Орешарски за КТБ - корпоративен сблъсък, за ПИБ - уплашени вложители

Пламен Орешарски

© Юлия Лазарова

Пламен Орешарски



Корпоративен сблъсък е причината за ликвидната криза в Корпоративна търговска банка, а реакцията на уплашени вложители в резултат на доста шумно говорене - в Първа инвестиционна банка. Това е обяснението, което министър-председателят Пламен Орешарски дава за проблемите на двете банки в интервю за телевизиите "Блумбърг" и "България он ер". Текстът на интервюто е разпространен от Правителствената информационна служба.


По думите на премиера "политическата нестабилност е добра среда за разпространяване и на такива слухове".


Орешарски уверява, че ситуацията е напълно овладяна, в резултат най- вече на добрата координация между правителството и БНБ. "Благодарни сме и на много своевременната реакция на ЕК, която одобри нашия инструментариум за подкрепа на банките и го оповести публично. Мисля, е това също допринесе за успокояване на хората", казва премиерът.




Той повтаря, че банковата система на България е преживяла реален стрес тест и е показала, че може да се справи дори със собствени ресурси. 


Запитан направено ли е нужното такава ситуация да не се повтаря, отговаря, че вече има инструментариум, а и "не биха се създали такива предпоставки". Благодари на институциите и особено на медиите за отговорното поведение. 


Според Орешарски има всички предпоставки през тази година България да излезе от рецесията и да има малко над 2% растеж. 


Предсрочното прекратяване на мандата на кабинета премиерът обяснява с политическата конюнктура и нестабилност, които са "далеч от работата на кабинета".  За отминалата една година ние успяхме да свършим преобладаваща част, за да не кажа всичко, от ангажиментите, които бяхме поели в програмата, одобрена от парламента, отнесена разбира се към едногодишния период, казва Орешарски и препоръчва на следващото правителство да се заеме по-експедитивно със здравната и административната реформа.


Политическата ситуация, според него, е основният риск за финансовата стабилност. "Това е свързано с може би известни колебания в приходната част, може би малко допълнителен натиск върху разходната част. Така че има известни рискове пред изпълнението на бюджета, но мисля, че са управляеми или остават в границите на управляеми рискове", казва премиерът. 


В отговор на въпрос какъв е статусът на "Южен поток", Орешарски подчертава, че той е "изключително важен за нашата страна, макар да не е наш". Припомня за забележките на Европейската комисия, които нарича "евентуално начало на наказателна процедура". "Държа да отстраним и да уточним с ЕК тези бележки. Много се надявам това да стане в непродължителен срок, така че да може да продължим. Пак подчертавам, че това е много важен за нас проект", завършва интервюто.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (65)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 723 Неутрално

    "в интервю за телевизиите "Блумбърг" и "България он ер"-
    Сериозни телевизии!Така трябва и да бъде,сериозните хора-в сериозните телевизии.

  2. 2 Профил на aleva
    aleva
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Видяхме ви "инструментариума", на косъм от банкова ваканция. Как все едни заоблени мозъчно се оказват на такива решаващи позиции не мога да прумея.

  3. 3 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Даа,телевозиите -сериозни,премиерът - сериозен,собствениците ?

    Tony
  4. 4 Профил на Leshper
    Leshper
    Рейтинг: 110 Неутрално

    "банковата система на България е преживяла реален стрес тест и е показала, че може да се справи"
    КТБ много добре се справи, направо Банка-Отличник

  5. 5 Профил на petyo9
    petyo9
    Рейтинг: 676 Неутрално

    Хайде, бе, Орешарски! Недей да се инатиш повече! Подавай си тъпата оставка и да се приключва! Цял народ тебе чака, не се гаври с нас!

  6. 6 Профил на manu_chao
    manu_chao
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Не корпоративен, а КРИМИНАЛЕН сблъсък.....като едното криминално лице е лице на партията ДПС.

  7. 7 Профил на Чърчил
    Чърчил
    Рейтинг: 1381 Неутрално

    До коментар [#1] от "vjacho":
    Употребата на думичките сериозни са без кавички ??? Пък аз се заблуждавах че само "Пацо " и кликата около него се взимат на сериозно.

    ЗАВИСТТА ТРЯБВА ДА Я ЗАСЛУЖИШ.СЪЖАЛЕНИЕ ПОЛУЧАВАШ БЕЗПЛАТНО
  8. 8 Профил на reformatorka
    reformatorka
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Телевизиите са доста по-сериозни от БТВ и НОВА,които са платени.

  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  10. 10 Профил на today
    today
    Рейтинг: 932 Неутрално

    Абе Пацо, ако всичко е наред корпоративен сблъсък няма как да докара такива последствия!

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  11. 11 Профил на aleko
    aleko
    Рейтинг: 674 Неутрално

    "Политическата нестабилност" по израза на Пацо се дължи изключително на неговия интерес да крепи правителството на Гея и Сопола, докато изсмучат и последното кокълче от икономиката. В този ред на мисли е време да се постави въпросът какво печели лично той, докато останалите делят и грабят. Кажи си какво ти дадоха и ще ти олекне.

  12. 12 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1959 Неутрално

    КОЙ казаааааа
    У-ВОЛ-НЕ-НИ-ЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕ

    The best way to predict the future is to invent it.
  13. 13 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 432 Неутрално

    [quote#5:"petyo9"]Цял народ тебе чака, не се гаври с нас![/quote]
    Дръж се Орешарски... напук на душманите.

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  14. 14 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 432 Неутрално

    [quote#10:"today"]Абе Пацо, ако всичко е наред корпоративен сблъсък няма как да докара такива последствия![/quote]
    Последствията са отлични за държавата. Най-после и тя да изкяри нещо при прилагане на капиталистически инструментариум. Напазарува си почти без пари една добре работеща банка. И вероятно ще я препродаде с огромна печалба. Тъй де... няма само да крадат от държавата. Здравословно ще е и държавата да щипне рискови играчи.

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  15. 15
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  16. 16 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2802 Разстроено

    До коментар [#6] от "Walter_White":

    Райдовски: Не можем да си позволим днес един Нерон да запали държавата, а той да се грее отстрани

    4 юли 2014 19:56
    С поведението си политическите партии генерират усещането за безнаказаност - този хаос в държавата се дължи най-вече на липсата на закони за всички, това коментира в ефира на Дарик ексразузнавачът Красимир Райдовски.

    „Щеше да бъде смешно, ако не беше тъжно да гледаме последните назначения – кому беше нужно това, след като по този начин те съсипаха и един кадър на МВР като главния секретар”, каза още Райдовски, допълвайки, че нищо не пречи на следващият парламент още в първите дни да промени закона и Светлозар Лазаров да не е на поста.

    „Това, което стана сега, беше предизвикано от двама души и зад тях стоеше още един, най-силният човек. Ябълката на раздора се нарича „Булгартабак”. Оттам тръгна всичко, другата банка няма нищо общо с тази история. Най-силният човек отдавна е артикулиран, той е Доган. Най-гъвкавият, най-умният, но само за себе си, в началото и за ДПС, политик в България. Но той трябва да благодари преди всичко на т.нар. Държавна сигурност, колкото и на някои хора да им звучи гнусно. Защото ако не беше Държавна сигурност, той щеше да си стой в Дръндар. Нито научен работник щеше да бъде, нито Цанков камък щеше да има, нищо нямаше да има. Той има реални лостове в ръцете си, но затова не е виновен само той. Затова е виновен политическият елит в България, колкото и да е смешно, защото такова чудо в България няма от 1944 г. насам”, коментира Райдовски.

    „Когато си мисли човек за криза - финансова, икономическа, забравя нещо друго, че ние вече 25 години живеем в една морална, нравствена криза, която според мен върви нагоре и няма да има връщане назад. Подменя се ценностната система, морални принципи се подменят. В България идеологията отива много назад, идва една нова идеология, наречена пари. И колкото повече, толкова повече - за пет човека, те стават четирима, три, и накрая остава може би един”, каза още той.

    „На мен ми е много смешно, защото лицемерите говорят в България срещу лицемерието, демагозите срещу демагогията, крадците срещу крадците, пълен кошмар. Това е едно от най-високите нива на безотговорност. Не можем да си позволим днес един Нерон да запали държавата, а той да седи и да се грее и да свири на зурла, както казва един мой приятел”, обясни още Райдовски.

    Райдовски не се ангажира с прогноза за събитията в БСП на предстоящия пленум на партията. „Станишев не е безотговорен човек – той е доказал себе си и присъствието си в международен план, за съжаление повече отколкото в България”, коментира шефът на правителствения пресцентър по време на Жан Виденов. Той напомни, че интригите в столетницата съществуват още от времето на Димитър Благоев. „Само Станишев знае аргументите за своите действия, може би в следващите часове и дни ще се види каква позиция ще заеме”, допълни Красимир Райдовски.

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  17. 17 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 1978 Весело

    До коментар [#15] от "geo_19 (с нови сили)":"Човече! Орешарски е класи над онова недоразумение Борисов. Всъщност той е най-добрия финансов министър в новата ни история."

    Ей сега ще те затрупат с лозунги! И с екскременти! К'ъф тоя Орешарски!
    А и ти, намери с какъв "експерт" да го сравняваш. Поне да беше взел, с "финансовия" гений, опоскал държавата за нула време - "Мони, цункай Джиджи", да го сравниш.
    Бъди сигурен, че финансовите "титани" в ГЕРБ, сега си преговарят записките от едната година лекции на Орешарски, но нали знаеш : "едно е да искаш, друго е да можеш, трето и четвърто е да го направиш"

  18. 18 Профил на The sphere
    The sphere
    Рейтинг: 720 Любопитно

    За себе си некадърни, под диктовката на МАсква.

    "Социализма свършва, когато свършат парите на другите."
  19. 19 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3316 Неутрално

    Добре ,че Гаврийски им е налял малко акъл.Според мен цялата шайка е искала да срути банковата система ,за да се заличт кредитите на убавците.Искров да си ходи!И той е в кюпа.

  20. 20 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 1978 Неутрално

    До коментар [#16] от "Чардо":"Не можем да си позволим днес един Нерон да запали държавата, а той да се грее отстрани"

    +++
    За съжаление, подпалвача не е един. И в историята бол! И у нас бол!
    С една дума, Херостратовци се пръкват, но лошото е, че и "сеирджиите" пляскащи отстрани са много! И едва когато им припари отзад, тогава почват да викат и попържат!

  21. 21 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2802 Любопитно

    До коментар [#20] от "batzdravo":


    [quote#17:"batzdravo"] но нали знаеш : "едно е да искаш, друго е да можеш, трето и четвърто е да го направиш"[/quote]
    =======================
    И аз харесвам нашите поговорки !
    Любимата ми е нашенска шопска :

    - Оно кое си требе ,
    оно си го сака !
    и другата :
    - Да е *у* да му го набиеш ,
    ама оно е акъл !
    И тази за бабата дето казвала на една мома :
    - Е моме ,
    акъл и мензис не ти ли дойдат навреме ,
    хич не ги чакай да ти дойдат !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  22. 22 Профил на gbj06554106
    gbj06554106
    Рейтинг: 555 Неутрално

    Орешарски за КТБ - корпоративен сблъсък, за ПИБ - уплашени вложители

    Както винаги Орешарски е точèн.
    Само едно нещо е пропуснаял да доуточни - уплахата на вложителите се дължи на непремерените и лъжливи внушения на Борисов.
    Но какво да се прави - възпитания òвек си е възпитан, не се снижава ди селското ниво

  23. 23 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 984 Неутрално

    Няколко самозабравили се партократи и псевдо "капиталисти" на държавна ясла замалко да катурнат държавата. Когато и да си заминат все ще е късно. Народът поне е по-буден от 96та .. надявам се.

  24. 24 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 1978 Весело

    До коментар [#21] от "Чардо":

    +++++


  25. 25 Профил на Канасубиги
    Канасубиги
    Рейтинг: 803 Неутрално

    Гнусен тип, ГНУСЕН

    I don't debate. Too much Word, not enough Excel.
  26. 26 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2029 Неутрално

    От една страна, самопохвалата от страна на най-безличния и вреден премиер (може да спори с Беров, но по технически причини е трудно) е неуместна. Да не говорим за съвместните действия между МВР и Цацаров, която внесе своя значим принос.
    Така че както в момента сме доволни от оттеглянето на Станишев, процеса ще добие завърпен вид с неговото оттегляне.
    Както се казва, да помислим добре преди да гласуваме и , дай Боже, най-после да се вънем на нормалния, естествен и правилен път към европейското семейство

  27. 27 Профил на marina1980
    marina1980
    Рейтинг: 225 Неутрално

    И какво като Орешарски си тръгне?
    Нали Доган и еничарите му остават,БКП остава,АБВ,женицата Кунева,ББ,дето сдаде властта като цвете и следващия мандат ще слушаме само назидателни оправдания с предишното правителство,докато ни писне и пак го изхвърлим...
    Що се отнася до КТБ,тия басни за скарването на момченцето Делянчо с другарчето му Цветанчо са направо жалки.На това ниво не съществува "на ти куклите,дай си ми парцалите" .
    Безнадеждно ми е.

  28. 28 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8655 Неутрално

    Некадърници!Но се страхувам,че този дето се кани да дойде след тях, е същия.

  29. 29 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 2023 Неутрално

    "Корпоративен сблъсък е причината за ликвидната криза в Корпоративна търговска банка"

    Лъжа!

  30. 30 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1275 Неутрално

    пак ни се предлагат написани нейде опорни точки.

    то вярно, че електоралният им добитък е 15/15, но подобен рецитал обижда нас, нормалните българи, решили да работим и живеем тук (засега).

    зам-председате на НС, уличен в нерегламентирани трансфери на капитали, почти сигурно предупреден предварително от ДАНС - тишина или бягане от темата.

    встъпил в длъжност олигарх за шеф на политическа полиция, като преди това удобно е разформирован ГДБОП - прикриване чрез удобния, но срамен орган, наречен Конституционен съд, лакардии и опорни точки.

    зависимост и обвързаност на политически и икономически интереси (дефиниция на "мафия" по същество) между управляващи чрез организиран преврат партии и видни олигарси - пак лакардии и опорни точки.

    налице са юридически факти, че правителсвото и темида слугуват на чуждодържавни и частни интереси, а поетите държавни задължения са огромни!

    това си е държавна измяна.

    политически обременената цацаратура се нуждае от дефибрилатор, но как се съживява мъртвец?

  31. 31 Профил на Wizard
    Wizard
    Рейтинг: 660 Весело

    Орешарски уверява, че ситуацията е напълно овладяна - да чухме, че теглите 3-4 млрд. лева....да, чухме...Благодаря!

    Never underestimate the power of stupid people in large groups!
  32. 32 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 1073 Неутрално

    "Орешарски за КТБ - корпоративен сблъсък, за ПИБ - уплашени вложители"

    Дрън-дрън, та пляс.
    КТБ - Доган чрез Пеевски, ПИБ - както тук, така и при КТБ - силни съмнения за Путин.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  33. 33 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 432 Неутрално

    Въпросите "Кой" и "Кога" е измислил идеята да се замажат проблемите на две банки, като на практика се съсипе цялата банкова система, са ключови, но засега нямаме отговори на тях. Знаем само, че "за" идеята за банкова ваканция са били: управителят на централната банка, ДПС, ГЕРБ и ПИБ.
    ----
    Запомнете ги тези, кото искаха да ни вкарат в "банкова ваканция" (демек във втора банкова криза): ГЕРБ и ДПС. И само защото е имало:
    кратко просъществувалата идея ГЕРБ и ДПС да направят второ правителство в този парламент (който кабинет вероятно да дойде на бял кон и да прекрати банковия мораториум, като междувременно вината за него да е хвърлена на БСП).
    ----
    Те това е: ГЕРБ + ДПС да се върнат във власта на бял кон като "спасители на кризата" и да оставят впечатление, че за всичко е виновна единствено и само БСП. А сега какво? Орешарски овладя по един прекрасен начин кризата и отне козовете на Бибитко. Горкият той...

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  34. 34 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 723 Неутрално

    [quote#10:"today"]Абе Пацо, ако всичко е наред корпоративен сблъсък няма как да докара такива последствия![/quote]
    Нищо не е наред.Орешарски е премиер,а не рекламна агенция,за да твърди че всичко е наред,когато абсолютно нищо не е наред.Нито е наред,нито пък с избори може да стане наред.Нито с оставки,нито с избори.Самият факт че правоохранителните органи са подразделение на мафията,а структури за борба с престъпността,извършват престъпления.

  35. 35 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 723 Неутрално

    [quote#23:"Индиана"]Народът поне е по-буден от 96та .. надявам се.[/quote]
    Ще ми се да си прав,въпреки че съм се отказал отдавна да залагам на народа.

  36. 36 Профил на mara71
    mara71
    Рейтинг: 922 Неутрално

    Разделянето на плячката не може да се нарича 'корпоративен сблъсък'.

  37. 37 Профил на Веселин Николов
    Веселин Николов
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Евала на Орешарски! През цялото време запази самообладание, никого не обиди, не повиши тон. Представям си Боко Кратуната да бе подложен на 20% от медийните атаките, които трябваше да изтърпи Орешарски... Мале мила! То щеше да е рев, сополи, оправдания, клеймене...Женчото от Банкя щеше да опищи орталъка, но нейсе..Без съмнение оставам с отлични впечатления от Орешарски и му желая успех оттук нататък.

  38. 38 Профил на gerotheone
    gerotheone
    Рейтинг: 631 Весело

    До коментар [#15] от "geo_19 (с нови сили)":
    Вашите комантари са изключително забавни, дори леко глуповати!
    Нека започнем едно по едно: Как точно успяхте да разберете, че държавата си е напазарувала евтино банка, при положение, че още няма информация за състоянието на КТБ? Да, двамата най-големи акционери са с онети права, което означава че около 80% от 600-700 (собствения капитал на КТБ) са минали под контрола на държавата. Сега идва веселата част - депозитите в КТБ са около 4-5 МИЛИАРДА И държавата гарантира, че на 21.07 банката ще работи - т.е. огромна част от тези пари ще бъдат изтеглени от тази банка или поне ще се направи опит. Дори и половината пари да трябва да бъдат гарантирани от банката, май сумата е доста над собствения капитал на КТБ. Та, кое казахте, че е евтиното?
    А, относно Сламен и това че е добър финансов министър - моля Ви, тук вече хумора Ви става зловещ! Как точно е добър министър, като нито веднъж не успя да си направи точно бюджета? Че те грешките му бяха в порядъка на около 10% ? Това, че имаше късмет да е министър по времето на евтините кредити и имотния балон, благодарение на което имаше бум на ДДС приходите не го прави добър финансов министър. Дянков е в пъти по-добър, защото в условия на финансова криза и спукан имотен балон успя да държи юздите на бюджета. Само първата година имаше отклонение, защото тогава имаше доста скрити разходи на тройната ламя.

  39. 39 Профил на gerotheone
    gerotheone
    Рейтинг: 631 Неутрално

    До коментар [#33] от "geo_19 (с нови сили)":
    Изумявам се как с всеки следващ коментар успявате да напишете по-сериозни щуротии от предишния Ви!
    Значи, банковата криза се развихри само по една единственна причина - правителството на Сламен. Защото ако имаше правителство на място, което се ползва с доверието на народа, никой, абсолютно никой нямаше и са си помисли да тръгва срещу банковата система! Това, че "изтърваха" КТБ си е само и единственно грешка на правителството, защото те са тези които трябва да противодействат. Ама как са противодейства Сламен, като той просто е една кукла на конци - чака кукловодите да му кажат каква е следващата му стъпка! Иначе се оплита сам и започва да отговаря на въпроса "Кой"? с "Искате да излъжа"?. Това, че този жаден за власт човек търпя да се подиграват с него всички в тази държава си е негов проблем и не мисля, че подобно безгръбначие трябва да бъде адмирирано! Слава Богу, че леко Европа дърпа , та да има някакво раздвижване тук и че беше мека зимата, та да не успее този червей да съсипе държавата съвсем!

  40. 40 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 432 Неутрално

    [quote#38:"gerotheone"]- депозитите в КТБ са около 4-5 МИЛИАРДА И държавата гарантира, че на 21.07 банката ще работи - т.е. огромна част от тези пари ще бъдат изтеглени от тази банка или поне ще се направи опит. [/quote]
    Те затова се взе разрешение от ЕК за държавна помощ от 3,3 млрд. за закъсали банки. А банката е само една - КТБ. До затварянето на банката са изтеглени депозити за 1 млрд. Така че ще има пари за пълното изтегляне на ВСИЧКИ депозити. Но до това няма да се стигне, защото друго си е да знаеш, че банката е държавна. А това е най-добрата гаранция на 21 юли да не се извият опашки от уплашени вложители. Опитът с ПИБ показа, че хората няма за какво да се страхуват.
    А банката ще излезе евтино на държавата, просто защото едва ли повече от 200 млн. ще станат лоши кредити. Другите ще се съберат така или иначе.

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  41. 41 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 432 Неутрално

    [quote#39:"gerotheone"]Изумявам се как с всеки следващ коментар успявате да напишете по-сериозни щуротии от предишния Ви! [/quote]
    Точно пък този ми пост е цитат от статията в "Капитал": На косъм от изкуствена катастрофа
    http://www.capital.bg/biznes/finansi/2014/07/04/2337495_na_kosum_ot_izkustvena_katastrofa/?ref=rcmnd
    Прочети я внимателно и ще се убедиш, че хипотезата изказана в нея е най-близко до истината.

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  42. 42 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 432 Неутрално

    [quote#39:"gerotheone"]Защото ако имаше правителство на място, което се ползва с доверието на народа, никой, абсолютно никой нямаше и са си помисли да тръгва срещу банковата система! [/quote]
    Бъркаш нещата. Доверието в банковата система е различно от доверието в политическата система (не че не свързани, но не са непременно скачени съдове). Това пролича най-добре при реализирането на последната емисия на държавния дълг - постигната рекордно доходност от по-малко от 3 %. И по при условия на изкуствено подклаждан хаос от Бибитко, че държавата е руини и други подобни простотии. Международните банкови пазари вярват на факти, а не на крясъци на орангутан.

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  43. 43 Профил на gerotheone
    gerotheone
    Рейтинг: 631 Неутрално

    До коментар [#40] от "geo_19 (с нови сили)":

    Както виждам и Вие сте осъзнали, че държавата хич няма да мине тънко с КТБ! Точно това, че банката е държавна е причината хората да не инсе доверяват за в бъдеще! Всички помним откъде тръгна да се срутва доминото през 1996г. Още повече в момента, хората не вярват на държавата, защото подобно нещо в момента е много илюзорно. Правителство в "плавна оставка", цацаратура и съд, която вместо са въдворяват ред, те са в първите редици на разбойниците, администрация , която е парализирана от смени или страх или която дерибейства като за последно(справка Последните обявени ОП) и т.н. На този фон единственно БНБ стои стабилно, но дано да е достатъчно силна да успее да устои на напъна!

  44. 44 Профил на gerotheone
    gerotheone
    Рейтинг: 631 Неутрално

    До коментар [#42] от "geo_19 (с нови сили)":

    Моите уважения, но ще Ви припомня думите на Сламен, когато беше министър : "България е остров на стабилността и криза тук няма да има" и нека си припомним след това какво стана! България не е остров , а е част от останалия свят и финансовата му система. По тази причина искам да Ви попитам дали знаете каква е лихвата на ЕЦБ в момента по депозити? За да не се чудите - отрицателна ( 0,1% ако не се лъжа). Напълно нормално е при положение, че ЕЦБ има подбна лихва, всички нива на кредитиране да са ниски и това 3% не е функция от работата на Сламен и неговата банда, а в следствие борбата н ЕЦБ с дефлацията в Европа.

  45. 45 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 432 Неутрално

    [quote#43:"gerotheone"]Както виждам и Вие сте осъзнали, че държавата хич няма да мине тънко с КТБ![/quote]
    Все пак тънко ще да е. Лоши кредити за 200 млн. но ще получи активи за 600 млн. Значи е на плюс с 400 млн.

    [quote#43:"gerotheone"]Всички помним откъде тръгна да се срутва доминото през 1996г. [/quote]
    Няма нишо общо между 1996 г. и сега

    [quote#43:"gerotheone"] На този фон единственно БНБ стои стабилно, но дано да е достатъчно силна да успее да устои на напъна![/quote]
    Ако се върнеш на статията в "Капитал" точно БНБ в лицето на Искров съвместно с ГЕРБ и ДПС са предлагали да се обяви "данъчна ваканция" за ВСИЧКИ банки. А това е равнозначно да се гаси пожар с бензин. Слава богу, че са се намерили разумни хора - Орешарски, Кирил Цочев, Светослав Гаврийски и др. представители на банковите среди за да се противопоставят на тази безумна идея.
    Наистина съм съгласен, че прокуратурата взе страна в битката за овладяване на КТБ, което е мнооого смущаващо.

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  46. 46 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 432 Неутрално

    [quote#44:"gerotheone"]"България е остров на стабилността и криза тук няма да има" и нека си припомним след това какво стана![/quote]
    Е, това са приказки за успокояване на общественото мнение. Не е необходимо като зрител в театъра да почне да вика "Пожааар" и да гледа после паниката.

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  47. 47 Профил на gerotheone
    gerotheone
    Рейтинг: 631 Неутрално

    До коментар [#45] от "geo_19 (с нови сили)":
    Можем да спорим много, но според мен докато и двамата нямаме цифри, всичко е безпредметно! Проблема не са само лошите кредити, проблема е най-вече отлива на капитали. А, нали не мислите, че собственият капитал на КТБ стои в трезорите и?
    Аз също мисля, че ако паниката беше се разпростряла към повече от една банка, най-разумното е "банкова ваканция". Защото ефекта на лавината е страшен - тръгва от малка топка или гръм и свършва зловещо.

  48. 48 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 432 Неутрално

    Я да видим какво каза наследника на Орешарски:

    "България е остров на стабилност", отчете финансовият министър Симеон Дянков при посещението си в Ямбол.

    "В много европейски страни има сериозна криза, вземете Италия, Испания, Белгия. А при нас на макрониво има стабилност“, подчерта вицепремиерът.

    http://www.dnes.bg/politika/2011/08/04/bylgariia-e-ostrov-na-stabilnost-siguren-e-diankov.125645

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  49. 49 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 432 Неутрално

    [quote#47:"gerotheone"]Можем да спорим много, но според мен докато и двамата нямаме цифри, всичко е безпредметно! [/quote]
    Тука съм съгласен - докато няма числа правим само лаишки упражнения. Все пак не мога да си представя, че КТБ е фактически декапитализирана. Тогава къде е била БНБ с нейния одит?

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  50. 50 Профил на gerotheone
    gerotheone
    Рейтинг: 631 Неутрално

    До коментар [#46] от "geo_19 (с нови сили)":
    Не мога да не се съглася с това Ваше мнение. Но той не беше просто зрител, а "добър финансов министър"
    А, по темата за банковата ваканция искам да Ви попитам дали знете каква е ролята на водното оръдие при потушаване на безредици? Освен да те намокри и да те накара да се чувстваш зле, основната му цел е да да разпръсне тълпата и да преустанови действието на "стадния инстинкт" и да даде възможност всеки индивид да започне да мисли самостоятелно. Това според мен е ролята и на "банковата ваканция" - да даде време на хората да се опомнят! Слава Богу не се стигна дотам, защото ни спасиха Събота и Неделя!

  51. 51 Профил на Мартин Akakka
    Мартин Akakka
    Рейтинг: 605 Неутрално

    0 доверие в институциите ... двуличник заминавай си .

  52. 52 Профил на Maradona
    Maradona
    Рейтинг: 471 Гневно

    Мустака като се поокопити,и като се успокоят нещата ,вероятно ще заведе такива дела срещу държавата ,че жална ни майка какво ще платим всички ние ,заради прасето и личния му главен прокурор.

  53. 53 Профил на Adam
    Adam
    Рейтинг: 225 Неутрално

    И аз съм сигурен, че ще ревете за Орешарски като дойде Боко (не дай си боже) Ако не беше той в този критичен момент нищо нямаше да решат и да направят с банковата драма. Хладномислещ, логичен, прагматичен- той просто е професионалист, а не политик, но за жалост беше жертва на гнусните политици зад него!!
    А къде е била БНБ през цялото време е въпросът, който трябва да си задаваме, също и КФН , защо Искров изкара толкова мандати, а не говорим за скандалния шеф на КФН.....

  54. 54 Профил на andthensome
    andthensome
    Рейтинг: 442 Весело

    До коментар [#1] от "vjacho":

    Колко сериозен може да бъде един политически труп... и то само това да беше, доказал се некомптентен финасист.

    the society that puts equality before freedom will end up with neither. the society that puts freedom before equality will end up with a great measure of both.
  55. 55 Профил на andthensome
    andthensome
    Рейтинг: 442 Весело

    До коментар [#53] от "Adam":

    Изобщо няма да ревем за него. Аз лично харесвах политиката на Дянков и се надявам силно, следващия финансов министър да е с диплома зад океана отново, а не от Карл Маркс!

    the society that puts equality before freedom will end up with neither. the society that puts freedom before equality will end up with a great measure of both.
  56. 56 Профил на andthensome
    andthensome
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#52] от "goluemsam":

    Мустака е аут. Само гледай както ще стане след няколко седмици...

    the society that puts equality before freedom will end up with neither. the society that puts freedom before equality will end up with a great measure of both.
  57. 57 Профил на andthensome
    andthensome
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#46] от "geo_19 (с нови сили)":

    Тъй ще си говорите вие. Турбуленцията на Орешарски постави световната икономика на колене, а той не си мръдна и пръста... оставка, довиждане и повече не трябва да му се позволява дори счетоводител да е.

    the society that puts equality before freedom will end up with neither. the society that puts freedom before equality will end up with a great measure of both.
  58. 58 Профил на andthensome
    andthensome
    Рейтинг: 442 Весело

    До коментар [#48] от "geo_19 (с нови сили)":

    Е не беше ли така? Имахме положителна переспектива за кредитния рейтинг при него... при Орешарски го свалиха. Толкова се зле от ляво... на черното бяло ще кажете, знам че много ви дразнят десните политици, които наричат нещата с истинските им думи, вместо да говоря алабализми без смисъл... термини като справедливо, отговорност, честно и подобни абстрактни понятия, които не съществуват в икономиката!

    the society that puts equality before freedom will end up with neither. the society that puts freedom before equality will end up with a great measure of both.
  59. 59 Профил на goblenka
    goblenka
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Защо само вложителите на ПИБ са се изплашили от този сблъсък? Какво премълча, Г-н Орешарски?

    goblenka
  60. 60 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 3009 Неутрално

    Според Орешарски ибахти и държавата дето ни оставя в наследство. Двама олигарси се сдърпат, 100 души пред 5 банкови клона - и банковата система пред огромен катаклизъм. Език мой, враг мой.

  61. 61 Профил на andthensome
    andthensome
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#60] от "Lemmy":

    Орешарски е типичен пример на поговорката "всред слепите и едноокия е цар". С тези бездарници в БСП, Орешарски изглежда като икономически гении. В същност е един посредствен финансист.

    the society that puts equality before freedom will end up with neither. the society that puts freedom before equality will end up with a great measure of both.
  62. 62 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 432 Неутрално

    [quote#59:"goblenka"]Защо само вложителите на ПИБ са се изплашили от този сблъсък?[/quote]
    Защото точно тя беше атакувана основно от ония тарикати от "Глобал Маркетс". То освен КТБ и ПИБ колко други банки с български акционери останаха? Безмислено е да се атакува чужда банка със могъщ гръб отзад от майката банка .

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  63. 63 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2311 Неутрално

    До коментар [#15] от "geo_19 (с нови сили)":

    вярно е ,че Орешарски е с класи над Борисов , за разлика от Борисов ,ще ни остави поне още 6 милиарда борчове и добре ,че не управлява още 2 години ,щото борчовете щяха да са поне 20 милиарда по договори сключени за следващите 100 години с депесарски и червени фирми , но това е , защото Орешарски може ,а ББ не може , така ,е ,друго си е да можеш да направиш нещо ,което струва 1 милиард за 5 милиарда ,иска се талант за да откраднеш толкова пари .

  64. 64 Профил на Teaser
    Teaser
    Рейтинг: 388 Неутрално

    УС на БНБ е шайка от безхарактерни амеби, които са поставени в услуга на нездравото и корумпирано политическо статукво: Герб, ДПС и БСП, подчинени на група некадърни и корумпирани лобисти-банкови мениджъри...тя има независимост само на книга....необходимо е прочистване.....дълбоко до здраво, включително и на втория ешалон от мениджъри, сред които цари некопметентност и страхопочитание...

  65. 65 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2009 Неутрално

    Какво толкова са се разкахарили за ЧАСТНИ банки = нали това което стана с банките е "триумф на частната имициатива и пазарните механизми" Защо сега "лощата държава" трябва да бърше ... на частниците По плодовете ще ги познаете ! Сега вече съм сигурен, че 3 200 години пр. н. е в Содом и Гомор са пеели весело хитовата песен "Камъните падат, падат от небето"

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK