Строителството на пътя към терминалите на "Южен поток" край Варна продължава (видео)

Пътят, който трябва да осигурява достъп на строителна техника до Компресорната станция "Варна" и Приемния терминал на "Паша дере" край града.

© Дневник

Пътят, който трябва да осигурява достъп на строителна техника до Компресорната станция "Варна" и Приемния терминал на "Паша дере" край града.



Въпреки разпореждането на премиера Пламен Орешарски за спирането на всички действия по изграждането на газопровода "Южен поток" на българска територия строителството на пътя до компресорна станция "Варна" и приемния терминал "Паша дере" продължава и сега. Това установи проверката на "Дневник" в сряда (11 юни).


В началото на тази седмица собственици на имоти край пътя сигнализираха, че земекопната и пътностроителната техника продължават да укрепват разширеното трасе на полския път през местността Пазарлията в община Аврен. Повод за сигнала им стана фактът, че изхвърлената земна маса блокира подходите до имотите им, разположени по цялото протежение на пътя.


"Укрепването на пътя се извършва от и за сметка на дружеството "Тарктур", което явно е подизпълнител на "Южен поток – България", каза кметът на Аврен Емануил Манолов. Компанията е подала искане до общинския съвет, а след взетото решение ми бе възложено до сключа договор за укрепването и разширяването на трасето. При положение че не става дума за същинския газопровод, а за обслужваща инфраструктура, не виждам защо работата трябва да спре", каза още кметът.




Манолов призна, че той и председателят на общинския съвет очаквали сигнал от Министерския съвет след обявеното решение на Пламен Орешарски да спре всички действия по изграждането на газопровода "Южен поток" у нас, но и до този момент нищо не било получено.


"При това положение защо сами да спираме действия по подобряването на инфраструктурата в общината, което на всичко отгоре не ни струва нито лев, попита вчера Манолов. Освен това при неизпълнение на сключения договор на общината ще бъдат наложени санкции".


Строителството на пътя се извършва от дружеството "Тарктур".

© Спас Спасов

Строителството на пътя се извършва от дружеството "Тарктур".


Според протокол от заседание на общинския съвет в Аврен, проведено на 29 април т.г., на кмета на общината е възложено да сключи договор с "Южен поток - България " АД за изграждането на "временен път по трасето на съществуващ полски път" общинска публична собственост. (Виж прикачения файл)



Пътят трябва да осигури "транспортен достъп на строителна техника и механизация до обект Газопровод "Южен поток" - етап Компресорна станция "Варна" и приемен терминал "Паша дере". В точка втора от същото решение договорът е трябвало да бъде сключен с Игор Елкин и Владимир Инков в качеството им на съизпълнителни директори на "Южен поток - България".


"До подписването на този договор не се стигна, тъй като скоро след решението на общинския съвет от "Южен поток - България" обясниха, че укрепването на пътя ще бъде извършвано от друга компания, вероятно техен подизпълнител", обясни Емануил Манолов.


Така на 21 май т.г. съветниците в Аврен вземат второ решение, според което договорът трябва да бъде сключен с регистрираното в столицата дружество "Тарктур". Негов управител е Иглика Крумова. (Виж прикачения файл)



"За нас няма никакво значение кой всъщност ще укрепва пътя, каза Манолов. Важно е работата да бъде свършена. По тази причина не сме се интересували от отношенията между "Южен поток - България" и "Тарктур".


Второто решение на общинския съвет в Аврен е почти идентично с първото, но с една важна разлика - в него предметът на договора с фирмата изпълнител е формулиран по следния начин: "С цел (пътят) да бъде пригоден за нормално функциониране и използване по предназначение от всички собственици на съседни имоти, както и от други физически и юридически лица, безвъзмездно за тяхна сметка и риск".


Земната маса, натрупана край трасето на "укрепения" път спира достъпа до съседните имоти.

© Дневник

Земната маса, натрупана край трасето на "укрепения" път спира достъпа до съседните имоти.


Така във второто решение, а съответно и в сключения на негова база договор с "Тарктур" ЕООД е избегнато всякакво упоменаване на факта, че пътят трябва да обслужва изграждането на компресорната станция и приемния терминал на "Южен поток".


Вероятно по тази причина до късния следобед вчера в общинската администрация в Аврен не беше получено никакво известие за спиране на укрепването на пътя, свързано с изявлението на Пламен Орешарски от миналата неделя.


Тогава, след среща с пристигналите на посещение у нас трима американски сенатори - Джон Маккейн, Рон Джонсън и Кристофър Мърфи, министър-председателят съобщи, че по време на разговорите с тях са били обсъдени отношенията между България и САЩ в областта в икономиката и отбраната, както и въпроси за енергийната независимост и ситуацията в Украйна.


"Ние сме страна, силно зависима от един доставчик на природен газ, каза в неделя Орешарски след срещата си със сенаторите от Конгреса на САЩ. Запознах сенаторите с усилията в последната година, а и преди това за диверсификация на доставките на газ и за приоритета, който поставяме на южния газов коридор "Шах Дениз". Обсъдихме въпроса с "Южен поток" и със запитването от страна на Европейската комисия относно процедурите на европейското законодателство. Подчертах, че проектът ще продължи само след като отстраним всички забележки на Брюксел и уточним начина на неговото изпълнение по-нататък", обясни Орешарски.


Строителството на път за нуждите на "Южен поток" в България продължава.

Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (21)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на brutester
    brutester
    Рейтинг: 560 Неутрално

    Някой виждал ли е заповедта за спиране на изграждането / участието?

    А някой виждал ли е договора?

    Докато няма записано в Конституцията, че договорите (поне тези над 100 млн.) може да бъдат засекретени само с 3/4 мнозинство в парламента, то ще се питаме риторично..

    <-- Пътен знак Г1: Движение само направо след знака
  2. 2 Профил на mavricii.plovdiv
    mavricii.plovdiv
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Много са нагли комунистите,а как ни разиграват с тази оставка,вече 1 седмица...

  3. 3 Профил на u.f.o.
    u.f.o.
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#1] от "brutester":

    Матова прозрачност.
    Толкова са много далаверите засекретени заради "националната сигурност"

    If you listen to fools, the mob rules
  4. 4 Профил на Къти
    Къти
    Рейтинг: 583 Неутрално

    Сега САЩ да не изпратят целия Конгрес у нас?

    Всичко, за пресъпленията на ядрената мафия единствено и само тук: http://gikotev.blog.bg
  5. 5 Профил на heatseeker
    heatseeker
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Абе... да строят пътища, пътеки, алеи, велоалеи, ако щат и лифтове. Важното е самият проект за газопровода да бъде или окончателно загърбен, или приведен в съответствие с правилата на ЕС.

    Свобода за Надежда Савченко!
  6. 6 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1157 Неутрално

    Той е казал,ама секретарката не е написала още заповедта и не му я е дала да подпише.Като я подпише,ще мине още една седмица докато стигне до багерите-а те през това време ще навъртат сметки.Пък може и заповедта да се загуби по пътя.Типично балканска история.

  7. 7 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1964 Неутрално

    Път към нищото.

    The best way to predict the future is to invent it.
  8. 8 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1318 Неутрално

    Земната маса, натрупана край трасето на "укрепения" път спира достъпа до съседните имоти.
    ...........
    Пътят е за руските боляри и техните български подизпълнителни бояри, тези които имат имоти граничещи с него, няма да го ползват.

    nemo malus felix, minime corruptor.
  9. 9 Профил на Отнесен
    Отнесен
    Рейтинг: 827 Неутрално

    [quote#5:"GogoPG"]Важното е самият проект за газопровода да бъде или окончателно загърбен, или приведен в съответствие с правилата на ЕС.[/quote]
    Това не са правила на ЕС, това са цигански номера на Брюксел за да бъде прекратен проекта в ущърб на редица държави в южна Европа и в полза на Германия.

  10. 10 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 1002 Неутрално

    До коментар [#4] от "Къти":

    до там стигнахме. да се молим на чужда държава да ни освобождава от нашат съдебна система, от нашето правителство, от нашата прокуратура и от нашата милиция...

    и аз бих имал по-голямо доверие към американската държавна администрация, отколкото на нашите продажници и предатели.

    РЕФОРМИ !
  11. 11
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  12. 12 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 688 Весело

    И ЕС пита Орешарски,наистина ли спира Южен Поток.Отговор досега няма!Сърбия казва,че ще строи Южен Поток,само,ако България го строи.
    Аз питам кмета на Аврен - Вие защо не спирате Ю.Поток?

    Tony
  13. 13 Профил на WC1
    WC1
    Рейтинг: 512 Весело

    Очевидно спирането на един проект не става с изявление на премиера. Това би станало, ако премиера е диктатор с еднолична власт. Струва ми се, че трябва да има решение на МС и тогава държавната администрация да се задейства. Строежите добри или лоши не се появяват и не изчезват с магическа пръчка, колкото и да си мислят управляващите, че са велики магьосници.

    ATX
  14. 14 Профил на ASTYLE
    ASTYLE
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Списъкът с предателите на националния интерес набъбна неимоверно. Дълги години що отнеме търсенето на отговорност на такава голяма група хора.

    EU now have 1 GB empty space
  15. 15 Профил на adam1966
    adam1966
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Играта на развален телефон продължава , защитниците на Южната птица се правят на ни чул, ни видял..лошото е че ние ще трябва да плащаме пак ...

  16. 16 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1225 Неутрално

    Залудо работи,залудо не стой!

  17. 17 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1090 Весело

    Нека си "подобряват" инфраструктурата.

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  18. 18 Профил на bawarec
    bawarec
    Рейтинг: 430 Неутрално

    Същата логика като при Станишев. Не ме гледай какво върша, а ме слушай какво ти приказвам.
    Тия така трябва да загубят на изборите, че да изчезнат от хоризонта.

  19. 19 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8342 Неутрално

    Гьонсурати.Нищо няма да ги спре,освен съд и затвор.

  20. 20 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1107 Неутрално

    Така е то. Като Бойко не ни построи магистрала на Варна сега руснаците ще ни направят. После масрафа ще го плащат всички българи...

  21. 21 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3907 Неутрално

    До коментар [#5] от "GogoPG":


    [quote#5:"GogoPG"]да строят пътища, пътеки, алеи, велоалеи, ако щат и лифтове.[/quote]Ама нали знаеш,че ще излязат златни-200 милиона Стойнев преведе миналата година-много пари за велоалеи,но комунетата на са чули за сума,която не могат да окрадат...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK