От блоговете: Причини да гласуваме

Образец на бюлетината за гласуване на евроизбори 2014

© Анелия Николова

Образец на бюлетината за гласуване на евроизбори 2014



Препубликуваме текста на Магдалина Генова от"Блогът на нервната акула". Акцентите са на "Дневник"


Никога не съм имала нужда от специална причина, за да гласувам. Имала съм нужда от много специална причина да не гласувам, каквато беше балотажът между Волен Сидеров и Георги Първанов на президентските избори през 2006 година, като това изключение опасно заплашва да се превърне в правило, а аз не искам да го позволя.


И не само, че нямам нужда от специална мотивация, за да дам гласа си, а напротив – смятам, че това е мое гражданско задължение, което мотивирано извършвам, по същия начин, както мотивирано се боря за гражданските си права. Гласуването в България не е задължително по закон, но това по никакъв начин не променя факта, че всеки един гражданин трябва да участва в управлението на държавата с всички позволени му от закона средства (Конституция на РБ, член 1.2 Цялата държавна власт произтича от народа. Тя се осъществява от него непосредствено и чрез органите, предвидени в тази Конституция). И никой не е казал, че това трябва да е лесно – били са необходими хилядолетия, за да стигнем до концепцията, че управлението идва от нас, а не от поставени от висши сили хора. Демокрацията е плуване срещу течението, трудното срещу привидно лесното, работа срещу отказ. Но аз не искам да я губя.




Извън написаното в основния ни закон, тежките тълкувания и сложните думи, всъщност


най-важната причина да участваме е, защото трябва сами да се грижим за живота си


Както и за живота на тези, които обичаме и за общия си живот с тези, които ни заобикалят и с които трябва да делим един двор. Винаги идва ден, в който ние или някой, когото много обичаме се пенсионира, има сблъсък с правосъдието, влиза в болница, бива обран, чака за място в детска градина или просто иска да живее по-добре. И никой няма да дойде и да ни го даде наготово.


Истината е, че политиката не е това, което се случва по телевизора с участието на 300-400 човека и няколко зад тях, политиката е нашето ежедневие. Няма как ние да се разграничим от нея, нито от процесите, които я съставляват, защото те са начина по който работи или не работи системата – здравеопазване, образование, сигурност – нашите участие, натиск, контрол или пасивност са политиката, която определя как се случват нещата.


Политиката е начина, по който управляваме собствения си живот, доколкото може


и това е много важно. Поне за мен е – искам да се чувствам сигурна за дома си, за семейството си, здравето си, старините си, да имам добра градска среда, нормална храна, запазена природа, нормален икономически климат, фундаментални човешки права и всичко останало. И искам да знам, че това не е изцяло извън моите ръце и в същото време е в някакъв баланс с желанията на още няколко милиона като мен.


Накарали са ни да вярваме, че "политиката" са те – шайка бандюги, които се пощипват в парламента, докато решението мистично се взима някъде си и от нас нищо не зависи. Усещането за безнадежност и липса на сила се задълбочи с упоритото нежелание да се признаят грешка, неспособност за адекватно управление и държавна измяна, с пълното игнорирането на дълги и многолюдни протести и най-вече с тоталното изкривяване на истината, което стигна дотам упражняването на конституционни права да се нарича фашизъм, а фашизмът да се нарича национално-отговорно поведение.


Отговорно поведение, национално, квартално, семейно или каквото друго щете е да продължим да опитваме да накараме нещата да работят – с вот, с натиск, с протести. Другото води към ада.


И още няколко причини под линия (2 от точките са от мой стар пост, защото всеки път водим този дебат):


1. Макар и изборите да са за европейски, а не национален парламент, е важно какви партии и хора ще влязат от България в него. Тези наши представители ще участват във взимане на решения, касаещи бъдещето на съюза по принцип, общата търговска политика, управлението на бюджета, политиката към Русия и други неща, които ни касаят съвсем пряко. Тези хора ще са мое, наше лице в Европа и аз лично бих искала да направя всичко възможно да не се повтарят грандиозните гафове на Димитър Стоянов, нито хора като Делян Пеевски и лобистът Емил Радев да пренесат уж от мое име вредния си начин за правене на политика.


2. При по-висока избирателна активност се намалява тежестта на купения вот, а оттам и относителната тежест на престъпни групи в управлението, както и всичко останало, което произтича от това. Важно е също да изходим от презумпцията, че част от вота се купува от държава, чужда на съюза, която не прави това от най-добри намерения.


3. Участието в изборите е основно право и задължение на всеки един български гражданин. Чрез овластяването на народни представители ние управляваме, и понеже това не е цикличен процес веднъж на 4 години, трябва да избираме внимателно и непрекъснато да упражняваме полагащите ни се контролни функции и задължения. Ако не управляваме правилно, се чувстваме недоволни, прецакани и маловажни, съответно губим интерес към процеса, а самата система се изражда и вече не обслужва нас, а само група облагодетелствани лица.


4. Няма универсално и готово решение и това не трябва да ни фрустрира. Моят избор отговаря на моите семейство, образование, живот, доходи, сексуална ориентация и разбирания. Този мой избор се доближава максимално до пресечната точка на упоменатите фактори, и често ми се налага да правя нелеки компромиси с едно или друго. Когато претеглям опциите, обичам да мисля не само за мен и моя живот, но за това, което би било по-полезно и добро за държавата като цяло, колкото и да е трудно да се намери втора пресечна точка между толкова много интереси и нужди. Водещ фактор за мен си остават честността и доверието.


А на другия въпрос – "За кого?" – мога само да перифразирам Теди Москов -българският избирател може сам избере, достатъчно е умен.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (66)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на purple_rain
    purple_rain
    Рейтинг: 426 Любопитно

    Понякога се чудя защо изобщо трябва да си доказваме,че е важно и има причини да отидем и да дадем гласа си? Аз си мисля,че е повече от ясно,че ако ти пука какво става в държавата ти трябва да отидеш и да гласуваш.Даже и да няма кандидат който да ти харесва,пак имаш избор да избереш този който на-малко не ти харесва.

  2. 2 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1836 Неутрално

    На тези избори има достатъчна мотивация за гласуване за всеки що годе мислещ човек.

    Глупостите от типа - да си управляваме сами живота и т.н. не са необходими.

  3. 3 Профил на capricorn2014
    capricorn2014
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Уважаема, разбира се, че е важно какви хора ще отидат в европарламента, но можеш да бъдеш сигурна, че и те ще участват в решаването на тъй важните въпроси за дължината на краставицата, за къпането при прасетата, за правата на третия пол, и т.н. Нали именно това е проблема на хората, че те не виждат как избраните от тях биха могли да им помогнат! Ако сравним Евросъюза с България, как според теб ще помогнат от София на хората от село Горно нанадолнище!

  4. 4 Профил на Митко Василев
    Митко Василев
    Рейтинг: 628 Любопитно

    В името на обективността трябва да посочим и причините да не гласуваме, а те не са никак малко - Българските партии на Евроизбори 2014 - базхаберие, невежество и тоталитаризъм.
    http://kololoto.blogspot.com/2014/05/2014.html

    това, че казваш даден факт, не означава, че непременно го харесваш. въпреки че за 95% от аудиторията значи точно това
  5. 5 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 8837 Неутрално

    много е важно да отидем всички БЪЛГАРИ да упражним правото си да гласуваме .

  6. 6 Профил на Ернесто
    Ернесто
    Рейтинг: 479 Неутрално

    "Участието в изборите е основно право и задължение на всеки един български гражданин"

    Право да , но задължение не. Избора трябва да е съзнателно действие а не някаква задължителна случайна неопределеност.

  7. 7 Профил на koko65bg
    koko65bg
    Рейтинг: 906 Неутрално

    Хубава статия.

    нито хора като Делян Пеевски и лобистът Емил Радев да пренесат уж от мое име вредния си начин за правене на политика.
    За съжаление първият най-вероятно ще влезе в Европарламента дори без да се е появил на среща с избирателите си и без предизборна кампания. Освен ако не стане чудо и привържениците на ДПС покажат, че не могат една шепа тарикати да се подиграват с тях. Ама не съм оптимист.

  8. 8 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 1968 Неутрално

    Аз например не бих пропуснала за нищо на света единствения ден на 4 години (е, понякога и по-малко), в който политиците зависят от мен, а не аз от тях.

    Доброто е заразно
  9. 9 Профил на Иван55
    Иван55
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Подкарват ни да не гласуваме, но ние знаем как се гласува против! А най-мразим да ме подкарват, щото знам, че се канят да ме издоят.

    Към "Власт власт възпира" чрез пряка демокрация.
  10. 10 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 740 Неутрално

    [quote#1:"purple_rain"]Даже и да няма кандидат който да ти харесва,пак имаш избор да избереш този който на-малко не ти харесва. [/quote]
    България е именно на този хал защото се ръководите от този принцип, най-малкото зло.
    Да избереш най-малкото зло не е избор на нещо ДОБРО! То е като да се радваш че си на сух остров в море от лайна.

  11. 11 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 1968 Неутрално

    [quote#10:"dissident"]Да избереш най-малкото зло не е избор на нещо ДОБРО! То е като да се радваш че си на сух остров в море от лайна.[/quote] Аман от такива мъдри слова!!! Вземи се КАНДИДАТИРАЙ, за да има и читави кандидати!

    Доброто е заразно
  12. 12 Профил на Ернесто
    Ернесто
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#3] от "capricorn2014":

    Нашият мушморок Ивайло Калфин вероятно и другите като него са гласували санкцията срещу Русия и южен паток - въздържал се. Щом Брюксел не ни дава да строим южен паток нашите така наречени евро-депутати се снишават за да не дразнят богатите - ястреби.

  13. 13 Профил на Митко Василев
    Митко Василев
    Рейтинг: 628 Весело

    Целият напън е да се примами някой друг глас за РБ. А Рефораторите се движат между първо и трето място за евровота, но само в онлайн анкетите, които могат да нагласят. #smeh

    това, че казваш даден факт, не означава, че непременно го харесваш. въпреки че за 95% от аудиторията значи точно това
  14. 14 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4258 Неутрално

    Не помня избори за които да не се казваше колко изключително важно е да гласуваме! Резултатите с две изключения бяха все плачевни и разорителни!
    Това не е призив да не се гласува а да се направи наистина достоен избор.

    klimentm
  15. 15 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3091 Весело

    Това като че ли студентка го е писала

    Негласуването също е вид "гласуване".
    И след като авторката ни твърди, че за да "управляваш активно живота си" трябва да избираш по-малкото зало, то защо е изпуснала от класацията на злото и "негласуването"?
    Та да квалифицираме по ранг злините, не за друго ...

    Прочее ... и "гласуването с краката си" също липсва ...

    И излиза, че есенцето е в разред не "анализ", а "стимулиране на избирателната активност", подраздел на "Политматематики, тактики и пропедевтики". Което си е съвсям друг раздел, н'ъл тъй ?

  16. 16 Профил на dali_da
    dali_da
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Подкрепям, че трябва да се гласува!
    Дори с отвращение, какъвто е нашият случай в България!
    Целта, на този етап, трябва да е да махнем от властта тези, които са в парламента сега!
    Но, Конституцията се нарушава, защото властта не произтича от народа, а от партиите! Съдът си затваря очите за това!
    Наложително е да се въведе 100% мажоритарен избор на народни представители, полицейски и съдебни шефове, както и на всички кметове!

  17. 17 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4258 Неутрално

    До коментар [#13] от "Митко Василев":

    Което не знам защо намираш за весело.

    klimentm
  18. 18
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  19. 19 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Когато гласувате се ръководете от свои ЛИЧНИ ИНТЕРЕСИ.
    Поддържайте партия с принципни лидери, независимо дали има шанс да спечели.
    Избягвайте партия с пребоядисани лидери. Ако някой е сменил партия или е основал партия след като е напуснал друга, този човек е безпринципен.
    За съжаление, трудна задача. Няма такива партии в България.

  20. 20 Профил на ivanalex2
    ivanalex2
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#4] от "Митко Василев":

    Аргументите защо да не гласуваме са ясни на всички, незаети пряко в политиката. Затова по-важно е да се споменат аргументите защо да гласуваме.

  21. 21 Профил на inadilov
    inadilov
    Рейтинг: 439 Неутрално

    "Водещ фактор за мен си остават честността и доверието."

    Страхотно. Има един проблем обаче. Как да се доверя на хора, които имат различни представи за честност, но те никога не включват истината? Ако ще си говорим за българските политици, сред които ще трябва да избираме на 25-и?

    "Странни същества са хората. Откраднеш пет долара и ще си мръсен крадец. Откраднеш ли обаче хиляди долари, ще си герой или правителство."
  22. 22 Профил на Митко Василев
    Митко Василев
    Рейтинг: 628 Любопитно

    До коментар [#20] от "ivanalex2":

    И аргументите за гласуване са ясни. Да гласуваме, защото:
    - ще изпратим номинирани от нас представители;
    - ще определим политиката, която да следват;
    - ще гласуват от наше име, а не вместо нас.


    Разбира се, на половината население му е достатъчно партиите "да казват истините" или онова, което харесва на драгия слушател. Та горе-долу затова и ходят да гласуват.

    това, че казваш даден факт, не означава, че непременно го харесваш. въпреки че за 95% от аудиторията значи точно това
  23. 23 Профил на Firefly
    Firefly
    Рейтинг: 884 Неутрално

    До коментар [#10] от "dissident":

    Абсолютно те подкрепям!

  24. 24 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1985 Неутрално

    Напълно подкрепям тезата и автора.
    Цялата предизборна теза на БСП/ДПС и подкрепящите ги явно или не на това разчитат.
    Ние отвратени си седим в къщи, а чугуните, хората с контролиран и не на последно място хората с купен глас, да им дадат възможност максимално да ни отдалечат от Европа и пътем да си допълнят авоарите с крадене още някоя година.
    Затова всеки от нас, на когото има доверие, да гласуваме и да им объркаме плановете.
    В нашите ръце е.

  25. 25 Профил на voxy
    voxy
    Рейтинг: 793 Неутрално

    "Участието в изборите е основно право и задължение на всеки един български гражданин."... "Цялата държавна власт произтича от народа"

    С тези изпразнени от съдържание през годините думи трудно ще убедиш, мен посредствения незаинтересован без амбиции човечец. Авторът има доста по-цветущ изказ, който определено би бил по-убедителен особено за посредствената просташка маса, която преобладаващо негласува.

    Мен, простоватия човечец, ми трябва нещо по-натуралистично, примерно клипче как грозно лакомо и сърдито прасе яде от паничката и толкова се е нагрухтяло, че ме избутва зад борда. Искаш ли да оставиш свинята да потопи кораба? не гласувай! остави купения вот да реши

    twitter.com/voxybg
  26. 26 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 935 Неутрално

    Бих искал да помоля всички Българи извън България да си направят труда и да похарчат някое и друго евро, долара или каквато и да е там местна валута където са, и да отидат да гласуват. Нека го приемат като данък отечество(за това, че са израсли тук, че родителите им са тук....), а не като отегчително задължение, и така да подпомогнат малкото свестни останали хора да се пържат в делян пеевска корумпирана България.
    Заедно с Вас България има шанс. Без вас, циганите, и твърдите изкукуригали ядра на тая или оная партия ще вкарат в европарламента хора, на които по-ще им приляга раирания костюм на софийския централен затвор.
    Моля Ви, не допускайте да се срамуваме, че тези ще ни представляват в Европа!

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  27. 27 Профил на yorddj
    yorddj
    Рейтинг: 898 Неутрално

    Единствения инструмент на обикновенният човек да изрази отношението си към управляващите държавата. Сега е момента да покажеш, какво искаш, какво не ти харесва. Дано, повече хора са разбрали на къде ги водят комунистите и техните марионетки. Всеки глас за Реформаторите, днес е с цената на злато.

  28. 28 Профил на Митко Василев
    Митко Василев
    Рейтинг: 628 Весело

    Много се радвам, че заради фашлификации на подписи за Плевнелеиевия референдум, на който щяхате да ме нахендрите да ви гласувам задължително, няма да се състои

    това, че казваш даден факт, не означава, че непременно го харесваш. въпреки че за 95% от аудиторията значи точно това
  29. 29 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 1348 Разстроено

    Е, добре, де! Аз ще гласувам за кандидати, които отговарят на моите представи за евродепутати, обаче мнозинството ще избере такива като Барека и Шопара да представляват държавата в Брюксел. Моите кандидати няма да отидат.
    И накрая какво излиза? Че горните двама ще представляват и мене без изобщо да съм помисляла да гласувам за тях.

  30. 30 Профил на ivanalex2
    ivanalex2
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#22] от "Митко Василев":

    Това, че ние ще определим политиката, която ще следват, е добро, ама дали не е само на теория - на практика избранниците имат суверенно право да решават каква политика ще следват.

  31. 31 Профил на Дневник,  я ме цункайте по дупето !
    Дневник, я ме цункайте по дупето !
    Рейтинг: 479 Весело

    Дано да е хубаво времето на 25-ти !
    Отивам да ловя ... ЛаПНИ- шараНи !

    Albert Einstein : "Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber bei dem Universum bin ich mir noch nicht ganz sicher."
  32. 32 Профил на Психонавт
    Психонавт
    Рейтинг: 501 Неутрално

    Още няколко реда по въпроса защо трябва да се гласува.

    http://yovko.net/blog/18541

    ЗАКОН ЗА ОБЯВЯВАНЕ НА КОМУНИСТИЧЕСКИЯ РЕЖИМ В БЪЛГАРИЯ ЗА ПРЕСТЪПЕН Обн. ДВ. бр.37 от 5 Май 2000г. - http://lex.bg/laws/ldoc/2134920192
  33. 33 Профил на Чеша си езика
    Чеша си езика
    Рейтинг: 793 Неутрално

    Искате да ме убедите, че трябва да гласувам за тези боклуци, които но се предлагат, за да влязат в европейския парламент и да започнат да си въртят техните далверки? Бих гласувал, ама няма за кого. Сори, без мен.

    Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.
  34. 34 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4258 Неутрално

    До коментар [#18] от "Митко Василев":

    Добре ама да не е за наша сметка.

    klimentm
  35. 35 Профил на Jogy
    Jogy
    Рейтинг: 439 Неутрално

    Да не гласуваш и да чакаш нещата да се оправят е все едно да чакаш печалба от тотото без дори да си пуснал фиш.

  36. 36 Профил на Митко Василев
    Митко Василев
    Рейтинг: 628 Неутрално

    До коментар [#34] от "klimentm":

    за ваша ще е

    това, че казваш даден факт, не означава, че непременно го харесваш. въпреки че за 95% от аудиторията значи точно това
  37. 37 Профил на Jogy
    Jogy
    Рейтинг: 439 Неутрално

    Изборите сега ще са нещо като референдум за бъдещето на България - ЗА Европейския Съюз (РБ, може би и ГЕРБ) или ПРОТИВ Европейския Съюз (ББЦ, Атака, БСП, НФСБ).

    Призовавам всички които са ЗА ЕС, гласувайте!

  38. 38 Профил на Mark Twain
    Mark Twain
    Рейтинг: 437 Любопитно

    Аз чух, че ако се гласува, дори и с невалидна бюлетина, гласът ми остава невалиден. Но ако не се гласува, гласът ми след това се преразпределя на партиите, което означава, че все едно пак съм гласувал за тях. Хитри са, празно няма.

    "Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри Форд
  39. 39 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1214 Неутрално

    Ще избера правото да гласувам,а не задължението.

  40. 40 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4258 Неутрално

    До коментар [#36] от "Митко Василев":

    Този път не си весел?!

    klimentm
  41. 41 Профил на atadero
    atadero
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Много е лесно, дано и успешно: бюлетина 10, кандидат номер 2. Успех

  42. 42 Профил на Forrest Gump
    Forrest Gump
    Рейтинг: 878 Неутрално

    гласувайте защото някой умен човек беше казал: когато от политиката се тръгнат отвратените остават само отвратителните.

    Истината ни прави свободни.
  43. 43 Профил на Carlin
    Carlin
    Рейтинг: 222 Неутрално

    до # 26
    [quote#26:"traveler1"]их искал да помоля всички Българи извън България да си направят труда и да похарчат някое и друго евро, долара[/quote]
    За съжаление в Чикаго например (предполагам ситуацията на други места не е по различна) избирателната активност на парламентарните избори беше около 1000 души(от около 50к легално). Българите сме много активни на маса и ни работи много устата и малко акъла. Та така.... тъжно но факт.

    "Когато БОГОВЕТЕ говорят, ФАКТИТЕ мълчат"
  44. 44 Профил на Thoth
    Thoth
    Рейтинг: 583 Неутрално

    https://www.youtube.com/watch?v=qxsQ7jJJcEA

    “Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful.” - Seneca
  45. 45 Профил на Lady  Zeppelin
    Lady Zeppelin
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Не разбирам защо трябват особени аргументи, за да отидеш да гласуваш. Смятам го за мое основно право и горе-долу единствен механизъм за влияние върху политиката.

    Je suis Charlie. Fluctuat nec mergitur.
  46. 46 Профил на Carlin
    Carlin
    Рейтинг: 222 Неутрално

    до 44
    Комедията и политическата сатира са нещо много хубаво, но за съжаление не сте разбрали смисъла.

    "Когато БОГОВЕТЕ говорят, ФАКТИТЕ мълчат"
  47. 47 Профил на русофил=ПРЕДАТЕЛ
    русофил=ПРЕДАТЕЛ
    Рейтинг: 419 Неутрално

    ГЛасувай,а не МРЪНКАЙ!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    МИЗЕРИЯТА Е ПРАВОПРОПОРЦИОНАЛНА на РУСОФИЛИСТИЯТА!
  48. 48 Профил на angelk43
    angelk43
    Рейтинг: 8 Неутрално

    отварям си очите за да не щракна СКАТ или АЛФА не знам точно номерата им -ТОВА СЪМ РЕШИЛ КОГАТО ГЛЕДАМ отвратителните им предавания по телевизиите им

  49. 49 Профил на Една българка
    Една българка
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#10] от "dissident":

    Какво предлагаш?

  50. 50 Профил на matematika
    matematika
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Нямам право да обвинявам в бездействие властта, ако не гласувам!

  51. 51 Профил на val_09
    val_09
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Гласувайте за пп ГЕРБ с №18. Подкрепена от пп Обединени земеделци ,пп БСДП,пп РДП ,пп БЗНС"Никола Петков"и пп РЗС.

  52. 52 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1724 Неутрално

    [quote#37:"Jogy"]Изборите сега ще са нещо като референдум за бъдещето на България - ЗА Европейския Съюз или ПРОТИВ Европейския Съюз[/quote]

    Е, заклинанието "нещо като" просто няма как да е вярно... изключено... иначе секционните резултати от един такъв референдум биха могли да бъдат доста отрезвяващо четиво за масовката, която си е завряла главите у г_о... интересно, тогава какво ли ще припяват шумкарските тролчета

  53. 53 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1724 Любопитно

    Гледам набора тролчета тука... Костинброд № кой зареждате бе дечица че им обърках бройката?

  54. 54 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1724 Любопитно

    До коментар [#41] от "atadero":

    и що не написа ено простичко "аз съм десебарски трол его-на вижте ма - черно на бяло"? гледам че и за Герб се разписвате... фън да пада, а?

  55. 55 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1316 Разстроено

    До коментар [#51] от "val_09":
    Да ни сни прости, бре, че да гласуваме за ГЕРБ? Бат Бойко е казал кой да гласува с таа булатина - "Вий сти прости и ас аам проз"..
    Ний, интилигентните сме от друг отбор

  56. 56 Профил на zdra4
    zdra4
    Рейтинг: 640 Неутрално

    Причината да гласуваме е една единствена- survival.
    Ножът е опрял до кокала.
    Гласувайте сега, защото това може да се окаже последното свободно гласуване.
    В евразия гледат на гласуването като на излишен лукс.

  57. 57 Профил на sarasota
    sarasota
    Рейтинг: 374 Гневно

    И все пак пазете се от тандема БП=Бълг.Партия=БарековПеевски=Бълг.Предатели= ....и т.н. само с 70% участие....без гъбари и рибари на 25 май...... за да не съжаляваме и плачем на 26 май....

  58. 58 Профил на goblenka
    goblenka
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Разбира се, че може и сам да избере, стига да има какво! Той отива на рибния пазар за риба, а намира само раци и мекотели! Какво да избере? На принципа: Като няма риба и ракът е риба! Мерси! Аз търся риба!

    goblenka
  59. 59 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1257 Неутрално

    Трябва да се гласува и то правилно , най-малкото , за да не гледаме ухилени физиономии на Станишев, Мая, Местан, Бареков, Сидеров

  60. 60 Профил на glog
    glog
    Рейтинг: 636 Неутрално

    И така, според Маргарита Генова, която, ако не се лъжа, е един от лидерите на Протестната мрежа, трябва да гласуваме, като вярваме, че по този начин ние като народ, а не елитната и заедно с това елитарна прослойката на на политиците са тези, които управляват държавата. Защото, както казва тя и както е записано в чл.1, ал.2 на Конституцията е казано: „ Цялата държавна власт произтича от народа. Тя се осъществява от него непосредствено и чрез органите, предвидени в тази Конституция”.

    Че това го пише в Конституцията, пише го! Но дали е вярно или си е чиста проба манипулация за хора, които са по-наивни и от децата в детските градини?

    Нека сега да предположим, че аз съм народът. Управлението на държавата, след като тя уж стана демократична, хич не ми харесва, при което имам пълно основание за това. Сядам и искам да се възползвам от цитираната разпоредба на Конституцията. И тъй като нашите управленчески институции, от Народното събрание и Президентството та чак до последната агенция, са тотално корумпирани, искам да управлявам държавата си непосредствено, а не чрез тези институции. Защото дори ако като народ съм всестранен гений, при такива институции, ако трябва да управлявам чрез тях, няма как те да не ме провалят за нула, че и за отрицателно време. Ха сега някой от наивниците, които вярват че при тази демокрация народът е реалният суверен и притежава цялата управленческа власт, или от идеологическите манипулатори, които ни лъжат, че наистина е така, да ми каже, как мога да го направя.

    Няма да могат да ми кажат. Защото в Конституцията, а и в създадените на нейната основа закони и подзаконови нормативни разпоредби, никъде не е дадена процедурата, по която мога да направя това. А без да такава законова процедура няма как тази разпоредба на Конституцията да бъде реализирана.

    Разбира се, гениалният манипулатор, редактирал тази разпоредба на Конституцията, я е направил неясна, защото е двусмислена. Защото може да се поспори, какво точно е казано с това, че тя, управленческата власт, „се осъществява от него (от народа – забележка на Glog) непосредствено и чрез органите, предвидени в тази Конституция”. Означава ли това, че народът свободно може да си избере дали да управлява непосредствено държавата, без да използва нейните управленчески по Конституцията органи, или е длъжен да управлява уж непосредствено, но с посредничество на съществуващите управленчески. Защото така, както е редактирана разпоредбата, не е ясно дали съюзът „и” е събирателен, така че народът да е задължен да управлява едновременно и непосредствено, и чрез съществуващите управленчески институции, или е разделителен и играе ролята на съюза „или”, така че трябва да избира дали да управлява непосредствено или да управлява посредством съществуващите управленчески институции.

    Ако е налице първият случай (тоест, ако е длъжен да използва съществуващите управленчески институции), разпоредбите за референдумите и допитванията дават отговор за начина, по който трябва да се действа. Но тогава народът няма да управлява, защото през цялото време неговите действия са регламентирани от законовата система и са контролирани от властта, която е делегирана на управляващия политически елит, срещу когото той се обявява, а при втория случай няма казано как той може да вземе властта и да управлява сам, независимо, без да го интересуват съществуващите органи на политическата власт на елита.

    Та толкова за демокрацията, при която народът притежавал цялата власт и можел да прави с нея каквото си иска. Може – но само ако му разрешат и колкото му разрешат. И точно по тази причина народът меже да смени управляващите политически партии, но няма никаква възможност, освен чрез насилие срещу управляващия елит, да промени властващата политико-икономическа управленческа система. Не че от изборите няма полза, понякога може и да има. И който иска да замени една управляваща партия с друга, ще трябва да гласува. Но без да се лъже, че с това може да промени управленческата систевма.

    А от последните 24 години на народа вече трябва да му е ясно, че в българия всички значими политически партии са общо взето от един дол дренки. Така че при изборите основното е в принципа: Станити, че да седна аз.

  61. 61 Профил на goblenka
    goblenka
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#59] от "daam":

    Правилно? Разбира се! Но, правилно ли е да гласуваш за едни озъбени физиономии, за да не гледаш други?

    goblenka
  62. 62 Профил на goblenka
    goblenka
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#60] от "glog":

    Абсолютно си прав! При положение че институциите, създадени за да прилагат конституцията са обсебени от една малка част от народа и са управлявани от тази малка част от народа, то конституцията про форма е спазена. Останалата част от народа трябва да придаде тежест и легитимност на управляващата. Пък и за всеки глас се плащат по 11 лева. Иначе, тази тежест няма значение при управлението след изборите. Тя е само повод и оправдание. Нищо повече. До тук с обоснованите призиви: гласувайте, за да имате основание да претендирате! За да не гласуват други вместо вас! Винаги други гласуват и управляват вместо нас! Осъзнато, неосъзнато, платено, принудително... Важното е да има поне малко повече от основното ядро гласували!

    goblenka
  63. 63 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 912 Неутрално

    Само дето другарката Генова,не споменава,че около сградте на ЕК и ЕП има над 5000 офиса,в който бачкат около 50000 лобисти на големите компании и всъщност решенията касаещи ойропските гражданя,се вземат от лобитата.Ко значение има дали там шъ иде Прасчо или Рамадан.

  64. 64 Профил на globalbulgar
    globalbulgar
    Рейтинг: 374 Весело

    "...българският избирател може сам избере, достатъчно е умен."

    Умен зер! Ха-ха-ха-ха!

  65. 65 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Само факта, че се появиха колко трола в повече, с идеята да не се гласува "щото няма смисъл", е добър повод да се отиде на тия избори.

    chavo64
  66. 66 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 974 Весело

    Щом защитниците на либерализма и мулти-националните компании ни агитират да гласуваме, по-добре да отидем за гъби! Гласуването не се яде! За разлика от гъбите :P
    А корупция, посредственост, дянковщина и Р.ОВЧ-щина или Делян Пеевщина ще има когото и да предпоичра демократичните ви мозъчета

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK