Атаката срещу банките влезе в сценария на политиците (обобщение)

Лидерите след консултациите

© Георги Кожухаров

Лидерите след консултациите



Въпросът ще има ли най-после дата за предсрочни парламентарни избори след политическите консултации в петък сутрин неочаквано беше изместен от какво се случва с Първа инвестиционна банка и банковата система.


Няколко часа по-късно двете теми се смесиха, след като стана ясно, че на разговорите, в които решиха предсрочният вот да е на 5 октомври, ГЕРБ, БСП и ДПС са обсъждали сценарии, които да позволят този парламент да работи по-дълго. Причината - да може да реагира с решения, свързани със ситуацията с банките.


Така паниката, която се създаде и предизвика теглене на спестявания от гражданите, изведнъж се оказа твърде удобна за управляващите и парламентарната опозиция и за предпочитаните от тях варианти за изход от политическата криза. Дали съвпадението е случайно или не - тепърва ще се изяснява. 




Какво се случи 


Сигнали от граждани за увеличаване на клиентите пред клоновете на ПИБ имаше още в четвъртък вечер (публикация за това се появи и в непопулярния сайт on-parliament.com), но в петъчната сутрин те се засилиха, информацията се предаваше от уста на уста, а пред офисите на ПИБ наистина започнаха да се нареждат все повече хора. 


Първото официално съобщение неочаквано дойде от вътрешния министър Цветлин Йовчев, който в парламента каза, че още от четвъртък се работи по "установени опити, злонамерени, целенасочени, да се дестабилизира банковата система". Той не спомена нито име на банка, нито на заподозрени (версии за бизнесмен, който стартирал атаката се появиха в жълтите медии). За разлика от показните акции на прокуратата преди седмица, когато започна атаката срещу КТБ и беше обявено обискирането на офиси на фирми, свързани с банкера Цветан Василев, този път главният секретар на МВР взе думата, за да обясни, че банкови институции не се разследват


БНБ за пореден път за последната седмица се опита да овладее ситуация, при която е налице очевидна атака срещу финансова институция. Управителят на централната банка Иван Искров този път направи изявление на запис и обобщи случващото се като опит за дестабилизиране на държавата. Той потвърди, че атаката е срещу ПИБ чрез "епидемия от слухове" и злонамерени публични изказвания и я определи като "криминално действие". 


Диагноза на ситуацията от Брюксел постави премиерът Пламен Орешарски като призова атаката да не се употребява в политическото говорене. 


Междувременно се появиха информации за опашки и пред други банки, както и че МВР проверява дали част от струпването на хора пред клоновете не е умишлено и дори платено. 


В един глас: Спестяванията на всички граждани са гарантирани 


Общото послание на институците беше, че влоговете на всички гражданите са гарантирани, банковата система е стабилна и няма защо да де притесняват, че БНБ ще получи пълната подкрепа на правителството, за да се справи със ситуацията. 


Въпреки това, ПИБ обяви в ранния следобяд, че е изплатила 800 млн. лева на клиентите си в рамките на деня и за да достави банкноти в офисите си затваря по-рано и ще работи отново в понеделник.  


На този фон започнаха консултациите за предстоящите избори - без участието на "Атака", чийто лидер Волен Сидеров се оказа отново в Москва, но за сметка на това с бившия телевизионен водещ и лидер на "България без цензура" Николай Бареков в качеството му на евродепутат, според неговото обяснение.


От консултациите се разбра, че има дата за изборите - 5 октомври. Краткото изявление на Станишев след приключването на разговорите и отказът да се отговаря на въпроси на медии, не позволи да се внесе повече яснота по други теми -  като тази кога все пак правителството ще подаде оставка, нито да се коментира ситуацията с банките.  


Бившият и готвещ се за бъдещ премиер Бойко Борисов обаче веднага използва случая да заяви, че ще трябва да оправя грешките на настоящите управляващи. Без конкретни разчети и доводи той набързо обяви и нуждата от нов заем - от пазарите или от МВФ.


Говорителят на Реформаторския блок Радан Кънев даде практично предложение на гражданите - не да теглят депозитите си заради зловредни слухове, а да вдигнат доверието си от управляващите в момента. Реформаторите анализираха, че атаката към банки идва от неовладени от управляващите мафиотски битки. По-късно Кънев атакува и лидера на ГЕРБ, заради изказванията му за заема - "неприятна изненада: Бойко Борисов в хора на врачките, създаващи паника. Приказките за 5-6 милиарда заем от МВФ подклаждат паниката сред гражданите и са лишени от всякаква финансова логика. Банките имат нужда от повече спокойствие и по-мълчаливи и подготвени политици." 


Комисията за финансов надзор също се включи със съобщение, че започва да следи кой какви вредни слухове лансира. То дойде на фона на основателните упреци и към тази институция, че не санкционира по закон медии, които давата платформа на подобни версии. 


Keep calm и парите в банките 


Докато пред клоновете се събираха клиенти, в социалните мрежи започна обратна кампания. Много от коментарите във "Фейсбук" на потребители призоваваха хората да не се поддават на паника и се опитаха с различни аргументи и обяснения да внесат успокоение у онези, при които атаката от слуховете беше надделяла. Призивите бяха да не се теглят пари, да не се влиза в сценариите на тези, които са започнали атаката. 


Президентът Росен Плевнелиев също призова гражданите да не се поддават на слухове и спекулации. На фона на съобщенията от парламента кой какъв кабинет си представя, иска и кого предлага за служебен премиер, държавният глава, който единствен може да назначи служебно правителство, насрочи консултации за потвърждаване на дататата на изборите и за неотложните неща, които да се свършат преди това още за неделя - 29 юни


Тънките политически сметки обаче продължават. В типичния си стил след консултациите лидерът на ДПС Лютви Местан говори за относителността, времето и още нещо - "да съхраним волята за правителство на националното съгласие, за да не ни се налага после да умуваме после за правителство на националното спасение".  


Радан Кънев реагира на това през "Фейсбук", че "идеята настоящото НС да състави нов кабинет на "националното спасение" може да значи само едно: парламентарните партии създават паника и застрашават стабилността на банките и сигурността на парите ни в името на "спасението" на собствените си позиции и интереси. Такова "спасение" означава запазване на партийно-мафиотския контрол върху медиите, правосъдието, държавните предприятия, обществените поръчки, енергетиката, назначенията в администрацията. За да запазят контрола, са готови да съсипят държавата. Затова не бива да се поддаваме на паниката. Трябва и да упражним натиск върху Борисов и ГЕРБ да не се включват в тази мафиотска схема. Досегашните им паникьорски изявления не дават голяма надежда..."


Лидерът на ГЕРБ обаче вече се видя в ролята на спасител и бързо заяви готовност, че може да е и служебен, и редовен премиер. А депутатът от ДПС Йордан Цонев използва участието си в "Панорама", за да похвали, че днес Борисов имал държавническо и конструктивно поведение. 


В същото предаване финансовият министър Петър Чобанов продължи да се мъчи да внася успокоение, като заяви, че няма застрашени банки, че влоговете са гарантирани, че хората не трябва да се поддават на "стадно поведение", да губят доход и да се създава напрежение. Той припомпи, че  чуждите инвеститори, са гласували с парите си поемайки български държавен дълг на цена, която се определя от всички като доста изгодна на фона на политико-икономическите недоразумения и проблеми, но не изключи и вземането на допълнителен дълг. 


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (82)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2654 Неутрално

    Все по-очевидно става, че парламентарните партии клатят банковата система, за да оправдаят задържането на този парламент. А той се държи, за да могат да се продължават действията по ЮП. Което означава, че не само правителството, а и парламента са зависими от Русия.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  3. 3 Профил на herbaltea
    herbaltea
    Рейтинг: 529 Неутрално

    Сакън Тиквата пак да е премиер! Опазил Бог!
    Как може да има толкова овце в България не ми е ясно.. #КАК?

  4. 4 Профил на Cayo Lara
    Cayo Lara
    Рейтинг: 627 Неутрално

    Спестяванията на гражданите може да са гарантирани Ako банката е изцяло държавна собственост. Това според някои Bill комунизъм... Е нека сега капиталистите банкери ви хар4ат спесъсванията. Този вариант дори е за предпо4итане пред варианта да ви ограбят изтеглените спрстсвания добре информитани въоръжени мом4ета...

    hasta la victoria siempre
  5. 5 Профил на balona
    balona
    Рейтинг: 402 Неутрално

    [quote#1:"Тони!"]Все по-очевидно става, че парламентарните партии клатят банковата система, за да оправдаят задържането на този парламент. А той се държи, за да могат да се продължават действията по ЮП. Което означава, че не само правителството, а и парламента са зависими от Русия. [/quote]
    ЮП може да мине през Турция за по-малко пари отколкото ще се вложат в разклащането на банковата система. Управляващите не печелят от евентуално рухване на банките, докато те са на власт. Поне не най-голямата управляваща партия. Оня с богатия речник и шеф му нямат нищо против, таман курбан ще има за тях.

  6. 6 Профил на Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Рейтинг: 1161 Неутрално

    До коментар [#3] от "herbaltea":

    Свиквай. Или пък квичи, твоя работа. На Позитано нищо ново,,,

    Няма шики-мики.
  7. 7 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2654 Неутрално

    До коментар [#2] от "fighterbg":

    Много забавно пише, че статията последно е променена в 0.33 часа, което за всеки, с малко повече мозък от лоботомиран примат означава, че статията със сигурност е по-рано.
    Разбира се, за въпросният примат конспирацията е жизнено необходима за съществуването му.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  8. 8 Профил на stile libero
    stile libero
    Рейтинг: 683 Неутрално

    "Лидерът на ГЕРБ обаче вече се вижда в ролята на спасител и бързо заяви готовност, че може да е и служебен, и редовен премиер. А депутатът от ДПС Йордан Цонев използва участието си в "Панорама", за да похвали, че днес Борисов имал държавническо и конструктивно поведение. "

    Коментарът е излишен. Следващо управление - ГЕРБ-ДПС.
    Честито.

  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  10. 10 Профил на zdra4
    zdra4
    Рейтинг: 631 Неутрално

    [quote#1:"Тони!"]парламентарните партии клатят банковата система[/quote]
    Доста си заблуден, удивителний. Освен ако не спускаш опорни точки разбира се.
    Парламентарните партии са функция на банковата система.

  11. 11 Профил на Гъз, ти си нашето знаме!
    Гъз, ти си нашето знаме!
    Рейтинг: 610 Неутрално

    [quote#5:"balona"]ЮП може да мине през Турция за по-малко пари отколкото ще се вложат в разклащането на банковата система[/quote]

    Не съм сигурен дали е така. Но руския Бог Император е решил, че трябва да покаже колко е лошо в евросъюза като ни сритат столчето И то без да влагат пари. Техните подлоги го правят от патриотични чувства към истинската си родина. Жалко, че са на власт в нашата страна.

    Следването на троловете е сигурно като следването на парите.
  12. 12 Профил на krastitel
    krastitel
    Рейтинг: 544 Неутрално

    Тези псевдо политици от днешния псевдо парламент яко стискат кокала и ще ни душат до последно.
    Вън бе, стига с вас и стига ваши схеми!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    krastitel
  13. 13 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2138 Неутрално

    снимката е разкошна

    California Über Alles
  14. 14 Профил на earthian
    earthian
    Рейтинг: 458 Неутрално
  15. 15 Профил на balona
    balona
    Рейтинг: 402 Неутрално

    [quote#11:"fighterbg"]Не съм сигурен дали е така. Но руския Бог Император е решил, че трябва да покаже колко е лошо в евросъюза като ни сритат столчето И то без да влагат пари. Техните подлоги го правят от патриотични чувства към истинската си родина. Жалко, че са на власт в нашата страна. [/quote]
    И за какъв чеп ще го прави при управление на проруски настроена партия? Може спокойно да изчака на власт да дойде ГЕРБ, тогава, ако този сценарий се разиграеше, бих се съгласил.
    Но, може и да има руско участие, лично аз предпочитам теориите да ги ограничавам на наша територия, тъй като изобщо нямам представа какво се случва в голямата игра на големите държави. Тука си има бая интересни субекти, които ще спечелят много повече от Путин, ако банките паднат.

  16. 16 Профил на beroe
    beroe
    Рейтинг: 460 Неутрално

    Сценарият на управляващите и вдъхновителите от Москва е очевиден- вместо избори тотална разруха и правителство на нац. спасение отново с участието на БСП, ДПС и цялата руска пета колона до реализацията на Южен поток.

  17. 17 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1604 Неутрално

    800 милиона изтеглени само за ден (или дори по-малко) е много сериозен повод за безпокойство. ПИБ не трябваше да я обявява тази сума защото това не са пари за семки, а, може би, почти 10% от наличния кеш в цялата банкова система. И това имайки предвид, че ПИБ деактивира електронните преводи. Въпросът е дали тези милиони отиват у други банки, или са под дюшеците. В първия вариант всичко е шум и системата ще оцелее невредима. При втория вариант, обаче, работата става дебела. Тогава единственото решение е намеса на МВФ и то колкото се може по-скоро.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  18. 18 Профил на Гъз, ти си нашето знаме!
    Гъз, ти си нашето знаме!
    Рейтинг: 610 Неутрално

    До коментар [#15] от "balona":

    Те си падат след 2-3 месеца някъде. А едно горе-долу компетентно правителство не би позволило това да стане толкова лесно.

    Следването на троловете е сигурно като следването на парите.
  19. 19 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Майната му на Орхчо. Банковата система се контролира от БНБ. Така че оставка. Това е конституциония пър в РБ.

    chavo64
  20. 20 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2654 Неутрално

    До коментар [#10] от "zdra4":

    Глупости. Банките са просто инструмент. Скъп, но инструмент. С нищо неотличим от лопата, компютър, калкулатор, багер, гредер, все тая. Принципно са инструмент на бизнеса, сега обаче са инструмент на политиците и това е повече от явно.



    До коментар [#17] от "Николай Николов":

    И защо това да е решението? Какво налага намеса на МВФ? Имаш някакви съмнения за ликвидността ѝ?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  21. 21 Профил на Краси
    Краси
    Рейтинг: 626 Неутрално

    До коментар [#4] от "Cayo Lara":
    Ами нищо вярно няма в написаното.
    Преди да пишеш вземи и чети.

    Да почистим България от агентурата на руската империя!!!
  22. 22 Профил на balona
    balona
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#18] от "fighterbg":

    И да паднат след 2-3 месеца, негативите ще са за БСП, която е проруски настроена. Мотивът куца. Иначе компетентно правителство и ГЕРБ много зор се връзват.

  23. 23 Профил на adam1966
    adam1966
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Споко Варадеров пристига с 15 Камаза пълни с 15 млрд.Юана от Москва...в подкрепа на закъсалите банки..

  24. 24 Профил на zdra4
    zdra4
    Рейтинг: 631 Неутрално

    [quote#20:"Тони!"]Банките са просто инструмент. [/quote]
    Това вървеше преди 2008 г (в световен мащаб)
    В нашенски, само ще ти напомня цирка през 1996...
    ПС: Да не останеш с грешното впечатление, че съм фиксиран върху банките. Виж само какво контролират собствениците им в Б-я.

  25. 25 Профил на goshogoshev
    goshogoshev
    Рейтинг: 564 Весело

    До коментар [#2] от "fighterbg":

    И то какъв коментар ,съвсем на място ,за Русия

  26. 26 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2654 Неутрално

    До коментар [#24] от "zdra4":

    Точно щото виждам, затова казвам, че банката е инструмент.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  27. 27 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1604 Неутрално

    Ситуация като тази напомнят за оригиналното значение на думата "кредит", а то е "доверие". Финансовата система се базира, не на друго, а на доверие. То е единственият капитал. Когато липсва, каквито и други формални подсигуровки да има, системата рухва. При предишната банкова криза през 96-та всички носеха парите си във Външнотърговска банка (сегашната УниКредит). Не за друго, а защото имаха доверие на мениджмънта (Чавдар Кънчев). А в момента хората нито на Мустака, нито на Минев имат особено вяра. Нито пък на българските банки като цяло. Слава богу, повечето банки сега са чужди.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  28. 28 Профил на Maradona
    Maradona
    Рейтинг: 481 Весело

    Аз май нещо не разбирам!Отиваш в банката и си прибираш парите.Банката е за това да наема и да продава пари.
    Що се правят всички на ударени ,не мога да разбера.
    Колко прост трябва да си ,за да не видиш ,че примерно "ктб" е натрупала портфейл от кофти предприятия ,които ще донесат печалба едва на внуците ми.В такъв момент отиваш и си прибираш парите.Ако беше така печелившо да си влагам парите във Булгартабак просто щях да си купя акции ,а не да ги давам на банката да си купува с моите пари.В крайна сметка се оказа ,че банката не знае къде са и активите от Булгартабак.Единственото което се разбра , е че моите пари се харчат от мъжа на Цецка ,който видиш ли обгрижвал имотите купени с моите пари.

  29. 29 Профил на Гъз, ти си нашето знаме!
    Гъз, ти си нашето знаме!
    Рейтинг: 610 Неутрално

    До коментар [#22] от "balona":

    Съгласен съм, че бсп ще се срине много яко. То за това съселите напуснаха кораба.
    Но си спомням скарването на бсп с дпс и си мисля, че това е било решавано още тогава. Не знам кой какво печели от бсп, но си мисля, че намазват лично. Теглили са една майна на партията си. В дпс има най-много ДС добитък и са си контролирани от Москва. И с кеш естествено.
    Колкото за финансовата компетентност на герб тя си пролича в най-голямата финансова криза от почти сто години. Направиха повече от комунетата в най-големия икономически ръст в историята.

    Следването на троловете е сигурно като следването на парите.
  30. 30 Профил на БамБам
    БамБам
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#3] от "herbaltea":

    Като погледнеш останалата паплач ГЕРБ са най-адекватни. В България качествените хора наистина са малко, така че радвай се и на малкото добро направено.

  31. 31 Профил на zdra4
    zdra4
    Рейтинг: 631 Неутрално

    [quote#26:"Тони!"]Точно щото виждам,[/quote]
    Може и да се споразумеем накрая. Виждам, че ти разглеждаш банката в тясната и дефиниция, като структура, обслужваща бизнеса, чрез кредити с пари на вложителите.
    Аз мисля обаче, че банките у нас, пък и по света отдавна са излезли от това амплоа и вече сами, за своя сметка, започват да придобиват и контролират бизнес, политика средства за масова информация

  32. 32 Профил на balona
    balona
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#29] от "fighterbg":

    Тука мога да се съглася по някои части. И в БСП има хора, които ще намажат със смъртта на партията. В ДПС 100% ще намажат. За международна връзка, обаче трябва да има някаква голяма цел. Събарянето на банките в България няма да е кой знае колко удрящо върху ЕС. Значително по-малки сме и със значително по-малко средства ще ни оправят. Кой знае какви активи не са останали в държавата, че цяла подобна машина да се задейства от най-високо ниво отвън. Целта трябва да е по-голяма. Ако руснаците, толкова им се искаше да ударят ЕС, според мен биха избрали я Гърция, я Италия, я Испания, все значително по-влиятелни страни, които доскоро бяха в тежка криза и лесно биха били вкарани отново в нея.

  33. 33 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 2186 Неутрално

    [quote#32:"balona"]Ако руснаците, толкова им се искаше да ударят ЕС[/quote]

    руснаците си гонят зоната на влияние, не знам Гърция, Италия или Испания да са били в нея

  34. 34 Профил на smotlixx
    smotlixx
    Рейтинг: 686 Неутрално

    [quote#32:"balona"]Ако руснаците, толкова им се искаше да ударят ЕС, според мен биха избрали я Гърция, я Италия, я Испания, все значително по-влиятелни страни,[/quote]

    За по-големи икономики трябва повече усилия да се дестабилизират. Също така, не смятам че много испанци биха приели да шпионстват за руснаците.

  35. 35 Профил на allmighty
    allmighty
    Рейтинг: 510 Неутрално

    Ето един безспорен факт: нито в КТБ, нито в ПИБ имаше време дребните вложители да изтеглят значителни суми. Всички институции, които се изредиха да ни успокояват знаят много добре (за разлика от нас) кой всъщност е атакувал двете банки чрез големи тегления. При това положение ако има държава и тя не е съучастник, проблемът може да се реши преспокойно през уикенда. Просто някои хора трябва да посрещнат понеделник в ареста и всичко ще се успокои.

    Разбира се, големият въпрос е има ли държава и ако я има - на кого ще (по)служи? До понеделник ще знаем отговора.

  36. 36 Профил на smotlixx
    smotlixx
    Рейтинг: 686 Неутрално

    [quote#35:"allmighty"]имаше време дребните вложители да изтеглят значителни суми[/quote]
    Интернет банкиране.

  37. 37 Профил на 1951
    1951
    Рейтинг: 853 Неутрално

    Да спестим малко работа на журналюгите.
    Ето къде (може би!) е пукнала първата пушка:

    [quote#0:"Гласове"]- Г-н Дацов, вървят упорити слухове, че Първа инвестиционна банка на Цеко Минев и „Инвестбанк“ на Петя Славова са пред фалит. Имаме информация, че техни клиенти панически си теглят парите. Така ли е? Какъв е вашият коментар?[/quote]
    От тук: http://glasove.com/interviuta/38524-liubomir-dacov-nqma-falirali-banki-ne-vqrvajte-na-babite-na-pazara
    Публикувано: 2014-06-26 19:35:46

    Цензуриран от "Икономедиа"
  38. 38 Профил на Гъз, ти си нашето знаме!
    Гъз, ти си нашето знаме!
    Рейтинг: 610 Неутрално

    До коментар [#32] от "balona":

    Това е просто хипотеза, но това че не се ограничиха само с ктб ми навява мисли за по-голям заговор. В случая с ктб държавата играеше главна роля в нападението с изтеглянето на голямо количество пари от там. Сега въпросът е дали пиб е нападната от същите или е някаква контраатака. Или просто някой се възползва от случая.
    За международния заговор страните, които изброяваш са в евро зоната и тя ги пази. Ще получат финансова помощ. Нас нищо не ни пази, затова трябва да внимаваме много повече. Прекалено сме малки и ще ни отнесат като куцо пиле домат.

    Следването на троловете е сигурно като следването на парите.
  39. 39 Профил на smotlixx
    smotlixx
    Рейтинг: 686 Неутрално

    [quote#38:"fighterbg"]Нас нищо не ни пази[/quote]
    Борда! Борда!

  40. 40 Профил на balona
    balona
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#34] от "smotlixx":

    Е повече усилия, че ще изисква повече са. Ама по-добре да дадеш 10 милиарда в подкупи и да постигнеш целите си, отколкото 1 милиард и да постигнеш нищо.

  41. 41 Профил на smotlixx
    smotlixx
    Рейтинг: 686 Неутрално

    [quote#40:"balona"] 1 милиард и да постигнеш нищо[/quote]
    Винаги си представям как Путин удря масата в Кремъл и вика "Заобиколен съм от некадърници!"

  42. 42 Профил на balona
    balona
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#38] от "fighterbg":

    И ние сме част от ЕС, въпреки че не сме от еврозоната. Ако кризата стане сериозно ще повлияем на доброто развитие. Ама сме малки и като ни налеят не голяма сума спрямо това, което наливаха на други места, ще ни оправят.
    До там няма да се стигне. Целта е от наши хора, на наша територия. За мен някой иска да се налапа и да си опрости дълговете или да вземе някое апетитно за нашите стандарти активче от някоя банка.

  43. 43 Профил на balona
    balona
    Рейтинг: 402 Весело

    До коментар [#41] от "smotlixx":

    Той, ако беше заобиколен от некадърници, досега отдавна да си е заминал.

  44. 44 Профил на Гъз, ти си нашето знаме!
    Гъз, ти си нашето знаме!
    Рейтинг: 610 Неутрално

    До коментар [#40] от "balona":

    Проблемът е, че дори не трябва да дават кой знае какво само трябва да си раздвижат рязко капиталите. И малко пропаганда и сме готови загубите не биха били кой знае колко големи сравнение с нашите.

    До коментар [#42] от "balona":

    Имаш твърде романтична представа за ЕС. Това е въпрос на интереси ако ги застрашим ще ни отпуснат заем по същия начин, по който биха ни отпуснали мвф. А това е за реформи.

    Следването на троловете е сигурно като следването на парите.
  45. 45 Профил на Гъз, ти си нашето знаме!
    Гъз, ти си нашето знаме!
    Рейтинг: 610 Неутрално

    До коментар [#39] от "smotlixx":

    Борда ни пази лева да е вързан за еврото, но не и банките ако фалират това си е наш проблем и си го решаваме, по какъвто начин решим или ще ни отпуснат заем и да го направим по техния начин. За това идеята на ББ за заем от мвф е добра, защото това правителство е доста скапано, а от мвф ще им държат юздите.

    Следването на троловете е сигурно като следването на парите.
  46. 46 Профил на 1951
    1951
    Рейтинг: 853 Неутрално

    Иначе, схемата е тъпа и все по-видима.
    Предвид бързата реакция на институциите, явно ПИБ е сollateral damage и не е по замисъл на кукловодите това.
    ДПС си гледат техните заплетени схеми, БСП са в кома и не знаят какво става, ГЕРБ подскачат по клона, барем се счупи, мислийки си че така ще се върнат на бял кон по-бързо. Волен е вън от играта, а Бюрека се чуди какво да прави, предвид затрудненията на спонсора му.

    Цензуриран от "Икономедиа"
  47. 47 Профил на balona
    balona
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#44] от "fighterbg":

    Отговарям като за финал, че имам още 20 теми да чета, пък не ми се посреща изгрева :Д.
    Пак да си кажа, че куца мотивът. За огромен международен заговор.
    А, иначе заем разбира се, че ще ни отпуснат срещу рязане на живо месо. Съмнения нямам за това, ама в никакъв случай няма да оставят последните гащници да мътят водата повече отколкото са им възможностите. Ако институциите не поумнеят и хората не спрат да ловят всяка плувка, сме обречени на същата мизерия.

  48. 48 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4676 Неутрално

    Самите управляващи се държат неадектно и самите те стартират най различни вредни емисии. Като тази че теглили чоп кога да са изборите! С такива управници не ни трябват нито врагове нито природни бедствия

    klimentm
  49. 49 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3342 Неутрално

    Ако слуховете са борба между мафиотски групировки, то тогава банките срещу които са насочени са мафиотски. И не слуховете ги дестабилизират. Тези банки са дестабилизирани от момента в който мафиоти са им станали собственици. Това е най-нестабилната основа за изграждане на финансова институция. Което ще рече, че по-добре да се ликвидират. А виновни са онези, които са позволили на подобни банки да съществуват.
    Хайде сега кажете, кое е независимото на БНБ? От кой е независима? От мафиотите-политици и мафиотите-олигарси не е. Независима е само от народа, за да може безконтролно да обслужва политико-криминалните групировки.

  50. 50 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3342 Неутрално

    Финансовата система се базирала на доверие! Защо тогава се разрешава на хора като Цветан Василев да притежават банки? Какво доверие може да имаме на подобни мошеници! Те могат само да крадат и логично идва моментът в който ще окрадат и провалят банката. Банките в ръцете на най-крадливите хора и искат да им вярваме!

  51. 51 Профил на smotlixx
    smotlixx
    Рейтинг: 686 Неутрално

    [quote#49:"gozambo"] кое е независимото на БНБ[/quote]
    Трябва да има професионалисти там. Ако няма, сме за никъде.

  52. 52 Профил на antist
    antist
    Рейтинг: 8 Гневно

    Не мога да разбера цялата истерия тип "нека помогнем на банките". Много бързо забравихме преди години, в момента който плъзнаха слухове за криза и как банките светкавично вдигнаха лихвените проценти по кредитите и колко много хора си изгубиха жилищата... Когато банките започнат да мислят за клиентите си, тогава да молят за разбиране. Късно е либе за китка...

  53. 53 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4676 Неутрално

    До коментар [#49] от "gozambo":
    До коментар [#50] от "gozambo":

    Много вярно! Пуснаха вълците в кошарата а сега плачат!

    klimentm
  54. 54 Профил на Thermobee
    Thermobee
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    От ЕС няма да дадат пукнато евро за банките на българската олигархия.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Не на ислямската инвазия в Европа!
  55. 55 Профил на glog
    glog
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#12] от "krastitel": ≪Тези псевдо политици от днешния псевдо парламент яко стискат кокала и ще ни душат до последно. Вън бе, стига с вас и стига ваши схеми!≫

    Много си прав! Но ако се огледаш, ще видиш, че ако ги изритаме навън, няма кой да влезе на тяхно място. Защото за сега и тези, които не са във властта или поне в парламента, са същите като тях, ако не и по-лоши.
    à è ѝ ò „” –

  56. 56
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  57. 57 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 3134 Неутрално

    Няма начин при политическата параноя и нестабилност в страната само банките да останат стабилни. Хората не вярват на никого. Естествен е стремежът да си спасят спестяванията, макар масовите тегления да поставят на изпитания банките. Но нали им правиха стрес-тестове, нали всички банки имаха огромни провизии, нали БНБ-то има нова печатница... Къде са тогава парите в брой, та по икиндия Цеко свършва парите и банката удря кепенци. Такова поведение не създава доверие, а напротив увеличава паниката. А когато и вътрешният министър започне да скърца със зъби по телевизията, хората съвсем откачат.

  58. 58 Профил на goblenka
    goblenka
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Това не е случайност! Постоянното повтаряне от разни коментатори по различни медии, как държавата дискретно спасила преди време "една банка", плюс съвсем не случайни СМС-и, които са получили много хора / леко се отклонявам: много хора получиха поздравления за един празник и от партията на Бареков!/, няма как да не разклатят една банка! След като сринаха по този начин КТБ, същите сили, а може би подобни на тях, решиха да използват това средство срещу опонентите си, посягайки на ПИБ. Нещата стават взривоопасни! От много време пиша, как частни и корпоративни интереси са сринали първо партийността, после държавността! Как страната от доста време не е Република, а Олигархия България! И, сега основният ни проблем е големият брой големи и малки олигарси, които водят своите битки за сметка на държавата! Ние, народът, не сме елемент от тия битки! Ние сме само основание, да съществува държавата! Т.е, да има терен за олигарси, олигархия и битки за върховенство!

    goblenka
  59. 59 Профил на bilbotorbins
    bilbotorbins
    Рейтинг: 627 Неутрално

    Ако и да има злоумишлена намеса в настоящите събития, остават си виновни мафиотските банки и банковия надзор. Недопустимо е банка да си позволи примерно 20-40 процента от влоговете или кредитите й да принадлежат на един икономически субект. Ако по някаква причина той си изтегли парите или фалира - завлича и нея.

  60. 60 Профил на herbaltea
    herbaltea
    Рейтинг: 529 Неутрално

    До коментар [#30] от "БамБам":

    Като погледна "останалата паплач" виждам и по-качествен избор. Ако наистина вярваш в това, което пишеш значи че просто на тиквата безбройните медийни изяви са свършили работа (построихме това, построихме онова...).
    За зла участ аз видях по-скоро другата страна от управлението му - как се създават и вдигат всякакви таксички, данъчета, как обикновен шеф на ХЕИ не може да ги отговори на елементарни въпроси защо трябва да плащаш вече на партида а не на камион като изнасяш за чужбина и др. подобни.
    Няма нужда ме убеждаваш във величието на Слънцето..

  61. 61 Профил на baxter
    baxter
    Рейтинг: 684 Неутрално

    "Реформаторите анализираха, че атаката към банки идва от неовладени от управляващите мафиотски битки."

    След като сигурността на банките зависи от това как ще се държи мафията, то за какво говорим тогава? Паника сред елита, без изключение. Гражданите свалят доверието си от всичко и всички в тази държава, конструирана изцяло по законите на Мафията.

  62. 62 Профил на goblenka
    goblenka
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#61] от "baxter":

    Точно за това говорим!

    goblenka
  63. 63 Профил на Dr.Jotker
    Dr.Jotker
    Рейтинг: 458 Неутрално

    а онова лайно Сидеров защо е в Москва?

  64. 64 Профил на о сандо
    о сандо
    Рейтинг: 1217 Неутрално

    Провеждаме спонтанен "незаконен", разбира се , Референдум за доверието към Управлението (за кратост наричано от бсп и дпс ВЛАСТ)... наблюдава се висока електорална активност.

    П.П. ... отсъстват каквито и да било сигнали за купен и/или манипулиран вот!
    "ВЛАСТТА" към Референдума: "За бога, БРАТЯ!!! не гласувайте"

    ... хахахахаха

    "Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
  65. 65 Профил на Инспектор Стрезов
    Инспектор Стрезов
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Като се абстрахираме от чувствата покрай случващото се, не може да не се отбележи устрема на посредствеността в ГЕРБ да завземе пак властта. Посредственост, проявяваща се за кой ли път в неадекватните приказки и поведение на Бога от Банкя. Партийните пристрастия са едно, любовта към мачото - друго, а управлението на държавата е трето и четвърто. За последното се изисква много акъл, особено за забатачена държава като нашата с мат'рял, който за един ден тегли близо милиард лева от банката, щото така чул.

    Добро утро все пак!

    "Я з москалями не балакаю!"
  66. 66
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  67. 67 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9017 Неутрално

    Гласуваш за Борисов,получаваш Доган,Местан,Цонев,Бисеров и цялата ДС.

  68. 68 Профил на Sinite - завоят наляво забранен
    Sinite - завоят наляво забранен
    Рейтинг: 973 Неутрално

    "Докато пред клоновете се събираха клиенти, в социалните мрежи започна обратна кампания. Много от коментарите във "Фейсбук" на потребители призоваваха хората да не се поддават на паника и се опитаха с различни аргументи и обяснения да внесат успокоение у онези, при които атаката от слуховете беше надделяла. Призивите бяха да не се теглят пари, да не се влиза в сценариите на тези, които са започнали атаката. "
    ..................

    радвам се, че има и нормални хора в тази държава

    евала

    Има два пътя - единият е десен, другият е грешен.
  69. 69 Профил на Sinite - завоят наляво забранен
    Sinite - завоят наляво забранен
    Рейтинг: 973 Неутрално

    [quote#17:"Николай Николов"]800 милиона изтеглени само за ден [/quote]

    вече ичаше информация че тези пари (в огромния им процент) са пренасочени към остналите банки - т.е ликвидноста на банковата система не е застрашена изобщо

    Има два пътя - единият е десен, другият е грешен.
  70. 70 Профил на Irina
    Irina
    Рейтинг: 1416 Любопитно

    [quote#63:"Busy"]а онова лайно Сидеров защо е в Москва? [/quote]
    Бийко изприпка на инструктаж в САЩ... Сидеров няма да остане назад, я ...Ама така или иначе- Доган владее България..

  71. 71 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2216 Неутрално

    Два сценария за клатенето на банките:
    - някой е хвърлил око на онези 40 млрд. лв спестявания в тях;
    - някой не иска да си връща кредитите и клати Валутния борд.
    Или и двата заедно...

  72. 72 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1308 Неутрално

    Ще го видите скоро КОЙ-отсега заявява,че като го изберете,ще оправи батака.

  73. 73 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 1797 Неутрално

    До коментар [#71] от "emils":
    Нито едно от двете.
    Наблюдаваме корекция и действие на "невидимата ръка на пазара". Изненадан съм, че двата банки са станала 3та и 4та по големина в страната.
    Ще продължат да си съществуват, но на по-ниските нива.
    Като цяло системата не е зцастрашена.

  74. 74 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2792 Неутрално

    До коментар [#28] от "goluemsam":

    Значи хората ходят до банките да слагат кеш по спестовни влогове, не защото банките купуват акции с него, а защото влоговете са им гарантирани до €100хил.

    Ако купиш директно акции на Булгартабак, тогава никой не ти гарантира нищо -> може да удариш както голяма печалба, така и голяма загуба.

    Иначе веригата е следната: парите по влоговете стават кредити за фирми и частни лица. Ако тези не могат да ги върнат -> банките получават залога, който би трябвало да има някаква стойност. Печалбата на банката е от маржа (разлика в лихвените проценти) м/у влог/кредит, а не от свободната спекулация по пазарите.

  75. 75 Профил на serafin
    serafin
    Рейтинг: 874 Неутрално

    До коментар [#17] от "Николай Николов":

    И защо МВФ???
    Ако аргумента Ви е дисциплиниращия надзор и зорко следене за изпълнение на реформи, да съгласен съм.
    Независимо от разрушителната сила на цоциалистите във всички им разновидности, проявени в последните 3 правителства, нещата не са толкова отчайващи във финансов аспект.
    А иначе МВФ е lender of last resort. Не сме се о.рали чак толкова. Поне за момента.
    Но опитите продължават

    Ако искаш нещо да НЕ бъде свършено създай комисия
  76. 76 Профил на serafin
    serafin
    Рейтинг: 874 Неутрално

    До коментар [#56] от "miramor":

    И т.нар. ДАНС не е единстввения паразит!

    Ако искаш нещо да НЕ бъде свършено създай комисия
  77. 77 Профил на promaxxx
    promaxxx
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Проф.Ханке коментира ситуацията в КТБ: ”Тук има специален контекст – две от основните действащи лица са известни със особената си репутация. Мога да направя следната аналогия – единият от играчите всъщност влезе в залата на претъпкан театър, след като си е купил билет за представлението. А няма закон, който да му забрани да си купи билет. И след като е влязъл в пълната зала, внезапно той започва да крещи, че има пожар. Настъпва паника и всеки се опитва да излезе от театъра колкото се може по-бързо. Точно това се случи в България. Въпросният вложител, който контролира голяма част от медиите в България, ги използва за да извика ”пожар“ в залата! Всички по света знаят кои са тези хора и знаят, че има големи въпросителни относно тяхната почтеност”.

  78. 78 Профил на Лумпен пролетарий
    Лумпен пролетарий
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Никога, ама никога не сън се съмнявал, че комунистите са в дъното на нещата!
    До сега престъпниците си купуваха политици или цели партии, но сега са в парламента. Та кой, КОЙ, КОЙ предложи Беевски?? КОЙ иска да се премахне валутния борд... Но сега има и една друга сила, ама много голяма, която никак не и се харесва, че малко и се опъваме. Батюшка путин няма да ни пусне така лесно.

    Лумпен пролетарий
  79. 79 Профил на Лумпен пролетарий
    Лумпен пролетарий
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#63] от "Busy":

    Как защо! Ами получава инструкции!! Кой ще замени сега сергей...

    Лумпен пролетарий
  80. 80 Профил на Лумпен пролетарий
    Лумпен пролетарий
    Рейтинг: 8 Неутрално

    А всичко се управлява от команден център намиращ се на Позитано. Входа е зад скулптурата на партизаните дето стрелят по народните изедници влизащи в централата на БСП. Над входа на този команден център пишеше "ЦЕНТЪР ЗА ПОДГОТОВКА НА КАДРИ". След като ме забелязаха да го снимам, бързо, бързо заличиха надписа. Ако някой е получил СМС или писмо уведомяващо те, че едикоя си банка фалира, то то е изпратено с много голяма вероятност от там!

    Лумпен пролетарий
  81. 81 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1604 Неутрално

    [quote#57:"Lemmy"]нали БНБ-то има нова печатница... Къде са тогава парите в брой, та Цеко свършва парите и банката удря кепенци.[/quote]В условията на борд печатницата не играе никаква роля. БНБ би нарушила закона ако реши просто ей-така да печата пари без да има 100% покритие в чужда валута. Ако случайно се изкуши да го направи става страшно понеже би подкопало доверието в борда. Аржентинската централна банка си позволи подобни шмекерии и валутния борд там рухна.

    Апропо, валутния борд налага и други ограничения. Едно време като не стигаха парите за пенсии БНБ завърташе печатницата, левът падаше и в долари пенсиите намаляваха, но всички бяха доволни - хем пенсионерите си получаваха целите пенсии, хем пенсиите намаляваха. Сега този фокус е невъзможен и единственото решение е рязане на пенсиите - нещо, което политиците избягват да правят.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  82. 82 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1604 Любопитно

    [quote#60:"herbaltea"]За зла участ аз видях по-скоро другата страна от управлението на Б.Б. - как се създават и вдигат всякакви таксички, данъчета, как обикновен шеф на ХЕИ не може да ги отговори на елементарни въпроси[/quote]И сте доволни от сегашното управление?

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK