станишев.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  59. 59 Профил на merunka
    merunka
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Като се замисли човек как у нас се нехае за личните данни от самите граждани и как те биват свободни търгувани, то подобно искане за частичен достъп не ми се струва нещо особено. Искат ти лична карта и ЕГН и какво ли още не като си вадиш карта в супермаркета!!! Къде спи тук КЗЛД?!

  60. 60 Профил на Благороден Елен
    Благороден Елен
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#58] от "Gopeто":

    Това с аванса е по процедура, така го измислиха дръвниците от ГЕРБ, така са го договорили. В случая няма значение в коя банка щяха да го внесат, пак нямаше да се олихвяват. Не става въпрос за големи суми, нещо от порядък на 400-500 лв. доколкото четох, но са си пари разбира се!

  61. 61 Профил на i_vo_maglov
    i_vo_maglov
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Аз не виждам нещо лошо да е станало, след като това се прави в услуга на хората и все пак те остават защитени . Дори цяла новина за това ми се струва малко прекалено !

  62. 62 Профил на i_vo_maglov
    i_vo_maglov
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#53] от "plf":

    Какво ще стане с това..? Нещо лошо ще последва ли за хората ? И за какви червени гадове говориш, не смесвай темите, а си коментирай по новината !

  63. 63 Профил на merunka
    merunka
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#58] от "Gopeто":

    Като се замисли реално човек колко време губи във ваденето на всевъзможни документи, със сигурност си е голям проблем за хората, особено с това работно време на администрацията. Къде го електронното правителство, къде е улеснението за гражданите?!

  64. 64 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2054 Неутрално

    До коментар [#60] от "Благороден Елен":От ГЕРБ измислиха тази да е банката и идеята не им беше да се помогне на хората да топлоизолират жилищата си, а парите за целта да минат през Василев. В тази част има пълна приемственост, защото вижда се, че и сегашното ръководство на МРРБ продължава да работи единствено за интереса на КТБ. Програмата е пред пълен провал и загубили ще са гражданите, които са закопали парите и които втори път няма да искат и да чуят за европейски проекти. Второто ще случи и с тези, които не са опитали да се възползват.
    А санирането на една сграда включва много други дейности освен топлоизолацията.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  65. 65 Профил на paolina_
    paolina_
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#63] от "merunka":

    За администрацията няма какво да говорим,лятно време от 8 и 30 до 17 и 30 и то не всички звена, а само определени. Да не говорим, че се изискват един куп документи, които могат да се изтеглят по електронен път и това да спести не само време, разходи, а и много нерви. По този начин дори и възрастните хора ще могат да подават документи и да не се разкарват по улиците и да се разправят с намръщените лелки. Ако продължават да се бавят всички процедури по започването и изпълнението на проекта, най-накрая от ЕС може да ни наложат някоя глоба, отново за неусвоени средства по програмите.

  66. 66 Профил на Благороден Елен
    Благороден Елен
    Рейтинг: 213 Неутрално

    В случая за мен, основна вина имат държавните администрации занимаващи се с тази процедура, именно защото я забавиха прекалено много и може и да не стане нищо накрая! Кога ще се обявява процедурата, кога ще се избират фирмите, кога ще започне санирането и другите неща?
    Ако сега имахме едно съвременно електронно правителство, нещата щяха да са много по-добре и нямаше да се налага да се ходи на ръка да се събират данните на хората от един-двама човека, а после тепърва да се вкарвта процедурата и т.н.! Уви, далеч сме от тези неща все още.

  67. 67 Профил на paolina_
    paolina_
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#64] от "Gopeто":

    "Програмата е пред пълен провал и загубили ще са гражданите, които са закопали парите и които втори път няма да искат и да чуят за европейски проекти. "

    Пред провал е единствено заради самите общини, които да бъдем честни винаги са толкова мудни и за всяко нещо, което правят си назначават техни хора. И е този случай е така, за да може да вземат пари, те нарочно бавят процедурата. Но бъде убеден, че ЕС ще ни глоби, защото отново не усвояваме на 100 % пари от европейски програми. Да прав си не включва само изолация, включва и мазане на цветова мазилка, отделно мотане на работниците по обектите, подсвиркване по мадамите по пътя и надничане в домовете на хората, кой какво прави. Също така и пиене на биричка, ето това и още подобни включва санирането.

  68. 68 Профил на paolina_
    paolina_
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#1] от "К Димитров":

    Тя може и да е разумна, но ние самите навсякъде си даваме личните данни и всеки може да ги намери и използва. Друг е въпросът, дали някой иска разрешение или не. А и пълният или частичният достъп не са нищо, ако отидеш е Мтел, Глобул или Вива, там може да се намери абсолютно всичко теб от личната ти карта, все пак имаш телефон със сигурност.

  69. 69 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1291 Любопитно

    [quote#7:"hodounski"]Ако санират 200 сгради по 200 души са 40 000 ,а мустакът иска достъп до всички данни.Идват избори..[/quote]

    Имаш в предвид дублирани готови списъци с подписите барабар и изборна измама.

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  70. 70 Профил на Тракторка - цензурирана от Кръгът "Капитал"
    Тракторка - цензурирана от Кръгът "Капитал"
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Ако процедурата по санирането не бъде задвижена в най-скоро време, то ще изгубим тези европейски пари и накрая кандидатствалите няма да получат нищо. Явно някой тарикат в бюрокрацията е решил да прави сечено на всички тези семейства, които чакат за жилище и бави санирането. Крайно време е просто да бъдат взети нужните мерки, защото пари няма, а процедурата се бави. Абсурд който може да се случи само в България!

  71. 71 Профил на bee
    bee
    Рейтинг: 1107 Неутрално

    [quote#54:"matera"]не ,човекът си е наред,а държавата и управниците и - не са!някой се държи така,защото друг някой му е позволил и колко му човешкото пипе,за да се вземе насериозно![/quote]
    За държавата и управниците, че не са на място съм абсолютно съгласна, а що се отнася до човека, щом се поставя въпроса колко му е пипето, че да наглее в безмерни граници, то и там имам съмнение дали човека е наред, в смисъл дали носи що го годе приемлив морал и ценности. Темата този какъв е и с чии капитали и протекции е стигнал до това положение, в което е днес няма да я коментирам.

    " Истинската мярка за човека е как се отнася към този, който не може да му бъде полезен. "
  72. 72 Профил на Стеф
    Стеф
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Лошото е, че наистина има адски голямо забавяне заради административните процедури и накрая май никакви пари от еврофонда няма да усвоим. Най-малкия прожлем са личните данни, които така или иначе не могат да се съберат физически от един-двама човека...

  73. 73 Профил на shang
    shang
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Голямо браво на Комисията за защита на личните данни! ВТБ вън от БГ. Тук не е масква!

  74. 74 Профил на geri.miteva
    geri.miteva
    Рейтинг: 376 Неутрално

    Личните данни така или иначе не са защитени, ако беше така нямаше да има толкова измами.

  75. 75 Профил на geri.miteva
    geri.miteva
    Рейтинг: 376 Неутрално

    Ще се загубят средства по този начин и жилищата на хората няма да бъдат санирани.

  76. 76 Профил на Стеф
    Стеф
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Която и банка да бяха измислили ГЕРБ за авансовото плащане, пак нямаше да тече лихва. Защото това е един вид капаро, заявка за участие, а не влог, който да се олихвява.
    За мен основна вина имат администрациите дето се занимават с това, кой знае колко тромаво се приджижват тези документи, а събираемостта на данните на толкова хора (над 20 хил.) сигурно е почти невъзможна от обикновения работещ човек.

  77. 77 Профил на plf
    plf
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#62] от "i_vo_maglov":

    На ясно ли си кой стой зад тази банка?
    На ясно ли си че само няколко часа са нужни данните до които тя се докопа да бъдат в ръцете на... Хайде сети се сам

  78. 78 Профил на Serenity
    Serenity
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Първо, мотивите на банката не са съвсем неоснователни. Второ, виждам как хората си дават личните данни с лека ръка на какви ли не организации. Пример: различните застрахователни брокери или търговски вериги приканват към попълване на разни листовки за издаване на клиентски карти (уж за отстъпка) за които се изискват личните данни като трите имена, адрес, ЕГН, номер на лична карта. Хората ги попълват и изобщо не се питат къде отива тази информация и за какво им искат чак толкова подробни данни. Мен повече ме тревожат тези практики отколкото какво правят от въпросната банка.

  79. 79 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2054 Неутрално

    До коментар [#63] от "merunka": Разбирам, че не подкрепяш заради калпавата администрация да се дава пълен достъп до ЕСГРАОН на КТБ. И съм напълно съгласен с теб, че държавата трябва да улеснява гражданите, а не да ги подарява на съмнителни хора.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  80. 80 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2054 Неутрално

    До коментар [#67] от "paolina_": Санеране означава да се изпразни блока от хора и вещи, да се махнат мазилките до панел, да се изследва здравината. След което се започва със възстановяване на сглобки, мазилки. И чак тогава идват изолациите. Хидро и топло. И за това са необходими много, много повече пари и организация, която за жалост не е по силите на администрацията. И строителите трябва да са основно квалифицирани, т.е такива, които работят, а не подсвиркват на мадамите.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK