Машинистът на катастрофиралия влак посочва проблем със сигнализацията

Машинистът на катастрофиралия влак посочва проблем със сигнализацията

© Цветелина Белутова, Капитал



Проблем със сигнализацията на трасето, на което катастрофира влакът София - Варна, посочва машинистът управлявал машината, съобщи Нова телевизия". Пред свой приятел и колега Христо Тиляшев разказал своята версия за станалото. Петър Бръснаров посочи по "Нова телевизия", че той говори от името на колегата си, защото Тиляшев има забрана от БДЖ да говори публично.


"Изнесената информация, че той няма никакъв опит, не е вярна. Тиляшев е машинист от три години, преди това шест години е помощник-машинист. Пътувал е многократно по това трасе на бързи влакове", уточни Бръснаров.


Причината за инцидента според разказа на Тиляшев не е грешка на машинистите или висока скорост, а проблеми на пътя, въпреки че е ремонтиран за милиони левове дни преди инцидента. "Първият предупредителен сигнал на гара Калояновец свети зелено, което означава, че влакът може да продължи да се движи направо със скорост 100 км/ч. При достигането на входния сигнал на гарата обаче той вече свети за отклонение от правия коловоз. Машинистите задействат екстремно спирачката, но въпреки това се стига и до дерайлирането му", обясни Петър Бръснаров.




Той уточни, че вторият сигнал се е оказал изненадващ за машинистите, като двата семафора са на разстояние един километър един от друг. "Има нещо съмнително между задействането на спирачката и дерайлирането на влака. Как 300 метра след задействането й скоростта е паднала само с 2 км/ч?", попита Бръснаров. Официално бе обявено, че скоростта, с която е дерайлирал влакът, е 98 км/ч.


Бръснаров обобщи, че причината за катастрофата трябва да се търси в проблем на ремонта на пътя и осигурителната техника или човешка грешка на дежурния ръководител движение. "Последната грешка е на машинистите, на които всички побързаха да хвърлят вината", завърши той.


Официалната позиция на БДЖ е, че към момента за основна причина на катастрофата се счита високата скорост на композицията, за което вината е на машиниста. Вчера пък беше обяснено, че управлявалият влака Христо Тиляшев има стаж само 15 дни в "Пътнически превози", като преди това е карал товарни композиции.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (55)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2389 Неутрално

    А това, че наскоро откритият участък е с ограничение на скоростта?

    Да твърдиш, че ГЕРБ е алтернатива на БСП е като да мислиш, че диарията е алтернатива на запека.
  2. 2 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4204 Неутрално

    Не случайно пределната скорост е била намалена от 120 км./час на 100 км./час!
    Отново някой е спестил едни пари, а къде са отишли е отделен въпрос.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  3. 3 Профил на Другари, дамските въшки са срам за комсомолките!
    Другари, дамските въшки са срам за комсомолките!
    Рейтинг: 595 Неутрално

    На тази територия или е виновен най нискостоящият или мъртвият!

    "Единственото хубаво нещо, което идва от изток, е слънцето." - финландска поговорка.
  4. 4 Профил на RED MAFIA
    RED MAFIA
    Рейтинг: 685 Любопитно

    "проблем със сигнализацията" и в Москва метрото има такива проблеми пак със съкрушителен убийствен резултат

    Когато стоиш достатъчно дълго до брега на реката и гледаш, ще видиш как пред теб по водата преминава трупът на врага ти
  5. 5 Профил на doristenedi
    doristenedi
    Рейтинг: 233 Любопитно

    Много интересно как тези 70 годишни локомотиви могат да се карат със 100 км/ч.
    Според мен това си е самоубийство и абсолютно ненормално поведение от страна на бдж-то.
    Никой ли не се замисля, че затова постоянно се запалват тези ми ти "европейски" влакове ...

    Ако все още не си проверил това, което твърдиш - е хайде де провери го!
  6. 6 Профил на Jeremy Irons
    Jeremy Irons
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Аз също предполагам, че причината е в техниката и осигурителната система, а не в машинистите.
    Контролът върху строителните и ремонтните работи в жп инфраструктурата е много слаб.
    Проблемът не е в това, че скоростта е била намалена от 120 на 100 км, това е нещо нормално след рехабилитация на трасето. Странното е защо двата семафора са сигнализирали две различни неща.

  7. 7 Профил на zaza
    zaza
    Рейтинг: 632 Неутрално

    Задача по математика за 4-ти клас.
    Влак се движи със 100км/ч за колко време изминава 300м
    V*t=S
    100*t=0.3
    t=0.3/100=0.003h
    За да го превърнем в секунди 0,003*3600=10.8секунди
    Така че ако за миг са се замислили - и ти ли видя това, което и аз видях, защото преди малко беше зелено... ТРЯС!
    Вие си направете сметка за 10 сек. което е разстоянието след светофара колко може да намали влака 10км/ч 20км/ч???

    Няма по-глух от този, който не иска да чуе и по-сляп от този, който не иска да види!
  8. 8 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 740 Неутрално

    БДЖ е ограничило скоростта,защото пътният участък не е обил изпълнен правилно.Защо винят машинистите.Да винят оня,който е приел пътният участък!

    Tony
  9. 9 Профил на Михаил
    Михаил
    Рейтинг: 796 Неутрално

    Гледах интервюто и честно казано вярвам на машиниста...

    Scientia non habet inimicum praeter ignorantem.
  10. 10 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 733 Неутрално

    Със сигурност нещо не е било както трябва по сигнализацията. Тези мъже управляват влакове по тази линия почти всеки ден. Аз знам на изуст знаците по пътя ми до работа, нелепо е да не видя светофар?

    Евроатлантида
  11. 11 Профил на zaza
    zaza
    Рейтинг: 632 Гневно

    Ани и Виктор бяха абсолютно неадекватни с въпросите и коментарите си. Как за 300м не е намаляла скоростта... Нито смятаме време за реакция, нито дали "спрелият скоростомер" е доказателство... Спирачния път на автомобил при 100км./ч при идеални условия е 50м.

    За съжаление превключвайки на следващия канал попадам на още по... Антон Хекимян и оная другата все още не са разбрали, че фондът за гарантиране на депозитите не е държавен, но пък зададоха великия въпрос...
    Защо фондът е толкова малък и не може да гарантира всички депозити от всички банки???

    Няма по-глух от този, който не иска да чуе и по-сляп от този, който не иска да види!
  12. 12 Профил на Jeremy Irons
    Jeremy Irons
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#8] от "Free person":

    Намаляването на скоростта няма нищо общо. След като бъдат извършени строителни дейности по линията минават определен брой влакове и тегло, трасето сляга и се подбива отново. Така че това намаление с 20 км е превантивна практика и БДЖ няма нищо общо с нея. Собственик на жп линиите у нас е НКЖИ.
    А контролът е много зле, в това число и на супервайзери от Европа които ”следят” дали качествено се използват парите от ОП Транспорт. Само че ”следят” от курортите ни и само заверяват каквото им се поднесе.

  13. 13 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1613 Неутрално

    Ако бяхме нормална държава, трябваше вече да има поне по една оставка по цялата верига до министър (включая).
    Ама става същата работа с КТБ-то - замитат се проблемите, оправяме се с последиците.
    Кой знае какво от изработката е спестено, за да има пари за някое Кайенче, и сега всеки се скатава по веригата

  14. 14 Профил на xpucmoax
    xpucmoax
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Нищо не разбирам,
    но ако в момента на катастрофата този влак наистина се е движил със 100 км/ч., едвали щеше да се мине само с една жертва. Такава грамада няма спиране.
    Даже и на управлявалия машинист не бих повярвал ако каже че е карал със 100.

  15. 15 Профил на salvador
    salvador
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Ясно е, че няма да научим истината, или всеки ще си има собствена такава.Може както да е проблем със сигнализацията, така и човешка грешка, но е факт, че един човек е мъртъв, а други - сериозно пострадали.Такава е за жалост ситуацията с БДЖ, като нито едно управление нямаше воля, да подобри, но наистина, а не на ишлеме и да се усвоят едни пари.А заради тях, страдаме всички ние!

    Комунистите са опасни за нашето здраве!!!
  16. 16 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 733 Неутрално

    [quote#14:"xpucmoax"]Даже и на управлявалия машинист не бих повярвал ако каже че е карал със 100. [/quote]

    Този тип локомотиви са с конструктивно-максимална скорост от 130 км/ч. Може би са я достигали преди 30-40 години, когато са произведени. Днес те с повече от 100 трудно биха могли да се движат, за да катастрофира с толкова, означава че машинистите изобщо не са направили опит да намаляват. БДЖ крие нещо.

    Евроатлантида
  17. 17 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Не е възможно при такъв сакатлък в полезрението на разследващите да не влезе Ръководител движение - той посреща и изпраща влака и без негов знак / сигнал никой не може да тръгне или спре а до тук той все едно не съществува и медиите не питат защо все е излиза от пасианса а напред се бутат загиналия и живия машинист.
    Не съм професионално зает в тази сфера но си зададох този въпрос веднага :

    Танас
    Рейтинг: 8972
    Любопитно
    1218:2412 юли, 2014

    На Ръководител движение какви са му отговорностите ?

    Кой фалира НЕК ? Кой ? / Стойнев ОСТАВКА ! /

    http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2014/07/12/2342579_nesuobrazena_skorost_e_nai-veroiatnata_prichina_za/

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  18. 18 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 623 Неутрално

    Министър Папазов е в ПР акции всяка седмица. Нима седмица след като се хвалеше с ремонтите по линиите, ще хвърляме петно върху така усърдно и безсмислено градения имидж на министъро?

  19. 19 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1306 Неутрално

    ДНЕВНИК,
    Моля не се вторачвайте в коментарите ми, само за да намерите причина да триете,а уважете многобройните си читатели и удовлетворете интереса им,като направите материал,интервю с Главния ревизор на БДЖ или заместника му,като не му разрешите да манкира,задавайки му въпросите,които ви предлагам:
    !-Защо скоростта на влаковете в наскоро отремонтирания участък,с издаден акт 16 е ограничена до 100км/ч,вместо да бъде завишена,за което фактически са отпуснати европейски средства.
    2-Този бърз влак транзит ли е трябвало да премине през гарата.Как е по разписание?Ако е транзитен за гарата,но се е налагало да бъде спрян,какви обстоятелства го налагат.Свободно ли е било следващото междугарие.Предстояла ли е среща с друг влак в гарата и тя по разписание ли е,или някакви обстоятелства са го наложили.Тези въпроси са за установяване причините,наложили приемане на влака в отклонение.
    3-Според плана за приемане на влаковете в гарата,какъвто всяка гара изготвя с промяната на всяко разписание,този влак къде трябва да се приеме-на права или в отклонение.
    4-Какъв тип е гаровата инсталация,показанията й и редовни ли са били пломбите по нея.
    Какво е обяснил дежурният ръководител-движение по всичките тези въпроси.
    5-Какви са обясненията за намаляването скоростта на влака само с 2 км/ч до момента на катастрофата-държал ли е влака,колко е бил спирачния път.
    6-Изправно ли е било и какви са показанията на устройството в локомотива.
    7-С какво се е занимавал в момента машиниста,буден ли е бил,четял,ядял,друго...,внимавал ли е за пътните сигнали,повтарял ли ги е?
    Ако Дневник,успеете да дадете на обществото отговорите на тези въпроси,ще повишите много интереса към себе си и хората ще ви имат голямо доверие.
    Други засега категорично не успяват,защото не знаят какво да питат.

  20. 20 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 436 Неутрално

    В друг форум един възпитаник на ВТУ "Тодор Каблешков" изказа някакви съмнения:

    Дали МРЦ -то е подало правилната информация на ALTRACS е въпроса? Да не би да си говорил за ALTRACS , че като посна сега линка по надолу без да искам ще взема да задам няколко въпроса и такива като министъра ще почнат да ми се сърдят хаахах !.... Брей 10 000 000 евро пък дали е бачкала в Калояновец !? А в локомотива дали е била пусната ? Знаеш , че едното без другото не може ! Ако говориме за техника на безопасност в България ние сме много назад , защото сме дали някакви си 10 000 000 евро за точков тип а във Франция отдавна са минали на линеен тип сигнализация при която машиниста получава всяка една секунда информация за състоянието на пътя и сигнализацията Скоростните влакове във Франция доколкото знам ползват 3 вида ! Много сме далеч от Франсетата Доколкото знам тази система ALTRACS отговаря на ЕТСS , но кой идиот реши ,че системата може да работи на нашите стари щайги , които са произведени 72 година само това не разбрах хахах !? Тези 10 000 000 евро спасиха ли човешки живот ааааъъъъ ? Дано сте проверили дали точките в гарата бачкат ама в локомотива не знам как ще разберете дали ALTRACS е бил изправен ! Сега друг е въпроса дали е бил пуснат или не !? Ако не е бил пуснат защо ?

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  21. 21 Профил на n1984
    n1984
    Рейтинг: 295 Неутрално

    "Официалната позиция на БДЖ е че към момента за основна причина на катастрофата се счита високата скорост на композицията, за което вината е на машиниста."

    Искам лична отговорност за тази "позиция" на БДЖ. Стига са се крили зад абревиатури!!!

  22. 22 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 1078 Разстроено

    Цитирам коментар от форум

    "В гара Калояновец нищо не е било затворено за ремонт. Всичко е ремонтирано и вече няколко месеца е в редовна експлоатация със скорост до 160 км/ч, не че някой е минавал с толкова, но със 130 км/ч си минават влаковете. Чист късмет е, че се е паднал локомотив с максимална скорост 100 км/ч, иначе сигурно щеше да изхвърчи със 120-125.
    Обичайно, бързите влакове се пускат още от Михайлово по път 2 (левия по посока Стара Загора), защото така или иначе идват по него откъм Пловдив, а в Стара Загора път 1 е разровен за ремонт и по него не може да се влиза в гарата. Обаче, ако има насрещен влак, както е имало в случая, той се пуска по път 2, а влакът към СЗ е по път 1 и неизбежно минава по отклонение в Калояновец."

  23. 23 Профил на mils5656
    mils5656
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Аман от многознайковци !!! Аз съм роден и израснал на жп гара и постоянно съм наблюдавал движението на влаковете и със сигурност твърдя , че че машинистът управлявал влака е виновен за катастрофата, защото не е намалил когато е наближил жп гара Калояновец !!!! Дори да е гледал семафора какви указания дава , машиниста откъде е сигурен, че ще се движи направо ??? Това е все едно нощно време в града когато се движим с автомобила по главен път и светофарите постоянно мигат, ние да караме като бесни, разчитайки че другите движещи се по напречните пътища ще спазят предимството ни !!! Затова умните хора намалят на светофара дори и да са с предимство, а глупаците се доверяват на правила и указателни табели !!! Машинистът е трябвало да намали щом наближава гара Калояновец, а след като я премине може да кара с максималната разрешена скорост !!! Човек трябва да се доверява на очите си, ушите си и инстинкта за самосъхранение и тогава ще живее по-дълго и спокойно !!!

  24. 24 Профил на bpcorp
    bpcorp
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Ако влакът беше дерайлирал със 100 км/ч, то вероятно последствията щяха да са съизмерими с тези московското метро.

  25. 25 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2413 Любопитно

    Няма начин да стане авария без нещастна поредица от грешки поне на три различни лица. Познайте каква версия ще се изтипоса за пред публиката ... и кой ще е единственният виновен. Винаги е така ...

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  26. 26 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2413 Неутрално

    До коментар [#24] от "bpcorp": "Ако влакът беше дерайлирал със 100 км/ч, то вероятно последствията щяха да са съизмерими с тези московското метро."
    +++ Като гледам пораженията ... скоростта е била най-много 50 - 60 км/ч При 98 км/ч не би трябвало да има оцелели, а пораженията на пътниците са като след падане от велосипед (като изключим починалият машинист)Бог ги е опазил!

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  27. 27 Профил на Nacho Libre
    Nacho Libre
    Рейтинг: 684 Неутрално

    [quote#23:"mils5656"] глупаците се доверяват на правила и указателни табели !!! [/quote]
    Направо обезсмислихте цивилизацията с пет думи и половина....
    Ашколсун,бългърино.

    Homo ludens sum
  28. 28 Профил на Nacho Libre
    Nacho Libre
    Рейтинг: 684 Неутрално

    [quote#26:"dark'star"]Като гледам пораженията ... скоростта е била най-много 50 - 60 км/ч При 98 км/ч не би трябвало да има оцелели, а пораженията на пътниците са като след падане от велосипед[/quote]
    Брей,и как го претегли на мисловния инженерен кантар.
    А случайно знаеш ли,че освен външни/видими/поражения-натъртвания,охлузвания,рани,съществуват и вътрешни травми /раскъсвания на вътрешни органи/,получаващи се не вследствие удар в твурд предмет,а по съвсем друг механизъм.А случайно да знаеш дали хоспитализираните пътници от влака нямат такива,а тези травми при какво отрицателно ускорение се получават при различните възрастови групи зер знаеш,зер си виждал...
    Ама пак сме всекомпетентни,де...
    УЖАС.

    Homo ludens sum
  29. 29 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4258 Неутрално

    До коментар [#23] от "mils5656":
    ,,Аман от многознайковци !!! Аз съм роден и израснал на жп гара и постоянно съм наблюдавал движението на влаковете и със сигурност твърдя ,....,,

    Младежо ти може да си израснал на самата гара но чел ли си тъй нареченият пътен лист без който пътен лист никой влак не може да тръгне от началната гара. На този пътен лист е написано къде и с колко трябва да се движи вакът и ако машиниста не спазва тези инструкции в пътният лист го глобяват и то сериозно. При три нарушения за една година му намаляват квалификацията. То не е като да караш леката си кола по пътя и ти да решаваш къде и с каква скорост да караш.

  30. 30 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4258 Неутрално

    До коментар [#27] от "Nacho Libre":

    ,,Направо обезсмислихте цивилизацията с пет думи и половина....
    Ашколсун,бългърино. ,,

    То затова сме и на това дередже я.

  31. 31 Профил на nassaux
    nassaux
    Рейтинг: 544 Весело

    До коментар [#23] от "mils5656":

    Защото глупаците се движат в една строго контролирана среда, а умните хора карат колите си в един малък подреден хаос. Сега ясно ли е ? Когато става дума за организиран транспорт като железопътния, няма такива неща като максимална разрешена и съобразена скорот. Там или се движиш близо до максималната разрешена или закъсняваш ужасно и съответно объркваш цялото движение, което от своя страна е строго серийно без почти никакъв паралелизъм, какъвто има на пътя (магистрала с 6 платна примерно). Хайде БДЖ работи на част от потенциала си от преди години и затова дори и да се намали скороста с 20%, разписанието още може да бъде спазено. Ако обаче БДЖ заработи като нормална железница, където пише 130км/ч позволена скорост, ще означава да се кара със не по-малко от 125км/ч. Защото например в родината на ЖП транспорта едно малко закъснение на влак по най-натоварената част от мрежата, води до закъснения на поне 3-4 влака зад него и доста често закъсненията се оправят чак между 12 в полунощ и 4 сутринта, в който период влакове не се движат. Иначе казано, закъсняваш в 9 сутринта и целия ден вече е обречен на провал...

    Имаше една приказка за куче и касапин, та в тоя дух смятам, че живеенето до гарата не носи големи ползи, а най-вероятно завишени нива на шум..

    До коментар [#16] от "sa6":

    Има самолети на по 25-30 години, на които пише - максимална скорост 1000 и малко км/ч. Силно се надявам, те все още да могат да я достигат, иначе тежко им на пътниците В транспортни машини от такъв калибър ако шасито е здраво, всичко друго може да се направи и да работят като нови... Друг е въпроса, БДЖ има ли средствата и желае ли да ги даде, за да са машините подържани според правилата

  32. 32 Профил на Nacho Libre
    Nacho Libre
    Рейтинг: 684 Неутрално

    [quote#24:"bpcorp"]Ако влакът беше дерайлирал със 100 км/ч, то вероятно последствията щяха да са съизмерими с тези московското метро.[/quote]
    Айде,бе,не думай.
    Ако си се возил на метро /май не си/ трябва да си забелязал вероятно,че метрото представлява тунел с ширина два пъти ширината на влакчето и кусур.
    Там,където дерайлира влака на гара Каляновец е широко горе-долу колкото дължината на дерайлиралия влак барабар с локомотива.
    Та сигурно ще да има известна разлика в случващото се с дерайлиране на ,,малко влакче с много вагончета,, в тунел и ,,голям влак с големи вагони,, из къра ,а....
    /Жокер-локомотивчето на ,,малкото влакче,, едва ли може да застане напреки,камо ли да се обърне в обратната посока поради ширината на тунела...е,освен ако не е на метростанция Gare du Nord в Париж.../

    Homo ludens sum
  33. 33 Профил на сократ1
    сократ1
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Алооо Дневник защо се излагате с това заглавие....то трябва да бъде според фактите който изнасяте...
    Един приятел на машиниста каза, че той казал, че причината е в сигнализацията...и т.н....

    сократ1
  34. 34 Профил на Nacho Libre
    Nacho Libre
    Рейтинг: 684 Неутрално

    [quote#23:"mils5656"] Аз съм роден и израснал на жп гара[/quote]
    Съчувствам ти.
    [quote#23:"mils5656"]постоянно съм наблюдавал движението на влаковете и със сигурност твърдя [/quote]
    [quote#23:"mils5656"]Дори да е гледал семафора какви указания дава , машиниста откъде е сигурен[/quote]
    [quote#23:"mils5656"]глупаците се доверяват на правила и указателни табели[/quote]
    В резюме-
    ,,Простотията е по-лоша и от лошотията.,,
    Радой Ралин

    Homo ludens sum
  35. 35 Профил на ijj
    ijj
    Рейтинг: 1078 Неутрално

    До коментар [#9] от "Михаил":

    И аз така предполагам.

    Освен всичко друго, субективното впечатление на някои от пътниците е, че влакът е намалил скоростта си при навлизането в гарата и на изхода от гарата (там където е станала катастрофата) вече се е движил сравнително бавно.

    Вероятно там скоростта е била по-малка от официално обявените "98 км/ч.", но все пак по-голяма от 40 км/ч.

  36. 36 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3409 Неутрално

    До коментар [#7] от "zaza":
    Да не говорим ,че и човешката реакция често е от 1 до 3 секунди !


    Libertarianism is just anarchy for rich people
  37. 37 Профил на Атанас Начков
    Атанас Начков
    Рейтинг: 426 Разстроено

    Ами при една проста справка се оказва, че холдингът, построил тази отсечка и скорооткритата отсечка на трамвай 7 в София, е един и същ. Спирките са с нови материали, но пак изглеждат окаяни и качеството според мен не е на достатъчно ниво. Дори повече - сигнализацията кога идва трамвая също не е в ред. Сравнението ми не е най-подходящото, но някак си претупването на работата и ниското качество на материалите и свършените неща са в унисон с тезата за проблеми със сигнализацията.

    http://www.sk13.com/News/Details/?news=20
    http://www.sk13.com/News/Details/?news=22

    Просто не е честно нови и модерни съоръжения в България да се оказват впоследствие замазани стари или претупани нови!

  38. 38 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3409 Неутрално

    [quote#23:"mils5656"] Човек трябва да се доверява на очите си, ушите си и инстинкта за самосъхранение[/quote]
    Това го разправяй на някой каруцар , велосипедист и ски бегач !

    Знаеш ли ,че ако ,че ако влака се движи със 120км/ч на всеки 2-3 минути минава покрай някое село !
    Като си отрасъл на гара знаеш ли за колко време може да намалява и ускорява от 50 до 120 км/ч ?
    И за колко часа ще стига от София до Варна ?


    Libertarianism is just anarchy for rich people
  39. 39 Профил на .......
    .......
    Рейтинг: 458 Неутрално

    [quote#0:"БДЖ"] "Първият предупредителен сигнал на гара Калояновец свети зелено, което означава, че влакът може да продължи да се движи направо със скорост 100 км/ч.

    При достигането на входния сигнал на гарата обаче той вече свети за отклонение от правия коловоз. Машинистите задействат екстремно спирачката, но въпреки това се стига и до дерайлирането му", обясни Петър Бръснаров. [/quote]

    това е странно..
    ако първият е светел "Зелено"...
    следващият Също е светел зелено !

    ако следващият е светил за отклонение...

    вината е в СЦБ а не в машиниста..

    възможно е и ръководителят по движение да е направил грешка в подреждане на маршрута ,

    да е Отменил маршрута , но тогава сработва едно Защитно "Време разделка" .....
    около Три мин , пред които СЦБ не работи

    има и Трети вариант...дежурният механик СЦБ да е направил "Услуга" на ръководителя по движение - Отключвайки маршрута по непозволен начин , без разрешение и това да е довело до дерайлирането

    няма техн възможност да отмяна на Заключен маршрут в рамикте на секунди ..
    .проблемът е в Гарата

    След КТБ Накъде Ли.....ДАНО е само КТБ !!!
  40. 40 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#12] от "Jeremy Irons":

    дам, европейците не са някакви полубогове и бързо се научават на местни табиети, особено като не минават в собствените им държави. Като цяло машинистката версия звучи доста правдоподобна, кой знае какво ще излезе.

  41. 41 Профил на n1984
    n1984
    Рейтинг: 295 Неутрално

    [quote#23:"mils5656"] със сигурност твърдя , че че машинистът управлявал влака е виновен за катастрофата, защото не е намалил когато е наближил жп гара Калояновец !!!![/quote]

    Голям залък хапни, голяма дума не казвай!

  42. 42 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 1191 Неутрално

    [quote#23:"mils5656"]Дори да е гледал семафора какви указания дава , машиниста откъде е сигурен, че ще се движи направо ???[/quote]
    Прощавай, но изказването ти е неадекватно! И аз съм роден и израснал на Ж.П. гара в семейство на двама железничари, единият - ръководител движение. И аз съм гледал от дете влаковете. Обаче в днешно време е недопустимо да не се доверяваш на сигнализацията! Не може преди всяка паланка машинистите да намаляват, защото не било сигурно това, което им казва сигнализацията дали е вярно! И в метрото ли трябва машиниста да намалява така? Това е влак, не е лек автомобил, знаеш ли колко време му трябва да спре/намали и колко време и енергия после - да се ускори? Как ще се движи по разписание, ако действа на своя глава и не спазва правилника?

  43. 43 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 436 Неутрално

    Национална компания "Железопътна инфраструктура" обяви обществена поръчка за проектиране и изграждане на системи за сигнализация и телекомуникации в жп възел Бургас, част от линията Пловдив – Бургас, включена в TINA мрежата и Пан-европейски транспортен коридор VІІІ. Част от проекта за рехабилитация на жп инфраструктура по линията Пловдив – Бургас, финансиран по ОП "Транспорт".

    Участъкът е двупътен, електрифициран, за тягов състав на променлив ток – 25kV/50Hz.
    Междугарията са съоръжени с автоматична блокировка без проходни сигнали с броячи на оси. В участъка работи система за влаков контрол (ETCS – ниво 1) – ALTRACS-BDZ.

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  44. 44 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    ""Първият предупредителен сигнал на гара Калояновец свети зелено, което означава, че влакът може да продължи да се движи направо със скорост 100 км/ч. При достигането на входния сигнал на гарата обаче той вече свети за отклонение от правия коловоз. Машинистите задействат екстремно спирачката, но въпреки това се стига и до дерайлирането му", обясни Петър Бръснаров."
    Интересно защо се дава думата само на едната страна, а не и на инженери, които се занимават с жп автоматика? Тогава ще стане ясно колко далеч от действителността са горните обяснения. Манипулира се обществеността да започнат хората да мислят, че "тия там горе", осигурителната техника и дежурният ръководител са виновните, а машинистите - невинни.
    Пом. машинистът твърди, че видял зелен сигнал на предупредителния, т.е. вход по прав маршрут. При 100 км/ч 1 км от предупредителния до входния светофор се изминава за 37 сек. През това време няма начин дежурният ръководител да отмени единия маршрут и да нареди друг, след като осигурителната система вече е заключила маршрута и отмяната му може да стане само след времезакъснение, т.е. 37 сек не са достатъчно време да се отмени стария маршрут и да се нареди нов. Ако се тества автоматиката при същата ситуация ще стане ясно дали има опасен отказ или не.

  45. 45 Профил на fee36370626
    fee36370626
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До всички във форума от човек който от 20 години проверява катастрофи и грешки в БДЖ, не съм срещнал още човек който да излезе и да си признае в такава ситуация - да, сбърках. Нещата са много по-сложни отколкото ви ги представят. Включително и некомпетентният машинист сутринта по Нова тв, който каза, че на задължителният светофор (това е правилният термин, семафор е друго) всъщност били видели, че ще ги отклоняват и натиснали спирачката, но за 300 метра влакът намалил с 2 км/час. Може би е забравил, че има контролна лента във влака, която във всеки момент записва фукцията скорост време и кога се задейства спирачка. И винаги се прави спирачна проба преди да тръгне локомотив на път. Както и, че въпросните сигнализации имат поне три степени на защита. Но нека колегите си свършат работата и тогава истината ще излезе наяве. Бъдете спокойни.

  46. 46 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    [quote#45:"fee36370626"]Нещата са много по-сложни отколкото ви ги представят.[/quote]
    Е така, де! По вестниците и телевизионните канали дават думата само на машинистите и техните профсъюзи, които правят всичко възможно да прехвърлят вината другаде.
    Чудя се каква е тази активност преди причините за катастрофата да са официално оповестени.

  47. 47 Профил на Jeremy Irons
    Jeremy Irons
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#44] от "pamela":
    До коментар [#45] от "fee36370626":

    Ние обикновените хора само дискутираме по лаишки. Наше право е. Но вие специалистите много подозруително веднага хвърляте вината на машиниста. Ами нека изчакаме разследването, ако има видеозаписи още по-добре.
    Тезата ви, че техниката е безгрешна е абсурдна. Ако е така защо не се използва АЛС която е задължителна? Че дори самите началници карат машинистите да я изключват защото води до закъснения в разписанията? А да сте чували и виждали колко често техниката и шапкарите по гарите пращат влакове един срещу друг и само късмета досега предотвратява толкова много инциденти. Аз поне знам за два случая наскоро - Айтос и между София и Мездра.
    Хайде не се правете на последна инстанция и не ни казвайте в какво да вярваме и в какво не.
    По-добре питайте шефовете си защо на път за скорост 160 км се монтират стрелки 1200 с 300 за отклонение което е пълен абсурд и го няма никъде в Европа. Защо по същия този път не инсталираха системи за сигурност като RTMS, GSM-R, нали европейска жп инфраструктура строим?

  48. 48 Профил на 4i4e
    4i4e
    Рейтинг: 515 Неутрално

    ЛОГИКАТА МИ Е ЧЕМАШИНИСТИТЕ МОЖЕ ДА СА БИЛИ ВСИЧКО НО НЕ СА САМОУБИЙЦИ,ТЪЙ ЧЕ ТЪРСЕТЕ БРОБЛЕМА НЯКЪДЕ ДРУГАДЕ

  49. 49 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    [quote#47:"Jeremy Irons"] А да сте чували и виждали колко често техниката и шапкарите по гарите пращат влакове един срещу друг и само късмета досега предотвратява толкова много инциденти.[/quote]
    Никой не твърди, че техниката не може да откаже. Твърдя само, че вероятността техниката да откаже по начина, по който го описват по-горе е на няколко порядъка по-малко ниска от човешка грешка. Грешките на "шапкарите" също са човешки грешки. В някои случаи при отказ на техниката се прибягва до манипулации, които не са достатъчно безопасни като за целта се използват пломбирани бутони. Има си правилник кога и как да се използват. В случая обаче няма никакви индикации, че един път нареден маршрут е бил отменен и пренареден, това не е възможно дори с използването на пломбиран бутон. В този случай входният сигнал е щял да покаже червено и до няколко минути никакъв друг маршрут не би могъл да бъде нареден.
    Дори и бордовата система да не е работила, машинистите са били длъжни да следят сигналите. Затова и влаковете пътуват с двама машинисти.

  50. 50 Профил на fee36370626
    fee36370626
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Към Jeremy irons, Pamelа:
    По отношение на системата за автоматично спиране многократно е поставян въпросът за нейното обновяване и точно сега беше моментът цялото общество и медии да зададат въпрос на БДЖ и МТ защо толкова години не се отделиха средства за нейното закупуване. Публична тайна е в системата, че бордовите компютри се изключват защото практически пречат на работата на машиниста и по този начин влакът се лишава от втората степен на защита. Ето така години наред а и в момента всеки един от нас е изложен на риск и този въпрос е поставян многократно на всички шефове от нас, сега мисля е ред на обществото да окаже натиск. По отношение на "шапкарите" те не могат на своя глава да променят маршрутът на влака след като за задали определена сигнализация. В редки случаи е възможно сигнализацията да дава грешка и колегата ръководител движение се обажда на машиниста с т.нар. Телефонограма, но цялата комуникация се отбелязва в дневника на гарата и на влака съответно. Да не говорим, че РД преди това пита и други за разрешение. В случая, чия е грешката ще установи следствието, жалко за загубеният живот и за двете сирачета, но ние трябва да си направим изводите и да действаме. Просто като посочим виновният няма да стане по-леко.
    Защото дори при големите дългове натрупани от кражби преди всичко, човешкият живот е най- важен и пари за нов тип система е редно да се отделят. Навсякъде в цивилизованите държави ЖП транспортът е най-приоритетен. По нагоре някой пита защо не били като на Франция системите, без да си давате сметка, че тя инвестира в този транспорт милиарди евро ежегодишно, а ние се радваме на рециклирани турски спални вагони.Тук се направи всичко възможно да бъде съсипан в името на много интереси, включително и на лобито на автобусните фирми които всеки път си избират удобен министър, като нагласянето на разписания и прочие се прави винаги в техен интерес. Да не говорим, че съществува и частната БЖК от бивши шефове на БДЖ, които също точат пари и търгуват с влияние. Така, че няма база за сравнение. На Калояновец е цяло щастие, че се разминахме с поредната национална трагедия, там можеше да загинат десетки хора и това трябва да бъде много ясно казано. И да започнем да оказваме натиск за да намалим риска за други бъдещи трагедии.

  51. 51 Профил на Jeremy Irons
    Jeremy Irons
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#50] от "fee36370626":

    Адмирации за коментара който сте написал. Трудно може да се добави нищо повече и дано повече хора го прочетат.

  52. 52 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    [quote#50:"fee36370626"]Просто като посочим виновният няма да стане по-леко. [/quote]
    Съгласна съм с повечето от написаното, но вина винаги трябва да се търси. Като човек, който през целия си трудов живот е проектирал системи за жп автоматика мога да кажа, че отговорността на екипа, който проектира и пуска в действие системите е огромна.
    В момента работя в чужбина и тука като се внедрява нова автоматика се слагат и записващи устройства. Стане ли инцидент веднага се разчитат записите за да се провери работата на автоматиката, действията на дистанционния оператор и машиниста. Скорост, показания на сигнали... всичко го има.
    Според повечето от писалите по-горе, трябва да оневиним машиниста. Тогава кой е виновен: ръководителят движение, поддръжката, проектантите? Честно ли е да се прехвърля вината на друг още преди да са известни резултатите от експертизата?

  53. 53 Профил на goblenka
    goblenka
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Защо няма право да говори? Дадоха ли му разрешение?

    goblenka
  54. 54 Профил на ddj29393868
    ddj29393868
    Рейтинг: 233 Гневно

    НЕ разбирате ли, че истината е една:

    - Виновни са всички политици до един!!!1 Със източваческите си методи и убийствени практики за разграбване на държавата!

    - Пълно премахване на политическата класа! Затвор до живот!

  55. 55 Профил на д-р Тошков
    д-р Тошков
    Рейтинг: 444 Неутрално

    Това уточнение че имал "15 дни стаж в пътнически превози, преди това е карал товарни" ми звучи като "той има стаж 15 дни с летни гуми, преди това е карал само със зимни". Кво за 15 дена не може да свикне, че не кара старо желязо ли? Има ли разлика изобщо, освен че трябва да спира по-често?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK