Денонощната акция по контрол на скоростта засече 1422 нарушения

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (36)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 1182 Неутрално

    Ей, хубаво че не излизах днес с колелото, че щях да отнеса глоба.

    Слава Україні!
  2. 2 Профил на V.Iliev
    V.Iliev
    Рейтинг: 418 Неутрално

    "КАТ се оплакаха, че заради наложените ограничения върху работата на мобилните устройства за засичане на превишенията на скоростта, за деветте месеца на годината засечените нарушения са с почти 190 000 по-малко"
    КАТ не бива да цели повече нарушения, а спокоен и сигурен трафик. Индикатор не е брой нарушения, а брой инциденти и пострадали. Като не могат да си напишат закон, да ходят в трета категория труд.

  3. 3 Профил на boris
    boris
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Вече като видя полицай и се радвам.

    https://www.youtube.com/watch?v=quPgplfhKbY
  4. 4 Профил на tochka87
    tochka87
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Остава и КАТ да си оправят системата и платени актове да не седят в НАП години наред като задължения на физическите лица!

  5. 5 Профил на Калник
    Калник
    Рейтинг: 808 Неутрално

    Решението на ВАС за мобилните камери е срам за правораздаването в България и връх на Андрешковшината. Преди 3 години ме щракнаха така. След няколко седмици получих писмо с обратна разписка със снимките. Платих си глобата по банков път. Не мога да тръгна да обжалвам, при условие, че наистина бях в нарушение.

    То така е и с паркирането - във всеки един момент в София има десетки хиляди неправилно паркирани автомобила. Но вместо да тръгнат да пишат глоби се използва паяка, който се обслужа от 3 души. Ако ги хванат да пишат глоби ще имат поне 20-кратно по-голяма производителност. Така въобще не се решава проблемът, защото вероятността да понесеш наказание за неправилно паркиране е много малка.

  6. 6 Профил на Ирина Марудина
    Ирина Марудина
    Рейтинг: 638 Неутрално

    До коментар [#5] от "Калник":

    И аз се чудя - що за човек трябва да си да се бориш срещу държавата?! Съзнава ли за колко катастрофи и смърти е отговорен покрай това, че е отменил контрола?!

  7. 7 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1373 Неутрално

    Ееееех мъка, съда им е виновен. Много бързо се светнахте, как да манипулирате системата и понеже започнахте да изкарвате бусове дето не могат да вдигат 90, че карат много по-бързо, съда Ви удари през ръцете. Не плачете толкова силно, самите Вие не само не сте изрядни, ами сте от големите нарушители.

  8. 8 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 3146 Любопитно

    “В операция, която се прави за първи път в България, са използвани и 14 камери, които снимат през нощта.”

    Да очакваме ли и първия КАТ-аджия с апарат за нощно виждане?

    I Want To Believe
  9. 9 Профил на ит
    ит
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Пак манипулативно тълкуване на данните. От КАТ казват, че са намалели инцидентите, но в същото време има 3-ма загинали. Това е над средно дневното...
    Не става с акции

  10. 10 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2202 Любопитно

    "619 водачи са превишили ограничения със скорост над 20 км/ч"
    Това все велосипедисти ли са били или е имало и пешеходци-бегачи, които са се движели със скорост над 20 км/ч ?
    Не може да са били автомобилисти, поне в София, защото средната скорост на движение е под 17 км/ч.

  11. 11 Профил на Kotarak
    Kotarak
    Рейтинг: 727 Неутрално

    Добре, искат да ни кажат, че катаджиите за пръв път са работели ли?

  12. 12 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2202 Любопитно

    [quote#5:"Калник"]във всеки един момент в София има десетки хиляди неправилно паркирани автомобила[/quote]
    Бихте ли изяснили понятието "неправилно паркиране"? Има те предвид пускане на аварийни светлини, паркиране насред булеварда в заграден участък "служебен абонамент" или не е спазена идеалната успоредност от 90 см до съседния автомобил?

  13. 13 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 1560 Неутрално

    До коментар [#12] от "wanderer":

    Например когато автомобилът е на тротоар трябва да има минимално разстояние между него и сградата. Май беше метър и петдесет.

  14. 14 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Истината е в мобилните камери и проверка 24 часа в деня и 365 дни в годината!

    Камерите са по евтини, обективни и много ефикасни.

  15. 15 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1429 Неутрално

    Трябва си превъзпитание на матрияла.

    Предразсъдъците са за ограничените.
  16. 16 Профил на Виктор Флоров
    Виктор Флоров
    Рейтинг: 868 Любопитно

    А кога КАТ ще започн да следи и глобява и свойте за нарушения на които постояно сме свидетели."Патрулките" са едни от най-безобразно движещите се автомобили...без да има нужда и без да са вклщ1или сигналните си уредби .А кака паркират само...???
    Иаче за контрол върху скоростта и пресичането на джигитлъка ЕВАЛА, но разберете вие трябва да сте ОБРАЗЦОВИ защото мног комплексари се подлъгват по маниера на каране.

  17. 17 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2202 Любопитно

    До коментар [#13] от "Yard":
    [quote#13:"Yard"] Май беше метър и петдесет[/quote]
    Два метра, ако имате предвид чл. 92 (3) от ЗДП :"За престой и паркиране в населените места пътните превозни средства се спират възможно най-вдясно на платното за движение по посока на движението и успоредно на оста на пътя. Допуска се престой и паркиране на моторни превозни средства с допустима максимална маса до 2,5 тона върху тротоарите, само на определените от собствениците на пътя или администрацията места, успоредно на оста на пътя, ако откъм страната на сградите остава разстояние най-малко 2 метра за преминаване на пешеходци."
    Обаче не е ясно какво е "тротоар" (разликата от банкет, кал или боклуци край пътя) и какво е "сграда" (разликата с ограда, стена, парапет).

    Още по-неясно е "специално обозначените места" по смисъла на чл.62, т 3. "паркирането в жилищната зона е разрешено само на специално обозначените места;" като няма ни едно обозначено място.

  18. 18 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 601 Неутрално

    Не само контрол, а и ефективни глоби трябва да има. Във Франция след забраната за използване на радар-детектори и GPS-и с база данни за камери и радари, жертвите на пътя спаднаха с близо 20% за една година и достигнаха исторически минимум!

    Жизнь или Life - избор има.
  19. 19 Профил на Инспектор Стрезов
    Инспектор Стрезов
    Рейтинг: 519 Неутрално

    Ма аз не разбирам кво значи да контролираш спазването на закона с денонощна акция? Сиреч през останалите 364 дни може да си карате както щете. Ние ще ви проверяваме само веднъж годишно, като при това обещаваме да ви поредупредим предварително кога ще е това.

    Малоумия. Да си организират хората и вместо да ги държат цяла година около НС да осигурят реда по пътищата.

    "Я з москалями не балакаю!"
  20. 20 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1577 Неутрално

    Според мен трябва не единични, па макар и "денонощни" акции, а постоянен контрол и неотменими актове и глоби и нещата ще влязат в норми, така както е по белия свят.

  21. 21 Профил на Филанкишията
    Филанкишията
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Като всеки нормален човек и аз смятам, че трябва да се вземат мерки срещу българския автоджигитлък. Обаче съм забелязал, че у нас е пълно с ограничения на скоростта и други забрани, чиято едиснтвена цел е чичко милиционер да санкционира тези, които я нарушават. Имам предвид табели за 40 км/ч в задръстени села с макс. 5 души население, табели за излизане от населено място на километър след последните признаци на човешка дейност, ограничения заради разни долнопробни завенеия и т.н. Защо примерно на влизане в София откъм Пловдив трябва да карам сигурно 5 километра с 50 км/ч по трилентов път в почти неурбанизирана зона? А пък по Цариградско след Окръжна боница вече не трябва?
    Същевременно примерно съм виждал места, където може да изпреварваш според маркировката, но само ако си търсач на силните усещания. Да не говорим, че и в планинските проходи ограничнието обикновено е каквото е навсякъде - 90 км/ч.
    И последно - какви мерки се вземат срещу някои безобразно бавно движещи се МПС като претоварени с (най-вероятно незаконно изсечена) дървесина камиони и очевидно неизправни дърти руски возила с още по-неизправни водачи, които разчитат много повече на гравиатацията отколкото на тягата на двигателите на таралясниците си?

    The world is £4 trillion in debt. Just exactly which planet do we owe it to?
  22. 22 Профил на Anonymous
    Anonymous
    Рейтинг: 316 Неутрално

    Ако проверките са само за скорост, ще ги подкрепим, но ако са и за платен рекет ГО - изцяло ще ги отречем.

  23. 23 Профил на Anonymous
    Anonymous
    Рейтинг: 316 Неутрално

    До коментар [#21] от "Филанкишията":

    Подкрепям!

    Трябва да направят сайт, на който да се дават предложения къде ограниченията не са подходящи.

    Възможно е тези наистина да разчитат на гравитацията, за да пестят гориво. Може и вие да пробвате и да се окаже, че има някакъв смисъл, а не да бързате от светофар към сфетофар, след като накрая пак ще спрете.

  24. 24 Профил на ямх
    ямх
    Рейтинг: 418 Неутрално

    ....това е ненормална държава и няма друга като нея ....
    ....всяка патрулна кола на кат по нареждане на шефовете трябва да регистрира задължително поне по 8/осем нарушения на служител в период на едно дежурство....8х2=16 акта трябва да пристигнат в кат след всяка смяна на патрулната кола....и това е нареждане, заповед!....смените се виждат в чудо как да глобяват през нощта в малките населени места където няма движение....
    ....кат е остаряла и безсмислена институция в ес....там не съществува това понятие, за разлика от българия!
    ....пътна полиция следи за всичко - от превишаване на скоростта до нередности на мпс-то и веднага ви спират при отделяне на димни завеси след вас, карате бавно, или пуснати аварийни ....и сие проблеми създадени от мпс-то....или контрола е на 100% в/у мпс и право в сервиза....
    .....веднага проверка на мпс -то, веднага в сервиза за ремонт, често надвишаваш стойността на колата или тира....
    ....при нас е точно обратно - контролира се човешкия фактор и не се проверява мпс-то
    .....затова и кат е закрита като излишна структура там в ес....
    .....да ама не , партиите осигуряват работни места за безработния/неграмотния си електорат в българия....
    ....и всичко по старо му... и сянката и криеницата и дисциплината и рекета .....е, няма такава страна!

  25. 25 Профил на 952
    952
    Рейтинг: 572 Неутрално

    [quote#22:"Anonymous"]но ако са и за платен рекет ГО - изцяло ще ги отречем. [/quote]

    Можете ли да ми обясните какво имате предвид под "платен рекет"?

    Може и с пример...

    Колко жалко, че всички, които знаят как трябва да се управлява България, са заети да пишат разни неща по форумите...
  26. 26 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1452 Неутрално

    Изводът е логичен, само трябва да се помисли как да стане така, че целогодишно да се отчитат нарушенията.
    Типичен пример е Франция, в която преди години смъртността на пътя беше толкова висока, че здраконови мерки, които последователно прилагат. Отначало всички негодуваха, но като се видяха добрите резултати, негодуванието заглъхна.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  27. 27 Профил на victor2
    victor2
    Рейтинг: 1188 Весело

    Умишлено не пътувам защото съм нарушител. До сега нямам акт защото съм отговарял на въпроса "А сега какво ще правим" положително! Всичко е до време, ако стане по нормално и аз влизам в нормите. Тогава ще роптая срещу неправилно поставените знаци за ограничения на скоростта или тъй наречените капани!

  28. 28 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2202 Неутрално

    [quote#25:"952"]какво имате предвид под "платен рекет"?
    [/quote]
    В квартала има едно "празно място". По кадастралния план се води "градинка-зелена площ". Това място по неведоми пътища е продобило вида "платен паркинг" на "наше момче".
    Съкварталците паркират в "свободните пространства" между блоковете, които също се водят по кадастралния план "зелени площи". Минават общинските "старши инспектори" и глобяват за неправилно паркиране - паркирането (движението и престоя) са забранени върху "зелени площи" (нищо че там няма стрък трева). Обясняват, че паркирането следва да става върху "обзначените от собственика места". Единственото "обозначено място" е въпросният частен паркинг.

    П.П. Да не си помислите, че съкварталците са "прости тарикати" - част от тях имаха, а другите три пъти искаха да се обособят част от тия свободни пространства като места за гаражи (на два етажа за да има свободно място и за гости на квартала), които да закупят. Тия, които имаха гаражи, им бяха разрушени (платиха за разрушаването). На свободното място се изгради детска градина (без място за паркиране, естествено), въпреки че от три години насам първокласниците в кварталното училище са под 30 деца. Само една паралелка се сформира.

  29. 29 Профил на Т_Живков
    Т_Живков
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Дивотия - от КАТ се оплакват, че нарушенията са намалели! Поповете се оплакват, пък, че погребенията са намалели! Их, бре, орооо, юруш на демокрациятааа!...

  30. 30 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 470 Весело

    Единствената ми глоба в Германия от едно десетилетие беше във Визбаден, Хесен. Карах на трилентов път в рамките на града с 70 км/час от разрешени 50 км/час. Понеже има толеранция при измерване чрез блитцер-камерите, бях в категорията надвишаване на скоростта до 10 км/час и глоба от 60 лв, която трябваше да платя до 30 дена от получаване на известието, иначе тече наказателна лихва.
    Но това не ме е спирало да карам по-бързо, просто веднъж съм бил разкрит. Ако станат наведнъж за кратък период повече глоби, ще си ги искам от шефа, той иска бързо и аз го слушам.

    В България, като карах на магистрала Тракия между София и Пловдив, 2 км преди една бензиностанция имаше табела без видима причина за ограничение на скоростта, ограничение от 60 или 90 км/час, не си спомням точно. Прав път, безпричинно. Било е заради бензиностанцията, да намалиш скоростта, вероятността да спреш там е по-голяма.
    Примери има много, как частният бизнес се меси в регулирането на пътният транспорт.

    Es muß Geld fließen!
  31. 31 Профил на The_Curious
    The_Curious
    Рейтинг: 726 Неутрално

    В БГ регулацията на движението чрез знаци, маркировка и светофари е безумна, а състоянието на пътя - малоумно. В същият момент Н на брой институции отговарят за тези дейности - общини за знаците и пътя в рамките на населено място, АПИ за пътя извън града, общините за плановете на знаците, маркировката, КАТ за спазването на регулациите... Същевременно бюрокрацията в КАТ е доведена до идиотско ниво, а информационните технологии за тях са еквивалент на космически совалки. Е как да се повиши КПД на тая система, като в основата и е заложено социалната функция да се хранят лелките зад гишетата с безсмислени дейности и пътните полицаи с рушветче? Как да стане, като интереса на формиралите системата не е да се повиши КПД, а да имат послушни подчинени, вместо да свършат работа в интерес на хората? Ми няма как, поне до като мат'ряла търпи.

    Nothing else, but more or less the bitter truth!
  32. 32 Профил на mammita
    mammita
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#5] от "Калник":
    Напълно съм съгласна с този коментар!

    По-често трябва да се провеждат подобни акции. Дано по този начин шофьорите се превъзпитат малко от малко.
    Несъобразената скорост, дори +10км/ч над ограничението, едно леко разсейване, невниманието може да бъдат фатални. ю
    Нашите деца са по тези улици и сме длъжни да бъдем внимателни!

  33. 33 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1592 Неутрално

    До коментар [#32] от "mammita":

    По-скоро, несъобразената скорост трябва да изчезне като понятие от муцуните в КАТ. Тогава инцидентите ще намалеят наистина.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  34. 34 Профил на gdobranov
    gdobranov
    Рейтинг: 367 Неутрално

    С мобилните камери и радарите в автомобилите на КАТ не се контролира скоростта, а се хващат нарушители. Тоест, те нямат превантивна, а наказателна функция. Ако говорим за контрол на скоростта - това се прави със стационарни камери и указателни табели по пътищата, които предупреждават шофьорите, че на пътя има камери. Ето тогава бихме имали превенция и ефективен контрол на скоростта. Проблемът е, че тогава една част от КАТ-аджиите въобще няма да са ни необходими, нали...

  35. 35 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 550 Неутрално

    До коментар [#30] от "slan":

    ограничението при бензиностанции е от друг смисъл - за да могат да се включат заредилите отново в пътя. Понеже е пълно безумие да се строи бензиностанция директно на пътя и после ускорителната лента да е примерно 20м, в които просто не може да се ускори...да не говорим, ако бензиностанцията е под баир и след това колата трябва да го качи. Немците имат дълги ускорителни ленти, както на бензиностанции, така и на разклони, така че да не се нарушава потока. Но се знае, че германците също така следят дали някой излиза от бензиностанция или влиза от разклон и се дърпат една лента вляво, за да може другият участник да се включи нормално без да изпитва голям стрес. Тази толерантност в България я няма, може би само при тираджиите, ама то те са карали другаде също.

  36. 36 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 785 Неутрално

    Хайде сега това да стаава всеки ден, нали това им е работата на КАТ.

    А повече камери по магистралите кога ? Писна ми от разни мутряги, които се мислят за бесмъртни.

    А действия по сигнал като в Швецарско кога ?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK