Бизнесът предложи абонамент за таксите на Дунав мост

Бизнесът предложи абонамент за таксите на Дунав мост

© Росица Великова



Вицепремиерът Даниела Бобева получи предложение от Българо-румънската търговско-промишлена палата, свързано с облекчаване на режима с таксите за преминаване на Дунав мост. Това стана по време на среща с представители на предприемачеството в Русе в петък. Изпълнителният директор на Българо-румънската търговско-промишлена палата Елеонора Иванова представи виждането на фирмите за облекчаване на трафика чрез въвеждане на талони и абонаментни карти според румънската практика.


Даниела Бобева беше на работно посещение в Русе, за да представи пакета от мерки за облекчаване на административната тежест за бизнеса и за икономическия растеж. По време на посещение в Индустриален парк - Русе тя се запозна със състоянието и проблемите на фирмите, работещи там. Предприемачите споделиха конкретни свои идеи, които да подпомогнат икономическото развитие на региона. Сред тях е идеята за изграждането на градска железница, която да бъде използвана от фирмите от Индустриалния парк, Свободна зона и жителите на Мартен.


Вицепремиерът се ангажира да проучи каква е законодателната пречка, за да стартира проектът. Представителите на големите фирми споделиха нуждата от обща пречиствателна станция в района на бившия Комбинат за тежко машиностроене. Всяка от фирмите има своя локална, свързана със спецификата на производството, но няма обща пречиствателна станция за отпадни води.




Даниела Бобева предложи да се подготви проект, с който да се кандидатства пред Публичната инвестиционна програма на правителството за финансиране. Сливането на почивни дни беше отчетено от бизнеса като сериозен проблем пред чуждестранните им партньори. Вицепремиерът Бобева заяви, че ще внесе предложение за промяна на почивките, защото първоначалната идея – за стимулиране на туризма, вече е претърпяла трансформация. "Вместо да почиват в България, каквато беше целта на сливането на дни по празниците, българите предпочитат да отидат в съседните държави за 4-5 дни", каза Даниела Бобева.


"Това, което ме обезпокоява, когато пътувам в страната е, че местният бизнес не е запознат с голяма част от възможностите, от преференциите, които се предоставят от законодателството, от различните форми за финансиране и в този смисъл посещението ни е изключително полезно", сподели пред журналисти вицепремиерът.


Представители на Българската банка за развитие, Българската агенция за инвестиции и Изпълнителната агенция за малки и средни предприятия, които участваха в срещата с бизнеса представиха дейността и продуктите, от които могат да се възползват фирмите.

Ключови думи към статията:

Коментари (17)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на adam1966
    adam1966
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Моста и абонамента са хубави , но ние чакаме някой сега да заснеме Дунав мост 2/ ако някой си спомня имаше такъв сериал и не беше лош/>>>

  2. 2 Профил на Колаборационист
    Колаборационист
    Рейтинг: 871 Разстроено

    "Вместо да почиват в България, каквато беше целта на сливането на дни по празниците, българите предпочитат да отидат в съседните държави за 4-5 дни"

    Така е , толкова сте смотани, че и при почивките хората не искат да знаят какво се случва с вас, ... ЗАЩОТО СТЕ ЦОЦИАЛИСТИ !
    ОСТАВКА , смотаняци !

    Всички ТРЯБВА неумолимо да наказваме невежеството на администрацията и духовенството !
  3. 3 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3144 Неутрално

    Още Николай Василев като министър на транспорта се беше изтървал, че от таксата "мост" за моста не се заделя нищо, поради което със същия ефект можело да се сложи бариера някъде по магистралата между София и Пловдив, вместо да се запушва границата.

    Тоест, най-добре премахване на такаста за този 60-годишен мост. От мостовете над Рейн между Франция и Германия нито един не е платен.

    Местни избори 27.10.2019. Коалиция "Гешев е радост" (ГЕРБ, ДПС, БСП, ВМРО, Атака)
  4. 4 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 538 Неутрално

    По принцип не би трябвало да има такси. Добре вигнетка българска/румънска, за преминаване на моста. Все пак Румъния и България делят последните места по бедност в ЕС.

    Не е истина. в училище, комунистическата пропаганда. България има много добро положение между Европа и Азия, и затова ще стане малката Швейцария. И това го казват комуистите, Швейцария, доколкото знам историята, никога не е била диктатура/тоталитаризъм. Референдуми в Швейцария е нормално, в България тепърва за АЕЦ Белене, след повече от 120 години.

    Es muß Geld fließen!
  5. 5 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 678 Неутрално

    [quote#3:"cinik"]че от таксата "мост" за моста не се заделя нищо, [/quote]
    Да бе, не се заделиа... Как мислиш , цхе заминават на екскурзиа разни местни величия и децата им.. А новите коли на местните ДПС и БСП дерибей откъде са?

  6. 6 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 538 Неутрално

    Референдума относно монархизма през 1945 г. беше фалшифициран. Но и без фалшификация, повечето биха гласували срещу монархизма

    Es muß Geld fließen!
  7. 7 Профил на Европеец
    Европеец
    Рейтинг: 480 Гневно

    В Европа НЯМА ПЛАТЕН МОСТ на Дунав - изключая 2-та моста между България и Румъния. Няма никакво основание за тези такси, защото пътните мрежи и в двете държави се издържат с винетни такси(а не с ТОЛ такси) и никъде в двете държави няма целево събиране на средства за поддръжка на други мостови съоръжения.
    Таксите дискриминират автомобилния транспорт, защото от преминаващите влакове не се събират такси и ако се приеме основанието 'поддръжка Мост', то не е ясно защо преминаващите влакове са освободени от "такса мост" ....

    "Освен това мисля, че Картаген(Русия) трябва да се разруши." Marcus Porcius Cato Censorius
  8. 8 Профил на angelboy8008
    angelboy8008
    Рейтинг: 619 Неутрално

    В Англия на два моста съм плащал такса. На влизане от Кент в Лондон на моста кралица Елизабет £2 в посока и на моста на "границата" с Уелс £10 само в посока Уелс се плаща.
    Не е проблема в €3 дето се плащат на русенския мост, проблема е, че надниците в региона там са €10 на ден.

  9. 9 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 538 Неутрално

    [quote#8:"angelboy8008"]... проблема е, че надниците в региона там са €10 на ден. [/quote]

    Аз съм на заплата 12€/час. Не се хваля, има по-добре платени.
    Вигнетката е достатъчна, ако трябва, да я повишат с два лева на година, да покрива двата моста. Има хора от България, които работят в Румъния и искат да печелят.

    Es muß Geld fließen!
  10. 10 Профил на angelboy8008
    angelboy8008
    Рейтинг: 619 Неутрално

    До коментар [#9] от "slan":

    Ти хубаво си на €12 на час, но фабриката дето работи за нас в Мартен са на 450-500лв на месец. И повечето са като тях, а не като теб.
    Проблема не е в скъпия мост (една кутия цигари), проблема е в ниските заплати (4 кутии цигари).

  11. 11 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 538 Неутрално

    До коментар [#10] от "angelboy8008":

    Това е вярно донякъде, Трябва да се използва всяка възпожност за спестяване.
    Относно завода, наистина нямам думи за ниските заплати. Нямам и решение, как да повишите заплатите си, дори и всичките да стачкувате. В Германия има защита на стачкуващите, не могат само заради това, че стачкуват, да бъдат уволнени. В България или Румъния не съм запознат с Законодателството

    Es muß Geld fließen!
  12. 12 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2173 Неутрално

    До коментар [#9] от "slan":

    какво да покриват по мостовете бе ,какви такси , моста и пътя по него е дупка до дупка ,за 5 години три пъти правиха асфалта и дупките ,а румънците понеже събират 2 пъти повече пари от край време ,даже не си асфалтират дупките ,толкова много крадат ,десетки пъти ми издават касови бележки ,на които пише 0.00 леи ,след като чинно са ми прибирали 12 лв в леи или евро ,а нашите тарикати ми издават бележка като ми вземат парите ,само ,че бележката останала от преди 3 или 4 минути ,когато е минал чужденец ,на който не са дали бележката ,забравили са ,същото е и със тировете ,това место е отдавна място за рекет на пътуващите и особено на русенци ,чудя се как не се намериха 10 мъже да блокират моста с колите си и камионите си поне за 24 часа ,когато е някакъв голям празник ,румънците да са блокирани и да не могат да пътуват през моста ,за да видите какво ще се случи и какви сопи ще се сипят по местните власти в Гюргево ,които крадат тези пари на 100%.

  13. 13 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2173 Неутрално

    До коментар [#10] от "angelboy8008":

    проблема е ,че всички се съгласявате да работите за 450-500 лв заплати ,а и ,че ви лющят безпроблемно по 12 лв такси на моста най незаконно ,щото групи държавни рекетьори са си сложили техни хора на моста да им събират пари ,няма да забравя как години наред на будките за събиране на пари през почивните дни идваха някакви мутри с черни дрехи ,без униформи и златни ланци и бръснати глави и ни събираха парите при преминаване на моста ,нещо да кажете

  14. 14 Профил на Tademan
    Tademan
    Рейтинг: 809 Неутрално

    "Бизнесът" трябва да предложи, защото "държавниците" дори нямат мозък как да взимат това, което искат, а нямат и мозък да попитат, защото не знаят, че не знаят.

  15. 15 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 892 Неутрално

    "Вместо да почиват в България, каквато беше целта на сливането на дни по празниците, българите предпочитат да отидат в съседните държави за 4-5 дни", каза Даниела Бобева.

    Защо бе Бобева, ЗАЩО? Защо българите предпочитат да се лангъркат до близката чужбина вместо в България?
    Макар, че аз лично два дни обикаляхме югозападна България, там спахме, но не пропуснахме да идем и до Серес, за по жирос дет се вика. Част от групата не беше излизала от страната и много им хареса там, колкото и гърците да се гърчат в кризата си.
    Вчера приятел ми каза, че отива на 14 дневна екскурзия в Румъния където се радва на ниски цени, добро качество на обслужване, и най-вече по-добро отношение на румънците към нас българите, от колкото на нашенци към нашенци в България.
    Явно на България най-големия и проблем е това, че хората са свободни и имат възможността да избират за какво и къде да си похарчат парите. Това явно ви дразни най-много.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  16. 16 Профил на angelboy8008
    angelboy8008
    Рейтинг: 619 Неутрално

    До коментар [#13] от "tur671":

    Нещо не си разбрал. Аз не работя за 450лв и никога не бих работил за такива пари. Първата заплата 2000г. ми беше 650лв когато викторито беше 0.86лв.
    Не бих се отвил от юргана сутрин за надница, която е равна както казах на 4 кутии цигари.
    Хората там обаче нямат много избор и ако не работят за мутра Х , ще работят за мутра У пак за същите пари.

  17. 17 Профил на Европеец
    Европеец
    Рейтинг: 480 Весело

    До коментар [#8] от "angelboy8008":

    Много е забавно да чете човек, как много българи търсят логика в държавно покровителствани грабежи ставащи на двата моста - при Видин и при Русе.
    Даваш примери за Англия, но пропускаш да ни кажеш как се финансират пътните мрежи в Обединеното кралство - в България е прието да се подържат със средства от винетни стикери. Защо примерно на Аспаруховия мост във Варна или на виадукт "Бебреш" при Витиня не се събират такси, а такива има само за двата моста над Дунав ? Няма логично обяснение, защо ЖП влаковете не заплащат такси, а такива се събират само от автомобилния транспорт. И да се върнем на Англия - да ни кажеш там дали таксите важат за всички или се прилагат избирателно, както е на двата моста на Дунав.

    "Освен това мисля, че Картаген(Русия) трябва да се разруши." Marcus Porcius Cato Censorius




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK