Роми от София блокираха жп линия в защита на останалите без домове в Стара Загора

Роми от София блокираха жп линия в защита на останалите без домове в Стара Загора

© Цветелина Белутова, Капитал



В знак на съпричастност с останалите без домове роми от Стара Загора, демонстранти блокираха жп линия в столичния кв. "Факултета". Ромите, които искат "мораториум" за незаконни постройки, застанаха на прелеза на линията Захарна фабрика - Горна баня на прелеза до кв. "Факултета", съобщиха от пресцентъра на БДЖ. Те са блокирали линията и с каруци.


Влакът София - Перник е спрял движение в близост до прелеза при "Факултета", друг влак Перник - София е спрял в Горна Баня, а влакът Кюстендил - София е на Перник - Разпределителна. 


От БДЖ обясниха, че такъв тип протест трябва да се случва едва след предварително уведомление, каквото не е получено. 


Миналата седмица приключи двудневната акция за събарянето на незаконни къщи в ромския квартал "Лозенец" в Стара Загора. Всичките 55 определени за премахване сгради бяха разрушени. Жителите на квартала протестираха бурно срещу разрушаването на къщите им, като се опитваха да докажат законността им чрез адресната регистрация в документите си за самоличност. Те коментираха, че през последните 15 години са били лъгани от различни партии и кметове, че къщите им ще бъдат узаконени, ако гласуват за тях.

Ключови думи към статията:

Коментари (89)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3046 Разстроено

    Някои се борят за законност и морал,а други за повече беззаконност

  2. 2 Профил на brutester
    brutester
    Рейтинг: 559 Неутрално

    Време е да почнат показно да разрушават по 10 къщи в квартала, когато счупят стъкло на някой преминаващ влак или осекат дървета в парка. Даже не е нужно да им се казва защо се прави. Веднага ще престанат да се мислят за богопомазани.

    <-- Пътен знак Г1: Движение само направо след знака
  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  4. 4
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  5. 5 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1307 Гневно

    "От БДЖ обясниха, че такъв тип протест трябва да се случва едва след предварително уведомление, каквото не е получено"

    Като не спазват закона - да ги глобят или направо в затвора инициаторите

  6. 6 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Да разбирам, че толкова удобно са се наредили на линиите?

    Не цъкам плюсове и минуси.
  7. 7 Профил на oex13531876
    oex13531876
    Рейтинг: 426 Гневно

    Племенна подкрепа. На жп линия ! Циганите обичат жп линиите.

  8. 8 Профил на Blaster _
    Blaster _
    Рейтинг: 486 Неутрално

    Естествено ще застанат на прелеза, та нали и техните колиби са незаконни. Ако Стара Загора е началото на въвеждане на ред, то те са следващите. Това ги притеснява.

  9. 9 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1215 Неутрално

    Бай Мангал трябва да разбере, че не трябва да се "връзват" на никоя партия и че с циганските си номера не могат да ги надхитрят! Така чи битият - бит, другото се надявам, да са го разбрали вече!!!!!

  10. 10 Профил на Mark Twain
    Mark Twain
    Рейтинг: 434 Разстроено

    Войната започва...

    "Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри Форд
  11. 11 Профил на pantarea
    pantarea
    Рейтинг: 440 Неутрално

    Просто питам: къде е полицията и жандармерията? Защо не си вършат работата, за която получават солидни заплати? Ние ги виждаме само като има мач Левски-ЦСКА, когато блокират центъра на София с коли, мотоциклети, тежки като танкове водни оръдия, шлемове, щитове, палки заради малките групи на феновете. А когато трябват, какъвто е случая на блокиране на ж.п. транспорт, вероятно отмарят.

  12. 12 Профил на majorman
    majorman
    Рейтинг: 1052 Весело

    А в края на деня ще нарамят "случайно" завареното ЖП дЖилезУ и ще се приберат "по живо, по здраво".

    We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man
  13. 13 Профил на lowec
    lowec
    Рейтинг: 374 Любопитно

    Стою Иванов Неделчев (Чочоолу) с прякор Пантерата .Когато се роди втори като него,проблем с роми,цигани няма да има.Който знае това име има на представа за какво говоря.

  14. 14 Профил на grod
    grod
    Рейтинг: 374 Неутрално

    [quote#2:"brutester"]Веднага ще престанат да се мислят за богопомазани.[/quote]

    Едва ли, циганите имат специална дума - дас, даскане - роб с която наричат нециганите. За тях чуждите етноси и в частност българите в случая са считани за роби, които трябва да работят докато бай Мангал върти гюбеци и се забавлява.

    Путин - враг номер едно на Тутраканска селищна система !
  15. 15 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    А тока платен ли е или откого?

    nemo malus felix, minime corruptor.
  16. 16 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2332 Неутрално

    Още няколко такива акции, както в Стара Загора и вероятно някои ще се сетят, че евентуално могат да помислят, преди да вършат беззакония - строеж на бордей, гласуване, кражби и т.н.

  17. 17 Профил на vladek
    vladek
    Рейтинг: 575 Весело

    До коментар [#1] от "Един телефонист в окопа”: 100% от вторите гласуват за БСП и ДПС...

    Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
  18. 18 Профил на Цветна
    Цветна
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Аз искам да разбера няма ли да има разследване и санкции за длъжностни лица, които през всичките тези да речем 15 години са проспали незаконните постройки.

  19. 19
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  20. 20 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2307 Неутрално

    Очаквам фъфлещата ‘двукатка от БХК да подкрепи “справедливото” искане на жагалезите от Факултето.

    I Want To Believe
  21. 21 Профил на dutch
    dutch
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Хмм... Интересно дали каруца може да спре влака?

  22. 22
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  23. 23
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  24. 24 Профил на Митко Василев
    Митко Василев
    Рейтинг: 628 Любопитно

    Аз викам, след 50 години, когато станат повече от нас - да правят, каквато си искат цигания. А до тогава държавата да им разритва всеки незаконен катун овреме.

    това, че казваш даден факт, не означава, че непременно го харесваш. въпреки че за 95% от аудиторията значи точно това
  25. 25
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  26. 26 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 554 Неутрално

    Хайде стига вече с това , циганите били такива не спазвали закона .
    Абе защо само в България не спазват закона и то последните 25 години. Защо политиците ги оставиха да си правят каквото си искат и даже ги насърчават да не спазват закона . Гласоподаватели им трябват , бат Сали ще им осигури няколко хиляди гласа и никои не ги закача за кражбите на метали , ток , вода за незаконните строежи . Както скочихте срещу избора на Пеевски , така трябва да се действа и при всяко нарушение на закона независимо от това кои го нарушава.

  27. 27
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  28. 28 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1259 Неутрално

    Никога в България на не-ром не му е бил разрушаван единственият покрив."? Ко!? Неее!

    "На митничарите и на мутрите по морето им дават възможност да узаконят напълно незаконните си вили и хотели в защитени месности" Това не е вярно Пример: Статия от вестник относно незаконните къщи на митничари до язовир Ивайловград: "Пореден епизод в битката на държавата срещу незаконното строителство. Започна събарянето на нови луксозни имоти в чашката на язовир "Ивайловград". "Веселото село" все повече заприличва на сметище за строителни отпадъци.Почти две години след като данъчните откриха по въздух незаконно построеното митничарско селище на брега на язовир „Ивайловград”, днес багери влизат за да разрушат и последните 19 ваканционни къщи. След оградите, барбекютата и малките вилички дойде ред и на масивните имоти. От общо 169 незаконни имота, построени край язовира, над 120 вече са съборени" Нещо по тоя въпрос да кажете?

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  29. 29 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2315 Неутрално

    Чудно, защо като знак на протест просто не са отмъкнали релсите? Явно не искат да смесват политиката с бизнеса.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  30. 30
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  31. 31
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  32. 32 Профил на navy
    navy
    Рейтинг: 845 Весело

    До коментар [#16] от "stedim":
    [quote#16:"stedim"]Още няколко такива акции, както в Стара Загора и вероятно някои ще се сетят, че евентуално могат да помислят, преди да вършат беззакония - строеж на бордей, гласуване, кражби и т.н[/quote]

    Ти си ебати оптимиста!
    Това им е начина на живот и те друг не познават ,нито искат да познават.

    Шлосер от ВМЕИ "Ленин" ТМММ - 8-ми разряд
  33. 33 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1259 Неутрално

    [quote#23:"unendlich"]Защо ромите да не могат да блокират влаковете за да искат елементарните си човешки права? [/quote]
    Защото има един принцип в правото, който казва: "Никой не може да черпи права от собственото си неправомерно поведение" (на лат. Nemo ex suo delicto meliorem suam conditionem facere potest). Т.е не може да имаш право да защитаваш дома си, след като когато си го строил не си спазвал правилата/законите в държавата.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  34. 34 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1215 Любопитно

    До коментар [#13] от "lowec":

    Уважаема, Чочоолу е един бивш конекрадец от с. Яздач, Чирпанско. По онова време за тази си дейност е преследван от полициата и е станал от зор партизанин, който по-късно е хвърлен с паращут от руснаците и пада върху къщата на попа в гр. Трявна. Народната власт го прави генерал, герой и т.н., но той си е обикновен конекрадец, без образование!!!!
    И един виц:
    Защо не бива да се играе шах с циганин?
    - Защото ще ти открадне конете!!!

  35. 35 Профил на Кирето
    Кирето
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    И там да влизат багерите...
    Аман от цигании, слушах ги сутринта по радиото, докато пътувах към работата.
    Слушах и си мислех :
    Аз съм баси и балъка, плащам данъци и налях сумати пари на архитекта и строителя, дето ми строиха къщата....

    Научих "God Save the Queen".........е, струва си....
  36. 36 Профил на liion44
    liion44
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Аз ще спра влака .като протест ,защо има още къщи на цигани ,за който закона е категоричен ,че са незаконно построени.Питам всички кметове .

  37. 37 Профил на dgd
    dgd
    Рейтинг: 2197 Весело

    Хм. Помислих, че протестират защото искат да ударят чертата на стария живот и вече да си плащат водата и тока.
    Объркал съм се.

    muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
  38. 38 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1259 Неутрално

    До коментар [#34] от "Дедо Либен":

    има ли нещо вярно в историята за столипиново, която са ми разказвали? Ако си дедо може и да знаеш

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  39. 39 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1338 Неутрално

    Каквото било било няма мърдане.
    Който имат партиди за вода и ток да се узаконят ако е събиран данък също.
    Тъпата държава е създала тъп прецедент и неможе да се откачи.
    Да се узаконят със еднократен акт и после контрол и пак контрол.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  40. 40
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  41. 41 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 554 Неутрално

    Очаквам реакция от всички парламентарни и извън парламентарни партии ,относно спазването на закона в България .Да се каже веднъж завинаги, никой не трябва да спазва закона. Да се разпускат армия и полиция и всеки да се оправя сам.

  42. 42
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  43. 43 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 738 Гневно

    Цигански рекет над българската държава и население. Окупирани сме!!!

    Евроатлантида
  44. 44
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  45. 45 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1259 Неутрално

    До коментар [#42] от "unendlich":

    Посочи ми тоя принцип някъде написан - и нека не е директен цитат от решението на съда в "стаМбург"? Законът има дух и това е да урежда и защитава обществените отношения в едно общество, правилата и законоустановения ред и устройство, което гражданите са определили.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  46. 46
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  47. 47 Профил на mapto
    mapto
    Рейтинг: 1286 Неутрално

    Хаха, кога ли на някой от етническото българско мнозинство би му хрумнало да се застъпи за друг? Всъщност има такива хора, но тях ги наричат протестъри, соросоиди, десни либерали... абе загубена работа.

    Думите в един език са това, което е безкрайно и изисква най-много усърдие и постоянство. Затова направихме http://lexicum.net
  48. 48
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  49. 49 Профил на lowec
    lowec
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#34] от "Дедо Либен":

    Грешите,от с.Калояновец е.Не сте запознат.

  50. 50
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  51. 51 Профил на barona3
    barona3
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Мораториум искали, ей тия НПО-та мама им.....

  52. 53
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  53. 54 Профил на n1984
    n1984
    Рейтинг: 284 Неутрално

    [quote#48:"unendlich"]Държавата може да събаря незаконните ромски постройки, само ако преди това не е дискриминирала ромите[/quote]

    Пълна глупост. Освен това, извинявай, в България ли живееш???

  54. 55 Профил на На комунист доверие да нямаш
    На комунист доверие да нямаш
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Жизнено необходимо за държавата България е ромският етнос час по-скоро да бъде принуден да спазва законите на държавата, в която живее.
    Всякакви компромиси и нерешавани с десетилетия проблеми по-късно се плащат с лихвите. Например като нашумелия случай с Хуриет Сюлейманов - лице с 90 криминални регистрации и 12 присъди предимно за кражби, който без да притежава свидетелство за управление на МПС, уби с БМВ-то си трима млади хора - студенти от Плевен.
    Браво на старозагорския кмет за смелостта и куража. Трябваше ли да чака ромите да изсекат всички дървета в "Аязмото"?

    Безбожен народ иска морални политици, но такива няма да му се явят
  55. 56 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 843 Весело

    До коментар [#10] от "Mark Twain":

    На тази дата, точно преди сто години започва една друга война.
    Това някаква възстановка ли ще е? )

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  56. 57 Профил на theanalyser
    theanalyser
    Рейтинг: 1316 Весело

    Барчеда от Хамерика е превел паричките...
    за протестирването...

  57. 58 Профил на w22
    w22
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Да разбирам, че също така се отказват от тези 2-3 млрд. лева годишни помощи за социално слаби, които идват от нашия джоб??

  58. 59 Профил на gad
    gad
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Ж.п.релсите на място ли са...........

  59. 60 Профил на oex13531876
    oex13531876
    Рейтинг: 426 Неутрално

    БХК, моля намесете се - влак застрашава живота на протестиращи цигани насред София ! На всичкото отгоре линията е с откраднати крепежни елементи и влакът може да стане неуправляем ! Кой ли мръсник е откраднал болтовете ?

  60. 61 Профил на deepblue
    deepblue
    Рейтинг: 857 Неутрално

    Да блокираме социалните служби.

  61. 62 Профил на Veritas Odium Parit #Je suis Москов
    Veritas Odium Parit #Je suis Москов
    Рейтинг: 950 Любопитно

    [quote#0:статия"]Влакът София - Перник е спрял движение в близост до прелеза при "Факултета", друг влак Перник - София е спрял в Горна Баня[/quote]

    Защо? Защо са спрели, след като законът е ясен - за такъв протест трябва предварително разрешение. Трябваше да минат през циганите и каруците им, да видим колко бързо щеше да се изпари желанието им да "протестират".

    Тигърът не си губи съня, заради мнението на овцете http://pbs.twimg.com/media/BPEI_XHCYAAbG3P.jpg:large
  62. 63
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  63. 64 Профил на podporuchik
    podporuchik
    Рейтинг: 426 Неутрално

    "От БДЖ обясниха, че такъв тип протест трябва да се случва едва след предварително уведомление, каквото не е получено. "
    В един друг свят това се нарича саботаж и се наказваше строго..

    Не ни казвайте нищо, което Ние вече знаем.
  64. 65 Профил на lekia
    lekia
    Рейтинг: 374 Весело

    защо не дойде сега полицията да им "смаже" протестта, след като е незаконен, както пред парламента преди известно време !? или трябва да минава "белия" автобус от там ?!

  65. 66 Профил на groznik90
    groznik90
    Рейтинг: 618 Неутрално

    Ами да отидат в центъра на Париж и там да се самонастанят. Защо не го направят? Защо изобщо допускаме това?????????????

  66. 67 Профил на theanalyser
    theanalyser
    Рейтинг: 1316 Неутрално
  67. 68 Профил на StanDim
    StanDim
    Рейтинг: 426 Неутрално

    [quote#55:"На комунист доверие да нямаш"] нашумелия случай с Хуриет Сюлейманов - лице с 90 криминални регистрации и 12 присъди предимно за кражби, който без да притежава свидетелство за управление на МПС, уби с БМВ-то си трима млади хора - студенти от Плевен.[/quote]
    ...Следващия "протест" може и да е в негова защита. Ако не помогне - избираемо кандидатдепутатско място от ДПС, с последвал имунитет.

  68. 69 Профил на Чико
    Чико
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Любопитно е къде живеят сега ромите,които останаха без домове.На колко от тях общината е осигурила подслон.Говорят за възможности за осигуряване на законни парцели,но това е решение във времето.А към момента как стои въпроса?Гневът ни и недоволството от циганията е всеобщ и основателен,но както е известно,дори от бездомните кучета не можем да се освободим радикално.Защото,защото....живеем във време,в което се подчиняваме на хуманни закони!Да събориш нещо е най-простата работа,тежкото идва сега,да се погрижиш за насъщните потребности на хората и да им помогнеш да устроят живота си на законни начала.Казват,ама те са виновни,да, но и властите са виновни, защото затваряйки си очите са съучастници на незаконието. Ами децата, всички онези ,които нямат отношение към осъществяването на строежа,и те ли са виновни?Или всички подлежат на колективно ноказание?Нека да овладеем гнева си и да си дадем сметка,че това е бедствие за тези хора,да се обеденим и да помогнем на Община СТ.З. да се справи с тежкия хуманитарен проблем.Психолози,социални работници,юристи и всякакви граждански организаций да помагат с каквото могат.След като с години нищо не се прави за безработицата,беднотията,мръсотиата и безаконията на тези хора,сега поне да се направи както трябва.

  69. 70 Профил на theanalyser
    theanalyser
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Чико, ако тези хора не работят - нищо не помага. Няма как някой да ти помогне, ако първо ти не го направиш, написано е много преди нас, нали. Иначе трябва да им предложат право на строеж или плащане наем - да, но и те да си го плащат след това.
    И пак се връщаме към работата...

  70. 71 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1215 Любопитно

    До коментар [#49] от "lowec":

    Права сте госпожо, Чочоолу е от с. Калояновец!!!

    А за съседното му село Яздач, прочуто по онова време с най-добрите си конекрадци, се разказва, че ако някой селянин през деня не може да открадне нещо, то той за да не е "валат" си хвърлял калпака у комшиите и отивал тайно да си го вземе от там, защото, ако не откраднел нищо през деня, не можел да заспи през ноща. Хиперболизирани приказки, но си имат своята фактологическа основа!!!!!!

  71. 72 Профил на vigilo_confido
    vigilo_confido
    Рейтинг: 396 Гневно

    Чакайте малко да видя дали съм разбрал, значи те протестират защото закона се изпълнява най-накрая? Те излизат да подкрепят беззаконието в Стара Загора, въпреки че кмета и въобще общината били предлагали варианти където земята да се отчужди и да си я купят и къщите да се узаконят но това се отказва?

    Но тогава трябва да се плащат данъци, а ние не искаме това, нали така? Или случайно са се сетили че като това става в Стара Загора, скоро може да стане в София и неззаконите гета да бъдат изрити?

    Сега трябва само да дойде и онази авторка и да ни каже как това е битка на истинския Давид и Голиат!

  72. 73 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1215 Любопитно

    До коментар [#38] от "bludniq_sin":

    Не съм от Пловдив, но тази история съм я чувал!
    Чувал съм също, че през 1968 г., когато войските на Варшавския договор окупираха Чехословакия, за да я "спасят" от антикомунистическия метеж, едно подразделение войници от ГДР било разквартирувани в едно чехско село, където местните убили един ГДР-войник. Командващия германски офицер разпоредил да влязат танковете и да го разпердушинят, защото германците не дават безнаказано своя жертва. Това го разказваха наши войници, били по онова време в Чехословакия като достойни членове на Варшавския договор!

  73. 74 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8348 Неутрално

    Време е и София да вземе мерки срещу незаконните жилища на ромите.Тези хора ток и вода не плащат,данъци не плащат,помощи и детски обаче получават.Докога бе ,брятя роми.Парите не падат от небето.Но повече от циганите,са виновни политиците,дето ги купуват по избори и им обещават да не им пипат копторите и сметищата.

  74. 75 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1986 Неутрално

    До коментар [#13] от "lowec":

    що бе мойто момиче... малко ли червен криминалитет пръкнаха боклуците като този, за който говориш?
    Че и плюсове ти нацъкали на откровения идиотизъм. Кефят се хората... на един от най-големите комунистически уроди. Още има живи свидетели на "героизма" на тая измет драга, поизчакайте малко.

  75. 76 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2013 Весело

    [quote#39:"dedoliben"]Да се узаконят със еднократен акт и после контрол и пак контрол.[/quote]
    После престрояване по стандарт за тяхна си сметка... и в подходящ парцел. Може да си запазят партидните номера на тока и водата.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  76. 77 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#76] от "gost22":

    Кой е най подходящия модел за интегриране на циганите(или трябва да използваме австралийския модел за аборигените).
    Каквито и модели да приложим,основата на престъпнсотта и циганската култура(секс с деца,просия,джебчийсвто и подобни) са основно заради гетата(целокупна маса на едно място,която прави,каквото си иска)-Не ли е основния проблем гетата,и ако искат да бъдат интегрирани,гетата трябва да бъдат разрушени.

  77. 78 Профил на Starec
    Starec
    Рейтинг: 740 Весело

    Да пиша и аз. Около блока се върти много симпатичен циганин. Понякога изпросва 2 лв. за хляб, понякога 10 лв. за да изчисти нещо. Една пролет ме трогна - шерката му на 13 г. не можела да излезе от къщи, щото нямала обувки. Разтърсихме се с жена ми - подарихме 3 стари чифта - едва не ми целуна ръка и се засрамих. Имал 5 деца. Питах, що бре - аз едва отгледах и изучих едно.
    Ми - така сме ние циганите....
    Та - трябва да се научат - децата не са касичка за социални, а отговорност - пред тях си и пред света. Ама не щат - това били "културни особености" според циганозащитниците.
    Ако им се определят парцели - хайде да са безплатни, запуснати селски къщи с дворове - да въдят живинка и зеленчуци, законови улеснения и пр. И - бой и бърз съд за всяка беля - само за едно поколение ще се научат да живеят по нашите "културни особености". Иначе - ще ни ходат по главите още векове.
    Та - браво на смелите кметове - бой и съд. Така са ни научили още Крум, Омуртаг, Симеон, Борис и пр. Само комунистите ни развратиха, но и те вече си отиват.
    Амин.

    Поздрави
  78. 79 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2013 Неутрално

    До коментар [#77] от "kapitalcho":
    Гетата са следствие. Ако живота по законите на мешерето няма бъдеще, то и гетата ще се самоунищожат. Значи работещо правораздаване му е майката и бащата. Интересното е, че точно това работещо законодателство ще оправи бизнесклимата, което ще отвори необходимите работни места в държавата. Като начало е достатъчно избирателната активност да надхвърли 65% в няколко поредни избори. А за това е достатъчно, да имаме възможност да гласуваме по пощата.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  79. 80 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 1057 Неутрално

    За тази паплач важат ли законите в тази страна? Откъде накъде се ползват със специални привилегии? Може би защото са дежурен електорат за партиите? Либерастите ни наложиха такава вредна толерантност към циганите, че нищо добро от това не може да се очаква.

  80. 81 Профил на XYplorer
    XYplorer
    Рейтинг: 217 Весело

    До коментар [#31] от "unendlich":
    Това твоето е аргумент от типа: Има хора които убиват и им се разминава, защо и аз да не убия някой и да ми се размине.

    Somnus est imago mortis
  81. 82 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#79] от "gost22":

    С първата част съм съгласен,с втората част не толкова.
    Икономиката ще се оправи с пълна либералицазия във всички сектори(минимални лицензи,минимални изисквания-само най необходимите) плюс ниски данъци плюс ваучарна система в образованието( заплащане срямо резултатите ..........и не само там) плюс бързо и ефикасно правосъдие.
    Правосъдието няма да ти помогне доста ако:
    -системата ти е мудна
    -Имаш регулации,регулации и пак рецулации
    -Неефективна образователна система
    -Толериране на монополите
    -Високи данъци
    П.С
    А как да с е процедира с жилиащата за циганите
    -повечето от тях са незаконни-събараряме ги........................но къде ще отидат да живеят
    Тука идеи имаш ли ?

  82. 83 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1215 Неутрално

    Голяма полемика и всички сте прави.
    Не съм съгласен да се събарят жилищата на хора,били те цигани,които живеят в тях години,дооформяли са ги,мебелирали и оборудвали с уреди според нуждите си,раждали и отглеждали в тях децата си.
    Виновни са тези,които са разрешавали незаконно строителство или са си затваряли очите,поради някакви силни и важни"аргументи"или стимули.

  83. 84 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2013 Неутрално

    [quote#82:"kapitalcho"]А как да с е процедира с жилиащата за циганите
    -повечето от тях са незаконни-събараряме ги........................но къде ще отидат да живеят
    Тука идеи имаш ли ?[/quote]
    Ще отидат, където отиват да живеят всички останали граждани на България, независимо от етническият им произход. Под наем, с ипотека. Дори престоя в общинското жилище трябва да се обвърже с успеха на децата в семейството, а достъпа до жилището да е задължително през портиери. Така де, като ще се помага социално, да се помага, а не просто да се усвояват едни пари.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  84. 85 Профил на pinkpearl
    pinkpearl
    Рейтинг: 471 Неутрално

    [quote#47:"mapto"]Хаха, кога ли на някой от етническото българско мнозинство би му хрумнало да се застъпи за друг? Всъщност има такива хора, но тях ги наричат протестъри, соросоиди, десни либерали... абе загубена работа.[/quote]

    Ша прощаваш, ама протестърите и соросоидите непрекъснато се застъпват за циганите, турците, имигрантите и пр. Не ги натапяй, че не си вършат работата.

  85. 86 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#84] от "gost22":

    Т.е ти си срещу всяка помощ за жилище защото:
    -дискриминираш честни дънъкоплатци
    -Доказоно са неефиктивни
    (Най вероятно и двете).
    А акво да се први със законите такива-Столипиново,филиповци-да там са узаконени......................но как да се разби гетото/огромното струпване на една маса,заради което са толкова нагли и придобиват голямо самочуствие.

  86. 87 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2013 Неутрално

    До коментар [#86] от "kapitalcho":

    Щом са законни да си живеят. А за гетата съм обяснил — има ги, където закона се прилага полвинчато и само за някои. Приложи закона 1:1 за всички граждани, и няма да имаш гета. Ако просто ги разрушиш ще се появят няколко гета, защото системата "гето" си остава, просто територията се сменя. Почни от прилагането на закона и другото ще се намести.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  87. 88 Профил на step_by
    step_by
    Рейтинг: 507 Неутрално

    [quote#1:"Един телефонист в окопа"]Някои се борят за законност и морал,а други за повече беззаконност[/quote]


    ...... , за законност и морал .... ДА , но на време , за да не се стига до ескалиране на ситуацията !

    А .... , щом държавата равнодушно е мълчала до сега , нека носи последиците от това !

    ...... а аз лично мисля, че срещу циганите и всичко свързано с тях , се води провокативна /както подмолна така и явна /пропаганда, всявайки омраза в гражданите и настройвайки негативно българския етнос .

    .... never say never ..... !
  88. 89 Профил на 65vesso
    65vesso
    Рейтинг: 456 Неутрално

    САЩ - еталона за демокрация и днес държат индианците, които отказват да се социализират в резервати. Като не иска да спазва законите, ограждаш му едно място, даваш му семена за посев и го оставяш да се оправя по собствените си обичаи и нрави.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK