Над 40% от зрелостниците имат само елементарни математически умения

Над 40% от зрелостниците имат само елементарни математически умения

© Красимир Юскеселиев



Над 40% от зрелостниците имат само елементарни математически умения. Това показа проучване сред дванадесетокласници на Министерството на образованието, проведено през януари тази година. Решението за това държавно изследване беше взето, след като данните от международното проучване PISA на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР), показаха, че близо 44% от учениците на 15-16 години умеят само елементарни изчисления по математика.


В новото проучване 10% от дванадесетокласните са постигнали най-лошото първо ниво, като са събрали резултати от 0 до 7 точки. Учениците, които попадат във второ ниво, са 30.8% от участвалите в изследването. Те са получили между 8 и 14 точки.


Според анализаторите, цитирани от пресцентъра на Министерството на образованието, учениците на тези две нива демонстрират елементарни математически умения. Една трета от тях умеят само да решават задачи за квадратно уравнение и да работят с корени - без да ги сравняват. Близко до долния праг за покриване на изискванията са резултатите в областта на статистиката и вероятностите. Резултатите на тези ученици по компетентност, математическа комуникация и аргументация са под 10%.




Други 28% от дванадесетокласниците са показали "резултати, надхвърлящи очакванията", пише просветното министерство. Анализът им сочил, че тези зрелостници проявяват компетентности, които предполагат активно и самостоятелно учене и участие в обществото. От тях 8 на сто са постигнали пето ниво с получени от 32 до 34 точки. Една пета са защитили четвърто ниво като са получили от 23 до 31 точки.


Други 20.4% от учениците са получили от 15 до 22 точки и попадат в трето ниво. Според специалисти зрелостниците на това равнище покриват измерваните компетентности и демонстрират възможности да ги използват целесъобразно в даден контекст. В тяхната подготовка по-голямо внимание трябва да се обърне на задачите, измерващи геометрично съдържание – подобни триъгълници, решаване на задачи за правоъгълен и равнобедрен триъгълник. Резултатите им по задачите със свободен отговор са под средното равнище. Близки до долния праг за покриване на изискванията са резултатите, свързани с рационални изрази и неравенства.


Полученият среден резултат е 17.77 точки от максималния 34. Проведеното през януари изследване, в което са участвали ученици от 12-и клас, е първата част от тазгодишното наблюдение върху знанията и уменията им по математика в гимназиален етап с акцент върху последните два класа от него. Вторият етап ще се проведе през юни с учениците от 11-и клас.


Целта на проучването е да се диагностицира равнището на усвояване на знания и умения на учениците по математика в различни видове училища - профилирани, професионални и средни общообразователни. Освен това от министерството ще събират допълнителна информация за необходимата посока за усъвършенстване на действащите в момента учебни програми по математика.


В проведения през януари първи етап от изследването са участвали 15 111 ученици от всички видове училища във всички области. Изследването се проведе чрез тест, съставен от 21 задачи с избираем и със свободен отговор, като максималният брой точки е бил 34. Учебното съдържание, включено в теста за изследването, бе върху задължителната подготовка в гимназиален етап до 11-и клас. Съдържателната рамка е изготвена на базата на учебните програми и държавни образователни изисквания по математика.


Утре ще бъдат представени нови данни на PISA - този път за уменията на учениците да разрешават проблеми.

Ключови думи към статията:

Коментари (148)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4038 Неутрално

    Поредното доказателство колко е паднало нивото на нашето средно образование през последните години!За съжаление нашата нация се превръща в ниско квалифицирана и зле образована!

  2. 2 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 426 Неутрално

    [quote#1:"bat_plamen"]За съжаление нашата нация се превръща в ниско квалифицирана и зле образована![/quote]
    Боя се, че нашата нация винги е била ниско квалифицирана и зле образована...

  3. 3 Профил на pinkpearl
    pinkpearl
    Рейтинг: 471 Неутрално

    До коментар [#1] от "bat_plamen":

    Преди да стане нискообразована е станала зле възпитана. Нито учебниците по математика са претърпели съществени промени, нито учителите. При средна възраст 50 години, това са същите хора, които са преподавали преди 2 десетилетия, че и кусур.

  4. 4 Профил на npiatanasov
    npiatanasov
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Образователната ни система е прекалено тежка. Изучават се изключително много ненужни неща. Трябва да направят образованието по-леко и по профилирано, както е в Америка и Англия например.

  5. 5 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Ама иначе американците са тъпи, а в 7 клас се учело много сложна математика в сравнение с англичаните и немците. Образованието ни е ужасно и ако ги нямаше малцината свестни учители и родители, на които наистина им пука, държавното образование щеше да произвежда САМО неграмотници.

  6. 6 Профил на Митко Василев
    Митко Василев
    Рейтинг: 622 Любопитно

    А на над 80 процента не им и трябват повече. Замислете се, така е.

    това, че казваш даден факт, не означава, че непременно го харесваш. въпреки че за 95% от аудиторията значи точно това
  7. 7 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4038 Неутрално

    До коментар [#3] от "oakleaf":
    ++++++++++++++++++++++
    Да,така е!Чалгизацията и елементарното мислене за "далаверата" са навсякъде около нас!

  8. 8 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8342 Неутрално

    Колкото увеличават парите за образование,толкова повече пада нивото.Преди години паралелките бяха мин.35 човека,сега са по 20-25 и пак са ненаучени.И нивото на учителите е паднало страшно.За децата,да не говорим,за родителите хич.Зарязали децата при баби и дядовци и хукнали в чужбина по печалби.Расте не само неграмотно,расте безотговорно поколение.

  9. 9 Профил на Митко Василев
    Митко Василев
    Рейтинг: 622 Весело

    До коментар [#1] от "bat_plamen":

    Днешните малоумници, са плод на "некогашното качествено" образование

    това, че казваш даден факт, не означава, че непременно го харесваш. въпреки че за 95% от аудиторията значи точно това
  10. 10 Профил на koiot
    koiot
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Ами нормално и защо някой си мисли,че всички трябва да разбират от висша математика.

    писнало ми е от левичари
  11. 11 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 1421 Неутрално

    Ми то реално им трябват само да помнят 4 те цифри от PIN a на дебитната карта издадена от Дирекцията по Социално подпомагане по местоживеене , каква математика . Ааа и забравих числото под което е записана някоя от компартиите в избирателния списък...

    http://www.flickr.com/photos/39768558@N04/3712408729/
  12. 12 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4038 Неутрално

    До коментар [#8] от "rosiraycheva50._":
    ++++++++++++++++++++
    Да прибавим и едно изключително разглезено поколение!

  13. 13 Профил на doxen
    doxen
    Рейтинг: 702 Неутрално

    Повече не им и трябва освен, ако не са решили да се занимават с професии изискващи по-задълбочени познания. За човек, който иска да бъде филолог или историк не му е нужно повече.

  14. 14 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4360 Неутрално

    То да беше само математиката. Сегашните ученици не са тъпи. Те изобщо не се интересуват от това, което им се преподава. Не се и замислят какво ще правят след година - две, когато станат самостоятелни и всички свои проблеми ще трябва сами да си решават.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  15. 15 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4038 Неутрално

    До коментар [#9] от "Митко Василев":
    Не съм съгласен!Не понасям комунизма,но едно от малкото добри неща беше,че имаше много повече ред и по-високо ниво на дисциплина в нашето средно образование/апропо бях абитуриент през далечната 1991 год./!Поне са ни научили да си уважаваме учителите,защото и до днес ,когато видя някой бивш преподавател винаги го поздравявам/и не само аз доколкото сме си споделяли с мои съученици/!

  16. 16 Профил на д-р Тошков
    д-р Тошков
    Рейтинг: 419 Неутрално

    До коментар [#3] от "oakleaf":

    Глупости, математиката не се е променила съществено от сто години. По-скоро трябва да се оптимизира материала и методите на обучение с цел придобиване на практически познания. Но това важи за всички предмети, не само математика.

    Не математиката е остаряла (което е пълна глупост), остаряла е методиката на обучение и по-скоро е доказано неефективна. Децата не са по-глупави! Напротив по-умни са те виждат, че това което учат е безсмислено и оценката пък няма никакъв стимулиращ ефект. Едно време в комунизма оценката беше награда за да изпъкнеш сред равни. Сега наградата е да вземаш по-висока заплата за да си позволиш по-хубави неща с които да се фукаш. Децата са съвсем наясно, че материалът който се изучава по-математика с нищо не би им помогнало в реалния живот.

  17. 17 Профил на Митко Василев
    Митко Василев
    Рейтинг: 622 Неутрално

    До коментар [#15] от "bat_plamen":

    Очевидно бъркаш ред (дисциплина) с образование. Аз казвам, че системата произвежда функционално неграмотни идиоти и това се вижда навсякъде, като почнеш от най-горе и свършиш във входа си.

    това, че казваш даден факт, не означава, че непременно го харесваш. въпреки че за 95% от аудиторията значи точно това
  18. 18 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Е сега, на автотенекеджиите не им трябва висша математика. Па и за много професии изискващи бакалавър, повече от квадратно уравнение и изчисляване на процент, не им трябва.

    chavo64
  19. 19 Профил на д-р Тошков
    д-р Тошков
    Рейтинг: 419 Неутрално

    И допълвайки по-горното, което писах, за да не стана неразбран:
    Методите на обучение в училище създават неграмотни хора, защото не предлагат стимул за учащите. Ученикът след като не е мотивиран от оценките и същевременно методите на обучение не го мотивират по друг начин и не му предоставят практическа реализация на материала, той не се хваща да го научи и излиза накрая функционално неграмотен. Не е защото е глупав или му се занимава с нещо друго или пък защото математиката е страшна. А защото никой не може да му покаже смисъла.

  20. 20 Профил на kamenpavlov
    kamenpavlov
    Рейтинг: 490 Неутрално

    Аз като знам как бях с тангенси и котангенски...не смея да кажа, че съм грамотен

  21. 21 Профил на гарата
    гарата
    Рейтинг: 922 Гневно

    Тази тенденция не е от вчера и логичният въпрос е защо не се прави ТОТАЛНА РЕФОРМА В ОБРАЗОВАНИЕТО?!?

  22. 22 Профил на Conservator
    Conservator
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Математиката трябва да е строго профилирана и да се учи до едно основно ниво, а не да мъчат децата с тежка висша математика, след като никога няма да им потрябва в живота.

    Trump '16
  23. 23 Профил на kamenpavlov
    kamenpavlov
    Рейтинг: 490 Неутрално

    Всъщност ще се изкажа Да ви кажа противоречах на учителката по математика в гимназията за тригонометричните функции...и тя ме убеждаваше, че ще ми трябват сигурно. Преди 2 години се видях с нея и й казах, че много я уважавам, но наистина...не ми трябваха тези познания. Стига с тези апокалиптични настроения - аз не разбирам от математика, братовчед ми разбира, но не се оправя добре с чужди езици. Свят голям, интереси - всякакви.

  24. 24 Профил на nage
    nage
    Рейтинг: 531 Неутрално

    бе карай бе, нали имат таблет на изплащане

  25. 25 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1536 Неутрално

    [quote#19:"д-р Тошков"]Методите на обучение в училище създават неграмотни хора, защото не предлагат стимул за учащите.[/quote]
    Добре казано. Просто трябва да се обвържат оценките по основни предмети (например математика, английски, информатика) с размера на детските добавки и стипендии. И въпросните оценки да са резултат на ежегодно външно оценяване.

    Има ред изследвания, които показват, че основната разлика между бедни и богати е в склонноста за отложено удовлетворение (delayed gratification) - богатите знаят или са възпитани, че си струва да се положат няколко години труд и да берат плодовете по-късно. Бедните имат много по-къс хоризонт на търпение и в резултат не стигат далеч. Ако им се дават малки поощрения регулярно и при частични успехи, то има по-голям шанс да стигнат по-далеч.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  26. 26 Профил на Млад овчар
    Млад овчар
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Математиката за повечето хора е достатъчна на ниво събиране/изваждане и умножение/делене-да могат да си правят сметката в магазина и да си проверяват фиша за заплатата.

    При все това фактът, че повечето хора не се справят хич с математиката е трагичен. Защо? Защото математиката сама по себе си не е нужна особено, но тя е фитнес за ума, а той трябва и на автотенекеджията!

    Аз не получавам грант!А ти?
  27. 27 Профил на Един приатель
    Един приатель
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Математиката развива мисленето и паметта, а те си трябват с каквото и да се занимава човек в последствие

  28. 28 Профил на Млад овчар
    Млад овчар
    Рейтинг: 374 Неутрално

    [quote#25:"Николай Николов"]изследвания, които показват, че основната разлика между бедни и богати е в склонноста за отложено удовлетворение (delayed gratification) - богатите знаят или са възпитани, че си струва да се положат няколко години труд и да берат плодовете по-късно. [/quote]
    Абсолютно си прав, но това не е проблем на държавата, а на индивида.

    Аз не получавам грант!А ти?
  29. 29 Профил на 1_chrome.
    1_chrome.
    Рейтинг: 1264 Весело

    Ученик в къщи си казва вечерната молитва:
    -Господи, много те моля да направиш Анкара столица на Финландия! Моля те! Моля те!
    Майка му го пита:
    -Какви са тези глупости, които говориш?
    -Ами, днес това написах на изпита...

  30. 30 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1211 Любопитно

    [quote#25:"Николай Николов"]трябва да се обвържат оценките по основни предмети (например математика, английски, информатика) с размера на детските добавки и стипендии. И въпросните оценки да са резултат на ежегодно външно оценяване. [/quote]

    И кой трябва да го направи това?! Сегашните няма да го направят, предишните също не го направиха....

  31. 31 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 934 Неутрално

    Зрелостници са само на години!
    Как са преминавали в по-горен клас, след като нямат необходимите знания? Пак опираме до корумпирана система, или до "задължителното" (хм....) образование!
    Който му се учи - да учи! Насила хубост не става!

    Да разлая троловете!!
  32. 32 Профил на Знам и Мога
    Знам и Мога
    Рейтинг: 740 Весело

    Преподаваме математиката така, както се е преподавала преди 70 години, ако не и повече. Обучението няма никаква практическа насоченост. Например, може ли някой учител по математика да обясни каква задача в практиката се решава с квадратно уравнение? А с тригонометрично?

    Учителите у нас даже не са чували за продукти като Mathematica.

  33. 33 Профил на carwindwrclir
    carwindwrclir
    Рейтинг: 479 Неутрално

    [quote#6:"Митко Василев"]А на над 80 процента не им и трябват повече. Замислете се, така е. [/quote]

    никога не знаеш, кога, какво и защо ще ти потрябва!

    And so something which I thought I was seeing with my eyes is in fact grasped solely by the faculty of judgement which is in my mind.
  34. 34 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1318 Неутрално

    Нормално!
    Не може елитът на нацията да са ДС и борчяги, а учениците да имат стимул.

    nemo malus felix, minime corruptor.
  35. 35 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1211 Гневно

    [quote#21:"гарата"]защо не се прави ТОТАЛНА РЕФОРМА В ОБРАЗОВАНИЕТО?!? [/quote]

    Защото ако я направят, ще лъсне голия задник на нашето образование...Само да припомня, че при първото световно сравнение през 1995 г. българските ученици бяха 5-и в света по природни науки и 7-и по математика. Сега България е на 47-о място по математика от 65 страни.

  36. 36 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1211 Неутрално

    [quote#18:"chavo64"]на автотенекеджиите не им трябва висша математика[/quote]

    Както и философия, примерно....

  37. 37 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1211 Неутрално

    [quote#15:"bat_plamen"]имаше много повече ред и по-високо ниво на дисциплина в нашето средно образование[/quote]

    Защото имаше повтарачи, изключваха от училище, дипломи не се даваха на конвейра, както е сега....

  38. 38 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#6] от "Митко Василев":

    Ученето развива мисленето. Може да не стават математици ама това е все едно ако не смяташ да ставаш футболист, да станеш лоено кюфте без никакъв мускулен тонус, щото няма да ти трябва.

    Birds of a feather flock together.
  39. 39 Профил на Ментор
    Ментор
    Рейтинг: 740 Неутрално

    [quote#16:"д-р Тошков"]Децата не са по-глупави![/quote]

    Напротив. Средното им ниво е драстично по-ниско от това преди 20 и дори преди 10 години. Което е лесно обяснимо - комунистите принудиха много от интелигентните хора да напуснат България. С тях напуснаха и децата им, или пък се родиха в чужбина. Това се отрази страшно зле на всички, защото общото ниво на населението видимо спадна. В по-интелигентна среда дори деца с по-скромни заложби се представят по-добре. Обратно, в западаща чалгаджийска среда деца с потенциал не успяват да го реализират, особено ако родителите не им обръщат достатъчно внимание и разчитат на училището за това.

  40. 40 Профил на bee
    bee
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    До коментар [#29] от "Калибър 6.5Х55":

    Тинейджърки имат контролно. Едната шепнешком пита другата:
    - Миме, как се пише " уздравях ", или " оздръвях "?
    - Ни знам, пиши " ни умрях ".

    Извън черния хумор въпроса с грамотността на учениците е сериозен. Децата не се стремят към знания, което не е добре, а самото образование е затънало в едни батаци, за които никой не го е еня.

    " Истинската мярка за човека е как се отнася към този, който не може да му бъде полезен. "
  41. 41 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1378 Неутрално

    В началото на всяка лятна ваканция баща ни ни връчваше по един руски сборник...

  42. 42 Профил на Rozalina
    Rozalina
    Рейтинг: 540 Неутрално

    Абсолютно сигурно е, че над 40% от хората над 50 също нямат елементарни познания по математика.
    Тези неща не се мереха преди.
    Картинката е жалка от момента, в който се пенсионираха учителите, учили по царско! След това съвеЦката система си каза думата. Резултат: ниска производителност, безработица, беднотия, нещастни хора!

    Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
  43. 43 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 426 Неутрално

    [quote#8:"rosiraycheva50._"]Колкото увеличават парите за образование,толкова повече пада нивото[/quote]

    Е, значи е много лесно да вдигнем нивото на образованието - сваляме рязко разходите и нивото също така рязко скача. Просто, като фасул!

  44. 44 Профил на lowec
    lowec
    Рейтинг: 374 Любопитно

    40% с елементарни познания,това са бъдещите политици

  45. 45 Профил на Rozalina
    Rozalina
    Рейтинг: 540 Неутрално

    [quote#41:"rainbou1"]В началото на всяка лятна ваканция баща ни ни връчваше по един руски сборник...[/quote]
    И какво, прокопса ли много със сборника?

    Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
  46. 46 Профил на blaf
    blaf
    Рейтинг: 555 Неутрално

    Математиката се преподава по АБСОЛЮТНО ОТВРАТИТЕЛЕН начин в средното образование! Просто разни принципни, теореми, аксиоми без обяснение как, защо, кой какво е измислил, защо го е измислил, къде се прилага на практика с примери. Сещам се, че имах само една любима задача 9-ти клас (когато се учи Питагорова теорема) - кой път е по-кратък за ученика и е дадена карта с къщичка и училище, и първият път е по катетите на триъгълник между къщата и училището, а другият е по хипотенузата. Тази задача ме изкефи именно защото виждаш как това което учиш се прилага напрактика... и като се замисля май само с тази любима задача си останах. Затова и обичам физиката.

  47. 47 Профил на baxter
    baxter
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Лошо, много лошо. Срамна статистика.

  48. 48 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 426 Неутрално

    [quote#21:"гарата"]Тази тенденция не е от вчера и логичният въпрос е защо не се прави ТОТАЛНА РЕФОРМА В ОБРАЗОВАНИЕТО?!?[/quote]

    От гледна точка на управляващите - защото такава реформа е трудна, изисква огромен интелектуален потенциал и време / минимум 10 години за да се видят реално резултатите от една образователн промяна!/, много е скъпа / България отделя близо два ПЪТИ по-малък % от БВП за образование, отколкото средно в ЕС/, а и от образование по-трудно се краде... Като се прибави към това и фактът, че на повечето родители не им пука - никакъв шанс за образователна реформа!

  49. 49 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3584 Неутрално

    Като последните 7-8 министри на финансите употребяват математиката само за лична изгода за не за държавните дела това се отразило и на учениците!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  50. 50 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2075 Неутрално

    Абе хора колко пъти на ден в продължение на 365 дена ви си е налагало да решавате задачи за квадратно уравнение и да работите с корени без да ги сравнявате( това е най лошото ниво).Чел съм доста автобиографии за милиардери и повечето от тях хабер си нямат от висша математика.Могат да събират,изваждат,делят и умножават, така,че нека не бъдем такива песимисти.Миналата седмица прочетохме,че деца от варненска математическа гимназия са спечелили награда от НАСА,както се казва -За всеки влак си има пътници.

  51. 51 Профил на Ментор
    Ментор
    Рейтинг: 740 Неутрално

    [quote#32:"Знам и Мога"]Например, може ли някой учител по математика да обясни каква задача в практиката се решава с квадратно уравнение?[/quote]

    И ако никоя не се решава, какво? По тая логика наученото до 3-ти клас е напълно достатъчно. А при наличието на калкулатори дори и то е много.
    Какво е практическото приложение на географията, историята и литературата? Да не говорим за етиката или философията. За масовия тъпанар е нулево, т.е. и тия предмети могат изцяло да отпаднат.
    Целта на образованието не е да те научи на шаблони за правенето на едно или друго.

  52. 52 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 1002 Неутрално

    това е плашещо. всички тези полуграмотни, некадърни, алчни и завистливи хорица директно се вливат в редиците на БКП и ДПС...

    не ни чака добро бъдеще с некадърни граждани...

    РЕФОРМИ !
  53. 53 Профил на nefpanta22
    nefpanta22
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#3] от "oakleaf":

    Ти даваш точната причина. С ниското възпитание с мъртвите души в клас с невъзможността да наложиш дисциплина в час, се стигна до тук. В това отношение поне стигнахме американците.

  54. 54 Профил на nefpanta22
    nefpanta22
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#52] от "Rage Against":
    Без майтап,ти направо ме уплаши. Като гледам социологията на елитната партия РБ, положението е стряскащо.

  55. 55 Профил на blaf
    blaf
    Рейтинг: 555 Неутрално

    [quote#32:"Знам и Мога"]Например, може ли някой учител по математика да обясни каква задача в практиката се решава с квадратно уравнение? А с тригонометрично? [/quote]

    Първо да спомена, че и аз мисля, че твърде много се набляга на квадратните уравнения без да се обясни как, защо, къде. Ето защо е добре физика и математика да си взаимодействат повече - във физиката в средното, квадратното уравнение може да се използва да се изрази как се движи нещо към което е приложена някаква сила и се сещам, че сме смятали няколко такива задачи в средното (силата най-често беше гравитацията). За тригонометричните не се сещам, но предполагам че и за тях може да се намери някаква полза в реална ситуация и да се види защо изобщо са измислени.

  56. 56 Профил на tromokrat
    tromokrat
    Рейтинг: 374 Неутрално

    И аз не мога. И не ми и трябва. Винаги съм бил с насоченост към хуманитарните науки. Тъй като никога не съм искал да се занимавам с математика тези задачи ми бяха безсмислени.

    Gott mit uns! Meine Ehre heißt Treue! Православие или смърт!
  57. 57 Профил на Firefly
    Firefly
    Рейтинг: 879 Неутрално

    Ами господа " експертите" да видят как се препуска през материала до четвърти клас. Колко информация се преподава,като обем и как децата още не са затвърдили едно знание, получават ново. А нека и висшата математика отново си отиде при висшистите, вместо да я включвате в средното образование.
    Децата са много умни и се справят, просто системата е повече от
    неудачна.

  58. 58 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 934 Неутрално

    До коментар [#41] от "rainbou1":

    Личи си че са били на руски! По името!

    Да разлая троловете!!
  59. 59 Профил на nefpanta22
    nefpanta22
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#41] от "rainbou1":
    Спомням си руските книжарници. Там имаше всичко. Технически пособия .Даже взривно дело за калпазани като мен. Абсурд е да купиш нещо такова от обикновена книжарница .Това си е ръководство по тероризъм . Да не говорим пък за разните видове кръжоци. Сега ако искаш да запишеш някъде хлапето да тренира ,трябва да плащаш Безплатно е да куфееш по Азис.

  60. 60 Профил на blaueaugen
    blaueaugen
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Нали някои коментираха преди време, че методиките на PISA не били адаптирани и не можели да измерят гения на българчетата. Сега с изследването на МОН резултатите са дори още по-лоши. Колко още диагнози трябват, за да се пристъпи към лечение?

  61. 61 Профил на Божидар Здравков
    Божидар Здравков
    Рейтинг: 217 Неутрално

    1. За какво е нужна математиката? Чисто прагматично - за целия технически свят около нас.
    2. За какво изобщо е обучението, извън боравенето с картата за социални помощи? Човек с обща култура има широта на възгледа, възможност за преценка и избор на правилни решения, не е толкова лесно манипулируем. Чисто прагматично, не ви ли стига?
    3. Ако нямаш вътрешна потребност от знания, любопитство към света, никаква образователна система няма да ти помогне. А нелепиците: преподават скучно, не е забавно, дойдоха при нас след половин век. Мисля,че Рей Бредбъри имаше разказ за една учителка от бъдещето, която за да поддържа интереса прави фокус. По някое време и се откача едната презрамка на сутиена, а на края на урока тя казва: следващия урок може да се откачи и другата презрамка.

  62. 62 Профил на blaueaugen
    blaueaugen
    Рейтинг: 479 Неутрално

    [quote#2:"nenad"]Боя се, че нашата нация винги е била ниско квалифицирана и зле образована... [/quote]
    Зависи колко го мързи човек. Според мен резултатите от това изследване отразяват като с огледало съотношението на висококвалифицираните българи спрямо по-слабо образованите им сънародници. Имаме малък процент професионалисти на световно ниво, 30-тина+ процента добре образовани и компетентни хора и 50-60 процента посредствени/необразовани. Предполагам, че в по-богатите държави процентът на добре образованите е по-голям за сметка на посредствените. Ножицата обаче се разтваря все по-широко, и то не само у нас.

  63. 63 Профил на pinkpearl
    pinkpearl
    Рейтинг: 471 Неутрално

    До коментар [#19] от "д-р Тошков":

    Г-н Тошков, неотдавна минаха световните тестове PISA. Ученици от 9 клас решаваха предимно задачи от типа: турист се движил с 5 км в час, вървял от толкоз до толкоз часа, колко километра е изминал. Или: с каква скорост трябва да се движи шофьор, тръгнал от град А в 8 часа, за да стигне навреме за среща в 12 часа в град Б, разстоянието между градовете е дадено. Бяха на две части, примерно туристът на отиване вървял с една скорост нагоре, на връщане с друга скорост надолу. Примерно ви предавам съдържанието, повечето задачи бяха за път, скорост и време.
    Какви толкова нови методи на преподаване на такъв тип задачи мислите, че има по света, че учениците от повечето държави са се справили масово, а нашите са се провалили масово? Нима има нещо непрактично и неприложимо в изчисляването на скоростта на автомобил? Или колело? Или пешеходец? Защо ние с уж остарелите методи се справяхме със задачи с такава трудност в 5-6-7 клас, сега не могат в 9-ти?

  64. 64 Профил на pinkpearl
    pinkpearl
    Рейтинг: 471 Неутрално

    До коментар [#19] от "д-р Тошков":

    Не съм против нови методи на преподаване. Напротив, горещо приветствам всичко разумно в тази област.

  65. 65 Профил на nefpanta22
    nefpanta22
    Рейтинг: 426 Любопитно

    Без математика нищо не става. Нали говорим за ИТ сектора. Без математика не става. Инженерните профили също. ЦПУ то как да му направиш програмата. Нали говорим за висока производителност. Архитектура, физика химия. Вярно и даскалите имат своята вина, че не правят математиката разбираема. А това става с практическа насоченост.Много ме е яд че бастисаха техникумите. Там нещата се кръстосваха. Математика -практика с високо технологични машини. Щом тъпанар като мен се справя, значи методиката е била вярна .Познавам хора с машиностроителни фирми, който дупе дават за такива работници .Няма .

  66. 66 Профил на nefpanta22
    nefpanta22
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#61] от "baza":
    При такава даскалица се записвам от първи клас.Ама искам ускорено обучение. Иначе що не повторят "На учителя с любов" Може на мястото на някой турски сериал.

  67. 67 Профил на Майндърбайндър
    Майндърбайндър
    Рейтинг: 1418 Весело

    Да включат в матурите за тази година разпределение на местата в ЦИК,макар че е за 6-ти клас.

    ГЛАВАНАЦИТЕ РОДИНАТА ОНОЖДАТ
  68. 68 Профил на ivanchoLA
    ivanchoLA
    Рейтинг: 1316 Весело

    [quote#65:"nefpanta22"]Без математика нищо не става. Нали говорим за ИТ сектора. Без математика не става. [/quote]
    Ееее изложи се, една висша си е направо математик за завършващ в Европа, да се не напъват децата щото мноо трудна тая математика ...

    #notmypresidentAmericans strive for excellence, Europeans for mediocrity ... да не би цоциализъм играло, не би чудо видяло (c) ivanchoLA2012
  69. 69 Профил на mirohero
    mirohero
    Рейтинг: 902 Неутрално

    До коментар [#53] от "nefpanta22":

    Имам дете в 3 клас в САЩ - вчера гледахме "Космос" новото научно предаване, и тя разбира и задава въпроси по темата за черни дупки, релативизъм и сингулярности - та представите ти за нивото на американското образование са адски далече от истината. Догодина ще учи квадратни уравнения, до завършване на средно образование би трябвало да покрива нормалното за една математическа гимназия в БГ ниво - и това е не-специализирано обществено училище. Отделно в Америката си има и "академии" - училища за деца с таланти, където се влиза само с изпити подобно на университет - след 5-ти клас.
    Само че, децата ми не прекарват 10 часа на ден в учене наизуст на стихотворение с 3 вариации на думата "врабче" например, ами решават приложни задачи по математика и физика по няколко часа на ден по време даже на редовните учебни часове...

  70. 70 Профил на nefpanta22
    nefpanta22
    Рейтинг: 426 Любопитно


    До коментар [#34] от "СДС":
    Заради твоя коментар се сетих за "черната" Златка и пак се посмях. Ама май не е за смях.

  71. 71 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1318 Любопитно

    До коментар [#65] от "nefpanta22":
    Познавам хора с машиностроителни фирми, който дупе дават за такива работници .Няма .
    .............
    А заплата дава ли или чифте пищови и музиката да свири?
    Не е за смях, ама то пък какво друго му остава на човек.

    nemo malus felix, minime corruptor.
  72. 72 Профил на nefpanta22
    nefpanta22
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#69] от "mirohero":
    Май не е само заради американската система. А защото ти е дъщеря и българче.Ген какво да го правиш. Иначе с черната дупка ме уби.Да ти е жива и здрава.

  73. 73 Профил на hinin37
    hinin37
    Рейтинг: 531 Неутрално

    За какво им е да знаят математика? Нали могат да присметнат 70 - 80 банкноти и да си купят някаква диплома за "вишу"...57 университета ги чакат....

  74. 74 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1318 Любопитно

    До коментар [#69] от "mirohero":
    задава въпроси по темата за черни дупки, релативизъм и сингулярности
    ............
    Добре, не учат ли в Америка да речем оня разказ, дето едно конче тичало, тичало из двора, весело и доволно, добре ама дошъл старшия и казал, че е болно от шап и се налофило да го заколят, пък като го направили на вурст, се оказало, че нищо му няма.
    Какво е искал да каже авторът?

    nemo malus felix, minime corruptor.
  75. 75 Профил на zapoznat
    zapoznat
    Рейтинг: 419 Неутрално

    До коментар [#65] от "nefpanta22":

    Много плюсове от мен - абсолютно съм съгласен...защо се оплакваме, че сме бедни-ами какво произвеждаме, което да е с висока добавена стойност? Математиката развива МИСЛЕНЕТО, и е грях на учителите, които не могат да събудят интереса. Родителите също! Никой не е казал да стането доктор по математика, но в днешно време прогресират можещите в трудните предмети-математика, химия, физика...психолози много.

  76. 76 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1435 Весело

    До коментар [#69] от "mirohero":

    Де бре, айде посмали малко! Като се има предвид, че трети клас в САЩ са седем- осемгодишните...
    Пък и като знам математиката в SAT изпита за колежа какво ниво е...

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  77. 77 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1016 Неутрално

    Не трябва вече наука.
    Цялата наука се събира в един таблет заедно с всички книги на земята и си го слагаме в джоба.
    Но като си го сложим там по умни ли ставаме?
    На всеки от нас са падали по леки или по тежки предмети на главата.
    Но можем ли ние вооръжени с компютри притежаващи немислима изчислителна мощ да изведем математически законът за всемирно привличане както Нютон.
    Не разбира се хиляди гениални хора със своят интелект са довели милиарди прости чукондури до това ниво на цивилизация която съществува днес.
    Не повече от 1000 човека днес градят фундамента на бъдещето другото сме копи/пеист.
    Но как да открием тези хиляда който променят светът?
    Именно тука ни трябват така наречените науки които всички изучават за да може сред милионите песачинки който водата на познанието отмива да останът накрая две три златни люспи в тасчето на златотърсача.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  78. 78 Профил на mirohero
    mirohero
    Рейтинг: 902 Неутрално

    До коментар [#76] от "Хриси":

    на 8-9 години са в 3ти клас. От глупави холивудски филми, в БГ всички си мислят че в САЩ има само гета.

  79. 79 Профил на nefpanta22
    nefpanta22
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#71] от "СДС":
    Ами моята е 1500 лева. Иначе помагам на разни приятели на шефа, та си докарвам от горе ако не ме мързи. От делени сме от другия башибозук, та сме нещо като аристокрация. Имам поглед върху една друга фирма ,та там има едно лапе около 25 годишно. Гледам го идва когато си иска .Веднъж в осем друг път на обед. Имаме се с шефа, та го питам какво става.- Аз казва съм се разбрал с него. Идва, върши работа и си тръгва. Ергенче било момчето, цяла нощ с каките и се успивало. Не ми е удобно да питам какво му плаща . Е ,сега нали знаеш в Пловдив и София се плаща по добре ,ама всичко е на пазарлък и според зора .Говорим за сериозни фирми и хора. Защото има хора които въртят парите на някой друг и се мислят за голямата работа ,а са кухи лейки .Такива не плащат. Ако те интересува, аз си имам правило. Влизам в фирмата и ако няма до ЦПУ то маса с стол, казвам че съм търсил тоалетната и си тръгвам.

  80. 80 Профил на mirohero
    mirohero
    Рейтинг: 902 Неутрално

    До коментар [#72] от "nefpanta22":

    Че е генетично, то ясно. Затова и програмата за натурализация на емигранти в САЩ се нарича "Програма за генетично разнообразие"...Но мисълта ми беше, в страната има мнооого хора с интелект и образование, за разлика от общата представа в България, че американците са сбирщина от надрусани криминализирани чернилки. И то не е виновен точно Холивуд за тази представа, щото има и много стойностни и реалистични филми, ама не всичко в БГ се гледа или излъчва по кина и телевизия...
    Българската образователна система е принципно много зле в момента - абсолютно откъсване на академични концепции от приложност и примери, изключително време се отделя на "богатсвтото на български език и култура" , т. е. все едно на американчетата в 1-ви до 3-ти клас да им преподават произведения на Шекспир, за да добиете идея за сложността на изказа, вариациите и анахронизма на използвания език - естествено че никой няма да разбере нищо на 7-10 годинки, това е за ниво лингвистика и минимум мастърс. Проблемът е че в БГ подобни сложни художествени концепции чрез стихчета, поеми, разкази и т.н. учебната програма се опитва да навре в главите на децата от основно и средно образование - те не само че не могат да разберат, ами губят интерес, а и не им остава време за приложни науки...В резултат - нито български научават, нито математика/физика/химия.

  81. 81 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 1002 Неутрално

    До коментар [#54] от "nefpanta22":

    ти си комунист. ти трябва да се радваш, че вашият електорат е съставен предимно от унтерменш

    РЕФОРМИ !
  82. 82 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 1002 Неутрално

    До коментар [#53] от "nefpanta22":

    шибаняк, пак американците са ти виновни, нали? все някой друг ти е виновен. но ти няма да си възпиташ малките прости политкомисарчета на ум и разум и на честен труд?!?

    РЕФОРМИ !
  83. 83 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 426 Неутрално

    [quote#53:"nefpanta22"] С ниското възпитание с мъртвите души в клас с невъзможността да наложиш дисциплина в час, се стигна до тук. В това отношение поне стигнахме американците.[/quote]

    Бих Ви посъветвал да не се изказвате за американското образование. Само човек, който наистина никога не е стъпвал в тамошно учебно заведение може да напише цитираното по-горе!

  84. 84 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 1002 Неутрално

    До коментар [#69] от "mirohero":

    стига ти да отвориш edx.com и coursera.com, за да видиш колко е "ниско" нивото на курсовете там.

    аз една статистика успях да изкарам в едх с огромни усилия. а смея да твърдя, че с математиката бях много добре и в гимназията и в университета.

    но българската червена измет не спира да твърди, че Америка им била разбила свръхуспешното средно образование и още по-прогресивното, единственото в света "вишо" образование...

    РЕФОРМИ !
  85. 85 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 1002 Неутрално

    До коментар [#72] от "nefpanta22":

    ти изобщо обелвал ли си една приказка с американец? или с германец? или с руснак? или с украинец? или с китаец? или с индиец?

    къде ги крият такива като теб? дето живеят в някакви измислени черни путинови дупки?!? дупки, в които влиза знание и не излиза нищо... черни комунистически дупки...

    РЕФОРМИ !
  86. 86 Профил на nefpanta22
    nefpanta22
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#74] от "СДС":
    Е хайде сега, това е класика. Но се сещам за една друга класика. Как стоеше по цял ден в кръчмата и пиеше от лютата ракия, та да забрави че е много беден. А сегинка кажи какво е искал да каже автора.

  87. 87 Профил на mirohero
    mirohero
    Рейтинг: 902 Неутрално

    До коментар [#74] от "СДС":

    В час учат разни текстове, но те са основно свързани с природата - като какви животински видове къде живеят, какво правят и какво хората са научили и използвали като идея докато ги наблюдават; или с устройство на американската политическа система и история и как се е стигнало до тук - това от втори клас. Имат много проекти да четат и представят книги по свой избор, като за пред класа трябва да напишат кратко резюме на книгата, кои са героите, какво и защо са правили/извършили, и какви изводи може да си направим....МНООООГО рядко съм срещал стихчета досега - даже и елементарни детски. Поезията е по-принцип трудна концепция и малките деца ама нищо не биха разбрали. На вас и на мен детските стихчета може да изглеждат интересни, но за дете са абсолютна и неразбираема глупост. Особено използването на нестандартни поетични изкази за съществителни и прилагателни. Иначе от 2-ри клас ежедневно учат по 10-20 нови думи от различни текстове и в клас трябва да ползват стандартни тълковни речници, за да им намират обяснението и да намират по няколко синонима и антонима, както и да съставят изречения с тях - това е част от ЕЖЕДНЕВНАТА задължителна програма във всяко едно публично училище.

  88. 88 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4354 Неутрално

    Много, много е объркан начина на поднасяне на научния материал на децата.
    Преди петдесет години завърших среднотехническо образование. До средата на трети курс в механотехникума изучавахме обикнована математика. Обаче я изучавахме с най големи подробности.Оттогава в ума ми е осатанала Питагоровата теорема, че квадрата на хипотенузата на правоъгълен триъгълник е равна но сбора от квадратите на катетите. Да не говоря и за други ей такива нещица като употребата на синуси и косинуси при изчисляване на височини и разстояния. Оттогава в ума ми са останали цифрите 3,4 и 5 с помощта на които по питагоровата теорема може да се определи дали един триъгълник с вид близък до правоъгълния дали наистина е правоъгълен.. От пресечната точка на двата катета измерваш по единия три единици, отбелязваш, на другия пет единици, отбелязваш и мериш разстоянието между двете отбелязани точки, ако това разстояние е пет единици значи триъгълника е правоъгълен. По същия начин може с тези мерни единици да се построи правоъгълен триъгълник. До пети клас съм учил най обикновено смятане до редици на числата и НОК (най общо кратно). А сега какво. От любопитство прегледах преди време математика за трети клас. Там до някъде им преподават деление и умножение и изведнаж почват с някакви окръжности и пресичащи ги други окръжности и в тях някакви разноцветни групи хора като се омешват тези хора коя група къде трябвало да отиде като във всяка окръжност се оставяло по един различно оцветен. И това трябва не да се изчисли а да се докаже по бих казал интуиция някаква. Ми как едно дете на девет години ще го заинтересува нещо такова отвлечено. Дори за мене който все пак съм учил начален курс на висша математика, диференциални уравнения. Това направо ме затапи.След това се заинтересувах за този материал и научих, че бил от материята на статистиката. Нерде Ямбол, обикновена математика за трети клас както би трябвало да бъде ( за сведение на нашите учебници до пети клас пишеше сметанка, на сегашните, математика), нерде Стамбул, начален курс на висша статистика в тези математики за трети клас.

  89. 89 Профил на Ridiculous Върнете стария сайт!
    Ridiculous Върнете стария сайт!
    Рейтинг: 783 Любопитно

    До коментар [#47] от "baxter":

    Срамна, но поне вярно отражение на действителността. На мен ми омръзна от данни, които се събират едно към гьотерем и захаросват ада.

    От друга страна, време е тези данни не само да се публикуват по вестниците и тук да се тюхкаме и да си чешем езиците или пръстите по клавиатурите, а най-накрая да станат повод за анализ на причините за това състояние, предлагане на решения и изграждане на истински образователни политики. Иначе догодина пак ще сме паднали надолу и пак ще цъкаме с езици.

  90. 90 Профил на Легионер
    Легионер
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Това вече е сериозен проблем. Това означава, че през целият 12 годишен цикъл на обучение тези деца (защото те още са деца) не са положили основите на знанияа, които трябва да им дадат насока за бъдещето им развитие - личностно и професионално. Лошо е, защото тези деца след 25 по-малко от 10 години ще сеналожи дани плащат на нас пенсиите със своя труд и данъци.
    В България за периодаса 2007 - 2013 година са били договорени 0 лева от еврофондове за образование. Нека тогавашните управляващи излязат и дадат обяснение. Защото децата са нашето бъдеще. И ако те са необразовани, тогава вината е не само в самите тях, но и в техните родители - ние.

    Отговарям и общувам във форума само с хора, които спазват добрия тон, уважават чуждото мнение и са коректни в изказванията си.
  91. 91 Профил на nefpanta22
    nefpanta22
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#85] от "Rage Against":
    Казвам аз че в РБ е пълно с елитарни умове и привличат такъв електорат, ама кой да ми вярва. За американците наскоро пак имаше изследване не помня колко процента, смятат че слънцето се върти около земята. Спомням си и че американците са воювали срещу руснаците през втората световна. Няма лошо, сигурно е руска диверсия. Иначе съм живял в Германия 10 години. Нищо лошо не съм казал за тях. И друг път е ставало въпрос че познавам руснаци и украинци. С един такъв съм бил в лагер доста време. Виж индийци , китайци и американци не познавам и чувствам празнина от този факт, както и срам .Виж че съм комунист жестоко ме обиди, поради факта че в сегашното правителство има доста кадри на СДС. А пък аз не долюбвам , както БКП така и нейната дъщерна фирма СДС, ДСБ, РБ, ДС, СС, ЦРУ, КГБ. Опа отнесох се. А бе разбра ме.

  92. 92 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3244 Неутрално

    Много ми е интересно да видя съпоставка на резултатите, задачите за 12. клас да ги дадат и на учениците от 11. клас, да видим приносът на 12. клас какъв е. Всеобща тайна е, че клони към нула и бива всенародно бойкотиран от абитуриентите. Ако има някакво подобрение, то е заради ходенето на частни уроци за предстоящите кандидатстудентски изпити.

    Местни избори 27.10.2019. Коалиция "Гешев е радост" (ГЕРБ, ДПС, БСП, ВМРО, Атака)
  93. 93 Профил на nefpanta22
    nefpanta22
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#82] от "Rage Against":
    С сигурност си продукт на някой американски колеж. Що си мисля така, ами по възпитания език. Една кака сега ни е на гости в България. И тя шибаше Европейския съюз. Малките комисарчета (вече не са малки) не ги закачай, щото ще стане много сложно.

  94. 94 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 747 Любопитно

    Малко интересна математика от мене.

    1-1+1-1+1-1.... да безкрай = 1/2

    1 + 2 + 3 + 4 + 5 + ....... = -1/12



    If you are going through hell... Keep going!
  95. 95 Профил на baxter
    baxter
    Рейтинг: 636 Неутрално

    [quote#89:"Ridiculous"]Срамна, но поне вярно отражение на действителността. На мен ми омръзна от данни, които се събират едно към гьотерем и захаросват ада. [/quote]Абсолютно съм съгласна. Истината трябва да се показва, а това е срамната истината в момента в училищата у нас.

  96. 96 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2542 Весело

    До коментар [#46] от "blaf":

    Нашия учител по математика(лека му пръст) имаше един лаф:
    Хванете едно куче, изведете го на площада и му ударете еднатояга по задника! С гаранция ще го пресече помсредата, вместо да обикаля(по катетите)!

    I Want To Believe
  97. 97 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4481 Весело

    Ние като я знаем много , и като знаем уравнението на Шрьодингер и доказателството на теоремата за непълнотата каква файда?!

    klimentm
  98. 98 Профил на Yankee
    Yankee
    Рейтинг: 740 Неутрално

    [quote#32:"Знам и Мога"]Например, може ли някой учител по математика да обясни каква задача в практиката се решава с квадратно уравнение? А с тригонометрично? [/quote]

    С квадратно уравнение се решават задачите за ускорение на паадащо тяло и балистична крива на хвълено/изстреляно нагоре (напред) тяло. А с тригонометрични изрази се описват всички хармонични процеси и явления и голяма част от геометричните задачи. Изглежда си случил на калпави учители и нито знаеш, нито можеш

  99. 99 Профил на gfn_666
    gfn_666
    Рейтинг: 374 Любопитно

    Ще става и по-зле. По-зле в България, по-зле и по света. През последните години, а дори и десетилетие наблюдавам пълна човешка деградация и образиванието е едно от тях....

  100. 100 Профил на nefpanta22
    nefpanta22
    Рейтинг: 426 Неутрално


    До коментар [#81] от "Rage Against":
    Казва се унтен ман, което значи долу човек. Явно си имал предвид халб менш, което значи полу човек . Един изявен демократ ,трябва да ги знае тези неща и да не допуска грешки. И понеже си ми симпатичен когато кажеш колко си голям демократ, кажи и това Ich bin ein echter Arier.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK