Фандъкова иска по-строг контрол на пътя

Йорданка Фандъкова

© Анелия Николова

Йорданка Фандъкова



Кметът на София Йорданка Фандъкова предложи да бъде изготвена декларация, с която да се изиска по-строг контрол на пътя, за да не се допуска шофиране в нетрезво състояние и с превишена скорост, съобщиха от пресцентъра на Столичната община.


Документът да бъде написан от името на Съвета по безопасност на движение на децата, на чиято конференция "Иновации, предизвикателства и тенденции в обучението по безопасност на движението" днес кметът присъства.


Реакцията на столичния кмет идва дни след инцидента в Стара Загора, при който дете почина, след като кола го блъсна на пешеходна зона.




"Безопасността на пътя е най-важната тема, защото е свързана с опазването на живота и здравето на децата и недопускане на жертви на пътя", каза кметът на София.


Тя припомни, че Столичната община изпълнява дейности за осигуряване на безопасни условия на пътя заедно с "Пътна полиция". Те са изградили 147 повдигнати пешеходни пътеки, 159 пешеходни пътеки са осветени, като от началото на годината досега са повдигнати 17 и са осветени 9 пешеходни пътеки.


Направено е обезопасяване на 24 спирки на градския транспорт. Столичната местна управа ипълнява програма за ремонт на пешеходни подлези, като досега са ремонтирани 17 подлеза, през 2014г. ще бъдат ремонтирани още 19 - шест по бул."България", десет по "Ботевградско шосе" и три по бул."Цариградско шосе". Изградени са около 35 км велотрасета, включително над 5 км по бул. "България" и бул. "Акад. Ив. Гешов", както и при пробива на бул. "Царица Йоана". Тази година са планирани още 12 км велоалеи.


За осигуряване на по-строг контрол на пешеходните зони в града е издадена заповед за сформиране на работна група с участието на Пътна полиция при СДВР, Общинска полиция, дирекция обществен ред и сигурност при Столичната община. Целта е да бъдат предложени допълнителни мерки за обезопасяване на зоните за интензивно пешеходно движение.


През последните няколко години Съветът по безопасност на движението изпълнява проекти в училища и детски градини. По тях са изградени 43 площадки по безопасност на движение и приложно колоездене, оборудвани са 15 интерактивни кабинети в училища и детски градини, реализирани са над 30 кампании за промяна култура на поведение като участници в пътното движение.

Коментари (23)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 1451 Неутрално

    Фандъкова да вземе да си види улиците в какво състояние са, да не говорим за тротоарите, които вече и общината започна официално да продава като места за паркиране. Отделен въпрос е кой прибира парите от Паркинги и гаражи.

  2. 2 Профил на Десен екстремист
    Десен екстремист
    Рейтинг: 1849 Неутрално

    Аз пък искам да се спазва Законът за управление на отпадъците и да разкарате пункта за вторични суровини от ул. Пчела!!! И каруците които го посещават! Те са във връзка с темата

    "Много съм във час! Осем години праим бюджети."- ББ ;)
  3. 3 Профил на Десен екстремист
    Десен екстремист
    Рейтинг: 1849 Неутрално

    И кой прибира парите без документ от гробещните паркове за влизане с кола. Човека, който държеше пачката с пари на Задушница имаше надпис "Секюрити" на гърба

    "Много съм във час! Осем години праим бюджети."- ББ ;)
  4. 4 Профил на hinhril
    hinhril
    Рейтинг: 497 Неутрално

    "...като от началото на годината досега са повдигнати 17 и са осветени 9 пешеходни пътеки"

    УНИКАЛНО ПОСТИЖЕНИЕ!!! ...особено на фона на ХИЛЯДИТЕ пешеходни пътеки в СТОЛИЦАТА...

  5. 5 Профил на veragena
    veragena
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Кое ще е това велотрасе по "Гешов"?! Освен, ако нямат предвид червените плочки, които според мен, обаче, никъде не са обозначени като "велотрасе"...

  6. 6 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2079 Неутрално

    Ами да вземе да ни обясни тогава защо Борисовата градина е превърната в нещо като скоростен участък, комбиниран с паркинги. Пак ли някой друг е виновен?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  7. 7 Профил на Ksharp
    Ksharp
    Рейтинг: 758 Неутрално

    О, Данче, леко с политическите маневри.
    Гледай си София, че е в плачевно състояние.

  8. 8 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2534 Неутрално

    Понеже не видях в цялото комюнике да се казва и думичка за състоянието на тротоарите, пуснах нарочно функцията Find и тя също не намери такава.

    Никой не може да си надскочи сянката. Сегашната управа няма да е тази, която ще освободи тротоарите от паркирали автомобили, нито ще освободи улиците от потопа от трошки на трупчета, нито ще ликвидира опашките за детски градини (най-много да ги пренесе и в училищата). Просто на такъв тип хора това им е таванът, който можем да очакваме.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  9. 9 Профил на zenola
    zenola
    Рейтинг: 667 Неутрално

    Контролът трябва да е тотален и да обхваща всички участници в движението - българите сме еднакво не-спазващи правилата и като шофьори и като пешеходци и като велосипедисти и като мотористи.

    Съзнанието за спазване на правилата трябва да бъде наложено чрез безкомпромисни контролни органи и жестоки глоби - към всички нарушители.

  10. 10 Профил на osl19549478
    osl19549478
    Рейтинг: 573 Неутрално

    Към мерките да се добави и спирането от движение на всички димящи и технически неизправни кочини, които ако успеят някак си да ги подкарат, не знам как въобще ги карат. Това включва и онези оранжевите къдящи морги, дето ги ползват от СКГТ и твърдят, че били автобуси.

    НЕ НА ЦЕНЗУРАТА ВЪВ ФОРУМА !!! Освен това новият дизайн на Дневник е скапан !!!
  11. 11 Профил на zenola
    zenola
    Рейтинг: 667 Неутрално

    До коментар [#8] от "cinik":

    Да ви кажа това важи до голяма степен и народонаселението - мат'рялът също определя тавана. Защото българинът реве, че няма читави тротоари, но паркира на тротоара. Реве, че няма градинки, че е прашно, но трошката е забодена в градинката пред блока на сянка. Реве, че шофьорите не спазват прединството на пешеходните пътеки, но в същото време пресича където му дойде, по диагонал на платното. Реве, че няма паркинги, а там, където ги има, паркира встрани, по-най абсурден начин, само и само да спести някой лев, защото как тъй на него някой ще му иска пари.

    Така че това самосъзнание и отношение към спазването на правилата няма да са тези, които ще създадат една по-добра и приятна среда за живот. На масово разпространения Ганьовски манталитет това му е тавана.

  12. 12 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2543 Неутрално

    Кметицата да се цуне с Боруджиева!
    И двете са се взели насериозно да оправят движението по пътищата, сякаш нямат друга работа...

    I Want To Believe
  13. 13 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1136 Неутрално

    преди две години статистиката беше безпощадна - 888 инспектора на СО имаха средно за годината по 2 глоби на инспектор.

    в София се търкалят пари по тротоарите под формата на неправилно паркирали автомобили, но СО явно не може да се "наведе" и да ги вземе.

    бездънната яма "Паркинги и гаражи" е поредната продънена кошница, която се нуждае не просто от реформа, а от закриване!

  14. 14 Профил на kashpirovska
    kashpirovska
    Рейтинг: 1213 Неутрално

    До коментар [#9] от "zenola":++++++Съзнанието за спазване на правилата трябва да бъде наложено чрез безкомпромисни контролни органи и жестоки глоби - към всички нарушители.++++Супер точен коментар!

    Дневник-токсичният сайт
  15. 15 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2534 Неутрално

    [quote#11:"zenola"]Така че това самосъзнание и отношение към спазването на правилата няма да са тези, които ще създадат една по-добра и приятна среда за живот[/quote]

    В книгата "Корумпираните градове" с автор кметът-реформатор на Ла Пас, същият е написал, че да оставиш един проблем на съвестта на гражданите е равносилно да наказваш съвестните и да поощряваш безсъвестните.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  16. 16 Профил на RingRoad
    RingRoad
    Рейтинг: 734 Любопитно

    До коментар [#11] от "zenola":
    Моите наблюдения са, че законите и правилата са най-ефективни там където се подкрепят от по-голямата част от населението и то ги възприема като свои, защитаващи неговите интереси. Това е обичайното състояние в истинските демокрации, в които законите са продукт на мнозинството и ако някой не ги спазва, мнозинството го докладва ("изтропва" на полицията защото го възприема като нарушение срещу самите тях. Често българите в такива страни са много учудени, че биват "изтропвани" от обикновените хора и не могат да разберат защо. Освен това, когато мнозинството спазва законите, полицейските ресурси необходими за наказание на неспазващите са значително по-малки и много по-ефективни.

    "I try to get it across to my players that working hard is a quality." Sir Alex Ferguson
  17. 17 Профил на RingRoad
    RingRoad
    Рейтинг: 734 Любопитно

    Освен това, усещането за съпричастност на хората към законите и правилата много силно се развива, когате те бива гласувани на референдуми. Било национални, било областни, било общински, и т.н. Тогава хората почват да спазват това, което са поискали, а не каквото им е натресено или го възприемат като такова.

    "I try to get it across to my players that working hard is a quality." Sir Alex Ferguson
  18. 18 Профил на zenola
    zenola
    Рейтинг: 667 Неутрално

    До коментар [#15] от "cinik":

    Така де, затова по-горе писах, че контролът трябва да е безкомпромисен, а глобите жестоки (така както всъщност е в нормалните държави), но като гледам минусите повечето не са съгласни с това

  19. 19 Профил на zenola
    zenola
    Рейтинг: 667 Неутрално

    До коментар [#16] от "RingRoad":


    До коментар [#17] от "RingRoad":

    Всичко това е много вярно.

    Но мислите, че е нужен референдум, който да забрани паркирането по тротоарите?

  20. 20 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1357 Неутрално

    Завалийката, има късмет, че за кандидат кмет на София не се е явил един читав човек или поне аз не съм го забелязал. Ще ми подписва декларация, какво конкретно е направила, изключвам алабализмите които е дала за пример, можем да ги наречем мммм..., примерно, пасивни мерки. Та питането ми е леля Данче какви активни мерки, изразяващи се най-вече в налагането на санкции, е предприела. И каква е събираемостта на тези санкции. На първо време ще съм доволен ако никой не ми рови в кофите за боклук, не виждам ппс-та с конска тяга и автомобили, превърнали се в паметници.

  21. 21 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2534 Неутрално

    [quote#18:"zenola"]контролът трябва да е безкомпромисен, а глобите жестоки[/quote]

    За конкретния случай това не е решението. Общината е пуснала 1,1 млн. автомобила в град със 137 хиляди паркоместа (гаражи + разрешени улици) според ГИС. 900 хиляди можеш да си ги глобяваш колкото си искаш, ефект няма да има. Те бяха тръгнали и се отказаха на втория ден, поради "обществен натиск". Отделно са толкова загубени, че нямали връзка с базата данни на КАТ, не знаят на кого да пратят фиша, нямало как да проверят и в собствената си база данни и изобщо кръгла нула като администратори. Слаб (2).

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  22. 22 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2534 Неутрално

    [quote#20:"Цайко"]не виждам ппс-та с конска тяга и автомобили, превърнали се в паметници.[/quote]

    Особено за трошките-паметници и колите по тротоарите, в очите на селските момчета от СОС изглеждаме като разглезени градски бомбета, щом ни пречат такива маловажни и несъществени подробности....

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  23. 23 Профил на veragena
    veragena
    Рейтинг: 497 Неутрално

    [quote#8:"cinik"]нито ще ликвидира опашките за детски градини (най-много да ги пренесе и в училищата). [/quote]

    Спокойно, вече са пренесени и там! Влизането в първи клас почти по нищо не се отличава от влизането в столична детска градина





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK