Американци осиновяват най-много българчета с увреждания

Карта на българските домове за деца

© Надежда Чипева, Капитал

Карта на българските домове за деца



През последните две години най-много деца със специфични нужди от българските домове за сираци се осиновяват от американци.


През 2012 г. са дадени 326 съгласия за международно осиновяване от българската държава за 395 деца, от които 124 са осиновени от семейства от САЩ. От италинци са осиновени 98 деца, а от французи - 31. За 2013 г. са дадени съгласия за 407 деца, от които американци са осиновили 120, италианци - 79, а французи - 46. Данните бяха изнесени от експерта към Съвета за международно осиновяване в министерството на правосъдието Милена Оърванова.


Осиновяването от чужди граждани на български деца се различава от вътрешното осиновяване преди всичко по големия толеранс на чуждестранните семейства към специфичните нужди на децата, за които българската държава разрешава международно осиновяване. Това са деца, родени със синдрома на Даун, с други малформации и увреждания.




В повечето случаи международното осиновяване за тези деца означава преди всичко шанс за физическо оцеляване. Най-толерантни към етническия произход на децата са пак американците, показва статистиката.


Докато в националната практика етническият произход, все още играе огромна роля, подчерта Милена Първанова. Тя посочи пример с момиченце от дом за изоставени деца в плевен, родено през 2002 г. със синдром на Даун, което през 2011 г., на 9-годишна възраст, е тежало само 5 кг., не е можело да се движи, заради крехкост на костите, само е лежало и е хранено лежащо с биберон.


В средата на 2011 г. детето влиза в мрежата за международно осиновяване и в края на същата година американско семейство заявява, че иска да види детото и го осиновява веднага. През 2013 г. момиченцето тежи 18 килограма, костната му система е стабилизирана, то се движи и вече е социализирано. Това показва прегледът на българския съвет за международно осиновяване, който прави следосиновителни наблюдения в продължение на две години.


Според експертите САЩ и Канада са държавите, в които има най-развита мрежа за социализиране и помощ на деца със синдром на Даун и с други увреждания. В европейските държави осиновяването на такива деца не е в същия мащаб, а в България няма случаи осиновители да са поискали болно дете, за да го излекуват.

Коментари (62)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на oos19355380
    oos19355380
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Това ми напони, че Русия забрани осиновяването на руски деца от американци след скандала с убития адвокат Магнитский и мерките, които САЩ предприеха с изготвянето на черен списък с хора, замесени в смъртта му и цялата корупционна афера.
    Някои от децата, осиновявани от американци, също са се нуждаели от медицински грижи и по този начин Путин и обкръжението му ги обричат на смърт, за да могат да си го "върнат" на Америка.

  2. 2 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 3495 Неутрално

    Някой замисля ли се,че много от тези осиновяваня стават за да се ползват ''родителите'' от държавни превилегии ?

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  4. 4 Профил на mayorista
    mayorista
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Не знам кой нормален човек умишлено ще си вземе дете с увреждания, което няма да има нормален живот, това е мазохизъм.

  5. 5 Профил на опа
    опа
    Рейтинг: 426 Неутрално

    ... ами след като ние не можем да се грижим за тях ....

  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  7. 7 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4002 Неутрално

    [quote#6:"Norman Granz"]"ванеждат"[/quote]

    навеждат

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  8. 8 Профил на oos19355380
    oos19355380
    Рейтинг: 426 Неутрално

    [quote#4:"mayorista"]Не знам кой нормален човек умишлено ще си вземе дете с увреждания, което няма да има нормален живот, това е мазохизъм.[/quote]
    Нормални според теб явно са хитлеристите, които са ги пращали в газовите камери.

  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  10. 10 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 1929 Любопитно

    А защо не се запитаме за много сериозния въпрос: ПО КАКВА ПРИЧИНА У НАС СЕ РАЖДАТ ТОЛКОВА МНОГО ДЕЦА С УВРЕЖДАНИЯ?
    И как тази причина влияе на демографските ни перспективи?
    ?!
    !

  11. 11 Профил на drake
    drake
    Рейтинг: 740 Неутрално

    До коментар [#4] от "mayorista":

    Представи си ,че ти беше детето с увреждания. Сигурно нямаше да искаш някой "нещастник" да се грижи за теб. Просто не пиши такива неща, никога не знаеш какво ще ти се случи. В живота има много мъка и както така раздаваш нашироко оценки, така утре ти може да си този който се нуждае от помощ и грижи. И уважавай "нещастниците": на тях им стиска да правят неща, от които на много хора ще им се изправят косите.

  12. 12 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4002 Неутрално

    [quote#8:"oos19355380"]Нормални според теб явно са хитлеристите...[/quote]

    [quote#11:"drake"]Представи си ,че ти беше детето с увреждания...[/quote]

    Що си губите времето да спорите с едно наци?!

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  13. 13
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  14. 14 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 536 Неутрално

    това за тях е спорт. имат си сайтове за обмяна на деца, когато вече не искат да ги гледат. осиновяват и много китайчета. питайте социалните дали следят осиновените деца в чужбина.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  15. 15
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  16. 16 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3361 Неутрално

    До коментар [#13] от "milf":

    Пак ви навърза с фантасмагориите си...

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  17. 17 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1848 Неутрално

    [quote#1:"oos19355380"]Някои от децата, осиновявани от американци, също са се нуждаели от медицински грижи и по този начин Путин и обкръжението му ги обричат на смърт, за да могат да си го "върнат" на Америка.[/quote]

    Путин и свитата му са най-големите русофоби.

    The best way to predict the future is to invent it.
  18. 18 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1848 Неутрално

    [quote#4:"mayorista"]Не знам кой нормален човек умишлено ще си вземе дете с увреждания, което няма да има нормален живот, това е мазохизъм.[/quote]

    Ако зависи от теб, би ги избил нали?

    The best way to predict the future is to invent it.
  19. 19 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1519 Неутрално

    Няма какво да се коментира тук, няколко пъти напоследък ми се налага да го пиша, но имаме още доста дълъг път да извървим, докато успеем поне малко да намалим предразсъдъците си.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  20. 20 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1848 Неутрално

    [quote#10:"AzDebil"] ПО КАКВА ПРИЧИНА У НАС СЕ РАЖДАТ ТОЛКОВА МНОГО ДЕЦА С УВРЕЖДАНИЯ?[/quote]

    Чернобил устройва ли те?

    The best way to predict the future is to invent it.
  21. 21 Профил на Четвърти километър
    Четвърти километър
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#16] от "cinik":
    Сериозно ли? Не съм му обръщал внимание досега. Исках да кажа, че знам за три семейства, всъщност това са всичките семейства с осиновени циганчета за които знам, и те бяха разорени и съсипани, кагота циганетата започнаха да навършват 12-14 години. Зовът на кръвта, така да се каже.

  22. 22 Профил на paf
    paf
    Рейтинг: 635 Неутрално

    Честно казано тази статистика ме плаши! Дали всичко е чисто? Страх ме е да си помисля за обратната страна на уж добрите намерения. Дано само аз се съмнявам..

  23. 23 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1848 Неутрално

    [quote#22:"paf"]Честно казано тази статистика ме плаши! Дали всичко е чисто?[/quote]

    На вас комундетата все мръсотии ви се привиждат. Нормално, за вас мръсотията е начин на живот.

    The best way to predict the future is to invent it.
  24. 24 Профил на nevver
    nevver
    Рейтинг: 230 Неутрално

    Колко жалки душици са се изявили в коментарите!

  25. 25 Профил на Четвърти километър
    Четвърти километър
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#20] от "virakocha":
    Не е Чернобил. Причината е елементарна: все повече индивиди с увреждания оцеляват до репродуктивна възраст. Това са още 70-80 милиарда в гушата на медицинската мафия. А уврежданията в 90% са генетично наследени.

  26. 26 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1305 Неутрално

    В САЩ има много добри условия да се отгледа дете със специфично заболяване.Има както обществена така и държавна помощ.Само единичен случай беше, когато американско приемно семейство върна дете на Русия.

  27. 27 Профил на paf
    paf
    Рейтинг: 635 Неутрално

    До коментар [#23] от "virakocha":

    Коча, вземи че влез в настоящето... Все още си някъде при моите деди...А?

  28. 28 Профил на ramboto
    ramboto
    Рейтинг: 217 Неутрално

    А увредените деца в САЩ, и те ли са заради Чернобил?. По-скоро е заради ваксините, ГМО-тата, и други гадости, които от началото на прехода се внасят и у нас. Например случаите на деца развили аутизъм непосредствено след ваксина.

  29. 29 Профил на paf
    paf
    Рейтинг: 635 Неутрално

    До коментар [#23] от "virakocha":

    Коча, да вземе да дойдеш в настоящето, а? Не живей с миналото. С това лековато поведение си за никъде!

  30. 30 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1848 Неутрално

    До коментар [#29] от "paf":

    Аз живея в настоящето, ама вие чугуните много обичкате Путлер и Раааассссия.

    The best way to predict the future is to invent it.
  31. 31 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2012 Неутрално

    До коментар [#25] от "milf":

    Абе, ти в ред ли си?!? Стивън Хокинг като е оцелял благодарение на "мафията" - това лошо ли е? Познавам прекрасни хора - верни приятели, всеотдайни родители, незаменими колеги и професионалисти - които имат вродени увреждания, които биха ги убили ако се бяха родили 30-40 години по-рано. Лошото е, че медицинската "мафия" все още не е открила лек за най-тежкото заболяване, от което страдаш и ти - СПУН. За който не знае - Синдром на Придобитата Умствена Недостатъчност.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  32. 32 Профил на paf
    paf
    Рейтинг: 635 Неутрално

    До коментар [#30] от "virakocha":

    Тук политиката няма място, ама ти като нямаш истински доводи, натам те носи...

  33. 33 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1848 Неутрално

    [quote#28:"ramboto"]А увредените деца в САЩ, и те ли са заради Чернобил?[/quote]

    След аварията другарите си внасяха храна от чужбина. Аз бях ученик, след 1 май ни събраха в двора на училището и ни казаха да не ядем марули. Една седмица след аварията....

    The best way to predict the future is to invent it.
  34. 34
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  35. 35 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2012 Неутрално

    До коментар [#33] от "virakocha":

    Помня и аз. Впоследствие се разбра, че са им карали храна със самолети от Бразилия. Че освен безопасничко, да им е и пресничко - все пак как такова национално богатство като Тодор Славков или Филип Боков ще ядат консерви?!?
    Между другото аз извадих някакъв див късмет - точно когато гръмна централата майка ми беше командировка в Източен Берлин и там понеже си гледаха само западно-берлинска телевизия и радио, веднага бяха разбрали какво се е случило, така че тя ни звънна на мига и обясни какво да правим.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  36. 36
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  37. 37 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1848 Неутрално

    До коментар [#35] от "Тюфлекчия":

    През цялото време пропагандата се опитваше да ни убеди колко било безопасно.

    The best way to predict the future is to invent it.
  38. 38 Профил на Четвърти километър
    Четвърти километър
    Рейтинг: 374 Весело

    [quote#33:"virakocha"] и ни казаха да не ядем марули[/quote]
    Пък на нас от простословието нищо не ни казаха, ама ние марули не ядяхме, карахме я на коприва, дали е едно и също? Сега онова ми ти е като на дърта царевица кочана. Евала, Чернобил!

  39. 39 Профил на Firefly
    Firefly
    Рейтинг: 882 Неутрално

    До коментар [#2] от "EREBUS":

    Защо се пишат минуси на истини, които не се харесват на аудиторията? Факт е, че семейства се издържат така.

  40. 40 Профил на Firefly
    Firefly
    Рейтинг: 882 Неутрално

    Никой не ни каза за Чернобил. Точно тогава бяха станали и марулите и репичките, подправките, всичко. Тогава ги нямаше целогодишно. Що салати изядохме и колко много играехме навън.Хубаво е при такива ситуации да се взема йод, но пак не са ни казали. Криели да не предизвикат паника. Две познати направиха спонтанни аборти, а третата роди дете с много проблеми по системите. Все тичаха по болниците милите. Обаче детето успя да израсте почти всичко и сега си има здраво детенце.

  41. 41 Профил на херувим
    херувим
    Рейтинг: 911 Неутрално

    Пак ми идва на ум една българска народна мъдрост:
    Роди ме, майко, с късмет, па ме хвърли на смет.

    До коментар [#39] от "Фенерия": Защото не е така, поне в САЩ. Разбира се, че има и такива, но те не са меродавно число за тази статистика. Болшинството осиновяващи семейства са средна класа с финансови възможности.

    heruvim
  42. 42 Профил на херувим
    херувим
    Рейтинг: 911 Неутрално

    [quote#8:"oos19355380"]Нормални според теб явно са хитлеристите, които са ги пращали в газовите камери. [/quote]

    Напълно поддържам коментара ти! С една поправка - такива германски деца и възрастни (наричани на езика на нацистите "недостоен живот", на немски "unwertes Leben" не са били пращани в газовите камери, а са убивани в специални болнични заведения.

    heruvim
  43. 43 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3476 Неутрално

    Трябва да се забрани на американци да осиновяват деца у нас !
    Може да им се дават само ромчета и то в случай ,че никой не ги иска у нас или EU !

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  44. 44 Профил на Firefly
    Firefly
    Рейтинг: 882 Неутрално

    До коментар [#41] от "херувим":

    Защо приемаш изказването ми, като негатив? И тук има хора, които работят, като асистенти. Намирам за много достойно да се грижиш за някой, които има проблем било то дете или възрастен.
    Както смятам, че е напълно нормално държавата да дава помощ и привилегии на лица занимаващи се с това. Като си приел това високо ангелско звание от ранга на архангел, не бързай да виждаш лошото в хората, без да го има. Още нещо, ангелите никога не осъждат, само обичат.

  45. 45 Профил на херувим
    херувим
    Рейтинг: 911 Неутрално

    [quote#44:"Фенерия"]Защо приемаш изказването ми, като негатив?[/quote]

    Много просто - защото е в подкрепа на негативен коментар и поради това е логично да го приема така. Когато някой изтъква в една ситуация негативната ѝ страна, макар тя да не е меродавна, това е негативизъм.

    [quote#44:"Фенерия"]Още нещо, ангелите никога не осъждат, само обичат. [/quote]

    А къде в моя коментар съм изразил осъждане или дори нещо лошо в твоето мнение? Ако е така, това е недоразумение, който и да го е предизвикал.

    Всъщност горният ти коментар потвърждава твоето негативно отношение, освен ако използваш някак си трудно разбираеми изразни средства.

    [quote#44:"Фенерия"]Намирам за много достойно да се грижиш за някой, които има проблем било то дете или възрастен.
    [/quote]

    Е това е положително и много човешко мнение.

    heruvim
  46. 46 Профил на shogun
    shogun
    Рейтинг: 374 Неутрално

    [quote#10:"AzDebil"]ПО КАКВА ПРИЧИНА У НАС СЕ РАЖДАТ ТОЛКОВА МНОГО ДЕЦА С УВРЕЖДАНИЯ?[/quote]
    Щото теста за Даун не е задължителен.
    Щото родителите са прости.
    Щото жените раждат по-късно вече.

  47. 47 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2012 Любопитно

    До коментар [#46] от "shogun":

    Първата точка от поста ти означава ли това, което си мисля, че означава? Че ако едно дете бъде диагностицирано със синдром на Даун, то трябва да последва аборт? Задължително. Операция Т4 в ХХІ век един вид. Надявам се да си нямал това предвид, защото ако е иначе, то просто нямам думи до къде може да падне човек.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  48. 48 Профил на oos19355380
    oos19355380
    Рейтинг: 426 Неутрално

    [quote#42:"херувим"]Напълно поддържам коментара ти! С една поправка - такива германски деца и възрастни (наричани на езика на нацистите "недостоен живот", на немски "unwertes Leben" не са били пращани в газовите камери, а са убивани в специални болнични заведения. [/quote]

    Доколкото знам са били убивани в газови камери, а по-малките чрез смъртоносни инжекции. Ставало е след прегледи от различни лекарски комисии, които са асистирали при евтаназиите.

  49. 49 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2012 Неутрално

    До коментар [#48] от "oos19355380":

    Прав си - там се раждат газовите камери. Всъщност това се случва малко след идването на Хитлер на власт - под благовидния предлог, че държавата ще се грижи за тия хора, вместо да се натоварват близките им, събират колкото могат (тогава комуникациите и списъците не са били на съвременното ниво) хора с психически отклонения и сериозни физически недъзи и ги закарват в различни "санаториуми", където дори допускат близки в началото. Съответно близките виждат, че всичко е ОК и забравят. Докато не започват масово да получават телеграми, че човекът е "починал". Това се случва вече в началото на войната, когато национал-социалистите преценяват, че медицинския персонал ще е по-полезен другаде. В интерес на истината има някакви брожения най-вече от близки на убитите и от църквата, но по това време вече е твърде късно за промяна....

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  50. 50 Профил на херувим
    херувим
    Рейтинг: 911 Неутрално

    [quote#48:"oos19355380"]Доколкото знам са били убивани в газови камери[/quote]

    [quote#49:"Тюфлекчия"]Прав си - там се раждат газовите камери.[/quote]

    Няма такова нещо. Първите газови камери с много ограничен капацитет са построени едва по време на войната в лагера Белзец, дори след нападението над СССР, когато са започнали масовите убийства на евреи в окупираните източноевропейски територии. Масовото строителство на газови камери и експлоатацията им датират след конференцията във Ванзее през януари 1942 година. Германците с психически и физически недъзи са убивани в споменатите в коментар 49 "санаториуми".

    heruvim
  51. 51 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1852 Неутрално

    [quote#22:"paf"]Честно казано тази статистика ме плаши! Дали всичко е чисто? [/quote]
    Типичен Български манталитет! Затова България е най-ужасното място за живеене. Не заради икономиката, не заради строя а заради хората. По-злобни и негостоприемни хора рядко могат да се намерят по света. Всеки Българин е циник и ако не е такъв по рождение всички около него - родители, учители, общество се борят за да го направят такъв. В Америка казват не можеш да сложиш пари в ръцете на някой който ги е свил в юмруци.
    Ами като толкова се съмняваш защо не отидеш да видиш в какъв Ад живеят тези деца по приютите и как деца на 12, 13 години имат развитие на 4, 5 годишни, защото не ги дохранват и никой дори не им говори. И това е в България със собствените ни сираци. Мога да си представя какво ще правите ако трябва да гледате на някой друг болните и немощните. Затова най-добре направи като Путин - отиди при твоя народен представител и го помоли да внесе закон за забрана на осиновяването на болни деца от чужденци. За да можете вие да си ги държите в клетки. Силно се надявам да живееш в България и да ти се наложи да си изкараш старините там. Заслужаваш го! За съжеление имах възможността да видя и домове за стари хора и хосписи в България. Не бих си оставил и кучето там но мисля че за тебе ще е добре там да завършиш, И се надявам да не вземе да дойде някоя подмолна, западна НГО да ти помага. Не, само това което ти си изградил в твоето общество само това ти се полага. Нали знаеш - рано или късно ще бъдеш там и ще имаш време да мислиш върху сегашната си фолософия.

    California Über Alles
  52. 52 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2012 Неутрално

    До коментар [#50] от "херувим":

    Е в тия санаториуми са ги убивали точно в газови камери - изглеждащи като бани. С въглероден оксид. Ето едно изследване по въпроса:

    Aly G, Chroust P, Pross C. Cleansing the Fatherland: Nazi Medicine and Racial Hygiene. Baltimore, MD: Johns Hopkins University Press; 1994.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  53. 53 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2012 Неутрално

    До коментар [#51] от "Pontif":

    Доста силни думи, но правилни. Аз обаче предпочитам подхода на св. Стефан - "Господи прости ги, те не знаят какво вършат.".

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  54. 54 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 536 Неутрално

    http://goo.gl/Hgm9kG - понеже ми нацъкахте минуси - очевидно нямате връзка с реалността. ето статия в NY Times със заглавие "When Children Are Traded". прочетете как американци - идиоти (буквално са с диагноза идиоти) осиновяват/внасят деца с отклонения заради спорта и пак ще си говорим.

  55. 55 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1852 Неутрално

    До коментар [#53] от "Тюфлекчия":

    Съжелявам и се извинявам за силните думи ... но не може дори и когато се говори за най-беззащитните деца с увреждания които никой не иска и там да се налива отрова и съмнение. Лоши и злобни хора са готови и този най-чист акт да омерзят само и само да си прокарат идеологията.
    Колко Руснаци от тези на които им залягате и боготворите дойдоха в България и осиноваха сакати сирачета????????? Нали са богати сега при Путин и душите им за православни, славянски и братски???

    California Über Alles
  56. 56 Профил на shogun
    shogun
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#47] от "Тюфлекчия":

    Не знам какво трябва. Ето как седят нещата:
    http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18410651

  57. 57 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2012 Любопитно

    До коментар [#56] от "shogun":

    Това ясно. Просто ми е любопитно дали смяташ, че това е правилно. Щото аз не смятам така.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  58. 58 Профил на raylight
    raylight
    Рейтинг: 897 Неутрално

    Много лоши хора сме станали, позор за предците ни

    Истината е висша ценност
  59. 59 Профил на shogun
    shogun
    Рейтинг: 374 Неутрално

    [quote#57:"Тюфлекчия"]дали смяташ, че това е правилно[/quote]

    Това всеки родител решава сам. В Европа 88% от тези родители, които са знаели предварително, че детето ще бъде с Даун са избрали аборт. Аз лично също бих постъпил така.

  60. 60 Профил на Todor
    Todor
    Рейтинг: 426 Неутрално

    "големия толеранс на чуждестранните семейства към специфичните нужди на децата"

    Толеранс и толерантност са две различни неща - като например интелект и дебилност.

  61. 61 Профил на n_alex76
    n_alex76
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#46] от "shogun":
    Аутизмът не се открива по време на бременност.Следяла съм си бременността редовно.Но детето ми е с увреждане.
    Никой не е застрахован, за да се изказва крайно по тези въпроси.
    Единственото, което може да направим е да приемем, че това са преди всичко хора като нас.

  62. 62 Профил на shogun
    shogun
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#61] от "n_alex76":

    Имах предвид Даун, тъй като два пъти е споменат в статията.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK