Случай на изнасилено дете в училището в Дебелт предизвика протести и оставка

Случай на изнасилено дете в училището в Дебелт предизвика протести и оставка

© Надежда Чипева, Капитал



Петокласник със специални образователни потребности е бил насилен от по-голям ученик в тоалетната на училището в Дебелт по време на часовете миналата седмица. Случаят предизвика протести на родители, опит за нагнетяване на етническо напрежение, както и оставката на директорката на училището Таня Вангелова.


Сигнал за изнасилване


в полицията е подала майката на 12-годишното момче, което е с лека форма на умствена изостаналост, след като забелязала кървене и разкъсвания вечерта след инцидента миналия петък. Детето било прието в Многопрофилната болница в Бургас.




По думите на зам.-министъра на образованието Ваня Кастрева обаче, детето е споделило, че има проблем веднага след инцидента на ресурсния си учител, с когото имало занимания, без да уточни какъв. Учителят, от своя страна, е докладвал на директорката. "В мига, в който се е разбрало за случая с детето и ресурсният учител е докладвал, за това, че детето е споделило, че има някакъв проблем,


директорката не е уведомила регионалния инспекторат и за мен това е абсолютно безотговорно", коментира Кастрева, цитирана от "Медиапул".


Тя е категорична, че директорката "има вина" и обяви, че Вангелова е подала оставка, която министерството е приело в сила от утре, 12 декември. Ведомството се е самосезирало за насилието срещу детето и по случая са започнали проверки от Регионалния образователен инспекторат и от други институции, включително и от прокуратурата. Първата проверка в училището е показала  пропуски в задействането на координационния механизъм за деца в риск, което е било пряко задължение на директорката.


Във вторник Районната прокуратура на Бургас е образувала досъдебно производство по чл. 157,ал.2, вр. ал.1 от Наказателния кодекс, което е наказуемо с лишаване от свобода с от 3 до 12 години. Разследването се провежда под ръководството на прокуратурата в Средец.


Производството е срещу неизвестен извършител,


макар че насилникът е известен -


осмокласник от ромски произход от същото училище. Той самият признал пред полицията след инцидента. Станало ясно и, че в тоалетната заедно с него е присъствало и още едно момче, което според разказа само гледало. Причината да се води производство срещу неизвестен извършител засега е докато се изясни, дали и вторият не е участвал в изнасилването.


В сряда около 50 души от селото излязоха на


мирно шествие в подкрепа на насиленото дете и семейството му,


който обаче мъже с качулки и маски от бургаска футболна агитка опитаха да превърнат в атака срещу ромите в Дебелт. Родителите се разграничиха от националистите и обявиха, че няма значение, че насилникът е от ромски произход. Коментираха и че се страхуват за децата си - част от тях са ги спрели от училище, докато се реши случаят.


На националистическия протест се стигна до ареста на един от демонстрантите, чийто джобове били пълни с камъни, а полицейски кордон спря опитите на агитката да се отправи към ромската махала в селото.


Провокацията беше очаквана


В селото беше изпратена жандармерия още във вторник вечерта, след като през деня бяха обявени плановете за протест и се появиха закани от ултрасите към семейството на осмокласника и ромската махала. В същото време заради страха на родителите след случая на изнасилване общината прати двама служители като охрана в училището, каквато преди това не е имало.


За изнасиленото момче и другите деца в семейството му Дирекция "Социално подпомагане" в Бургас е изпратила психолог, който да им помогне да преодолеят шока.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (84)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 975 Неутрално

    СлучАЯТ! Трябва да напишете.
    Ако за авторката това е нещо като "глоба за неправилно паркиране" то за читателите не е така!
    Закъсняхте с много с тази "статия"

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  2. 2 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1531 Неутрално

    Каквото и да кажа бан не ми мърда за расизъм , сегрегация и каквото още там се сетите

    15.02.1989 - 07.02.2018
  3. 3 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 975 Неутрално

    Ако може аФФторката да ми даде определение за "блудство" и за "изнасилване".
    Това не са синоними питайте Мурдаров!

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  4. 4 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Абе докато не бъдат пребити родителите на подобни изверги, ... нема да се оправят нещата..

  5. 5 Профил на mrakogor
    mrakogor
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Колко тенденциозно сте написали тук тази статия. А бе станал там някакъв си инцидент, ама се набляга на лошите с качулки дето дошли, пък мирното население се разграничило и т.н. и фокусът се измества.

  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  7. 7 Профил на volrath
    volrath
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Дневник, хайде моля да не се правим на ударени, а? Реакцията на "ултрасите" не е нещо, което никой нормален да не си е помислил. И стига с тая Ащита на "онеправданите" малцинства. То и аз съм доста толерантен, ама това линава границите!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  8. 8 Профил на Истината - "езикът на омразата"
    Истината - "езикът на омразата"
    Рейтинг: 868 Неутрално

    Москов е виновен.

    Molossian: Желанието на международния модерен другариат за равенство между нормалността и извратеността създаде чудовища.
  9. 9 Профил на Истината - "езикът на омразата"
    Истината - "езикът на омразата"
    Рейтинг: 868 Неутрално

    Костов също

    Molossian: Желанието на международния модерен другариат за равенство между нормалността и извратеността създаде чудовища.
  10. 10 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 746 Разстроено

    Каквото и да го направят тоя ненормалник, язък за горкото дете. Хем има проблеми с развитието, само това му липстваше. не знам как издържат родителите да не го "съдят" по бързата процедура.

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  11. 11 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 746 Гневно

    До коментар [#8] от "Сър Пичук":
    До коментар [#9] от "Сър Пичук":
    Какви ги плещиш ма неадекватницо?!! Ти деца имаш ли...

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  12. 12 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1448 Неутрално

    [quote#3:"Без соц"]Ако може аФФторката да ми даде определение за "блудство" и за "изнасилване". [/quote]

    Според закона, изнасилване е само, ако е извършен насилствен вагинален полов акт от мъж към жена, всичко друго (мъж към мъж, жена към жена или жена към мъж) се води блудство.

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  13. 13 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1448 Гневно

    Циганите в Дебелт с пистолети и ножове, полицаи с щитове вардят махалата

    Кордон полицаи с щитове пазят ромската махала в село Дебелт, която за малко да бъде щурмувана от над 50 младежи с качулки. Циганите излязоха по калните пътеки, готови за война, съобщава "Флагман"Всеки от тях е въоръжен с нож или пистолет. От ромската махала за преговори с полицаи и медии пристигна пийнал циганин, който заяви, че иска групата да се махне оттук. Той показа на кръста си закачени в бойна готовност нож и пистолет. Според негов съсед семейството на изнасилвача Асен било в ромската махала в момента и не е напуснало селото.

    „Българи юнаци!” и „Еничари” крещяха младежите срещу ромите. Момчетата заявиха, че няма да вдигнат ръка срещу българин, затова спазваха всички указания на полицаите. Приготвените за атаката пиратки бяха хвърлени в поляните наоколо. Така младежите искаха да покажат на циганите, че няма да им позволят да вършат безразборно престъпления.

    До безредици не се стигна, протестиращите се разотиват, а ромите се прибраха в колибите си. Полиция остава да пази района.

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  14. 14 Профил на johnniewalker
    johnniewalker
    Рейтинг: 839 Гневно

    Изнасиленото момче има баща, нали? А този баща сигурно има приятели?

  15. 15 Профил на lot49
    lot49
    Рейтинг: 638 Неутрално

    Не са следили дебатите в Червената къща, затова се изнасилват.

  16. 16 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 1529 Неутрално

    Изглежда интеграцията, която грачат някакви организациии видащи циганин само с бинокъл минава през копулация или това пак е 'културна особеност и традиции' , които трябва да приемем.....отзад...... в процеса на интеграция на българите към циганите?

    http://www.flickr.com/photos/[email protected]/3712408729/
  17. 17 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1448 Гневно

    [quote#0:"статия"] На националистическия протест се стигна до ареста на един от демонстрантите, чийто джобове били пълни с камъни,[/quote]

    Значи, циганите могат да се разхождат с ножове и пистолети пред полицаите, и нищо, а това, заради няколко камъка и в ареста...

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  18. 18 Профил на Петър Самсонов
    Петър Самсонов
    Рейтинг: 4065 Неутрално

    Вчера същото се е случило в най-голямата детска болница в Москва. 13-годишен насилил 7-годишен както си лежали легло до легло... pravda.ru

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  19. 19 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 975 Неутрално

    До коментар [#12] от "Barcelina #подкрепям Москов":

    Блудството не е синоним на изнасилване!

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  20. 20 Профил на Piroman
    Piroman
    Рейтинг: 471 Гневно

    И да ме бананите не ми пука изнасилвача на това дете не може да се смята за човек и НЕ ТРЯБВА ДА СЕ ТРЕТИРА КАТО ТАКЪВ! Ако смятате, че му нарушавам правата си го вземете в къщите да оправи и вашите деца. По-здрави за модераторите!

    "Няма алтернатива: или всеобща емиграция, или революция в най-кървав вид, защото тези хора не заслужават милост". Александър Морфов
  21. 21 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 975 Неутрално

    До коментар [#12] от "Barcelina #подкрепям Москов":

    Не знам кой закон цитирате,може би си имате ваши таклувания.
    Това тук ми е достатъчна информация!
    http://www.pravoto.com/site/diction/2049-bludstvo

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  22. 22 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1448 Неутрално

    [quote#19:"Без соц"]Блудството не е синоним на изнасилване! [/quote]

    http://www.bg-pravo.com/2012/09/11_16.html


    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  23. 23 Профил на danid
    danid
    Рейтинг: 574 Разстроено

    Чета и си мисля как и в училищата трябва да се вземат спешни мерки за сигурността на децата (а и на учители, защото и те са подложени на заплахи), както с екипите на Спешна помощ. Хем наскоро имаше случай с дете и то в специализирано училище. Горкото дете и горките му родители.
    Аман. До къде сме се докарали. И всичко се оправдава с липса на средства. Сигурно е вярно при тази мизерия, но и малко усилие от себе си трябва да се положи... (близко е до ума, че това дете се нуждае от постоянно наглеждане, пък и всички останали поверени на училището деца).
    Някакви идеи от страна на министъра на образованието??

  24. 24 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1448 Неутрално

    [quote#21:"Без соц"]Не знам кой закон цитирате,[/quote]

    Да, прав сте, явно аз грешно съм разбрала. В даденият случай наистина има изнасилване.

    "Изпълнителното деяние на блудството по чл. 149 НК е осъществяване на физически контакт по чл. 149 НК с лице под 14 години, който обаче не е обективно насочен към съвкупление (вагинален) контакт, ако лицето е от другия пол, към полово сношение, ако и двамата са мъже (анален контакт) или акт на полово удовлетворение, ако са жени

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  25. 25 Профил на epoc
    epoc
    Рейтинг: 1441 Весело

    Уау, аз съм в потрес!

    Два дни след изнасилването икономедия реши да наише за него.

    Един ден след протеста, разгонен от полицията, в който жители на селото протестираха срещу циганите, икономедия реши да напише за него.

    В момента, в който се разбра за оставката на директорката икономедия нямаше как да пропусне.

    А междувременно, докато в икономедия бяха заети да препечатват поредната простотия от портал Култура, в дирника три поредни дни се скъсаха модерират, банват и трият коментари. Просто там тази новина се следеше.

    Съвременна журналистика, кво да правиш.....лумпените, коментиращи демокрацията, за някои журналисти са по-важни от живота на хората.

    Икономедия, не се учудвам, че дневник фалира. Не сте в състояние да напишете нормално нещо за една нормална новина, когато тя се появи. Виж, претенции - имате си достатъчно....

    Икономедия се превърна в трибуна на тролове ЗА и ПРОТИВ правителството. Очевидно е, че няма какво да се говори или коментира с такива драскачи....
  26. 26 Профил на sophia_gr
    sophia_gr
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Дневник, колко дена мълчахте? А? Сега видяхте, че няма как да се размине, та решихте да споменте този "случай" - някой си, то многото нещастни случаи. Да, никак не пасва на пролиберастката Ви политика. Чета Ви само заради коментиращите под статиите, впрочем.

  27. 27 Профил на Венцеслав Йонков
    Венцеслав Йонков
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Ето, обикновените хора имат достойнство и подават оставка. Орешарски, Искров, Цацаров и ВСС - не.

  28. 28 Профил на victor2
    victor2
    Рейтинг: 1326 Разстроено

    Не ми е ясно защо за един такъв акт не се приложи закона с цялата си строгост? Явно всеки тинейджър гледайки тъпите филми си мисли че има пълна свобода да прави всичко хрумнало му в недораслата глава.

  29. 29 Профил на Алф
    Алф
    Рейтинг: 1383 Неутрално

    До коментар [#13] от "Barcelina #подкрепям Москов":

    Dano tova ne stane kapkata, kojato da prelee...Ako sega nqma adekvatni prisydi, horata shte trygnat na linch

    Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.
  30. 30 Профил на epoc
    epoc
    Рейтинг: 1441 Весело

    За тези, които не са следили новината:

    дир.бг:
    09.12.2014:
    Жандармерия в бургаско село заради изнасилено момче
    http://dnes.dir.bg/news/iznasilvane-zhandarmeria-Дebelt-17992496

    10.12.2014:
    Десетки протестираха в Дебелт заради изнасиленото момче
    http://dnes.dir.bg/news/protest-dete-iznasilvane-izbori2013-Дebelt-18004764

    11.12.2014
    Директорката на училището в Дебелт подаде оставка
    http://dnes.dir.bg/news/ostavka-uchilishte-izbori2013-Дebelt-18014656

    Медияпул:
    10.12.2014
    Протестът в Дебелт заради изнасилено дете придоби антиромски уклон
    http://www.mediapool.bg/protestat-v-debelt-zaradi-iznasileno-dete-pridobi-antiromski-uklon-news228180.html

    11.12.2014
    Оставка е подала шефката на училището в Дебелт, където бе изнасилено дете
    http://www.mediapool.bg/ostavka-e-podala-shefkata-na-uchilishteto-v-debelt-kadeto-be-iznasileno-dete-news228225.html

    Днес.бг
    09.12.2014
    Танев е потресен от насилие над петокласник в Бургаско
    http://www.dnes.bg/obshtestvo/2014/12/09/tanev-e-potresen-ot-nasilie-nad-petoklasnik-v-burgasko.247915

    11.12.2014
    Директорката на училището в Дебелт напуска
    http://www.dnes.bg/stranata/2014/12/11/direktorkata-na-uchilishteto-v-debelt-napuska.248111

    Виж, за линейките в циганските квартали бяхте едни от първите. Когато малцинствата се борят за правото си да са прости, нахални, да бият и да изнасилват сте ок. Когато на мнозонството почне да му писва - позвате с расово толерантните статии........

    Недейте да се чудите, че рейтинга и приходите от реклами спадат. Обърнете се към партийните централи и НПО-тата за спонсосрсто....

    Икономедия се превърна в трибуна на тролове ЗА и ПРОТИВ правителството. Очевидно е, че няма какво да се говори или коментира с такива драскачи....
  31. 31 Профил на Мизо
    Мизо
    Рейтинг: 582 Неутрално

    Абе говорим за принудително хомосексуални действия по 157 Нк, кви ги дрънкате. Миналата година имах един...Зае*и...

  32. 32 Профил на Митко Василев
    Митко Василев
    Рейтинг: 688 Неутрално

    От сега ви казвам, че случаят ще се замете пот черджето, защото:

    1. Ще кажат, че не е изнасилен.
    2. Ще са прави, защото
    3. Българското законодателство таксува случилото се, не като изнасилване, а по друг начин.

    Тука е така.

    това, че казваш даден факт, не означава, че непременно го харесваш. въпреки че за 95% от аудиторията значи точно това
  33. 33 Профил на Митко Василев
    Митко Василев
    Рейтинг: 688 Неутрално

    * поД - към коментар 32

    това, че казваш даден факт, не означава, че непременно го харесваш. въпреки че за 95% от аудиторията значи точно това
  34. 34 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1324 Гневно

    Кастрева и плеяда калинки в Мон са виновни за анархията в училищата. Те наложиха на системата своите не работещи схеми. Затова станахме последни по образование в ЕС...Да се уволнят НЕЗАБАВНО!!!!

  35. 35 Профил на epoc
    epoc
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#31] от "mizo":

    Осмокласника циганин изнасилвач така и не казаха на колко години е.

    Изнасиленият е петокласник, както и да го гледам (специални образователни изисквания) по-скоро няма 15. Макар че знае ли се......

    Според разказите на майката, това не е било за пръв път.

    Също така не се споменава какво стана със свидетеля също осмокласник, който е преместен в ддруго училище, щото само е гледал и нищо не е казал на никой.

    А по българското законодателство никой нищо няма да направи.

    Хората протестират, не защото се е случило, а защото изнасилвачът (макар и малолетен?/непълнолетен?) е циганин.

    Икономедия се превърна в трибуна на тролове ЗА и ПРОТИВ правителството. Очевидно е, че няма какво да се говори или коментира с такива драскачи....
  36. 36 Профил на Stavrogin
    Stavrogin
    Рейтинг: 814 Неутрално

    До коментар [#3] от "Без соц":

    мъж не може да бъде изнасилен, съгласно правото, това е "привилегия" на онези човеци, които имат вагина, всичко друго - анален секс, свирки и т.н. е блудство

    Отишло едно джудже при Веско Маринов за автограф и му казало: „Г-н Маринов, пораснах с вашите песни“.
  37. 37 Профил на Мизо
    Мизо
    Рейтинг: 582 Неутрално

    До коментар [#35] от "epoc":

    Всеки има право на мнение. Аз няма да коментирам действията на разследващите, прокуратурата и съдът!

  38. 38 Профил на Stavrogin
    Stavrogin
    Рейтинг: 814 Неутрално

    До коментар [#32] от "Митко Василев":

    Какво значение има как НК квалифицира деянието, наказанията са идентични

    Отишло едно джудже при Веско Маринов за автограф и му казало: „Г-н Маринов, пораснах с вашите песни“.
  39. 39 Профил на wiligri
    wiligri
    Рейтинг: 621 Неутрално

    Ами като няма кой да вмени отговорност на родителите на непълнолетните перверзници за престъпленията на невъзпитаните им деца, така ще е. Още ги измисляйте разни дебилни координационни механизми и недомаслени стратегии за превенция на училищния тормоз - като не носи отговорност родителя за лошото или никакво възпитание, което дава на детето си, така ще е. От цялата работа все учителите виновни, в дадения случай - директорът, а на насилникът ще му се размине, щото хем горкото дете, хем клето ромче, хем правосъдието ни такова.

  40. 40 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Действително с този материал поднасяте малко закъсняла информация.
    Важното е да се вземат наистина сериозни мерки.Не може директорката да твърди,че такива насилвания не са възможни.Напротив,практиката показва,че дори и в Софийски училища стават такива неща.

    Tony
  41. 41 Профил на Γαλλα
    Γαλλα
    Рейтинг: 1441 Любопитно

    "...Петокласник ... е бил насилен от по-голям ученик..."

    Това не е вярно!!!
    Бил е ...изнасилВАН...което е още по-страшно и потресаващо...и вината в случая е в пъти по-голяма...включително и на родителите на жертвата...

    Писна ми от цирк, на път съм да умрЪ от смях...
  42. 42 Профил на sophia_gr
    sophia_gr
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Да не говорим, че Дневник умишлено разглеждат случая откъм страната на "злите ултраси", как те, разбираш ли, въоръжени с камъни пред цигани с ножове и пистолети, са били на път да внесат размирици в живота на клетите ромо-цигани.

  43. 43
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  44. 44 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#42] от "sophia_gr":

    И темата идва стара като света.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  45. 45 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Някои от идеите и действията на хитлер започвам да ги разбирам.

    И не става въпрос за евреите.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  46. 46 Профил на lol
    lol
    Рейтинг: 1441 Гневно

    е то в циганската 'култура" отдавна изнасилването и педофилията са на почит... само като се сетиш за продаването на 12 годишни булки... ама това го смятате за интересна културна особенест, а не за углавно престъпление! ето ви резултататие, празнувайте с БХК

  47. 47 Профил на InmoInvestments
    InmoInvestments
    Рейтинг: 868 Неутрално

    Крайно време е учителите да си отворят очите и да видят какво става в училищата им, а не да си завират главите.... И няма значение от какъв етнос е насилника !

    You can get much farther with a kind word and a gun than you can with a kind word alone. Al Capone
  48. 48 Профил на stupid_american
    stupid_american
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#42] от "sophia_gr":


    [quote#42:"sophia_gr"]Да не говорим, че Дневник умишлено разглеждат случая откъм страната на "злите ултраси"[/quote]

    Ами ако искаш да четеш за случая откъм страната на "злите цигани" иди в сайта на Атака.

    "Дясна Вена" през 2009: "Viva Chaves! Viva la revolución! Venceremos!" "Дясна Вена" през 2010: "Viva Fidel! Un gran, gran Hombre!" :D :D :D
  49. 49 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1324 Неутрално

    [quote#47:"InmoInvestments"] учителите да си отворят очите и да видят какво става в училищата им[/quote]
    Учителите са в омагьосан кръг. Поговори с някой и ще разбереш в каква абсурдна, противоречива система се трудят...

  50. 50 Профил на sophia_gr
    sophia_gr
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#48] от "stupid_american":

    Май не си ме разбрал. Не оправдавм ултрасите, а коментирам начина на представяне на случая от Дневник - те се опитват да отместят фокуса от циганите към ултрасите, а ултрасите са следствие.

  51. 51 Профил на townboy
    townboy
    Рейтинг: 574 Неутрално

    Крайно време е да престанем да бъдем "отворено общество", "широко скроени" и "толерантни" към затворени общности от ренегати каквито са ромите например. И да ги заставим да спазват нормалните порядки утвърдени от обществото.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Too much цензура Баце.
  52. 52 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#51] от "townboy":

    Заставим е правилната дума за отношението към циганията.

    В тази връзка нямаше ли изискване депутатите да имат висше образование?

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  53. 53 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1448 Любопитно

    [quote#48:"stupid_american"]Ами ако искаш да четеш за случая откъм страната на "злите цигани" иди в сайта на Атака.[/quote]

    А не може ли случая да бъде представен от страната на жертвата и семейството и?

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  54. 54 Профил на kp
    kp
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Виждам прекратено дело поради липса на доказателства, или евентуално условна присъда. Ефективна присъда за България, че е смущавала живота на малцинството със засилено полицейско присъствие.
    Абе в тая държава останаха само цигани, лекари, дето ги бият и полицаи на държавна хранилка.

    И едните и другите са маскари!!!!
  55. 55 Профил на Massive atack
    Massive atack
    Рейтинг: 358 Неутрално

    Оставете оставката и протестите. Кога ще има наказани? Кога полицията ще допусне българската справедливост да влезе в ромските катуни под строй и с пушки??? Защ, по дяволите е тази закрила над ромското население. Полицаи, политици, вие цигани ли сте бе?

    Да живее България и българският народ.
  56. 56 Профил на Мизо
    Мизо
    Рейтинг: 582 Неутрално

    До коментар [#53] от "Barcelina #подкрепям Москов":

    А най-добре да бъде представено обективно. Дотук има още неизяснени факти, не виждам как можем да знаем, дали и свидетелят към момента, не е бил съучастник, помагач или участник в деянието.

    До коментар [#54] от "kp":

    Погледни закона, погледни възрастта на извършителя и ще видиш какво ще е наказанието- присъдата.

  57. 57 Профил на stupid_american
    stupid_american
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#50] от "sophia_gr":


    До коментар [#53] от "Barcelina #подкрепям Москов":

    Ах, да, извинете. Пратих ви към Атака, а всъщност е трябвало да ви пратя към Блиц. Там вероятно ще може да прочетете с подробности за изнасилването и за мъката на родителите. Те се занимават с подобни жълти драматизми.

    "Дясна Вена" през 2009: "Viva Chaves! Viva la revolución! Venceremos!" "Дясна Вена" през 2010: "Viva Fidel! Un gran, gran Hombre!" :D :D :D
  58. 58 Профил на stupid_american
    stupid_american
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#51] от "townboy":


    [quote#51:"townboy"]Крайно време е да престанем да бъдем "отворено общество", "широко скроени" и "толерантни" към затворени общности от ренегати каквито са ромите например. И да ги заставим да спазват нормалните порядки утвърдени от обществото.[/quote]

    А мутрите ще ги заставяте ли да спазват нормалните порядки на обществото, или срещу ръжен, викаш, не се рита, а?

    "Дясна Вена" през 2009: "Viva Chaves! Viva la revolución! Venceremos!" "Дясна Вена" през 2010: "Viva Fidel! Un gran, gran Hombre!" :D :D :D
  59. 59 Профил на red.mary
    red.mary
    Рейтинг: 549 Разстроено

    БХК мълчи? Може би, защото жертвата на това гнусно престъпление е дете, но... не е циганче?
    Омерзена съм, от случилото се съм потресена, от йезуитската "статия" на Дневник съм погнусена. Да, най-важно от всичко беше шепата камъни.
    Integracia mangali...ама друг път.

  60. 60 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1448 Любопитно

    До коментар [#57] от "stupid_american":

    Ами, значи, не ми остава друго, освен да ти пожелая някой разгонен негър да изнасили твоето дете, та да видя тогава как ще искаш да бъде представен случая в медиите.

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  61. 61 Профил на sophia_gr
    sophia_gr
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#57] от "stupid_american":

    Ти да не си от Дневник, че така ни извърташ думите, че ги тълкуваш както на теб ти е удобно? Но то не е и за чудене - като ти види човек коментарите... Не са по темата и същевременно отклоняващи разговора в посока далеч от престъпленията на циганите.

  62. 62 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 975 Неутрално

    До коментар [#36] от "Stavrogin":

    Престъплението блудство е предвидено в чл. 149 и чл. 150 НК.
    А) Първият член визира блудството спрямо лица, ненавършили 14 години (малолетни), а вторият – блудството спрямо навършили 14 години лица.
    Съгласно чл. 149, ал. 1 НК, „Който извърши действие с цел да възбуди или удовлетвори полово желание без съвкупление по отношение на лице, ненавършило 14-годишна възраст, се наказва за блудство с...”.
    ПОНЕЖЕ ЧЕТЕТЕ БАВНО И ТРУДНО ВИ КОПВАМ ТОВА:без съвкупление....
    А ромлянинат го е направил...(съвкуплението)

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  63. 63 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 975 Неутрално

    До коментар [#22] от "Barcelina #подкрепям Москов":

    без съвкупление:
    Престъплението блудство е предвидено в чл. 149 и чл. 150 НК.
    А) Първият член визира блудството спрямо лица, ненавършили 14 години (малолетни), а вторият – блудството спрямо навършили 14 години лица.
    Съгласно чл. 149, ал. 1 НК, „Който извърши действие с цел да възбуди или удовлетвори полово желание без съвкупление по отношение на лице, ненавършило 14-годишна възраст, се наказва за блудство с...”.
    Копнах го от препратката Ви!

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  64. 64 Профил на 7777
    7777
    Рейтинг: 2069 Неутрално

    [quote#60:"Barcelina #подкрепям Москов"]не ми остава друго, освен да ти пожелая някой разгонен негър да изнасили твоето дете,[/quote]
    Трябва да си много изпаднал човек да пожелаеш такова нещо на човек, който нищо не ти е направил, а само не споделя мнението ти. Да не говорим, че като се случи такова нещо, нито на жертвата, нито на близките й им става по-добре от расовата или етническа принадлежност на насилника.

    A man without faith is like a fish without a bicycle.
  65. 65 Профил на stupid_american
    stupid_american
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#60] от "Barcelina #подкрепям Москов":


    [quote#60:"Barcelina #подкрепям Москов"]Ами, значи, не ми остава друго, освен да ти пожелая някой разгонен негър да изнасили твоето дете, та да видя тогава как ще искаш да бъде представен случая в медиите.[/quote]

    А ха ха - е да, какво ли друго може да ти остане, разбира се. Всички други аргументи бяха изчерпани. Благодаря за милото пожелание, за твое голямо нещастие нямам дете, но...може би някой ден ще имам, така че можеш да стискаш палци някой "разгонен негър" да го изнасили - виждам, че това е важно за теб

    "Дясна Вена" през 2009: "Viva Chaves! Viva la revolución! Venceremos!" "Дясна Вена" през 2010: "Viva Fidel! Un gran, gran Hombre!" :D :D :D
  66. 66 Профил на murttle
    murttle
    Рейтинг: 853 Неутрално

    Все повече започвам да се колебае относно делегираните бюджети. Това положение трябва да се преразгледа, едновременно с други промени в училището (като преразглеждане на щата, например). Защото тези делегирани бюджети май донесоха повече неприятности, отколкото полза. Деца останали неграмотни, но получили дипломи, учители превърнати в прислужници, а директори във феодали. Ученици с асоциално поведение, които не смеят да накажат или изключат, защото губят парите за тях. Списъкът може да бъде продължен.

  67. 67 Профил на stupid_american
    stupid_american
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#61] от "sophia_gr":

    Не, не съм от Дневник, даже бях баннат за една седмица защото им направих забележка за правописна грешка.

    Но в случая не виждам нищо нередно в статията, виждам само вашето желание да се превърне новината в публично сочене на пръст срещу даден етнос, затова и ви посочих подходящата медия за целта.

    "Дясна Вена" през 2009: "Viva Chaves! Viva la revolución! Venceremos!" "Дясна Вена" през 2010: "Viva Fidel! Un gran, gran Hombre!" :D :D :D
  68. 68 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1329 Неутрално

    Ужасяващо!
    Но ако погледнете дори само заглавията на другите статии по темата за помощните училища, ще си дадете отговор къде се крият някои от причините за допускането на това насилие.
    Още през октомври се съобщава за намерени нередности; че някои училища не осигурявали защитена среда за децата и.т.н. И въпреки проверките, сега сме свидетели на още по-жестоко нападение. Не трябва да забравяме, че и нападателят явно има своите проблеми, щом учи в училище за деца със специални нужди.
    Изводът е, че са необходими тотални проверки и взимане на най-стриктни и задълбочени мерки, за да се създадат условия за децата, при които те да са наистина защитени, а персоналът трябва да е подготвен да реагира адекватно.

  69. 69 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8034 Неутрално

    Къде е сега БХК да защити правата на насилника,понеже е циганин и го преследват на етническа основа.

  70. 70 Профил на epoc
    epoc
    Рейтинг: 1441 Любопитно

    [quote#57:"stupid_american"]Ах, да, извинете. Пратих ви към Атака, а всъщност е трябвало да ви пратя към Блиц. Там вероятно ще може да прочетете с подробности за изнасилването и за мъката на родителите. Те се занимават с подобни жълти драматизми.[/quote]

    Не разбрах, ама като ви гледам аватара, вие в Гуантанамо ли работите? От онези, дето са прибрали 81 милиона долара за изтезания на затворници ли сте?

    Икономедия се превърна в трибуна на тролове ЗА и ПРОТИВ правителството. Очевидно е, че няма какво да се говори или коментира с такива драскачи....
  71. 71 Профил на epoc
    epoc
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#69] от "rosiraycheva50._":

    Няма БХК в случая, а освен това новината е свалена от първа страница. Това е реакцията на икономедиците.

    Икономедия се превърна в трибуна на тролове ЗА и ПРОТИВ правителството. Очевидно е, че няма какво да се говори или коментира с такива драскачи....
  72. 72 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#71] от "epoc":


    Циганската наглост в България взема застрашителни размери.

    Ще повдигаме темата чрез таблата си.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  73. 73 Профил на epoc
    epoc
    Рейтинг: 1441 Гневно

    [quote#67:"stupid_american"]Не, не съм от Дневник, даже бях баннат за една седмица защото им направих забележка за правописна грешка.[/quote]

    Да бе да....

    Непрекъснато ги плюя за правописни грешки и единствените случаи когато са ме банвали е било за псувни срещу откровени платени публикатори.

    Вземете да се научите да лъжете като хората......Това не ви е циганската махала....

    Икономедия се превърна в трибуна на тролове ЗА и ПРОТИВ правителството. Очевидно е, че няма какво да се говори или коментира с такива драскачи....
  74. 74 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#67] от "stupid_american":
    [quote#67:"stupid_american"] даже бях баннат за една седмица защото им направих забележка за правописна грешка. [/quote]
    Има отметка "докладване на проблем".
    Долу точно под мястото, където пишеш коментари.
    Там пращам инфо за грешки. Клавиатурни или правописни все тая.
    Понякога получавам благодарност по имейл от автора на статията, понякога не, но никога не съм получавал БАН за това.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  75. 75 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2588 Неутрално

    То не е БХК , не е ромското включване , не е евро ромА па гледай ги какви деца отгледаха?

    Доведете малко полицаи от САЩ ,че нашите са мекушави !

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  76. 76 Профил на kp
    kp
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#56] от "mizo":

    А ръководството на училището и цялата верига нагоре малолетни ли са? И онези, които са писали правилата и редът в подобни училища.

    И едните и другите са маскари!!!!
  77. 77 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1326 Неутрално

    Мвр и Прокуратура трябва да ускорят действията си,за да се намали напрежението.
    Важно е да има справедливо и удовлетворяващо обществото съдебно решение.

  78. 78 Профил на irc84
    irc84
    Рейтинг: 266 Неутрално

    До коментар [#13] от "Barcelina #подкрепям Москов":
    Ами като са с пистолети да ги проверят, ако са газови фактура за покупка, ако са бойни разрешителни от служба КОС. Как бай мангуста може да има пистолет, мен ме пращат на хиляди психо тестове, после ама за какво ти е и не ми дават разрешително

    "Live fast, die young, and have a good-looking corpse"
  79. 79 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 3862 Весело

    До коментар [#51] от "townboy":Да бе! Едно българско ренегатче /майка с пет деца, две от които умствено изостанали/ насилено от едно ромско ренегатче! И проблемът бил етнически!

  80. 80 Профил на Stavrogin
    Stavrogin
    Рейтинг: 814 Неутрално

    До коментар [#62] от "Без соц":

    Вие явно сте правно неграмотен или не може да мислите и не знаете че съвкупление се извършва само между мъж и жена ....не знам достига ли до ума ви този тънък нюанс

    Отишло едно джудже при Веско Маринов за автограф и му казало: „Г-н Маринов, пораснах с вашите песни“.
  81. 81 Профил на Stavrogin
    Stavrogin
    Рейтинг: 814 Неутрално

    До коментар [#63] от "Без соц":

    и сте упорит в невежеството си....то затова БГ е на това положение, защото невежите и неграмотните са най-упоритите

    Отишло едно джудже при Веско Маринов за автограф и му казало: „Г-н Маринов, пораснах с вашите песни“.
  82. 82 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 975 Неутрално

    До коментар [#81] от "Stavrogin":

    Невежи са писали законите вероятно.

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  83. 83 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 975 Неутрално

    До коментар [#81] от "Stavrogin":

    Който на виско лети,от високо пада!

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  84. 84 Профил на Stavrogin
    Stavrogin
    Рейтинг: 814 Неутрално

    До коментар [#83] от "Без соц":

    спокойно, аз съм паднал вече, ако това ще те успокои

    Отишло едно джудже при Веско Маринов за автограф и му казало: „Г-н Маринов, пораснах с вашите песни“.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK