Високата скорост е причина за влаковата катастрофа, карал е помощник машинистът

Високата скорост е причина за влаковата катастрофа, карал е помощник машинистът

© Импакт прес груп



Катастрофиралият вчера влак София - Варна е навлязъл в стрелките преди гара Калояновец със 100 км/ч при ограничение от 40 км/ч. Това са установили разследващите инцидента, като за разчели показаният на скоростомерната лента на локомотива.


Другата новина от днес е, че композицията е управлявана от оцелелия помощник-машинист, а не от загиналия негов колега. "Нямаме основание да се съмняваме в безопасността на трасето", каза главният ревизор по безопасността на НКЖИ инж. Бисер Минчев в предаването "Събуди се" на Нова телевизия. Подозрения за вина на релсовия път изразиха колегите на загиналия железничар вчера.


Инж. Бисер Минчев уточнява, че това е ново трасе, рехабилитиран участък по оперативна програма "Транспорт", на който са сменени релсите и стрелките. Според него няма основание да се смята, че стрелките не са работели.




Генералният директор на БДЖ Христиан Кръстев пък допълни, че е можело е да стане национална трагедия, ако локомотивът и вагоните са паднали в намиращата се под релсите река. За щастие парапетите не са позволили това да стане.


Кръстев посочи, че пострадалите пътници ще получат обезщетения. Щетите за холдинга до момента възлизат на около 2 млн. лева. Ще бъдат бракувани локомотивът и два от вагоните. Кръстев обясни, че работата по възстановяване на движението в засегнатия район не е прекъсвана цяла нощ и има вариант до края на днешния ден то да бъде пуснато.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (51)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Миро
    Миро
    Рейтинг: 532 Неутрално

    Ама естествено - току що ремонтиран път и веднага - виновни машинистите!

    другари комунисти (БСП, АБВ, ГЕРБ, учени, патриоти руски и друга ДС измет!), пътят на България в 21 век не е пътят на Путин! Това е България, не Задунайская!
  2. 2 Профил на afanko
    afanko
    Рейтинг: 498 Неутрално

    Те вагоните и локомотивът отдавна трябваше да са бракувани. Тази серия на машината е от 1971 г., вагоните може и по-стари да са!

  3. 3 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 3012 Неутрално

    Имаше един идиот (май беше в Испания) който дерайлира влака , като в същия момент си правеше селфи онлайн и се кефише как подобрява рекордите на Шумахер !

    Явно има "достойни" последователи в наше село !!
    Помощник машиниста накрая ще обере калая , стига да не се докаже някоя повреда в спирачната с-ма непозволяваща намаляване (което на мене ми се чини крайно невероятно - по скоро машинистът се е правил на екшън герой) !!!

  4. 4 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3608 Неутрално

    [quote#1:"Миро"]Ама естествено - току що ремонтиран път и веднага - виновни машинистите![/quote]
    Според мен причина са недобре затегнати крепежни болтове на релсите…
    Свидетелите твърдят, че власът се движел бавно!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  5. 5 Профил на salvador
    salvador
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Все някой е виновен, а и къде е 40, къде 100км!

    Комунистите са опасни за нашето здраве!!!
  6. 6 Профил на incognito
    incognito
    Рейтинг: 605 Неутрално

    До коментар [#2] от "afanko":

    В Италия съм се возил на влакове изглеждащи не по-нови от този (но да, не знам точно на каква възраст), движещи се стабилно с около 100-120 км/ч. Не е до възрастта — 1971 е старо да, но тя сама по себе си не е решаващ фактор. В Япония, първият модел шинкансен се е използвал до 2008 (от 1964) и то при доста по-големи натоварвания (и като скорост и като пътникопоток).
    виж http://zyalt.livejournal.com/1098503.html

    От много по-голямо значение е поддръжката на техниката и трасето.

  7. 7 Профил на Firefly
    Firefly
    Рейтинг: 877 Неутрално

    Всеки ден става нещо в тая страна и се раздават обезщетения. Държавата е взела ролята да поддържа всички, които пострадат независимо по какви причини /знам, че билетът е вид застраховка/ говоря по принцип. Партийните интереси отново излизат по-важни от държавните, защото заради популярност на предстоящите избори се правят безумни държавни решения.

  8. 8 Профил на murttle
    murttle
    Рейтинг: 841 Неутрално

    Не зная доколко е безопасно точно това трасе, но преди време говорих с един железничар и го питах защо така пак намалиха скоростта на влаковете Пловдив-София, след като за известно време я бяха вдигнали, и той обясни това отново с трасе, което уж било ремонтирано. Каза ми и доста други неща - че има трасета, които не са за ремонт, но се обявяват за такъв, за да се точат пари, че в железниците масово се назначават на ръководни постове некомпетентни хора и истинските железничари изобщо нямат думата.

  9. 9 Профил на incognito
    incognito
    Рейтинг: 605 Неутрално

    До коментар [#3] от "SS":

    Говорил по телефона с Renfe, не си е правел селфи.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Santiago_de_Compostela_derailment

    Но да, обвинен е за 71 убийства.

  10. 10 Профил на Чичо Ваньо
    Чичо Ваньо
    Рейтинг: 549 Неутрално

    Приемам безусловно,че помощник-машиниста е минал със 100 км/ч,вместо със 40.Само,че сутринта човека от БДЖ каза,че ако не сменяш коловоза,там наистина можеш да се движиш със 100 км/ч.Естественият въпрос е : Как и кога информират машиниста дали ще мине направо или ще се отклони по съседен коловоз?Защото ако не е информиран навреме,или въобще не е информиран ....

    "Проблемът на света е,че глупавите са самоуверени,а умните се колебаят."Бъртранд Ръсел
  11. 11
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  12. 12 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3608 Неутрално

    До коментар [#8] от "murttle":
    Най-вероятно това е причината толкова бързо и категорично да разпространят версията за "превишената скорост".

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  13. 13 Профил на Jeremy Irons
    Jeremy Irons
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#10] от "Чичо Ваньо":

    Има светофар за вход и изход на всяка гара. Този за влизане принципно трябва да е на км от гарата, поне в Европа такива са стандартите. Червено значи - спитане, зелено - влизане на основния коловез, зелено и жълто - влизане в отклонение на друг коловоз, което значи и намаляване на скоростта, обикновено 40 км. Вместо зелено, се използва и бяло или жълто, зависи от светофарите, но важнимса броя на светлините.
    Някъде другаде бяха цитирали началника на влака, че композицията се е движила с нормална, бавна скорост. Имало също и камера, която е заснела всичко.
    Версии ще има много, най-лесно ще бъде да изкарат машиниста виновен защото там ремонтите се извършиха от едни любими на някои хора фирми. Отделно и контрола не е много голям. Но това може да е спекулативно разбира се. Най-достоверно ще е да се видят кадрите, би трябвало да има такива.

  14. 14 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3608 Неутрално

    [quote#7:"Firefly"]Партийните интереси отново излизат по-важни от държавните, защото заради популярност на предстоящите избори се правят безумни държавни решения.[/quote]
    Още по-лошото е, че управляващите са прекратили окончателно работата си и всичко е оставено на самотек, самоиздръжка или на "мускули"…..ако са му останали някакви!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  15. 15 Профил на greenhrast
    greenhrast
    Рейтинг: 1998 Неутрално

    Всякa вечер мaшинистите си измъквaт от тaхометърa рaзпечaткaтa зa движението нa влaкa през деня. Подписвaт се. Никой нa нищо не се е прaвил - мaшинистът знaе се че всичко се зaписвa и остaвa нa хaртия.
    Сaмо някой който не знaе товa може дa го твърди.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  16. 16 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 2596 Весело

    2/3 от парка на БДЖ е за скрап, на момента.

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  17. 17 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 767 Неутрално

    Остава и показанията на семафора да станат известни.Трябва да е светил зелено и жълто.Сигурно е било така.Проблеми в спирачната система не е необходимо да се търсят.Преди главния светофар,на 700 метра,трябва да има предупредителен.700 метра е спирачното разстояние,за което спирачките на локомотива само биха били достатъчни,а при сигнал за тревога,и няколко ръчни на вагоните,за да бъде намалена скоростта,дори спрян влака.Както предположих и вчера,този,който е карал влака,не се е съобразил със семафора.

  18. 18 Профил на dimitar4
    dimitar4
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#16] от "Consumer":

    И 3/2 от Правителството е за Скрап.

  19. 19 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 767 Весело

    [quote#15:"greenhrast"]Всякa вечер мaшинистите си измъквaт от тaхометърa рaзпечaткaтa зa движението нa влaкa през деня. [/quote]
    Абсолютно вярно.Едно време след повестка предавахме лентата заедно с пътния лист на деломайстора.Той я проверяваше веднага.Някои ограничения,като това,везното,на входа та гара Левище,ако не успеем да го хванем навреме,го удължавахме след това,в гарата,защото си знаехме че деломайсторът ще го потърси да го види на лентата.

  20. 20 Профил на Чичо Ваньо
    Чичо Ваньо
    Рейтинг: 549 Неутрално

    До коментар [#13] от "Jeremy Irons":


    До коментар [#17] от "vjacho":

    Благодаря за уточненията за семафора.А има ли как да се разбере в кой момент е бил включен?( Предполагам,че цвета на семафора е автоматизиран с посоката на стрелката)

    "Проблемът на света е,че глупавите са самоуверени,а умните се колебаят."Бъртранд Ръсел
  21. 21 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Много бързо се даде отговор на въпроса за причината. Трябва отговор на въпроса защо. Защо е превишена скоростта?! Дали е въпрос на грешно обучение, лоши практики, липса на информация и т.н. Ако няма отговор на тия въпроси, разследването не е пълно и няма да предотврати следващи инциденти по същите причини.

    chavo64
  22. 22 Профил на Jeremy Irons
    Jeremy Irons
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#20] от "Чичо Ваньо":

    На семафора няма посока, а само светлинен сигнал. Посоката я има когато стрелката се обръща ръчно с топуз. Тогава от далеч се вижда едно като фенер на които с бяло според завъртането разбираш дали продължаваш по главния или си в отклонение.

  23. 23 Профил на Dragond
    Dragond
    Рейтинг: 605 Неутрално

    До коментар [#16] от "Consumer":

    Парка им няма нищо общо. Един локомотив може да е и на 50 години, но ако всичко се поддържа както трябва и своевременно, не би имало никакви проблеми с машините. Вместо това в родното БДЖ парите за поддръжка на подвижния състав се дават за тройно и четворно по-голяма администрация от нужното и хранилки за синдикатите.

  24. 24 Профил на Чичо Ваньо
    Чичо Ваньо
    Рейтинг: 549 Неутрално

    Не съм се изразил правилно.Идеята беше,дали има как да се разбере кога точно семафора е сигнализирал за намаляване на скоростта?Дали е възможно да не е имало такъв сигнал?Или да е подаден когато на машиниста вече е невъзможно да го види?

    "Проблемът на света е,че глупавите са самоуверени,а умните се колебаят."Бъртранд Ръсел
  25. 25 Профил на fallon_fallon
    fallon_fallon
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#24] от "Чичо Ваньо":

    Не е възможно да не го види. Той се подава доста преди стрелката. А и помощник-машинистът е съобщил, това се знаеше още вчера от хора, които са говорили с него, но не е намалил. Защо? Казал, че забравил, дали е вярно, ще се разбере в последствие, все пак е жив и сравнително здрав.

    "All good things are difficult to achieve; and bad things are very easy to get."
  26. 26 Профил на axd14700100
    axd14700100
    Рейтинг: 497 Неутрално

    ... аз си направих труда да видя как изглеждат други влакове, които са дерайлирали със 100 км/ч. Еми няма нищо общо с тоя нашия (от 5вагона - последните два са останали на релсите)
    ... после погледнах за изпълнителят на поръчката по европрограмата (започнал е дейности през 2012г. Банкира в КТБ)

    ... нищо, че съм мнителен, нищо...

    "Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
  27. 27 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1257 Неутрално

    Необяснимо е защо до този момент не се споменава нито дума от обясненията на ръководител-движението,които би трябвало да са снети веднага,за да разберем изправна ли е гаровата инсталация и какво е наложило влакът да се приеме в отклонителен коловоз и предвиждано ли е спиране на влака в гарата не по разписание.
    Това са основните предпоставки за катастрофата.
    Следват неадекватните действия на машиниста.

  28. 28 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 723 Неутрално



    [quote#2:"afanko"]Те вагоните и локомотивът отдавна трябваше да са бракувани. [/quote]
    Същите локомотиви ги продадоха на чешки оператор и след основен ремонт в момента не можеш да ги познаеш и си работят и печелят парички без да създават проблеми.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  29. 29 Профил на stefan111
    stefan111
    Рейтинг: 334 Неутрално

    ужас, сега няма да могат да бъдат обвинени орешарски, пеевски и ромите ...

  30. 30 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 723 Неутрално

    [quote#10:"Чичо Ваньо"]Как и кога информират машиниста дали ще мине направо или ще се отклони по съседен коловоз?[/quote]
    Светлинната сигнализация пред и във гаровия участък е така направена че в зависимост от цвета на светлината и режима и на работа, машиниста разпознава с каква скорост да премине и дали влиза в отклонение, където скоростта трябва да е 40.
    С дребни разлики така е в целия свят, където има скоростна светлинна сигнализация

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  31. 31 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 466 Разстроено

    До коментар [#23] от "dragond":

    Да сте чували понятието - СТАРЕЕНЕ НА МАТЕРИАЛА?
    гумените изделия между 5-7 години трябва да се подменят, без нзачение в какво състояние са. Металните ресьори на 10-15 год трябва да се подменят също.
    Затово по цял свят експлоатационния срок е или едиколко си хиляди км или 25-30 години

  32. 32 Профил на Цензуриран от антибългари.
    Цензуриран от антибългари.
    Рейтинг: 497 Любопитно

    Не мога да си обясня стотици тонове метал как така изхвърчат от релсите и коват на място. Няма даже и бутнат стълб. Да не говорим за смачкани вагони...
    Има началник влак, кондуктори и разбира се главния машинист и всички спокойно се возят със 100 кмч и не им дреме... Чакат да катастрофират та дано се отърват от мъките...ма на...оцеляват и в такива мелета...
    А ?

  33. 33 Профил на nassaux
    nassaux
    Рейтинг: 644 Весело

    До коментар [#7] от "Firefly":

    Нека да видя, как БДЖ ще откаже да ми плати обещетение според травмите нанесени ми, когато им изпратя адвокати с моя билет и медицинско удостоверение То тая работа с обещетенията не е по желание на плащащия ги.... Което спасява малко поне БДЖ е, че в България тая практика още не е много популярна и развита

  34. 34 Профил на nassaux
    nassaux
    Рейтинг: 644 Неутрално

    До коментар [#30] от "traveler1":

    На мен едно ми е чудно.... "Помня" трагедията в Роман, където влака беше излетял с 96км/ч при ограничение пак от 40 или по-малко. Беше помел едно поделение и почти всички, ако не ме лъже паметта, без 1-2 души, оцелели по дива случайност, бяха избити от първите 3 вагона. Доста жертви имаше и в поделението. Това го знам от разказ на много близък човек, който е бил на мястото на събитието в ролята на спасител - разбирайте помагал е да се редят труповете край линията....

    Та мисълта ми е, ако тоя влак е наистина влязъл със 100 на участък с ограничение 40, как така е спрял без жертви сред пътниците ? и без разрушения...

    Инак в добрата стара Англия още има табели с ограничението но те са вързани с автоматична спирачка мисля и ако не се лъжа, на миля преди тях има предупредителна табела, която пък е вързана с алармата на машиниста. Няма как машиниста да не я "види", щото ако не потвърди, че я е видял, влака сам ще почне да спира преди ограничението.... Това за постоянните ограничения, инак транзитен влак никога не се престроява на гара...

  35. 35 Профил на nassaux
    nassaux
    Рейтинг: 644 Весело

    До коментар [#32] от "bluescreen":

    Първата част на горния ми пост всъщност беше за вас Не ме слуша клавиатурата вече

  36. 36 Профил на axd14700100
    axd14700100
    Рейтинг: 497 Неутрално

    [quote#31:"ЙЕИ"] СТАРЕЕНЕ НА МАТЕРИАЛА? [/quote]


    ... ти за демографската криза ли?

    "Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
  37. 37 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1373 Неутрално

    Много бързо откриха виновния, вероятно само по съвпадени за такъв беше обявен загиналият машинист.
    Само да отговорят на тези въпроси, всичко ще е наред:
    - защо изобщо влакът е отклонен от основния коловоз?
    - кой добър ангел е спасил всички пътници от дерайлирал със 100км/час влак?
    - защо свидетелите твърдят, че влакът се е движил бавно?

  38. 38 Профил на badjanak
    badjanak
    Рейтинг: 924 Неутрално

    "По думите на началник-влака, композицията се движила спокойно и предположенията, че скоростта била над допустимите 40 км/час не отговаряли на истината. "
    http://www.burgasnovinite.bg/Postradalite-ot-derailiraliya-vlak-bili-posiveli-na-zvyat.html

    "Не бъди сладък, ще те изядат, не бъди горчив, ще те изплюят" "Всеки се оплаква от липса на пари, от липса на ум-никой" Еврейски мъдрости.
  39. 39 Профил на Dragond
    Dragond
    Рейтинг: 605 Неутрално

    [quote#37:"Yotce"]Много бързо откриха виновния, вероятно само по съвпадени за такъв беше обявен загиналият машинист.
    Само да отговорят на тези въпроси, всичко ще е наред:
    - защо изобщо влакът е отклонен от основния коловоз?
    - кой добър ангел е спасил всички пътници от дерайлирал със 100км/час влак?
    - защо свидетелите твърдят, че влакът се е движил бавно? [/quote]

    Отговорът се крие в това, че е направено поредното "усвояване" на средства от читави наши фирми. Затова още снощи веднага бяха произнесли присъдата на машиниста, за да не се зададе и още един въпрос - КОЙ ремонтира пътя и КАКВО е направил всъщност като краен резултат? А какво твърдели свидетелите, какво показвали видеозаписите няма никакво значение в Мутроландия. Важното е мутрата в края на веригата да не се закача, а на истината - майната й.

  40. 40 Профил на Grizacha ot Razgrad
    Grizacha ot Razgrad
    Рейтинг: 605 Любопитно

    МНОГО МЕ УЧУДВА ЗАЩО ПИШЕ,ЧЕ ТОВА Е ВЛАКА СОФИЯ ВАРНА.ДА МИНАВА ПРЕЗ СТ.ЗАГОРА Е МАЛКО ВЕРОЯТНО.ТОВА Е ЛИНИЯТА ЗА БУРГАС.

  41. 41 Профил на bibian
    bibian
    Рейтинг: 714 Весело

    Роби, мрете във влака и не пречете на началниците.

    以其终不自为大,故能成其大。~~ 老子
  42. 42 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1373 Неутрално

    [quote#40:"mentra65"]ДА МИНАВА ПРЕЗ СТ.ЗАГОРА Е МАЛКО ВЕРОЯТНО.ТОВА Е ЛИНИЯТА ЗА БУРГАС.
    [/quote]
    Явно не си пътувал с влак.
    Вместо да крещиш във форума, отвори сайта на БДЖ. Всичко ще ти стане ясно.

  43. 43 Профил на sdi1963
    sdi1963
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#5] от "salvador": защо тогава е правен ремонт на релсовия път,нали целта на ремонта е да се подобри комфорта при пътуване и да се вдигне скоростта. В се едно да направиш магистрала и да сложиш ограничение от 40км.

  44. 44 Профил на xxxxx1
    xxxxx1
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Не вярвам в констатациите за причината за катастрофата.

  45. 45 Профил на salvador
    salvador
    Рейтинг: 714 Неутрално

    До коментар [#43] от "sdi1963":

    Първо - нашите релсови пътища не можеш да ги сравняваш не с магистрала, ами с второкласни такива дори.И второ - като навлизаш в гара, в завой или отклонение, не се движиш със 100км, нали!?Всеки знае какво е положението с нашите железници, още по-добре пък служителите, така че сигурно вината е в този, който е карал влака, след като участъка е бил пуснат в експлоатация няколко месеца преди инцидента.
    Сега ще се започнат едни теории на конспирациите, но най-често причините са тривиални.

    Комунистите са опасни за нашето здраве!!!
  46. 46 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 906 Неутрално

    Някой изобщо вярва ли в подобни глупости? Естествено че ще обвинят машиниста, най-лесно е. Никой няма да рови в държавната поръчка за ремонта на линията и милионите, които някой е гушнал за некачествена работа! Ако влакът наистина се беше движил със 100 км/ч щеше оцелелите да бъдат единици, справка - подобни инциденти в Европа!

    Евроатлантида
  47. 47 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 879 Неутрално

    напълно подкрепям горния коментар,най удобния вариант е машиниста,не поражда допълнителни въпроси и е най лесен ,но като си знаем разследващите органи и институции едва ли е той виновен,сега ще видим в аспарухово кой ще винове,най вероятно никой а тука най удобния виновен,не разбирам от жп линии ,ама ми се струва странно хора не от вчера там да допускат такива грешки,и което не е маловажно много бързо обявиха виновния на нашите мудни органи някак си не им приляга освен ако не е спуснато 'отгоре' а хората са много настръхнали и те гледат да тушират напрежението в най удобна за тях посока

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  48. 48 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 879 Неутрално

    напълно подкрепям горния коментар,най удобния вариант е машиниста,не поражда допълнителни въпроси и е най лесен ,но като си знаем разследващите органи и институции едва ли е той виновен,сега ще видим в аспарухово кой ще винове,най вероятно никой а тука най удобния виновен,не разбирам от жп линии ,ама ми се струва странно хора не от вчера там, да допускат такива грешки,и което не е маловажно много бързо обявиха виновния на нашите мудни органи някак си не им приляга освен ако не е спуснато 'отгоре' а хората са много настръхнали и те гледат да тушират напрежението в най удобна за тях посока

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  49. 49 Профил на Цензуриран от антибългари.
    Цензуриран от антибългари.
    Рейтинг: 497 Неутрално

    [quote#48:"svd"]но като си знаем разследващите органи и институции едва ли е той виновен,сега ще видим в аспарухово кой ще винове,най вероятно никой а тука най удобния виновен,не разбирам от жп линии ,ама ми се струва странно хора не от вчера там, да допускат такива грешки[/quote]

    Както се разбра Слънцето е виновно, че свети и Природата е винова, че вали дъжд...

  50. 50 Профил на lgsq
    lgsq
    Рейтинг: 225 Любопитно

    Странно, никой не споменава за деформация на железния път от високите температури!

  51. 51 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 2596 Весело

    До коментар [#23] от "dragond":

    Тук не е Индия, там парка е на посочената от теб възраст и редовно дават фира заедно с пътниците, само че ние не сме милиард за да не ни пука за живота на всеки един индивид.

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK