Българи в САЩ искат да гласуват за кандидатски листи

Българи в САЩ искат да гласуват за кандидатски листи

© Юлия Лазарова



Българите в САЩ настояват да се създаде пълноценен избирателен район "чужбина", в който българските избиратели извън страната да могат да гласуват за кандидатски листи или независими кандидати, както избирателите в страната. Това се казва в обръщението им до политическите сили седмица преди вота за нов парламент.


"Избраните от този избирателен район народни представители ще ни представляват в парламентарния дебат, така както народните представители от избирателните райони в страната представляват, освен цялата нация, и специфичните проблеми на гражданите от техните избирателни райони", мотивират искането си българите в Северна Америка.


Те настояват още законодателна инициатива, чрез която да отпадне забраната българските граждани, имащи и друго гражданство, да се кандидатират за народни представител. 




Посочва се още, че се очаква подкрепа за бързото излъчване на изборни представителни органи на българите извън страната, които да изразяват легитимно гласа на диаспората на институционално ниво. Това включва изборни Обществени съвети към дипломатическите и консулските представителства на България, както и изборен Национален съвет на българите в чужбина.


Тези две институции са предвидени и от сега действащото законодателство, но вече 14 години така и не са създадени, се напомня в обръщението.


Българите от САЩ припомнят, че съгласно Конституцията българските граждани се ползват с еднакви права и задължения, където и да се намират те.


Те посочват, че живеещите извън страната надхвърлят 1.5 млн. души, а по данни на БНБ имат и значителен принос в българската икономика, като всяка година само нетните банкови преводи във валута са на стойност между 1 и 2 млрд. евро.


Обръщението е публикувано от изданието eurochicago.com.

Коментари (90)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на alexs_bg
    alexs_bg
    Рейтинг: 378 Неутрално

    Правилно. Подкрепям и двете предложения.

  2. 2 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3632 Весело

    Немам нищо против некой от българите в САЩ и Канада, даже да стане кмет у наше село. Само да се върне тука...

  3. 3 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 838 Весело

    Като им се гласува да заповядат на изборите в страната ....
    Няма нужда да харчим парета за един файтон хора някъде си в Света..... за 2013, например, около 350.000 човека барабар с българските турци в съседна Турция.....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  4. 4 Профил на Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Рейтинг: 1066 Неутрално

    Има смисъл в това искане. Но май трябва да се обособят няколко райноа в чужбина - Америка, Европа, Азия... и изборите да са легитимни само ако гласуват над сто хиляди човека да речем. Така ще ги стимулират и да гласуват.

    Няма шики-мики.
  5. 5 Профил на oziris7
    oziris7
    Рейтинг: 1691 Неутрално

    Милион и половина в чужбина срещу 7 милиона в БГ. Доста голям файтон хора. Според мен бройката е по-голяма и простоянно расте. Минимум 2 млн. българи живеят в чужбина и наистина проблемите им са специфични и е напълно нормално да имат отделен избирателен район. А разходите по гласуването рязко могат да намалеят с въвеждане на електронно гласуване.

  6. 6 Профил на САЩ се управлява от Риад
    САЩ се управлява от Риад
    Рейтинг: 1096 Неутрално

    трябва да се забрани да се гласува в чужбина!

  7. 7 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1636 Неутрално
  8. 8 Профил на InmoInvestments
    InmoInvestments
    Рейтинг: 793 Неутрално

    Уважавайте тези хора, защото някой от тях може в бъдеще да ви бъде президент или премиер.

    You can get much farther with a kind word and a gun than you can with a kind word alone. Al Capone
  9. 9 Профил на drake
    drake
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Съгласен съм, че трябва да се забрани на българите в чужбина да гласуват. И също така трябва да им се забрани да пращат пари в България. И без това са най-големият инвеститор в страната. А ма , ха, къде го дават така: ще ми гласуват и ще дават пари. Какви са тези работи. Сарказмът е целенасочен , който не го е разбрал може да се влее в оредяващите редици на Волен Сидеров. Виж там всеки глас е необходим.

  10. 10 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 2740 Неутрално

    Единствения шанс на прогреса е да се шкартира съпротивата на комунистическата ДС хидра включваща БСП,ДПС и производните им клонинги чрез единственото останало оръжие - референдум за изборните правила !

    Най вече електронното гласуване позволяващо дори на Ганьо от Аляска да гласува !!
    Та така - само тогава има шанс да се надделее над Анадола !!!

  11. 11 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3496 Неутрално

    Електронно гласуване и възможност за всички да гласуват равноправно.

    Доброто е заразно
  12. 12 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3496 Весело

    [quote#10:"SS"]Ганьо от Аляска[/quote] "Усмихна ме"

    Доброто е заразно
  13. 13 Профил на navy
    navy
    Рейтинг: 845 Неутрално

    май 2013
    САЩ гласували :
    Атланта - 257 човека
    Бостън - 293
    Вашингтон - 354
    Лос Анджелис - 202
    Ню Йорк - 556
    Чикаго - 116 / казват ,че там имало половин милион българи../ ........................................................... и тн
    Това е реалността колко ги боли миячите на чинии за държавата в която са се родили ,но която са задраскали от живота си .
    Това ,че тук пише някой и друг малко по-различен и на който му пука е капка в морето .

    Шлосер от ВМЕИ "Ленин" ТМММ - 8-ми разряд
  14. 14 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2152 Неутрално

    Съгласен съм с всички които желаят електронно гласуване.Надявам се в новия избирателен закон това да е записано,както и мажоритарен избор.Електронното гласуване обаче твърдо трябва да се запише като възможност.

  15. 15 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3496 Неутрално

    До коментар [#13] от "navy": Сложих ти плюс, защото е точно така. Видяла съм го с очите си. Затова полудявам, като почнем да мрънкаме, че в Турция се гласувало. Гласува се, точка. Мен не ме интересува там що се гласува. Мен ме интересува защо в Чикаго, в Торонто, в Едмънтън, в Отава, в Монреал, в Лондон.. и да не продължавам, не се гласува! Днес слушах с половин ухо "дебат" по Нова, в който участваше Дилов. И ето какво каза: "Защо, уважаеми, смятате, че заслужавате по-добри политици? Може да не си хвърляте боклука през прозореца, може да не блъскате хората по улиците, всичко може. Но в крайна сметка, всеки получава това, което заслужава. Всички сме направени от един и същи материал". Нека подчертая, че Дилов от години вече НЕ МОГА ДА ГО ТРАЯ, по други причини - но не и за казаното тази вечер!!!!

    Доброто е заразно
  16. 16 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 3741 Неутрално

    До коментар [#13] от "navy"

    ++
    Точен коментар ! Това е и мойто впечатление.На огромното мнозинство от българите в чужбина не им пука за България.Много от тях говорят за родината си по най-лошия начин,други дори се срамуват да кажат от къде са.Показателно също е,че за 25 години никъде няма българско лоби !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  17. 17 Профил на ДЗВЕР
    ДЗВЕР
    Рейтинг: 591 Неутрално

    [quote#13:"navy"]Това е реалността колко ги боли миячите на чинии за държавата в която са се родили ,но която са задраскали от живота си .
    Това ,че тук пише някой и друг малко по-различен и на който му пука е капка в морето . [/quote]
    ... ми пука им на малко над 'иляда души за България... Подозирам, че ако сА пофтори т'ва и след седмица, шА има "демократични" гласове, дет' шА сакат да сА гласува само тук...

    опозиция на всяка власт, отпор на всяка тъпота...
  18. 18 Профил на theophilos
    theophilos
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Гласовете от чужбина на никоя партия, освен на ДПС, не достигат дори за 1 пълен мандат. Това, което ще се случи, ако се въведе общ МИР "Чужбина", ще бъде, че всички мандати от този МИР ще отиват в ДПС, където и в момента, а гласовете за другите партии ще се преразпределят към резултата на съответната партия в страната. Следователно това е безсмислено усилие, както впрочем и цялото гласуване в чужбина в настоящия му вид. Единствено въвеждане на електронно гласуване може да гарантира някакво справедливо представяне на българите извън страната.

  19. 19 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3496 Неутрално

    [quote#13:"navy"]миячите на чинии [/quote] Това можеше и да не го пишеш. Не са всичките миячи! Всякакви има! Има и такива, които си изпращат половината заплата на цялата си рода тук, в България - но не ИСКАТ да бъдат ГРАЖДАНИ!

    Доброто е заразно
  20. 20 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8289 Неутрално

    Да пращат 1-2 милиарда в България годишно-може,а да изберат когото искат,не може.

  21. 21 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3194 Гневно

    До коментар [#13] от "navy":


    До коментар [#15] от "..да гласуваме с отговорност, разум и родолюбие...":


    До коментар [#16] от "EREBUS":
    Вие тук не си вдигате гъ-овете да отидете до кварталното училище ,а те трябва да пътуват стотици километри!

  22. 22 Профил на navy
    navy
    Рейтинг: 845 Неутрално

    До коментар [#19] от "..да гласуваме с отговорност, разум и родолюбие...":
    [quote#19:"..да гласуваме с отговорност, разум и родолюбие..."]Това можеше и да не го пишеш. Не са всичките миячи![/quote]

    Разбира се ,че не са всички!Написах го защото винаги съм се дразнел от високомерието на повече от 90% от емигрантите не заради друго.
    Ето други числа от 2013.
    110632 гласа извън страната - от тях 54353 за ДПС

    Шлосер от ВМЕИ "Ленин" ТМММ - 8-ми разряд
  23. 23 Профил на Майндърбайндър
    Майндърбайндър
    Рейтинг: 1328 Неутрално

    110 000 гласували през 2013 могат да изберат 8 депутата,като половината ще са от Турция.Нека отидат 1 милион да гласуват и ще се съобразят с тях,щат не щат.

    ГЛАВАНАЦИТЕ РОДИНАТА ОНОЖДАТ
  24. 24 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3496 Неутрално

    [quote#22:"navy"]110632 гласа извън страната - от тях 54353 за ДПС[/quote] Какво да ти кажа... да си го напишем на някой билборд. Други агитации не са нужни, мисля. Или друг повод за срам.

    Доброто е заразно
  25. 25 Профил на mi6kro
    mi6kro
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Някой може ли да покаже конкретно статистика тези "северно-американци" колко са нетно дарители на България?

    Май се чу едно предположение и сега северно-американците си помпат мускулите.

    Местан да се извини за "РИТОРИЧЕСКИ" ! #236 едно-мандатни региона за страната + 4 едно-мандатни района за чужбина
  26. 26 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3496 Неутрално

    До коментар [#21] от "излез и гласувай 7": Моля ти се. Първо, аз винаги си вдигам г.за. Второ, много добре знам за десетки хора Торонто колко пътуват ВСЯКА седмица, за да си водят децата на неделно училище/народни танци/да отидат на църква, знам и колко километри пътуват до РАБОТА всеки ден, тъй че да не се обясняваме...

    Доброто е заразно
  27. 27 Профил на Haflinger
    Haflinger
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Електронно гласуване!

    За тези, които се притесняват от фалшификации:

    http://www.ted.com/talks/david_bismark_e_voting_without_fraud

    Точно невъзможността за фалшифициране на изборните резултати, кара политиците да бягат от Електронното гласуване.

    “Който заменя свобода за сигурност, накрая губи и двете” Б. Франклин
  28. 28
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  29. 29 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3496 Неутрално

    [quote#21:"излез и гласувай 7"],а те трябва да пътуват стотици километри! [/quote] Да не говорим как във фейсбук могат да се обсъдят около 10 рецепти за баница, но не може да се организира подписка с искане за откриване на избирателна секция...

    Доброто е заразно
  30. 30 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2515 Любопитно

    [quote#16:"EREBUS"]Показателно също е,че за 25 години никъде няма българско лоби ![/quote]

    я се разтърси и виж кога е организирано първото Гръцко лоби в америка - АHEPA - се създава в 1920те години. Кога са били първите емигранти там?

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  31. 31 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3496 Неутрално

    [quote#28:"Пешката"]в чужбина просто забравят за родината.[/quote] А сега ми обясни защо българските турци (между другото, и това го знам от ПЪРВА РЪКА, те така се наричат сами, и са горди, че децата им са по-изучени, къщите по-хубави, приказката им - по-умна) гласуват? Какво ги кара? Плащат ли им? На 50 хиляди човека? Харесват Доган/Местан? Дали? Или просто имат по-силни семейни връзки?? Кажи ми как мислиш. Нашите мислят, да речем, че България е мащеха, изгонила ги е. Ами онези какво мислят, та гласуват?

    Доброто е заразно
  32. 32 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3496 Неутрално

    До коментар [#30] от "Пешката": Кажи за българското лоби. Гръцкото остави.

    Доброто е заразно
  33. 33 Профил на дурак
    дурак
    Рейтинг: 531 Весело

    [quote#6:"мочко от мичурин"]трябва да се забрани да се гласува в чужбина![/quote]
    това добре.....

    но трябва да се забрани и да гласуват хора без 3 000 лв/месечен доход.......
    тогава ще има Начало..

    а дотогава..........
    .гласувайте за поредните е(зда)чи

  34. 34 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4322 Гневно

    [quote#3:"boby1945"]Няма нужда да харчим парета за един файтон хора някъде си в Света..... за 2013...[/quote]
    Занеш ли колко пари докарват в страната тези "един файтон хора"?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  35. 35 Профил на navy
    navy
    Рейтинг: 845 Неутрално

    До коментар [#21] от "излез и гласувай 7":
    [quote#21:"излез и гласувай 7"]Вие тук не си вдигате гъ-овете да отидете до кварталното училище ,а те трябва да пътуват стотици километри! [/quote]

    Знам , че децата ти са навънка и "като орлица бдиш" , но не карай така гневно.
    Кажи ми некакво по-читаво оправдание за половин милион българи в Чикаго , от които до урната са отишли 112 човека .Да ти смятам ли колко процента са това?
    Не ,че на мен специално ми се иска да са повече защото тези хора са скъсали със страната си, децата им са "поамериканчени" ,внуците на някои съвсем и тези гласове са като чуждестранна намеса във вътрешните ни работи .Знам ,че звучи гадно и еретично ,но това си е мое мнение и не задължавам никой да е съгласен с мен.
    Аз бих искал ИК в който се изисква минимум 6- месечна уседналост за парламентарните и местните избори .
    Тогава освен всичко друго вота от Турция заминава в небитието.
    Колкото до вдигането на задните части аз от 1971 не съм пропуснал ни избор ,ни референдум.След 1989 винаги в синьо и тъмно синьо .Членовете на семейството ми също от когато са станали пълнолетни.

    Шлосер от ВМЕИ "Ленин" ТМММ - 8-ми разряд
  36. 36 Профил на dimko
    dimko
    Рейтинг: 562 Весело

    Защо ли ?
    Какво толкова се е променило в България,
    че да й пипаме конституцията ? ...

  37. 37 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3496 Неутрално

    До коментар [#34] от "Храбър": Темата се измести. Защо пращат пари, а не им пука как се харчат? За друго да не говорим, но ДДС-то, платено от роднините тук за закупените стоки, им дава пълно право да си изкажат мнението. Защо не го правят?

    Доброто е заразно
  38. 38 Профил на Майндърбайндър
    Майндърбайндър
    Рейтинг: 1328 Неутрално

    При класическото гласуване,зависимите хора,имат възможност да се противопоставят,като гласуват с невалидна или различна бюлетина.При електронното няма 6-5.Вземат му паролата,дават му парите(заплатата,аванса) и готово.В семейството тарторът-също.При дпс общностите-гаранция.Гетата-и там.

    ГЛАВАНАЦИТЕ РОДИНАТА ОНОЖДАТ
  39. 39 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4322 Неутрално

    [quote#22:"navy"]Написах го защото винаги съм се дразнел от високомерието на повече от 90% от емигрантите не заради друго. [/quote]
    И какво общо има "високомерието" (което е неправилно определение) с правото на глас?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  40. 40 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3496 Неутрално

    [quote#39:"Храбър"]с правото на глас?[/quote] Те не го ползват, това е проблемът!

    Доброто е заразно
  41. 41 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4409 Неутрално

    Така беше в изборите за ВНС през 1990 г . Имаше ИР чужбина.
    Потенциала на българите живеещи в чужбина е огромен, ако бъде улеснен начина им на гласуване! Те могат да променят картината много! Говоря разбира се за тези от САЩ и ЕС .
    За съжаление някои от тях трябва да пътуват 300 400 километра до избирателна секция в неделния ден. Това е препятствие за събирането на повече гласове.

    klimentm
  42. 42 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Следният цитат от горната статия потвърждава, че кризата в САЩ е повсеместна:

    "Те настояват още законодателна инициатива, чрез която да отпадне забраната българските граждани, имащи и друго гражданство, да се кандидатират за народни представител."

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  43. 43 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#41] от "klimentm":

    Това са митове. Много от емигриралите гастарбейтъри са с ниско ниво на образование.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  44. 44 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#41] от "klimentm":

    Отделно, в САЩ болшинството вече не познава нищо друго освен дясно-либералния англосаксонски Капитализъм по американски тип, Неолиберализъм и Либертарианство, възроден от Рейгън и Тачър през 1980 година след почти 50 годишна забрава.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  45. 45 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4409 Неутрално

    До коментар [#35] от "navy":

    Разстоянията са много големи дори и само в града Чикаго, трябва да загубиш почти цял ден , много хора решават да не отидат точно по тази причина , а не от високомерие, неразбиране или апатия. Онлайн гласуването би променило много неща.

    klimentm
  46. 46
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  47. 47 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Човек може да си представи само колко неинтегрирани са нашенците в САЩ, след като се интересуват от политиката тука въпреки американското им гражданство.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  48. 48 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#38] от "Майндърбайндър":

    Герп ще им обере на всички тука, в България, паролите. Като изпратят едни колеги на Борисов с ниски вратове и ще 'управляват" като бай Тошо.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  49. 49 Профил на navy
    navy
    Рейтинг: 845 Неутрално

    До коментар [#39] от "Храбър":

    При сегашния ИК всеки живеещ в чужбина има право на глас !
    И правото да упражни това си право!
    Със сигурност за доста българи в Турция това право ще бъде един вид задължение.
    Малко по-горе съм написал в ИК какво аз бих искал да бъде записано. Живей тук и си искай Бойко ,Радан,Местан,Миката,Волен,Дудука ,Гоце ,зелени,пембени , ама от ПСМ да ми определяш кой да се упражнява върху гърба ми,върху гърба на децата ми и да ми викаш че стоте тояги са ми малко - мерси !
    Ако искаш да ги споделиме тези 100 тояги заповядай в родината си и гласувай за който си щеш!
    Чаткаш ли !

    Шлосер от ВМЕИ "Ленин" ТМММ - 8-ми разряд
  50. 50 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3194 Неутрално

    До коментар [#27] от "Haflinger":
    ++++++++Точно!

  51. 51 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#38] от "Майндърбайндър":

    Герп ще им обира паролите тука. В САЩ, нашенците с промитите мозъци, ще избират неолибералите. Ще се получи Простотия+Неолиберализъм.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  52. 52 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4409 Неутрално

    До коментар [#43] от "socialen":

    Никак не са митове, повечето имигранти успешно се вписват в обществото където живеят и изобщо не са тъпи и необразовани. Не образованият човек често пъти има много по трезв поглед върху нещата, това едно и второ, нали не искате умните и красиви да решават нещата, сега и необразованите ви пречат?!

    klimentm
  53. 53 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3194 Неутрално

    До коментар [#39] от "Храбър":

    Общото е завист. Българска завист.

  54. 54 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#45] от "klimentm":

    Екатерина да живеете тука и гласувайте за който искате.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  55. 55 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2460 Неутрално

    Вариантът лица с двойно гражданство да се кандидатират за Народни Представители е лоша идея. Още по-лоша от това да гласуват! Според мен, по-резонно е да се приеме поправка в конституцията, така че да се гласува, както при местни избори, отколкото да се залита в исканата от емигрантите посока.

    I Want To Believe
  56. 56 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4409 Неутрално

    До коментар [#44] от "socialen":

    Моля Демократите и Обама властват втори мандат така че не се притеснявай, пък и те едва ли ще въвеждат икономическия модел в България.

    klimentm
  57. 57 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#52] от "klimentm":

    Те са с изкривен мироглед. Живеят в неолиберален олигархизъм и нямат понятие от нищо друго. Нашите в Европа, изключвам нискообразованият електорат на герп, зает в гастрономията, е нещо по-различно. В Западна Европа обществото е прогресивно.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  58. 58 Профил на navy
    navy
    Рейтинг: 845 Весело

    До коментар [#45] от "klimentm":
    [quote#45:"klimentm"]Разстоянията са много големи дори и само в града Чикаго, трябва да загубиш почти цял ден , много хора решават да не отидат точно по тази причина , а не от високомерие, неразбиране или апатия .....[/quote]

    И ти си човек на години така ,че недей с детски оправдания.Ако искам да гласувам за един ден съм и в Словения ,и в Словакия ,и в Унгария ако трябва , та и до Прага съм го правил за толкова.

    Шлосер от ВМЕИ "Ленин" ТМММ - 8-ми разряд
  59. 59 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#56] от "klimentm":

    На книга. Обама получи за предизборната си кампания рекордните 1.2 милиарда $. Познай сега кой управлява?

    Обама е много добре пред расположен към Wall Street.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  60. 60 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#56] от "klimentm":

    Икономическият им модел е въведен отдавна у нас. По коефициента на Джини сме на едно место със САЩ, преди Бурунди.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  61. 61 Профил на baxter
    baxter
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Разумно и справедливо. Подкрепям предложенията.

  62. 62 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#56] от "klimentm":

    Повечето нашенци работят на 2-3 работи. От това не им остава време за семейството, камо ли за интелектуални размишления, книга или нещо подобно. Тотален неолиберализъм и стремеж към правене на кинти. Веднага се адаптираха към най-порочното там.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  63. 63 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#58] от "navy":

    Нашенците там са държавата без корени. Тъжна работа. Това което внасят тука като ценности е най-проеаженото от тамошното неодиберално общество.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  64. 64 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1511 Неутрално

    По принцип подкрепям предложението, макар не точно в този му вид.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  65. 65 Профил на Калибър
    Калибър
    Рейтинг: 1148 Неутрално

    В чужбина се изнесоха специалистите, не политиците.
    Не познавам инженери или професори в университетите, които имат време и желаят да организират избирателна секция.

    За сведение на любителите посочващи с пръст "миячите на чинии", ще добавя, че един мияч прави средно $2000 CAD месечно при 40 часа работна седмица...
    Чакам мурзилките на мушка! Шараните, демек...

    Индикирам и калибрирам...за конкурс Мистър Магаре от 240 номинации.
  66. 66 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4409 Неутрално

    До коментар [#62] от "socialen":

    Избора е техен ,някои работят на две места други не,всеки има различна визия как да устрои живота си,това няма нищо общо с гласуването както и икономическата система в кото живеем .

    klimentm
  67. 67 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#56] от "klimentm":

    И Клинтън беше демократ, но отмени Glass-Steagall-Act от 1933 година. Е, при него, за разлика от Обама, имаше почти пълна заетост. Robert Rubin, финансов министър например Клинтън, и Lawrence Summers, главен секретар във финансовото министерство при Клинтън, са ученици на Милтон Фрийдман. Алън Грийнспан, шеф на ФЕД при Клинтън, назначен от Рейгън, беше дерегулатор и либерализатор. Толкова по темата демократи. Фасадна Демокрация. И ние я приехме 1:1.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  68. 68 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#66] от "klimentm":

    Нали ти казвам, че приехте най-порочното от тамошното общество. Освен да гласувате за неолиберали и либертарианци не сте в състояние да правите смислен избор.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  69. 69 Профил на ikar_01
    ikar_01
    Рейтинг: 902 Неутрално

    До коментар [#5] от "oziris7":

    А колко от живеещите извън страна българи се интересуват и наистина гласуват за български парламент?

  70. 70 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4409 Неутрално

    До коментар [#58] от "navy":

    Когато трябва да пътуваш два часа ,да чакаш още два до като гласуваш и да се върнеш обратно за нови два часа,всеки ще се замисли.Много хора разбира се предпочитат да си останат в къщи.Не ги упреквам,аз и ти може да нямаме нищо против но други не желаят това.

    klimentm
  71. 71 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4409 Неутрално

    До коментар [#68] от "socialen":

    И какъв е смисления избор?

    klimentm
  72. 72 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#71] от "klimentm":

    Да не избираш дясно-либералния англосаксонски Капитализъм по американски тип, познат като Неолиберализъм и Либертарианство, възродени от Рейгън и Тачър през 1980 година след близо 50 годишна забрава.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  73. 73 Профил на Haflinger
    Haflinger
    Рейтинг: 374 Неутрално

    [quote#38:"Майндърбайндър"]При класическото гласуване,зависимите хора,имат възможност да се противопоставят,като гласуват с невалидна или различна бюлетина.При електронното няма 6-5.Вземат му паролата,дават му парите(заплатата,аванса) и готово.В семейството тарторът-също.При дпс общностите-гаранция.Гетата-и там.[/quote]


    Да предположим, че е вярно това, което казвате. Да предположим...

    Колко са общо турците и циганите? 1 милион. Нека предположим, че всичките ще бъдат манипулирани.

    Колко са негласуващите българи в България? 2.5 милиона. Колко са негласуващите българи в чужбина? 2 милиона.

    При най-лошия вариянт - всеки глас от малцинствата да бъде манипулиран, "печалбата" от гласуването по Интернет е над 4 пъти. Като извадим сега гласуващите срещу заплащане, съотношението става още по-голямо.

    Не е проблема в натиска, фалшификациите. Те сега са в космически размери. Проблема е образованите, културните, знаещите, можещите, независимите да са далеч от политиката.

    “Който заменя свобода за сигурност, накрая губи и двете” Б. Франклин
  74. 74 Профил на Haflinger
    Haflinger
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#72] от "socialen":

    Ако се забрани чрез конституциите на правителствата да взимат кредити, левите партии сами ще напуснат политиката.

    КК. Това можете Вие. Кредити и Кражби.

    “Който заменя свобода за сигурност, накрая губи и двете” Б. Франклин
  75. 75 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Ако просто гласуваме, статуквото ще се възпроизведе, само че с повече гласове. Само дето политиците ще кажат, че са доволни от повишената гражданска активност.
    Не е важно просто да се гласува. А да се покаже сила, да има предупреждение. Можем да ги свалим на земята, както френските пилоти "свалиха" самолетите.
    Гласувайте за последния в листата на любимата си партия. Ще има ефект. Сигурен съм.

  76. 76 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#74] от "Haflinger":

    Нали ви казвам, че сте промити мозъци. Невежа, които приеха 1:1 за чиста монета.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  77. 77 Профил на Майндърбайндър
    Майндърбайндър
    Рейтинг: 1328 Неутрално

    До коментар [#51] от "socialen":

    Като си спомним,как събраха подписи за Референдум,без да ги види никой,много е вероятно.

    ГЛАВАНАЦИТЕ РОДИНАТА ОНОЖДАТ
  78. 78 Профил на Haflinger
    Haflinger
    Рейтинг: 374 Весело

    До коментар [#76] от "socialen":

    Не знам дали сме "невежи", но сме се доказали поне в две държави. Някои и в два социални строя. Други и в повече.

    Не знам дали сте "вежи", но без държавата зад гърба Ви, загивате.
    Помним "вежеството" Ви. Помним партийните канцеларии, портретите по стените, тъпите Ви и намусени физиономии.
    Затова сте "социални" Защото самостоятелно за нищо не ставате.

    Това Ви тормози най-много. Че не "допринасяме" за материалния Ви просперитет. И знаете, че рано или късно, на наследниците Ви ще им се наложи да се конкурират с всички останали. И това Ви влудява. Неконкурентноспособни сте. Защото сте социалисти

    “Който заменя свобода за сигурност, накрая губи и двете” Б. Франклин
  79. 79 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#78] от "Haflinger":

    Ти, специално, не вярвам да си се доказал някъде, освен на елнктронните игри.

    Ха сега като си много доказан да обясниш това да видим колко си доказан!

    Ето:
    Доходите на 80% от американците стагнират на ниво от 1978, дори регресират според статистиките на Американската правителствена служба US Census Bureau и на Congressional Budget Office на Американския Конгрес:

    1% от населението притежава 35% от цялата собственост и 20% от населението притежават 85% от собствеността!
    http://assets.motherjones.com/politics/2011/inequality-page25_actualdistribwithlegend.png

    http://cdn.theatlantic.com/newsroom/img/posts/change%20share.png

    http://assets.motherjones.com/politics/2011/inequality-p25_averagehouseholdincom.png

    http://www.motherjones.com/files/images/what-they-make450_0.png

    http://www.motherjones.com/files/images/what-they-own450_2.png
    Wealth, Income, and Power by G. William Domhoff:
    http://www2.ucsc.edu/whorulesamerica/power/wealth.html

    "Recent Trends in Household Wealth in the United States:
    Rising Debt and the Middle-Class Squeeze—an Update to 2007"
    http://www.levyinstitute.org/pubs/wp_589.pdf

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  80. 80 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#73] от "Haflinger":

    Герп това и чакат. Да им вземат паролите и да ги натракат.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  81. 81 Профил на maren
    maren
    Рейтинг: 593 Неутрално

    Смислено и справедливо искане, на което трябва да се обърне внимание, тъй като правото на глас е основно право по Конституция и всички българи имат право да го изразяват навсякъде по света.

  82. 82 Профил на Haflinger
    Haflinger
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#79] от "socialen":

    Когато американците започнат да емигрират масово, ще повярвам, че са зле. А те (англичаните) това го могат, и са го доказали. И където са създали държава, все е образец за социалност. Затова не могат да се оттърват от имигранти.

    Социалистите където са се натресли, все държат населението като в конц лагер. Сакън да не емигрира в лошия капитализъм.

    “Който заменя свобода за сигурност, накрая губи и двете” Б. Франклин
  83. 83 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#82] от "Haflinger":

    Почна да го увърташ. Помисли пак.

    Ето:
    Доходите на 80% от американците стагнират на ниво от 1978, дори регресират според статистиките на Американската правителствена служба US Census Bureau и на Congressional Budget Office на Американския Конгрес:

    1% от населението притежава 35% от цялата собственост и 20% от населението притежават 85% от собствеността!
    http://assets.motherjones.com/politics/2011/inequality-page25_actualdistribwithlegend.png

    http://cdn.theatlantic.com/newsroom/img/posts/change%20share.png

    http://assets.motherjones.com/politics/2011/inequality-p25_averagehouseholdincom.png

    http://www.motherjones.com/files/images/what-they-make450_0.png

    http://www.motherjones.com/files/images/what-they-own450_2.png
    Wealth, Income, and Power by G. William Domhoff:
    http://www2.ucsc.edu/whorulesamerica/power/wealth.html

    "Recent Trends in Household Wealth in the United States:
    Rising Debt and the Middle-Class Squeeze—an Update to 2007"
    http://www.levyinstitute.org/pubs/wp_589.pdf

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  84. 84 Профил на Haflinger
    Haflinger
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#83] от "socialen":

    Абе пич, половината ми семейство живее в САЩ. Не искат да помиришат Англия. Било 4 пъти по-кофти. А знаеш ли къде е стандарта на живот в Англия, за образовани хора, в сравнение с този в България?! Да не говорим за С. Корея, Куба и т.н.

    Кво ми навираш в носа писанките на тая и оная организация. Та Вие тръбите от 70 години, че Запада умира. Е, умря ... ама Вашия строй. Няма кого да излъжеш вече. Интернет е най-големия Ви враг.

    “Който заменя свобода за сигурност, накрая губи и двете” Б. Франклин
  85. 85 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#84] от "Haflinger":

    Какви организации!? Това са НСИ на САЩ и Конгреса на САЩ, на манна небесна, люлката на Демокрацията.

    Това са статистически данни. Хайде пак помисли и обясни.

    М/у другото, твоето се провали за само 28 години на 15.09.2008. Реанимацията му струваше досега 16.500 милиарда $. Големи корифеи, голямо нещо.
    Защо се провали за само 28 години?

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  86. 86 Профил на Haflinger
    Haflinger
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Хората отиват там, където се живее добре. От колкото и кладенци да се носи вода е безполезно, ако е лъжа. Прагматици сме.
    Вие сте по идеите и бъдеще време.

    Виж процентите на графиката, която ми даваш за пример:
    http://cdn.theatlantic.com/newsroom/img/posts/change%20share.png
    Смешно.

    Какво разбираш под "собственост"? Един завод, който е собственост на Уорън Бъфет на кого служи повече? На работниците, или на Бъфет? Как мислиш? И кой ще плаче ако фалира завода?

    Майкрософт за кого работи?! За Бил Гейтс, може би?!

    Тези на Запад, които нямат нищо, просто не искат да имат. Така им е по-удобно. Ако искаха, възможности безброй.

    Собствеността е константа, и е правилно разпределена. Некадърниците стават все повече.

    “Който заменя свобода за сигурност, накрая губи и двете” Б. Франклин
  87. 87 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3194 Неутрално

    До коментар [#35] от "navy":

    Търсиш врагове там където ги няма.

  88. 88 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1222 Неутрално

    Като и когато се завърнат в България и усетят каква е хавата на свой гръб,тогава ще гласуват.

  89. 89 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1811 Неутрално

    Като се има предвид, че в страната са останали дъртите комунисти, които са верни на партията е добре да се даде възможност на тези в чужбина да гласуват защото може да се насочат към избиране на по-младо парламентарно представено мнозинство, което да има поне малка надежда да промени нещо, макар и малко.

    Предразсъдъците са за ограничените.
  90. 90 Профил на rorikabc
    rorikabc
    Рейтинг: 486 Неутрално

    Няма смисъл да я дъвчем тая дъвка.
    Просто електронно гласуване и точка. Отиваш ведна поща , гласуваш и толкоз. Както за страната , така и за чужбина.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK