Помощник-машинистът на дерайлиралия влак не е разбрал, че трябва да намали скоростта

Помощник-машинистът на дерайлиралия влак не е разбрал, че трябва да намали скоростта

© Импакт прес груп



Помощник-машинистът, който е управлявал тежко катастрофиралия вчера влак София - Варна, не е разбрал, че трябва да намали скоростта от 100 на 40 км/ч, каквато е скоростта при отклоняване на движението. Това показват данните, установени при разследването, цитирани от Би Ти Ви.


Причината за този пропуск на машиниста е, че влакът се е движел от запад на изток. В 15.20 часа, когато става катастрофата, слънцето бие много ниско и е заслепило втория машинист и той не е могъл да види, че жп светофарът му показва зелена и жълта светлина. Тя е знак, че влакът трябва да отбие в друг коловоз и няма да продължи направо.


Железният път автоматично отклонява композицията и така се стига до инцидента – центробежните сили изхвърлят локомотива и четирите вагона след него.




Дерайлиралите вагони ще бъдат рязани на място за скрап. Ден след тежкия инцидент продължава разчистването при гара Калояновец. Има доста поражения по самия релсов път. Условни ги наричат път 1 и път 2 – съответно към Бургас и Варна, информират от мястото на събитието от "Нова телевизия". 


Първият ще бъде пуснат веднага след премахването на вагоните, но работата по втория ще отнеме най-малко един месец. Щетите там са сериозни, има релси, които са излезли от мястото си. 


За да бъде поправен, ще се обяви и обществена поръчка, която допълнително ще забави ремонтите. Успокояващото е, че трафикът не е чак толкова натоварен и едната релса ще може да поеме преминаването на влаковете.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (77)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Депутат 241
    Депутат 241
    Рейтинг: 2314 Неутрално

    Излиза, че вината е извън влака - в ръководство движение.
    Помощник-машинистът е с над 10 години стаж и няма начин да не познава трасето. Промяната на маршрута не може да става ясна само от един семафор в последния момент!!!
    Това си е престъпна небрежност.

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  2. 2 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2280 Неутрално

    абе случва се на всички ,ама пък чак толкова да нямат връзка и да не са предупредени от диспечер ,явно е система на самотек ,кой откъде как мине ,важното да мине и да не се думне някъде ,е сега не е могъл

  3. 3 Профил на vasill
    vasill
    Рейтинг: 567 Неутрално

    Ех, че лошо стечение на обстоятелствата...

  4. 4 Профил на Депутат 241
    Депутат 241
    Рейтинг: 2314 Неутрално

    "едната релса ще може да поеме преминаването на влаковете"
    –––––––––––––––––––
    Не знаех, че влаковете могат да се движат по една релса! Нещо като лека кола на две гуми...

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  5. 5 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 2951 Неутрално

    И това му единствената сигнализация?? Семафор само? Това със заслепяването е сериозен проблем и за шофьорите, наистина, но как може само това да му е връзката и информацията? Някой да каже от форума, който разбира от тези неща?

    Доброто е заразно
  6. 6 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1094 Гневно

    Това е някаква лошa шега! Как е възможно да има само един жп-светофар?

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  7. 7 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 374 Неутрално

    При превозни средства с двучленен екипаж ( самолети, локомотиви и т.н) и двамата участват в управлението и носят отговорност. Последна дума има капитана на екипажа или главния машинист ( не знам дали е правилен термина) поради по големия си опит. Той носи и крайната отговорност.

    chavo64
  8. 8 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1385 Любопитно

    [quote#1:"Депутат 241 - ИЗБИРАЙ УМНО!"]Излиза, че вината е извън влака - в ръководство движение. [/quote]
    Гледай ти какво обяснение: Причината за този пропуск на машиниста е, че влакът се е движел от запад на изток. В 15.20 часа, когато става катастрофата, слънцето грее много ниско и е заслепило втория машинист и той не е могъл да види, че жп-светофарът му показва зелена и жълта светлина.
    Едно, че във 14 часа астрономично време Слънцето е все още много високо, второ - когато пътуваш на Изток Слънцето е зад гърба ти!
    И това го пишат експерти! Направо са си експреси!
    Възможно е Слънцето да свети във семафора и да не можеш да различиш какво свети и какво не свети, но в случая това ще стане чак към залез Слънце! Каква е тази система за сигнализация дето не работи по цял ден? И нали имат и радиовръзка? Или нямат?

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  9. 9 Профил на kefcho
    kefcho
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Носи отговорност и машиниста, но за жалост, е починал...

  10. 10 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 2951 Неутрално

    [quote#8:"skara"] когато пътуваш на Изток Слънцето е зад гърба ти! [/quote] Точно зад гърба ти, и свети директно в семафора. Това имат предвид, според мен, а не че слънцето е светило в очите на човека.

    Доброто е заразно
  11. 11 Профил на yu22
    yu22
    Рейтинг: 1159 Любопитно

    ..."Причината за този пропуск на машиниста е, че влакът се е движел от запад на изток. В 15.20 часа, когато става катастрофата, слънцето грее много ниско и е заслепило втория машинист и той не е могъл да види,...."
    Пердон, слънцето залязва на ИЗТОК...!!!!?????

    мнoгoниковият турист, имам 3-4 акаунта и 22 НИКА...
  12. 12 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 925 Неутрално

    В 15:20 слънцето е превалило но почти отгоре, пък влака се е движел от запад на изток т.е. слънцето е светило почти отгоре и отзад. Машиниста не е бил заслепен а жълтото на скоростната сигнализация е било осветено от слънцето и почти не се е виждало. Би трябвало светофора да има козирка на всяка светлина, но... би трябвало. Учудващо е че тия момчета явно не са следили дори езиците на стрелките, та поне по тях да видят отклонението и екстрено да задържат поне да доубият скоростта в последния момент

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  13. 13 Профил на €arthquak€
    €arthquak€
    Рейтинг: 599 Неутрално

    Като не е могъл да разбере какво свети на семафора, е трябвало да спре. Всичко останало е безотговорно.

    ☭= ☠
  14. 14 Профил на yu22
    yu22
    Рейтинг: 1159 Неутрално

    В 15.20 часа, слънцето през лятото съвсем не е " много ниско"...

    мнoгoниковият турист, имам 3-4 акаунта и 22 НИКА...
  15. 15 Профил на andthensome
    andthensome
    Рейтинг: 426 Неутрално

    А бе заслепяване. Най-малоумното оправдание. Да е носил слънчеви очила... нали това му е работата баси.

    the society that puts equality before freedom will end up with neither. the society that puts freedom before equality will end up with a great measure of both.
  16. 16 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 2951 Неутрално

    До коментар [#15] от "economic hitman": Абе хора, не става дума за заслепяване на машиниста, а че семафорът е осветен пряко от слънцето и не се вижда цвят! Слънчевите очила нищо не помагат в тоя случа, грам не помагат! В Пловдив има няколко такива светофара, ориентирани изток/запад, и говоря от горчив опит - някой път се взираш до последната секунда, за да видиш какво аджеба свети. Очила, сенници в колата - нула ефект.

    Доброто е заразно
  17. 17 Профил на Nacho Libre
    Nacho Libre
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Хайде сега да отворим картата....
    Влакът навлиза в гаровия участък по права линия от югозапад на североизток.
    Сега е близо 14 часа.Ха да видим толкова ли ниско е слънцето в 15.15 часа,че да заслепява толкова.
    Освен това,доколкото ми е известно по това време слънцето не свети от североизток нито от изток....Затова е и следобяд.
    Тоест слънчевите лъчи са идвали отзад и отгоре спрямо гърбовете на машинистите...
    Е,ламбите дето светят на семафора ли са били слаби или изгорели,или основата на която са били поставени е рефлектирала толкова,че те да не се виждат ясно.
    Ама когато се обърне влака-пътища много...
    Извинявам се за споделените мисли,бидйки неспециалист.

    Homo ludens sum
  18. 18 Профил на today
    today
    Рейтинг: 888 Неутрално

    В 15:20 слънцето не е чак толкова ниско. И този за пръв път ли кара по тази линия? И няма ли някакви аларми да го предупредят навреме?

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  19. 19 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1107 Неутрално

    [quote#16:"dogwoman"] а че семафорът е осветен пряко от слънцето и не се вижда цвят![/quote]
    Е като не се вижда цвят защо решаваш,че е твоят?Спри,намали,виж!

    Някъде казаха,че има охранителни камери в близост.Какво ли показват те.

  20. 20 Профил на Nacho Libre
    Nacho Libre
    Рейтинг: 636 Неутрално

    [quote#16:"dogwoman"] Абе хора, не става дума за заслепяване на машиниста, а че семафорът е осветен пряко от слънцето и не се вижда цвят! Слънчевите очила нищо не помагат в тоя случа, грам не помагат! В Пловдив има няколко такива светофара, ориентирани изток/запад, и говоря от горчив опит - някой път се взираш до последната секунда, за да видиш какво аджеба свети. Очила, сенници в колата - нула ефект. [/quote]
    Ок,тогава белята се дължи на ,,конструктивен,, дефект в системата,а не на човешка грешка....
    И да търсят конструкторите и приелите тази сигнална система с лампи с такава мощност....

    Homo ludens sum
  21. 21 Профил на Nacho Libre
    Nacho Libre
    Рейтинг: 636 Неутрално

    [quote#18:"today"]И този за пръв път ли кара по тази линия?[/quote]
    [quote#19:"xmm"]Е като не се вижда цвят защо решаваш,че е твоят?[/quote]
    Защото,както казаха по-разбиращите от нас,практиката е транзитно преминаващият влак да не бъде отклоняван,човекът просто се е оставил на рутината.
    [quote#18:"today"]И няма ли някакви аларми да го предупредят навреме?[/quote]
    Явно не.А радиовръзка между влака и ръководителите на движението на съответните гари няма ли.Убеден съм,че има.

    Homo ludens sum
  22. 22 Профил на A.K
    A.K
    Рейтинг: 688 Неутрално

    До коментар [#1] от "Депутат 241 - ИЗБИРАЙ УМНО!":

    Ами не, от железниците казаха че помощник машиниста е бил новак и е можело да кара влак само с главен машинист до него. Главният машинист е този с много години стаж и който е починал но който в момента на инцидента не е управлявал влака.

  23. 23 Профил на Nacho Libre
    Nacho Libre
    Рейтинг: 636 Неутрално

    [quote#4:"Депутат 241 - ИЗБИРАЙ УМНО!"]Нещо като лека кола на две гуми...[/quote]
    Е,как,лека кола си може на две колела и то задълго.
    Стой,та гледай-
    https://www.youtube.com/watch?v=6lP1I2bvg_Y

    Homo ludens sum
  24. 24 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3995 Неутрално

    "Причината за този пропуск на машиниста е, че влакът се е движел от запад на изток. В 15.20 часа, когато става катастрофата, слънцето грее много ниско и е заслепило машиниста..."

    През кой сезон, на кой континент и планета се развива действието?!

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  25. 25 Профил на gorskiq1
    gorskiq1
    Рейтинг: 426 Весело

    Най сетне . Разкри се кой е главният виновник- слънцето .
    Моля съответните органи да се задействат, щото да се накаже виновника немедленно .
    Цацара да се самосезира веднага

  26. 26 Профил на Майндърбайндър
    Майндърбайндър
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    Не може цялата система да зависи от един човек,но ако е допуснато,не е виновен този човек.

    ГЛАВАНАЦИТЕ РОДИНАТА ОНОЖДАТ
  27. 27 Профил на n1984
    n1984
    Рейтинг: 292 Неутрално

    Интересно е, че откакто съществува семафорната система, за първи път на 12-ти юли 2014-та става ясно, че в 15.20 машинистът може да бъде заслепен и да не види какви са светлините. Мъдростта е навсякъде около нас.... чувствам се толкова дребен....

  28. 28 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 2951 Неутрално

    [quote#19:"xmm"]Е като не се вижда цвят защо решаваш,че е твоят?[/quote] Нищо такова не решавам, дзверя се до последно и карам като мравка, задръствам движението, щото даже и да е зелено, вече съм намалила - с две думи, красата.

    Доброто е заразно
  29. 29 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1107 Неутрално

    До коментар [#28] от "dogwoman":

    Ами да,това е логичното.
    /предишното не беше въпрос към теб /

  30. 30 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 2951 Неутрално

    На мен ми се струва идиотско, че може само от семафор да зависи, не е възможно просто. Като спре ток и няма светофари в града, почваш да се движиш по знаците - единият е път с предимство, другите имат стопове, има си правила (да речем). Ами ако му изгори жълтата крушка на семафора или пък и двете - какво правим?

    Доброто е заразно
  31. 31 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 2951 Неутрално

    [quote#20:"Nacho Libre"]Ок,тогава белята се дължи на ,,конструктивен,, дефект в системата,а не на човешка грешка....
    И да търсят конструкторите и приелите тази сигнална система с лампи с такава мощност...[/quote] Определено това е част от причината за инцидента, така че да променят конструкцията, ако трябва. Сигурно отговарят на изискванията в момента, но изискванията не са адекватни.

    Доброто е заразно
  32. 32 Профил на xxxxx1
    xxxxx1
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Изкараха и машиниста и помощник машиниста кръгли идиоти. За пръв път ли минават по това трасе, та не са съобразили нищо? Манипулират в момента хората, за да прикрият други безобразия.

  33. 33 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1385 Неутрално

    [quote#20:"Nacho Libre"]Ок,тогава белята се дължи на ,,конструктивен,, дефект в системата,а не на човешка грешка.... [/quote]
    Каква е тази система за сигнализация, която не работи почти цял ден? Никаква.
    На това отгоре на прясно ремонтиран участък този семафор със зелена и жълта светлина е трябвало да бъде дублиран със една мигаща жълта светлина много преди това! Двуцветния семафор е на гарата - как се спира влак от 120 на 40 за 500 метра?

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  34. 34 Профил на humanus
    humanus
    Рейтинг: 0 Неутрално

    В 15.20 часа, когато става катастрофата, слънцето грее много ниско и е заслепило втория машинист и той не е могъл да види, че жп светофарът му показва зелена и жълта светлина. Тя е знак, че влакът трябва да отбие в друг коловоз и няма да продължи направо."

    и като не виждаш и си заслепен ,какво-не трябва ли да намалиш ?!
    и какви са тия радиовръзки,за какво са ако няма време да съобщиш че има проблем ,да те упътят и да се избенгне катастрофата??
    И изквинете,тия хора за пръв път ли карат влак??
    А ония пък,ръководството,и те ли са нови-зелени?
    Кво е туй безобразие ,бре,какви са тия Слънца...нали си греят от милиони години,бре,сега ли нещо ново ви изненада??

  35. 35 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1385 Разстроено

    Лъжат и ментосват да хвърлят вината на природните сили!
    Защо по нова линия влакът ще влиза във 1-ви коловоз, след като не спира на гарата? Пропаднал пътя по Главния коловоз? Това трябва да го има във Плана за пътуването!

    Системата е тотално сбъркана, но търсят виновния човек, а не грешка във Системата! По стар изпитан образец

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  36. 36 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1585 Неутрално

    [quote#30:"dogwoman"]Като спре ток ...[/quote]

    ...спира и влака!

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  37. 37 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1585 Неутрално

    [quote#30:"dogwoman"] Ами ако му изгори жълтата крушка на семафора или пък и двете - какво правим?[/quote]
    Ми обръща се влака, какво правим... нали видя?
    Така е по тази територия... някак си не мога вече да я нарека държава...

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  38. 38 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 2951 Весело

    До коментар [#36] от "Athanatos": Това го знам, даже да не съм специалист по влаци Примерът ми беше в града като спре ток и няма светофари.

    Доброто е заразно
  39. 39 Профил на Nacho Libre
    Nacho Libre
    Рейтинг: 636 Неутрално

    [quote#31:"dogwoman"]Сигурно отговарят на изискванията в момента, но изискванията не са адекватни. [/quote]
    На автомобилите ни отзад долу вляво има един червен фар за мъгла.Той се включва заедно с халогенните светлини и служи да бъде забелязван автомобила от движещо се зад него превозно средство в гъста мъгла с видимиост под 50 метра.Мощността на този фар е по стандарт 21 вата.Всеки може да си направи опита след половин час /времето на инцидента/ дали този фар се вижда светещ или не от разстояние 50 и 100 метра.
    Пита се в задачата,колко е мощността на крушките на семафорите,ако при автомобилите ни тази крушка е 21-ватова като се има предвид,че интензитета на светене не е пряко пропорционален на увеличаването на мощността,но все пак...

    Homo ludens sum
  40. 40 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1316 Любопитно

    Тия за ненормални ли ни мислят ! ! !
    Как слънцето ще свети в очите машиниста след като влака пътува в посока изток !
    Слънцето свети зад гърба.
    Някой знае ли къде точно се разминават двата влака с този тръгващ от Варна към София през Пловдив ?
    Той е някъде към 16:00 часа в Пловдив.

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  41. 41 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 695 Любопитно

    А предупредителният светофар?Той е на 700 метра преди главния.Все пак във всеки момент на приближаване на входния светофар,това са поне 100 метра,не би трябвало слънцето да е пречка през цялото време,колкото и бързо да се е движел влака.А светофарите се наблюдават по правилник и от двамата машинисти.Вторият машинист ще дава някакви обяснения,това е нормално,ще търси смекчаващи вината обстоятелства...

  42. 42 Профил на Nacho Libre
    Nacho Libre
    Рейтинг: 636 Неутрално

    [quote#12:"traveler1"] Би трябвало светофора да има козирка на всяка светлина, но...[/quote]
    Е,а толкова ли е трудно господа разследващите инцидента на сметнат следното -
    1.Под какъв ъгъл са падалаи слънчевите лъчи в 15.15 ч. на 12.07.14.
    2.Дължината на козирката засенчва ли лампата на семафора в този момент или не.
    Ама дето ще смятат едни сложни сметки,могат просто да идат на място след 15 мин и да гледат....

    Homo ludens sum
  43. 43 Профил на Nacho Libre
    Nacho Libre
    Рейтинг: 636 Неутрално

    [quote#40:"Танас"]Някой знае ли къде точно се разминават двата влака с този тръгващ от Варна към София през Пловдив ?
    Той е някъде към 16:00 часа в Пловдив.[/quote]
    Или в гара Михайлово или на чирпан.

    Homo ludens sum
  44. 44 Профил на bombov_saruyar
    bombov_saruyar
    Рейтинг: 818 Неутрално

    На калпав комунист, слънцето му пречи /на министъра де/.

    Ако по пътя напред, не помним как сме стигнали до тук, няма да стигнем там, за където сме тръгнали.
  45. 45 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1385 Гневно

    [quote#31:"dogwoman"]Сигурно отговарят на изискванията в момента, но изискванията не са адекватни. [/quote]

    Бе за 160 години железница как пък баш на Гара Калояново конструкцията на семафора виновна! То няма други гари, няма други семафори - само този уникален. И този влак не минава около това време всеки ден от там, та досега да не забелязали, че нищо не се вижда!

    пп Семафорите имат толкова дълга история и са такъв минал етап в развитието на железницата, че е смешно дори да се говори по този начин, както е написано от "експреса"!

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  46. 46 Профил на Paolo Di Canio
    Paolo Di Canio
    Рейтинг: 1528 Неутрално

    Очаквах какво ли не да чуя като обяснение, ама не и такава глупост!

  47. 47 Профил на Paolo Di Canio
    Paolo Di Canio
    Рейтинг: 1528 Неутрално

    Нали няколко човека се изявяват като спецове по темата. Защо не обърнат внимание на неправилното използване на термините - говорим не за семафор, а за светофор - http://www.bgrail.info/site/index.php?page=10

  48. 48 Профил на fallon_fallon
    fallon_fallon
    Рейтинг: 426 Неутрално

    [quote#34:"humanus"]и като не виждаш и си заслепен ,какво-не трябва ли да намалиш ?!
    и какви са тия радиовръзки,за какво са ако няма време да съобщиш че има проблем ,да те упътят и да се избенгне катастрофата?? [/quote]

    А е минавал този влак покрай теб, нямаше да говориш глупости. Тук не става въпрос за рейсче от градския транспорт, няма нищо общо дори с новите мотриси. Това е огромна, много висока и много тежка машина, почти 90 тона тежи само локомотивът, да не говорим заедно с вагоните. Няколко пъти е минавал транзит през спирката, на която чакам сутрин, перона е широк 3-4 метра, дори да си най-далеч от него, имаш чувството, че ще те отнесе, с такава скорост се движи. Ако нещо се случи точно в този момент, по никакъв начин не можеш да нито реагираш, нито да се дръпнеш.
    Ако е вярно, че помощникът наистина не е видял, че свети жълто и зелено, а поради силното слънце, което по това време пече точно зад гърбовете им и право в семафорите, е забелязал само зеления цвят, то той по никакъв начин не е могъл да се усъмни, че ще има отклонение, за да намали. Все пак свети зелено, нещо типично за тази отсечка с този влак. Ще се усети чак като навлезе в отклонението, а оттам вече няма как да реагира.

    "All good things are difficult to achieve; and bad things are very easy to get."
  49. 49 Профил на fallon_fallon
    fallon_fallon
    Рейтинг: 426 Неутрално

    [quote#45:"skara"]То няма други гари, няма други семафори - само този уникален.[/quote]

    Има и други, няколко са, не са единствените семафори, разположени по този начин и машинистите виждат голям зор. Тук обаче нещата опират до вина на много по-високо ниво.

    "All good things are difficult to achieve; and bad things are very easy to get."
  50. 50 Профил на greenhrast
    greenhrast
    Рейтинг: 949 Неутрално

    15.20 часа, когато става катастрофата, слънцето бие много ниско и е заслепило втория машинист
    ---
    Aре бе
    В 15:50ч. хвърлям сянкa 1.50м.
    Висок съм 1.75м.
    Знaчиии слънцето дори не е ниско. Тепървa имa дa слизa ниско.
    Някой глъмее aмa яко.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  51. 51 Профил на greenhrast
    greenhrast
    Рейтинг: 949 Неутрално

    Успокояващото е, че трафикът не е чак толкова натоварен и едната релса ще може да поеме преминаването на влаковете.
    ---
    Дежурния редaктор му трябвa кaфе.
    Или по нaвик е превеждaл с Гугъл от някоя междунaроднa информационна aгенция :)

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  52. 52 Профил на ndyankov
    ndyankov
    Рейтинг: 426 Неутрално

    [quote#47:"Antonio Candreva"]http://www.bgrail.info/site/index.php?page=10 [/quote]

    Мерси за линка.
    Като се отиде на посочения сайт веднага се открива по описанието следния конструктивен проблем (последните две картинки):

    - зелено и жълто - Разрешено е движение със скорост до 20км/ч (преминаване по отклонение).
    - само зелено - Разрешено е движение с максимална скорост.

    Какво правим, ако жълтата лампа е изгоряла или заслепена от слънцето? Може би ще си помислим, че можем да минем с максимално разрешената в момент, когато всъщност е наложително да минем с макс 20 км/ч.

    Семафорът не може и не трябва да е единствената система за сигнализация, защото е очевидно, че е single point of failure.

    Дали катастрофата се дължи точно на това, мога само да гадая. Давам го като пример.

  53. 53 Профил на Цензуриран от антибългари.
    Цензуриран от антибългари.
    Рейтинг: 527 Неутрално

    Айдееее...фтасахме я... Единствения заслепен машинист по линията...

  54. 54 Профил на komutator
    komutator
    Рейтинг: 620 Неутрално

    Всички сме се заглеждали по култови сериали от рода на "Air crash investigation" по NG например. Има разследвания и за влакови катострофи. Всички сме гледали и някой филм от сериала : "От местопрестъплението Маями" Само от обща култура, на почти всички тук, ни е ясно че ни правят в момента на маймуни. И че имат намерение всичко да прехвърлят на убития и живия машинист. Затова имаме нужда от истинска разследваща, а не слугинска журналистика. И журналисти които да задават въпроси. И да могат да направят елементарен експеримент, заедно с добри специалисти. За да направят за смях българските следователи и специалисти. Например изследване ъгъла на падане на слънчевата светлина и влиянието върху семафорната уредба.
    Ама за това трябва и ние да настояваме и натискаме, защото не нормално да се хвърля вината само върху машинистите. Има протокол който трябва да се спазва. Трябва да понесе отговорност и то съдебна, този който е завъртял стрелката. Защо го е направил? Защо не предупредил машинистите? Защо не се вижда семафора? Кой го е сложил? Отговаря ли на изискванията? Коя фирма е реновирала жп-пътя? Кой е приел работата и? Какви допълнителни мерки за безопасност има предвидени? Защо не са сработили? Кой ги е проектирал?
    И така нататък. И ако осъдят сега помощик-машиниста и всички други наистина виновни и нагушили се с пари се измъкнат, трябва да реагираме. Защото подобно нещо утре може да случи и на нас. А на помощик-машиниста му препоръчвам да си наеме един наистина добър адвокат, които да задава тези въпроси, ако трябва и в Страсбусг!

  55. 55 Профил на Чичо Ваньо
    Чичо Ваньо
    Рейтинг: 511 Разстроено

    За съжаление тунеядците,наречени "държавни служители",в рамките на месец за трети път се опитват да ни хвърлят прах в очите.Първо в Аспарухово нямаше преляло съоръжение,но циганите искаха да черпят журналистите със сладководна риба,после БНБ обяви КТБ за най-най-сигурната,пък КТБ на следващият ден поиска особен надзор,днес слънцето започна да залязва на изток ...

    Намираш си (може и да си купиш) топло местенце,което да позволява "нищоправене",и нямаш никакви ангажименти,освен да плещиш глупости или да пречиш на хора които наистина искат да свършат нещо.Ако и някое рушветче падне ...

    Алеко,Алеко,сто години по-късно бай Ганьо е жив,теб те няма!

    "Проблемът на света е,че глупавите са самоуверени,а умните се колебаят."Бъртранд Ръсел
  56. 56 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1107 Неутрално

    А пострадали от влака казват друго - влакът се движел бавно.......
    /dnes.dir.bg/news/prichini-vlakova-katastrofa-17035139?nt=4

  57. 57 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 789 Неутрално

    В случая машинистът е виновен за дерайлиране на влака точно толкова, колкото е виновен народа за източените от КТБ милиарди!

    Евроатлантида
  58. 58 Профил на Nacho Libre
    Nacho Libre
    Рейтинг: 636 Неутрално

    [quote#49:"fallon_fallon"] не са единствените семафори, разположени по този начин и машинистите виждат голям зор.[/quote]
    Е,значи да се чака следващит инцидент.

    Homo ludens sum
  59. 59 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 789 Неутрално

    [quote#46:"Antonio Candreva"]
    Очаквах какво ли не да чуя като обяснение, ама не и такава глупост! [/quote]

    обяснението смърди. Тези машинисти не минават маршрута за първи път, знаят точно къде с колко да карат. Ако ги отбиват заради ремонт, им се съобщава по радиото.

    Евроатлантида
  60. 60 Профил на greenhrast
    greenhrast
    Рейтинг: 949 Гневно

    Никой машинист нема се напъва да превишава скорост.
    След приключване на смяната хартията от тахометъра със скоростите по часове/минути се подписва и се предава за съхранение. След това се проверява, няма как да се прикрие превишената скорост и всяко друго нарушение.
    Никой /с 20 години стаж/ няма да го направи.
    Това са хора които всеки божи ден с 16:00 получават СМС, или им излиза на служебния сайт в колко часа им е явяването и то в коя гара. Или евентуално че са почивка - до следващия ден в 16:00.
    И им е писнало от пътуване и каране, няма за къде да бързат, на другата гара по-рано не ги чакат.
    Не са 18 годишни келеши с бащиния гоууф да пилят гуми на завоите по центъра!!!

  61. 61 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1218 Неутрално

    До коментар [#25] от "gorskiq1":

    Най сетне . Разкри се кой е главният виновник- слънцето .

    -Бях сигурен-Бойко!
    Колеги,потърпете,докато решат да ни дадат точната и правилна информация.
    Не гадайте,защото е лаишко.
    Входният светофор/не светофар,не семафор/има постоянна подредба на светлините,както и уличните светофари.За отклонение светят освен зелената и още една или две жълти/в зависимост от отклонението/светлини.Не е възможно това да не се забележи-просто е нелепо оправдание на машинист с ниска квалификация.Освен това пред входния има и предупредителен светофор.
    Все още никой не споменава защо транзитен бърз влак се приема в отклонение-това е основната предпоставка.

  62. 62 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4194 Неутрално

    ,,Помощник-машинистът, който е управлявал тежко катастрофиралия вчера влак София - Варна, не е разбрал, че трябва да намали скоростта от 100 на 40 км/ч, каквато е скоростта при отклоняване на движението. Това показват данните, установени при разследването, цитирани от Би Ти Ви.,,

    По правилник, помощник машиниста може да кара влака в кледните случаи:
    А- Между гарите и то под наблюдение на машиниста, с цел повишаване на квалификацията.
    Б. когато на машиниста му стане зле. Тогава помощник машиниста поема управлението като намаля скоростта на влака до 50 км./ч и когато наближи следващата гара намалява скоростта до 40км./ч и започва да подава сигнал на тревога със свирката на локомотива. С тази скорост помощник машиниста навлиза в гарата и дори да има даден транзит спира локомотива пред гаровото здание за оказване на първа медицинскаъ помощ на машиниста и смяната му с нов. Това беше а и сега си действува по правата на помощник машиниста до времето когато навлязоха подвижните радиостанции в ж.п трандпорта.
    Сега с тези джи ес ем-и положението се променя като свиренето със свирката на локомотива отпада, но всичко останало се запазва. Затова и целият персонал на подвижния състав е снабден със служебни джи- ес - ем-и.
    Относно сигнализацията със светофорите ( да името светофор е правилно така е прието от железниците за да няма объркване). Та светофорите са два вида. Предупредителен, обикновено се поставя на 2000 метра преди входния светофор.
    Когато този, предупресителен светофор свети с зелена мигаща светлина, това значи че влакът се транзитира с отклоняващ коловоз от транзитния . Това е заповед скоростта да се намали до 40км./ч. до входния светофор. Това е накратко.

  63. 63 Профил на Meir
    Meir
    Рейтинг: 531 Гневно

    Още една партенка от сорта на тая, че някой отмъкнал 200 млн. на дребни банкноти. Втория дерайлирал влак сигурно месечината е светила в очите на машиниста.
    Въобще тече активна дестабилизация на държавата по всички линии. Някой много могъщ център, вероятно задокеански, се опитва да ни прави на луди.

  64. 64 Профил на bibian
    bibian
    Рейтинг: 697 Неутрално

    [quote#5:"dogwoman"]Семафор само? Това със заслепяването е сериозен проблем и за шофьорите, наистина, но как може само това да му е връзката и информацията? Някой да каже от форума, който разбира от тези неща? [/quote]

    Днес 13/07
    Слънцето изгрява в: 06:31 am
    Слънцето залязва в: 09:17 pm

    Както и да го погледнеш, 15:30 е посред бял ден - 9 часа след изгрев и 6 часа преди залез слънце. Машиниста е почти на нивото на семафора, т.е. за да бъде заслепен, слънцето трябва да е на хоризонта и разбира се да е сутрин, защото влакът се е движил от запад на изток!

    Колкото за заслепяването, това е всеобщоизвестен проблем на жените при нощно каране, обясним с две напълно биологични особености на женския пол. И няма нищо общо със случая.

    以其终不自为大,故能成其大。~~ 老子
  65. 65 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2283 Неутрално

    [quote#1:"Депутат 241 - ИЗБИРАЙ УМНО!"]Промяната на маршрута не може да става ясна само от един семафор в последния момент!!!
    Това си е престъпна небрежност. [/quote]
    Най-добре се поинтересувайте от типовете сигнализации на БДЖ (има ги в нета) и щше разберете, че освен входен светофор преди навлизане в гарата преди него има и предупредителен светофор, който указва какво ще бъде показанието на входния с цел машинистът да се подготви за намаляване на скоростта или за спиране. Така, че помощник-машинистът е проспал и показанието на предупредителния светофор. Дори и да е светело слънцето, светофорите имат козирки и светлоотразителната им система е такава, че показанията да могат да се виждат ясно. Освен това когато сигналът се подминава при всички положения показанието му може да се види ясно.
    Ако машинистът не е сигурен в показанието на светофора поради лоша видимост, то той трябва задължително да намали скоростта.

  66. 66 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 531 Весело

    Последно се возих на БДЖ-то през 98-ма, благодарение на родната казарма, едни старшини се скатаха и аз го отнесох да придружавам новобранци към поделенията седмица преди уво-то

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  67. 67 Профил на pomnesht
    pomnesht
    Рейтинг: 555 Неутрално

    До коментар [#4] от "Депутат 241 - ИЗБИРАЙ УМНО!": Да наистина в България нямаме еднорелсови композиции (и както руснаците ни изсмукват с енергоносителите едвали скоро ще имаме). Май точното е един коловоз.

  68. 68 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1585 Неутрално

    Ся гледам мача, в Бразилия е 16:15. Слънцето свети на стадиона и се чудя как не се оправдават футболистите, че ги заслепява.
    И не знам дали сте заглеждали семафорите (светофорите) по ж.п.линиите - козирките им а ОГРОМНИ, не са като на светофарите по пътищата.
    А и досега на мен не ми се е случвало слънце да ми свети от към гърба, и да не мога да видя светофара какво свети...
    http://dic.academic.ru/pictures/wiki/files/83/Semafor_Podkowa_Le%C5%9Bna_G%C5%82%C3%B3wna_WKD.jpg

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  69. 69 Профил на foure
    foure
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#5] от "dogwoman":

    Какво заслепяване? в 15 часа при движение от запад на изток слунцето е в гърба и няма начин да заслепи който и да било да не говорим, че и от изток на запад пак няма да заслепи - в 15 часа е достатъчно високо. Мислете малко и не вярвайте на всички глупости които се пишат.

  70. 70 Профил на Четвърти километър
    Четвърти километър
    Рейтинг: 374 Неутрално

    "Причината за този пропуск на машиниста е, че влакът се е движел от запад на изток."
    Извинете ме, но това не е ли леко малоумно обяснение, клонящо към твърдения за сушата, кишата и гришата.

  71. 71 Профил на nassaux
    nassaux
    Рейтинг: 526 Весело

    Това обяснение е малко като едно съобщение, където един изтеглил 205 милиона в брой само с разписка Държавата отива към пропаста по-бързо и от 1996та

  72. 72 Профил на incognito
    incognito
    Рейтинг: 583 Неутрално

    Забравили са да добавят още две от главните причини: че помощник-машинистът е бил в сатурнова дупка и че асцендентът на неговия трети братовчед е броненосец по китайския календар.

  73. 73 Профил на andthensome
    andthensome
    Рейтинг: 426 Весело

    До коментар [#16] от "dogwoman":

    Като не виждаш семаформа намаляш за да го видиш... Ти као не виждаш светофара там където и да е бил... на доверие ли мина през кръстовището ??? Що за глупост си написал изобщо ми кажи?

    the society that puts equality before freedom will end up with neither. the society that puts freedom before equality will end up with a great measure of both.
  74. 74 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 884 Неутрално

    [quote#54:"komutator"]атова имаме нужда от истинска разследваща, а не слугинска журналистика. И журналисти които да задават въпроси. И да могат да направят елементарен експеримент, заедно с добри специалисти. За да направят за смях българските следователи и специалисти. [/quote]
    ТОЧНО В ДЕСЯТКАТА! ++++++++++++++
    Но и редакцията на "Дневник" можеше да добави един малък свой коментар.
    В тази територия, наречена "България" не всички сме дебили и идиоти.

  75. 75 Профил на andthensome
    andthensome
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#72] от "incognito":

    И в момента на преминаването покрай семафора е съвпаднал със слъчево затъмнение

    the society that puts equality before freedom will end up with neither. the society that puts freedom before equality will end up with a great measure of both.
  76. 76 Профил на goblenka
    goblenka
    Рейтинг: 636 Неутрално

    ? Как така? Та Слънцето не си е сменило маршрута! Знае се, че може в дадени моменти да има заслепяване на машиниста / помощник машиниста/. Защо не е направено нещо? Дори да е козирка някаква, която да засенчва семафора? Да може да се вижда светлината каква е. Този проблем е с голяма вероятност и при светофарите. При толкова много ПТП, никога не съм чула такова оправдание: Светеше ми в очите и не видях каква е светлината!

    goblenka
  77. 77 Профил на stierlitz
    stierlitz
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Не само мафиотска, но и смешна държава.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK