На тази дата: Комунистите взривяват "Света Неделя"

Снимката на "Света Неделя" е от <a href="http://www.lostbulgaria.com/?s=Света неделя" target="_blank">сайта "Изгубената България"</a>

© "Изгубената България"

Снимката на "Света Неделя" е от сайта "Изгубената България"



"На тази дата" беше сред най-харесваните рубрики във вестник "Дневник" в продължение на години. Сега тя се възражда онлайн, като ще използва богатия архив на медиата и ще допълва поредицата с нови статии. Всеки ден ще ви припомняме накратко интересни събития, които са се случили на тази дата.


На 16 април 1925 г. комунистически активисти взривяват църквата "Света Неделя" в София, като целта им е да убият цар Борис III и по-голямата част от българския политически елит. Това е най-тежкият терористичен атентат в българската история, а по онова време и в света.


Извършен е на Велики четвъртък от дейци на военната организация на БКП по време на опелото на ген. Константин Георгиев, убит два дни по-рано от други комунисти.




Атентатът е една от финалните точки в бушуващата в периода 1923/25 г. гражданска война в България, породена от лошото управление на БЗНС в началото на 20-те години, деветоюнския преврат, последвалото през юни земеделско въстание и най-вече от комунистическия метеж в края на септември, подет пряко под диктовката на Москва и изпълнен от слугите на Ленин и Сталин Георги Димитров и Васил Коларов.


Атентатът е прецизно планиран, а целта му е да вземе максимален брой жертви. Под покрива на "Света Неделя" са струпани над 25 кг експлозив, монтиран над една от колоните на основния купол. Той трябва да бъде взривен с бикфордов шнур, за да могат атентаторите да избягат.


След началото на траурната служба той е запален, а бомбаджиите напускат църквата. В 15.20 бомбата се взривява, куполът пада и затрупва голяма част от събралото се множество.


На място загиват около 150 души, други близо 70 почиват от раните си, ранените общо са над 500. Сред жертвите са 12 генерали, 15 полковници, други военни, 3 депутати.


По случайност всички членове на правителството се отървават с леки наранявания, а царят е невредим, тъй като е закъснял за опелото - бил е на погребение в Бели Искър на човек от селото, загинал предния ден в атентата срещу царя в прохода Арабаконак край Витиня.


След атентата в църквата "Света Неделя" властите подемат масирана кампания срещу компартията и за два месеца омиротворяват положението.


На тази дата: Комунистите взривяват "Света Неделя"

© Надежда Чипева, Капитал


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (151)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на manu_chao
    manu_chao
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Да горят в ада, дано!!!
    Изроди!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  2. 2 Профил на Tod
    Tod
    Рейтинг: 1317 Неутрално

    ..."На 16 април 1925 г. комунистически активисти взривяват църквата "Света Неделя" в София"...
    ------------------------
    На 16 април 2014г. същите продължават да управляват в България...без коментар!!!

    Истината няма пресечна точка с популизма на БСП
  3. 3 Профил на beroe
    beroe
    Рейтинг: 403 Неутрално

    Трагично събитие, символ на същноста на комунистическата идеология - обявяват се достойни цели - социална справедливост, равенство, достоен живот и т.н., а средствата за постигането им могат да бъдат всякакви - вздривяване на църкви, избиване без съд и присъди, лагери с милионни жертви, ограничаване на християнската религия, промиване мозъците на цели поколения и т.н. и т.н. В днешно време за уж същите цели може да се организира метеж за сваляне на законно правителство, да се организира "костинбродска афера", да се подслушват политици, да се създава медиен монопол, да се купуват гласове и т.н. Но в крайна сметка се оказва, че и преди и сега всички тези антихуманни и незаконни средства служат само за постигане на имперските руски цели.

  4. 4 Профил на RED MAFIA
    RED MAFIA
    Рейтинг: 639 Любопитно

    "комунистическия метеж в края на септември, подет пряко под диктовката на Москва и изпълнен от слугите на Ленин и Сталин Георги Димитров и Васил Коларов"
    Световното ЗЛО, Москва !

    Когато стоиш достатъчно дълго до брега на реката и гледаш, ще видиш как пред теб по водата преминава трупът на врага ти
  5. 5 Профил на Γαλλα
    Γαλλα
    Рейтинг: 1316 Любопитно

    Срамен ден в нашата история...

    Писна ми от цирк, на път съм да умрЪ от смях...
  6. 6 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 531 Весело

    Проклети да са всички слуги на коминтерна.

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  7. 7 Профил на victor troska
    victor troska
    Рейтинг: 636 Неутрално

    бе все се чудя, що не го празнуват като знаменитата акция в жабокрек.

    Ако имате 5 лева, Костов може да открадне от вас 6 лева.Костов е откраднал целия свят 5 пъти, като два от тях от самия себе си.
  8. 8 Профил на Дон Кихот
    Дон Кихот
    Рейтинг: 2766 Гневно

    И ний сме дали нещо на света...

    В момента наследниците на тези убийци отново се занимават с държавен тероризъм, модернизиран в съответствие с политическите технологии на 21 век. Но целта е същата-коминтерновска (сега се нрича евразийска).

  9. 9 Профил на manu_chao
    manu_chao
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Няма да забравя никога, когато Канал 1 излъчи в пряко предаване Великденската литургия през 1990 г.
    Шока, който преживях, виждайки за пръв път комунистическите лидери за сефте в църква беше огромен.
    Андрей Луканов, Петър Младенов, Александър Лилов...камерата бавно показваше "смирените" мазни физиономии на изметта, тръбяла до вчера, че религията е "опиум за народа".Наследниците вместо бомби и шмайзери, държаха в окървавените си ръце свещички и зовяха народа за "мирен преход", което за тях означаваше народа да си трае, докато те преразпределят държавата помежду си.Всеки призив за търсене на отговорност, за комунистическите престъпления беше посрещан с яростна съпротива и призиви "нека не правим лов на вещици"...
    Е, вещиците влязоха в храма, завзеха цялата икономика и властта на всички нива.
    Народа за благодарност, че извърши "мирния преход" успешно-получи най-ниските доходи в Европа, кривосъдие и корумпирани мутри, маскирани като полиция.
    Чак години по-късно ще стане ясно, че и поповете всъщност са "вълци наметнали овчи кожи", демек агенти на ДС.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  10. 10 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1608 Неутрално

    Оттогава до днес Москва сее тероризъм и междуособици у нас и по света.

  11. 11 Профил на mils5656
    mils5656
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Това са най-долните хора , организирали се в партия която по същество е терористична организация !!! Атентатът в църквата Св Неделя е първия от поредицата терористични действия и убийства извършени от комунистите в периода 1925-1945 година, а и след това !!! По зверска организация от комунистическите партии няма !!! Вижте им само ръководителите- Ленин, Сталин, Хрушчов, Чаушеску, Мао Цзе Дун, Тито, Ким Ир Сен, Георги Димитров, Васил Коларов, Тодор Живков, Фидел Кастро и т.н.. Що народ е загинал заради тези сатрапи !!! Ето защо всички ръководители на тези партии до най-ниското ниво трябваше да се поставят в немилост, т.е. да бъдат лустрирани да не заемат повечи никакви ръководни постове, защото виждаме какво става в България начело с бившите комунисти сме на дъното и ровим ли ровим, а пък те са добре защото пият кръвта на държавата !!!

  12. 12 Профил на Real Adventure Machinery
    Real Adventure Machinery
    Рейтинг: 461 Неутрално

    не са се променили и до днес - готови на всякакви низости да докопат властта.

    proudly built in Bulgaria
  13. 13 Профил на bobi1972
    bobi1972
    Рейтинг: 8 Гневно

    Никога повече комунизъм и комунисти!!!

  14. 14 Профил на бабачко
    бабачко
    Рейтинг: 565 Разстроено

    "Той трябва да бъде взривен с бикфордов шнур, за да могат атентаторите да избягат."

    По-ниски са и от радикалните ислямисти даже... Долна сган ...

    искаш нов монитор? изтрий тук: ##############
  15. 15 Профил на apunch
    apunch
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Към тези, които се обръщат помежду си с "другарю":

    Предвид факта, че с гордост наричата партията си столетница, не е ли време да се извините и на българския народ за всички безчинства, които сте сътворили в сто и кусур годишната си история?

    Да изброявам ли показно избитите герои от войните или терористичните актове, най-знчимият от които несъмнено е взривяването на Света Неделя!?

  16. 16 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1337 Неутрално

    До коментар [#9] от "Walter_White":
    Терористите си имат паметна плоча в София, а внуците им днес са "демократите" Костов (роднина на Станке Димитров - Марек) и Агов.
    "Асен Йорданов Агов е български офицер, майор, командир на българското въздухоплаване след Първата световна война .Убит след атентата в църквата „Света Неделя“ на 30 април 1925 г., в Пловдив, „при опит за бягство”. Той осигурява експлозиви за атентата в църквата "Св.Неделя".Паметна плоча посветена на революционера и виден деятел Асен Агов има в София на бул. Княз Александър Дондуков.
    Дядо е на сегашния политик и журналист Асен Агов."
    http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D1%81%D0%B5%D0%BD_%D0%90%D0%B3%D0%BE%D0%B2_%28%D0%B0%D0%B2%D0%B8%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80%29

    nemo malus felix, minime corruptor.
  17. 17 Профил на Птеродактиль Северномонгольский
    Птеродактиль Северномонгольский
    Рейтинг: 1020 Неутрално

    Народе ... беше възкликнал Апостола на Свободата Васил Левски навремето, в опита си да схване някои непонятни особености на българската душевност. Една такава "особеност" е и продължаващото след толкова комунистически терор през всичките тези години управление на същите тези терористи и до ден днешен! Народе ...

  18. 18 Профил на In my world
    In my world
    Рейтинг: 731 Неутрално

    комунистите са по-страшни от нацистите.

    In many wars between the CIVILIZED MAN and the SAVEGE.Support Civilized man defeat the terror(islam)
  19. 19 Профил на mar_x
    mar_x
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Комунистите унищожиха България - държава преживяла 1300 години.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  20. 20 Профил на SSS
    SSS
    Рейтинг: 918 Неутрално

    Тази трагична дата и статия е като подкрепа за задължителното изучаване на историята след 9 сеп. 1944г. Дано не се напише от историци като Искра Баева и Драгомир Драганов. Цялата истина за античовешката същност на комунизма трябва да излезе на светло.

  21. 21 Профил на pinkpearl
    pinkpearl
    Рейтинг: 471 Неутрално
  22. 22 Профил на moloko_
    moloko_
    Рейтинг: 569 Неутрално

    Началника от горе си знае работата,царя е закъснял и терористите комунисти не успяват в пъкленото си намерение!

  23. 23 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2495 Неутрално

    "Белия терор" след септемврийското въстание от 1923 гоина и последвалия атентат доказват , че всяка репресия води до жертви и от двете страни ... Кръвта на бедните също не е евтина и също се заплаща с много кръв. Атентата в църквата "Света Неделя" да е за урок и да ни направи по-мъдри.
    # Боже пази България. # Поклон пред жертвите!#

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  24. 24 Профил на 4itatel
    4itatel
    Рейтинг: 465 Неутрално

    Проклети да са комунистите!

    4itatel
  25. 25 Профил на Стефан
    Стефан
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Помнете, споделяйте за делата на тези изроди! Нека никога не забравяме какво са вършили - същите комунисти, които сега се гордеят, че партията им е столетница и които бързат първи да палят свещи....

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  26. 26 Профил на acd30520326
    acd30520326
    Рейтинг: 583 Неутрално

    Бог да пази България от комунистите - най-голямото ЗЛО на земята!

    "Ти какво пожертва, за да има и утре България?" ИЛИЯ МИНЕВ
  27. 27 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2495 Неутрално

    До коментар [#22] от "moloko_": "терористите комунисти не успяват в пъкленото си намерение!"
    # На практика атентата постига целите си ... Показва зъби след рагрома на Септемврийското въстание. Издевателствата на властите мотивират достатъчен брой хора да се борят на живот и смърт и води до пълна победа само след 20 години - последвано от разцвет на България 1944 -1989 г.

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  28. 28 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 671 Гневно

    Днес, само на около 150м от Св. Неделя е централата на комуниститие, на ул. "Позитано". Пред централата има паметници на партизани, с насочени пистолети в слепоочието на явно непартизани. Тази фигурална композиция не дразни никой от управата на държавата и столицата. Един блогър е следствен, за това, че я "боядиса"... Това е европейският избор на нашият народ. С какво сме заслужили да живеем по-добре днес?

  29. 29 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 671 Гневно

    До коментар [#23] от "dark'star":

    Ти ако си на транквиланти или на рубли - замълчи поне днес!

  30. 30 Профил на it
    it
    Рейтинг: 448 Неутрално

    Като споменаваме терористичните актове на комунистите, да не забравяме и убийството на ген. Луков, извършено от Иван Буруджиев (в последствие генерал) и Виолета Яков. Та дъщерята на този терорист (Татяна Буруджиева) в момента е народен представител и началник на кабинета на Сергей Станишев.

  31. 31 Профил на julesta
    julesta
    Рейтинг: 577 Неутрално
  32. 32 Профил на hinhril
    hinhril
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Пише за "лошо управление" на БЗНС...това явно е написано от някой, който има много странно схващане за историята. По времето, когато БЗНС управлява, България е една от първите икономики в Европа - доказано.Като лошо управление, са го определяли единствено буржоазията и комунистите, които са изведени от властта насилствено. Факт е, че българската икономика се е развивала главоломно през този период, но градските жители не са могли да приемат факта, че хора от по-ниската прослойка управляват страната, а комунистите, че земеделците отричат тяхната идея....

  33. 33 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2495 Неутрално

    До коментар [#28] от "m_style": "има паметници на партизани"
    Нормално е да има паметници на партизани - съюзници на антифашистката коалиция (Британия, САЩ, СССР, Китай ) която ПОБЕДИ през втората Световна война ... Нормално е и да няма паметници на фашизоидите които ни натикаха във тази война на страната на ЗАГУБИЛИТЕ-Райха, Италия, Япония

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  34. 34 Профил на Tom Sawyer
    Tom Sawyer
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Вчера в тубата попаднах на този пропаганден филм за Димитров https://www.youtube.com/watch?v=yOzmjY-cEJQ&list=WLqZvsZRgAjLWtLidtj-Iqog&index=17.

    Впечатление прави начина по който, говорят за него настоящи комунисти - т.е. те наистина го смятат за бащица. Нито дума обаче не се споменава че, Димитров и Коларов са замесени в взривяването на Света Неделя, а само че , 22 години е бил далеч от България. Който иска да гледа. Финала е меко казано култов.

    Реформаторски миражи. Оставка! If you don`t want to Democracy, Democracy will come to you.
  35. 35 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 2463 Неутрално

    До коментар [#18] от "In my world":


    До коментар [#19] от "mar_x":

    +++++++++++++++++++++++++++++++....
    Напълно подкрепям!!!!

  36. 36 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3364 Неутрално

    До коментар [#20] от "SSS":


    [quote#20:"SSS"]Дано не се напише от историци като Искра Баева и Драгомир Драганов. [/quote]Драганов го пенсионираха,слава богу,но Баева ще го надживее-тя е по-опасна.

  37. 37 Профил на Tom Sawyer
    Tom Sawyer
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#9] от "Walter_White":

    Ами да сте ги измели още тогава. Сега ние трябва да свършим вашата работа. Вие носите най-голяма новина че, народа се държи като стадо.

    Реформаторски миражи. Оставка! If you don`t want to Democracy, Democracy will come to you.
  38. 38 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2495 Неутрално

    До коментар [#29] от "m_style": " Ти ако си на транквиланти или на рубли - замълчи поне днес!"
    Точно днес съм на "спомени" и "история" ...
    ... и точно днес е ден да се кажат тези неща за да не се повтарят! Познавах участници в тези събития и от двете страни - царски офицери, септемврийци ...

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  39. 39 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3364 Неутрално

    До коментар [#23] от "dark'star":


    [quote#23:"dark'star"]# Боже пази България. # [/quote]Кой е вашия бог?!Ленин,Сталин,Маркс,защото Господ не е!

    [quote#23:"dark'star"]Поклон пред жертвите!# [/quote]А феновете на убийците на жертвите да зоват за поклон пред жертвите е малко нагло!От БСП още не са се извинили,а Боков нагло казваше,че поемал вината с мезета.Или си забравил тази гнусна фраза!Та онези,дето поемт вината с мезета сега да зоват за поклон пред жертвите е не по-гнусно от това Велислава Дърева да защитава висшия клир в БПЦ!

  40. 40 Профил на sanlivko
    sanlivko
    Рейтинг: 482 Неутрално

    Сергей Станишев няма ли тези дни да поднесе цветя на загиналите преди 1944 година комунисти?

    То не беше провокация около деня на жертвите на комунизма да поднася цветя на паметника на загиналите партизани, а на годишнината на влизането ни в НАТО да поднася цветя на паметника на Съветската армия.

  41. 41 Профил на blaueaugen
    blaueaugen
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Нещо декларация от депутатите няма ли да има? За ястребинчетата имаше и казаха: "Човешкият живот е най-висшата ценност и никаква идеология не може да оправдае насилственото му отнемане, а убийството на деца е най-жестокото и нечовешко престъпление."
    http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2013/12/19/2206496_parlamentut_pochete_s_minuta_mulchanie_pametta_na/
    В "Света Неделя" са убити много повече невинни хора, включително деца.
    Проклети комунисти!

  42. 42 Профил на ѩзыкъ блъгарьскъ
    ѩзыкъ блъгарьскъ
    Рейтинг: 897 Любопитно

    Наследниците на терористите неколкократно ритуално се извиняват за Възродителния процес. А за атентата в "Света Неделя" кога ще се извинят?

  43. 43 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1371 Неутрално

    Да се пържат в ада!

    15.02.1989 - 07.02.2018
  44. 44 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 737 Неутрално

    Пишете. Да се знае! Наследницата да не опитва да се префасонира във Европейска Левичарска партия!

  45. 45 Профил на aboto
    aboto
    Рейтинг: 479 Неутрално

    "подет пряко под диктовката на Москва и изпълнен от слугите"

    Колко актуално ! Народе ????

  46. 46 Профил на Lady  Zeppelin
    Lady Zeppelin
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    До коментар [#42] от "cor.ne.edito":

    "А за атентата в "Света Неделя" кога ще се извинят?"
    Чакай извинение от комунисти. Те вината я поемат само с мезета., по неопределимо циничното изказване на Филип Боков.

    Je suis Charlie. Fluctuat nec mergitur.
  47. 47 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2495 Неутрално

    До коментар [#25] от "Стефан": "Помнете, споделяйте за делата на тези изроди! Нека никога не забравяме какво са вършили - същите комунисти, които сега се гордеят, че партията им е столетница и които бързат първи да палят свещи"
    # П О М Н Е Т Е !!! Покайте се ! Смирете се !
    ... изроди /убийци/ е имало и от двете страни
    ... и жертви е имало и от двете страни
    ... и двете страни има с какво да се гордеят
    ... и двете страни има за какво да палят свещи

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  48. 48 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3364 Неутрално

    До коментар [#32] от "hinhril":


    [quote#32:"hinhril"] По времето, когато БЗНС управлява, България е една от първите икономики в Европа - доказано.Като лошо управление, са го определяли единствено буржоазията и комунистите, които са изведени от властта насилствено.[/quote]Все пак нека не забравяме Оранжевата Гвардия,която извършва не малко злини.Стамболийски има и своите кусури и се опитва да управлява като диктатор.

  49. 49 Профил на blaueaugen
    blaueaugen
    Рейтинг: 479 Неутрално

    "Има нещо символично във факта, че комунистите извършват масово убийство на българи в деня, в който Юда е предал Спасителя. Онова, което куршумите на врага не успяха да направят в четири поредни войни, бе сторено от хора, наричащи се българи. Сториха го в православен храм, по време на литургия…
    Нашата вяра ни учи, че след предателството на Юда и тържеството на злото винаги настъпва Възкресение. За нас българите като нация то ще дойде ако помним своите покойници, поменаваме душите и се учим от историята им."
    http://edinzavet.wordpress.com/2009/04/14/svnedelia-victim/

  50. 50 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3364 Неутрално

    До коментар [#33] от "dark'star":


    [quote#33:"dark'star"]Нормално е и да няма паметници на фашизоидите които ни натикаха във тази война на страната на ЗАГУБИЛИТЕ-Райха, Италия, Япония [/quote]Понеже видно си скаран с историята,нека ти напиша,че България влиза в Тристранния Пакт с одобрението на Сталин,а по това време Сталин и Хитлер са съюзници!Това става малко след подписването на пакта Хитлер-Сталин и след подялбата на Полша от Германия и СССР.Така,че първо чети,после пиши глупости!Всъщност Москва заръчва на българските комунисти да подкрепят влизането на България в Пакта!

  51. 51 Профил на Euronymous
    Euronymous
    Рейтинг: 845 Неутрално

    Даааа.... По този повод даже филм има - " Черните ангели"
    Било им е гордост

    From the depths of Norway , take out your crop pain and feel the true evil !
  52. 52 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1092 Гневно

    "пряко под диктовката на Москва и изпълнен от слугите на Ленин и Сталин Георги Димитров и Васил Коларов."

    Сега слугите са други, но поръчителят и резултатите - същите!

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  53. 53 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    [quote#27:"dark'star"]На практика атентата постига целите си ... [/quote]

    Братчед, аз стоя на ултра леви позиции, но не мога да се радвам, когато българи унищожават, българи. Дори поради тъпата причина, че не сме толкова много, като китайците. Атентатът няма да коментирам - той е коментиран достатъчно много. Интерес заслужава обаче, един друг феномен. Разделението на българите, което се вихри и днес, с пълна сила. Това разделение, не е изникнало на празно място. България губи войни и преживява национални катастрофи. Неуспехът няма приятели. За разлика от Победата. Народът е бил озлобен, че докато е гинел по фронтовете, а децата му са гладували, други неприлично забогатяват от доставките за армията и спекулата. И едните, и другите стават смъртни врагове. Няма прошка и няма милост. Днес положението е горе долу, същото. В условията на икономическа безпътица, след циничното разграбване на национални активи и масова обезвереност, разделението е съвсем закономерно явление. Българинът все пак не е кретен, който не осъзнава какво му се е случило. И единствената причина, за да няма днес подобни терористични актове е, че духът на народа е окончателно прекършен. Той вече не вярва в нищо и на никого. Това беше най-унищожителният терористичен акт, който беше извършен в последните 25 години, над България - и от леви, и от десни.

    /не се чете/
  54. 54 Профил на koko65bg
    koko65bg
    Рейтинг: 1116 Неутрално

    Много е жалко когато българи убиват българи.

  55. 55 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 878 Неутрално

    Честит празник на празнуващите :)

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  56. 56 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2495 Неутрално

    До коментар [#46] от "Lady Zeppelin":
    До коментар [#42] от "cor.ne.edito":" "А за атентата в "Света Неделя" кога ще се извинят?" "
    До коментар [#42] от "yanne":

    Кога ще се извинят и фашистите за убийствата

    #Не съм от БСП, дори не съм им фен - не питайте мен

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  57. 57 Профил на sanlivko
    sanlivko
    Рейтинг: 482 Неутрално

    До коментар [#33] от "dark'star":

    Хвърли комунистическите си учебници в печката и не манипулирай. България подписва пакта при 500 000 германски войници на Дунава. Защо изборът да няма пролята кръв е проява на фашизоиди?

  58. 58 Профил на sanlivko
    sanlivko
    Рейтинг: 482 Неутрално

    До коментар [#56] от "dark'star":


    [quote#56:"dark'star"]Кога ще се извинят и фашистите за убийствата [/quote]

    Посочи днешните фашисти, които трябва да се извиняват?

    Предполагам във всяко семейство има пострадали и жертви и от двете страни. Хайде стига сте ни делили на комунисти и фашисти! Играйте си на стражари и шумкари другаде.

  59. 59 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2495 Неутрално

    До коментар [#50] от "yanne": "Всъщност Москва заръчва на българските комунисти да подкрепят влизането на България в Пакта! "
    Стига глупости . Нищо не е зависело от комунистите в България през 1941 г.

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  60. 60 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 676 Неутрално

    До коментар [#53] от "Тони Шнайдера":

    + + +

    Ако всичко това не беше норма по тия географски ширини, щеше да е тъжно.

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  61. 61 Профил на pinkpearl
    pinkpearl
    Рейтинг: 471 Неутрално

    "Атентатът е една от финалните точки в бушуващата в периода 1923/25 г. гражданска война в България, породена от лошото управление на БЗНС в началото на 20-те години, деветоюнския преврат, последвалото през юни земеделско въстание и най-вече от комунистическия метеж в края на септември..."

    Доста неточно тълкувание на историческите събития или може би лошо редактиране на текста, довело до хронологическа неяснота.
    Атентатът в църквата не само не е финална точка на общественото противопоставяне, а обратното - той е изходната точка за репресиите, подети от Александър Цанков, следва Септемврийското въстание и ответните жестокости при потушаването му.
    Не може да се каже, че причина за гражданската война е лошото управление на БЗНС. Управлението на Александър Стамболийски се отличава с волунтаризъм и произвол, но той е общественик и държавник с голям принос за развитието ни, реформите му за коопериране, създаването на трудовата повинност, грижите му за просветата и образованието заслужават висока оценка и създават традиции в градежа на българската държава. Освен това никакво лошо управление на законно избран министър-председател не може да оправдае насичането му от превратаджии.

  62. 62 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3364 Неутрално

    До коментар [#56] от "dark'star":


    [quote#56:"dark'star"]Кога ще се извинят и фашистите за убийствата [/quote]Всички комунисти плямпате като папагали за някаква фашисти.В България няма и не е имало фашизъм.Така и не правите разлика между фашизъм и нацизъм.И Хитлер в бил нацист,не фашист.Ама нали ви е неудобно какво значи "нацист" и,че е съкращение от "национал-социалист" !Ако е имало някакви български политици или военни с пронацистки възгледи,то те отдавна са умрели,и някои от тях за убити от комунистите,така,че днес няма кой да се извинява от тяхно име.Що се отнася до така наречените партизани е добре да прочетеш и тяхната история,защото повечето от тях са просто престъпници избили доста обикновени селяни.

  63. 63 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2495 Неутрално

    До коментар [#53] от "Тони Шнайдера":
    ++++ П Р А В . . . С И !!! ++++
    Приятел, тук няма условия за нормален дебат и задълбочени оценки в спокойна среда ... Само се опитвам да им сверя часовниците на някои да не беснеят много с изцепки. Изправени днес едни срещу други сме способни да повторим трагедии = Точно това НЕ искам ! # Боже Пази България!

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  64. 64 Профил на Big_Villager
    Big_Villager
    Рейтинг: 610 Неутрално

    До коментар [#56] от "dark'star":

    Няма кой да се извини, избихте ги до девето коляно...и тези сето само са чували за фашизъм и тях избихте

  65. 65 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3364 Неутрално

    До коментар [#59] от "dark'star":


    [quote#59:"dark'star"]Всъщност Москва заръчва на българските комунисти да подкрепят влизането на България в Пакта! "
    Стига глупости . Нищо не е зависело от комунистите в България през 1941 г. [/quote]Пак ти казвам-чети малко.Източници има навсякъде.Можеш и да видиш как се организира и връщането на Южна Добруджа,което също става със съгласието на Хитлер и Сталин,които тогава са съюзници...

  66. 66 Профил на Big_Villager
    Big_Villager
    Рейтинг: 610 Неутрално

    Най ми харесва тая част: "След атентата в църквата "Света Неделя" властите подемат масирана кампания срещу компартията и за два месеца омиротворяват положението."

  67. 67 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 2463 Неутрално

    До коментар [#58] от "sanlivko":

    Делението идва от такива като Вас!!Най-добре е да си посипете главите с пепел и да млъкнете завинаги/ или поне днес - велика сряда !/.Нали влязохте в църквите през 90 г.???Лицемери!!!!

  68. 68 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 676 Неутрално

    До коментар [#63] от "dark'star":

    Подобен сблъсък можеи да е по-малкото зло, все пак се очертава да изгаснем тихо и кротко.

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  69. 69 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    [quote#63:"dark'star"] Изправени днес едни срещу други сме способни да повторим трагедии [/quote]

    И би било смешно, ако не беше толкова трагично и жалко, защото това е "война" между хамсийки, които плуват в едно и също олио, и се пържат в един тиган. Само дето, едните харесват дясната ръка на готвача, а другите - лявата. А той ги "пържи" и с двете.

    /не се чете/
  70. 70 Профил на blaueaugen
    blaueaugen
    Рейтинг: 479 Неутрално

    "Врагове на Бога и Неговия Син, те тъпчат всички Божии и човешки закони. За да натрапят своята воля, те не жалят хора, народи и страни. Те са готови да принесат в жертва всичко живо, що стои на пътя за пъклените им планове. Нов вид човешко жертвоприношение на Молоха, от което нещастана Русия ето вече осма година се раздира. Хуманността и моралът, както те говорят, са били глупости и дивотии."
    http://dveri.bg/x63yh
    Писано е през 1925 г., но описва точно и днешните комунисти.

  71. 71 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    [quote#68:"galio"]Подобен сблъсък можеи да е по-малкото зло, все пак се очертава да изгаснем тихо и кротко. [/quote]

    Това е страшната истина братчед! Но той нашият акъл, кога ли е идвал навреме...

    /не се чете/
  72. 72 Профил на pinkpearl
    pinkpearl
    Рейтинг: 471 Неутрално

    [quote#66:"Big_Villager"]Най ми харесва тая част: "След атентата в църквата "Света Неделя" властите подемат масирана кампания срещу компартията и за два месеца омиротворяват положението."[/quote]

    За жалост масираната кампания трае не само 2 месеца и удря не само комунисти, но и просто инакомислещи хора и ярки личности, като смелия журналист Йосиф Хербст, неукротимия и неподдаващ се на шаблони творец Гео Милев и нежния и мечтателен Христо Ясенов.
    Подкрепям напълно изказаните по-долу мнения, че всяка репресия води до ответна жестокост и всяка война на българи срещу българи е народностно самоубийство.
    Единение, мир, градеж и Бог да пази България!

  73. 73 Профил на hinhril
    hinhril
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#48] от "yanne":

    Така де, така пише по учебниците...писани кога? и по данни от кой? Преследвани са били само буржоазията и то тези, който са опитвали да свалят от власт правителството. Тъй като е нормално най-богатите да имат ръка върху всичко(и сега е така) се е налагало да се създаде орган, който да не е под въпрос, когато става въпрос за опазване на държавниците. Да - било е малко прекалено, но както показва историята не е било достатъчно...

  74. 74 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2495 Неутрално

    До коментар [#64] от "Big_Villager": "избихте ги до девето коляно...и тези сето само са чували за фашизъм и тях избихте"
    #Това на коя планета е станало? Не е в България.
    След 1944 е имало към 2 000 присъди по искане на АнглоАмериканците и 30 000 жертви на битови отмъщения - комунистите нямат отношение. Тези които са били застрашени да бъдат разкъсани от собствените си работници - комунистите са ги скрили по лагери да им запазят живота и като се е раминало са ги пуснали по живо - по здраво.

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  75. 75 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 5019 Неутрално

    До коментар [#16] от "СДС":
    Знаех си, че Костов е виновен.

    Gunter glieben glauchen globen
  76. 76 Профил на sanlivko
    sanlivko
    Рейтинг: 482 Неутрално

    До коментар [#67] от "doroteus":

    Нещо не сме се разбрали. Когато отговаряш, първо чети, и след това казвай на другите да млъкват.

  77. 77 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2495 Неутрално

    До коментар [#69] от "Тони Шнайдера": "трагично и жалко, защото това е "война" между хамсийки, които плуват в едно и също олио, и се пържат в един тиган. Само дето, едните харесват дясната ръка на готвача, а другите - лявата. А той ги "пържи" и с двете."
    +++ ТОЧНО +++ Олигархията точно на това разчита - ... че никога няма да се разберем за нищо помежду си = болката е много голяма и от двете страни ! А истинския враг е ОЛИГАРХИЯТА!

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  78. 78 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3364 Неутрално

    До коментар [#75] от "Blood Red Skies":


    [quote#75:"Blood Red Skies"]Знаех си, че Костов е виновен. [/quote]Не знаеш,че Костов се пада роднина на Станке Димитров,а за Агов-внук на един от организаторите на атентата в Свети Крал-това ме шокира...

  79. 79 Профил на Big_Villager
    Big_Villager
    Рейтинг: 610 Неутрално

    До коментар [#74] от "dark'star":

    Ти си обикновен наглец ..с претенции

    На семейството ми обаче и на да други хиляди семейства на въпросните "жертви на битови отмъщения" и "спасени в лагери" хора таква наглост идва малко в повече.

  80. 80 Профил на pinkpearl
    pinkpearl
    Рейтинг: 471 Неутрално

    За пръв път виждам най-горната снимка. Как може, питам се, да ти дойде отвътре да взривиш тази красота? Такава изящна плетеница, такъв вдъхновено изпипан отвор към Божата светлина. Да си клисар в църква и вместо да се пропиеш с умиротворение, да тръгнеш да избиваш богомолците. Умът ми не го побира.

  81. 81 Профил на azyty
    azyty
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Генерал Константин Георгиев, депутат и ръководител на софийската организация на Военния съюз, е избран като примамка за нападението. Към 20 часа на 14 април 1925 година той е застрелян от комунистическия терорист Атанас Тодовичин пред църквата „Свети Седмочисленици“, където отива за вечерната служба, заедно със своята внучка.

  82. 82 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 5019 Неутрално

    [quote#53:"Тони Шнайдера"]Разделението на българите, което се вихри и днес, с пълна сила. [/quote]
    Разделението на българите е било винаги основна цел на комунистите. Нали затова измислихте "класовата борба".
    [quote#53:"Тони Шнайдера"]след циничното разграбване на национални активи и масова обезвереност, разделението е съвсем [/quote]
    Автори на това разграбване сте пак вие. Всички супербогати капиталисти са от спортно/селско/шумкарски произход.
    [quote#53:"Тони Шнайдера"]и от леви, и от десни[/quote]
    Дойдохме си на думата - всички са маскари. Демек, вие не сте най-големите. Много елементарна, но ваша любима опорна точка.

    Gunter glieben glauchen globen
  83. 83 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2495 Неутрално

    До коментар [#54] от "koko65bg": "Много е жалко когато българи убиват българи."
    ++++ Така е ! +++ Болно и ужасно ...
    Още по жалко е , че нищо не сме научили ! Няма покаяние! Няма помирение ! Ужас е да погледнеш коментарите под такава трагична статия и да го видиш отново в голяма част от коментарите.

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  84. 84 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1095 Неутрално

    слугите на москва са отново на власт?!?

    "не народ, а мърша, казал ви го е поетът!"

  85. 85 Профил на azyty
    azyty
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Атанас Тодовичин (Янко), който по-късно разказва, че организаторът на атентата Петър Абаджиев му наредил най-късно до 14 април да убие генерала, също е емигрант в СССР. По данни на историците и той е убит в концлагерите на ГУЛАГ.
    Помощникът на Атанас Тодовичин Живко Динов, с нелегално име Коста, който го охранява при убийството на генерала, също намира смъртта си в лагер в страната на победилия комунизъм.

  86. 86 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 5019 Гневно

    [quote#74:"dark'star"]След 1944 е имало към 2 000 присъди по искане на АнглоАмериканците и 30 000 жертви на битови отмъщения - комунистите нямат отношение. Тези които са били застрашени да бъдат разкъсани от собствените си работници - комунистите са ги скрили по лагери да им запазят живота и като се е раминало са ги пуснали по живо - по здраво. [/quote]
    Печелиш приза за най-голям наглец и лъжец. Знам, че не вярваш в нищо освен в Партията, но искам да те уверя, че там, горе, има Един, дето всичко вижда и рано или късно тая гнусотия, дето си я надраскал в този трагичен и тъжен ден, ще ти се върне.

    Gunter glieben glauchen globen
  87. 87 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2495 Неутрално

    До коментар [#79] от "Big_Villager": " Ти си обикновен наглец ..с претенции. На семейството ми обаче и на да други хиляди семейства на въпросните "жертви на битови отмъщения" и "спасени в лагери" хора таква наглост идва малко в повече."
    Защо мислиш , че аз нямам семейство и "други хиляди семейства" нямат спомени от присъди, интернирания, издевателства и вашата "наглост идва малко в повече." казвам = ДВЕТЕ страни!

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  88. 88 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 5019 Неутрално

    [quote#14:"zong"]По-ниски са и от радикалните ислямисти даже... Долна сган ... [/quote]
    Не знам дали знаеш, но освен дългият фитил, за да имат време да избягат, участниците в атентата са имали всичките до един първокласни застраховки "Живот" в швейцарска застрахователна компания. Другарчетата винаги са гледали тяхното да не се губи.

    Gunter glieben glauchen globen
  89. 89 Профил на azyty
    azyty
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Тъй като атентатът е отмъщение за събитията около септемврийското въстание нека видим кое правителство управлява България по време на въстанието а именно то е :
    Второ правителство на Александър Цанков (22 септември 1923 — 4 януари 1926) — коалиция с Българската работническа социалдемократическа партия

  90. 90 Профил на adenauer
    adenauer
    Рейтинг: 531 Гневно

    До коментар [#15] от "apunch":

    Извинение е много малко действие за престъпленията извършени от комунистическата измет.За тях само и единствено Германският модел за денацификация/декомунизация,Лустрация за вечни времена ,Национализация на всичко заграбено от тях и Народен съд по Германски модел.Комуниста и агента на ДС се превръща в никой ,когато му вземеш парите и власта.Не направиш ли това ,значи нищо не си направил.Нещо като "нежната револлюция"на предателя Желев.

  91. 91 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2495 Неутрално

    До коментар [#86] от "Blood Red Skies": "Печелиш приза за най-голям наглец и лъжец. ... тая гнусотия, дето си я надраскал в този трагичен и тъжен ден, ще ти се върне."
    Какво невярно съм казал ... или гнусно ? И защо ме проклинаш? По-горе казах : познавах лично участници от тези събития и от двете страни = септемврийци, царски офицери, интербригадисти, партизани, интернирани преди 1944, лагерници след 1944 ... Това ми е мнението. Не съм носител на истина от последна инстанция -кажи си и твоето!

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  92. 92 Профил на azyty
    azyty
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Из Посланието на Софийския митрополит Стефан по повод кървавия атентат в църквата „Св. Неделя” от 16 април 1925 г.

    Покъртени от стона на родината, ужасени от новото тегло, което неотклонно носи разрушителната дейност на болшевизма, ние считаме за свой непременен дълг да бдим и пазим своето възлюбено паство от увлечение в такава противоотечествена дейност. Ние всемощно викаме: далеч от адските сили, които напъват да срутят българската държава; далеч от Каиновото сонмище, от събора на братоубийците и нечестивците! Далеч от тях, защото те са врагове на Бога и Неговата Църква! Те хулят Св. Дух и не признават Христа разпнатия за Син Божий и премъдрост Божия. Те са по-зли от самите бесове, понеже и бесовете „вярват и треперят” от Бога (Иак. 2:19), а те не вярват в Бога и не треперят от Него. Главната причина, поради която те са се предали на такава сатанинска дейност, е тяхното безбожие. Врагове на Бога и Неговия Син, те тъпчат всички Божии и човешки закони. За да натрапят своята воля, те не жалят хора, народи и страни. Те са готови да принесат в жертва всичко живо, що стои на пътя за пъклените им планове. Нов вид човешко жертвоприношение на Молоха, от което нещастана Русия ето вече осма година се раздира. Хуманността и моралът, както те говорят, са били глупости и дивотии.......

  93. 93 Профил на pinkpearl
    pinkpearl
    Рейтинг: 471 Неутрално

    [quote#84:"хм"]"не народ, а мърша, казал ви го е поетът!"[/quote]

    Той после е написал и "Жестокостта ми се сломи", ама кой да чете.

  94. 94 Профил на авторът
    авторът
    Рейтинг: 1080 Неутрално

    До коментар [#77] от "dark'star":

    Олигархията си има име и то се нарича БСП/БКП. Останалото са нейни производни.

  95. 95
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  96. 96 Профил на adenauer
    adenauer
    Рейтинг: 531 Гневно

    До коментар [#24] от "4itatel":

    Комунистическите сатрапи са отнели живота на повече от 220 хил.българи ,а на 2-ри февруари 1945 год.са избилицелият елит на царска България.Истински Геноцид ,за който давност не може да има.А пиклиивият кадет се прегърна с убииците на родата си и не направи нищо за истинско възмездие ,макар ,че държеше цялата власт в ръцете си .Агент и хрантутник на комунягите и ДС.

  97. 97 Профил на Rozalina
    Rozalina
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#74] от "dark'star":
    [quote#86:"Blood Red Skies"]Печелиш приза за най-голям наглец и лъжец. [/quote]
    Не знам дали и сам си вярва?
    Но наистина по-нагло обяснение за лагерите не съм мислила, че ще чуя някога, дори от най-самозаблудения фанатичен комунист-екстрамист.

    Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
  98. 98 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2495 Неутрално

    До коментар [#94] от "авторът":"Олигархията си има име и то се нарича БСП/БКП. Останалото са нейни производни."
    +++ ДОБЪР ДЕН ! Събудихте ли се вече = това е истинският въпрос ! Грешката на "десните" е че нарочно умишлено бъркат "ромите" с "ромеите" в полза на Олигархията. Какво общо имат дъртите бедни комунета от соца - бедни пенсионери с върхушката и Олигархията на БСП = но винаги ги слагате в ЕДИН кюп !!! Така циментирате властта на Олигархията.Разделете нещата-ще се разберем

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  99. 99 Профил на pinkpearl
    pinkpearl
    Рейтинг: 471 Неутрално

    Извинявам се за неточността в пост 61. Орязал съм текст и от останалото се е получили нещо доста неясно. Хората с право са ми поставили минуси, още повече че съм тръгнал да критикувам статията, а съм направил подобна грешка.
    Исках да кажа, че атентатът в църквата не е финална точка, а е последван от репресии, по същия начин както репресии се последвали и Септемврийското въстание преди това. Основната ми мисъл беше, че насилието води до насилие.

  100. 100 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2495 Неутрално

    До коментар [#97] от "lazy_and_sleepy":" Не знам дали и сам си вярва? ... най-самозаблудения фанатичен комунист-екстрамист."
    Вярвам си ! Вярвам си ! ... Как си мислиш ще стане СЕГА при толкова неизплатени заплати и фирмена задлъжнялост , ако "Не дай Боже!" и тук се разбута положението като в Украйна ... - ще има безвластие и вълна от отмъщения ... като се започне от за изневери и комшийски разпри ... УЖАС !!! ... на битово ниво + доноси и клевети. Така и е било !

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK