ГЕРБ и АБВ се разминаха за данъците и ядрената енергетика, но ще продължат консултациите

Консултации между ГЕРБ и АБВ

© Георги Кожухаров

Консултации между ГЕРБ и АБВ



ГЕРБ и АБВ да установили сходство по 14 от 18-те преговорни точки за съставянето на ново управление, но имат непреодолими различия по данъчната система, развитието на ядрената енергетика и ролята на държавата в обществения живот. Въпреки това, партиите ввероятно ще продължат разговорите помежду си на експертно ниво.


Това стана известно след последния кръг консултации за бъдещото управление, инициирани от най-голямата парламентарна формация тази седмица. Преговорите продължиха повече от четири часа, като екипът на АБВ беше воден от лидера й - президента (2002 - 2012г) Георги Първанов. 


Общо е разбирането ни, че за стабилното управление е необходимо стабилно мнозинство, като остава отворена темата дали формулата за това е голяма коалиция с участие на основните партии, както настоява АБВ, каза след консултациите Румяна Бъчварова от преговорния екип на ГЕРБ. По думите й двете формации имат общо разбиране за политическа формула на правителството, като мнозинството е приело забележката на АБВ, че някои сектори, например "Сигурност", не трябва да бъдат политизирани, както и за необходимостта демографската политика да е сериозен акцент в политиката на новото управление. 




Установихме също, че партиите с които по принципни съображения не бихме искали да партнираме са еднакви, допълни Бъчварова. Тя посочи като "естествени" и основните различия, очертали се на срещата - за ролята на държавата: дали да се засилят или ограничат функциите й, за изграждане на нови ядрени мощности и за данъчната политика. 


Общото мнение на екипа ни е, че има възможност да продължим консултациите на експертно ниво, за да видим дали можем да сближим позициите си, обобщи Бъчварова.


Не просто коалиция, а широка


Продължаваме да смятаме, че най-добрият вариант е голямата коалиция - не просто широка коалиция от много партии, а голяма, в която оста да са двете най-големи партии и която коректно да събира левия и десния вектор в българската политика, коментира лидерът на ГЕРБ Георги Първанов.


Той взе думата след изложенията на членовете на преговорния икп на ГЕРБ и започна изявлението си със забележката, че Цецка Цачева, Румяна Бъчварова и Менда Стоянова са предали диалога помежду им "скрупульозно и с акцент на позициите на ГЕРБ".


Първанов акцентира на различията в разбиранията на двете преговарящи формации по темите за енергетиката и за ролята на държавата. Подчерта, че партията му не се е отказала от стратегическите си виждания за промяна в държавното устройство, но не смята, че сега е моментът да ги поставя за обсъждане.  


Твърдо не


В изявленията си Менда Стоянова и Георги Първанов очертаха две точки, по които формациите имат сериозни концептуални различия - данъците и ядрената енергетика. 


ГЕРБ иска ниско плоско данъчно облагане, докато АБВ държи на прогресивно подоходно облагане с необлагаем минимум, въвеждане данък върху наследството за големите наследства, облагане на финансовите транзакции. Ние смятаме, че данъчната система трябва да се разглежда като взаимосвързано цяло и не е редно да се променят само отделни елементи, коментира Менда Стоянов, като уточни, че тези различия ще са елементи на експертните разговори.


Най-много време в преговорите отне въпросът за развитието на енергетиката, съобщи Първанов. Той повтори тезата си, че България трябва да развива ядрената енергетика, включително чрез строежа на нова атомна централа в Белене. Ат името на ГЕРБ Менда Стоянова потвърди, че партията продължава да подкрепя мораториума върфу проекта за строеж на централата. 


Съгласие е постигнато за идеите за действаща енергийна борса в  България и за включване на страната в Европейската енергийна борса, за развитие на националните енергийни находища на нефт, газ, кафяви въглища и за изграждане на допълнителни ВЕЦ.


През медиите Първанов повтори, че настоява да продължи работата по проекта "Южен поток", като изрази готовност да се отменят проведените от предишното правителство порочни процедури за изпълнители на проекта. 


Принципно съгласие, но с нюанси


Преговорните екипи на ГЕРБ и АБВ обявиха няколко теми, по които са постигнали принципно съгласие, но различия в нюансите. 


Първата е здравеопазването, където АБВ настояват да постепенно увеличаване на бюджета, но на експертните преговори ще се обсъжда откъде може да дойде то. Ще продължат разговорите и по искането на АБВ за диференцирана ставка по ДДС за лекарствата, с което ГЕРБ не е съгласна, каза Менда Стоянова. 


Различия са били установени и по пенсионната реформа, където АБВ настояват повишаването на пенсионната възраст да бъде съобразено с продължителността на живота. 


Разминавания проличаха и по темата за сигурността. "Г-н Румен Петков (бивш вътрешен министър, понастоящем една от ключовите фигури в АБВ - бел. ред.) отбеляза, че България трябва да бъде честна и категорично да откаже да приема повече бежанци, тъй като няма ресурс и условия за това", отбеляза Менда Стоянова. тя допълни, че има принципно съгласие за структурните промени чрез отделяне на ГДБОП от ДАНС, но след сериозен анализ за резултатите от обединяването им и какво се случва с информацията, която тези системи притежават - как е използвана, съхранявана и разпределяна.


Имахме сериозен спор за ролята на държавата, коментира Георги Първанов и уточни, че АБВ продължава да настоява за засилена - регулираща, а не потискаща, роля в икономиката, здравеопазването и образованието. Очевидно този разговор ще трябва да се случи отново в конкретните му аспекти, заключи той.


Твърдо да

Темите, по които ГЕРБ и АБВ посочиха, че са се обединили най-лесно са за промени в избирателната система и за извеждане на демографската политика като основен приоритет на новото управление. 


ГЕРБ даде да се разбере, че след обществен дебат е склонна да приеме идеята за задължително гласуване. И двете формации са за засилване на мажоритарния елемент в изборите, а различията отново са в нюансите - дали чрез преференцията (ГЕРБ) или чрез директен избор на половината депутати по мажоритарната система (АБВ). 

Коментари (76)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на dimid
    dimid
    Рейтинг: 402 Неутрално

    НЕкой да се е съмнявал. Златевите приятелчета плеснаха па се прегърнаха и е.аха мамата на България.

  2. 2 Профил на dustman
    dustman
    Рейтинг: 563 Весело

    Разгеле, "Дневник"
    Задава се коалиция "Голям шлем".
    Лу-стра-ция на КДС и БКП, започвайки от Слънчо.

    Ceterum censeo Carthaginem esse delendam
  3. 3 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 965 Неутрално

    А, не. Събирайте се в парламента, променяйте изборния кодекс като хората, приемете някакъв бюджет да не изпукаме през зимата и кой откъде е. И януари - поправителен. Нещо широтата на коалициите взе да излиза от границите на нормалното.

    Доброто е заразно
  4. 4 Профил на popovski31
    popovski31
    Рейтинг: 1328 Любопитно

    То само това остава - коалиция и с АБВ....

  5. 5 Профил на Истината - "езикът на омразата"
    Истината - "езикът на омразата"
    Рейтинг: 853 Неутрално

    Боце няма да се коалира със старата дружка Гоце. Тогава как матряла ще се заблуждава, че Боце е десен и "опозиция"?

    Най-интересното се случва зад паравана, другаре.

    "Кой? Първанов доведе Борисов"
    http://ivo.bg/2013/11/13/%D0%BA%D0%BE%D0%B9-%D0%BF%D1%8A%D1%80%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D0%B2-%D0%B4%D0%BE%D0%B2%D0%B5%D0%B4%D0%B5-%D0%B1%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%81%D0%BE%D0%B2/

    Molossian: Желанието на международния модерен другариат за равенство между нормалността и извратеността създаде чудовища.
  6. 6 Профил на fortunes
    fortunes
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Гоце + Буда = ВНЛ!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  7. 7 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1404 Весело

    ииии, гоуемо мислене паднА... а моеше да е лесно и просто:

    "Коалиция между ГЕРБ и е АБВ възможна"
    "ГЕРБ намери втори съюзник в лицето на АБВ"

  8. 8 Профил на Соросоиден Соросоидофоб
    Соросоиден Соросоидофоб
    Рейтинг: 515 Весело

    ГОР-ЧИ-ВООО!

    Цензурата в "Дневник" е по-зловеща от комунистическата и фашистката цензури взети заедно!
  9. 9 Профил на dimid
    dimid
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Не може така куковицата се е пазарила за цял мандат

  10. 10 Профил на paf
    paf
    Рейтинг: 627 Неутрално

    Очертава се истинската коалиция: ГЕРБ + ПФ + АБВ + РБ .
    А по-късно в Парламента и други ще се присъединят..

  11. 11 Профил на dustman
    dustman
    Рейтинг: 563 Весело

    [quote#10:"paf"]Очертава се истинската коалиция: ГЕРБ + ПФ + АБВ + РБ . [/quote]
    Извади от уравнението ДСБ и си стискаме ръцете

    Ceterum censeo Carthaginem esse delendam
  12. 12 Профил на dimid
    dimid
    Рейтинг: 402 Неутрално

    ЗА ЦЕНАТА НА БЕНЗИНА ГОВОРИХА ЛИ. В ЦЯЛ СВЯТ ЦЕНИТЕ НА БЕНЗИНА СА ПАДНАЛИ ДО НАЙ-НИСКИТЕ СИ НИВА ОТ 5 ГОДИНИ НАСАМ. У НАС СА СИ ВСЕ СЪЩИТЕ.

  13. 13 Профил на ТРОЛетарин
    ТРОЛетарин
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Интересна е народопсихологията на Бай Гань(Овците).
    Дава за пример Германия и Меркел с коалиционното споразумение, а когато се водят преговори за такова нещо в България..... Такова плюване, че ще се удавят.

    Коментирам платено.
  14. 14 Профил на Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Рейтинг: 1092 Любопитно

    Тончо за данъците и Белене ГЕРБ са на правилната позиция. Но съм сигурен че костоваците ще намерят за какво да квичат, защото трябва да се плюе по ГЕРБ. Пък ако ще и 110% съвпадение на програмите да има

    Няма шики-мики.
  15. 15
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  16. 16 Профил на manu_chao
    manu_chao
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Коалиция "В. Златев"?
    А, зад рамото на Гоцко наднича Путин.....

  17. 17 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1404 Неутрално

    До коментар [#11] от "dustman":

    +++++++++

  18. 18 Профил на adam1966
    adam1966
    Рейтинг: 570 Неутрално

    Нищо не е договорено, докато всичко не се договори , ще поживеем и ще видим , все пак сме във БГ..?!

  19. 19 Профил на Индивидуален паметник на културата
    Индивидуален паметник на културата
    Рейтинг: 715 Весело

    Не се разминават в сервилничетнето към Кремъл. А това е по-силно от всичко.

    Мечтая за България, в която пожарникарите са просто пожарникари.
  20. 20 Профил на Freedom of Speech
    Freedom of Speech
    Рейтинг: 684 Любопитно

    [quote#6:"fortunes"]Гоце + Буда = ВНЛ! [/quote]

    Я да видим може ли да добавим в уравнението и + Сава, че да стане =БКП

    Езикът е машина и не бива да се допуска пружините й да скърцат.
  21. 21 Профил на paf
    paf
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#11] от "dustman":

    Извадих го

  22. 22 Профил на dimid
    dimid
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Единственото съвпадение е Южен поток. Стиснаха си ръцете да реализират проекта на Путин, т.е. да продадат България.

  23. 23 Профил на gbj06554106
    gbj06554106
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Първанов е политик от класа. В по-висока орбита от трите грации на ГЕРБ взети заедно, вкл и от Борисов.
    Затова последния вероятно няма да иска да направи коалиция с АБВ.
    Страхувайки се от по можещия и по успешен Основателно

  24. 24 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1416 Весело

    ГЕРБ и АБВ да установили сходство по 14 от 18-те преговорни точки за съставянето на ново управление
    =============
    Ашколсун като прибавите и Доган ефенди ДС агент Сава ставате Баш.
    За сега се отлага коалицията Боце Гоцев но има надежди за друга коалиция с Гоце Боцев.

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  25. 25 Профил на manu_chao
    manu_chao
    Рейтинг: 571 Любопитно

    До коментар [#14] от "Tъп и заблуден костовак":

    Плоския данък не го ли въведе първата тройна и лично Станишев?

  26. 26 Профил на paf
    paf
    Рейтинг: 627 Неутрално

    [quote#11:"dustman"]Извади от уравнението ДСБ и си стискаме ръцете [/quote]
    Наистина е сложен многочлен това формирование РБ, но аз си мисля, че ще склонят. Ако не всички, то достатъчно от тях.

  27. 27 Профил на dustman
    dustman
    Рейтинг: 563 Весело

    [quote#21:"paf"]Извадих го[/quote]

    Да се подмивам ли?

    Ceterum censeo Carthaginem esse delendam
  28. 28 Профил на Stewie
    Stewie
    Рейтинг: 961 Весело

    ех ,ако боце ,гоце и патриотите направят една коалиция ? най после мъдрият бългаски народ ще е доволен и щастлив

  29. 29 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1416 Весело

    [quote#16:"Walter_White"]Коалиция "В. Златев"?
    А, зад рамото на Гоцко наднича Путин.....[/quote]

    И Руската Златка + Вувузелата.

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  30. 30 Профил на скруч
    скруч
    Рейтинг: 515 Весело

    как няма да има сходства като са от едно тесто замесени

    за чиста и свята република-но не с този народ
  31. 31 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2022 Любопитно

    ГЕРБ отрязаха ДПС, Атака и ББЦ С АБВ обаче преговорите ще продъжат ... Първанов иска ГОЛЯМА коалиция (на големите партии от ляво и дясно) = герберонките мълчаха многозначително !!!
    ГЕРБ + ПФ + АБВ = 84 + 19 + 11 = 114 ... < 121
    Вариант 1. Вкарват и БСП (идеята на Първанов)
    Вариант 2. Вкарват и РБ (мечтата на ГЕРБ)

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  32. 32 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 7600 Неутрално

    По всичко личи че няма да има правителство, най много да се мъчат до началото на 15 год.

  33. 33 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1181 Весело

    Дневник шегувате ли се с нас или предполагате, ако Бойко стане Президент.
    .... която коректно да събира левия и десния вектор в българската политика, коментира лидерът на ГЕРБ Георги Първанов.......

  34. 34 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2022 Весело

    До коментар [#30] от "скруч": "как няма да има сходства като са от едно тесто замесени"
    Това е материала с който разполагаме:
    партиец - милиционер, партиец - милиционер

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  35. 35 Профил на franklin
    franklin
    Рейтинг: 1595 Неутрално

    Вижте сенките отразени на стената - сенките на задкулисието!
    Това ни очаква!

    "На света има само едно нещо по-лошо от насилието - това е капитулацията пред него." Амос Оз
  36. 36 Профил на dustman
    dustman
    Рейтинг: 563 Весело

    [quote#33:"stoiank"]Дневник шегувате ли се с нас или предполагате, ако Бойко стане Президент.
    .... която коректно да събира левия и десния вектор в българската политика, коментира лидерът на ГЕРБ Георги Първанов....... [/quote]

    Абе, да не се окаже, че грешката е вярна
    Той Гоце е за "президентска" република. А пък Слънчо да е президент!
    Ти да видиш!

    Ceterum censeo Carthaginem esse delendam
  37. 37 Профил на the_flea
    the_flea
    Рейтинг: 1154 Любопитно

    Цитат от статията: "Продължаваме да смятаме, че най-добрият вариант е голямата коалиция - не просто широка коалиция от много партии, а голяма, в която оста да са двете най-големи партии и която коректно да събира левия и десния вектор в българската политика, коментира лидерът на ГЕРБ Георги Първанов."

    Ха сега, де.... Вярна ли е грешката?

    Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!
  38. 38 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1181 Весело

    До коментар [#36] от "dustman":
    Горе -долу едни и същи са им приятелите. Едни и същи идолите, в нашата политика нищо не може да ме учуди.

  39. 39 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1519 Неутрално

    До коментар [#20] от "Freedom of Speech":


    [quote#20:"Freedom of Speech"]Я да видим може ли да добавим в уравнението и + Сава, че да стане =БКП [/quote]
    И Иван....

  40. 40 Профил на salavdor
    salavdor
    Рейтинг: 0 Неутрално

    ...коментира лидерът на ГЕРБ Георги Първанов.

    Прилича на грешка, но личи и не малко реалност в това.Отношението на Боце към Гоце е било винаги повече от добро.А бе - посткомунизъм правят - това е!

  41. 41 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 1581 Весело

    Някой да е очаквал друго?
    Има ли изненадани?
    Няма, нали?
    Няма.

    Сценарият е предвидил всичко до подробностите. В това число и изявленията за пред медиите след всяка среща. В ГЕРБ го спазват стриктно.
    А сега ще се появи и "независимото" мнение на Банкянския Лаф във Фейсбук.

  42. 42 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2022 Любопитно

    ГЕРБ + ПФ + АБВ са на една Кунева от успеха
    "Всичко в името на олигархията ,
    всичко за благото на олигархията"

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  43. 43 Профил на paladin
    paladin
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Разбрахме, че абсолютно всички се разминават с ГЕРБ и то по най-топлите си опорни точки.
    Само с ДПС излязоха огледални образи.
    Чудя се как може да има коалиция между формации, които се разминават толкова сериозно в ключови моменти от уж идеологията си?
    Може би единственото радостно, ако такава коалиция се състои би било, че след няколко месеца до година, всички допряли се до ГЕРБ, ще изгубят позиците си, както и самият ГЕРБ.
    Може на някой да звучи парадоксално, но единственият вариант ГЕРБ да запази позиции е да вървят към нови избори.
    Следователно трябва да се състои коалиция, да се омацат да ги изтърпим една година и после да ги изхвърляме на куп.

  44. 44 Профил на paladin
    paladin
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#42] от "dark'star":

    Нищо, мисля че така е по-добре, трябва да се компрометират напълно. Ще трябва да ги изтърпим още малко.

  45. 45 Профил на Freedom of Speech
    Freedom of Speech
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#39] от "СЪВЕТНИК на свободна практика":

    Естествено, че и агент Иван - за къде сме без Каракачанов...

    Езикът е машина и не бива да се допуска пружините й да скърцат.
  46. 46 Профил на paladin
    paladin
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#40] от "salavdor":

    Култова грешка

  47. 47 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3523 Неутрално

    ГЕРБ приключи консултациите. Консултира се с всички, сега остава със себе си: да бъда, или да не бъда?

  48. 48 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 1581 Весело

    До коментар [#47] от "judjuk":

    ЩЕ, ще...

  49. 49
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  50. 50 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1404 Весело

    До коментар [#39] от "СЪВЕТНИК на свободна практика":

    аууу, а червената парцалеса - вдовичка... сакън, недей моме

  51. 51 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1575 Неутрално

    [quote#16:"Walter_White"]А, зад рамото на Гоцко наднича Путин.....[/quote]

    С това изчерпа същественото в политиката на АБВ.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  52. 52 Профил на paladin
    paladin
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#14] от "Tъп и заблуден костовак":

    Я ми посочи в кои демократични държави има плосък данък?
    Чакам списъка....

  53. 53 Профил на paladin
    paladin
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#14] от "Tъп и заблуден костовак":
    Държави прилагащи плосък данък.
    Не виждам нито Франция, нито Германия, нито Англия, нито дори САЩ.

    Хонг Конг
    16%
    1947 г.
    Естония
    22%
    1994 г.
    Латвия
    25%
    1995 г.
    Литва
    27%
    1996 г.
    Русия
    13%
    2001 г.
    Сърбия
    14%
    2003 г.
    Словакия
    19%
    2004 г.
    Украйна
    15%
    2004 г.
    Румъния
    16%
    2005 г.
    Грузия
    12%
    2005 г.
    Исландия
    35,7%
    2007 г.
    Монголия
    10%
    2007 г.
    Киргизстан
    10%
    2007 г.
    Македония
    12%
    (10% от 2008 г.)
    2007 г.
    Черна гора
    15%
    (9% от 2010 г.)
    2007 г.

  54. 54 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3758 Неутрално

    Доста показателно е, че като дясно ориентирана партия ГЕРБ се разбират по-добре с левите партии от колкото с десните.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  55. 55 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 1945 Неутрално

    Участие в управлението НЕ, но ако искат да подкрепят в парламента конкретни идеи защо пък не. Колкото и да има е неприятно на останалите партии, АБВ единствени досега говорят за мажоритарна избирателна система докато другите се спотайват. 50/50 засега, но все пак частично мажоритарна.

    УТОЧНЕНИЕ: СТАТИИТЕ ПОД КОИТО ПОСТВАМ ИЗРАЗЯВАТ ИЗЦЯЛО МНЕНИЕТО НА ДНЕВНИК И В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ НЕ СЪВПАДАТ С МОЕТО МНЕНИЕ
  56. 56 Профил на registriran
    registriran
    Рейтинг: 473 Неутрално


    "Най-много време в преговорите отне въпросът за развитието на енергетиката, съобщи Първанов. Той повтори тезата си, че България трябва да развива ядрената енергетика, включително чрез строежа на нова атомна централа в Белене. Ат името на ГЕРБ Менда Стоянова потвърди, че партията продължава да подкрепя мораториума върфу проекта за строеж на централата"
    20.03.2011
    Премиерът Бойко Борисов обяви смяна на курса по отношение на строежа на АЕЦ "Белене", като изтъкна, че вече няма значение на каква цена ще излезе реализирането на проекта. Пред бТВ в неделя той заяви:

    "Ще строим "Белене", как няма да строим. Ние сме им направили предложения (на консултанта по проекта - бел. ред.), как без ние да даваме пари, ако те ни направят финансова схема, която да изпълним, без да харчим пари от бюджета. Поставили сме две условия – да не даваме пари и 51% държавност (дял на държавата в централата - бел. ред.)", каза Борисов.

    Досега позицията на българската страна, изразявана от премиера, бе, че искаме снижаване на цената. Това поставяше в неясно положение бъдещето на проекта, за който компанията изпълнител иска 6.3 млрд. евро фиксирана цена, а министърът на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков твърди, че тя не трябва да е над 5 млрд. евро. В петък пък Институтът за пазарна икономика изчисли, че минималната стойност на АЕЦ "Белене" е 5.612 млрд. евро.

    На въпрос съгласен ли е цената на централата да е 6.3 млрд. евро, както настояват от "Росатом", Борисов отговори: "А като не даваш пари, какво те интересува каква е цената? И имаш 51%?".

    В момента ядреният проект е в изключително важна фаза на преговори със собственика на изпълнителя на проекта - "Росатом", по структурирането на бъдещата компания, която ще строи и експлоатира централата, и по цената. Руснаците настояват да има подписано споразумение до края на март 2011 г. и да станат акционери, или ще се оттеглят.

  57. 57 Профил на dimid
    dimid
    Рейтинг: 402 Неутрално

    KOЙ въведе плоският данък? Тройната коалиция БСП, ДПС и НДСВ начело със Станишев, при президентството на др. Гоце.

  58. 58 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 1945 Неутрално

    "И двете формации са за засилване на мажоритарния елемент в изборите, а различията отново са в нюансите - дали чрез преференцията (ГЕРБ) или чрез директен избор на половината депутати по мажоритарната система (АБВ)"

    ГЕРБ да не се ослушват! Имаше внесено предложение от президента и събирана и от тях подписка за РЕФЕРЕНДУМ! Да не ми се изхързулват чрез номера с преференциалното гласуване и "публичните обсъждания" ако не искат да последват съдбата на Мая Манолова.

    УТОЧНЕНИЕ: СТАТИИТЕ ПОД КОИТО ПОСТВАМ ИЗРАЗЯВАТ ИЗЦЯЛО МНЕНИЕТО НА ДНЕВНИК И В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ НЕ СЪВПАДАТ С МОЕТО МНЕНИЕ
  59. 59 Профил на Трите будки на Буда
    Трите будки на Буда
    Рейтинг: 63 Неутрално

    Яяя, ..добрият стар приятел на Винету Будалата са е появил, архитект Гоце Трите Пера. Много го бива архитект Гоце в проектирането на коалиционни сгради, ша спраска нещо култовско, ... тежко, грубо, грозно, нефункционално и даже ще ни излезе много скъпо.

    Цеца, Меца и Ру
  60. 60 Профил на Трите будки на Буда
    Трите будки на Буда
    Рейтинг: 63 Любопитно

    "По думите й двете формации имат общо разбиране за политическа формула на правителството"

    Десни и леви имате обща политическа формула за правителство?!Кацарова, изяснете се, ако обичате! Туршия ли правите, правителство ли?!

    Цеца, Меца и Ру
  61. 61 Профил на Трите будки на Буда
    Трите будки на Буда
    Рейтинг: 63 Неутрално

    "не просто широка коалиция от много партии, а голяма, в която оста да са двете най-големи партии и която коректно да събира левия и десния вектор в българската политика, коментира лидерът на ГЕРБ Георги Първанов."

    Точно така! На база еквивалентността на антисиметричните тензори от втори ранг на аксиални вектори.

    пп: Ей, Гоце, ..и аз мога да шляпам глупости, ако не съм бил и един мандат даже президент!

    Цеца, Меца и Ру
  62. 62 Профил на Трите будки на Буда
    Трите будки на Буда
    Рейтинг: 63 Весело

    До коментар [#42] от "dark'star":
    "ГЕРБ + ПФ + АБВ са на една Кунева от успеха
    "Всичко в името на олигархията ,
    всичко за благото на олигархията"

    Мда, ..Кунева ша подрънква с дайрето само. А отзад ша са носи ено мазно "Машалла, гюзел Кунева, машалла!"

    Цеца, Меца и Ру
  63. 63 Профил на Трите будки на Буда
    Трите будки на Буда
    Рейтинг: 63 Неутрално

    До коментар [#45] от "Freedom of Speech":
    "Естествено, че и агент Иван - за къде сме без Каракачанов..."

    И Славчо Бинев, ..щото за къде сме без мутри? Една мутра, един доносник. Така ша я редим работата!

    Цеца, Меца и Ру
  64. 64 Профил на ямх
    ямх
    Рейтинг: 458 Неутрално

    докато меркантилните партийни шефове не разберат, че има проблеми за решаване / казва се промяна, реформа/ няма да се стигне до споразумение .... да си вдигат задниците и да започват веднага....чакат ги все непопулярни реформи - в силовите системи, в образованието, здравеопазването, държавната администрация....пенсионната и най -вече в социалната.....защото точно социално слабите, разбирай малцинствата са основните им избиратели.....
    ПС: в развитите демокрации всичко е измислено и няма нищо ново под слънцето....копипейс , а и без това законодателството в ес е над българското даже и да не е приравнено към него....

  65. 65 Профил на venelingeologia
    venelingeologia
    Рейтинг: 1191 Неутрално

    Краставите магарета и през 14 дола се подушват...

  66. 66 Профил на Ivo Ivanov
    Ivo Ivanov
    Рейтинг: 515 Неутрално

    АБВ са БСП-БКП 2. С тях не трябва изобщо да се прави каквато и да била коалиция. Те са една про -руска ,лява партия . Първанов е старомоден политик, който сега се опитва да ни продава демократичен социализъм, високи данъци и големи по размер правителство и бюрокрация. Нека се обира багажа и да върви в пенсия. Няма нищо повече какво да предложи на България. Видяхме го вече двама мандата. Абсолютно нищо не постигна. Да върви да си пише мемоарите и да ги продава. Тези, които са гласували за него, по-добре да бяха гласували за БСП.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  67. 67 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1751 Неутрално

    ГЕРБ договориха 14 от 18те глави с Реформаторския блок.
    ГЕРБ договориха 14 от 18те глави с АБВ

    Значи, дори недоговорените глави да са различни при двете партии, следва че:

    В програмите на РБ и АБВ има минимум 10 общи глави, ако не и 14.

    Тогава костовистите за какви сватби между АБВ и ГЕРБ говорят, след като и те като булката АБВ показват еднаква любов към младоженеца. Направо шведска тройка.

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  68. 68 Профил на dimid
    dimid
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Мнозинството в 43-тото НС: милиционер+ченге+бивш партиен секретар+руска подлога+ченге+бивш партиен секретар+руска подлога и 20 кандидати за предстоящият народен съд.

  69. 69 Профил на mils5656
    mils5656
    Рейтинг: 576 Неутрално

    То за кого е тайна , че Боце и Гоце сънуват едни и същи мокри сънища ! Правейки се постоянно на такива каквито не са, политиците докараха електората до състояние да ги сложи всички в кюпа "маскари" и едва ги търпи, но не се знае още колко време ще ги търпи да се правят на велики за негова сметка !!! Скоро може да грабне тоягата и да се развърти !!!

  70. 70 Профил на xflood
    xflood
    Рейтинг: 1086 Неутрално

    Не просто коалиция, а картел, без опозоция.
    И го нач*кайте на българския народ за пореден път.

    Fail with honour then succeed by fraud
  71. 71 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4293 Любопитно

    Визия 1994-2014

    Формация: Ротация

    Передовой Задкулисник: Абв Бсп Грб Рб

    Фонтан формат: румба

    пп
    Не може така - калфин ряпа да яде?

    До коментар [#9] от "dimid":

    Не може така - куковицата се е пазарила за цял мандат

  72. 72 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4293 Неутрално

    Държавата им Не e механик-олигарх
    Не се бърка в световния Пазарен механизъм.

    ОПЕК решава (в Правец).

    До коментар [#12] от "dimid":
    ЗА ЦЕНАТА НА БЕНЗИНА ГОВОРИХА ЛИ.

    В ЦЯЛ СВЯТ ЦЕНИТЕ НА БЕНЗИНА СА ПАДНАЛИ ДО НАЙ-НИСКИТЕ СИ НИВА ОТ 5 ГОДИНИ НАСАМ.

    У НАС СА СИ ВСЕ СЪЩИТЕ.

  73. 73 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4293 Неутрално

    Отклони се психично, патологично или иначе.
    Посмали.

    Изкара Доган по-як от Москва и Първанов взети заедно.

    Видя се, че Доган е крехък, а Москва и Първанов удържат фронта
    в Крим, в БГ, цените на петрола и изобщо.

    Стабилно подпирани от Абв, Бсп, Герб, Пф, Ака...

    До коментар [#49] от "paladin":
    До коментар [#5] от "Евтин Слугарев":

    Да не забравяме, че Доган ръкоположи Генерала.
    Но и да не забравяме, че Инджев е патологичен хейтър на Първанов и Москва, до степен на психично отклонение.
    Не може още да преживее, че заради Първанов кариерата му в националните медии приключи.

  74. 74 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1969 Неутрално

    Започнаха да се потвърждават страховете ми!
    Как смятат да крЕпят мнозинство с помощта на архитекта на Тройната коалиция и Големия *лен...

    I Want To Believe
  75. 75 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 1074 Неутрално

    Бегъл поглед върху действията на РъБъ и АБъВъ, уж по-таквиз партии, по тяхна самопреценка, в контактите им с клиентелистко-милиционерската партия ГЕРБ, може да доведе до висока температура, гадене, разстройство, повръщане и други симптоми на тотално отвращение от "политиците" в страната.

  76. 76 Профил на groznik90
    groznik90
    Рейтинг: 772 Неутрално

    Е то като се замисли човек това са едни от най-важните и наболели проблеми в страната - енергетиката и социалната политика ... В най-добрия случай ако Гоце отстъпи за енергетиката и в частност Белене, а Боце отстъпи за социалната политика може и да видим бел ден ...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK