С 25% са се увеличили жертвите от катастрофи за първите три месеца на годината

С 25% са се увеличили жертвите от катастрофи за първите три месеца на годината

© Юлия Лазарова



Само за първите три месеца на 2014 година жертвите от катастрофи в страната са се увеличили с 25%, показва статистиката за пътнотранспортните произшествия, която МВР води.


От 2008 г. жертвите от катастрофи в България спадат постоянно. 2013 г. беше първата, в която нямаше спад, а броят на загиналите (601) беше колкото през 2012 г. Ръстът от началото на годината е значителен. До вчера загиналите от началото на годината са били 125, а за същия период през 2013 г. те са били 100.


Тежките пътни инциденти също нарастват с 120 (1240 катастрофи през 2013 г. срещу 1342 от началото на тази година).




Причините за намалението на катастрофите през предишните години бяха комплексни – подобрената пътна инфраструктура, по-новите автомобили, повечето камери за контролиране на пътя, по-ефективната система за санкциониране на нарушителите на правилата и намаленият заради кризата трафик на тежкотоварни автомобили.


Междувременно за втора година Европейския съюз (ЕС) отбелязва значителен спад на броя на смъртните случаи по пътищата, съобщи Европейската комисия, цитирана от БТА. Според предварителните данни броят на загиналите при пътнотранспортни произшествия е намалял с 8% спрямо 2012 г. след спад от 9% между 2011 г. и 2012 г. 


Занижен контрол
Според шефа на КАТ Алекси Стратиев основната причина за увеличението на катастрофите и жертвите от тях е заниженият контрол и липсата на достатъчно камери по пътя. "От началото на миналата година не са внедрени нови камери, а тази практика трябваше да продължи. А това не се случи и хората вече не се впечатляват, и знаят къде се намират повечето камери", заяви пред "Дневник" Стратиев.


В края на 2012 г. в България  имаше 164 камери – част от тях не правят снимка, но записват видео, когато има нарушение. Те са поставени там, където няма интензивно движение.


Налични бяха 109 мобилни камери, монтирани в автомобилите и които правят снимка, докато обикалят из страната – те могат да заснемат всичко. Има и 24 стационарни камери.


Идеята беше техниката да стигне някъде 400 радара в страната, а стационарните камери да бъдат около 170 (до 2014 г.). Това обаче не се е случило.


Наскоро Върховният административен съд (ВАС) прие, че издаването на електронни фишове на база радари с камери, инсталирани в полицейски патрули, противоречи на Закона за движение по пътищата. От КАТ заявиха за "Дневник", че камерите ще се използват като старите радари, тоест на провинилите се шофьори ще се съставят актове на място.


Стратиев смята, че решението на ВАС ще се отрази по негативен начин на ситуацията на пътя. По думите му фактор за увеличение на пътя е това, че "медиите са се отказали от темата. В предишни години непрекъснато се обръщаше внимание на този проблем, а след като се постигнаха резултати интересът спадна", смята шефът на КАТ.


Основната причини за катастрофите отново e несъобразената скорост (всяка скорост над тази, при която не е имало как да стане катастрофа). Според Стратиев, шофьорите почва да се чувстват фриволно именно заради усещането за занижем контрол. "Просто при по-висока скорост не можеш да реагираш толкова бързо и добре, както когато караш със съобразена", смята шефът на КАТ.


Недостатъчна квалификация и липса на медицинска информация
Председателят на асоциацията на пострадалите от катастрофи Владимир Тодоров се съгласява със Стратиев, че липсата на достатъчно камери по пътя е един от основните фактори за увеличението на пътните инциденти.


"България е втората държава в Европа, която увеличи скоростта на магистралите на 140. Другата е Германия, но там пътищата са различни", заяви за "Дневник". Като причина той посочва и недостатъчната квалификация на младите шофьори. "Имат по 30 часа обучение, повечето не са карали по магистрали и не са карали нощем."


Според Тодоров много хора умират и заради липса на важна медицинска информация - като алергии, заболявания, кръвна група. "За това от два месеца тече проект за спешно здравно досие. На карта пластика са записани 13 жизненоважни показателя, които стоят при документите на шофьора, а на задното стъкло има стикер, който отбелязва, че водачът има такова "досие".


Показател: катастрофа на катаджия
В анализа на средата за сигурност и състоянието на МВР през 2013 г. само на едно място се коментират катастрофите. От него става ясно, че новото ръководство на министерството е въвело нов критерий за ефективност - брой тежки катастрофи на катаджия. 


"За периода юли – август 2013 г. броят на ПТП с ранени и убити спрямо утвърдените бройки за държавни служители от пътен контрол е бил 0.3 бр., а за периода септември – ноември 2013 г. –  0.8 бр., като увеличението е с 0.5 бр.


По данни на Европейската комисия всяка държава губи между 1 и 2% от брутния си вътрешен продукт заради пътнотранспортни произшествия. Толкова са щетите за медицинско и социално обслужване, инвалидни пенсии, увреден автопарк, повредена инфраструктура. За България това прави приблизително около 1 млрд. лв. годишно.

Ключови думи към статията:

Коментари (78)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Long One
    Long One
    Рейтинг: 616 Неутрално

    С тези корумпирани катаджии е нормално.

    "We dance like marionettes, Swaying to the symphony... Of destruction"
  2. 2 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 8964 Неутрално

    с толкова купени книжки и не грамотни шофьори по пътищата ни и магистралите до там ще я докараме , да се трепят в мирно време .

  3. 3 Профил на koiot
    koiot
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Според шефа на КАТ Алекси Стратиев основната причина за увеличението на катастрофите и жертвите от тях е заниженият контрол и липсата на достатъчно камери по пътя

    А колко катастрофи са станали по вина на пътя никой не казва.

    писнало ми е от левичари
  4. 4 Профил на PETZL
    PETZL
    Рейтинг: 735 Неутрално

    Правителството мисли за хората!????Щом един дупетат си позволява да клинчи /Куюмджиев/ за какво говорим?

    99,9% от всички хора, умрели от рак, приживе са яли краставици.
  5. 5 Профил на blaf
    blaf
    Рейтинг: 590 Неутрално

    Дневник, оправете си системата за коментари - писах писах и накрая нищо не излиза. Почти съм убеден, че ви трябва допълнителен семафор някъде...

    Та, в Европа все повече градовете въвеждат "жилищни зони" с лимит от 30км/ч. В България този знак съм го виждал само два пъти.

  6. 6 Профил на yokicha
    yokicha
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Псувате Цветанов, но за 4 год, МВР + строежа на пътища, успяха да намалят жертвите по пътищата почти на половина.
    Сега полицията е или на границата или по разни села, или пред парламента.

  7. 7 Профил на incognito
    incognito
    Рейтинг: 616 Неутрално

    Тотална липса на контрол + малоумно вдигане на ограничението на скоростта = резултат.

  8. 8 Профил на incognito
    incognito
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#6] от "yokicha":

    Връзка към статистика, показваща този 2X спад на жертвите?

  9. 9 Профил на Sir Percival ГЛАСУВАЙТЕ
    Sir Percival ГЛАСУВАЙТЕ
    Рейтинг: 672 Неутрално

    Докато катаджиите са строени на жълтите павета, за да пазят озурпационната крадлива червена власт, ПТП-тата и битовата престъпност ще се увеличава главоломно. А Лясковските показни акции ще се множат...
    Дерзайте, другари! Путин ще ви приеме в Руската федерация.

    ЖУСТИС (фр.- правосъдие) ИЛИ ЖОСТЕРИС (бълг. - гьостерица)!!!
  10. 10 Профил на galina.nikolova
    galina.nikolova
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Ужас! Обаче и колко от катастрофите са причинени от неправоспособни шофьори.

  11. 11 Профил на Sir Percival ГЛАСУВАЙТЕ
    Sir Percival ГЛАСУВАЙТЕ
    Рейтинг: 672 Неутрално

    [quote#8:"incognito"]Връзка към статистика, показваща този 2X спад на жертвите?[/quote]


    1981 1982 1983 1984 1985 1986 1987 1988 1989 1990
    Убити 1219 1229 1123 1119 1113 1070 1153 1153 1280 1527
    Ранени 5600 5466 4784 5432 5255 4990 6259 6292 6779 6822
    ОБЩО 6819 6695 5907 6551 6368 6060 7412 7445 8059 8349


    1991 1992 1993 1994 1995 1996 1997 1998 1999 2000
    Убити 1114 1299 1307 1390 1264 1014 915 1009 1047 1012
    Ранени 5168 8169 8548 8441 8717 7325 7007 7980 9045 8030
    ОБЩО 6282 9468 9855 9831 9981 8339 7922 8989 10092 9042


    2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010
    Убити 1011 959 960 943 957 1043 1006 1061 901 775
    Ранени 7990 8099 8488 9308 10112 10215 9827 9952 8674 8080
    ОБЩО 9001 9058 9448 10251 11069 11258 10833 11013 9575 8855


    2011 2012 2013
    Убити 657 601 601
    Ранени 8303 8193 8774
    ОБЩО 8960 8794 9375

    http://dokkpbdp.mvr.bg/Statistics/default.htm

    ЖУСТИС (фр.- правосъдие) ИЛИ ЖОСТЕРИС (бълг. - гьостерица)!!!
  12. 12 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1156 Разстроено

    С такъв министър, не се изненадвам!

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  13. 13 Профил на PETZL
    PETZL
    Рейтинг: 735 Неутрално

    До коментар [#5] от "blaf":

    Проблема е в твоя телевизор.

    99,9% от всички хора, умрели от рак, приживе са яли краставици.
  14. 14 Профил на blaf
    blaf
    Рейтинг: 590 Неутрално

    До коментар [#13] от "PETZL":

    Не е, тъй като съм имал проблема на 3 различни компютъра с 4 различни браузъра.

  15. 15 Профил на Стефан Станчев
    Стефан Станчев
    Рейтинг: 506 Разстроено

    Това е наистина много

  16. 16 Профил на Rozalina
    Rozalina
    Рейтинг: 566 Неутрално

    Никоя кратуна от КАТ не може да й хрумне реалната причина за тази статстика, затова ще им направя услугата да я споделя публично:
    Ако сравнят процента на коли в движение снабдени с тракшън контрол и разгледат в частност техния ръст, заедно с процента на предотвратяване на произшествия от тази система, ще им стане очевидно, че този ръст офсетва ръста на жертви.

    Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
  17. 17 Профил на blaueaugen
    blaueaugen
    Рейтинг: 506 Неутрално
  18. 18 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#11] от "Percival":
    Данните много ясно показват че жертвите/катастрофите рязко падат в годините на икономическа криза, следствие на което е интензивността на трафика. Всякакви други алабализми на катаджии и политици за повишен контрол, сменено ръководство, камери, дневни светлини и др. рекетьорски и ченгеджииски мерки са за пред електората. Техния!

    АЗ НЕ ЗАРЕЖДАМ В БЕНЗИНОСТАНЦИИ ЛУКОЙЛ!
  19. 19 Профил на Rozalina
    Rozalina
    Рейтинг: 566 Неутрално

    С други думи - ако нямаше коли с тракшън контрол, ръстът на жертвите никога нямаше да намалее. Сега отново се увеличава, защото процентно колите с тракшън не са се увеличили толкова спрямо миналата година.

    Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
  20. 20 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1465 Неутрално

    До коментар [#18] от "acarid":

    И точно - хубавото време тази зима беше предпоставка за повече движение и катастрофи

  21. 21 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3681 Неутрално

    [quote#3:"koiot"]заниженият контрол и липсата на достатъчно камери по пътя
    [/quote]
    Явно рушветите които дават търговците на камери са доста големи !

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  22. 22 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3681 Неутрално

    [quote#18:"acarid"]Данните много ясно показват че жертвите/катастрофите рязко падат в годините на икономическа криза[/quote]
    Да до някъде е така няколко години тенденцията беше към по-малко инциденти защото хората намалиха изминаваните си километри от 2 до 10 пъти !
    Но пък от друга страна хората които карат по-малко стават по-смотани шофьори , правят повече грешки и трудно реагират правилно на пътната обстановка!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  23. 23 Профил на Firefly
    Firefly
    Рейтинг: 933 Неутрално

    Интересно, с кого ще се оправдаят този път управляващите?

  24. 24 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 2002 Неутрално

    Ганьо е ербап на пътя.

    Предразсъдъците са за ограничените.
  25. 25 Профил на sadparrot
    sadparrot
    Рейтинг: 518 Неутрално

    До коментар [#11] от "Percival":

    Гледайки статистиката, количеството ранени се запазва през годините, а намалява броя на загиналите, което го отдавам най-вече на подобряването на автопарка.

    А иначе за усещането за безнаказаност при много от шофьорите съм напълно съгласен!

  26. 26 Профил на dingdong
    dingdong
    Рейтинг: 395 Разстроено

    Според шефа на КАТ Алекси Стратиев основната причина за увеличението на катастрофите и жертвите от тях е заниженият контрол и липсата на достатъчно камери по пътя. "От началото на миналата година не са внедрени нови камери, а тази практика трябваше да продължи. А това не се случи и хората вече не се впечатляват, и знаят къде се намират повечето камери"

    Ами да спрад да се надяват на камерите да си повишават приходите от глоби.Ако има повече камери и предупредителни знаци на пътя че след 500 метра камера водачите ще се съобразяват с тях.А могат да работят едва 30% от тях.Поне така е в УК.На много места има поставени камери и знаци и е лотария да те хванат с превишена скорост, на хазартните типове им намалява шанса със всеки знак.
    Това с камерите не се прави за събиране на повече глоби, а за превенция.Ама тоя Ганю го е яд, че хората знаели каде са камерите и не може да ги глобява.Не се радва , че местата със камери са станали по-безопасни.

  27. 27 Профил на Лудколю Деликолев
    Лудколю Деликолев
    Рейтинг: 883 Неутрално
  28. 28 Профил на incognito
    incognito
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#11] от "Percival":

    Мерси!

  29. 29 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1311 Неутрално

    Съвпада по време с въвеждането на фарове през цялата година.

  30. 30 Профил на incognito
    incognito
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#16] от "lazy_and_sleepy":
    До коментар [#18] от "acarid":
    До коментар [#25] от "sadparrot":

    Да, доста е... хмм… "амбициозно" заключението, че за намаляването на броя на загиналите има особена заслуга МВР, камо ли пък Цветанов.

    Аз особено подобраване в контрола на движението по пътищата не виждам. Гонки, пилене на гуми и дрифтинг, неправилни паркирания, спирания за престой на скоростни пътища, неправилни и опасни изпреварвания, притискане на другите участници в движението, каруци по пътя — ежедневие.

  31. 31 Профил на 100 Рублей за Доллар
    100 Рублей за Доллар
    Рейтинг: 1336 Весело

    Костов е виновен

    Жуеш нагло ть1 хамон... Ах, как видно что шпион...!
  32. 32 Профил на In my world
    In my world
    Рейтинг: 713 Весело

    всичките са бързи и яростни

    In many wars between the CIVILIZED MAN and the SAVEGE.Support Civilized man defeat the terror(islam)
  33. 33 Профил на Michel
    Michel
    Рейтинг: 663 Неутрално

    МВР е заето от има-няма 8 месеца само с охраната на парламента и марионетното правителство на Орешарски -- логично е, че престъпленията и катастрофите растат!!!

    #ОСТАВКА!

  34. 34 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4432 Неутрално

    Защото са социалисти!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  35. 35 Профил на Четвърти километър
    Четвърти километър
    Рейтинг: 395 Неутрално

    "Само за първите три месеца на 2014 година жертвите от катастрофи в страната са се увеличили с 25%"
    ... и това е единственият видим резултат от всичките стратегии, мерки, политики и превенции на полицията.

  36. 36 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 755 Гневно

    Абе, поне за превишената скорост хората са го измислили - камери, снимка, фиш, глоба ... след време преместваш камерата. ... И не зависи от моралните устои на катаджията ... А и какво лощо шма в това бюджетът да се пълни И от глобите ???
    ... Ама по земите на Ганю сме много по-загрижени за правата на нарушителите - сакън да не го стряскаме с камера за която не е предупреден. Като че ли след нея правилата не важат.
    ... Та накратко - начини за контрол - бол. Желание няма.

  37. 37 Профил на Oberyn
    Oberyn
    Рейтинг: 395 Неутрално
  38. 38 Профил на Десен екстремист
    Десен екстремист
    Рейтинг: 1711 Неутрално

    До коментар [#31] от "#оставка":

    Ти се шегуваш, но изпускаш, че лапачи на мухи- колкото щеш. Утре някой ще го разказва как го е видял с очите си

    "Много съм във час! Осем години праим бюджети."- ББ ;)
  39. 39 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2277 Неутрално

    Над 600 души годишно...гражданска война не ни трябва...

  40. 40 Профил на Четвърти километър
    Четвърти километър
    Рейтинг: 395 Неутрално

    [quote#33:"Michel"]МВР е заето от има-няма 8 месеца само с охраната на парламента и марионетното правителство на Орешарски -- логично е, че престъпленията и катастрофите растат!!! [/quote]
    Респ., ако няма МВР, което да плаши с глоби малоумниците по пътищата, те ще се избиват като талибани на сватба? Еми не, не е причината в МеВеРе-то. В нас е.

  41. 41 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 727 Неутрално

    Да, дойде новата власт - и всичко почна да се скапва..

    При Бойко за сведение , благодарение на няколко инициативи и мисъл.. убитите на пътя намаляваха всяка година с 10-15%..

    Обаче дойдоха идиотите на власт и резултата е налице..

  42. 42 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 727 Неутрално

    А , да не забравя - точно преди 2-3 месеца уволника и един умен човек в полицията - шефа на КАТ Богдан Милчев..

    Още едно допълнение и причина за тъжната картинка..

  43. 43 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 595 Неутрално

    Данните много ясно показват че жертвите/катастрофите рязко падат в годините на икономическа криза. Точно.

    Показател за икономическа криза е увеличаване на скоростта в София (липса на задръствания). Има изследвания за пряка зависимост между средната скорост в София и броя на загиналите в България.

    Ако има увеличение на броя на тежките ПТП, значи икономически се отделяме от дъното.

    Нито МВР, нито обучение (особено в ляв завой ????) влияят на броя на тежките произшествия.

  44. 44 Профил на incognito
    incognito
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#36] от "Булаир":

    Като цяло логиката за предупреждаване на водачите, че има камера, не я разбирам и аз. Нали идеята е винаги всички да се движат със скорост по-ниска от ограничението (или поне това би трябвало да е идеята).

    Но фактът е, че на много места (навсякъде?) по света е така — и в Япония и в Англия например има знаци, предупреждаващи за наличието на камера. Та не е само по земите на Ганю...

  45. 45 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 679 Неутрално

    каквото и да си говорим жертвите са част от автомобилизма - нещо като кръвен данък за това че караме коли! всеки от обществените видове транспорт е в пъти по безопасен...

  46. 46 Профил на polikarpos
    polikarpos
    Рейтинг: 411 Неутрално

    основната причина не е липсата на камери и ала-бала а липсата на държава. когато видимо държавата е фантом, самия който редовно нарушава закони и правила и чиито полицаи се занимават с потискането на народа тогава гражданите-шофьори "поемат" нещата в свои ръце... живея в центъра и определено масово почна да се кара срещу посоката на движение, да се минава на червено при второстепенните светофари и да се ускорява около детските площадки.
    с 2 думи натрупания пример, който герб даде с цветановото у-ние се окончателно се затвърди а именно: спасявайте се както можете защото това е страната на силните дебеловратковци червенобузковците...
    от главата се вмирисват нещата.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  47. 47 Профил на 彼得。斯托亚诺夫
    彼得。斯托亚诺夫
    Рейтинг: 484 Гневно

    айде стига глупости - откъде пак стратиев изпълзя и пак стана шеф на кат - този и най-голямото недоразумение, което е управлявало кат. разбирам, че сигурно е червен и в мозъка на костите си и е наш човек, но все пак, смисълът на кат е да създаде нормална обстановка на пътя, не да праща всички шофьори в белене. на този основното му верую е "има шофьор, има проблем, няма шофьор - няма проблем". айде оставка !!!

    -- 子曰:[人能弘道,非道弘人]卫灵公15:28
  48. 48 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 755 Неутрално

    До коментар [#44] от "incognito":

    Предупреждението за контрол обезмисля самия контрол.
    Затова предпочитам здравата "селска" логика - контрол без предупреждение. Доказано е, че работи по тези земи.
    ... А пък Англия и Япония са други ширини - има кой да ги мисли.

  49. 49 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#7] от "incognito":

    По-скоро е от липсата на контрол. Нито пътищата са се влошили за една година, нито хората са станали по-пияни, нито купените книжки изведнъж са се нароили.
    Неефективната работа на КАт при министър Овчев води до тези резултати.
    Не че Цветанов е светец, но в някои направления постигаше категорично реални резултати. Затегна контрола в КАТ, затегнаха и ДАИ, както и ГТП, стимулираха и медийни кампании и резултата на закъсня.
    Съвсем спокойно мога да обвиня министър Овчев, че с безхаберието си причинява смърт по непредпазливост на десетки, да не кажа стотици хора.
    Изобщо няма да споменавам колко се справи с "бежанците", които в огромната си част са нелегални емигранти, както и с престъпността, в частност битовата.
    Но пък с протестите се справи, смаза ги.

  50. 50 Профил на The sphere
    The sphere
    Рейтинг: 735 Любопитно

    До коментар [#19] от "lazy_and_sleepy":
    Имам следното попитане. Ако си караш колата по път с 2 ленти и срещу теб излезе цистерна с обща маса 40 тона и се движи с 70 км/час, какъв тип тракшън контрол трябва да имаш?
    Когато застраховките станат по 1500 лв. и за всяка година без произшествие намаляват по 250 лв. докато стигнат 200 лв. Както с тези пари се покриват разноските за лечение от застрахователя , а не от обществени фондове, както е в момента. И не на последно място корупцията в съдебна система и кат. Тогава наистина може да усетите резултата.
    За последните 20 години има емигрирали 3200 инженери , 1800 лекари, 800 финансисти И НИТО ЕДИН КАТАДЖИЯ.

    "Социализма свършва, когато свършат парите на другите."
  51. 51 Профил на petranica
    petranica
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Не забравяйте, че кумундурите са на власт...

    Любов и светлина!
  52. 52 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1170 Неутрално

    Причината катастрофите да намаляват след 2008-ма бе, че се въведоха камерите. Тях не можеш ги излъга. И вместа да развият системата слагайки секшън контрол, камери по втори и трети клас пътища те спряха. Разбира се и намалелия трафик в следствие на кризата си каза думата. Но поне му знаем цяра. Камери, автомагистрали и нови автомобили. Най-евтино и бързо е с камерите.

  53. 53 Профил на yokicha
    yokicha
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#8] от "incognito":

    Боравиш с интернет, информацията е обществено достъпна.
    Това, че те мързи да се разровиш и чакаш някой друг да ти пусне репликите не е мой проблем.

  54. 54 Профил на amg32
    amg32
    Рейтинг: 660 Неутрално

    НАЛИ ТАКА НАМАЛЯВАТ БЕЗРАБОТНИТЕ, БЕ! НАЛИ ТОВА ВИ ОБЕЩАХА!
    ОСТАВКА!

  55. 55 Профил на Ridiculous Върнете стария сайт!
    Ridiculous Върнете стария сайт!
    Рейтинг: 814 Любопитно

    До коментар [#3] от "koiot":

    Това твърдение е глупост. Нали и миналата година по същото време камерите са били толкова. Значи, няма връзка между броя камери и броя произшествия. Да не говорим въобще, че идеята за корелация е различна от идеята за причина и следствие, ама хайде да не искаме толкоз много от един рушветчия.

  56. 56 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2386 Неутрално

    причината за повече катастрофи е ,че народа изтрещя ,никой не спазва никакви ограничения ,предимство ,в Русе например не знам защо ,всички които карат бавно ,задължително го правят в най лявата лента ,така ,който бърза ,най лесния начин да изпревари е в дясно и това се спазва като закон задължително по всички русенски булеварди ,никой не отстъпва на никого ,задължително не се дава път нито на линейки ,нито на тръгнали автобуси с ляв мигач от спирките ,задължително се преминава през пешеходните пътеки ,когато по тях препускат пешеходци ,нещо ужасно е ,така ,че не се учудвам на статистиката и това е плод на пълното безхаберие на управляващите ,още с първата лента ,която прерязаха наготово на Софииския път при Джъмбо постигнаха голяма катастрофа с жертви въпреки предупрежденията на ББ,ами това е

  57. 57 Профил на Стефан
    Стефан
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Аре пак несъобразена скорост, което преведено на български означава само едно, НЕАДЕКВАТНА ОРГАНИЗАЦИЯ НА ДВИЖЕНИЕТО.

  58. 58 Профил на nicks
    nicks
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Герб и специално Боко и Ц.Ц. са виновни. Те толкова страхуваха бизнеса, че всите бизнесмен не смееше и да шофира, а сега като се отхлаби хватката и те са волни като птички.
    Отделно хората спестиха от ток и могат да карат 5 % по-бързо колите си, а пенсионерите шофьори взимаха бонус за да карат повече.

  59. 59 Профил на incognito
    incognito
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#53] от "yokicha":

    Уау, мерси за грубия отговор.

    Както и да е, вече споделиха статистиката. И доста хора тук достигат до заключението, че е доста голям скок на въображението да се приписва този спад на жертви като заслуга на Цветанов...

  60. 60 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 1778 Неутрално

    Дойде БСП пак на власт и хайлаците пак се разпасаха. Знае се при кого безнаказаността е на почит. Знае се още че полицията има по-важна работа от това да пази гражданите. Тя има ангажимент да пази господстващите от народната любов.

    ДЕПУТАТИТЕ ГЛАСУВАЛИ ПРОТИВ ВОЛЯТА НА 2.5 МИЛИОНА БЪЛГАРИ ГЛАСУВАЛИ С "ДА" НА РЕФЕРЕНДУМА СА ЕДНИ ПРЕВРАТАДЖИИ. ТЕ ВЕЧЕ ПРЕДСТАВЛЯВАТ САМО СЕБЕ СИ.
  61. 61 Профил на raylight
    raylight
    Рейтинг: 948 Неутрално

    А вие питате защо протестираме

    Истината е висша ценност
  62. 62 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4411 Неутрално

    Много неприятна новина!През последните години бяхме свикнали да има непрекъснато снижаване на броя на жертвите по нашите пътища и шофьорите да карат все по-разумно,но явно има обрат в тази тенденция!

  63. 63 Профил на yokicha
    yokicha
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#59] от "incognito":

    Каквото повикало, такова се обадило.
    Едно "моля" би свършило чудесна работа.
    В крайна сметка, когато нямате аргументи, потърсете си ги и тогава се въвличайте в дебат, а не прибягвайте към въпроси, на които се надявате да не получите отговор.

  64. 64 Профил на incognito
    incognito
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#63] от "yokicha":

    И да имаше "моля", пак щяхте да го прочетете като заяждане. А беше просто въпрос. Все тая...

  65. 65 Профил на yokicha
    yokicha
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#64] от "incognito":

    В никакъв случай.
    Сигурен бъдете.
    Все пак Вие сте предубеден или не шофирате, за да пишете, че вдигането на скоростта от 120 на 130км/ч е довела до повече жертви, защото на магистралите стават сравнително много малко катастрофи / разбира се днес беше една трагедия / и че жертвите, едва ли не , са намалели от само себе си.

  66. 66 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#50] от "The sphere":

    Не му слушай бръщолевенията.
    Има много фактори за безопасно шофиране и последният е тракшън контрола.
    Най-важният - задволанното устройство.
    Трябва да се кара спокойно, да не се бърза, да се спазват ограниченията или поне да си близо до тях, да се съобразяваш с условията на пътя - настилка, сухо, мокро, завои. Да не пиеш, да се изхвърляш с цел да впечатляваш някого, да бъдеш постоянно нащрек и да предвиждаш ходовете на останалите, доколкото е възможно.
    Разбира се - колан, поддържане на изправна кола - особено гуми, спирачки, предно окачване, светлини.
    Да се съобразяваш с възможностите на колата си, не само дали може да вдигне определена скорост, а дали ще може да спре и кога.
    Приоритетно съм карал по-стари коли, без тракшън контрол и слава богу за 10 години нямам никакви инциденти, да пази бог.
    Карайте разумно, хора, вие можете да се опазите най-добре.

  67. 67 Профил на doxen
    doxen
    Рейтинг: 698 Неутрално

    Когато на власт са комуноидите жертвите се увеличават.

  68. 68 Профил на Лаборанта ☺
    Лаборанта ☺
    Рейтинг: 506 Гневно

    Тези души за загубени по пътя от Констинброд до Карадере

    Усещането за ред в държавата, кара хората да спазват правилата, и обратното.

    Може да ви звучи невероятно, но арогантната демонстрация, че властимащите могат да си правят каквото си поискат е може би най-главната причина хората да губят вяра в доброто и започват да се държат като селяндури и простаци. Повишения процент на ПТП-тата са само едно от проявленията на тази взаимозависимост. Спусъка на тази причинно-следствена връзка го дърпат хора като Хр. Бисеров, Манолова, Станишеви, Кутев, Бареков... и други лайна - списъка е дълъг - все ще пропусна някой

    ”Аз съм толкова добър и мощен политик, че мога да обърна и най–върлите противници на една кауза, така, че те да работят за нея”- И. Костов
  69. 69 Профил на Cymbaline
    Cymbaline
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Докато слушам по радиото за катастрофата на магистралата, червена кола ни задминава отляво през насрещното, и прави ляв завой на кръстовище в ремонт на червен светофар.
    Полицайчетата дебнат на две пресечки за колани и телефони, сгушени между две паркирали коли. Йовчев, нали вече нямаше да мишкуват зад ъгъла тези господари на превенцията?

    "Before you play two notes, learn how to play one note... and don't play one note unless you've got a reason to play it.
  70. 70 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1224 Неутрално

    ами шефът на КАТ Сф е уволнен,защото глобил министеро-комунизъмът се завръща.И умрелите също-

  71. 71 Профил на бАрни
    бАрни
    Рейтинг: 606 Неутрално

    Европейската икономика живна и България се задръсти с ТИРове и камиони.Резултата е такъв защото пътната мрежа е тясна.Закона на Бернули за флуидите е валиден и за пътищата...

  72. 72 Профил на goblenka
    goblenka
    Рейтинг: 672 Неутрално

    И, защо така? Какво се е променило?

    goblenka
  73. 73 Профил на Никола Йорданов
    Никола Йорданов
    Рейтинг: 1956 Неутрално

    1. Вземам темата съвсем сериозно, понеже баща ми почина в катастрофа.
    2. Причините не са комплексни, а са в несъобразената скорост - около 90% от катастрофите.
    3. Контролът е най-важният фактор - има достатъчно изследвания по темата.
    4. Контролът е пряко следствие от поведението на ръководството на КАТ. Наредба за коланите има от 1974 г., но до 2004 почти никой не слагаше колани. Започнахме да слагаме, когато започнаха да ни глобяват всеки път.
    5. Това е един от най-важните проблеми в държавата - става дума за човешки животи.

    Никола Йорданов
  74. 74 Профил на NIKE
    NIKE
    Рейтинг: 1071 Неутрално

    [quote#73:"Никола Йорданов"]
    2. Причините не са комплексни, а са в несъобразената скорост - около 90% от катастрофите.

    Това не е вярно.
    За полицаите всека скорост довела до катастрофа е несъобразена. Това изкривява картината и затова те не могат да вземат верни решения.
    А къде остават дупките,калта,ледът и неадекватните полицай скрити на най невероятни места в храстите.А и безразборно поставените ограничителни знаци.
    Някой сигурно няма да се съгласят с мен , но ако не съм прав защо произшествията не намаляват , а се увеличават???

  75. 75 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3073 Неутрално

    Докато понятието несъобразена скорост съществува, то картинката ще е не добра. То е и основният източник на корупция.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  76. 76 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 1176 Неутрално

    "...С 25% са се увеличили жертвите от катастрофи за първите три месеца на годината..."

    140 км./час, мощни коли, прости шофьори, беззаконие и липса на контрол. По пътищата се движат убийци!

  77. 77 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2576 Неутрално

    “Според шефа на КАТ Алекси Стратиев основната причина за увеличението на катастрофите и жертвите от тях е заниженият контрол и липсата на достатъчно камери по пътя.”

    Алекси Стратиев от години не е шеф на КАТ.
    Информацията не е актуална.

    I Want To Believe
  78. 78 Профил на radoslavivanov
    radoslavivanov
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Едни и същи хора се изказват, а за толкова години в МВР освен да им купим нови камери, нямам спомен да са въвели полезни решения за обществото.Основната мантра е повече правомощия и по-големи глоби.Основният проблем не е високата скорост, а невниманието и неспазването на основни правила за шофиране.А по-големият проблем е състоянието на пътищата.Нови и токущо ремонтирани пътища са на "вълни" и в състояние което позволява образуването на локви при дъжд.Пътища, които се ремонтирани преди 2-3 години, са готови за нов ремонт.
    МВР+ Пътна агенция=Параграф 22.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK