Новата тапа в София ще е на бул. "Черни връх"

Тук, където се пресичат бул. "Черни връх" и "Никола Вапцаров" ще е епицентъра на бъдещето голямо задръстване в София

© Надежда Чипева, Капитал

Тук, където се пресичат бул. "Черни връх" и "Никола Вапцаров" ще е епицентъра на бъдещето голямо задръстване в София



Движението по новоизграденото кръстовище на две нива при "Семинарията" днес беше пуснато, но от 1 август в района ще има нова "тапа". Ще се наложи стесняване на движението по бул. "Черни връх" от метростанция "Джеймс Баучер", до улица "Сребърна" от 1 август до края на годината заради изграждането на метрото, каза пред журналисти кметът на Столичната община Йорданка Фандъкова.


Метрото ще получи удължение от 1 километър, но преминаването в района с автомобил, което и сега е трудно в час пик, ще стане кошмарно. Така август ще е най-тежкият месец за водачите в града, като през него ще продължават и ремонтните работи по "Цариградско шосе", Ботевградско шосе" и в района на Лъвов мост.


Що се отнася до новото кръстовище на "Семинарията", там движението е пуснато два дни по-рано от планираното.  Ако преди през мястото в час пик се е преминавало за до 17 минути, сега това ще става за около две минути. Така превозните средства ще отделят с 40% по-малко вредни емисии.




Продължава работата по освобождаването на трафика в тази част на столицата, като предстои да се извърши пробив покрай болница "Токуда" до ул. "Сребърна" и последния етап от разширението на бул. "Черни връх". Това ще се случва в следващите години, но Фандъкова не посочи срокове.


Добрата новина за столичани е, че във вторник се пускат и новите трамваи по реконструираното трасе по бул. "България". Мотрисите са климатизирани и с улеснен достъп.

Коментари (56)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  2. 2 Профил на Forrest Gump
    Forrest Gump
    Рейтинг: 923 Неутрално

    "Мотрисите са климатизирани и с улеснен достъп."
    аз досега в автобус, тролей или трамвай с включен климатик не съм влизал.

    Истината ни прави свободни.
  3. 3 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 810 Весело

    Ихаааа, в София вали сняг!

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  4. 4 Профил на aleko
    aleko
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Няма как да стате по-добре, ако първо не се развали. 20 г. инфраструктурата не се пипна и сега трябва да се навакса.

  5. 5
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  6. 6 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1278 Неутрално

    Е, доста се прави в София, макар и да предполагам, че и доста се краде. Но, направеното остава

  7. 7 Профил на Краси
    Краси
    Рейтинг: 605 Неутрално

    До коментар [#2] от "Forrest Gump":
    Имаше климатик, докато бяха частни. Когато върнаха линиите на Градски транспорт, климатиците спряха.

    Да почистим България от агентурата на руската империя!!!
  8. 8 Профил на bai_mihal
    bai_mihal
    Рейтинг: 225 Неутрално

    В духа на статията...
    Кръстовището е ново и е по-добре от това, което беше преди ... За съжаление проблема е решен наполовина - вместо да се направи кръгово движение отдолу, на Семинарията все още има светофари и движещите се по бул. Симеоновоско шосе - ул. С. Михайловски ще чакат на опашка.

    Не е луд архитекта, който проектира (той толкова може), луд е тоя дето му одобрява и финансира изграждането.

    Да ни е честито!
    Правенето на неефективна инфраструктура е много по-добро от правенето на никаква инфраструктура.

  9. 9 Профил на Darth Чебуратор
    Darth Чебуратор
    Рейтинг: 605 Неутрално

    [quote#8:"bai_mihal"]Правенето на неефективна инфраструктура е много по-добро от правенето на никаква инфраструктура. [/quote]

    В много случаи неефективната инфраструктура може да убие повече ресурс дългосрочно, отколкото никаквата.

    Отново в бан за "нарушение" на прогербаджийската агитпроп линия на "Дневник"
  10. 10 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2849 Неутрално

    [quote#4:"aleko"]Няма как да стате по-добре, ако първо не се развали. 20 г. инфраструктурата не се пипна и сега трябва да се навакса.[/quote]
    Напротив! Непрекъснато се разваля. С всеки нов мол се задръства с ключов булевард. А всяко ново "уплътняване" влошава "качеството" на имотите.
    "от 1 август в района ще има нова "тапа"". Че там "папата" си седи от строежа на Мол Paradise Center. Нищо ново.

  11. 11 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2849 Неутрално

    [quote#10:"wanderer"]Че там "папата" си седи от строежа на Мол Paradise [/quote]
    Дори по-отрано. Със застрояването на Южния парк.

  12. 12
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  13. 13 Профил на osl19549478
    osl19549478
    Рейтинг: 556 Неутрално

    До коментар [#8] от "bai_mihal":

    Няма кръгово, защото будни "еколози" спряха "поголовното изсичане на дървета" в Борисовата. За това и тротоарите са широки 38см. Браво на ГБС за добре свършената работа в срок. Това кръстовище го ползвам всеки ден и съм страшно доволен, че го направиха.
    А общината да обясни как така прие трасето на тр.7 за завършено, като то изглежда по-калпаво и от преди. Същата фирмичка "СК13", която с най-евтината оферта, съсипа този обект, сега се кани да о$е_е и пространството пред НДК.

    НЕ НА ЦЕНЗУРАТА ВЪВ ФОРУМА !!! Освен това новият дизайн на Дневник е скапан !!!
  14. 14 Профил на brutester
    brutester
    Рейтинг: 565 Неутрално

    До коментар [#8] от "bai_mihal":

    Тези дни го пиша няколко пъти - в първоначалният проект ИМАШЕ кръгово, нормални третоари и т.н. Но се намери група ПИШМАН ЕКОЛОЗИ, който протестираха как се развалял парка заради отсичането на никой дървета покрай кръстовището и промениха целия проект до сегашния полуидиотизъм. След 10 години може и да оправят нещата, но по-скоро не.

    <-- Пътен знак Г1: Движение само направо след знака
  15. 15 Профил на Durruti
    Durruti
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Бе не са баш в един район Хладилника и Семинарията, все пак.

  16. 16
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  17. 17 Профил на Tademan
    Tademan
    Рейтинг: 850 Неутрално

    До коментар [#10] от "wanderer":

    'Ма тье туй са харьесва на мат'ряла.
    И като гледам оценките на горните коментари - трагично, а статията си е много добра. С 12.5 млн щях да избия и изкарам трите улици от Лозенец на булеварда и да направя половината пробив до "Сребърна"

  18. 18 Профил на Tademan
    Tademan
    Рейтинг: 850 Неутрално

    До коментар [#15] от "Durruti":

    На 1 250 м. И Това ако за Вас е голямо разстояние ?

  19. 19
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  20. 20
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  21. 21 Профил на 404
    404
    Рейтинг: 396 Весело

    [quote#17:"tademan"]С 12.5 млн щях да избия...[/quote]

    Рибата? =)

    Сега сериозно - когато построиха кръговото при старата телевизионна кула всички ревяха, че е тясно, грозно, че сега на семинарията ще е по-зле (нищо, че на кулата сега е перфектно), сега пищят, че на черни връх ще се пренесе тапата... като стане черни връх ще пищят, че на сребърна ще стане тапа... и т.н.

    След като вече няма тапи в района, започват тези, които обясняват как с парите ще построят направо всички магистрали из България, че и ще останат и за Гърция малко...

    В крайна сметка важното е, че с тези "отвратителни" съоражения трафикът се подобрява, а с това и животът ни.

  22. 22 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 2289 Неутрално

    До коментар [#8] от "bai_mihal":

    Браво,умнико!Ако можеш защо не го направиш по-добре??
    В новосъздадената и финансирана от КТБ Лаборатория сигурно проектират по-добре,пък и хич не крадат!!!!

  23. 23
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  24. 24
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  25. 25 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 2914 Весело

    До коментар [#5] от "404":


    [quote#5:"404"]Ми и Дневник са в предизборна кампания вече, тези всички статии не са им подписани [/quote]Аааа,подписани са !Най-долу в самия сайт пише: "Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов. "

  26. 26 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 2914 Неутрално

    До коментар [#10] от "wanderer":


    [quote#10:"wanderer"]Че там "папата" си седи от строежа на Мол Paradise Center. Нищо ново. [/quote]Аз съм живял в района преди 10 години-още тогава имаше тапа там.

  27. 27 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 2914 Весело

    До коментар [#21] от "404":


    [quote#21:"404"]като стане черни връх ще пищят, че на сребърна ще стане тапа... и т.н. [/quote]Я,писал си го преди мене....

  28. 28 Профил на Tademan
    Tademan
    Рейтинг: 850 Неутрално

    До коментар [#21] от "404":
    Наистина ли харесвате това кръстовище? Като естетика или като функционалност?
    Твърде дълго живеете в родната действителност !
    Кръговото там, в Бояна, на Драгалевци, на аерогарата, на Бистришко шосе, след Младост-към Горубляне, както и пътният възел при Бизнес парк са грозни, и не ми харесват проектите им както и знаците по организацията на движението около тях. Единствено хубаво е кръговото в Павлово, ама е направено преди доста време - нямам представа кой е архитекта-проектант.
    До коментар [#24] от "yanne":
    А преди 13 г., преди да презастроят Хладилника (извинете ЛозИнец) - нямаше.

    Скоро някой се хвалеше, че в УАСГ открили специалност "урбанистика". Ами като (ако) знаеш, че не знаеш, можеш да попиташ...

  29. 29 Профил на Tademan
    Tademan
    Рейтинг: 850 Весело

    Ето ви една уникална космическа технология - май наистина съм се объркал. Не са 1250м, а 1375 !
    https://www.google.bg/maps/@42.6633859,23.3297672,15z

  30. 30 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 2289 Неутрално

    До коментар [#23] от "Югозомби (прогонен от цензурата в "Икономедиа"":

    Изглежда още няма инструктаж от Лабораторията по рисковете как да се действува!Лаборантът е зает със спасяването на собствената си кожа,защото ако се разплетат до край нещата с КТБ ще лъсне на първо време фондацията Демокрация на Партийната секретарка Елена,подпомагана активно от споменатата банка!Нещата са като свински черва около Командира!Как ще ги разплете ще бъде неговия тест за оцеляване!
    И най-добре да остави Борисов и ГЕРБ на мира!

  31. 31 Профил на aleko
    aleko
    Рейтинг: 660 Неутрално

    [quote#10:"wanderer"]Че там "папата" си седи от строежа на Мол Paradise Center. Нищо ново.[/quote]

    Познавам това кръстовище отпреди да се построи мола. На това място имаше социалистически мизерни бараки и милион кучета. Винаги си е било тапа. Мола не е стеснил пътя.

  32. 32 Профил на aleko
    aleko
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#26] от "yanne":

    Сори, не прочетох, че вече си го написал.

  33. 33 Профил на 404
    404
    Рейтинг: 396 Неутрално

    [quote#28:"tademan"]Наистина ли харесвате това кръстовище? Като естетика или като функционалност?
    Твърде дълго живеете в родната действителност ! [/quote]

    Така е, за добро или лошо

    Живея до Симеоновския лифт, и преживях строежа на южната дъга - преди беше кошмар, сега е прекрасно... от функционална гледна точка може и по-добре... винаги може и по-добре, но предпочитам да не забивам в детайлите и да търся негативното винаги (може би прекалено дълго живея в България ), а изпозлвам създалите се условия такива, каквито са. Не съм екстериорен дизайнер или там какъвто трябва да е човек, който оценява естетически кръстовища и мостове, нито съм пътен инженер, който да ги оценява функционално... аз съм потребител, който е доволен, че вече ми отнема 10 минути да отида до работата си, а не 40, както преди.

  34. 34 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2849 Неутрално

    До коментар [#31] от "aleko":

    Живял съм там през 1979-1982 г. - бул. Вапцаров беше пуст, а по Черни връх имаше движение само през почивните дни, от Кръста към Драгалевци;
    През 1994-1998 г., съм ползвал всеки ден това кръстовище и/или "Сребърна"/"Черни връх" за да избегна тапите на х-л Хемус и на НДК.
    Като се застрои Южния парк, тапите там станаха ежедневие.
    Мол-ът сам по себе си не стеснява улиците, обаче влизащите и излизащи автомобили в него, особено правещите ляв завой, задръстват движението.
    Сега на бул. Вапцаров стъпвам само "посмъртно" в посока Токуда.

  35. 35 Профил на Tademan
    Tademan
    Рейтинг: 850 Неутрално

    До коментар [#33] от "404":
    И аз не съм. Като прост шАфьор не ме кефят и като данъкоплатец не ми харесва как се изразходват средства.
    Мога да ви разкажа и за кръговото на оковръстното и бул. "Европа" - няма такива "знаци" и организация на международен път - пълна помия!

  36. 36 Профил на Tademan
    Tademan
    Рейтинг: 850 Любопитно

    До коментар [#31] от "aleko":

    Имаше "Мототехника", която донесе съвсем "законно" едни милиони на едни "точни" хора, а ние ще го понесем - няма проблеми. И като оправят кръстовището след 5 години ще се хвалят, колко добре са похарчени парите за проблем, който е създаден всъщност от тяхната недалновидност. Първо строиш пътя и после разрешаваш строеж на колосални сгради. Само на мен ли ми се струва толкова елементарна тази логика?

  37. 37 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3506 Весело

    До коментар [#34] от "wanderer":

    Брей как лети времето!И аз си спомням смътно каква пустош беше по "Черни връх " преди половин век..Живях като дете на №2...А сега кУрбанизация отвсякъде.

  38. 38 Профил на eman_b
    eman_b
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Крайно време беше. А новата тапа ще стане известна много бързо.

  39. 39 Профил на dimko
    dimko
    Рейтинг: 555 Весело

    До коментар [#2] от "Forrest Gump":

    Заповядай в Бургас, Колега
    приятно пътуване с возилата на фирма "Бургасбус"...

  40. 40 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1366 Весело

    [quote#30:"doroteus"]И най-добре да остави Борисов и ГЕРБ на мира![/quote]
    Ахааам, ясно защо беше тая дълга тирада около името на Командира. Галиба сръце ви герберско от любов към гангстеро прелива

  41. 41 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#6] от "daam":
    Така е но при комунистите се крае само.

  42. 42 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Новата тапа в София ще е на бул. "Черни връх"
    ...................................

    За сведение на автора, създал горното заглавие, тапа на въпросното място има близо 30 години / от пускането в експлоатация на малоумието "бул. Вапцаров"/.
    Единствени решения - или тунел под Южния парк за връзка с Гоце Делчев и България, или пробив при Токуда към Сребърна. Най-добре - и двете, ама това вече е ненаучна фантастика...

  43. 43 Профил на teridan
    teridan
    Рейтинг: 863 Неутрално

    Споко и старата тапа при Семинарията ще си остане. На кръстовището днес пак е имало обичайните задръствания. Май по начина, по който са го направили, не са решили никакъв проблем.

  44. 44 Профил на Nan_Kurunir
    Nan_Kurunir
    Рейтинг: 1257 Неутрално

    До коментар [#3] от "Торбалан":

    Дам,зимата ни изненада през юли тази година.

    Сега сериозно..Кръстовището е станало чудесно,колкото до тапата,ми няма как,после ще е чудесно.Метрото ни е много хубаво,но не е оптимално.Има цели квартали,които остават извън обсега му...

    "Представи си,че не съществуваш и бъди свободен!"- Омар Хаям
  45. 45 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1859 Неутрално

    Празничните събития нещо не се състояха. Никой не оцени новата придобивка, която толкова повдигаше самочувствието на герберите и толкова разчитаха на рязането на тези ленти. А на кръстовището нищичко му няма, то си е наред.

    Що ли?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  46. 46
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  47. 47 Профил на incognito
    incognito
    Рейтинг: 619 Неутрално

    Е, тя тапата ще си е там и след като завършат строежа на метрото. : )

  48. 48 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Тапа ще има и без строеж на метрото, защото колите, минаващи под Цариградско , под кръговото на телевизионната кула и по естакадата на Семинарията и събиращата се маса коли от тези кръстовища, излизат на "Т" образното кръстовище на "Черни връх". А това, че от 17 минути чакането на Семинарията ставало 2 минути е или некомпетентност или просто лъжа. Истинският поток там е по Симеоновско, а и немалка част от колите завиват. Тези, които карат транзит по "Вапцаров" са най-малката част, които и досега не са имали голямо чакане. Това кръстовище не беше добре избрано за ремонт. По същия начин стана и с Лъвов мост, където истинският проблем е на Сточна гара, докато в Лозенец–Хладилника е на "Черни връх".

  49. 49 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1859 Неутрално

    До коментар [#48] от "b_d_s":

    Тези кръстовища не се ремонтират, за да бъде решен някакъв транспортен проблем, а за да бъдат усвоени едни сериозни средства. Все пак, 5 години имаме избори всяка година и спонсорите трябва да се захранват. Та, кръстовището си беше избрано съвсем добре за ремонт.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  50. 50 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 553 Неутрално

    До коментар [#31] от "aleko":

    Даже обратното, направиха малките оширения за тяхна си сметка и разшириха Черни връх до края на мола.

  51. 51 Профил на Нико
    Нико
    Рейтинг: 526 Любопитно

    До коментар [#14] от "brutester":

    Тези са били наистина глупави парчета. Срещу няколко отсечени дървета, щяха да се спестят доста отрови от чакащите на светофара автомобили.

    И пак ме е яд, че не излезе някой от общината да каже и да застане на страната на по-малкото замърсяване!

  52. 52 Профил на registriran
    registriran
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Каквото и да правят,проблема с тапата няма да се реши,докато не се свърже бул. Каблешков с бул. Г. М. Димитров,който ще поеме минимум 50%от сегашният трафик по бул. Яворов Учудвам се, защо общината не работи по този проект?

    Моля, не ме свързвайте.нито с Позитано ,нито с ГЕРБ.... Свободен съм да пиша това което мисля....
  53. 53
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  54. 54 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 442 Неутрално

    [quote#52:"registriran"]Учудвам се, защо общината не работи по този проект?[/quote]
    Не се чуди - бедна ти е фантазията какви са проблемите с отчуждаванията там...

  55. 55 Профил на Forrest Gump
    Forrest Gump
    Рейтинг: 923 Неутрално

    [quote#39:"dimko"]Заповядай в Бургас[/quote]
    нямах предвид Бургас, а градския транспорт в София. през зимата тук-там има парно, но климатик който да охлажда през лятото не съм виждал. ако някой знае по кои линии има, ще му бъда благодарен.

    Истината ни прави свободни.
  56. 56 Профил на jstyle
    jstyle
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#55] от "Forrest Gump":

    В новите тролей по линия 5 през лятото почти винаги работи климатик. Предполагам същото се отнася и за 4, 8 и 11, тъй като тролейте са един и същ модел.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK