Заради пороя трамвай дерайлира в София (обновена)

Снимката е архивна

© Георги Кожухаров

Снимката е архивна



Трамвай е дерайлирал заради обилния дъжд, който от 17 ч. вали в София, съобщиха от пресцентъра на Столичната община.


Превозното средство е по линия 10 и временно ще използва като обръщало линията на пл. "Журналист". Трамваят е излязъл от релсите при Летния театър на бул. "Драган Цанков".


Пред "Дневник" от пресцентъра уточниха, че по време на инцидента е имало пътници в трамвая, но няма пострадали.




Малко по-късно от местната управа съобщиха, че трамваите по линия 5 в момента не могат да стиганат до Княжево, а въртят на "Никола Петков". "Причината е влязъл лек автомобил в обособеното трасе на трамвая при спирка "Райска градина", пише в съобщението.


Около 18 ч. движението на трамваите 10 и 5 е възстановено.

Кадри от пороя в София.

Ключови думи към статията:

Коментари (71)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Милен Минчев
    Милен Минчев
    Рейтинг: 842 Неутрално
  2. 2 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 854 Неутрално
  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  4. 4 Профил на ijj
    ijj
    Рейтинг: 1059 Неутрално

    В гората при Семинарията трамвайната линия прилича на железопътна линия - върху баластова призма е. Но точно на завоя при Летния театър е вкопана в земята и вероятно улеятна релсата е бил пълен с довлечена от водата почва, или може би е имало паднал клон?

  5. 5 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 3106 Неутрално

    Странен инцидент !
    Добре,че няма пострадали.

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  6. 6 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 7068 Неутрално

    дано няма пострадали в случая .

  7. 7 Профил на Γαλλα
    Γαλλα
    Рейтинг: 1391 Любопитно

    Ей, малко да завали дъжд над София и самолетите спират да летят над нея, трамваите започват да се обръщат...чудя се, ако ни помете едно наводнение като това в Сърбия, някой ще оцелее ли, въобще...???

    Писна ми от цирк, на път съм да умрЪ от смях...
  8. 8 Профил на osl19549478
    osl19549478
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Ей, добре, че капна малко дъждец, тъкмо се бях притеснил, че ще е сушава пролетта.

    НЕ НА ЦЕНЗУРАТА ВЪВ ФОРУМА !!! Освен това новият дизайн на Дневник е скапан !!!
  9. 9 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 960 Весело

    Велик е нашиО шофьор,
    Велик
    велик
    ВЕЛИК!!!
    [quote#0:"статията"]Малко по-късно от местната управа съобщиха, че трамваите по линия 5 в момента не могат да стиганат до Княжево, а въртят на "Никола Петков". "Причината е влязъл лек автомобил в обособеното трасе на трамвая при спирка "Райска градина", [/quote]

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  10. 10 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1883 Неутрално

    Абе какъв трамвай 5 по никола петков? Аз ли нещо се бъркам или дневник или някой друг? Трямвай 5 е от съдебната към красно село и тн ..

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  11. 11 Профил на today
    today
    Рейтинг: 839 Неутрално

    Трамвая не е бил номер 5, бил е номер 15, и го е карал Станишев Тоя квото подхване ....

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  12. 12 Профил на Firefly
    Firefly
    Рейтинг: 893 Неутрално

    Или отводнителната шахта не е била почистена, или наклона при правенето на настилката не е направен добре.

  13. 13 Профил на Лимонетко
    Лимонетко
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#9] от "Мойше! Толкоз!!!":

    Ватман като Батман !!!

  14. 14 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1395 Разстроено

    До коментар [#10] от "bludniq_sin":
    А бе и аз го четох няколко пъти и се опитвам да го проумея.
    61 години живях в този район на Лагера и Павлово и не мога да зацепя.
    Па и тази спирка Райска градина на 5-та хептен ме ошашави

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  15. 15 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1395 Весело

    До коментар [#9] от "Мойше! Толкоз!!!":

    Това е по трасето на нашето любимо малко трамвайче от Йорданка Николова-Чанкова-Журналист до Семинарията .
    Изглежда че там водата е отнесла подбивката от чакъл на трамвайните траверси ? ? ? ? ?

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  16. 16 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1759 Неутрално

    В София е валял дъжд? Ужас!
    Намокрил им е цървулите.

  17. 17 Профил на ddm2010
    ddm2010
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#16] от "yavooor":

    И с това "им" сега се сцепваш от самокеф нали мр вилиджър...

  18. 18 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 920 Неутрално

    И снимката е от трасето на трамвай 5.Не може някой от тия псевдо журналисти да отиде и да снима.

    Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове.
  19. 19 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1759 Неутрално

    Ще походите боси, ще поревете за Цв, пък ще ви мине.

  20. 20 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1395 Любопитно

    До коментар [#18] от "tarikata":


    [quote#18:"tarikata"]

    И снимката е от трасето на трамвай 5.[/quote]
    ========================

    Спирка Хиподрума .
    Отзад се вижда блока с денонощната аптека.
    Преди да застроят на това място бяха трибуните на Конното.
    Сградата на Била бе конюшна .
    А и спирката НЕ съществуваше !
    Едва след като застроиха тези 5 блока на Лагера покрай алеята
    през 1953-та , направиха спирка с име МЕЖДИННА !
    Чак като позастроиха 1963-та Хиподрума , я прекръстиха .
    А между сп.Берон и сп.Хиподрума , на улицата преди сп.Берон , имаше кръстовище с милиционер регулировчик

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  21. 21 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1591 Неутрално

    Добре, че не вали много, че ще затваряме София иначе.

    Предразсъдъците са за ограничените.
  22. 22 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1803 Неутрално

    На Данчето превъзходната инфраструктура...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  23. 23 Профил на hij10535874
    hij10535874
    Рейтинг: 450 Неутрално



    До коментар [#10] от "bludniq_sin":

    Има спирка " Горнобански Път " , която се намира на кръстовището на " Никола Петков " И " Цар Борис 3 " . Точно след нея има обръщателно колело. Едно време на него " Въртеше " Трамвай 19, а Петицата и Единайстката отиваха до " Княжево " . Преди много години имаше Трамва 13 той пък въртеше по - надолу по същото трасе малко след спирка " Бъкстон ", но в началото на 80 - те години единият от трамваите обслужващи тази линия 13 направи много тежка катастрофа с влака, който пък минаваше по околовръстната Железопътна Линия на Спирка " Димитър Несторов " . Малко след катастрофата Линия 13 беше премахната. Маршрута и беше между Спирка " Бъкстон " и " Централна Гара " .



  24. 24 Профил на hij10535874
    hij10535874
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#14] от "Чардо":

    Според мен става въпрос за спирка " Шипка " , която е след спирка " Охрид " . Там булеварда свършва или започва ако влизаш в София и много пъти съм виждал някои леваци как се нахакват в трамвайното трасе. Всъщност веднъж видях как един се нахака на спирка " Горнобански път " въпреки, че там е повече от ясно къде е пътя и къде е трамвайното трасе. Веднъж колата влязла в чакъла между траверсите затъва и не може да излезе сама. Трябва да я дръпнат или с трактор, или камион или с някакъв друг по - мощен автомобил.

    Ти помниш ли трамвай номер 8 ? Който сновеше между " Павлово " и " Бояна " ?



  25. 25 Профил на hij10535874
    hij10535874
    Рейтинг: 450 Неутрално



    До коментар [#20] от "Чардо":

    А на същия този блок с денонощната аптека най - отгоре имаше червен светещ надпис " Напред Към Комунизъм " .



  26. 26 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1395 Любопитно

    До коментар [#24] от "genadi.":


    [quote#24:"genadi."]Ти помниш ли трамвай номер 8 ? Който сновеше между " Павлово " и " Бояна " ? [/quote]
    ======================

    Как да не го помня!
    Той бе само от една мотриса и като стигнеше на Бояна , ватмана прибираше ръчките , преминаваше през вагона и нанизваше ръчките от другата страна.Издърпваше с въжето лирата и вече можеше да поеме на долу към Павлово .
    По средата на трасето имаше раздвояване на линията, където се разминаваха с насрещния.
    Такава е била цялата линия първоначално от Св.Неделя до Княжево с едни релси . И местата на които се разминавали с КОНЕТЕ се наричали ""гаражи"" ,та първото име на Кр.село е било ТРЕТИ ГАРАЖ.
    Билетчето от Св.Неделя до Бояна бе 3 стотинки и на кондуктора му казваш да отбележи с клещите ""с прекачване".
    И като се качиш на малкото , неговия кондуктор още един път го щракваше с клещите

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  27. 27 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1395 Весело

    До коментар [#25] от "genadi.":


    [quote#25:"genadi."]А на същия този блок с денонощната аптека най - отгоре имаше червен светещ надпис " Напред Към Комунизъм[/quote]
    ==========================

    От същата страна на булеварда, от другата страна на блока през улицата бе кварталната кръчма "Република" . Лятно време имаше и градина ."Република" и кръчмата на Павлово бяха почти еднакви.
    Аз съм учил в 25-то и после в 19-та гимназия.
    А съм живял в 24 блок.
    24 и 25 блок бяха първите блокове в полето на Лагера през 1949 , построени от Завод 12

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  28. 28 Профил на hij10535874
    hij10535874
    Рейтинг: 450 Неутрално



    До коментар [#26] от "Чардо":

    От северните склонове на Витоша до София са се простирали известните в миналото пасбища в землището на селата Бояна и Драгалевци. Летно време тези пасбища се съживявали, по тях обикновено са живеели чергари власи със стада овце и малки космати коне. Стадата се пазели от големи овчарски кучета, тъй като не са липсвали хищни зверове. През студената зима 1879 – 1880 г., мечки са виждани между къщите на с. Бояна, а на софийския пазар боянчани са продавали малки мечета. Сегашна Бояна, в чиито землище се заселват жителите на Красно село е било известно със своята крепост и историческа църква.
    В близост до боянската река и пътищата водещи за Бояна и Княжево се виждали на рядко разпръснати малки къщици посред трънливи плетове, малини и овощни дървета. На северозапад от Бояна се е намирало малко село, което отначало се наричало Бели Ефенди, а през 1881 г. е преименувано на Княжево. Самото Княжево отначало е имало малко забележителности, а именно: Разнебитени остатъци от глинести колиби на черкезите, които са живеели тук преди освобождението, развалени на джамия, лековит студен извор под малко кубе, пуста голяма фабрика за шаяк, където се е работила униформата на турската войска, малки селски къщички, кръчми, кафенета и постройката на спиртната фабрика на френско дружество, която постройка се използва и до днес. От Княжево до София води право шосе 7 300 м. В близост до него на широките зелени ливади, лятно време квартирували войска на палатки. Тук също са ставали военни тържества и упражнения. Лагеруването на войската по тези места е оставила името на „Лагера”, като трамвайната спирка под същото име съществува още.
    До 1901 г. транспортната връзка на София с Княжево, както и на живущите в близост до княжевското шосе, е бил конски трамвай.
    Първият електрически трамвай по тази линия е бил построен на 01.01.1901 г. През 1905 г. еднолинейната трамвайна линия в София е била дълга 18 км. и е била развита в шест посоки. Една от шестте посоки е била тази трамвайна линия, която е започвала от сегашния площад Ленин (Св. Неделя), по улица Витоша, улица Алабин за Княжево.
    Линията е била построена в западните крайнини на шосето. Трамвайната линия не е била двойна и трамвайните коли са се срещали в разминавка на къси разклонения, наречени гаражи. Същите са отстояли на значително разстояние един от друг. Когато една от трамвайните коли е закъснявала на разклонението, пристигналата я чакала търпеливо, за да се разминат. Това чакане е било най-досадно по Княжевската линия. Такива гаражи до Княжево имало шест. Първата разминавка е била на сегашната трамвайна спирка „Д. Несторов” и се наричала „Втори гараж”. Втората разминавка е била „Лагера” – на днешната спирка „Хиподрума”. Третата разминавка, наречена „Трети гараж” е била на днешната трамвайна спирка – Красно село. Четвъртата „Разсадника” – в близост до днешната спирка „Овча купел”. Петата разминавка, наречена „Разгеле”, в близост до Горнобански път и последната в близост до днешната трамвайна спирка „Шипка”.
    Движението на трамваите е било поначало нередовно. От самото си начало до 1916 -18 г. трамваите много рядко са били препълнени.
    Живота си е текъл бавно и монотонно. Хората не бързаха. Днешното натрупване и блъскане пред трамвайните коли е било нещо непознато. С увеличение на населението по този край, движението се затрудни.
    Първоначално са се движели единични коли, разпределени на две класи. Таксата на първа класа е била 15 стотинки, а за втора 10 стотинки. Местата в първа класа рядко са били заети. Малцина са рискували петте стотинки за меките възглавници на първата класа. в последствие първата класа е била премахната.
    Общинската статистика отбелязва, че през 1905 г., трамваите в София са превозили около 3 235 950 пътника. А сега те са 380 милиона (1972 г.).
    Въпреки наличието на трамвайните превозни средства, не рядко бе употребяването по Княжевското шосе на обичайното превозно средство – файтона.
    С прокарването на електрическия трамвай до Княжево, интереса към земите около трамвайната линия се увеличи, като на места в близост до шосето за Княжево са се построявали малки жилищни постройки обградени с китни овощни градини, предимно от вишнови, крушови и черешови дръвчета. Подтикнати от икономическите показатели, евтина работна ръка, ниска стойност на земята, що годе уреден трамваен транспорт, се създават и не малки за времето промишлени предприятия. Това са Пивоварната и Въжарната фабрики. Още през 1879 г., веднага след освобождението ни, някой си Трифонович е закупил стар турски чифлик застроен на мястото на днешния склад на „Винпром”, в близост до днешната трамвайна спирка „Овча купел”. През 1880 г. на това място е построена бирена фабрика от същия този Трифонович.
    В последствие тази фабрика носи името „Павлово”, кръстена на собственика, на името на преждевременно починалия му син Павел, от скръб по него. След смъртта на собственика на бирената фабрика /1890 г./, законния му наследник се отказва от наследството и държавата наследила фабриката.



  29. 29 Профил на hij10535874
    hij10535874
    Рейтинг: 450 Неутрално



    До коментар [#14] от "Чардо":

    Току що намерих в статията за Княжево в Wikipedia :

    Райска градина (спирка „Райска градина“ бивша спирка Шипка)



  30. 30 Профил на hij10535874
    hij10535874
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Току що намерих в статията за Княжево във Wikipedia :



    Райска градина (спирка „Райска градина“ бивша спирка Шипка)



  31. 31 Профил на hij10535874
    hij10535874
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Първата катастрофа с трамвай е в Княжево

    Две мотриси се сблъскват с над 60 км/ч, едната се обръща на покрив.

    Трамваите от едно време
    Трамваят е обърнал на колелото на Княжево в посока Руски паметник, като е набрал скорост и самия сблъсък е станал близо да Павлово. Тъй като новините в София по това време са се разпространянали от уста на уста, много хора от всички краища на града са започнали да се стичат към мястото на катастрофата, за да видят какво се е случило.
    Ето цялата история:
    ВЕЧЕРТА на 3 октомври 1911 г. жителите на столицата са изненадани от неприятната вест, че по Княжевската трамвайна линия е станала голяма катастрофа. Плъзват слухове за убити и десетки ранени пътници. Към мястото на злополуката се втурват тълпи любопитни и се натъкват на смразяваща картина.
    В слънчевия неделен ден хиляди софиянци излизат навън, за да се порадват на „циганското лято". Едни се разхождат в Борисовата градина, други седят на кафе в Градската градина.
    Мнозина се отправят към Витоша, без да подозират, че излетът им ще бъде помрачен. Поради многобройните пътници Дирекцията на трамваите пуска следобед допълнителни мотриси по всички линии. Между тях е и големият двоен вагон № 39, обслужван от ватмана Петър Филчев и кондуктора Цвятко Соколов. Машината е произведена в заводите на „Сименс" и все още е в гаранционен срок на ползване. Без да бъде проведена техническа изправност на трамвая, в 17 ч той потегля от Руски паметник към „Княжево". В края на втория курс ватманът забелязва, че спирачките не държат и съобщава на един от контрольорите по трасето да го върнат в депото. Последният му нарежда да се движи по-бавно и да изкара смяната си, защото има много хора за извозване. (Ватманът Петър Филчев се подчинява и отново потегля по маршрута На няколко пъти му се налага да натиска спирачки и усеща, че мотрисата трудно спира.
    Когато наближава последната спирка, срещу спиртната фабрика в „Княжево" се разминава с по-малкия вагон № 4, каран от ватмана Трайко Иванов и кондуктора Георги Василев. Той се движи бавно към „Павлово", където спира, за да изчака да премине следващата мотриса от центъра. В това време двойният вагон № 39 се установява на обръ-щателното ухо на последната спирка и водачът решава да преустанови движението му.
    Съобщава на всички чакащи пътници да не се качват и излиза на линията, за да намести лирата. Изненадващо се получава пробив в контактната мрежа и трамваят бавно се задвижва обратно към София. Кондукторът Цвятко Соколов стъпва на буфера (плоските железа по външното протежение на вагона) и предприема неуспешни опити да постави лирата. От силното разклащане се олюлява и пада на земята. Поради силния наклон мотрисата набира скорост и с 50-60 км/ч бързо приближава станцията на „Павлово".
    С шум и трясък тя лети и като куршум се забива в чакащия вагон № 4. Той изхвърча от релсите, прави пълно завъртане и се сгромолясва на шосето с колелата нагоре. Конструкцията му е изцяло разрушена, а лампите угасват. От жестокия сблъсък пострадват над 30 души. Повечето от тях са изхвърлени през счупените прозорци и откритите платформи. Чуват се викове на ужас, крясъци и плач. В тъмнината ранените в един глас викат за помощ. Ватманът Трайчо Иванов лежи неподвижно на три-четири метра от злополуката целия потънал в кръв.
    Веднага след инцидента дотичват работници от пивоварната, клиенти от съседната кръчма и живеещи в близките къщи. Те дават първа помощ на пострадалите. Налага се да разчистват отломките на смачканата мотриса с щанги, за да измъкнат заклещените пътници. Случайно на мястото на катастрофата се оказва д-р Никола Дърлен-ски. Под негово ръководство ранените са превързани и откарани в болници. В двете здравни заведения скоро са установени последствията от катастрофата.
    Въпреки бързата интервенция на лекарите умира 28-годишният Христо Димов, чиновник в столичната митница. Смъртта му настъпва вследствие разкъсване на белия дроб и последвал вътрешен кръвоизлив. Застрахователният агент Владимир Божков е със спукан далак. Ватманът Трайчо Иванов е с черепно-мозъчна травма, но без опасност за живота. Трима от пострадалите са с фрактури на крайниците, други двама са със счупени ребра. Мнозина са с разбити глави и с нарязани от счупените прозорци лица. Тези с по-леките контузии постепенно излизат от шока, следствие от преживения ужас, и пожелават да се лекуват по домовете си.
    Половин час след трагедията на спирката в „Павлово" пристига помощник-градоначалникът Вельо Маринов. На места забелязва още незасъхнала кръв. Той разпорежда да се арестува персоналът на двата трамвая, а мотрисите да не се местят до пристигането на прокурора и следствените власти. Те правят оглед на инцидента, а следствието се поема от следователя Пано Чуклев. Софийската прокуратура завежда следствено дело и привлича като обвиняем трамвайната компания. Близките на загиналия и всички пострадали подават искове за обезщетение.
    На следващата сутрин заместник-председателят на Столичния общински съвет Васил Зеленгоров назначава експертна комисия, която трябва да определи виновниците за катастрофата. В нея са включени инженерите Каракашев, Ганчев и Аврамов. Те разглеждат детайлно вагон № 39 и се натъкват на развалена ръчна и въздушна спирачка. Ето защо се произнасят, че това е основната причина за катастрофата. Такива случаи е имало и в миналото и общата констатация е, че голяма част от трамвайните мотриси в София се движат неизправни. Те са докарани от Западна и Централна Европа, където отдавна не се използват.. От своя страна началникът на електрическото отделение при столичното кметство инж. Бояджиев също изказва своето мнение. Според него сериозна предпоставка за аварията е неопитният и нискоквалифициран персонал, който се назначавана работа.
    Тези твърдения отпушват отдавна тлеещи негативни настроения на софиянци към Дирекцията на трамваите, които имат дългогодишна история. В края на 1898 г. софийската община отдава концесия за построяване на трамвайни линии на белгийското дружество „Електрически трамвай" със седалище в Брюксел. Строителството продължава две години и на 1 януари 1901 г. от жп гарата тръгва първият трамвай по бул. „Мария Луиза" през площад „Свети Крал" и по ул. „Граф Игнатиев" до пресечката с днешния бул. „Патриарх Евтимий".
    До края на годината са отпуснати още четири линии - Цариградска, Княжевска, Подуянска и Алабинска, с обща дължина 21 км. Те се обслужват от 25 мотриси и 10 ремаркета. Изказват се съмнения, че при провеждането на търга за концесията и при изграждането на трамвайната мрежа са допуснати злоупотреби от висшестоящи служители в софийската община и Министерството на вътрешните работи. Те остават недоказани и изобщо не стават обект за разследване.
    Монополните позиции на белгийската компания се засилват и тя се разпорежда безпрепятствено с експлоатацията на столичните трамваи. Постоянно възникват инциденти по движението, на които не се обръща никакво внимание. Ето защо след тежката катастрофа софиянци изготвят протест, който е връчен на градската управа. В него се настоява кметството стриктно да упражнява контрол над действията и задълженията на Дирекцията на трамваите. Изразява се негодувание против уволнението на стари и опитни служители и се иска цялостна подмяна на вагонния парк.
    Общинският съвет поема ангажимент в най-скоро време да разработи правилник за бъдещото развитие на трамвайния сектор. Предприемат се редовни проверки в депото за техническото състояние на вагоните. Бракувани са няколко напълно негодни за движение трамвая. Често се спират от движение по 8-10 опасни мотриси.
    Подложена на този натиск, трамвайната компания е принудена до края на март 1912 г. да внесе 30 трамвая. Освен това са вложени 150 000 лв. за доставка на по-модерни спирачни системи, с които да се увеличи безопасността на мотрисите. Незначително се подобрява и релсовата инфраструктура.
    Като кон без юзда СЛЕДСТВИЕТО по катастрофата на Княжевската линия е кратко и не дава никакви реални резултати.
    В заключителния протокол се посочва, че виновници за злополуката са ватманът и кондукторът на вагон № 39, които са действали непрофесионално и са допуснали той да се движи неуправляем, „подобно на кон без юзда". За доказване на вината им няма достатъчно доказателства и те са освободени от всякаква отговорност. А преди това са уволнени дисциплинарно от компанията. Белгийското дружество е глобено за нанесените щети от Столичната община с 5000 лева. То се задължава да изплати на пострадалите в катастрофата различни суми като обезщетение на обща стойност 8500 лева.
    Този развой на събитията не задоволява Столичната община и тя не прекратява опитите си да внесе радикални промени в трамвайния транспорт. Съставена е анкетна комисия, която да прегледа цялата документация и всички минали дела на Дирекцията на трамваите и да излезе с предложение трамвайната мрежа в София да премине под управлението и контрола на общинските структури. Избухването на Балканската война през октомври 1912 г. временно слага край на тези намерения. Едва четири години по-късно софийският общински съвет започва процедура по снемане от белгийското дружество на експлоатацията на трамваите. Окончателното прехвърляне на предприятието се проточва поради тежките условия на следвоенната криза и приключва в началото на 1927 г.
    АЛЕКСАНДЪР МИРКОВ
    Източник: БГ История

  32. 32 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1395 Весело

    До коментар [#28] от "genadi.":


    [quote#28:"genadi."]известните в миналото пасбища в землището на селата Бояна и Драгалевци. [/quote]
    =======================
    Боянските ливади . . .
    Когато се преместимме от Драз маала на Лагера през 1949-та ,
    Там в калното поле бяха само нашите 2 блока на Завод 12, сегашните 24 и 25.
    От спирка лагера до Берон нямаше ни къща , ни дявол.
    От берон нагоре до Кр.село бе Добруджанския квартал с малки спретнати дворое и къщи застроени от бежанците след ПСВ/
    После построиха тези 5 блока до алеята с двата ъглови за военните и заради тях направиха спирка Междинна.
    Ние децата си играехме на полето и често си организирахме битки наште 2 блока срещу тези на военните
    1956/7 взеха та застроиха всичко празно на Лагера и ние се преместихме да ритаме на Конното.
    Като застроиха и Конното , та ходехме чак на Боянските ливади да си правим мачлета в неделя

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  33. 33 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1395 Любопитно

    До коментар [#29] от "genadi.":


    [quote#30:"genadi."]
    Райска градина (спирка „Райска градина“ бивша спирка Шипка) [/quote]
    ====================
    Какво е наложило и кога,
    преименуването на спирка Шипка в Райска градина ?

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  34. 34 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1395 Весело

    [quote#31:"genadi."]Към мястото на злополуката се втурват тълпи любопитни[/quote]
    ======================

    Е па ние сме си любознателна нация !
    Доста години по-късно и аз бях между любопитковците :
    Работех в Български монетен двор на Гара Искър и някакъв клиент ми каза че станала много интересна катстрофа на кръстовището на Искърско шосе и пътя за летището.
    Тогава то беше само на едно ниво и нямаше и светофари!
    От към Младост идва един самосвал ЗИЛ и прави ляв завой към Слатина .
    НО от там пък идва един Трабант и точно в завоя нацелва ЗИЛа и го обръща
    Та и аз веднага излезнах, оставих клиента да ме чака да му приема поръчката , качих се на Шкодилака и ходих да зяпам обърнатия ЗИЛ с разпиления пясък и потрошения Трабанцедес

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  35. 35 Профил на hij10535874
    hij10535874
    Рейтинг: 450 Неутрално



    До коментар [#33] от "Чардо":

    Нямам представа кога и защо, но след като е официалносъобщено в сайта на " Княжево " явно е факт. До спирката имаше малък парк с люлки, катерушки, пясъчник. Но това беше преди много години, повече от 20. Сега не знам как е.



  36. 36 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1395 Любопитно

    До коментар [#35] от "genadi.":


    [quote#35:"genadi."]До спирката имаше малък парк с люлки, катерушки, пясъчник.[/quote]
    =====================
    Една или две къщи по-надолу живееше чичо Кольо- татков приятел по известен като Кольо Моряка , без да е бил някога свързан с морето
    А покрай градинката в ляво от нея по нанагорнището , та до къщата на Ефто и зад нея е вилата на Борис Христов с разкошните череши.
    И понеже него го нямаше никога , все ние пресйачахме вътрешната ограда и ги обирахме спокойно

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  37. 37 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1395 Любопитно

    [quote#36:"Чардо"]до къщата на Ефто [/quote]

    Ефтим и Евтим е дублет ,
    като Хараламби и Харалампи

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  38. 38 Профил на hij10535874
    hij10535874
    Рейтинг: 450 Неутрално



    До коментар [#36] от "Чардо":

    Аз живеех между Павлово и Бояна и до въпросната градинка винаги като малки деца ходехме с възрастен придружител и задължително с Трамвай. Честно казано тогава ми се струваше на края на света. Причината да ни водят чак там, е че в нашия район нямаше нито една детска площадка, а пък за такъв лукс като люлки въобще не можеше да става дума.



  39. 39 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1395 Весело

    До коментар [#38] от "genadi.":

    От 1978 до 1995-живеех на Петър Тонев (сега Вихрен) 39 А вх А ет ап 10, до сами Боянската река , дето после след пазара на Кр.село става Перловска
    Наложи се да го продам и се върнах в апартамента на наш'те на Лагера.
    Та целия този район ми е изключително познат !
    То и ние като се преместихме от Драз маала (Раковска и Козлидуй) на Лагера и аз мислех , че сме звън града , а мама казваше , че сме на центъра !
    Било само на 20 мин. пеша

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  40. 40 Профил на hij10535874
    hij10535874
    Рейтинг: 450 Неутрално



    До коментар [#37] от "Чардо":

    Искам да те питам имаш ли спомен от работещата Железопътна Околовръстна Линия, която минаваше полутраншейно под булевард " Цар Борис 3-ти " , тогава " 9 - ти Септември " . Помня, че освен линията под пътя имаше разклонения и на едно ниво с булеварда. Точно на тези железопътни релси, пресичащи се с трамвайните на едно ниво стана катастрофата между трамвай 13 и влака. Имаш ли спомен коя година стана това? От една страна все ми се струва, че беше вече в началото на 80- те от друга страна знам, че за първи път въпросната околовръстна железопътна линия беше прекъсната при строежа на булевард " България " . Знам, че след това пак я използуваха интензивно, но вече не като околовръстна линия, а подхождаха от двата и края в зависимост до кое предприятие караха товари. Искам да те питам дали си чувалнякога за пътнически превози по въпросната околовръстна железопътна линия? Моята информация, е че е използвана само за товари и единствените пътнически вагони са разкарвали и прибирали работници на БДЖ .
    А знаеш ли нещо относно гарите " Стан " и " Сердика " , която се е намираше много близо до " Руски паметник " зад МВР Болница?



  41. 41 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1395 Любопитно

    [quote#40:"genadi."]Помня, че освен линията под пътя имаше разклонения и на едно ниво с булеварда.[/quote]

    [quote#40:"genadi."]тогава " 9 - ти Септември "[/quote]
    =========================

    Имах един главоблъскащ въпрос :
    застанал си на бу.Тотлебен № 77 , кой е следващия номер на булеварда ?
    3 1 на 09.09.44. !

    Та линията е между двата булеварда
    ЖП линията имаше отклонение до перона само за Завод 12 и когато се налагаше да минава и булеварда и трамвайната линия се затваряха с бариери и милиционери и жп спурачи и то само НОЩЕМ!
    Татко бачкаше в завода , а и аз там почнах трудовия си път от 1964 до 05.09.74 та го знам отлично.
    По онова време последните трамваИ всичките тръгваха от пл.Ленин и халите в 00.55часа към крайните си спирки и от там в депото
    А от депото злизаха мотриси с работници по подръжка на трамвайното трасе и бачкаха САМО нощем
    Та една такава мотриса с прикачен открит вагон с пясък и инструменти , в една много мъглива нощ се закача за буфера на локомотива , който е отивал към завода за да закачи няколко вагона с електрокари и мотокари и да ги изтегли за композиране .
    Ватман не е видял ни бариерата ни червения фенер на жп стрелочника , а като се има и предвид , че тези коли не спираха по спирките , си е карал 5 за 4 !
    Само мотрисата дерайлира и ватмана и работниците са силно уплашени !
    Няма жертви , само натъртени от падането из вагона и уплах.
    Като отивах на работа сутринта (започвахме в 07,10 часа ), го видях , че не беше още вдигнат и чакаха кран!

    Но агенция клю клю разнесе най-велики жертви
    А и трамвай № 13 не го спряха заради това , а и го спряха над 15 години след катастрофата.
    Нама никаква връзка едното с другото освен хорските мълви , на които в онова време се чуваха много , защото винаги ЛИПСВАШЕ официална информация

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  42. 42 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1395 Любопитно

    До коментар [#40] от "genadi.":


    [quote#40:"genadi."]А знаеш ли нещо относно гарите " Стан " и " Сердика " ,[/quote]
    ==============
    Жп линията като слезеше надолу , един коловоз правеше десен завой и стигаше почти до Възраждане .Опираше в задната улица зад Соф герадско МВР.
    А другата линия си продължаваше към Захарната .
    Та там бе и гара Сердика , която дава името и на млекомбината , който е в този район , а скривалищата , тунелите на които стигат чак кв.Вазов се изпозваха за отлежаване и зреене на сиренето и кашкавала и за това бе толкова вкусен

    [quote#40:"genadi."]" Стан "[/quote]
    За пръв път чувам за такава гара

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  43. 43 Профил на hij10535874
    hij10535874
    Рейтинг: 450 Неутрално



    До коментар [#39] от "Чардо":

    Питам те теб, защото си по - възрастен от мен, имаш ,спомени, интересувал си се от историята на кварталите, в които си живял, а и доста си " вършал " извън тях.
    Намерих една карта на София от 1947 година, на която гара " Сердика " е отбелязана като Гара " Запад " , а гара " Подуене " като гара " Изток " , което ме шашна. Като се поразрових открих, че още по време на Втората Световна Война, тогавашният кмет, Инженер Иван Иванов и тогавашното ръководство на БДЖ са имали намерение и с
    А предприели първите стъпки по превръщането на Околовръстната ЖП линия, известна още като линия номер 14 в пълноценна част от градската и извънградската транспортна система на града. Гара " Сердика " за това е била преименувана на гара " Запад " , защото е било предвидено всички влакове тръгващи за и пристигащи от Западна и югозападна посока от София
    да бъдат обслужвани от нея. Това са влаковете за Перник, Кюстендил, Благоевград, Петрич и надолу към Солун и Атина. Да не забравяме и факта, че по време на Втората Световна Война активно се строи и Железопътната Линия до Скопие през Гюешево. Има и прокопан тунел на границата с Македония, който му остават няколко десетки метр да бъде завършен. След края на войната и до ден днешен нищо не е пипнато и така линията София - Скопие остава недовършена.
    Но все пак всичко това показва гигантски стратегически замисъл по превръщането на София в един наистина Регионален Център на целия балкански полуостров. Да не забравяме все пак, че по това време Железопътния Превоз е бил доминиращ , както в товарните, така и в пътническите съобщения. Инженер Иван Иванов си е бил истински гений, каквото и да си говорим това е бил администратор и политик със стратегичрски размах. Показателно е също, че всъщност първите планове за язовир " Искър " пак са направени от него по време на Втората Световна Война. Ясно,е че този човек е виждал сдесетилетия напред. И като си помисли човек, доскоро за него нямаше и една паметна плоча.



  44. 44 Профил на hij10535874
    hij10535874
    Рейтинг: 450 Неутрално



    До коментар [#42] от "Чардо":

    Малко индъстръл...

    Информация: гара Стан някога е била част от Софийската околовръстна жп линия, разположена е около Зона Б-5 (май... близките панелки са ми малко неясни като статут), в близост до ТЕЦ Земляне и едни огромни вкопани в земята складове, използвани докъм началото на 90-те за съхранение на хранителни продукти. Гарата е демонтирана преди 10-15 години и всичко е оставено в доста чернобилски вид. Чудно място

    Това е коментар, който намерх някъде в нета.

  45. 45 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1395 Любопитно

    До коментар [#43] от "genadi.":

    Заз инж.Иванов се знае и се казва , че е бил най-добрия и успешен градоначалник на София.
    А не забравяй , че и ТЖ ни е бил кмет
    А язовира е почнат да се строи след 1947 , но се мисли и планува за строеж още в началото на 20 век.
    Но най-напред построяват язовир Калин и той много години ни задоволяваше с вода Завода имаше почивна станция под Боровец в ляво от пътя , в наследство от СС на Вермахта и разширена после , та от дете си спомням стария път и после новия над язовира
    А и от там колко спомени имам . . . .
    Най-ме ядосват новите комплекси които се направиха в чисто поле върхи нивите на шопите !
    Никакво рационално планиране !
    Никаква инженерна мисъл !
    А Осман е планирал градоустройствено парижките булеварди 1806/ 1810 години ! ! !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  46. 46 Профил на hij10535874
    hij10535874
    Рейтинг: 450 Неутрално

    http://pentaxfanclub.com/forum/viewtopic.php?f=19&t=639

    Някъде около Зона Б - 5 . Там пък някъде на " Комунистически Манифест " се сблъскаха, на два пъти единият път през 70 - те , а другият път през 80 - те Трамвай номер 11 и влаковете подхождащи от гара " Захарна Фабрика " .



  47. 47 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1395 Весело

    До коментар [#44] от "genadi.":


    [quote#44:"genadi."] и едни огромни вкопани в земята складове, използвани докъм началото на 90-те за съхранение на хранителни продукти.[/quote]
    ====================
    Аз съм ти ги писал :
    [quote#42:"Чардо"]Та там бе и гара Сердика , която дава името и на млекомбината , който е в този район , а скривалищата , тунелите на които стигат чак кв.Вазов се изпозваха за отлежаване и зреене на сиренето и кашкавала и за това бе толкова вкусен[/quote]
    ====================
    Където сега е ТЦ Земляне на времето си бе жилищен квартал , аз имах таман трима съученика от там във 25-то !
    Зимно време се пързаляхме с кормилачките по коларския черен път под Балкантон , а летно време пак там си играехме в ГОРАТА по склона на стражари и апаши.
    Точно с/у Балкантон на Хайдушака поляна бяха 4-те къщи на рода на Коста Цонев . Митко Цонев бе едно дебело бузесто с много голям диоптър момченце , облечено с костюмче , че и папионка и ние по-дъртите все го майтапехме , ма той бе под 5 годинки и нищо не вдяваше тогава за майка му и Боби Гинчев . . .

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  48. 48 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1395 Любопитно

    До коментар [#46] от "genadi.":

    Като видях снимките и разбрах за какво става въпрос :
    1 . Това в никакъв случай НЕ СА ПАНЕЛКИ !
    Това си е монолитно строителство , с панели ,( а наблизо нагоре към Житница имаше панелен завод ) не може да се направи такава строителна конструкция ! И това най-вероятно са останки от адм.сгради от този ненужен отдавна завод за панели .
    2 . гара Стан - най-вероятно това е временната спирка за подвозване на материали за направата на панелите , както и за самата ТЦ Земляне.
    3 . Скривалищата са направени още преди 1950-та . Те и сега съществуват . Някои от тях стигат чак до под Южния парк , който на времето бе там тухларната на София - за това там е така отвесен брега , защото всичко е станало на гухли , а и там бяха складовете на Топливо .
    София се отопляваше с дърва и въглища , разкарвани с конски каруци и гальоти

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  49. 49 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1395 Весело

    До коментар [#46] от "genadi.":


    [quote#46:"genadi."]Там пък някъде на " Комунистически Манифест " се сблъскаха, [/quote]
    ======================
    Аз идвах от към банята Овча купел , пред мен трамвая се изтегляше към жк Овча купел и аз в движение минах зад трамвая и на среща ми изкочи един ЗиЛ , та се качи на Шкодилака .
    Не ме бил видял и за това влезнал в крайна лява лента на него в насрещното движение ,в моята дясна лента ! ! !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  50. 50 Профил на hij10535874
    hij10535874
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#41] от "Чардо":

    Да, да, да. Съгласен съм, че трамвай номер 13 го спряха доста по - късно. Първо му промениха маршрута няколко пъти накрая го преместиха в съвсем дтуга част на град. Мисля, че беше в " Лозенец " , а пък съвсем накрая го премахнаха въобще като номер. Обаче за катастрофата имам ясен спомен. Първо всички говореха, че има убити и ранени, имах съседка, която е била в трамвая и се отървава само с натъртване и уплаха и второ имах съученик, чийто баща работеше в завода и даже беше някакъв бригадир там и сме ходили заедно при него и от училище са ни водили, а и баща ми ме е водил, той пък много дълги години е работил за Балканкар и е бил свързан със завода, та исках да кажа, че обстановката ми е позната. Та малко след катастрофата моят съученик ми каза, че ръководството на завода " 12 " или дали вече не беше " Средец " е взело решение повече влакове за извозване на готовата продукция или за доставка на суровини и материали да не се използват и да се премине само на автомобилен транспорт. А може и просто да им е наредено или от ръководството на " Шапката " Балканкар или направо от Министерството. Всичко това съм сигурен, че е заради катастрофата между влака и трамвая 13. Имало е конфликт между градската управа и ръководството на завода. А относно информацията си напълно прав. Всъщност тогава за първи път ми направи впечатление пълното информационно затъмнение, нито дума в официалните СМИ . Там имаше само трудови успехи и преизпълнени планове. Производствени аварии или транспортни инциденти не съществуваха.



  51. 51 Профил на hij10535874
    hij10535874
    Рейтинг: 450 Неутрално



    До коментар [#42] от "Чардо":

    С риск да ти досадя. Има такава гара " Стан " :

    http://picbg.net/u/62092/50294/633751.jpg

    http://picbg.net/u/62092/50294/633751.jpg

    Снимките са от 2009 година по време на газовата криза. Газ няма и ТЕЦ " Земляне " решава да премине от газ на мазут. Става въпрос обаче за огромни количества мазут, които могат да бъдат доставени само с влакови цистерни още повече, че към момента, когато са правени снимките не се знае колко дълго ще продължи кризата. За да бъдат докарани обаче е необходимо занемарената Железопътна Околовръстна линия поне да бъде разчистена, за да може ЖП композициите да стигнат до ТЕЦ " Земляне " .





  52. 52 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1395 Любопитно

    До коментар [#50] от "genadi.":


    [quote#50:"genadi."] чийто баща работеше в завода и даже беше някакъв бригадир там и сме ходили заедно при него и от училище са ни водили[/quote]
    ==========================
    Татко започва работа във Инженерната през 1945-та година и се пенсионира от завода през 1975-та !
    Беше началник на инструменталния цех 6 и се казваше Александър Ст.Петров но известен навсякъде като Сандо Дебелия ! Или Сандо Б'озата от Орландовци.
    Аз започнах там на 14.12.1964 и напуснах на 05.09.1974 и от работник станах директор
    Отначало работех в Прототипно Експериментална база като мото и авто състезател и демонстратор по панаири и изложби на електро и мотокари в английско говорящи страни.
    После се прехвърлих като матричар в ново образувания друг инструментален цех 20. Там станах и 8-ми разряд , там и учех вечерно в МЕИ и 1974-та се дипломирах като инж -Технология на машиностроенето-студена обработка на металите -=- това е пряко свързано с професията ми на матричар .
    Завод 12 се преименува в ЗБД Средец 1965-та ( ЗБД -Завод за бензинови двигатели).
    След като спряха мтоциклетите стана само завод Средец
    Заводското ръководство по онова време е било абсурд да може да има някаква дума в решаването на каквито и да са цели даже на районно ниво , камо ли пък на градско ! ! !
    Не си го и помисляй това да е било възможно !Вярно че поради големината на Завода - над 3 500 човека заводската партийна организация имаше самостоятелност до толкова , че сама да утвърждава ново приети членове на БКП , а не да се ходи в Районния комитет
    И до тук със самостоятелността !
    Същото бе и с ДКМС.
    Шапката ни бе ДСО Балканкар с ранг на министерство и всичко се решаваше от Балканкар -=- министерство и ГРАДСКИ комитет на БКП.
    Каквото те решаха и се спускаше !
    И СГНС нямаше думата за такива важни предприятия-=- министерско ниво и ГК на БКП
    А най отгоре ЦК на БКП
    Това бе субординацията .
    Всичко останало са алабализми за наивници
    Спомняш ли си имената на хората , за които споменаваш , че са работели в Завода . Аз от дете съм шарел из завода и познавах , а мен познаваха всички !
    Както ти писах в друг пост , ние живеехме в блоковете на завода -=- това бяха всичко 64 апартамента - 64 семейства , на които мъжете всички работеха в завода и ние на тумби ходехме при родителите си .

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  53. 53 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1395 Весело

    [quote#51:"genadi."]. Има такава гара " Стан " : [/quote]
    ==================

    Нер ми досаждаш , НО в линка е един и същ и в него няма гара Стан !
    А и линковете ( те са един и съш )не показват НИЩО РЕАЛНО НЕ СЪЩЕСТВУВАЩО ! ! !
    Това което е показано на линка е проект -=- предложение от времето преди да се прави метрото !
    Тогава се дискутираше , вместо да се копа в земята да се използва все още ЧАСТИЧНО останала част от трасето на жп линията , да се ОТРЕМОНТИРА , НАПРАВИ ДВОЙНО ЖП ТРАСЕ и СЕ ИЗГРАДЯТ НЕСЪЩЕСТВУВАЩИТЕ УЧАСТЪЦИ.
    Имай предвид , че още по времето на соца бяха демонтирани много голями участъци от околовръстната жп линия :
    Единия бе от гара Пионер та до Сердика

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  54. 54 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1395 Любопитно

    До коментар [#51] от "genadi.":


    [quote#51:"genadi."]занемарената Железопътна Околовръстна линия [/quote]
    =========================
    Тя не само бе занемарена , а и както ти писах , на ммного места бе и демонтирана
    А и в по-горен пост ти бях писал че имаше раклонениедо ТЦ Земляне и до панелния завод на Софстрой от чийто адм.постройки са вероятно снимките .
    Но може би не си го прочел това по-горе

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  55. 55 Профил на hij10535874
    hij10535874
    Рейтинг: 450 Неутрално



    До коментар [#52] от "Чардо":

    Съгласен относно субординацията. Аз съм бил твърде малък, за да си спомням, а дори и да осмислям такива проблеми като кой на кого се е подчинявал тогава ясно, е че решенията са се вземали от различните нива на партията. Навярно на градско ниво - Градски Комитет на Партията. Все пак те са отговорни затова какво става в града. И все пак става дума за 1980 година, когато вече лозунгите, манталитета и стилът на управление от 1950 година отдавна са изоставени понеже не вършат работа. Трудно е през 1980 Година да заявиш, че човешкия живот няма значение, ще докараме нови хора. Докато за 1950 година без да съм живял тогава ми е ясно, че това си е било нещо нормално. Важни са поставените цели и не е важно колко от нас ще паднат по пътя на постигането им.
    Я да те питам като си демонстрирал качествата на Българските Кари по света ходил ли си в Бостън, там " Балканкар " имаше представителство в Америка? Къде другаде си бил? И в какво се е състояла работата ти ? Да показваш възможностите на машините ли?
    А на международните панаири ходил ли си? Лайпцигски Международен Панаир, Международният Панаир в Бърно, Международният Панаир в Хановер, Пловдивският Международен Панаир?
    Знам, че по едно време бяхме на 2 -ро или 3 - то място в света по произведено количество на Кари. Знам, че можеш да ми кажеш доста лоши неща за качеството им, но според мен все пак бяха на поносимо качество ако ги сравняваме с продукцията на Трамвайния завод, който се намира малко по нагоре по същия булевард " Цар Борис 3 -ти " . Не знам дали сме успели да произведем Мотокар или Електрокар като хората, но трамвай на поносимо качество Трамвайният Завод така и не успя да произведе. Средната скорост на Българските Трамваи по Софийските улици не успя да премине 20 километра в час. Мисля, че се въртеше около 13-14 километра в час и дотам. А имал ли си нещо общо с другия завод, завод" 6 - ти Септември " той пък беше на ъгъла на " Житница " и " Комунистически Манифест " . Всъщност влак стигаше и до него по отклонението за ТЕЦ " Земляне " ако не се лъжа.



  56. 56 Профил на hij10535874
    hij10535874
    Рейтинг: 450 Неутрално



    До коментар [#52] от "Чардо":

    Значи сега не мога да се сетя за първото име на бащата на моя приятел обаче фамилията им беше Чобански. Не зная и коя точно година е започнал да работи там. Мисля, че беше шлосер или механик и в началото на 80 - те вече беше някакъв бригадир.
    Този случай със закачения за влака трамвай в мъглата не го знаех. Благодаря ти за информацията. А гара " Стан " я намерих и на на картата намирала се е на отклонението за гара " Сердика " , но преди нея. И е имала три коловоза. От нея пък започва отклонението към ТЕЦ " Земляне " . Снимките, които сме видели вече не са актуални. Земята под гарата е купена и сега там се извисява кокетна виличка. Всъщност заради пустата земя и цялата Околовръстна Железопътна Линия беше и унищожена. Сега се твърди, че за парцела под бившата гара " Пионер " има оферта от немска верига бакалии за 110 милиона Лева . Там мястото е много стратегическо, а и парцела е много по - голям. Там си беше истинска гара и имаше барем 6 - 7 коловоза да не са и повече. Името гара " Стан " го намерих и в два официални документа. В единия кмета Бойко Борисов отговаря на питане на общински съветник относно възможността да бъде използвана Околовръстната Железопътна Линия, а другият документ пък е отговор на депутатско питане питане пак по абсолютно същия въпрос от Министърът на Транспорта на Тройната Коалиция Мутафчиев, както и следва да се очаква и двата отговора са негативни. Не може да се ползва и не може да се възстанови. Разликата е само в това, че в единият случай кмета иска държавата да прехвърли собствеността на земята на общината, за да може общината да я продаде, а вдругия случай Министърът казва гледайте си работата ние ще си я продадем сами. Докъде са стигнали в момента нямам представа. Знам само, че 2012 година релсите и постройките на гара " Пионер " бяха изтръгнати и разчистени. Поредната бакалия или МОЛ с бакалия рано или късно ще цъфнат и там.



  57. 57 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1395 Любопитно

    До коментар [#55] от "genadi.":


    [quote#55:"genadi."]Знам, че можеш да ми кажеш доста лоши неща за качеството им, но според мен все пак бяха на поносимо качество ако ги сравняваме с продукцията на [/quote]
    ======================
    Не мога да кажа НИЩО ПОШО защто наште кари бяха НА световно ниво !
    1971 от датската фирма Йелау бяха ни дали възможноста да произведем 10 бройки по техни черетежи . Изработихме ги (още си нося дископатията) !
    Едновременно с нас бяха дали и на редица западни фирми и една японска да произведат същите машини !
    Само мние сме от СИВ ! ! !
    След като всички машини са произведени от всички производители . всичките машини са изпратени на пристанището в Пирея на денонощна езда в срок от 3 месеца !
    само нашите машини устояват всичките !
    от другите има частични успехи .
    Дават нов 45 дневен срок и пак само нашите всички устояват и тогава Йелау си дадоха лиценза само на нас !
    Е има една малка подробност , че нашите машини ги правихме ние матричарите , т.е. най-квалифицираната работна ръка в света !
    На 19 години бях на Експото за 6 месеца в Канада бил съм в Швеция , Монголия, Нигерия , Македония с карите .
    От спорта също съм бил в много страни , а и 1968-ма буквално обиколих земното кълбо :
    София -Париж-Ню Йорк-Л.А. със самолет- Владивосток за 14 дена с руски търговски кораб - Москва 28 дена с влака - София самолет
    Имах изключителнопъстър живот ! Живях със бележити българи и бях приятел с редица бележити българи !
    Сега съм в Дом за стари хора Сливен и не се оплаквам !Бях и член на БКП до 15 март 1989-та , когато ме изключиха заради един виц!
    Пазя си партийния билет и мога да го покажа на всеки !Отнеха ми всичките звания , ордени и медали и ако в ордените и медалите има политика , то във званията майстор на спорта каква политика има ? !
    Не съм направил нищо от което да се срамувам !
    43 години трудов стаж , а сега съм само с инвалидна пенсия !
    Благодарение на спорта са ми износени всички стави и три са сменени в Г.баня.
    Та на соца му опитах и меда и жилото !
    Благодаря !
    Но ако нещо те интересува , въпреки всички мои перипети , ще получишобективна информация !
    Хубавото го имаше и беше в повече от лошото !
    Но душевната свобода можеше да я имаш само ако си пълен последовател ,
    а аз не можех да ги разбера парт.секретарите , да застанат пред мен и да ми нареждат :
    - Партията каза !
    Ти ли си Партията бе ? Кой ти даде право да се отъждествяваш с Партията !
    ----------------------------
    Татко бе чен на от 1942-ра , командир на бойна група
    Пръв мой братовчед чл.кор.проф. - завеждащ отдел в ЦК на БКП
    Друга братовчедка зав.отдел на ГК на БКП
    и не потърсих никой за да се ""спася"
    Това ти го пиша заради тези твои редове :

    [quote#55:"genadi."] И все пак става дума за 1980 година, когато вече лозунгите, манталитета и стилът на управление от 1950 година отдавна са изоставени понеже не вършат работа. Трудно е през 1980 Година да заявиш, че човешкия живот няма значение, ще докараме нови хора. [/quote]
    А аз ти пиша за 15 март 1989 -та !
    Няма промяна и до ден днешен в политиката и отношението към човека окалян с думите :
    Враг с партиен билет !
    А такъв всеки който ИМА СОБСТВЕНО МНЕНИЕ и не се води скато овца със стадото !
    Не може и не се позволява да си различен !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  58. 58 Профил на hij10535874
    hij10535874
    Рейтинг: 450 Неутрално



    До коментар [#53] от "Чардо":

    " Тогава се дискутираше , вместо да се копа в земята да се използва все още ЧАСТИЧНО останала част от трасето на жп линията , да се ОТРЕМОНТИРА , НАПРАВИ ДВОЙНО ЖП ТРАСЕ и СЕ ИЗГРАДЯТ НЕСЪЩЕСТВУВАЩИТЕ УЧАСТЪЦИ.
    Имай предвид , че още по времето на соца бяха демонтирани много голями участъци от околовръстната жп линия :
    Единия бе от гара Пионер та до Сердика. "

    Значи първия удар беше нанесен от комунистите през 1978 година, когато започва изграждането на булевард" България " вместо да я спасят като я пуснат да мине полутраншейно под него те я прекъснаха. Или не са имали пари или акъл, или и двете. Вторият удар дойде от Софиянски, който, за да угоди на автоталибаните използува трасето на линията под булевард " Цар Борис ||| " , за да направи пробива Изток - Запад , сегашният булевард " Иван Евстатиев - Гешов " извади от там и релсите и сигнализацията и всичко. Той взриви и моста над гара " Сердика " . И след това и Бойко помогна с каквото можа, за да я няма. А от гара " Подуене " до " Винпрома " , който е близо до зоопарка влакове се движеха до 2012 година включително. По - Голямата част от релсите около Южния Парк лично съм ги виждал бяха там поне до 2008 година,а някъде четох наскоро, че все още стоят.
    А относно противопоставянето на Метрото и Околовръстната Железопътна Линия за мен по - скоро това е нарочно и изкуствено. Напълно ясно, е че двете чудесно биха се допълвали. Огромен брой хора биха могли да ги ползват всеки ден вместо да седят с часове по кръстовищата и да се псуват един друг. Ама ти си шофьор и го знаеш много по - добре от мен. Някой беше изчислил, че годишно само в задръстванията автомобилите в София изпърдяват бензин на стойност $ 600 000 000 , които директно изтичат през Лукойл в Русия без да създават абсолютно никакъв продукт в България като изключим замърсяването на въздуха. Дори числото да е преувеличено пак дава някаква представа за проблема. Иска също така да ти кажа, че много внимателно чета какво пишеш.
    В случая катастрофата ти със Зила какво стана? Шкодата много ли пострада?



  59. 59 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1395 Разстроено

    До коментар [#56] от "genadi.":


    [quote#56:"genadi."]Сега се твърди, че за парцела под бившата гара " Пионер " има оферта от немска верига бакалии за 110 милиона Лева[/quote]
    =======================

    А целия терен на Завод 12, който е много по-голям от гарата , заедно с почивната му станция в Китен на южния плаж , заедно с почивната му станция в Боровец, включително и терена където бе ДСО Балканкар бе продаден за няма и ТРИСТА хиляди $ ! ! !
    Сети се сам по времето на кой мин.пред. стана това ! ?
    Иван Костов
    За БГА Балкан лично аз знам за в пъти по-висока оферта от цената на която бе продаден на евреина *забравих му името)
    Не е виновен евреина , а кой му даде баницата !
    Отговори си сам от къде Иван Костов имаше пари да си основе сам нова партия ДСБ , след като бяха минали 2 години в негово мълчание ?
    Партия със всичките и постулати и мрежа в цялата страна !.
    Като сега Бюреков . . .

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  60. 60 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1395 Весело

    До коментар [#58] от "genadi.":


    [quote#58:"genadi."] до " Винпрома " ,[/quote]
    ====================
    1068-ма съм командир на Международна младежка бригада Лиляна Димитров в Драгалевци .
    Цяло лято до края на септември правехме пътя до Алеко
    Имах една мотопедка Балкан от завода и с нея си перках нагоре надолу .
    Една вечер 23.00 ч се прибирам към лагера до Драгалевския манастир след заседание в ГК на ДКМС и след Хладилника пътя бе все още макадам и карах бавно.
    Покрай Винзавода нещо ме накара да погледна неоновия му фирмен знак , който светеше ярко в чистата лятна нощ .
    Погледнах и набих спирачките !
    Спрях и се смях бая време !
    През деня се вижда добре основата на фирмения знак и се чете всичко както си е :
    ВИНЗАВОД
    Да ама за нощта взели та игорели две от неоновите букви и бе станал следния фирмен знак :
    ВИН..ВОД
    , ,

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  61. 61 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1395 Любопитно

    До коментар [#58] от "genadi.":


    [quote#58:"genadi."]В случая катастрофата ти със Зила какво стана? Шкодата много ли пострада? [/quote]
    ===================================
    Добре че и той караше бавно , а и легена му бе пълен , та като наби спирачки не клекна неговата предница .
    А аз като набих спирачки, моята клекна и се мушна отдолу и имаше само малко огъване на багажника , където се отваря като книга и затова празнувахме заедно с Трабантите 24 май

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  62. 62 Профил на hij10535874
    hij10535874
    Рейтинг: 450 Неутрално



    До коментар [#57] от "Чардо":

    Аха, знач много благодаря за информацията за Карите и на мен баща ми ми е разказвал подобни истории въпреки, че според него качеството е влошено през късните 80 - те години и ми е разказвал, че тогава вече в редица западноевропейски страни се е налагало след като пристигнат нашите кари да минават през местни фирми, които да ги дооправят, за да отговарят на местните стандарти. Но всъщност това може да са били изкуствено създадени пречки, за да бъде възпрепятствана външната конкуренция, каквато се е явявал Българският внос на тези машини.

    Баща ми всъщност се занимаваше с това да ги продава навсякъде, където може. Най - вече в Германо говорещите страни. Помня, че когато наближаваше някой от големите панаири и се побъркваше, а по време на самия панаир трябваше да присъства непрекъснато там и почти не спеше. Страхотно напрежение. А като се прибереше в къщи започваше да пише отчети какво и колко е успял да продаде и какво да договори. Със седмици след това пишеше отчети и доклади -страхотна бумащина.



  63. 63 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1395 Любопитно

    До коментар [#62] от "genadi.":


    [quote#62:"genadi."] след като пристигнат нашите кари да минават през местни фирми[/quote]
    ===========================

    Тези местни фирми в същност си бяха представителства на Балканкар с наши служители
    В Сингапур бе Марин Маринов , в Никарагуа Кольо Пенов , в Мексико бе Маринчо (Доктора) с него пък основавахме заедно самбото в България
    Тези ми бяха лични приятели и затова ги помня поименно.
    А аз имам едно приключение с електрокар в завода , като младеж , когато насъбрах с огъване 3 електрокара минали прегледа на и приети от германеца !
    А той се качваше лично на всеки и го изпитваше преди да подпише . . . .

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  64. 64 Профил на hij10535874
    hij10535874
    Рейтинг: 450 Неутрално



    До коментар [#59] от "Чардо":

    Значи в случая със заводане съм запознат и не желая да коментирам. Обаче авиокомпания " Балкан " е на загуба от 1985 година. Тогава е отчетена загуба от 25 000 000 Долара като сумите нарастват през годините,за да се стигне до положението през 1996 година самолетите на компанията да бъдат арестувани по всички възможни летища на планетата, до които лети за неплатени такси, гориво, храна, и каквото там още се сетиш. Загубите за всичките тези години, които достигат сумарно вече стотици милиони Долари се покриват от данъкоплатците, демек ти и аз. Освен всичко друго най - натоварените летища на Запад започнаха да забраняват на руските самолети да кацат там заради шума, тези, които все още позволяваха искаха да им бъдат заплащани глоби затова удоволствие. По една случайност присъствах на търг за чисто нов двигател за руски самолет мисля, че беше ТУ 154 продаван от авиокомпания " Балкан " и беше продаден за смешните $ 50 000 . Мисълта ми, е че компанията беше тотално декапитализирана по време на приватизацията. 3 години по - рано през 1993 година, когато компанията беше в несравнимопо - добро финансово и техническо състояние тогавашната Агенция По Приватизация я беше спазарила да я продаде на Австрийските Авиолинии " Austrian Airlines " за смешните $ 30 500 000. На следващата сутрин след като беше съобщено за договорената, но неподписана сделка шефът на Агенцията По Приватизация беше уволнен, а сделката така и беше подписана, зза да може само 3 - 4 години по - късно да бъде тотално декапитализирана, ограбена и поставена на колене. Ще ме извиняваш ама това как някой щял да даде много милиони за нея не хваща дикиш. И ако беше останала държавна, който и да беше на власт щеше да се краде от нея и загубите и да се покриват с пари на данъкоплатците. По - добре една ям, в която да изтичат парите ни по - малко. Апропо, след като Царя дойде на власт компанията беше възстановена пак с нашите пари под името " Bulgaria Air " ,за да се окаже, че отново е на загуба и отново беше продадена този път на ТИМ . Доказано беше експериментално, че поне в България държавна Авиокомпания не може да съществува. Поне не без непрекъснато наливане на пари на данъкоплатците. Истинския проблем, е че компанията непрекъснато се източваше с крайно неизгодни договори. Единствения начин да се вземат някакви по - сериозни пари беше приватизацията да беше извършена още в началото на прехода, когато все още е била в много по-добро финансово и техническо състояние ако процедурата е била извършена спокойно и съвестно, но тогава всички бяха заинтересовани да не бъде продавана, за да може да се краде от нея.
    Далеч съм от мисълта, че приватизацията в България беше извършена по най - добрия начин, но затова най - виновни сме си ни. Докато другите Източно - европейски държави приватизираха планомерно без натиск индустриите си ние дремахме и през това време предприятията бяха декапитализирани, източени ограбени и морално и технически остарели с почти цяло десетилетие . Примерът с Авиокомпания " Балкан " е показателен при първия опит за приватизация проблемът със шумът въобще не стоеше, 4 години по - късно това вече е съществен проблем за всеки кандидат. Ами на практика ти ще си купиш авиокомпания, чийто самолети трябва веднага да одмениш ако искаш да летиш до цивилизованите страни Ако искаш да летиш само до Русия, Украйна и Казахстан тогава е друго.



  65. 65 Профил на hij10535874
    hij10535874
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#63] от "Чардо":

    Източен или западен немец е бил?


  66. 66 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1395 Весело

    До коментар [#64] от "genadi.":

    Не съм съгласен с тези твои приказки :
    [quote#64:"genadi."]Ще ме извиняваш ама това как някой щял да даде много милиони за нея не хваща дикиш. [/quote] Със ВССИЧКО ОСТАНАЛО СЪМ НАПЪЛНО СЪГЛАСЕН , защото го знам и аз същото .
    А не съм съгласен за повечето милиони , защото имаше подадени повече от тази оферта (бройки оферти)
    И една офрта бе подадена от една арабска въздухоплавателна авиасионна агенция за почти двойно по-голяма сума .
    заедно с Васил - офиса му бе на Дондуков и Раковски над аптеката и аз - офиса ми бе на Екзарх Йосиф 22 и малкия на Симеон 54 бяхме нещо като консултанти на тези араби и заедно с тях и Васко присъствах на подаването на офертата .
    За всичко останало освен това което пишеш се знаеше отлично.
    Но Гад Зееви даже не пое никакви стари задължения на БГА Балкан, а арабите поемаха . На тях им бяха в началото крайно необходими правата на БГА да прелитат над други държави , както и прават за кацане , обслужване и излитане.

    Минало !
    Колкото и да спорим , каквито и доводи да вадим ,
    не можем го върна .
    Да гледаме напред до колкото можем,
    е сега ще ми вдигнат пенсията с няма и 3 %
    и ще почерпя по този случай
    Приятна вечер от дядо Владо

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  67. 67 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1395 Весело

    До коментар [#65] от "genadi.":


    [quote#65:"genadi."]
    Източен или западен немец е бил? [/quote]
    ====================
    ГДР , ама немеца си е немец !
    Имах невероятния късмет да присъствам на 09.11.89. на падането на Берлинската стена , а после на 18., 19. и 20.11.89 и на "Нежната революция"" в Прага на Вацлавские намести
    И не знаехме какво е станало по това време тук
    После като разбрахме на 26.11. чак на гара Мездра , целия наш вагон викаше УРА !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  68. 68 Профил на hij10535874
    hij10535874
    Рейтинг: 450 Неутрално


    До коментар [#66] от "Чардо":

    Добре съгласих се. Костов е виновен.



  69. 69 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1395 Весело

    До коментар [#68] от "genadi.":

    А а а а
    Не така !
    Не съм съгласен

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  70. 70 Профил на nikitovanch
    nikitovanch
    Рейтинг: 750 Неутрално

    Каквото било, било... Важно е да гледаме напред. За съжаление със сегащните управляващи трудно може да се води какъвто и да е диалог и ограбването тече с пълна сила във всеки един сектор на публичната власт...

    „Чрез правилното и стратегическо използване на пропагандата можете да направите така, че хората да виждат Раят като Ад и Адът като Рай.“
  71. 71 Профил на Tata Mata
    Tata Mata
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#64] от "genadi.":

    Имаше един експерт на времето, който все повтаряше, че държания монопол е по-добър от частния, но практиката в България показа друго. Тук държаните предприятия ги ползват за източване и ги съсипват, затова по-добре да са в частни ръце. Самите управляващи го знаят, както и знаят, че трябва да поддържат някакъв минимум, ако не искат тотално да сринат държавата, да стане революция и да ги изметем. Добре че зависим и от външни сили...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK