Десет на сто от асансьорите в страната били неизправни

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (48)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 1046 Весело

    Какво значи 10% неизправни асансьори?

    Това е мнооого общо понятие. Неизправност може да е едно не работещо копче в кабината, а може да е и протрито въже или дефектна защита от пропадане.

  2. 2 Профил на Blaster _
    Blaster _
    Рейтинг: 524 Разстроено

    По-скоро 10% са изправни.

  3. 3 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1082 Неутрално

    Да приемем, че е вярно.
    Кой и защо спи, и не прави нищо по въпроса?

  4. 4 Профил на malart
    malart
    Рейтинг: 691 Неутрално

    Значи пак старата история - безхаберие, безнаказаност, липса на отговорност и все нашите си до болка познати черти. Отдавна говоря за нужността на вендетата, като алтернатива на липсата на правила и контрол по спазването им. Като има няколко ефективно изпънени акта на вендета, тогава може пък и някой да се размърда.

    malart.blog.bg
  5. 5 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 982 Неутрално

    Добре де, въжетата - въжета.
    Точно за такива случаи всеки асансьор има спирачка, която блокира пропадането.
    Имало ли е в този и ако е имало все пак , защо не е сработила?

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  6. 6 Профил на Майндърбайндър
    Майндърбайндър
    Рейтинг: 840 Неутрално

    Асансьорите,които нямат технически преглед съгласно чл.24,ал.1,т.2 от НБЕТНА се спират от движение.Не е толкова сложно и може без питане в Брюксел.

    СЛЕД ГЕРБ, ДЕЗИНФЕКЦИЯ НА ЦЯЛАТА ДЪРЖАВА.
  7. 7 Профил на Γαλλα
    Γαλλα
    Рейтинг: 1441 Любопитно

    Изказването на този синекурец, много ми напомня на Гузен, негонен бяга...

    Писна ми от цирк, на път съм да умрЪ от смях...
  8. 8 Профил на ЗаНиЗа
    ЗаНиЗа
    Рейтинг: 2605 Неутрално

    "Ако един асансьор се поддържа редовно и правилно, той може да работи дълги години..." - така е с всичко, само че бързата работа винаги е била срам за "майстора". Гони се печалбата, а професионалистите са малко, не само защото законите не ги защитават.

    Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
  9. 9 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 717 Неутрално

    Според мен процентът на неизправните и потенциално опасните асансьори в България е далеч по-висок,тъи като прегледите се правят повърхностно,а и живущите не спазват правилата за ползване - претоварват ги,пренасят тежки товари-строителни и други,дори някои хора си позволяват да пушат в кабината.

    Tony
  10. 10 Профил на n1984
    n1984
    Рейтинг: 294 Гневно

    "Той също смята, че има нужда от законови промени, за да се въведе ред в този контрол."

    Не разбирам ТРИ НЕЩА:

    1. "Десет на сто от асансьорите в страната били неизправни" - НЯМА ЛИ ВЕЧЕ СЪЩЕСТВУВАЩИ ЗАКОНИ ЗА ТОВА?!

    2. "Според него прегледите се извършват като тези на автомобилите - фиктивно." - НЯМА ЛИ ВЕЧЕ СЪЩЕСТВУВАЩИ ЗАКОНИ ЗА ТОВА?!

    3. "...надзорната и ремонтиращата фирма са работели в комбина и са излъгали жителите на блока като са им взели парите, но е извършен некачествен ремонт." - НЯМА ЛИ ВЕЧЕ СЪЩЕСТВУВАЩИ ЗАКОНИ ЗА ТОВА?!

    ОМРЪЗНА МИ ОТ МАЛОУМНИ ОПРАВДАНИЯ. ИСКАМ ПЕРСОНАЛНА ОТГОВОРНОСТ!!!

  11. 11 Профил на Чимиджимичамиджоми
    Чимиджимичамиджоми
    Рейтинг: 1147 Неутрално

    "Той посочи, че в страните от ЕС практиката не е такава и едва 2-3 фирми във всяка страна се занимават с тази дейност. "Цялото ни законодателство е насочено към осигуряване на заетост в тези 2 000 фирми, а не на безопасност", обясни той."

    Поредният малоумник, който йзползвайки човешкото нещастие, настоява за монопол, най-вероятно на брат си и шурей си. Аман от комунистически мозъци не нахранили се...

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  12. 12 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 982 Любопитно

    До коментар [#9] от "Free person":

    И как точно пушенето в асансьора го прави неизправен, моля? Иначе за другите неща си прав

    [quote#9:"Free person"]Според мен процентът на неизправните и потенциално опасните асансьори в България е далеч по-висок,тъи като прегледите се правят повърхностно,а и живущите не спазват правилата за ползване - претоварват ги,пренасят тежки товари-строителни и други,дори някои хора си позволяват да пушат в кабината. [/quote]

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  13. 13 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 982 Неутрално

    [quote#5:"qwertqwert"]Точно за такива случаи всеки асансьор има спирачка, която блокира пропадането.
    Имало ли е в този и ако е имало все пак , защо не е сработила? [/quote]
    Такава спирачка има във ВСЕКИ асансьор! Ама и това си е механично утройство, в което има постоянно движещи се части, и ввинаги напрегната пружина, освобождавана от едно щифтче. И всичко това иска ПРАВИЛНА поддръжка
    До коментар [#5] от "qwertqwert":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  14. 14 Профил на SeoKungFu
    SeoKungFu
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Откакто циркулират тези новини, вече или се возя нащрек или бича пеша

    ╠╩╦═╬♥∩♥{(::○::SeoKungFu::○:::)}♥∩♥╬═╦╩∞
  15. 15 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 2802 Гневно

    10% били опасни! И какво чакат? Да изпопадат?

  16. 16 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 2802 Неутрално

    До коментар [#14] от "SeoKungFu":

    Винаги, когато мога, избягвам асансьорите.Полезно е за живота и здравето.

  17. 17 Профил на Цензуриран от антибългари.
    Цензуриран от антибългари.
    Рейтинг: 524 Любопитно

    "Асансьорите в България са около 120 000,..." и кога успяхте да ги проверите всичките и да определите, че 10% са опасни ?

  18. 18 Профил на Питър Паркър
    Питър Паркър
    Рейтинг: 480 Неутрално

    По стълбите! Това е най-безопасния вариант.. Лошото е,когато трудноподвижни хора са принудени да изкачват 8-9 етажа например,но все пак е по-безопасно..

  19. 19 Профил на Чимиджимичамиджоми
    Чимиджимичамиджоми
    Рейтинг: 1147 Неутрално

    До коментар [#18] от "mr.Stoianov":

    Стига бе, човек! Не мисля, че за болен от исхемична болест е по-безопасно да се качва по стълбите. Стотици пъти по-опасно е!

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  20. 20 Профил на navy
    navy
    Рейтинг: 925 Неутрално

    Проблемите са много , но реално се свеждат до един най-важен и той е ,че никой не спазва съществуващите наредби. А те съществуват.
    Изказванията са на заинтересовани лица единия от които е производител на асансьори,другия е вносител ,а третия държи папкането от проверките и подържането на асансьорите да се прави от 2 , или 4 фирми.
    Оттам и тоя зор едва ли не принудително да се сменят всички асансьори и едва ли не принудително да се усвоят евросредства с или без кандидатстване по програми.Трети или четвърти път слушам и гледам единия.Позинал е за пари.
    А асансьорът е едно сравнително просто подемно съоръжение на което ако се проверяват и поддържат в изправност всички механизми ,детайли и осигуряващи устройства може да бъде вечен.

    Шлосер от ВМЕИ "Ленин" ТМММ - 8-ми разряд
  21. 21 Профил на pipon
    pipon
    Рейтинг: 459 Неутрално

    Трябва , ще и тн., все такива имагинерни простотии В случая асансьора е бил нов Одрали са хората с 16000-20000 хил лева и резултатът е налице Виновни няма , актът за фирмата е 500 лв Бравос ,еваларка Какви въжета сложихте бре муньовци от турските ли или не притегнахте добре болтовете , които държат въжетата с планка Защо не сработи спирачния механизъм (гравитационната спирачка) ??? Сега ще ви кажа защо ,защото когато накарате техника (при годишната проверка) да тестват аварийната спирачка ( това означава да се пусне кабината да пропада свободно или с много по голяма скорост от нормалната) почват едни увъртания ,убеждения и мрънкания , че всичко е наред и всичко работи и е идеално и нямало нужда Нито една фирма не тества на практика гравитационната спирачка ,която заклинва челюсти в релсите водачи , ако кабината почне да пропада с по голяма скорост от нормалната Всичко е формално ,само на хартия и лапкане на абонамент , парички Мафия , например фирма обслужва абонаментно 10000 хил асансьора , на месец таксата е 30-40 лева , това прави между 300000 и 400000 хил лв на месец печалба , т .е много добра ! Но насреща няма никаква отговорност -боли ги фара

  22. 22 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1305 Неутрално

    И много повече опасни.

  23. 23 Профил на drumbass
    drumbass
    Рейтинг: 237 Неутрално

    какво общо има броят фирми с всичко?

    единствено важно е контролът и по-скоро масовата липса на такъв и последващото заобикаляне/игнориране на правилата. А контрол се постига много лесно:

    - стриктно лицензиране/сертифициране на фирмите и техниците (оборудване, компетентност, капацитет).
    - екип от държавни инспектори контрольори редовно (ежедневно) инспектират на случаен принцип асансьори на всички фирми и сгради и при откриване на проблем, фирмата и техника биват санкционирани, а при систематични нарушения и некомпетентност забрана за изпълняване на подобна дейност.
    - при инцидент по вина на служител/фирма, наказателна отговорност за убийство (наред с гражданската и административната).

    Тази схема между впрочем е универсална и може да се прилага като контролен механизъм и в други сфери (таксита, превозвачи, технически прегледи, различни уреди и съоръжения и т.н.).

    Но в България поддръжка и контрол (от там и качество) са непознати термини.

  24. 24 Профил на yado_san
    yado_san
    Рейтинг: 466 Неутрално

    "Системният проблем според шефа на Агенцията за метрологичен надзор е в прекалено големия брой фирми, което води до влошено качество на услугите."

    Този безценен кадър да не е завършил Икономика на комунизЪма?

  25. 25 Профил на marker
    marker
    Рейтинг: 754 Гневно

    Стефан Цанков трябва да бъде незабавно уволнен, а не да му се дава трибуна.
    Първо, той е в конфликт на интереси, защото баща му има фирма за сервиз на асансьори.
    Второ, преди по-малко от месец уволни дългогодишен директор на дирекция в ДАМТН едва ли не на следващия ден, след като същият директор състави акт за нарушение на фирмата на баща му.
    И трето, Цанков е политическо назначение на кабинета Орешарски и освен от асансьори (вижда се колко и там разбира), от технически надзор и метрология хал хабер си няма.

  26. 26 Профил на SeoKungFu
    SeoKungFu
    Рейтинг: 753 Неутрално

    До коментар [#16] от "Един телефонист в окопа":

    И аз обичам много да се движа, но са си бая етажите в сградата тук...

    ╠╩╦═╬♥∩♥{(::○::SeoKungFu::○:::)}♥∩♥╬═╦╩∞
  27. 27 Профил на chr81
    chr81
    Рейтинг: 466 Неутрално

    А къде е държавата да наложи контрол в сектора и да ги спре преди да паднат още асансьори, което е въпрос на време? А, забравих. Държавата ни я няма. Откраднаха ни я всички знайни и незнайни крадци (управляващи и политици), съюзници (САЩ и НАТО) и съмишленици (от ЕС естествено). Разбира се, нашата глупост просто помогна това да се случи бързо и срочно - само 25 години.

  28. 28 Профил на chr81
    chr81
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#26] от "SeoKungFu":
    Ами кръстиш се всеки път и се качваш. Като излезеш от кабината правиш един курбан и си палиш задължително свещ в църквата. А във вашия блок можете да давате по 1 бутилка пърцуца на асансьорния техник с надеждата да сте по-специални и да си върши по-съвестно работата. Така няма да имаш проблеми.

  29. 29 Профил на brahms
    brahms
    Рейтинг: 409 Гневно

    Едва ли са само 10%!!! Как го разбраха от вчера за днес само не е ясно?!

  30. 30 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1543 Неутрално

    "Скъсалото се въже е било поставено преди една година, но въпреки това вече се е износило."

    Нормано ли е това?!

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  31. 31 Профил на In my world
    In my world
    Рейтинг: 638 Неутрално

    аз казвам ,че 30 % от асансьорите са много зле и трябва да се вземат мерки

    In many wars between the CIVILIZED MAN and the SAVEGE.Support Civilized man defeat the terror(islam)
  32. 32 Профил на prophecy
    prophecy
    Рейтинг: 237 Неутрално

    "НАРЕДБА ЗА БЕЗОПАСНАТА ЕКСПЛОАТАЦИЯ И ТЕХНИЧЕСКИЯ НАДЗОР НА АСАНСЬОРИ" В сила от 12.05.2003 г. Приета с ПМС № 75 от 01.04.2003 г., посл.изм. и доп. ДВ. бр.27 от 25 Март 2014г. "Чл. 9. (1) Лицата, които поддържат асансьори, са длъжни: (...) (2) (Доп. - ДВ, бр. 18 от 2011 г., в сила от 02.04.2011 г., изм. и доп. - ДВ, бр. 27 от 2014 г.) Функционалните проверки и техническото обслужване на асансьорите се извършват в срокове и по ред, определени в инструкциите на производителя. Ако в инструкцията не е определен срок за функционалните проверки, те се извършват най-малко веднъж на 10 дни."

    ОТВРАТИТЕЛНОТО Е, че НЯМА изискване тези "проверки" през 10 дни да се заверяват от СОБСТВЕНИКА на асансьора - т.е. страната по Договора с поддържащата фирма (или от определено от него лице-съсобственик) !!! и предвиденото по Наредбата се превръща в една имитация, както си е всъщност.

  33. 33 Профил на prophecy
    prophecy
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Предлагам "Универсална рецепта за ползване на стари асансьори" (нашият е от 1976) - досегашните балъци (аз съм бил един от тях за около 20 години, живея на последен етаж в ЕЖБ!), подписали Договорите за поддръжка и надзор, си плюят в пазвата против уроки и се отказват едностранно от подписите си в тия договори - в смисъл, че не желаят повече да "играят" упълномощени от останалите ползватели на асансьора заради собственото им спокойствие! ВСЕ НЕЩО ЩЕ СЕ ПРОМЕНИ, УВЕРЯВАМ ВИ.

  34. 34 Профил на prophecy
    prophecy
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Предлагам "Универсална рецепта за ползване на стари асансьори" (нашият е от 1976) - досегашните балъци (аз съм бил един от тях за около 20 години, живея на последен етаж в ЕЖБ!), подписали Договорите за поддръжка и надзор, си плюят в пазвата против уроки и се отказват едностранно от подписите си в тия договори - в смисъл, че не желаят повече да "играят" упълномощени от останалите ползватели на асансьора заради собственото им спокойствие! ВСЕ НЕЩО ЩЕ СЕ ПРОМЕНИ, УВЕРЯВАМ ВИ.

  35. 35 Профил на Ridiculous Върнете стария сайт!
    Ridiculous Върнете стария сайт!
    Рейтинг: 828 Неутрално

    До коментар [#10] от "n1984":

    За съжаление законите не поддържат асансьори. Ако професионалистите нямат усета, че от тях зависи човешки живот и работата им е важна, писането на закони не помага.

    А пък да развиеш в един професионалист подобен усет струва къртовска работа - в отгреждането му, в училището, от пърия му клас, до техникума, университета или каквото там е учил човека. Това е много посметеност, от много хора, на много места.

  36. 36 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 574 Неутрално

    има хидравлични асансьори при които хидревалика задвичва кабината и при авария или спиране на тока кабината слиза до първия етаж и пьтниците слизат невредими
    това с вьжетата е остаряла технология

  37. 37 Профил на sto67nes
    sto67nes
    Рейтинг: 1386 Неутрално

    [quote#2:"Blaster _"]По-скоро 10% са изправни.[/quote]
    ++++++++++++++++

    Не питай управника,защо е простак,попитай себе си,защо е управник!
  38. 38 Профил на Питър Паркър
    Питър Паркър
    Рейтинг: 480 Неутрално

    До коментар [#19] от "Чимиджимичамиджоми":

    Ами ако асансьора му е от 10-те %,тогава какво прави? Трябва да си стои в апартамента и да не мърда...

  39. 39 Профил на arabadm
    arabadm
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#36] от "dearblue": Хидравлиците
    са също с въжета. Абсолютно същите са по опастност.
    Още по лошо - нови са , а новите асансьори са в пъти
    по некачествени от старите.
    Асансьорите са бизнес. Частен. Гледа да се спечели.
    Къде от надници на необучен ,нов персонал, къде
    от части .... кои части може да си направим сами
    ,кои можем да позаварим или да боядисаме..

  40. 40 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 574 Неутрално

    много асансьори са копие на шиндлер след воината комунистите правят завод за асансьори бьлгарско производство за да строят високи панелни сгради които сгради са като асансьорите

  41. 41 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 638 Неутрално

    Наскоро приятел ходил до Женева ми каза че, е видял с очите си, как режат за скрап годен ски лифт и го заменят с нов. На лифта му нямало абсолютно нищо. Просто вече бил на 30 години. Хората се притесняват от умора на метала и го сменят. На последващи въпроси, защо не му сменят само въжетата и кабинките, както биха направили в България, му били отговорено че има някаква, макар и малка вероятност, да се счупи или откърти някоя метална колона, затова се подсигуряват хората и подменят абсолютно всичко. Оказва се че, ако не дай си боже стане инцидент със загинали, собственика на лифта ще плати за обещетения много повече, отколкото е цената на лифта. Та там са го измислили хората и си държат на сигурността. Като става въпрос по-скоро за манталитет, а не само за пари.

  42. 42 Профил на didi_56
    didi_56
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До komutator и другите
    "Оказва се че, ако не дай си боже стане инцидент със загинали, собственика на лифта ще плати за обещетения много повече, отколкото е цената на лифта"
    Много точно, приятелю!
    Тук е заровено кучето.
    В България човешкият живот почти нищо не струва. Затова никой не иска да прави разходи за качество. Ако загине някой, ще заплати 10-20 хил.лв. А печелят стотици хил. на месец.
    Нека въведат Милиони глоба за човешки живот и нещата ще изглеждат по друг начин.

    Абсолютно същият проблем е и с Бедствията, Наводненията. Никой не иска да харчи пари за Превантивен контрол, защото е по-скъп от човешкия Живот.


    Тук трябва да се направят две неща.
    Първо, ясна отговорност за всяко нещо и действие.
    Второ, Процедури, стандарти,предписания,
    които да гарантират безопасност
    Трето, големи парични и др.санкции, ако не се спазват процедурите


    Покрай наводнението във Варна имаше едно интервю с т.нар Човек-Паяк. Българин от Канада, Спасител. Каза невероятни неща. Частник е. Има фирма за реагиране при бедствия и аварии. С много съвременна техника. Получава много пари, но има и огромна отговорност. Буквално каза, ако закъснееш дори няколко секунди, може да загине човек и носиш отговорност, щом си сключил Договор за спасяване и получаваш пари за това.


  43. 43 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2590 Неутрално

    “- съобщи в сутрешния блок на БНТ Стефан Цанков, председател на Държавната агенция за метрологичен и технически надзор.”

    В рамките на двайсетина минути г-н Цанков се появи и в студиото Нова Телевизия. Същисах се, колко отзивчив човек се оказва!

    I Want To Believe
  44. 44 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4360 Неутрално

    Доста висок процент!Но има логика,защото асансьорите масово са стари,а поддръжката не е добра и е спорадична!

  45. 45 Профил на Стефан Узунов
    Стефан Узунов
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#3] от "deymus":

    Аз и ти.

  46. 46 Профил на goblenka
    goblenka
    Рейтинг: 696 Неутрално

    Мисля, че са повече! Много време мина от мощното строителство на ведомствени и общински жилища, на обществени високи сгради. Новото строителство, при което са монтирани нови асансьори е малко! Обновените сгради - също.

    goblenka
  47. 47 Профил на NIKE
    NIKE
    Рейтинг: 524 Неутрално

    "Около 10 на сто от асансьорите в страната са неизправни, съобщи в сутрешния блок на БНТ Стефан Цанков, председател на Държавната агенция за метрологичен и технически надзор."

    Отново "замитане" на проблема!!!

    Ако аз напиша тези глупости добре.
    Не е ли работа на този човек и стотиците му подчинени да контролират и да имаме здрави асансьори.
    За какво тога получават заплати?????Да ги закриват!!!
    Ние гражданите сами ще си контролираме техниката.

    Има само един ВАЖЕН въпрос ??? защо аварийната спирачка не е задействала?!?
    Въже може да се скъса , двигателя да изгори или елекртрониката да се повреди.... затова има аварийна спирачка.
    ЗАТВОР ЗА ВИНОВНИТЕ!

  48. 48 Профил на klati_mi_se
    klati_mi_se
    Рейтинг: 237 Неутрално

    У нас е така!

    Типична "българска (циганска) работа".
    Близкоизточен мързел, осъдителна липса на контрол, гледане на работата със СРАМ, ДОСАДА и ОТВРАЩЕНИЕ, денонощно търсене на начини за ЛЕСНО И БЪРЗО ЗАБОГАТЯВАНЕ, непрекъснато оплакване от живота, прехвърляне вината на други. Секс, алкохол. чалга и прогресивно затъпяване. ДЕЙСТВАМЕ САМО АКО СТАНЕ АВАРИЯ И НИКОГА НЯМА ВИНОВНИ.

    Жаждата за печалби в страната е добила неизмерими граници и никой не се интересува за живота на хората които носят последствията. Срам и позор за всички защото всички работим така както не трябва а искаме права и защита но не даваме това което трябва от нас.


    Разпаднатата държава е опасна за нашето здраве и живот, за живота и на нашите деца и близки!!!!!!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK