С пари от Европа и заем от ЕИБ магистрала "Хемус" може да е готова до 2022 година

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (63)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Враждебен дух от яката вяра
    Враждебен дух от яката вяра
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Дай Боже.

  2. 2 Профил на Karla Hanneman
    Karla Hanneman
    Рейтинг: 932 Весело

    Обърнали сме го на хумор , сатира и забава май

    Виолетовите боклуци са по-големи боклуци от червените боклуци , на които служат! Гъз е тяхното знаме!
  3. 3 Профил на pp90
    pp90
    Рейтинг: 213 Весело

    ХАХАХАхаХАхаха, плача...

  4. 4 Профил на kesh
    kesh
    Рейтинг: 1389 Неутрално

    а струма кога......????!!!!.....

    България .....!!!!!.... на ТРИ .....ПИТИЕТААА......!!!!...
  5. 5 Профил на today
    today
    Рейтинг: 844 Неутрално

    Ако не беше ЕС все още нямаше да имаме нито една завършена магистрала.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  6. 6 Профил на Присмехулник
    Присмехулник
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Звучи оптимистично, ей го къде е...

    Hang on tightly, let go lightly
  7. 7 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1190 Весело

    Може бе.Що да не може.Прасчо:
    - Знаеш ли, Пух. Мислех си…
    - Това е добър навик, Прасчо! - прекъсва го Мечо Пух.Мислете бе,стига с този алкохолен ентусиазъм.

  8. 8 Профил на plamenss
    plamenss
    Рейтинг: 917 Неутрално

    Незнам защо, но като чета такива заглавия и респективно статии направо ми се реве. Някой неща цели поколения немогат да ги видят завършени, нямам думи...

  9. 9 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4242 Неутрално

    До коментар [#1] от "Враждебен дух от яката вяра":
    ++++++++++++++++++++++++
    Дано да доживеем за седем-осем години тази магистрала да стане!

  10. 10 Профил на Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Рейтинг: 998 Неутрално

    Изритахме камуняките и фондовете се отпушиха и инфраструктурните проекти се задвижиха...

    Няма шики-мики.
  11. 11 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1511 Неутрално

    Най-натоварената не-магистрална отсечка не е по трасето на Хемус или Струма, а в участъка Бяла - Русе. Но у нас магистрала се строи само ако минава през София.

    А двата милиарда дато искат да ги дадат за жп линията София - Видин е топ кандидат за най-лоша (и най-скъпа) шега. С една трета от тази сума могат да ъпгрейднат жп линията София - Пловдив, така, че пътуването между двата града да стане под 1 час.

  12. 12 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1880 Любопитно

    ""С пари от Европа и заем от ЕИБ магистрала "Хемус" може да е готова до 2022 година"" ..,, -Па добре, че не е 2222 година ! -С какви темпове само напредваме ?!? -А какви надежди бяха като падна комунизма ?!? --И що народ вярваше, че с влизането ни в "евросъюза" и тук ще настъпи просперитет !

  13. 13 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Абе често пътувам Варна - София и все си мисля, че не е нужна никаква магистрала, а по-добър път само и обходни пътища през градовете по трасето. Основният трафик е Румъния - Русе - Шумен - Варна и надолу, а откъм София е Румъния - Плевен - Ябланица - София. Туристическите и товарните превози са по тези направления.

    Ябланица - Шумен е много често пуст път. Дори съм пътувал в дъждовно следобедно есенно време и съм срещнал 10-20 коли за цялото това трасе, ако изключим преминаваните градове. Логично е , защото по тази линия пътуват само българи между съответните градове. Не трябва магистрала да се прокарва ей така, за да има симетрия на картата.

    Магистрала Черно Море е много по-натоварена в определени месеци.

  14. 14 Профил на Karla Hanneman
    Karla Hanneman
    Рейтинг: 932 Неутрално

    До коментар [#12] от "vagabond66":

    Напомням ти , че "асфалта не се яде" , а Борисов е "тиква" и ленторезач...

    Виолетовите боклуци са по-големи боклуци от червените боклуци , на които служат! Гъз е тяхното знаме!
  15. 15 Профил на Десен екстремист
    Десен екстремист
    Рейтинг: 983 Неутрално

    Хеопсовата пирамида ли ще строим?

    "Много съм във час! Осем години праим бюджети."- ББ ;)
  16. 16 Профил на Freedom of Speech
    Freedom of Speech
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Пътувам по тази магистрала всяка седмица от над 15 години - не помня да съм минал някога оттам и да не се е ремонтирало нещо.

    Езикът е машина и не бива да се допуска пружините й да скърцат.
  17. 17 Профил на biss Mark
    biss Mark
    Рейтинг: 1460 Разстроено

    Сега взимаме заем за да построим магистралите. След 1-2 години като се изпочупят ще взимаме заем за ремонти.
    И после нека някой пак твърди, магистралите са по-важни от справедливостта и устойчивото развитие.

    Все едно със заплата 1200 лв. да си вземеш на лизинг кола и лизинга да ти струва 500-600 лв. на месец. И още при първия данък, застраховка или ремонт да се озъбиш. Колата пак е застрахована, но магистралите не са застрховани срещу идиотско изпълнение или фиктивна поддръжка.

    Crede quod habes, et habes. Sed etiam melior, puto.
  18. 18 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 2240 Весело

    До коментар [#13] от "Дундурук":

    Коя е тази магистрала Черно Море, да не визираш няколкото километра от аспарухов мост до отбивката за Боровец?

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  19. 19 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1034 Весело

    До коментар [#15] от "РБ шапчица":

    +++


    Мислим колко може да краднем

  20. 20 Профил на Karla Hanneman
    Karla Hanneman
    Рейтинг: 932 Любопитно

    [quote#17:"biss Mark"]после нека някой пак твърди, магистралите са по-важни от справедливостта и устойчивото развитие[/quote]

    Кой твърди такова нещо?

    Виолетовите боклуци са по-големи боклуци от червените боклуци , на които служат! Гъз е тяхното знаме!
  21. 21 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Кво стана, да не проядохме асфалт
    Жив и здрав да е Бокича, че поне една успя да завърши.

  22. 22 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1937 Весело

    [quote#15:"РБ шапчица"]Хеопсовата пирамида ли ще строим[/quote]

    аааайде сега, какво са 48 години на фона на вечността

    https://scontent-b-vie.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/l/t1.0-9/p180x540/10687025_10204425908504469_4249524314576489626_n.jpg?oh=493068ea375d3249b48a45e01a0568b7&oe=5489AEE2

  23. 23 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 367 Неутрално

    [quote#18:"Consumer"]Коя е тази магистрала Черно Море, да не [/quote]

    Същата, ама и от Бургас до Сарафово е начената толкова километра. Така си се казва - Черно море. Като Хемус - и той е наченат от двете страни по 100км, ама си има име.

  24. 24 Профил на Karla Hanneman
    Karla Hanneman
    Рейтинг: 932 Весело

    До коментар [#22] от "extraCACA":

    Е , щом я е почнал байтошо , начи който я завърши е тошовист!

    Виолетовите боклуци са по-големи боклуци от червените боклуци , на които служат! Гъз е тяхното знаме!
  25. 25 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 482 Неутрално

    Това е подигравка. Спрете да лъжете хората.
    Нагли клептократи, възмездие има.

  26. 26 Профил на Десен екстремист
    Десен екстремист
    Рейтинг: 983 Неутрално

    До коментар [#22] от "extraCACA":

    Ти ме уби! 1974?

    Ама пък какви туристи може да дойдат да гледат руините 2032, а? Нещо като го свършат и резнат лентата, е дошло време да почне ремонта.

    "Много съм във час! Осем години праим бюджети."- ББ ;)
  27. 27 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1071 Весело

    А Бургас Варна кога бе ... или щом не е от София или за София ... кучета го яли ))

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  28. 28 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 717 Неутрално

    От ВТ до Белокопитово ще е същото като от Стара Загора до Карнобат. Пусто в 10 от 12-те месеца през годината.
    Ако Хемус завие по естествененото си и логично продължение до Русе, ще се гръмнат едновременйо 2 заека.
    1. Няма нужда от никакъв заем!
    2. Построява се Русе - Бяла, който си е най-натоварения целогодишно път, а не само през отпускарските месеци.

  29. 29 Профил на ikar_01
    ikar_01
    Рейтинг: 475 Неутрално

    До коментар [#13] от "Дундурук":

    Ами пробвайте да минете по пътя София - Плевен - Бяла - Русе. Преди /на 10 км./ Бяла трафика откъм София се събира с трафика от посока Свиленград - Търново - Русе. Става красиво! Да не говорим, че шофьорите на ТИР-ове разчитат, че колите им са огромни и могат да вилнеят както си искат. Затова и има много катастрофи от Сиври Тепе до моста при Бяла. През 200-300 метра има предупреждение написано на български и на английски език за минаване на по-ниска предавка и намаляване на скоростта заради кръгово движение, ама кой да чете!? Важното е да препускат, докато нахлуят в кръговото и после: "Олеле!".

  30. 30 Профил на Karla Hanneman
    Karla Hanneman
    Рейтинг: 932 Весело

    [quote#27:"ь"]А Бургас Варна кога бе[/quote]

    Аз па искам да ми направят Горублене - Самоков , че имам къща на Пасарел и ходя до Самоков за картофи и агне.

    Виолетовите боклуци са по-големи боклуци от червените боклуци , на които служат! Гъз е тяхното знаме!
  31. 31 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 2412 Неутрално

    С пари от Европа може да стане в 3022 г.

    Judjuk
  32. 32 Профил на accidental
    accidental
    Рейтинг: 649 Неутрално

    2022 за Хемус, м/у Ябланица и Търговище има няма 200км,
    в момента са около 3ч, ако се спести 1ч,
    с удоволствие бих платил 10лв за да си го спестя. Дайте я на концесия

  33. 33 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1937 Весело

    [quote#26:"РБ шапчица"]Нещо като го свършат и резнат лентата, е дошло време да почне ремонта. [/quote]

    така си му е реда... его-на Дунав мост - всяка година с нов асфалт

  34. 34 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Хърватите със собствени средства по-бързо строят магистрали. И са по-качествени от българските. Катастрофа в България с автомагистралите: струват повече и по-некачествени

    Es muß Geld fließen!
  35. 35 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1937 Весело

    [quote#26:"РБ шапчица"]резнат лентата[/quote]

    Боцко ся кат спичели изборите навръх годишнината шей резне една лентичка за 40-тия юбилей... двоен повод де вика другаря Драганов

  36. 36 Профил на biggerbetter
    biggerbetter
    Рейтинг: 264 Весело

    [quote#8:"plamenss"]Незнам защо, но като чета такива заглавия и респективно статии направо ми се реве. Някой неща цели поколения немогат да ги видят завършени, нямам думи...[/quote]
    Ъхъ, бил съм на десетина години: "Аде бе, таткооо, кога е магистралата, аде бее..." И то щото да видя 100 км/ч жигулата. След 35 години чувам, че стигнала вече до Шумен? Още 35 километра? Правилно, те и пирамидите тъй са ги строили...
    Пикае ми се пичове, отивам...
    Ей, надзиратели, това е легендарна реплика!

  37. 37 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1071 Неутрално

    [quote#35:"extraCACA"]Боцко ся кат спичели изборите навръх годишнината шей резне една лентичка за 40-тия юбилей... [/quote]
    Така е ... виж с кво се занимава в момента:
    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1529078220638620&set=a.1505214279691681.1073741828.100006093706560&type=1&theater

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  38. 38 Профил на ralita68
    ralita68
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#22] от "extraCACA":


    До коментар [#22] от "extraCACA":

    Ахаха,това кърти!

  39. 39 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 822 Весело

    Болни мозъци, първо трябва да оправят пътя В.Търново Русе, Дунав мост, най калпав, най натоварен, най опасен...
    По отсечката В.Търново Шумен не се набират и 2000 коли на денонощие....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  40. 40 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1937 Весело

    До коментар [#37] от "ь":

    готви джепане за в случай че не събере 121 депутатя?

  41. 41 Профил на Nikoi
    Nikoi
    Рейтинг: 990 Неутрално

    До коментар [#39] от "boby1945":

    абсилютно точно най натоварения път е Русе Велико търново щяха да го правят четири лентов ама ядец сега ще обещаваме за следващите избори пак ще ни е първи приоритет накрая ще стане 2032 когато ще сме изпопукали половината население на северна България магистрала Шумен Велико Търново не ни трябва приоритет е Северна южна България през прохода с тунел Шипка и прохода при Айтос без тези опции туризма в България до 3 години приключва

  42. 42 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2545 Неутрално

    [quote#32:"accidental"]с удоволствие бих платил 10лв за да си го спестя. Дайте я на концесия [/quote]
    Ще станем първи в света по облагане за това ,че имаме автомобили !
    ✓Пътен Данък на МПС
    ✓Акцизи и ДДС на бензин/дизел
    ✓Винетка
    ✓Платени такси за свидетелство и талон за управление.
    ✓адължителна застраховка гражданска отговорност .
    ✓Задължително заплащане стойността на прегледа с включена държавна такса и стойност на контролния талон и знака за технически преглед.
    ✓Цакане за сини и зелени зони.
    Разбира се пропускам много неща но за какво трябва да се плащат и магистралите ???
    Как не са се сетили да сложат данък и акциз за въздушните филтри примерно по 100-200 лв ,че и въздуха не е безплатен???



    Разбира се има много неща които пропускам ама

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  43. 43 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 367 Неутрално

    1 магистрала за 6 години по най-оптимистичната прогноза. Е как тогава Борисов ги проектира, обнародва в ДВ конкурсите, проведе конкурсите, избра на конкурс фирмите за тях, построи ги и чак му остана време да ги открие за 3.5 години и то при експлоадирала масова безработица!? На това могат да вярват само незаинтересованите фенове на герп.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  44. 44 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#13] от "Дундурук":

    Не е така. Магистрала Хемус, заедно с тунела под Шипка, мостовете над Дунав са жизненоважни за Северна България, която и без това изостава от Южна. Хемус ще е гръбнакът на транспорта в Севера.

  45. 45 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 367 Неутрално

    [quote#29:"ikar_01"]Ами пробвайте да минете по пътя София - Плевен - Бяла - Русе. Преди /на 10 км./ Бяла [/quote]

    Еми и аз това съм написал, както и човека преди Вас. Магистрала Хемус трябва да е Варна - Русе - София , а не Варна - Търново - София. Шумен - Ябланица никой не пътува, а това е планираната последна част от Хемус.

  46. 46 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Комунистите(1945 г.-1989 г.) строиха една единствена магистрала "Тракия" от София до Пловдив повече от 20 години. При това беше България вече 3 пъти държавен фалит, и трябваше при Парижкият клуб да иска редуциране на дълговете. Комунизма няма бъдеще в България.
    Мен ме интересува. кога ще построят магистрала "Марица"? Строежа доста се удължава по срок. Като цена на вигнетките България е по-средата.

    Es muß Geld fließen!
  47. 47 Профил на Майндърбайндър
    Майндърбайндър
    Рейтинг: 762 Любопитно

    От 1974 до днес,за 40 години, по така наречената магистрала "Хемус" са построени общо 150 км-по 75 в двата края.Сега за 8 години някой магьосник ще построи останалите 300 км.Майтапчии без лимит.

    СЛЕД ГЕРБ, ДЕЗИНФЕКЦИЯ НА ЦЯЛАТА ДЪРЖАВА.
  48. 48 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 367 Неутрално

    [quote#44:"simo87"]Не е така. Магистрала Хемус, заедно с тунела под Шипка, мостовете над Дунав са жизненоважни за Северна България, която и без това изостава от Южна. Хемус ще е гръбнакът на транспорта в Севера. [/quote]

    Ема трафикът е друг. Русе - София и Русе - Варна. Това са туристи и товари. Има и Русе - Велико Търново много натоварен, но там са предимно товари. Разширяване на старопланинските проходи е добро нещо, но магистрали там ще са невъзможно скъпи. А магистрала Хемус ( по сегашния план остава само Ябланица - Шумен ) е ненужна.

  49. 49 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 592 Неутрално

    каквото и да дрънкат разни министърчета преди да се строи каквато и да е магистрала трябва да е налице готов модерен и бърз ЖП коридор... иначе стратегически просто правим така че да пълним джобчето на путин през лукойл!

    ...но какво да се прави - изглежда че това е основния приоритет на основните полит. партии

  50. 50 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2545 Неутрално

    [quote#11:"Николай Николов"]. Но у нас магистрала се строи само ако минава през София.[/quote]
    За да се строи магистрала трябва да има задействан ЗНИ чл.2 !
    Бяла - Русе освен турски тирове кой генерира толкова трафик там?

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  51. 51 Профил на Майндърбайндър
    Майндърбайндър
    Рейтинг: 762 Неутрално

    Русе -Бяла си е трепач,ама в буквалния смисъл.Веднъж броих ТИР-овете ,с които се разминавам.Беше около час след залез и от Бяла до Русе се разминах със 126 ТИР-а.

    СЛЕД ГЕРБ, ДЕЗИНФЕКЦИЯ НА ЦЯЛАТА ДЪРЖАВА.
  52. 52 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 470 Неутрално

    В Харманли пътя е развален от постоянно минаващи турски тирове. Трябва една магистрала, "Марица". Докога ще бъде построена, никой не знае.

    Es muß Geld fließen!
  53. 53 Профил на Стефан
    Стефан
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#13] от "Дундурук":

    Много точно казано! Аз не разбирам защо продължават да твърдят, че най-големият приоритет и най-натоварена е магистрала "Струма", след като това безспорно е и ще бъде "Марица". ТИР-ове, гастарбайтери и прочие пътуват от Калотина към Турция и продължаващото с години изграждане "на час по лъжичка" води до страхотни натоварвания в участъка Поповица - Харманли. Абсурдно е всички тези превозни средства да се набутват в и без това не добрия път, минаващ през сума ти населени места. Русе - Бяла и Русе - Шумен също също са задължителни за облекчаване на транзитния трафик. И аз като Вас съм пътувал по цялата дължина от София до Варна. Имало е дни, където особено след Велико Търново посока морето с километри не се разминавам с никой...

  54. 54 Профил на Ritter 1
    Ritter 1
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Постоянно го казвам, и пак да го кажа:
    , като
    - очевадно не стигат парите за дефинираните нужди,
    - а имаме възможност ,
    - и е съвсем логично и естествено,
    да въведем най-сетне тол-такси за тировете по основните коридори,
    -както масово го правят в цяла Европа!!! и
    - както масово се събират пари за нови аутобани!!!

  55. 55 Профил на dr_t
    dr_t
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Това са добри, важни и крайно необходими проекти. Дано след съставяне на новото редовно правителство, същото да продължи в същия дух преговорите с ЕК и ЕИБ.

  56. 56 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1180 Неутрално

    Друг ще дойде,друго ще каже.

  57. 57 Профил на lyubo777
    lyubo777
    Рейтинг: 8 Неутрално

    И аз пътувам често до София и особено до Търново (От Варна), но не ми се е удало да видя пътя да не е натоварен
    Когато вицето на Орешарски каза, че "Хемус" ще бъде напълно завършен до 2018г., от ГЕРБ казаха "защо толкова бавно?".
    И аз съм гражданин, и аз плащам данъци и искам до София бърз, надежден и безопасен път. Какво ме интересува, че нямало достатъчно движение. За бургазлии се осигури, за нас не можело?

  58. 58 Профил на lizimah
    lizimah
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Чета доста коментари, как било по-добре магистралата да стига до Русе а не до Варна. Хора замислете се малко каква е целта на тази магистрала - Хемус ??? Ако продължи към Русе, ще продължим да засилваме румънските товари през Констанца - Букурещ - Русе и румънците ще печелят от това. Целта на Хемус е да обслужи над 1 000 000 БЪЛГАРИ от областите Варна, Добрич, Шумен и Търговище, както и прекара трафика от най-голямото българско пристанище - Варна. Целта е стоките от Русия и Кавказ да минат през българските пристанища, а не през Констанца ( защото магистралата Констанца- Букурещ е готова)и румънците само да лапкат наготово, ако направим Хемус към Русе.

  59. 59 Профил на lizimah
    lizimah
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#51] от "Майндърбайндър":

    А замислял ли си се защо има толкова много тирове от и към Румъния, а към Варна е мъртвило ? Отговори си на този въпрос и ще разбереш защо "Хемус" трябва да продължава към Варна, а не през Русе към Констанца.

  60. 60 Профил на Майндърбайндър
    Майндърбайндър
    Рейтинг: 762 Неутрално

    До коментар [#59] от "lizimah":

    Едното не изключва другото.Нека се довърши "Хемус",но и Русе има нужда от свестни пътища.Ако стане тунела под Шипка,накъде ще върви турския трафик? Турски и азиатски товари,какво да правят във Варна? Те търсят път към Източна Европа,а не към София.

    СЛЕД ГЕРБ, ДЕЗИНФЕКЦИЯ НА ЦЯЛАТА ДЪРЖАВА.
  61. 61 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#58] от "lizimah":

    С всичко съм много съгласен, само с едно не съм - пристанище Варна не е най-голямото българско пристанище. Бургаското пристанище е по-голямо.

  62. 62 Профил на lizimah
    lizimah
    Рейтинг: 8 Весело

    До коментар [#61] от "simo87":

    За големината на пристанищата не съм сигурен, може и да си прав, но за 2011 ги дават 9.15 млн тона за Варна и 3.5млн тона за Бургас, а за 2013 Варна има рекорд от 10.6млн тона. Не знам само защо в статистиката не включват "Росенец" около 8млн тона, но може би защото е частно или отделно, но както и да е ... не е важна големината, а ефекта от магистралата за порта и привличането на товари. Варна и Бургас не са конкуренти ... те са по скоро ... как да го кажа ... "двойно пристанище на България", докато Констанца е конкуренция. Жив и здрав да си " + " от мене.

  63. 63 Профил на lizimah
    lizimah
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#60] от "Майндърбайндър":

    Напълно съм съгласен с теб за пътя до Русе, ама виж ги нашите "кратуни в костюми" ... те я почват вече 20 години Хемус, пък кога ще я довършват до Варна, пък кога Русе - Търново - Маказа, кога Видин - Ботевград, Русе - Варна и т.н. Трябва първо да направим нашите български приоритети пък после да ги мислим турските стоки към източна Европа. Те имат пристанища на Ч. Море и директен излаз към Кавказ, така , че могат да си позволят да ни заобиколят, но с Тракия и Марица ги прихващаме към западна Европа, Струма прекарва гръцките товари за западна Европа , а Варна и Бургас да привлекат руските и кавказките товари. Размечтах се май . Другия вариант е както казваш ти ... Хемус продължава след Търново към Русе, а Тракия "прелива" като магистрала Черно Море до Варна (идеята за лот 6 към Варна) ... ама дали ще доживеем.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK