Два влака едва не се сблъскали челно на гара Церковски

Два влака едва не се сблъскали челно на гара Церковски

© Надежда Чипева, Капитал



Човешка грешка едва не е довела до челен сблъсък на два пътнически влака вчера вечерта, съобщи dariknews.bg. Инцидентът е станал около 18.00 часа при гара Церковски. На шести коловоз на гарата е бил спрял влак, пътуващ от София за Варна, а същевременно по същия коловоз е идвал пътнически влак от Бургас за Ямбол. Благодарение на машиниста, който е успял да спре композицията само на 300 метра пред другия влак, не се е стигнало до удар.


От Национална компания "Железопътна инфраструктура" са обяснили, че инцидентът е в резултат от грешка на стрелочника на гарата.


Гара Церковски е една от единайсетте гари в страната, на които заради ремонт на линията стрелките за определяне на коловоза за движение се обръщат ръчно. Инцидентът там не е изключение през последните седмици, са казали от компанията, откъдето посочват, че причината за всички случаи, в които два влака се движат по един и същ, коловоз е човешка грешка.




Днес транспортният министър Ивайло Московски заяви, цитиран от БТА, че трябва да се спре практиката на ръчно регулиране на движението.


"Ще прекратя практиката на ръчно управление на стрелките по железопътното трасе и ще се премине към превозване с автобуси на пътниците в 80-километровата отсечка между Нова Загора и Карнобат. За нас най-важното е за да се избегнат всякакви рискове за пътуващите във влаковете", посочи министърът. Той инспектира няколко от въпросните гари с ръчно управление на движението, за да се запознае на място с мерките за гарантиране на безопасността.


По думите му до февруари 2015 г. трябва да бъде премахнато ръчното регулиране за гара Ямбол, но ще се работи в посока съкращаване на този срок. Реконструкцията на железопътната линия от София до Бургас пък трябва да приключи до края на 2015 г.


Същевременно "Дарик" съобщава, че постовият стрелочник на гара Церковски, който е допуснал грешката снощи, ще бъде уволнен. За да ограничат подобни грешки, от железопътната компания са намалили скоростта на движение в района на гарите с ремонти на 25 км/ч и са забранили едновременното приемане на влакове.

Коментари (37)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на bborisov
    bborisov
    Рейтинг: 450 Гневно

    Еб@си безхаберието е настанало в тази държава. Хора се тепят по улиците, асансьорите и влаковете. Докато карам колело в почивните дни, поне няколко идиома минават на сантиметри от мен (по пътя за Копитото). Луда работа!

  2. 2 Профил на sss700431
    sss700431
    Рейтинг: 498 Неутрално

    А беше време когато ЖП транспорта беше най-сигурен.

  3. 3 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1512 Разстроено

    Някак си като чета следното:
    ....практиката на ръчно управление на стрелките по железопътното трасе
    ....от железопътната компания са намалили скоростта на движение в района на гарите с ремонти на 25 км/ч и са забранили едновременното приемане на влакове
    натрапчиво имам усе6тането че БДЖ се намира в 19!!!! а не в 21 век?!
    Аз с колело се движа с >25км/ч, някакви хорича ръчно ръчкат стрелки... Пълен фарс и мъка!
    Наливането на пари в нереформирани сектори продължава...

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  4. 4 Профил на Бенефициенто Корупционе
    Бенефициенто Корупционе
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#1] от "bborisov":

    Безхаберието прикрива кражбите и разбойничеството! Затова безхаберието СЕ ПООщРЯВА от крадците и разбойниците/във властта! Така се отклонява общественото внимание. Да, с цената на човешки животи също.

  5. 5 Профил на Ogiigo
    Ogiigo
    Рейтинг: 1155 Неутрално

    Безхаберие, гарнирано с неспазване на законите!

    Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
  6. 6 Профил на Бенефициенто Корупционе
    Бенефициенто Корупционе
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#3] от "B52":

    по-добре загубено време, от колкото чвешки животи. Одобрявам ИЗЦЯЛО предложеното от министъра!

  7. 7 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8849 Неутрално

    То скоро влакове няма да останат.Няма и седмица без инцидент.

  8. 8 Профил на Чат Пат
    Чат Пат
    Рейтинг: 672 Неутрално

    [quote#0:"статията"]постовият стрелочник на гара Церковски, който е допуснал грешката снощи, ще бъде уволнен[/quote]
    Малко му е - да го пуснат го да пробяга 300 метра по релсите пред влака!...

    От друга страна, това
    [quote#0:"статията"]...превозване с автобуси на пътниците в 80-километровата отсечка между Нова Загора и Карнобат. За нас най-важното е за да се избегнат всякакви рискове за пътуващите във влаковете...[/quote]
    звучи малко странно! По тая логика дайте да ги извозваме с каруци, при минимален риск...

  9. 9 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 789 Неутрално

    А къде е автоматичната блокировка на трасето? Що пари се изхарчиха за нея, или не е работела. Нищо чудно че когато в БДЖ обслужваха с парна тяга, средната скорост е била по-висока!

    Евроатлантида
  10. 10 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#8] от "Дебил от Льонеберя":

    извозването с рейс си е практика в Англия, ама то и пътищата ни едни...

  11. 11 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 1059 Весело

    пак ли? отново? ужасна безотговорност. безнаказана!

    п.п. изваждайте ги тия машинисти от влаковете и от дупките им в БДЖ, уволнявайте ги и немедленно съкращавайте цялото БДЖ като на циганите заповядайте да съберат безвъзмездно всичките релси по всички светове тази тежка драма трябва да спре накрая! следващите в списъка за ликвидация са Пощите и вся остальная советская сволочь, приела формата на инфраструктурни организации в България...

    РЕФОРМИ !
  12. 12 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2638 Неутрално

    Ръчно превключване на стрелките...
    Да се кара на ръка от време на време бива, ма постоянно не е работа...

  13. 13 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1285 Неутрално

    До коментар [#2] от "sss700431":А беше време когато ЖП транспорта беше най-сигурен. "

    -В сегашно време са несигурни министрите.

  14. 14 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 727 Неутрално

    Много опасно безхаберие!Имам усещането,че едва ли не някой умишлено прави тези опасни безобразия!

    Tony
  15. 15 Профил на Ментор
    Ментор
    Рейтинг: 782 Неутрално

    баси слабоумието цари в БДЖ!
    Дори стрелките да се превключват ръчно, как е възможно по тях да няма датчици и да няма някаква система за автоматична блокировка или поне сигнализация? Така някой пияница може да убие десетки хора.

  16. 16 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#15] от "Ментор":

    единствената причина да не бъде ликвидирано (упс, приватизирано по български) е, че от него може да се краде. Чужд инвеститор трудно ще иска да го докосне, ако държавата ни има думата.

  17. 17 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    Безхаберие, типично по български

  18. 18 Профил на azmatahari
    azmatahari
    Рейтинг: 664 Гневно

    А Христо Монов прави денонощни купони с музика на живо и му пука на вагонетката докъде се докара БДЖ като се видя, че няма съд и присъда и може свободно да си харчи краднатото.

  19. 19 Профил на miho45
    miho45
    Рейтинг: 716 Неутрално

    До коментар [#6] от "Граждани за Европейски Цени на Тока в България":

    Интересно,има и минуси за точно написаното.Има две обяснения,или това е автомат инсталиран да генерира минуси във форума или има действително потриващи пръсти да се случват катастрофи и да има жертви......

  20. 20 Профил на бабачко
    бабачко
    Рейтинг: 673 Любопитно

    Добре де, нали има контролно табло в гарата за положението на стрелките и сигнала на светофорите? Дори и да има грешка, трябва да се забележи, а не да се разчита на машиниста, че ще се усети на кой коловоз му насочват влака.

    искаш нов монитор? изтрий тук: ##############
  21. 21 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1170 Неутрално

    Този Московски обаче е пример за лош управленец (да не кажа некадърник, че да не ме баннат). Както казва народа с мръсната вода изхвърля и бебето. Вместо да качваш хората на автобуси с цел заобикаляне на проблемните участъци вземи назначи извънредно ако трябва още 20 или 30 стрелочника. Ясно е, че говорим за 9 гари. Не е толкова много. По 1 допълнителен човек на по 3 смени прави 27 човека. С намалената скорост през гарите на 25км.ч. инциденти няма как да станат. А той щял да качва хората на автобус. Предния път кат бе министър почти затри БДЖ. Сега вече ще успее!

  22. 22 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1807 Неутрално

    До коментар [#15] от "Ментор":
    Просто няма електрическа връзка.Между"кутията" на стрелката и"таблото" на ръководител движението трябва да има електрическа връзка основана на(+) и(-).Когато тази електрическа връзка съществува дори и постовия стрелочник да обърка положението на стрелките няма да застраши безопасността на движението на влаковете.Ръководител движението в гарата"нарежда маршрута" за коловоза по който ще премине влака.Тази електрическа зависимост между двете"гърловини" на гарата и таблото за управление при ръководител движението не позволяват човешките грешки.За тази цел в гарите има дизел-генератори които трябва да са работещи.В България има гари които се управляват от София и там дежурния ръководител стои само за аварийни ситуации и маневрена дейност.

  23. 23 Профил на casinoto
    casinoto
    Рейтинг: 556 Разстроено

    Имам чувството че да се качиш на влак вече си е руска рулетка...с човешкия живот :/

  24. 24 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    [quote#22:"chicago514"]Просто няма електрическа връзка.[/quote]

    ++++++++++ и ще се обоснова защо е моята подкрепа на коментара.
    Според мен / това си е лично мое виждане по въпроса / автоматизация и компютъризацията на системи за дадени дейности тук във България се приема ОТРИЦАТЕЛНО защото щяло да останат без работа.
    Това съм го видял с очите си как изскубват току що сложени кабели в таблата по една модернизация в едно монополно предприятие и му изгърбих два веднага но не се оплака никъде.
    Учуди ме, че шефове на ключови позиции подкрепят тази вандалщина дето я казват а за мен си е - ТЕРОРИЗЪМ независимо в коя сфера на икономиката е станало а другата гледна точка е с неадекватния персонал който е останал в тези Държавни сектори който ако не е от остатъчния соц. кадър то е шуробаджанашки което е едно и също.

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  25. 25 Профил на P.S.
    P.S.
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Боже, как няма да се намери политик с топки и да закрие тази компания. От 25 години тя се дотира от нашите данъци.. а вътре как Гина и бай Иван си вършат същите далавери от време оно..
    Не вярвам, че може да се оправи и да излезе дори на минимална печалба..

  26. 26 Профил на КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    Рейтинг: 830 Любопитно

    [quote#22:"chicago514"]В България има гари които се управляват от София и там дежурния ръководител стои само за аварийни ситуации и маневрена дейност. [/quote]
    Това се знае единствено от човек завършил и-т "Т. Каблешков". Коя година го завърши бе колега?

    Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/
  27. 27 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1877 Неутрално

    Дорде железницата не се превърне в гумаджийница нема да мирясат...

  28. 28 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2193 Неутрално

    На БДЖ най-накрая ще му намеят цаата, поне на пътническата му част. Другата ще я приватизират.

  29. 29 Профил на todorus
    todorus
    Рейтинг: 284 Неутрално

    Добре, че се е разминало без инцидент. Иначе не ми се мисли какъв щеше да бъде броя на жертвите.

  30. 30 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1352 Неутрално

    Военна дисциплина трябва

    В Русия съм! В Русия съм!
  31. 31 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1352 Неутрално

    [quote#23:"casinoto"]Имам чувството че да се качиш на влак вече си е руска рулетка...с човешкия живот [/quote]
    То затова от 3 години някъде автобусите София-Варна са почти пълни, а преди пътуваха по 10-12 човека

    В Русия съм! В Русия съм!
  32. 32 Профил на Хит®ата Св®ака ;)
    Хит®ата Св®ака ;)
    Рейтинг: 821 Неутрално

    Чакайте, чакайте, нещо не схващам...

    Как така "влак, пътуващ от София за Варна" минава през южна България???????????? Само не ми казвайте, че това е бърз влак!!!

    Mафията е опасна за Вашето здраве!!! Мафията убива!!!
  33. 33 Профил на azmatahari
    azmatahari
    Рейтинг: 664 Гневно

    До коментар [#30] от "Веселин Дечев":

    То да беше само в БДЖ? Трябва военен режим НАВСЯКЪДЕ !

  34. 34 Профил на Хит®ата Св®ака ;)
    Хит®ата Св®ака ;)
    Рейтинг: 821 Неутрално

    Ето къде е гара Церковски на картата:

    http://wikimapia.org/3786417/bg/%D0%96-%D0%BF-%D0%B3%D0%B0%D1%80%D0%B0-%D0%A6%D0%B5%D1%80%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D1%81%D0%BA%D0%B8

    (Не знаех, че има и УикиМаПия. Сега чакаме УикиМаФия. )

    Mафията е опасна за Вашето здраве!!! Мафията убива!!!
  35. 35 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Ми да питам, ако някой знае. Каква е заплатата на стрелочниците и какви личности я работят?!

    chavo64
  36. 36 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 395 Неутрално

    И защо гарите не се организират по старата английска рецепта: билетче на влизане при коловозите, билетче на излизане?!

    chavo64
  37. 37 Профил на goblenka
    goblenka
    Рейтинг: 672 Неутрално

    Това, което става у нас, не става даже в Индия! Въпреки гъстото население и движение!

    goblenka




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK