Депутати от БСП предлагат възрастта на ползваните за такси автомобили да се увеличи

Снимка от последния протест на таксиметровите шофьори, който се състоя през ноември в София. Едно от исканията им беше да отпадне възрастовото ограничение за автомобилите.

Снимка от последния протест на таксиметровите шофьори, който се състоя през ноември в София. Едно от исканията им беше да отпадне възрастовото ограничение за автомобилите.



Автомобилите, с които може да се извършват таксиметрови превози, да са на възраст до 15 вместо записаните сега 10 години, предлагат депутати от левицата. Те искат още да се промени Законът за автомобилните превози и в частта му, касаеща регистрацията за таксита на автомобили втора ръка, като вместо сегашното положение те да са на до 5 години, да бъде записано до 8 години.


Народните представители от транспортната комисия в НС Петър Мутафчиев и Георги Свиленски смятат, че е нужно освен въведените през 2009 година горни граници на цените на таксиметровите услуги да се въведе и долна граница, за да няма нелоялна конкуренция.


Според Петър Мутафчиев е нужно да се подготвят и изменения в подзаконовата нормативна база, като се въведат сертификати за експлоатация на всеки един автомобил. "По-важно е да се знае, че автомобилът предоставя необходимите удобства за извършване на обществения превоз, отговаря на определени условия, че е на 100% технически изправен, и това да бъде сертификат, който да се издава всеки път, когато се премине на преглед през съответните държавни органи", допълва той.




На въпрос дали ще има парламент, който да приеме тези промени, Мутафчиев бе категоричен, че ще има. "Смятам, че ироничният въпрос не е подходящ, тъй като самият факт, че ние правим предложения, означава, че въпреки невъзможността днес да заседава парламентът ние продължаваме своята работа", каза още депутатът.


През ноември в София се състоя протест на таксиметровите шофьори, като едни от исканията бяха да се отменят възрастовите ограничения за ползваните автомобили. Те настояваха също да могат да ползват BUS лентите и да преминат на патентен данък.

Коментари (48)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Angelina
    Angelina
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Прави са си таксиметровите шофьори, може ли на всеки 10 години да си сменяш колите, а и те новите не са никак евтини.

  2. 2 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 914 Неутрално

    В едно нещо имаше що-годе читав стандарт, и него ще попилеят! Който не е виждал 9-годишно такси, което е плющяло само по чудесните български пътища, само той би се вързал!

    Доброто е заразно
  3. 3 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1829 Любопитно

    До коментар [#1] от "Ангелина":

    Викаш, може и 30-годишни таратайки да ни возят, а?

    Some say the end is near, Some say we'll see Armageddon soon, I certainly hope we will, I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.
  4. 4 Профил на moriarti
    moriarti
    Рейтинг: 808 Весело

    Направо да ги направят 55 годинки, та да могат и "Москвич" и "Лада" да се завърнат (триумфално). В "братска" Куба няма таквизи ограничения и хорицата още си ползват разни возила.

    Апропо, някой грижа ли го е за клиентите?

    "ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"
  5. 5 Профил на yokicha
    yokicha
    Рейтинг: 538 Неутрално

    Те на 10г., такситата са по на 1 милион километра.
    Нека ги карат до 1,5 милиона, а после ще обясняваме, как ще намалим смъртността по пътищата и катастрофите.

  6. 6 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2937 Неутрално

    И долна граница на цените трябва да има. Не може само горна.

    Как така ще караш на 50 стинки на километър.

  7. 7 Профил на Angelina
    Angelina
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#3] от "Хриси":

    30 не, но 15 годишни е добра възраст, тъкмо тийнейджърска

  8. 8 Профил на alexsilver
    alexsilver
    Рейтинг: 1289 Любопитно

    [quote#1:"Ангелина"]Прави са си таксиметровите шофьори, може ли на всеки 10 години да си сменяш колите, а и те новите не са никак евтини. [/quote]

    А картеладжиите как да изгонят дребните "вредители"?
    Цялата политика на ОПГ-то беше да се съсипят и разорят дребните и средни фирмички, които само се пречкат в краката на едрите крадци. Пък и много по-трудно е да се изнудват много на брой дребни собственици, вместо "рицарски" да се договорят с няколко едри собственика...

  9. 9 Профил на Другари, дамските въшки са срам за комсомолките!
    Другари, дамските въшки са срам за комсомолките!
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Комунягите се чудят как да погубят повече хора! Да върнат праисторическите таксита, да върнат и тютюнопушенето!
    До кога ще ви търпим чуг*ни!

    "Единственото хубаво нещо, което идва от изток, е слънцето." - финландска поговорка.
  10. 10 Профил на yokicha
    yokicha
    Рейтинг: 538 Неутрално

    До коментар [#6] от "realguru":

    Като не плащаш разрешителни, сигурно може.

  11. 11 Профил на 100 Рублей за Доллар
    100 Рублей за Доллар
    Рейтинг: 1078 Весело

    До коментар [#1] от "Ангелина":

    Алоуууу, Позитано 20 ли е??!?!? Таксиметровите автомобили правят по 60-150 000 км годишно, след 3-5 вече са за смяна, иначе са опасни за околните...

    Жуеш нагло ть1 хамон... Ах, как видно что шпион...!
  12. 12 Профил на Михаил
    Михаил
    Рейтинг: 754 Неутрално

    Има ли някъв прогрес от последните 5 години дето се постигна и да не искате да го изтриете...

    Scientia non habet inimicum praeter ignorantem.
  13. 13 Профил на alexsilver
    alexsilver
    Рейтинг: 1289 Любопитно

    [quote#5:"yokicha"]Нека ги карат до 1,5 милиона, а после ще обясняваме, как ще намалим смъртността по пътищата и катастрофите. [/quote]

    С твоите тенекиени очила на очите едва ли си забелязал, че много от най-тежките катастрофи стават с нови или почти нови коли, управлявани също от "нови" или "почти нови" водачи с хипертрофирано его и надуто самочувствие от окрадените по различни начини мангизи, с високомерно отношение към "пейзаните". Тия хора съвсем сериозно смятат, че и физическите закони могат да бъдат нарушавани безнаказно. Ама се оказва нещо по-различно. В последните три месеца имаше няколко много тежки катастрофи с много жертви, с млади водачи по на двадесетина години и нови луксозни возила, най-често БМВ. Това да ти говори нещо?

  14. 14 Профил на Hristo Athom Yordanov
    Hristo Athom Yordanov
    Рейтинг: 381 Неутрално

    По братски съветски почин връщаме лентата назад.
    Та да може и малкото, което е било направено през тези 25 години да бъде срутено и разрушено.

    Следваща стъпка - срутване на всички молове и магазини и реабилитиране на ХОРЕМАГ-а!

    "Being second is being the first one of those who lose" A. Senna
  15. 15 Профил на moriarti
    moriarti
    Рейтинг: 808 Весело

    До коментар [#12] от "Михаил":

    Не, няма! Какви са тези въпроси, какъв е този нездрав интерес? Вие явно сте шпионин на империалистистите и искате да рушите прогреса у нашата цъфтяща социалистическа Родина?

    Явете се немедлено в "6-то районно" за справка.

    "ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"
  16. 16 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 1959 Весело

    До коментар [#1] от "Ангелина":


    [quote#1:"Ангелина"] може ли на всеки 10 години да си сменяш колите,[/quote]Може-ако са таксита.Знаеш ли колко километра изминава едно такси за 10 години?!Иначе нека карат стари коли,ама за частни нужди-ако ще изпълняват обществени услуг0нека да ползват здрави коли!

  17. 17 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Еб.си глупостите!
    Такситата до 15 годишни, да ползват бус-лентите и да се въведат минимални цени. По-големи идиотии не можаха ли да измислят?
    При положение, че навъртат доста сериозен пробег, да речем по 100 км. на ден (което е абсолютен минимум, може би навъртат и по 200-300 км.), за една година правят минимум по 35-40 хиляди километра., за 10 години - 350-400 хиляди километра, което и при добра поддръжка, с нашите пътища и ниво на обслужване в автосервизите, а и с оглед многото качвания и слизания от колата, напълно съсипва колата, тоест тя е пределно амортизирана и не може да се използва за извършване на превози на пътници.
    А въвеждането на минимални тарифи е пълен абсурд. Аз и сега не виждам някой да кара на под 70-75 стотинки на километър.
    Нелоялната конкуренция е в копърките, които карат без апарати, надуват сметки, карат по договаряне и тъй нататък.

  18. 18 Профил на strk
    strk
    Рейтинг: 232 Неутрално

    Има няколко добри закона вкарани последните години и сега комунягите искат да ги отменят всичките. Дай да се возим на дърти таксита и да се пуши в заведенията. Тъпаци!!!

  19. 19 Профил на alexsilver
    alexsilver
    Рейтинг: 1289 Любопитно

    [quote#9:"NOрешарски, и всички комунистически б****ци!"]Комунягите се чудят как да погубят повече хора![/quote]

    Боко Велики въобще никога не се е чудил как да постигне по-добър резултат в това начинание. Само вдигането на максималната скорост по магистралите до 140км/ч уби повече хора, отколкото ПТП, предизвикани заради техническа неизправност...

  20. 20 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#4] от "moriarti":
    [quote#4:"moriarti"]Апропо, някой грижа ли го е за клиентите?[/quote]

    Клиентът гледа колата, гледа шофьора, гледа тарифата и избира.
    Тази, с десетгодишния срок, бе лудо лобиране на едни вносители на автомобили, на едни "таксиметрови" компании, които лизинговаха внесените основни средства, а кандидат собствениците бяха превръщани в роби.
    Тази също бе врътка на кръга около Малкия Мук и една банка, позната като банката на Цеко Минев.
    Някой задал ли си е въпроса, защо само в този сектор на автомобилните превози има такова ограничение?

    Ecrasez l’infâme
  21. 21 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 1959 Неутрално

    До коментар [#7] от "Ангелина":


    [quote#7:"Ангелина"]15 годишни е добра възраст,[/quote]За циганска булка-може,но не и за такси в България.

  22. 22 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 1959 Неутрално

    До коментар [#9] от "NOрешарски, и всички комунистически б****ци!":


    [quote#9:"NOрешарски, и всички комунистически б****ци!"]Комунягите се чудят как да погубят повече хора! Да върнат праисторическите таксита, да върнат и тютюнопушенето! [/quote]да добавим и отмяната на забраната да карат автобуси от детски екскурзии в тъмната част на деня.

  23. 23 Профил на koko65bg
    koko65bg
    Рейтинг: 992 Неутрално

    Вместо да търсят начини хората да могат да заработват повече пари и съответно да си обновят автомобилите, тия идиоти искат да премахнат един от разумните правилници. Ами да връщат и магарешките каручки за таксита тогава.

  24. 24 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#19] от "alexsilver":

    Виж статистиките и пак говори. При Боко Велики смъртните случаи спаднаха от 1000 на 600 на година.
    И това беше трайна тенденция, дължаща се на по-добър контрол.
    При Овчев тази година има скок с 25 % на смъртните случаи.

  25. 25 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 1959 Неутрално

    До коментар [#17] от "simo87":


    [quote#17:"simo87"]за една година правят минимум по 35-40 хиляди километра., за 10 години - 350-400 хиляди километра, [/quote]350-400 хиляди правят за 2-3 години.

  26. 26 Профил на Михаил
    Михаил
    Рейтинг: 754 Неутрално

    До коментар [#15] от "moriarti":

    Хахахах

    Scientia non habet inimicum praeter ignorantem.
  27. 27 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#11] от "#оставка":

    [quote#11:"#оставка"]Таксиметровите автомобили правят по 60-150 000 км годишно[/quote]

    Правят, ако са във София.
    Що не пробваш да направиш 60 000 километра в Плевен примерно или във Враца?
    Любимият на немските таксиметрови шофьори модел Мерцедес 190D от средата на 80-те го изкарвали от употреба на 1.5 милиона километра.
    Ти си прави сметката натам.

    Ecrasez l’infâme
  28. 28 Профил на aboto
    aboto
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Крайно време е да въведат и квотен принцип за произхода на колите - 50% западни автомобили и 50 % източни (разбирай ЛАДА) за да се помогне и на тази част от вносителите ,работещи за братската страна - все още Русия - утре отново СССР.

  29. 29 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 1959 Неутрално

    До коментар [#24] от "simo87":


    [quote#24:"simo87"]При Боко Велики смъртните случаи спаднаха от 1000 на 600 на година.
    И това беше трайна тенденция, дължаща се на по-добър контрол.
    При Овчев тази година има скок с 25 % на смъртните случаи. [/quote]Това е истина-от началото на 2014-та има огромно увеличение.

  30. 30 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1558 Неутрално

    [quote#20:"Graf"]Клиентът гледа колата, гледа шофьора, гледа тарифата и избира. Тази, с десетгодишния срок, бе лудо лобиране на едни вносители на автомобили[/quote]Наистина. Освен това, застраховката би трябвало да вземе предвид евентуален риск произтичащ от възрастта на колата. Ако наистина има по-голям риск по-високите застрахователни вноски ще принудят шофьорите да сменят колите. Всичко друго, е административен рекет.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  31. 31 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#30] от "Николай Николов":

    Има достатъчно начини пазарът и потребителите да заменят административното хранене на определени кръгове от гладници.
    Застраховката е един от лостовете, клиентът също е фактор, а центровете за технически прегледи трябва да заприличат поне малко на немския Technischer Überwachungs-Verein.
    Тогава ще говорим за технически изправен автомобил, или негоден за експлоатация, а не за години. Тогава и фирмите ще се ориентират към марки, които "носят" на работа.
    Това е една правилна стъпка към намаляване на административното изнудване, която ще засегне около 15 000 човека. В правилна посока.
    Между другото, тази година изтичат 10 години от "иновацията", с която ги накараха масово да се стекат към ОК на Лазаров, към Трактора и разни други гангстери.

    Ecrasez l’infâme
  32. 32 Профил на yokicha
    yokicha
    Рейтинг: 538 Неутрално

    До коментар [#13] от "alexsilver":

    Говори ми много неща.
    В събота под прозореца ми едно БМВ се вряза в едно заведение, като мина през спирката.
    За щастие нито на спирката, нито в заведението имаше хора поради ранния час.
    Също ми е правило впечатление, че таксиметровите шофьори са най - честите нарушители така, че не ги оправдавай, да не говорим за състоянието на автомобилите им, които минават по 10 000 км. на месец. Имат подобно чувство за безнаказаност на пътя и усещане, че всичко им е позволено, като споменатите от теб вид водачи, много умело избягват всякакви проверки, след като се предупреждават по станциите, да не говорим за случаи в които карат пияни, превишават двойно ограниченията за скоростта в населено място и т.н..
    Като цяло никой не може да ме убеди, че една кола на 1 мил. километра не е амортизирана и мисля, че срок от 10г. е напълно нормален за подобна експлоатация на автомобил, особено при ежедневно извършване на обществен транспорт.

  33. 33 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#27] от "Graf":

    Графе, не се съмнявам, че една кола може да изкара и над 1 млн. километра. Едно време имаше и случаи на Жигули и Тико-та, изкарали над 1 млн. километра. А какво остава за старите дизели на Мерцедес, на практика вечни.
    Рекордьорът е един американец с около 60 годишно Волво на над 5 млн. километра мисля.
    Въпросът е в сигурността и комфорта, които такситата ще предлагат - когато са нови, на 5 години или на 20 години.

  34. 34 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 966 Неутрално

    този вместо да предлага, отдавна трябваше да е в затвора заради скандалната покупка на "златните" вагони.

  35. 35 Профил на yokicha
    yokicha
    Рейтинг: 538 Неутрално

    До коментар [#19] от "alexsilver":

    Моля покажете статистика, да потвърдите твърденията си.

  36. 36 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 952 Любопитно

    Аз предлагам таван на цената на километър пробег и забрана да се пуши в автомобилите?

    Евроатлантида
  37. 37 Профил на anonymousx
    anonymousx
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Ние предлагаме да отпадне и задължителния жълт цвят на колите.
    Също предлагаме всяка кола да може да вози срещу заплащане без апарат и без данъци. Това ще намали трафика и ще направи транспорта евтин!

  38. 38 Профил на anonymousx
    anonymousx
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#4] от "moriarti":

    Ти нали сам си избираш в каква кола да се качиш?

  39. 39 Профил на alexsilver
    alexsilver
    Рейтинг: 1289 Любопитно

    [quote#38:"anonymousx"]Ти нали сам си избираш в каква кола да се качиш? [/quote]

    Ето сега е време да се въведе ЗАДЪЛЖИТЕЛНО качване на първото срещнато таксе...

  40. 40 Профил на hartofilax
    hartofilax
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Ами да ги направят 20 -30 години. Кой клиенет ще се качи на 15 годишно такси? Аз няма. И в момента се качвам на нова кола, когато повикам такси не ми пращат таралясник, защото знаят, че втори път няма да се обадя на тях. Няма да си рискувам живота, такситата да си правят сметката сами, колко клиенти ще имат и как с 15 годишна кола ще се конкурира с кола на 1 година.
    Според мен максималната възраст на автомобил за такси трябва да е 5 години! Да не говорим, че се возим в бомби на колела - всичките са с метанови уредби. Еми ... ако искат и каруци да пуснат. Всеки клиент ще си преценява дали да се качи в някоя гробница или не.

  41. 41 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 769 Неутрално

    Селски хитреци! Наближават избори.

  42. 42 Профил на Н.П.
    Н.П.
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Възрастта на колите съвсем не е най-важният критерий, по който те трябва да се оценяват. Основното е да са изправни и безопасни, а това по-често зависи от собственика, класа и марката, отколкото от годините. Трябва да има изисквания и за удобство - не по-малки от среден клас седан (Тойота Авенсис, Опел Инсигниа/Вектра, например); багажниците да са достъпни в пълния си обем, т.е. да няма газови бутилки; за БГ специално е трябва да е задължителен климатикът. Една Е класа на 15г. изпълняваща тези изисквания е в пъти по-удобна и удачна за такси, отколкото нови Голф или Пунто.

  43. 43 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#33] от "simo87":
    [quote#33:"simo87"]Въпросът е в сигурността и комфорта, които такситата ще предлагат[/quote]

    Написал съм нещо за сигурността.
    [quote#31:"Graf"]центровете за технически прегледи трябва да заприличат поне малко на немския Technischer Überwachungs-Verein. [/quote]
    Това ти е гаранцията, а не годините. Щото, едно омлатено у някой стълб три годишно возило, с изменена геометрия на купето, па после изчуквано и дърпано от разни "майстори" е по-опасно от един поддържан двадесетгодишен автомобил.
    Комфорта е въпрос на цена.

    Ecrasez l’infâme
  44. 44 Профил на Tom Sawyer
    Tom Sawyer
    Рейтинг: 419 Неутрално

    До коментар [#3] от "Хриси":

    С миришещ Бай Мангал отпред, който не се знае дали изобщо има книжка! Направо сме за индийски филм.

    Реформаторски миражи. Оставка! If you don`t want to Democracy, Democracy will come to you.
  45. 45 Профил на БОЙКОТ
    БОЙКОТ
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Блажени са верващите .!!!!!!!!!!!!!!

    КОАЛИЦИОННИЯТ НЕ ДАВА ,НАЛИ ВИДЕХТЕ ЧЕ ГО ПРЕДЛОЖИХМЕ , АМАА ????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!

  46. 46 Профил на daria_vip
    daria_vip
    Рейтинг: 488 Неутрално

    С 2 думи пак ще се карат ТРОШЛЯЦИ
    и Европа ще внесе всичкият си отпадък у нас.

  47. 47 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#43] от "Graf":

    Спор няма. Виждаш ли обаче реална възможност в близко бъдеще да имаме прегледи ала ТЮФ? Аз лично се съмнявам. Затова, засега нека важи възрастовото ограничение, все пак е някаква гаранция.

  48. 48 Профил на бабачко
    бабачко
    Рейтинг: 454 Неутрално

    Връщаш се от някоя европейска държава, с още пресен спомен за цивилизацията и културата, която си усетил, излизаш от летището и какво да видиш: един мазен циганин с плетен, вълнен елек, който не е пран от векове и смърди на неостригана овца те подхваща под ръчичка и ти вика: "ела бате, за 10 ле'а да те фърлим къде искаш". Качва те в един Опел Кадет и приключението започва. Почваш да се щипиш и да се чудиш кое е било сън? В момента или там откъдето идваш? Или дали по някаква случайност самолетът не е кацнал в София, ами е попаднал в някакво друго измерение.

    Браво, другари депутати!

    искаш нов монитор? изтрий тук: ##############




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK