Шест души са загинали само в една от разрушените къщи в "Аспарухово" (видео)

Добринка - майката на издирвания без резултат 6 годишен Марин. Той е в неизвестност вече четвърти ден, след като беше отнесен от пороя, залял Варна, миналия четвъртък. (Снимка Google Street View)

© Спас Спасов

Добринка - майката на издирвания без резултат 6 годишен Марин. Той е в неизвестност вече четвърти ден, след като беше отнесен от пороя, залял Варна, миналия четвъртък. (Снимка Google Street View)



Само в една от къщите, пометени от пороя, който заля варненския кв. "Аспарухово" миналия четвъртък, са загинали четири жени и две деца. Без резултат до този момент се издирват още две - момиченце на 3 и момче на 6 г., които били на гости там.


Така е изглеждала преди година къщата на Жана в ромската махала на варненския кв. "Аспарухово" (най-вляво),където миналия четвъртък намериха смъртта си четири жени и две деца.

© Дневник

Така е изглеждала преди година къщата на Жана в ромската махала на варненския кв. "Аспарухово" (най-вляво),където миналия четвъртък намериха смъртта си четири жени и две деца.


За това е съобщил вчера директорът на областната дирекция на МВР във Варна Николай Калчев. Той е информирал за издирваните деца по време на заседанието на областния кризисен щаб, който се проведе в присъствието на президента Росен Плевнелиев и еврокомисаря Кристалина Георгиева.




От къщата, в която са намерили смъртта си шест човека, е останала само основата. Във фаталната нощ там били възрастната Жана с двамата си внуци, чиято майка работела в Полша, дъщеря й, която току-що се прибрала от Германия, сестра й с тримата си внуци и съседка.


От всички тях до момента е оцелял  само 6-годишният Константин.


Според официалната информация на полицията до момента в пороя от миналия четвъртък във Варна загинаха 11 души.

Майката и лелята на изчезналото 6-годишно момче вчера потърсиха съдействие за издирването му и от президента Росен Плевнелиев.

Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (87)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  2. 2 Профил на pipon
    pipon
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Извинявам се предварително ,съболезнования на близките на загиналите , но трябва да си пълен идиот да си построиш къщата в дерето Това е се едно да седиш на релсите и да чакаш влака да мине през теб Хубава работа , ама житанска

  3. 3 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1391 Разстроено

    Този който е разрешил строеж на това място или който не е контролирал за незаконно застрояване да понесат вината не е възможно да няма виновни.
    Бог да ги прости загиналите.

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  4. 4 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2148 Неутрално

    време е законите да започната да важат за всички ,дори и за маргиналите и във гетата ,не може всеки да прави каквото си иска , а да претендира после ,че е пострадал ,тези хора имат ли разрешителни за строеж на това место , имат ли законни документи ,а ако имат кой е разрешил и как , същото е положението и по останалите населени места , никакъв ред ,хаос , строителство кой както и където се сети , без разрешителни , гета , мизерия ,зарази , потопи и наводнения ,в крайна сметка пак ние плащаме сметката за безхаберието на тези хора ,които нищо не ги интересува и живеят абсолютно безотговорно , все едно ,че тях нищо не ги засяга и те нямат никакви отговорности , време е да се направи нещо за това , не може да се създават огромни групи от маргинали ,за които никакви закони просто не важат ,а след това цялата държава да тича да ги спасява .

  5. 5 Профил на Lady  Zeppelin
    Lady Zeppelin
    Рейтинг: 1689 Неутрално

    До коментар [#3] от "Танас":
    "Този който е разрешил строеж на това място или който не е контролирал за незаконно застрояване да понесат вината не е възможно да няма виновни. 
    Бог да ги прости загиналите."
    Съгласна съм с теб.




    Je suis Charlie. Fluctuat nec mergitur.
  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  7. 7 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1410 Неутрално

    Простотията - враг No. 1 на житанската селищна система

    Апокалипсисът апокалиптичен
  8. 8 Профил на optimu_s
    optimu_s
    Рейтинг: 530 Неутрално

    Хм, до колкото разбирам тези къщи са незаконни, няма план, проект, стрителен надзор. Съответно къщите са в дерето, строи се каквото се намери по-ефтинко,...какъв цимен то няма нужда!
    А сега дали и за незаконните къщи ще се дава обезщетения от народни пари? Дали после ще бъдат оставени да строят пак така?

  9. 9 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 2510 Неутрално

    От една страна българите са мачкани от комунистическата мафия. От друга страна от държавата - централно и по места ( в органите на която са се настанили всякакви тунеядци, неграмотници, престъпници и алкохолици). Администрацията поставя всевъзможни пречки и тормози българите, докато за турци и евророми се правят всевъзможни улеснения и се затварят очите за всякакви беззакония, вкл. незаконни постройки и издигането на цели цигански квартали на места, където в разрез с всякаква човешка логика, въобще не би трябвало да се строи. Резултатите от този истински геноцид срещу българите могат да се видят от всички.

  10. 10
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  11. 11 Профил на p.i.p.
    p.i.p.
    Рейтинг: 422 Неутрално

    До коментар [#3] от "Танас":

    алоуууу! ти къде живееш?
    не виждаш ли, че като почне да се въвежда ред в джунглата (където и да е в България) и се почва едно пищене и виене, че маймуните нямало къде да отидат!

    единствено в Ямбол дето имаше плах опит като събориха парфюмирания блок... оттам нататък - нищо! и не очаквай да се случи нещо!

  12. 12 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 1002 Неутрално

    До коментар [#3] от "Танас":

    крайнов време беше някой да бъде наказан, но главните виновници са богоизбрани

    Birds of a feather flock together.
  13. 13 Профил на bisera
    bisera
    Рейтинг: 8 Разстроено

    Едва ли някой е разрешил строеж на това място, но веднъж построено е почти невъзможно да се събори, защото циганите имат "права" и "защитници". Точно те им правят мечешка услуга, защото циганина не може да прецени, че това което е направил е опасно за самия него. Горката майка, не пожелавам някой да изпада в нейното положение.

    bisera
  14. 14 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1559 Неутрално

    Тия са готови за наградата "Дарвин". Ще тртябва да се научат, че когато строиш в дере, умират хора, когато крадеш пътен знак, умират хора, когато крадеш шахта, умират, хора, когато сечеш дърва, умират хора. Май ще го научат по трудния начин, но иначе няма оправия. И точно, защото помощите ще итидат при римляните, нямам намерение да се включа.

  15. 15 Профил на Daniboy
    Daniboy
    Рейтинг: 807 Неутрално




    [quote#6:"mar_x"]????? Абсолютно расистки коментар -- дълго няма да остане под статията. Къде сте модераторите? Спите ли? [/quote]

    Не бих се нарекал расист. Някои родове от циганите са напълно нормални и в някои отношения по-добри от някои българи. Тези обаче не.

    Да отричаш обективната истина обаче те прави не особено умен антирасист.

    "Щастие за всички даром, и никой да не бъде пренебрегнат!"
  16. 16 Профил на джендър  дебне  в храсталака
    джендър дебне в храсталака
    Рейтинг: 2979 Неутрално

    Всички цигански гета трябва да се премахнат,защото ще има още жертви. Защитниците на малцинствата да се замислят кое е по-ценно: живота на хората или правото им да нарушават правилата.

  17. 17 Профил на marrad
    marrad
    Рейтинг: 616 Гневно

    http://www.bnews.bg/article-91450

    Предполагам дето ако бяха решили да гътнат и катуна в ''Аспарухово'' - и реално така да им спасят живота - тамошните цигани и те щяха да протестират...
    Каквото сам си направиш - никой не може да ти го направи...

  18. 18 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 1002 Неутрално

    До коментар [#13] от "bisera":

    И на циганите им се живее в големи здрави къщи, виж т.нар. "цар" Киро... живеят така защото са бедни. И "правозащитниците" са най-малкият проблем, не са причина за положението а по-скоро следствие

    Birds of a feather flock together.
  19. 19 Профил на yane_
    yane_
    Рейтинг: 174 Неутрално

    След като никой не е казал, че покриването на щетите ще надхвърли 0,6% от БВП, какво още прави еврокомисарката в РБ? Явно предизборната кампания е започнала и се използва всеки повод за облъчване на електората.
    Не стана ясно дали на заседанието са присъствали хора от правителството - единствената власт, която може да направи нещо реално при бедствия, но за сметка на това присъствието на президента и еврокомисарката е отразено с подробности. Защо ли се акцентира на това?

    Няма Ред, няма Законност, затова няма и Справедливост!
  20. 20
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  21. 21 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1957 Неутрално

    На тези паянтови постройки не им се казва къщи,а бараки. Построили ги незаконно, в дерето нормално е да ги отвлече водата. Изсекли и гората, за да е по-сигурно. Е, ми хак им е на ромляните, но жалко за пострадалите българи.
    Сега веднага да разкарат ромляните от дерето и да им изчистят бараките от там, тъй и тъй природата свърши мръсната работа.
    Писна ми от тея ромляни значи. И не мога да се съглася да им се дават помощи за да се нагнездят пак в дерето до следващия потоп.

    Предразсъдъците са за ограничените.
  22. 22 Профил на bisera
    bisera
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#18] от "rldkfl":
    Съгласна съм че "правозащитниците" не са най-големия проблем. Съгласна съм че причината е защото тези цигани са бедни ( има и много богати цигани). Както има и много бедни българи, които все пак спазват законите и редът в държавата и за тях не се грижат никакви правозащитници. Главният проблем е съвсем друг, но едва ли тук ще го разрешим

    bisera
  23. 23 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1518 Неутрално

    Кой вменяем ще си направи къща на дъното на дере .... Варна е град на 9 000 години и това не е първият дъжд във Варна = някакво чудо невиждано. Дерето е било проектирано за 3 пъти повече вода и в коритото на реката къщи НЕ СЕ ПРАВЯТ. Кой архитект им е разрешил? Хайде хората и да не са съобразили ... властите са знаели - през соца е правена деривация, има градоустройство

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  24. 24 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 513 Неутрално

    Попитайте се защо само в България може да се случи това. Според мен сме виновни всички ние .Виновни сме, че всеки ден виждаме беззаконието сред нас и си мълчим . Виждаме ненормални шофьори и не правим нищо. Виждаме безразсъдни пешеходци и си мълчим .Всички от години са гледали незаконните къщи и са си мълчали с мотива това нас не ни засяга , е жителите на Аспарухова ги е засегнало. От колко години се е знаело за незаконното сметище над квартала ?

  25. 25 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1957 Неутрално

    До коментар [#14] от "Цайко":

    Абсолютно съм съгласна с теб. И дано го научат този урок - че законите са за да се спазват. Аз също се отказвам да се включа в помощите на куп щото ми писна да издържам ромляни. Бих помогнала обаче индивидуално на пострадал българин.

    Предразсъдъците са за ограничените.
  26. 26 Профил на agl52316780
    agl52316780
    Рейтинг: 506 Любопитно

    До коментар [#4] от "tur671":

    Хайде стига глупости - митничарските къщи в чашката на ивайловградския язовир са до една законни и никак не са на място, където им е място. Същото и за куп строежи по черноморието. Да се ежим на циганите никак не е спазване на закона. И все пак наистина дерето е трябвало да се поддържа и да не се допускат строежи в него(дори и циганите очаквано да се опитват да се възползват).

  27. 27 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1957 Неутрално

    До коментар [#24] от "lout66":

    Проблемът е, че дори и да сингнализираш жалбите се потулват и нищо не се прави. А ти с голи ръце сам нищо не можеш да направиш защото после тебе ще те арестуват и ще те влекът по съдилища, а може и виновен да излезеш, че си сигнализирал и си развалил далаверата на някой.

    Предразсъдъците са за ограничените.
  28. 28 Профил на Цензуриран от антибългари.
    Цензуриран от антибългари.
    Рейтинг: 511 Неутрално

    На първа снимка Добринка е заела специално поза за снимка. От там нататък всеки може да си прави изводи...

  29. 29 Профил на Daniboy
    Daniboy
    Рейтинг: 807 Неутрално

    До коментар [#20] от "mar_x":

    Явно сте от темпераментните защитници на правата на дадени етнически групи. Лошо няма, след като сте го решили. Пред клавиатурата е доста лесно, защо не отидете доброволец, хубаво е да се запознаете отблизо с бита и нравите на конкретното малцинство.

    "Щастие за всички даром, и никой да не бъде пренебрегнат!"
  30. 30 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1559 Неутрално

    До коментар [#25] от "Нефертити":

    Проблемът е, че тези, които трябва да следят за спазването на закона, предимно българи, играят джобен билярд. Знаем какво стана с премахването на незаконните строежи по яз. Искър - ми нищо не стана, защото знаем защо.

  31. 31 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1518 Неутрално

    До коментар [#17] от "marrad": "Предполагам дето ако бяха решили да гътнат и катуна в ''Аспарухово'' - и реално така да им спасят живота - тамошните цигани и те щяха да протестират..."
    Като "гъткаха къщи на българи през соца за да строят панелки ... българите не протестираха ... Взема се решение на държавно ниво и им се строят жилища по ред и закон. Ще имат работни места и сами ще си ги направят. Поне в жилищното строителство имаме опит и домостроителни комбинати, в кредитирането - също. Имаме опит и в Строителни войски = за да ги квалифицираме.

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  32. 32 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1957 Неутрално

    До коментар [#23] от "dark'star":

    Е, да ама никой не иска да закача гласоподавателите щото са им скъпи и ето резултата. Сега ревът като магарета. А иначе, че са нарушили и на природата законите даже не им минава през тиквите.

    Предразсъдъците са за ограничените.
  33. 33 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 2134 Любопитно

    [quote#3:"Танас"]Този който е разрешил строеж на това място или който не е контролирал за незаконно застрояване да понесат вината не е възможно да няма виновни. [/quote]

    Има виновни - БХК. Те са тези умници, дето правят всичко възможно, за да не позволят разрушаването на незаконните цигански къщи и съдят до дупка държавата в Страсбург, ако все пак си позволи да събори някое паянтово гето. Спомням си, преди разрушаването на онзи прословут блок, дето беше почнал да пада върху главите на обитателите и можеше да доведе до десетки жертви, БХК ореваха света, че хората били гонени от жилищата им, че никой не уважавал правото им на дом и личен живот, етс. етс.

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  34. 34
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  35. 35 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1410 Неутрално

    До коментар [#20] от "mar_x":

    А, виж каква хубава тема подхващаш! За какво на Запад се чудят като видят бял българин и викат "ама ти не черен като джипси!?"?
    Да поговорим за имиджа, който мангалите създават за "българите" на Запад, хм?

    Апокалипсисът апокалиптичен
  36. 36 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 1002 Неутрално

    До коментар [#27] от "Нефертити":

    Можеш, примерно да потърсиш съмиленици, ама понеже всички са от мафиата и работят за нея, не става
    Тези със "законните" къщи също масово нарушават регулациите, строят временни посторйки бутат стени в кооперациите, остъкляват балкони... как да поискат законност?

    Birds of a feather flock together.
  37. 37 Профил на Euronymous
    Euronymous
    Рейтинг: 867 Неутрално

    До коментар [#2] от "pipon": не видя ли какви са строили къщата ? На снимката е ясно. Лошото е, че и във Варна тръгва Франга дере в Максуда е същата работа

    From the depths of Norway , take out your crop pain and feel the true evil !
  38. 38 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 513 Неутрално

    До коментар [#27] от "Нефертити":
    Затова говоря , във България човек съблюдаващ закона го смятат за луд. Когато си сам не можеш да направиш нищо , но когато лудите станем много, нещата могат да се променят.


  39. 39 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 1070 Неутрално

    До коментар [#2] от "pipon":
    [quote#2:"pipon"]Извинявам се предварително ,съболезнования на близките на загиналите , но трябва да си пълен идиот да си построиш къщата в дерето [/quote]

    Бих добавил и престъпник! Един от няколкото виновни за тази трагедия, другите са общинските власти и строителният контрол, които са позволили тази къща да бъде там където е била!

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  40. 40 Профил на Daniboy
    Daniboy
    Рейтинг: 807 Неутрално

    До коментар [#34] от "mar_x":
    Наистина не те познавам, а и нямам желание да се запознаваме, от няколкото ти реплики лъха на безидейност и агресия.

    "Щастие за всички даром, и никой да не бъде пренебрегнат!"
  41. 41 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1518 Неутрално

    До коментар [#29] от "Daniboy": "хубаво е да се запознаете отблизо с бита и нравите на конкретното малцинство."
    служил съм ... и съм работил като волнонаемен известно време в Строителни войски ... Не са лоши хора - всичко зависи в какви условия ще ги поставиш Есента работих в тяхна компания за известно време - имам доста приятели. Въпросът е в подбора Поне половината са свестни, и ако имат шанс да оцелеят биха се интегрирали На останалите мястото им е в комуни с пропускателен режим докато еволюират. Зная , че е жестоко...

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  42. 42 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 1070 Неутрално

    [quote#23:"dark'star"]Дерето е било проектирано за 3 пъти повече вода и в коритото на реката къщи НЕ СЕ ПРАВЯТ.[/quote]
    Дерето не е проектирано, то е естествено За другото си 1500% Прав!!!

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  43. 43 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1067 Неутрално

    [quote#16:"hodounski"]Всички цигански гета трябва да се премахнат...[/quote]
    Защо само циганските? Плевнелиев също живее в някакъв вид гето и никой не знае какво става вътре. А ставащото не е по-различно от това в циганското, само мащаба е различен, май...

  44. 44 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1333 Неутрално

    Невежеството е непростимо.
    По-непростимо е,че тия които трябва да го контролират,допускат да ни обладае.

  45. 45 Профил на Краси
    Краси
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#2] от "pipon":
    Кой е позволил това?
    Хората позволили това са съучастници в убийство.

    Да почистим България от агентурата на руската империя!!!
  46. 46 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 10039 Неутрално

    лека им пръст на загиналите и съболезнования на близките . трябва да се накажат отговорните а такива има .

  47. 47 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1518 Неутрално

    До коментар [#32] от "Нефертити":
    Радвам се , че поне по този въпрос се разбиране ... 1000 пъти писах, че въпросът е "еволюционен" ... Няма място за сантименти когато става дума за наваксване на 8 000 години път от "номади" до "урбанизирани" общества = прави се необходимото. Освен това при зародиша на "демокрацията" в древна Атина ... демокрацията НЕ Е ЗА ВСИЧКИ ... а за ГРАЖДАНИТЕ !!! А "гражданството" се ЗАСЛУЖАВА с ДАНЪЦИ и със военна СЛУЖБА = да не забравяме принципа

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  48. 48 Профил на Thermobee
    Thermobee
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Ясно е какви са...

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Не на ислямската инвазия в Европа!
  49. 49 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1957 Неутрално

    До коментар [#47] от "dark'star":

    Е, не само по този, и по други сме имали разбирателство

    Но този е особено важен - да се приучат властите да контролират ромляните, а самите ромляни да спазват закона. Щото иначе става потоп и страдат невинни.

    Предразсъдъците са за ограничените.
  50. 51 Профил на Майндърбайндър
    Майндърбайндър
    Рейтинг: 1227 Неутрално

    Има празни села,има и такива с много празни къщи,но са далеч от ловните полета.

    АКО НЕЩО ПРИЛИЧА НА ДЕБИЛ,ДЪРЖИ СЕ КАТО ДЕБИЛ,ГОВОРИ КАТО ДЕБИЛ-ТОВА Е ДЕБИЛ.
  51. 52 Профил на tromokrat
    tromokrat
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Къде мозък в циганин. Пак чудо, че не е отнесло цялата им махала като ги знам как строят. Но лошото е, че страдат българи заради тях.

    Gott mit uns! Meine Ehre heißt Treue! Православие или смърт!
  52. 53 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 2660 Неутрално

    До коментар [#9] от "GreenEyes":

    Ще обера минусите, но:

    Само гледайте сега, кои ще са първи, ревнали за помощи, и какво ИХО ще има в хм... ромските свърталища след получаването на помощите! Съобщения за мародерстване вече се появиха, злоупотреби с помощи също!

    Жалко за загиналите, но това, че сами се излагат на заплахите на стихията, също е етничесни предопределено.

    ТРОЛЕТАРИИ ОТ ВСИЧКИ СТРАНИ! ОБЕДИНЯВАЙТЕ СЕ!
  53. 54 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 2660 Неутрално

    До коментар [#47] от "dark'star":

    Друже, ника на коментиращия го поглеждам след като съм поставил оценката! Когато възгледите ни съвпадат също ви оценявам с плюс!

    А тук, сега имаме пълно съвпадение на възгледите!

    ТРОЛЕТАРИИ ОТ ВСИЧКИ СТРАНИ! ОБЕДИНЯВАЙТЕ СЕ!
  54. 55 Профил на tromokrat
    tromokrat
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#47] от "dark'star":

    За предпочитане при нас е атинският модел на демокрацията, защото тогава робите (т.е. циганите при нас) не са имали право на глас. Това значително ще промени и изборната картинка.

    Иначе аз винаги съм бил привърженик на спартанската система една странна смесица от демокрация, олигархия и монархия, която макар и неприложима вече е идеалната държавна система.

    Gott mit uns! Meine Ehre heißt Treue! Православие или смърт!
  55. 56 Профил на tarka
    tarka
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Всеки голям, разумен човек с определен житейски опит и без да е пророк би трябвало да проумява, че правилата в науката и природата трябва да се спазват, а не да се смятат за излишни или едва ли не измислени за заяждане!
    Например архитектурните и благоустроствени планове на селищата.
    Ами там всичко се нарушава с подкупи на отговорни специалисти в местните служби. Естествено, че това не може да става безкрайно без да се отрази на природата и тогава идват бедствията.
    Самите цигани трябва да проумеят, че с тези си строежи там, сами са си виновни за бедствието сега. Също така те са си виновни и че са гласували за едни хора, срещу едни пари и после са оставени на произвола на съдбата си от точно тези хора.

  56. 58 Профил на Realistka
    Realistka
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Аз съм любопитна да узная къде са водачите на циганите - цар Киро и Цветелин Кънчев. Особено последният - известен с медийните си издяви!
    Къде са те да дадат пример на своите събратя по великодушие, чувство за отговорност, благодарност към българите, които почистват поръженията от тяхните действия и бездействия. Къде са?! Ще се намери ли журналист, който да им зададе тези въпроси при поредното им появяване на тези "герои" в синия екран, за да изтъкват с апломб важността на равноправието, демокрацията в България и нуждата от междуетническо разбирателство и толерантност...?!

    The best way out is always through Robert Frost
  57. 59 Профил на komutator
    komutator
    Рейтинг: 630 Неутрално

    На вниманието на Воплите а разни циганозащитници възмутени от преобладаващия тон на коментарите тук!

    Работил съм с цигани. Доста. Познавам отлично манталитета им. Няма значение като какъв и къде.
    Заради циганите се наложи да си сменя професията и още ми е гадно. Това което съм виждал обаче, ще ми остане за цял живот.
    Отношението им към собствените им деца: Оставят ги на възраст от 1 до 2 годинки да се гледат сами, само по ризка по поляните. Което оцелее, оцелее. Само това е достатъчно за да не ги признавам за нормални хора. Ами то животните се грижат за поколението си по-добре от тях.
    Виждал съм ги озверели, как буквално на "глутници" нападат органи на реда, като най-отпред слагат малки деца и бременни жени. Само наличието на гумени куршуми (после им спряха вноса, особенно тези от суров каучук), ме е спасявало, мен и колегите от "линчуване". Нападнаха колега с метални пръти. За да, остане жив простреля в крака едно цигане.
    Съсипаха му живота след това!
    Съжалявам, но тепърва ще се разбира за клокочещата ненавист към тези паразити на нашето общество. Да напомням ли, какво става в държави които са абдикирали от задълженията си. Да напомня ли как Хитлер взе власта и какво точно правеше от циганите!
    Добре е да сме толерантни. Добре е имаме нормални отношения. Но омразата, ражда омраза. Беззаконието-самоуправство. Затова мнението ми е че, вместо да се дават пари на тези "индивиди", трябва да се досъборят тези вероятно незаконни постройки, пари да получат само българите по-надолу в ЖК-то от които идват постъпленията в бюджета.
    Защото ако си затвори общината пак очите, хората под циганската махала сами ще се организират и Катуница ще се повтори, но вече в кървав вариант.

  58. 60 Профил на Firefly
    Firefly
    Рейтинг: 896 Неутрално

    Какво значи помощи за пострадалите? Държавата да не е застрахователно дружество? На наш гръб започват да правят предизборни реклами.

  59. 61 Профил на bbrusev
    bbrusev
    Рейтинг: 234 Гневно

    Малко извън темата, но снимката НЕ Е на Спас Спасов, а е взета от GoogleStreetView! И не е от миналата година, а от Март 2012!!

    https://www.google.com/maps/@43.181173,27.882853,3a,75y,58.31h,90t/data=!3m4!1e1!3m2!1s4CAd2lmI52DqO_SmbYojgw!2e0

    Значи всеки обвинява някой в тая държава, а никой не гледа себе си, колко е некадърен и крадлив ( в случая визирам Дневник)

    А иначе по темата: като разцъкате малко с гугъл стрийт вю и ще ви станат ясни причините за жертвите и без да сте специалисти, ситига да сте интелигентни поне на средно ниво.

  60. 62 Профил на Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП
    Fred: Бойко Борисов-Ледоразбивача пред БСП
    Рейтинг: 2609 Неутрално

    Гледах го днес един от БЧК. Че са единствените които се организираха и почнаха да помагат голямо БРАВО. Но имат и те трески за дялане, раздават помощите в центъра на Варна, така им е удобно. И кой ще отиде там, само който няма нещо съсипано да го чисти. Отделно безпределната наглост на циганите от другите квартали които се нареждат също за помощи.

    От доброволците се възмущаваха, когато репортерката попита шефа на БЧК той се сопна че такава им е системата и няма да позволи "политиците" да му се месят в нея. Какво общо имаха политиците така и не разбрах. А едно момче доброволец предлагаше всичко да се раздава на място но явно на БЧК им беше по-удобно в чистичкият център. Имам подозрението, че и този от БЧК отчиташе някаква дейност като нашите НПО-та.

    Политкоректостта е Гестапо за Истината
  61. 63 Профил на Firefly
    Firefly
    Рейтинг: 896 Неутрално

    До коментар [#59] от "komutator":

    И аз съм работила с тях и познавам манталитета им. В обществените сгради щипят силно децата си, за да реват и да будят съжаление. Когато дойде време за помощи се редят два дни предварително и реват, че децата им нямали храна. Но вземат ли парите, отиват в барчето отсреща /даже не се притесняват да се крият/ и започват да си поръчват ядене, пиене, цигари и т.н. напълно забравили за децата. Циганин разказваше как ги храни.
    Натрошавал два хляба по пода и те събирали и ядяли, като кокошките. Говорили сме помощите да са във вид на продукти и дрехи, за децата да има, но никой не ни обръщаше внимание.
    Помощите отиват по барчетата, за алкохол и цигари, твърдо го заявявам, защото съм го видяла с очите си. И мнението им за нас е следното. "Българите сте глупави, защото ни издържате. А ние ви крадем." Какво повече.

  62. 64 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1196 Неутрално

    Варненци се оплакват , че докато чистят къщите си циганьора отмъква вещите им и ги продава за свои

  63. 65 Профил на lol
    lol
    Рейтинг: 1590 Неутрално

    Айде на бас, че ако общината беше тръгнала да бута тези постройки в дерето, делата срещу нея щяха да стиган страсбург с по голяма скорост от тази с която ги е помела вълната... до това води политиката на организации като БХК и подобни. Докато няма ред и правила, такива неща ще продължат да се случват, а те идват не само от горе от държавата но и от самите граждани...

    К** за руслямският халифат и емира ал Джуджани!
  64. 66 Профил на siegfried
    siegfried
    Рейтинг: 443 Неутрално

    Защо ли сме толкова гостопримени към представителите на по-развитите народи, а към бежанците съвсем не? Психологията да не се изложим пред чужденците е белег на дупелизството. Защото подсъзнателно се разсъждава, че германците могат да ни помогнат, а "серийците идват да ни вземат работата".

    Ще има мир и просперитет, само ако се отнасяме еднакво към всички и имаме достойнството да живеем нормално. Това е, липсва ни достойнство.

  65. 67 Профил на Четвърти километър
    Четвърти километър
    Рейтинг: 388 Неутрално

    [quote#15:"Daniboy"]Не бих се нарекал расист.[/quote]
    И аз. Но, погледнато в историческа перспектива, шест женски млекопитаещи от тази порода по-малко днес, означават около 1000 по-малко след 50 години.

  66. 68 Профил на Активист
    Активист
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Ако къщата е незаконна-нямам въпроси.Все едно е да се вайкаме защо влязло в клетката на гладен тигър ромче го няма.Неизбежно е.

  67. 69 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1957 Неутрално

    До коментар [#53] от "lone_wolf":

    Сега е необходимо Кметът на варна да събере всики ромляни, главни застроители на дерето, за да ги накара да разчистят копторите си и да изринат боклука си. Помощи не следва да им се дават, защото бараките им са незаконни и респ. причина за привната вълна. Евентуално може да им се осигури вода и храна, която да им се дава дневно, а не наведнъж. Иначе те пак ще се нароят в дерето, видят ли че има помощи и ще направят двойно повече бараки там щото ще знаят че з вбъдеще ще има кяр от тая работа пак.

    Предразсъдъците са за ограничените.
  68. 70 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1957 Любопитно

    До коментар [#64] от "shileto":

    Е ти от ром какво друго да очакваш освен това?

    Предразсъдъците са за ограничените.
  69. 71 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1957 Неутрално

    До коментар [#59] от "komutator":

    Ромлянето се нароиха твърде много и вече не можем да ги издържаме. Време им е да бъдат обуздани и заставени, ако ще и насила, да работят. Таанетата щом не ги гледат - да се отнемат от държавата. Копторите от Варна да се изринат из основи от самите тях, а не от българите или от друг. Държавата и общината да отговарят за организацията на ромите, които да чистят. Само крути мерки срещу тях.

    Предразсъдъците са за ограничените.
  70. 72
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  71. 73 Профил на damage_case
    damage_case
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Първата снимка казва всичко: театрално застиналата в мъката си майка (няма да гадая какво точно работи в Полша) и едрият план на чатала на смуглия татко, миг преди да го премести в другия крачол на "пантлон ханцуга" (за незапознатите -така индобългарите във Варна и околността наричат любимият си елемент от облеклото - долнище на анцунг).

  72. 74 Профил на siegfried
    siegfried
    Рейтинг: 443 Неутрално

    [quote#70:"Нефертити"] от ром какво друго да очакваш освен това?
    Индивидуалността краси човека, но само ако става въпрос за мен.
    [/quote]

    Ето с този коментар не само, че показваш нетолерантност, но и минаваш всички граници. Това си е откровено расистко.

    Аз лично познавам роми с висше образование, които са направили много повече в живота си, отколкото българските им колеги в родните ВУЗ-ове.

    Ало, Economedia, тук има език на омразата. Къде сте?

    А човекът, написал това, нека да ми каже, как се карат хора насила да работят? Нека не забравяме, че и Хитлер се е качил на власт с "рационални аргументи".

  73. 75 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1337 Разстроено

    Съчувствaме зa невинно загиналите.

  74. 76 Профил на rorikabc
    rorikabc
    Рейтинг: 709 Неутрално

    До коментар [#74] от "siegfried":

    Ние не говори за тия с висше образование.
    Говорим за тия , които не работят.
    Минаре ли съзрях в тоя квартал?
    За твх ли са го направили?
    Али се казва момченцето. Аз не зная такова циганско име.

  75. 77 Профил на civis_eu_sum
    civis_eu_sum
    Рейтинг: 561 Неутрално

    [quote#58:"Realistka"]
    Къде са те да дадат пример на своите събратя по великодушие, чувство за отговорност[/quote]

    Дон Цеци веднъж изби рибата, като каза, че циганите се делят на съвестни т.е. роми и "мангасари"... Да поясня това е цитат.

    ЕС не е пансион за социално слаби от третия свят, нито благотворителна организация.
  76. 78 Профил на civis_eu_sum
    civis_eu_sum
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#74] от "siegfried":

    Аре махайте се с тия псевдообвинения в расизъм. Няма да ви мине номера тука.

    ЕС не е пансион за социално слаби от третия свят, нито благотворителна организация.
  77. 79 Профил на mils5656
    mils5656
    Рейтинг: 454 Неутрално

    Мангала няма работа, няма доходи, няма условия за живот, но това не го спира да си хвърля семето безразборно , не му пречи да строи всякакви коптори където му скимне, само защото и него трябва да го броят за човек !!! Не му пречи безразборната сеч на всякаква растителност, събирането на желязо дори от новопостроени обекти , само защото няма кой да го разстреля на място !!! Не разбрахте ли , че тази паплач ако искаше да се интегрира и еманципира, имаше 600 години на разположение !!! Щом досега не е станало, кой оптимист ще ни убеди , че това някога ще стане ? Редно е политиците ни да лягат и стават с предложения за решаване на ПРОБЛЕМА С ЦИГАНИТЕ !!!!!!!!!!!!

  78. 80 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1518 Неутрално

    До коментар [#54] от "lone_wolf":
    Друже, не казвам нищо по-различно от това което казвам всеки ден, ако се махнат емоциите = това което го казвам - да се приложи към цялото БГ общество и всеки да си отиде на мястото. Който не е способен да се оправя сам отива в "кибук" и бачка за паничка , учи и се квалифицира докато се социализира да се оправя и да си плаща данъците (социалност) и НЕ краде и НЕ руши инфраструктура ... Който се оправя сам - нека си печели колкото си иска (либерализъм)

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  79. 81 Профил на civis_eu_sum
    civis_eu_sum
    Рейтинг: 561 Неутрално

    [quote#47:"dark'star"]А "гражданството" се ЗАСЛУЖАВА с ДАНЪЦИ и със военна СЛУЖБА = да не забравяме принципа[/quote]

    Ако тоя принцип се въведе в България, ще имаме 1 млн. илоти, даркстар. Да не станем като Спарта, сещаш се...

    ЕС не е пансион за социално слаби от третия свят, нито благотворителна организация.
  80. 82
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  81. 83 Профил на explorerv
    explorerv
    Рейтинг: 259 Неутрално

    За пореден път се прави опит за отклоняване на общественото мнение от същността на проблема. Истинския проблем е презастрояването на българското черноморие и свързаното с него поголовно изсичане на гори. И двете са национално богатство, за голяма жалост безочливо узурпирано, пардон - приватизирано, от ясно кои.
    Който знае да смята, да сметне каква част от това презастрояване е циганска работа и каква - българска.

  82. 84 Профил на patsis
    patsis
    Рейтинг: 1947 Разстроено

    До коментар [#83] от "explorerv":Истинският проблем е как да се помогне на единствения оцелял - шестгодишния Константин, така че да не бъде принуден един ден той да си строи жилище в някое дере, да сече дърва по баира за да се грее и да не живее от социални помощи и случайна работа като надничар от ранния капитализъм.

  83. 85 Профил на siegfried
    siegfried
    Рейтинг: 443 Разстроено

    За първи път виждам толкова злоба, изписана под материал на Икономедия.

  84. 86 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3637 Неутрално

    [quote#65:"lol"]делата срещу нея щяха да стиган страсбург с по голяма скорост от тази с която ги е помела вълната... до това води политиката на организации като БХК и подобни.[/quote]
    А ако незаконното строителство бе спряно още в началото? Защото кв. Аспарухово не е някое забравено село в Родопите, а район с около 25 000 ж. население, кметство, РПУ, реално един град.
    И друго - 3-метровата вълна не е от дъжда! НЕЩО СЕ КРИЕ!

  85. 87 Профил на serena
    serena
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Дано само не ливне пак много силен дъжд, защото трагедията ще е още по-голяма - в момента цялото дере е ужасно затлачено от изтръгнати дървета https://www.youtube.com/watch?v=jphc1LhOSb8





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK