Президентът наложи вето на законовите промени за покупка на земя

Росен Плевнелиев

© Анелия Николова

Росен Плевнелиев



Президентът Росен Плевнелиев връща за ново обсъждане в Народното събрание разпоредби от измененията в Закона за собствеността и ползването на земеделските земи заради противоречието им с Конституцията на България и с правото на Европейския съюз, съобщиха от правителствената пресслужба. 


Според приетите текстове, право на собственост върху земеделски земи ще могат да придобиват физически или юридически лица, които са пребивавали или са установени в България повече от 5 години. Първоначалната промяна предвиждаше уседналостта да е 3 г., но с промени между двете четения на закона, тя се вдигна на 5 г.


Държавният глава не подкрепя установилата се напоследък практика законопроектите да бъдат внасяни, без в мотивите да е направен анализ за съответствието с Конституцията и с правото на ЕС, се посочва в мотивите на президента.




Той посочва, че Конституцията в зависимост от гражданството на купувача урежда по различен начин правото на придобиване на собственост. Конституционният критерий "гражданство" в Закона е заменен с фактическия критерий "пребиваване" в България, респективно с изискването за "установеност" за срок повече от 5 години като условие за придобиване на право на собственост върху земеделска земя. В противоречие с Конституцията приетите промени въвеждат забрана за българските граждани да си купят земеделска земя, ако не са пребивавали 5 години на територията на страната, се посочва в позицията на Плевнелиев.


"Няма как държавният глава да се съгласи Народното събрание да въведе забрана българските граждани да придобиват собственост върху земеделска земя. Над 2 милиона български граждани зад граница няма да могат да придобиват право на собственост – така вместо законодателят да създава условия те да осъществяват стопанска дейност и да развиват икономиката чрез инвестиция в земеделието, въвежда забрани", обяснява той. 


За чужденците Конституцията въвежда два режима за придобиване на право на собственост върху земи в зависимост от това дали те са, или не са граждани на държавите - членки на ЕС. Придобиване на право на собственост от чужденци и чуждестранни юридически лица от трети страни според основния закон може да стане по изключение и само по силата на международен договор, ратифициран с мнозинство 2/3 от всички народни представители.


Според държавния глава земеделската земя е национално богатство и трябва да бъде опазвана. Затова не бива да бъдат приемани норми, които позволяват противоречиво тълкуване и допускат чужденци от трети държави след 5-годишно пребиваване да придобиват земеделски земи.


"Народното събрание трябва да приема ясни норми, съобразени с основния закон и международните договори. Президентът не е съгласен с приемане на популистки предизборни решения, които могат да имат тежки последици за държавата и за българските граждани", се допълва в мотивите на президента. 


Там се казва още, че приетите разпоредби са по същество едностранно ограничение на две от свободите във вътрешния пазар - правото на установяване и свободното движение на капитали в ЕС.


През последните няколко години българското общество и институции имаха многократно възможност да възразят срещу актове на държави-членки на ЕС, които въвеждат ограничения за български граждани. Основателно се противопоставяме на ограничаване на правото на труд, на свободно придвижване и установяване, защото не искаме българските граждани да бъдат третирани неравнопоставено и в противоречие с фундаментални европейски принципи, се посочва в позицията на президента.


"Всички тези наши изисквания ще изглеждат неоснователни, ако в същото време българският парламент въвежда ограничения за гражданите на останалите държави-членки със закон", допълва държавният глава. Според президента няма как България да създава пречки за свободно движение на хора и капитали, а да изисква от всички останали страни да гарантират на българските граждани тези свободи.

Коментари (86)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Hristo Athom Yordanov
    Hristo Athom Yordanov
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Г-н Президента обаче хич не си поплюва и редовно хвърля камъни в комун...оп! социалистическата кражбо-мелница.

    "Being second is being the first one of those who lose" A. Senna
  2. 2 Профил на sto67nes
    sto67nes
    Рейтинг: 1256 Неутрално

    Президентът наложи вето на законовите промени за покупка на земя..............Нищо неочаквано........ правото на установяване и свободното движение на капитали в ЕС.........,само че първото не важи за България....

    Не питай управника,защо е простак,попитай себе си,защо е управник!
  3. 3 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Комунягите прекалиха. Сега само Президента е бариерата срещу простотията и наглостта на дупетатите.

    chavo64
  4. 4 Профил на Tod
    Tod
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Браво,вето до дупка за нефелните закони които приема това НС...Оставка и ИЗБОРИ...

    Истината няма пресечна точка с популизма на БСП
  5. 5
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  6. 6 Профил на S.P.Q.R.
    S.P.Q.R.
    Рейтинг: 374 Любопитно

    [quote#2:"sto67nes"]правото на установяване и свободното движение на капитали в ЕС.........,само че първото не важи за България..[/quote]
    кое не важи за България?

    zenrus.ru
  7. 7 Профил на sanlivko
    sanlivko
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Пак някой турско-червен очилатко ще каже, че е президентът е невеж, защото те са най-големите експерти, а той им плюе в супичката.

  8. 8 Профил на koiot
    koiot
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Конституционният критерий "гражданство" в Закона е заменен с фактическия критерий "пребиваване" в България, респективно с изискването за "установеност" за срок повече от 5 години като условие за придобиване на право на собственост върху земеделска земя.

    Комунистите продължават да третират българите в чужбина като предатели,а уж се били променили.

    писнало ми е от левичари
  9. 9 Профил на badsnake
    badsnake
    Рейтинг: 217 Неутрално

    А значи офшорките ще продължават да притежават земеделска земя, браво г-н президент

  10. 10 Профил на koko65bg
    koko65bg
    Рейтинг: 807 Неутрално

    Много добър ход на президента. Депутатската сган под популистки лозунги иска на практика в България да няма реален пазар на земеделската земя за да могат техните "бизнесмени" да изкупуват земите на закъсалите хора за жълти стотинки. После ще я продават с огромна печалба на инвестиционни фондове от Катар, Китай и други страни които имат свободни финанси. Така, че Браво на Президента!

  11. 11
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  12. 12 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 1926 Неутрално

    За първи път се съгласявам изцяло, с позицията на г-н Президента, относно негово вето върху внесен законопроект. За мен позицията е правилна и законосъобразна!

  13. 13 Профил на geri.miteva
    geri.miteva
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Хубаво, но най - вероятно ще бъде отхвърлено.

  14. 14 Профил на val71
    val71
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Този наш президент се оказа доста корав човек и в пълен противовес на това, което пропагандната машина се опитва да втълпява за него на целокупното население. Браво за действията му, за позициите му и за смелостта да ги отстоява. Битката му за съжаление е доста неравна защото срещу себе си има цялата държавна машина с олигархията зад нея, но не ми се мисли какво щеше да стане, ако и той беше част от тази машина.

  15. 15 Профил на Ники
    Ники
    Рейтинг: 479 Неутрално

    След 10 годуни президентсване на агент гоце, най-накрая и глътка свеж въздух от демократичен президент.

  16. 16 Профил на bawarec
    bawarec
    Рейтинг: 426 Неутрално

    [quote#14:"val71"]Битката му за съжаление е доста неравна защото срещу себе си има цялата държавна машина с олигархията зад нея, но не ми се мисли какво щеше да стане, ако и той беше част от тази машина. [/quote]
    Така е, но който може да мисли ще се сети за кого да гласува на следващите избори.

  17. 17 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1316 Любопитно

    [quote#14:"val71"]Този наш президент се оказа доста корав човек и в пълен противовес на това, което пропагандната машина се опитва да втълпява за него на целокупното население. Браво за действията му, за позициите му и за смелостта да ги отстоява[/quote]

    ++++++++++++++++

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  18. 18
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  19. 19 Профил на jorosrabskia
    jorosrabskia
    Рейтинг: 426 Неутрално
  20. 20 Профил на Rhapsody of Fire
    Rhapsody of Fire
    Рейтинг: 795 Неутрално

    До коментар [#18] от "_j.":

    Това е все едно да кажеш, че когато някой се премести да живее и работи в друг град става "предател" спрямо родния си град.

    Путинофилите и Тръмпанарите възприемат: Учтивия- за лицемер; Възпитания-за слабак;Толерантния-за гей; Културния-за лигльо; Разумния-за будала; Образования-за соросоид.
  21. 21
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  22. 22 Профил на anihilator_jack
    anihilator_jack
    Рейтинг: 590 Неутрално

    Браво! Сега от ГЕРБ зависи дали ветото ще бъде преодоляно, защото Волен и БСП нямат 121 депутата!

    Veritas odium parit obsequim amicos
  23. 23 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 8499 Неутрално

    браво на президента , съгласна съм с него , комунистите направо прекалиха .

  24. 24
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  25. 25 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 692 Неутрално

    Струва ми се че това вето ще мине и ще бъдат коригирани някои безобидни глупости в закона.Големите глупости,естествено ще останат.Но се обзалагам че ветото няма да бъде отхвърлено.

  26. 26 Профил на alexsilver
    alexsilver
    Рейтинг: 1211 Любопитно

    Как няма да спре този див закон, който възпрепятства ОФШОРКАДЖИИТЕ да купуват земеделски земи? Значи и Главата няма да може със спастрените където трябва парици да си купи някоя и друга мера на подходящо мястенце...

  27. 27 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 692 Неутрално

    Този закон не може да влезе в сила с наложено от президента вето.Интересно ми е дали пазарът на земя ще се раздвижи преди да е хлопнало мандалото.Дневник,ако се чуе нещо по въпроса,моля да ни информирате!Предварително благодаря!

  28. 28 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1215 Неутрално

    Преиграването не е вече интересно.
    Досада!

  29. 29 Профил на ck2013
    ck2013
    Рейтинг: 854 Неутрално

    Браво на президента!!!

  30. 30 Профил на Batko Mahno
    Batko Mahno
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Браво, г-н Президент!
    Така е, два милиона наши приятели и роднини, нащи сънародници ще имат шанса да се върнат, да си купят парче земя и да започнат да отглеждат чушки, домати, репи, тикви и магданоз, все неща, които не могат да правят в страните за които са заминали. Браво!

    Вечно молодой - вечно пьяный!
  31. 31 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 417 Неутрално

    [quote#3:"chavo64"]Комунягите прекалиха. Сега само Президента е бариерата [/quote]
    Президентът е досадно препятствие, което се преодолява с прозявка. Кучетата си лаят, ама кервана си върви... Тъй и с неговото вето

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  32. 32 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 417 Неутрално

    В противоречие с Конституцията приетите промени въвеждат забрана за българските граждани да си купят земеделска земя, ако не са пребивавали 5 години на територията на страната, се посочва в позицията на Плевнелиев.
    ---
    Това вероятно е някакво недоглеждане във формулировката, което лесно се прецизира с една бъдеща поправка, ама чак вето?

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  33. 33 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 417 Неутрално

    Лъжа е, че нямало мотиви. Има и всеки може да ги намери:

    М О Т И В И
    КЪМ ПРОЕКТА НА ЗАКОН ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА ЗАКОНА ЗА
    СОБСТВЕНОСТТА И ПОЛЗУВАНЕТО НА ЗЕМЕДЕЛСКИТЕ ЗЕМИ /ЗИД НА ЗСПЗЗ/
    Предложеният законопроект предвижда основно изменения в реда и условията за
    отдаване под наем на пасищата и мерите от държавния и от общинския поземлени
    фондове.
    От 10 февруари 2009 г. са в сила измененията и допълненията на Закона за
    собствеността и ползуването на земеделските земи /ЗСПЗЗ/, които засягат режима на
    ползване на мерите и пасищата от държавния и от общинския поземлени фондове.
    Промените в закона отразяват договореностите от споразумението, подписано на 5
    август 2008 г. с представители на животновъдните организации и Министерството на
    земеделието и храните, в частта за отдаването под наем или аренда на държавните и
    общинските мери и пасища. Въведен е общ режим за ползването на държавните мери и
    пасища, които се предоставят от министъра на земеделието и храните на общините
    /по тяхно искане - при необходимост/ и на общинските мери и пасища.

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  34. 34 Профил на _j.
    _j.
    Рейтинг: 426 Неутрално

    [quote#27:"vjacho"]Интересно ми е дали пазарът на земя ще се раздвижи преди да е хлопнало мандалото[/quote]
    При положение,че и в момента чужденци изкупуват земя само от общини и само от ДПФ ,защото квадрата струва стотинки ,даже е донякъде комасирана.Следват евросубсидии и холандеца Ханс /напр/ще си живее живота години наред у тях си без даже да му пука в какъв вид е всичко тук,защото изискването е само да е негова ''нивата''и сателита да види,чe нeщo e излязло над земята.
    Да не е луд да дава хиляди за декар парчелосана частна нива с десет наследника....та по-добре да има уседнналост тука.

  35. 35 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3443 Неутрално

    за избори принципа на уседналост важи ли ? та ако за тях важи , как КС да се произнесе за покупка на земя да не важи ??? ей , страшно излезе това кафе . всякаква уседналост отпада . та викате бсп лоши .....

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  36. 36 Профил на lubomir1
    lubomir1
    Рейтинг: 585 Неутрално





    Господин Президент, гордея се с Вас!



    Да, българите сме велик народ !!!
  37. 37 Профил на koiot
    koiot
    Рейтинг: 531 Неутрално

    [quote#32:"geo_19"]Това вероятно е някакво недоглеждане във формулировкат[/quote]
    Въобще не е недоглеждане,а съзнателен опит да се прецакат български граждани.

    писнало ми е от левичари
  38. 38 Профил на _j.
    _j.
    Рейтинг: 426 Неутрално

    [quote#37:"koiot"]Въобще не е недоглеждане,а съзнателен опит да се прецакат български граждани[/quote]
    Български граждани са и невъзвращенците в Турция,а и хиляди израелци. за кои си се загрижил конкретно?

  39. 39 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3211 Неутрално

    "Над 2 милиона български граждани зад граница няма да могат да придобиват право на собственост "

    >>> Даже доколкото законът предвиди и санкция в размер на 100 хиляди лева, излиза че "неуседналите" българи в чужбина спешно трябва да се върнат у нас, за да продадат земята си на "уседнали сънародници", иначе ще бъдат глобени със 100 хиляди лева. Примерно, ако един студент замине да учи МБА за 6 години в чужбина, на 5-тата трябва да се върне да си продаде земята, докато не са го олепили със 100 бона. Защото както можем да се досетим, местните арендатори и спекуланти зорко ще следят "на кого не му е чиста работата" и при нужда ще пускат по едно доносче. Може и държавата да внедри доносници, че 100 000 лева са на 2000 пенсионери великденските надбавки - ще си заслужава, да плащаш по някой лев на "щатен сътрудник" във всяко землище.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  40. 40 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1913 Неутрално

    Комуненцата пак се издъниха. Добре, че е Президентът да ги вкарва малко в ред.

    Предразсъдъците са за ограничените.
  41. 41 Профил на deadwing
    deadwing
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Абсолютно правилно действие на Президента. Целият законопроект е абсурден и наистина е притеснително законодателстването в противоречие с правото на ЕС. Наскоро имаше решение (напишете "достатъчна връзка" в гоогле) на СЕС в тази връзка и ясно беше обяснено, че подобни нормативни решения противоречат на правото на ЕС. Подобни действия от мъдрия законодател не трябва да ни притесняват, защото там юридическата, а и всяка друга грамотност, е на много ниско ниво.

    Разбираемо е, че не всеки може и трябва да разбира от право. Това, само по себе си, не е лошо. Лошо е, когато същите хора взимат юридически решения. В голяма част от случаите те са грешни.

    По целесъобразността на решението
    Българските граждани не следва да се притесняват. Земята не може да се изнесе и няма как да стане част от друга държава.
    При количеството пустеещи земи е абсурдно да се взимат подобни, отявлено популистски решения.

  42. 42 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 417 Неутрално

    [quote#37:"koiot"]Въобще не е недоглеждане,а съзнателен опит да се прецакат български граждани.[/quote]
    Койоте ти отварял ли си изобщо ЗСПЗС? Мога да ти кажа, че в продължение на няколко години ми е бил настолно четиво. По- кърпен закон от този няма. А така всяка нова кръпка може да стои нелепо като се съпостави със старите текстове. Ето какво е спорно изменение:

    § 1. Създава се чл. 3в:
    „Чл. 3в (1) Право на собственост върху земеделски земи и земи от горския
    фонд за земеделско ползване могат да придобиват физически и юридически
    лица, които са пребивавали непрекъснато или са установени в Република
    България повече от три години, непосредствено предхождащи годината на
    сключване на сделката.
    ----
    Но преди чл. 3в има и чл. 3 и чл. 3а и чл. 3б... Демек новия член не отменя съществуващи права на български граждани, а създава такива за чужди граждани. Наистина тази формулировка поставя въпрос относно разширително тълкуване и наистина трябва да бъде прецизирана. Иначе правата на българските граждани са в чл.3 (без буквите):

    Чл. 3. (Изм. - ДВ, бр. 28 от 1992 г.) (1) Земеделските земи могат да бъдат собственост на граждани, на държавата, на общините и на юридически лица.
    ---
    Е или тука трябва да се добави определение "граждани" да станат "български граждани" или в новия чл. 3в да бъде записано: "...могат да придобиват ЧУЖДЕСТРАННИ физически и юридически лица от ЕС, които са пребивавали непрекъснато или са установени..."

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  43. 43 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3211 Неутрално

    [quote#32:"geo_19"]Това вероятно е някакво недоглеждане във формулировката, което лесно се прецизира с една бъдеща поправка, ама чак вето?[/quote]

    Както написа Адам Смит, хората се различават от животните по това, че си разменят стоки по между си, докато никое куче не разменя кокали с друго.

    Когато някой реши да променя естествените закони, гласувайки на хартия някакви други, резултатите могат да бъдат единствено смехотворни като в този случай. Пределно ясно е било каква е работата - чудили са се как да категоризират чужденеца по заобиколен път и опитвайки вариантите "това е човек, който не е бил уседнал у нас в последните 5 години (първоначално 3, но после с тодорживковско мнозинство увеличено на 5)", или "е рус със сини очи над 1,85", или "не е ходил казарма в БНА" всеки път по тези критерии биват засегнати и чистокръвни българи. Така че, приятни занимания с с новите формулировки, ще се посмеем пак на опитите за отмяна на закона за гравитация. Според родния депутатин с пари всичко ставало, така че сеирът е обещаващ...

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  44. 44 Профил на Ritter 1
    Ritter 1
    Рейтинг: 445 Любопитно

    .. съобщиха от правителствената пресслужба.

    ???!!! правителствена??

  45. 45
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  46. 46 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3211 Неутрално

    [quote#40:"Нефертити"]Комуненцата пак се издъниха. [/quote]

    Но те си имат и желязно оправдание: "Ние сме само едни раби народни, предгърбени и преклонени пред величавия, мъдър и благочестив свят български народ. И щом народът мрази чужденците: евреите, ЕС, НАТО, русолявите паралии от Земун на запад, етническите и религиозните малцинства, софиянците и провинциалистите (според местоживеенето на конкретната електорална единица), ние сме длъжни да претворим святата и чудодейна народна енергия в дела!"

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  47. 47 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1097 Разстроено

    Комунетата, с всеки нов закон, копаят дъното все по-дълбоко!

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  48. 48 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 1643 Неутрално

    [quote#12:"batzdravo"]За първи път се съгласявам изцяло, с позицията на г-н Президента, относно негово вето върху внесен законопроект. [/quote]
    И тъй като г-н Президента иска към към мотивите на вносителите да има и анализ за съотносимост с Конституцията и Е- законодателството , би ли изяснил кой член от Конституцията е нарушен?. Можеш да ползваш и жокер - помощ от приятел. И- минуса не е аргумент.

  49. 49 Профил на kamenpavlov
    kamenpavlov
    Рейтинг: 481 Неутрално

    Доколкото се чете горе - пребивавали поне 5 години означава някога въобще пребивавали или не? Така че това не засяга имигриралите български граждани. За ЕС законодателството не съм сигурен - мисля, че има държави (може би някоя от Балтийските), които имат подобен закон. За да е забранено от ЕС трябва да има регламент, а ако се чете директива е в правомощията на държавата да прецени как да я приложи. Мисля, че Конституционния съд следва да се изкаже - все пак се очаква те да са най-вещи в държавата.

  50. 50 Профил на kamenpavlov
    kamenpavlov
    Рейтинг: 481 Неутрално

    Иначе нарушения в ЕС бол - Малта искаше да търгува малтийско гражданство (тоест ЕС гражданство), но май се отказаха от тази екзотика.

  51. 51 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3211 Неутрално

    [quote#8:"koiot"]Закона е заменен с фактическия критерий "пребиваване" в България, респективно с изискването за "установеност"[/quote]

    Само че когато ти дойдат на ревизия от НАП, първото нещо, което научаваш, е че според основната постулата на данъчното законодателство икономическият смисъл на една сделка има превес пред документалното оформление. С което на не един и двама е бил съставян начет, доначисляван ДДС или отказван ДДС-кредит. Само сега държава и гражданин си разменят местата - вече Народното събрание ще прави документални шмекерии, за да заобиколи конституцията, и принципът на "действителния смисъл" няма да важи.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  52. 52 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3211 Неутрално

    [quote#45:"geo_19"]Ми къде бяха депутатите на ГЕРБ та още в комисиите да посочат този пропуск? [/quote]

    Там си бяха и каквото предлагаха Атака и комунягите, герберите вдигаха двойно мизата. Примерно когато комунягите казаха 50 хиляди глоба за нарушение, герберите скокнаха да искат лишаване от свобода, екстрадация и даже смърт, наложи се Цецка да ги просветли, че смъртното наказание е отменено отдавна. Те и това не знаеха.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  53. 53 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3443 Неутрално

    Лидерът на партията Лютви Местан отправи молба за помощ към ГЕРБ, които се оказаха последната му надежда движението да промени в преходните и заключителни разпоредби на Изборния кодекс 6-месечното изискване за уседналост.
    е това е . атакува се въобще принципа на уседналост !!!!!! индиректно и брутално . след решение на КС , дпс се позовават и кафето е шекерлия .

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  54. 54 Профил на Goblin
    Goblin
    Рейтинг: 531 Неутрално

    На мен ми е гот, че имам Президент, който се гаври с бившите ДеСари, където ги хване. Показателно е кой лае срещу него - разни платени рубладжии (атака), вечните интересчии и безродници от бк(с)п и креатурата на десе за държане на малцинствата неграмотни, послушни и под контрол - депесе.
    Не може да не се възхитим на усилията, които полага, за да измие малко лицето на България от тая 70-годишна кал.

  55. 55 Профил на bobi1972
    bobi1972
    Рейтинг: 8 Неутрално

    За пореден път оставам доволен от избора си за президент. Истински политик и държавник!

  56. 56 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 417 Неутрално

    [quote#52:"cinik"]Там си бяха и каквото предлагаха Атака и комунягите, герберите вдигаха двойно мизата. [/quote]
    Симпатяга... Я ми дай стенограмите където членовете на земеделската комисия от ГЕРБ са се противопоставили на чл. 3в от ЗСПЗС?
    Гаче чакам от умрял писмо...

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  57. 57 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 417 Неутрално

    [quote#55:"bobi1972"]За пореден път оставам доволен от избора си за президент. Истински политик и държавник!
    [/quote]
    А аз за пореден път съжалявам, защото и аз като тебе гласувах за него...

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  58. 58
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  59. 59
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  60. 60 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 1926 Неутрално

    [quote#48:"papyre"]И тъй като г-н Президента иска към към мотивите на вносителите да има и анализ за съотносимост с Конституцията и Е- законодателството , би ли изяснил кой член от Конституцията е нарушен?. Можеш да ползваш и жокер - помощ от приятел. И- минуса не е аргумент. [/quote]

    Първо започвам с лесния отговор: рядко използвам минуса, а като аргумент - никога
    По въпроса за съотносимостта - не съм юрист за да разглеждам казуса, който поставяш, а дори и да бях, не бих спорил, защото позицията която изразявам е принципна, а не професионална. И отгоре на всичко това съм и много мързелив, за да се ровя! Въпреки това, благодаря за жокера!

  61. 61 Профил на бАрни
    бАрни
    Рейтинг: 568 Неутрално

    Е, й ? Какво като е наложил вето ?

  62. 62 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1498 Неутрално

    Точна позиция на президента.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  63. 63
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  64. 64 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3443 Неутрално

    До коментар [#54] от "sam_vimes":
    и с интелекта се гаври . кефиш ли се

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  65. 65 Профил на Captain Shakespeare
    Captain Shakespeare
    Рейтинг: 675 Весело

    Добре е, че поне имаме Президент, който се опълчва срещу червено-кафявата напаст.
    Дано да му стигнат силите, защото следват и нападки от Путлерова Русия.

    Правильно говорил Гоголь "В России две беды — дураки и дороги" причём первых ну очень много!!
  66. 66
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  67. 67 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 417 Неутрално

    [quote#65:"Captain Shakespeare"]Дано да му стигнат силите, защото следват и нападки от Путлерова Русия.[/quote]
    Ама това сериозно ли го мислиш?

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  68. 68 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3443 Неутрално

    [quote#67:"geo_19"]Ама това сериозно ли го мислиш? [/quote]
    конкретно , дефинирай сериозно и дефинирай мисъл

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  69. 69 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 417 Неутрално

    [quote#68:"deribeev"]конкретно , дефинирай сериозно и дефинирай мисъл[/quote]
    Мислиш Путин сериозно ще го възприеме този, че да се занимава с него?

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  70. 70 Профил на aleko
    aleko
    Рейтинг: 643 Неутрално

    По-просто щеше да е само да се уточни, че принципът за уседналост се отнася за граждани, живели 5 год. извън ЕС. Но и най-рестриктивният закон може да бъде заобиколен от българския гений, както показва солидната практика.

  71. 71
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  72. 72 Профил на mayabaya
    mayabaya
    Рейтинг: 426 Неутрално

    [quote#33:"geo_19"]Лъжа е, че нямало мотиви. Има и всеки може да ги намери:[/quote]
    В статията не пише, че няма мотиви, а че в тях липсва преценка дали законът е съобразен с конституцията и правото на ЕС. Четете преди да пишете!
    И, да, не е съобразен с конституцията.

  73. 73 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 417 Неутрално

    [quote#72:"mayabaya"]В статията не пише, че няма мотиви, а че в тях липсва преценка дали законът е съобразен с конституцията и правото на ЕС.[/quote]
    Че ако не е съобразен, може ли да бъде закон? Дали е съобразен конституцията - има КС който да се произнесе. Ама законът не е подаден на КС да се произнесе, а имаме едно лигаво връщене... Ей така за спорта - да пречим...

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  74. 74 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 417 Неутрално

    [quote#72:"mayabaya"]И, да, не е съобразен с конституцията.[/quote]
    Аууу... Голема залък хапни, голяма дума не казвай

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  75. 75 Профил на Кокетна - Спасението на България е ПП ГЕРБ!
    Кокетна - Спасението на България е ПП ГЕРБ!
    Рейтинг: 583 Неутрално

    http://www.faktor.bg/novini/balgariya/19297-borisov-ministrite-na-oresharski-byaha-pri-men-sekretarki-noseha-mi-papkite.html

    Има две политики. Едната е дясна, а другата - грешна. Маргарет Тачър
  76. 76
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  77. 77
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  78. 78 Профил на Нощен злодей
    Нощен злодей
    Рейтинг: 374 Неутрално

    [quote#0:"Президента"]Според държавния глава земеделската земя е национално богатство и трябва да бъде опазвана. Затова не бива да бъдат приемани норми, които позволяват противоречиво тълкуване и допускат чужденци от трети държави след 5-годишно пребиваване да придобиват земеделски земи. [/quote]
    Президента е пич... Това е реч на Атака бе... Ердоган, ще се регистрира в турското посолство и ще купува, купува... земи... Колко остана от мандата?

  79. 79 Профил на rex
    rex
    Рейтинг: 583 Неутрално

    До коментар [#20] от "Rhapsody of Fire":

    Или пък някой, който ходи да пие в кръчмата на съседното село.

    Мразим Гоце и Любо Гоцев
  80. 80
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  81. 81 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 1071 Любопитно

    [quote#9:"badsnake"]значи офшорките ще продължават да притежават земеделска земя, браво г-н президент[/quote]
    Змията, офшорки имат единствено хората с куфарчетата! Президентът не е един от тях, знам откъде са му парите. Цялата българска власт, изпълнителна, законодателна, съдебна и прочие, покровителства тотално офшорките и това е позорно, дори защото данък печалба е само 10% ! Смехотворно е да обвиняваш президента, че защитава интересите на офшорките!
    Въпросът със земята колкото е свързан с националната сигурност, тройно повече е популистки! Ако в държавата има закони и те се спазват, никой не може да застраши националната сигурност чрез закупуване на земя! В държави със законност се прави законен бизнес. В момента, в който получиш право за постоянно пребиваване в една държава, трябва да имаш право да притежавам земя като всеки друг, който живее в държавата. Ама да има закони и те да се спазват, така че да няма далавера.

  82. 82 Профил на damage_case
    damage_case
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Плевенлиев надминава и най-смелите очаквания. Ако Боко имаше още 5-6 подобни кадрови попадения преди 5г. можеше батакът "кабинетът Орешарски" да ни се размине, но уви.

  83. 83 Профил на goblenka
    goblenka
    Рейтинг: 636 Неутрално

    "Според държавния глава земеделската земя е национално богатство и трябва да бъде опазвана. Затова не бива да бъдат приемани норми, които позволяват противоречиво тълкуване и допускат чужденци от трети държави след 5-годишно пребиваване да придобиват земеделски земи." Нещо повече! Земята е и територия! Основание една държава да съществува на точно определено място! Безотговорността на политиците ни към тази "база" е чудовищна!

    goblenka
  84. 84 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 417 Неутрално

    [quote#77:"mayabaya"]В ОСНОВНИ НАЧАЛА чл. 5 (4) например. Даже няма нужда да четеш по същество. [/quote]
    Чел съм К много пъти по разни поводи. Ама не разбирам реченото от президента:

    ...без в мотивите да е направен анализ за съответствието с Конституцията и с правото на ЕС, се посочва в мотивите на президента.
    ---
    И липсата на АНАЛИЗ е повод за връщане на закона за ново разглеждане? Дали един закон е конституционен или противоконституционен го решава не автора на законопроекта в някакъв си анализ, а ще го реши КС с нарочно решение ако бъде сезиран.

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  85. 85 Профил на goblenka
    goblenka
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Когато става дума за базисни неща, на които се крепи една държава и нейният суверенитет, никой извън нея няма думата! Няма какво да се синхронизира с никого! Земята е база! Тя не подлежи на коментар и тълкуване! Не подлежи на синхронизиране!

    goblenka
  86. 86 Профил на mils5656
    mils5656
    Рейтинг: 426 Неутрално

    НА КОМУНИСТИТЕ ТРЯБВАШЕ ДА ИМ СЕ ЗАБРАНИ ИЗОБЩО ДА УЧАСТВАТ В ЗАКОНОТВОРЧЕСТВОТО, ТЪЙ КАТО ДО КАКВОТО СЕ ДОКОСНАТ ГО СЪСИПВАТ ТОТАЛНО ИЛИ МУ ДАВАТ ГРЕШНА ПОСОКА !!!! Така беше по времето на соца- лъжеха мажеха обещаваха отчитаха преизпълнения, крадоха и накрая балона се спука, след това решиха че разбират от демокрация и пазарна икономика, след което два пъти фалираха държавата, а сега пак не се отказват- променят цялото законодателство и още малко ще се изравним с централноафриканските държави по стандарт !!! Само ритник за тях на изборите !!!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK