Вицепремиерът Цанова защити назначението на Ива Йорданова в агенцията за българите в чужбина

Вицепремиерът Цанова защити назначението на Ива Йорданова в агенцията за българите в чужбина

© Велко Ангелов



Вицепремиерът по управление на еврофондовете Илияна Цанова защити днес назначението на Ива Йорданова за зам.-председател на Държавната агенция за българите в чужбина Ива Йорданова с аргумента, че тя е работила добре досега и че не е редно за кариерата й да се съди по лични отношения. 


Йорданова, която досега беше съветник на вицепремиера Цанова, беше назначена в агенцията със заповед на премиера Георги Близнашки в средата на седмицата и на практика ще ръководи ведомството до назначаването на титуляр. 


Кадровото решение предизвика медиен шум, тъй като Йорданова живее с лидера на СДС Божидар Лукарски, за което той съобщи в интервю за вестник "24 часа" месец преди изборите. Тя е бакалавър по бизнес администрация, специалност международен бизнес, от колежа "Бъркли" в САЩ – 2009 г. Работила е в Hewlett-Packard и Pfizer като специалист по управление на бизнес процеси. В България стана известна като участничка в шоуто "Умна и красива", организирано от "Шоуто на Слави Трифонов". При назначаването й за съветник на Илияна Цанова, от пресслужбата на вицепремиера специално уточниха, че кандидатурата й е избрана заради "опита й на млад човек, живеещ и учещ в чужбина, както и защитените идеи как да се развива комуникацията със сънародниците ни зад граница по нов и модерен начин". 




"Намирам за крайно неуместни опитите да се спекулира с личния живот на хората, нека съдим хората по свършеното", коментира и днес Илияна Цанова в интервю за Дарик радио.


Тя добави, че в Агенцията за българите в чужбина са установени тежки нарушения и основната функция на Ива Йорданова ще е да съдейства на държавните органи да извършат назначените проверките за краткия срок, определен от вицепремиера - 30 октомври.


Цанова повтори, че Ива Йорданова се е справила отлично със задачата да направи активна кампания през социалните мрежи за изборите. "Кампанията беше много успешна, въпреки малкия си бюджет - 6 хил. лв., тя се свърза с хората, които направиха интерактивната карта на изборните секции, отговаряше непрекъснато на съобщенията в страницата ни във "Фейсбук", обясни тя. 


Вицепремиерът коментира, че работата на Агенцията за българите в чужбина се нуждае от сериозна промяна и от активизиране, защото българската диаспора има огромен капацитет, който може и трябва да бъде използван в интерес на държавата. 

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK