Цитат на деня: Политиците повтарят, че топлофикациите ще фалират. Ами те хората фалираха вече

Цитат на деня: Политиците повтарят, че топлофикациите ще фалират. Ами те хората фалираха вече

© Надежда Чипева, Капитал



"Откакто действа Законът за енергетиката, чувам от различните парламенти и от различните мнозинства едно и също - ако отменим сградната инсталация, ще фалираме топлофикациите. На което аз отговарям: вие вече фалирахте хората, даже и не приехте закон за гражданския фалит". Това казва в интервю за днешния брой на вестник "24 часа" националният омбудсман Константин Пенчев. 


Той допълва, че при всеки опит за промени в закона в полза на потребителите се рисуват апокалиптични последици: "отмени ли се сградната инсталация, загубите на топла енергия ще се плащат само от тези, които ползват парно, цената му ще скочи и те ще се откажат. Всички ще се отопляват с климатици, токът няма да стига и прочее..."


При една пазарна икономика, когато едно предприятие фалира, на негово място идва друго, по-жизнеспособно. Нека да не плачем за топлофикациите, да не се притесняваме дали ще фалират, или не, а да помислим хората да живеят по-добре и по-справедливо, призовава Пенчев. 


Омбудсманът подчертава, че е крайно време парламентът да каже остава ли в сила текстът от Закона за енергетиката, според който потребителите дължат сградна инсталация, дори и когато не ползват услугите на топлофикация, или ще се прилага толкова коментираният чл. 62 от Закона за защита на потребителите (ЗЗП), който ясно казва, че никой не може да ти доставя парно, ток, вода, газ и други услуги срещу заплащане, ако изрично не си поискал, т.е. ако няма договор. Депутатите трябва да отговорят и на въпроса за кои случаи се прилага въпросният текст - само за нови сгради или за всички случаи, включително и за заварените, за да са хората наясно. В противен случай ще настъпи правен хаос, предупреждава той.

Ключови думи към статията:

Коментари (75)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на NicK
    NicK
    Рейтинг: 516 Весело

    ХАХАХА, много добър Пенчев, в серия е днес!

    Да разкараме статуквото - ГЕРБ, АБВ, ДПС, БСП, ПФ, за да остане държава в България!
  2. 2 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2002 Неутрално

    Омбудсманът е технически неграмотен. Няма как да бъдат освободени тези, които са си "изключили радиаторите", преди да се мине на хоризонтални щрангове.

  3. 3 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Браво,г-н Пенчев.Казхте го точно на място!

    Tony
  4. 4 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3125 Неутрално

    Нека да фалират най-накрая тези топлификации. Не е справедливо един вид отопление да се дотира,а другите- не.

  5. 5 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 908 Неутрално

    Ако се промени закона в този вид ще спечелят само тези отказали се от топлофикация , а тези които все още си включват парното ще плащат цялата сума .Топлината дошла до сградата трябва да се плати от някого нали ,елементарна физика .Ако омбудсмана иска да помогне на хората да гласуват закон за промяна на сградната инсталация , и топломер пред всеки апартамент тогава вече може да отпадне таксата за сградна инсталация .

  6. 6 Профил на Храбър Габър
    Храбър Габър
    Рейтинг: 409 Неутрално

    А, политиците кога ще фалират?

  7. 7 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1531 Неутрално

    Нешопите не желаят да плащат топлото на шопите повече.

  8. 8 Профил на Канасубиги
    Канасубиги
    Рейтинг: 845 Неутрално

    При една пазарна икономика, когато едно предприятие фалира, на негово място идва друго, по-жизнеспособно. Нека да не плачем за топлофикациите, да не се притесняваме дали ще фалират, или не, а да помислим хората да живеят по-добре и по-справедливо, призовава Пенчев.

    Хубаво е, че поне някой разбира пазарните принципи.

    Апропо, някой виждал ли е нова сграда с парно от топлофикация?

    I don't debate. Too much Word, not enough Excel.
  9. 9 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 908 Неутрално

    До коментар [#4] от "Трябва съдебна реформа":
    Точно така ,само че ако прочетеш как е в белите държави ще ти стане ясно че токът за домакинствата трябва да е с пъти по скъп а да се намали цената за бизнеса .И още най евтиното отопление в света е с централно парно , може би защото с него се занимават професионалисти а не аматьори като в България.

  10. 10 Профил на fec32306340
    fec32306340
    Рейтинг: 422 Неутрално

    [quote#8:"Канасубиги"]Хубаво е, че поне някой разбира пазарните принципи.
    [/quote]
    Напълно съгласен.

    [quote#8:"Канасубиги"]Апропо, някой виждал ли е нова сграда с парно от топлофикация? [/quote]
    Напълно несъгласен, новите сгради масово са с парно.

  11. 11 Профил на NicK
    NicK
    Рейтинг: 516 Любопитно

    До коментар [#2] от "cinik":

    А кога точно ще се мине на хоризонтални шрангове? Или тези хора които са успели да си купят апартамент в нов блок ще са ок, а тези от панелките да си плащат... - щом трябва да се мине на хоризонтални щрангове, това трябва да бъде заложено в инвестиционната програма на топлофикациите, иначе топлофикациите не спазват законите и се нарушават основни човешки права в България!!

    Да разкараме статуквото - ГЕРБ, АБВ, ДПС, БСП, ПФ, за да остане държава в България!
  12. 12 Профил на valerivutev
    valerivutev
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Естествено, голямата цел е да фалират хората и да им се разграбят жилищата. Когато народа е без пари и жилища ще слушка за да не го изгонят от работа и ще работи денонощно за мизерна заплата.

  13. 13 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3125 Неутрално

    До коментар [#9] от "lout66":

    Бедата у нас е, че няма пазарни цени за нищо.Дори и цената на труда се дирижира .

  14. 14 Профил на pyq51357093
    pyq51357093
    Рейтинг: 237 Неутрално

    А адвоката на варненската топлофикация-Далкия-Веолия дали е свързано лице със председателката на окръжния съд Варна и с фалиралата КТБ? Варненската топлофикация от 2006 г. печели всички дела във варненските съдилища срещу крепостните селяни на топлофикация, които не използват великата им услуга- в жилище без прекарани тръби за топла вода и свалени радиатори до сега са смъкнали 10000 лв., заедно със съдебни разноски. Огладнели са преди коледа и пак са извадили изпълнителни листи и правят запори-цяла варна е облепена със призовки на ЧСИ и ДСИ-та

  15. 15 Профил на pyq51357093
    pyq51357093
    Рейтинг: 237 Неутрално

    На всички юристи за коледа пожелавам топлофициран и водоснабден гроб на централните гробища- цена на промоция 3700 лв.

  16. 16 Профил на Стажанта
    Стажанта
    Рейтинг: 459 Любопитно

    Според мен г-н Пенчев би бил успешен премиер съвсем сериозно го казвам! Вашето мнение?

    В минутата в която ДПС имат министър председател си късам паспорта!
  17. 17 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1089 Любопитно

    Тези, в чиито апартаменти минават тръби на Топлофикация са нейни роби завинаги. Такова нещо, го има само в нашата смешна и жалка "територия"
    Плащат се престъпно високи суми, за нещо която не получаваме и/или не искаме да получаваме

  18. 18 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 908 Неутрално

    До коментар [#13] от "Трябва съдебна реформа":
    Не бедата е че политиците гледат да дойдат пак на власт и не смеят да направят правилните неща защото електоратът няма да гласува за тях. Ако се погледне през годините колко са приходите и разходите на топлофикация София ще се види че тя е с милиони на плюс , но никой кмет и шеф на топлофикацията не си събира вземанията защото няма кой да гласува пак за него . Хората се научиха да не плащат ,и вече има милиони опростени заради давност , а в същото време вдигат цената на останалите които плащаме.

  19. 19 Профил на Green Day
    Green Day
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#11] от "NicK":
    В новите блокове изобщо няма Топлофикация - кой е луд доброволно да се върже с тия Кой се прекацал да има тръби в панелката от Тошово време, прецакал се!

    А нешопите, вместо да използвате скандалния рекетьор Топлофикация да си избивате провинциалните комплекси, заповядайте в София (не че 2/3 от вас не го направиха вече) да видите колко ни е топло и на каква цена, ама на личен гръб! Плащате ни, точно как? Ако сте плащали на Вальо Топлото джакузито, ние тука не сме ви виновни. Българска му работа - те това парно все едно с човешка кръв го пълнят, ама за живущите в Трън е много по-важно на Вуте да му е зле...

  20. 20 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1089 Любопитно

    [quote#14:"pyq51357093"]А адвоката на варненската топлофикация-Далкия-Веолия дали е свързано лице със председателката на окръжния съд Варна и с фалиралата КТБ?[/quote]
    Съд и прокуратура в нашата жалка територия са Мафия

  21. 21 Профил на fec32306340
    fec32306340
    Рейтинг: 422 Неутрално

    [quote#19:"Green Day"]В новите блокове изобщо няма Топлофикация - кой е луд доброволно да се върже с тия [/quote]
    Аз в нов блок без Топлофикация не съм влизал.

  22. 22 Профил на lowec
    lowec
    Рейтинг: 409 Любопитно

    Ха-ха-ха,защо поне един тук няма който да е доволен от топлофикация.Абе какво стана с Вальо топлото,открадна парите а.

  23. 23 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 908 Неутрално

    До коментар [#17] от "stenli1":
    Има го и в цяла Европа , там където са стари кооперации инсталациите са точно като при нас .Но законодателите им са приели че щом си купил апартамент в такава сграда ти си се съгласил с този начин на плащане на парното ,ако не ти харесва си купи в по новите сгради които са с индивидуални топломери.

  24. 24 Профил на stoyanst
    stoyanst
    Рейтинг: 552 Неутрално

    Всъщност, ТЕЦ-овете трябва да плащат такса на потребителите, защото им вършат услуга - охлаждат им парата, която се получава при производството на електроенергия и получават хладна вода, която да използват повторно.

  25. 25 Профил на angevins
    angevins
    Рейтинг: 634 Неутрално

    На което аз отговарям: вие вече фалирахте хората, даже и не приехте закон за гражданския фалит".

    Без абсолютно никакви политически пристрастия питам- Защо в САЩ може, а в България не?

    Колкото до прословутата топлофикация този грабеж наистина го няма никъде другаде по света. Когато бях в Испания, пускаш си парното имаш сметка не го пускаш нямаш. И толкоз.

    ...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...
  26. 26 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 581 Неутрално

    До коментар [#8] от "Канасубиги":

    Апропо - да, почти всички нови сгради, които са в район с парно се включват. Но там инсталациите са хоризонтални, имаш си топломер на входа и всеки си плаща само за него, а не за съседите и там проблеми няма. Сметките са ниски, защото сградите са изолирани и с хубави дограми и никой не се оплаква.
    И радетелите за отказ от парното - а замислихте ли се, че всъщност парно се ползва активно 4-5 месеца в година, но топлата вода е целогодишна. Фалират ли топлофикациите бойлери ли ще слагаме във всеки апартамент и да се връщаме на първобитна история - къпи се бързо, че водата ще свърши. Ама май и на тъмно ще стои половин София - справка - студените дни в края на октомври, когато парното беше пуснато частично - тогава списъка с цели квартали за ток на ЧЕЗ беше 2 страници и половин София стоя на тъмно и студено в неделя вечер. Ама кой да ти мисли толкова мащабно. Дайте да си го кажем - електроснабдяването на София и другите големи градове разчитащи на парно за отопление не са разчетени за отопление на ток и подгряване на топла вода на ток. Сградните инсталации в панелните квартали също не са разчетени за такива натоварвания. И пак да сме честни - точно тия дето реват срещу 40-50лв на месец сградна инсталация няма да си купят скъпите инверторни климатици (по 1500-2000лв), с които ще им излезе сметката спрямо партното (без да броим бойлерите и изплащането на цената на самия климатик от разликата спрямо парното). Изобщо пък не включвам комфорта в цялата работа - шум, прах и т.н.

  27. 27 Профил на NicK
    NicK
    Рейтинг: 516 Весело

    [quote#19:"Green Day"]В новите блокове изобщо няма Топлофикация - [/quote] - ако са някъде по ливадите, със сигурност няма, то до някои от тези блокове още пътища и канализация няма, та камо ли топлофикация...

    [quote#19:"Green Day"]Кой се прекацал да има тръби в панелката от Тошово време, прецакал се! [/quote] - Ааа, не може така - с или без панелка, хората са с равни права, или и за това няКОИ са по-равни от другите?

    Да разкараме статуквото - ГЕРБ, АБВ, ДПС, БСП, ПФ, за да остане държава в България!
  28. 28 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 753 Неутрално

    До коментар [#2] от "cinik":

    не, Омбудсманът поставя нещата на мястото им. Всичко друго са оправдания на банда измамници.

    седеньето го зголемува задникот
  29. 29 Профил на briton
    briton
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#2] от "cinik":

    Той не говори за техническите варианти, а принципно разглежда ситуацията.

    Бойко е зависим
  30. 30 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 1104 Весело

    [quote#23:"lout66"]Но законодателите им са приели че щом си купил апартамент в такава сграда ти си се съгласил с този начин на плащане на парното ,ако не ти харесва си купи в по новите сгради които са с индивидуални топломери. [/quote]Забравихте да напишете една МАЛКА ПОДРОБНОСТ, че в България този начин на заплащане е въведен мнооого СЛЕД покупката на над 90% от жилищата с централно отопление.

  31. 31 Профил на петро
    петро
    Рейтинг: 581 Неутрално

    До коментар [#14] от "pyq51357093":
    [quote#14:"pyq51357093"]Варненската топлофикация от 2006 г. печели всички дела във варненските съдилища срещу крепостните селяни на топлофикация, които не използват великата им услуга- в жилище без прекарани тръби за топла вода и свалени радиатори до сега са смъкнали 10000 лв., заедно със съдебни разноски. [/quote]
    ===========
    И в Пловдив е същото, защото пълнят гушите на съдиите и те съдят без да са ти видяли очите. От 1993 г. нямам радиатори официално(още тогава разбрах, че тук ще бъде кочина и дим да ни няма), с договор с топлото, че няма да се плаща, но решиха, че се лишават от лични екстри и само миналата година "фалирах" с 3800 лв. Така че в Пловдив са много десетки хил. лева. И рекета продължава с пълна пара с помоща на съда!

  32. 32 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2901 Неутрално

    Доставчици на комунални услуги, като Топлофикация и ВиК, трябва да доставят до границата на имота или до границата откъдето започва т.нар. съсобственост! Какво толкова сложно и неясно има?! Там трябва да се извършва измерването! След тази граница доставчика работа няма! Има си закон и всички дето живеят в съсобственост, трябва да седнат и да се разберат! Не можели? Ами като не могат - няма услуга! Защо всички се правят на ударени? Работата на Топлофикациите и ВиК не е да стават арбитър между съседи и да им решават проблемите! Стига с тоя социализъм, преливане от пусто в празно и безкрайни юридически глупости, които не решават на практика проблема! Всички имали само права, за задълженията никой нищо не казва!

    Бивш tww09306483.
  33. 33 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 6634 Неутрално

    Не съм абонат на топлофикацията ви, но съм доволна от изказването на г-н Пенчев.

  34. 34 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 638 Весело

    До коментар [#16] от "Стажанта":
    Никой няма да допусне такъв човек в политиката....Те са с радост пратиха в девета глуха...без правомощия никакви...

  35. 35 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 1104 Весело

    [quote#32:"tww09306483"]трябва да доставят до границата на имота или до границата откъдето започва т.нар. съсобственост! Какво толкова сложно и неясно има?! Там трябва да се извършва измерването![/quote]Тогава трябва да няма индивидуални договори с всеки от живеещите в имота, а само един общ договор както е с ползването и поддържането на асансьор.

  36. 36 Профил на Канасубиги
    Канасубиги
    Рейтинг: 845 Неутрално

    До коментар [#10] от "fec32306340":
    До коментар [#26] от "ugi":

    От топлофикация?

    Локалното, където водата се подгрява с газ (както е в моя блок) или твърдо гориво е друга работа.


    I don't debate. Too much Word, not enough Excel.
  37. 37 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2293 Неутрално

    До коментар [#2] от "cinik":
    Всъщност може. Принудата е двупосочна. Така де, за топлофикациите е все едно и също, нали са само до абонатната... Значи остават далавераджиите. А ако някой има нещо против, да инициира промяната на инсталацията (щом входа има парно, значи имат и достатъчно гласове на общото събрание). Хем така или иначе конфликтните инсталации са стари и ще се наложи да се ремонтират скоро (особено ако тръгне санирането), а и самата нова инсталация не е скъпа, дори излиза по-евтино, а и загубите на топлина в последствие ще са далеч по-малки.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  38. 38 Профил на otg46594191
    otg46594191
    Рейтинг: 696 Неутрално

    [quote#2:"cinik"]Омбудсманът е технически неграмотен.[/quote]

    Ало, технически грамотният! Я ми обясни следната ситуация. Съседите ми са оставили по един радиатор в спалнята и темепературата на апартаментите им не надвишава 16-18 градуса. При мен бичат климатиците и във всички помещения е 20-22 градуса. Хайде, кажи ми сега, как те ме отопляват, а не аз тях. Та и сградна инсталация трябва да им плащам. Всяка стока и услуга, която не е ефективна и не е на конкурентна цена, няма място на пазара. Така е и с топлофикациите. Ако не могат да бъдат ефективни и евтини, да си ходят.

  39. 39 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1089 Неутрално

    До коментар [#23] от "lout66":

    Къде го има?
    В Англия, например, няма такова нещо. Никой не е заробен да ползва каквато и да било услуга. НИКОЙ

  40. 40 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 1104 Весело

    [quote#38:"dombi"]Я ми обясни следната ситуация. Съседите ми са оставили по един радиатор в спалнята и темепературата на апартаментите им не надвишава 16-18 градуса. При мен бичат климатиците и във всички помещения е 20-22 градуса. Хайде, кажи ми сега, как те ме отопляват, а не аз тях. [/quote]Елементарна физика.
    Отговорете си сам на въпроса, ако апартаментите около вас изобщо не се отопляват тогава повече или по-малко ще платите за отопление на вашият.

    Подсказвам, че сега вие имате по-малки топлинни загуби.

    Решението на проблема е да се сменят сградните инсталации и да се направи изолация.

  41. 41 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3125 Неутрално

    До коментар [#16] от "Стажанта":

    Аз предпочитам да е председател на ВСС

  42. 42 Профил на pp90
    pp90
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Но политиците, не мислят за хората, а за интересите си в определени подобни компании.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  43. 43 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2901 Неутрално

    До коментар 35.

    Да де, ама тука все се мъчим да го правим сложно, след като може да е много просто...!
    И най-вече хората, които живеят в съсобственост трябва да осъзнаят дребната истина, че след като затворят входната врата проблемите във входа или блока им, няма да се решат от само себе си...! Константин Пенчев няма да отиде да им измете стълбището и няма да им смени изгорялата крушка в асансьора...! Трябва да се събират на период, какъвто им е удобен и всеки да си плаща, а не да се крие и да не отваря, като трябва да се събират пари за покрива или за запушения канал!
    България е пълна със селски тарикати навряни по панелките, за които да се лъжат и крадат на дребно едни други е смисъла на живота им... и карат с мисълта, че някой друг трябва да им плаща сметките! В това е целия проблем!

    Бивш tww09306483.
  44. 44 Профил на Geoimg
    Geoimg
    Рейтинг: 783 Неутрално

    [quote#32:"tww09306483"]Доставчици на комунални услуги, като Топлофикация и ВиК, трябва да доставят до границата на имота или до границата откъдето започва т.нар. съсобственост! Какво толкова сложно и неясно има?! Там трябва да се извършва измерването! След тази граница доставчика работа няма![/quote]
    Приказки на комсомолец. Къде са монтирани електромера, водомера, газомера...

    *Лауреат на Нобелова награда! ГРАЖДАНИН! БЕЗПАРТИЕН!!!
  45. 45 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 594 Неутрално

    До коментар [#24] от "stoyanst":

    има два вида тецове - едните правят ток и им остава пара като остатъчен продукт, има тец-ове, които правят пара за отопление и битова гореща вода (като ТЕЦ София). При последните парата не е отпадачен продукт. Точно тези ТЕЦ-ове използват част от капацитета си да произвеждат ток от когенерация. В крайна сметка би трябвало да се наричат ТЦ, а не ТЕЦ.
    Пример за първите е ТЕЦ-Варна, който като излезе от употреба (а и в момента не се използва) няма да остави Варна без топло

  46. 46 Профил на nik_177.
    nik_177.
    Рейтинг: 459 Неутрално

    Идиотско е да направиш централа в края на града. Да грееш вода с, може би, най-скъпия газ в Европа. Да я разкарваш стотици километри из града по подземни тръби, за да влезе в някакъв вход, в който половината апартаменти са се отказали от въпросното отопление. Във Виена разкарват из града вместо гореща вода газ. И няма загуби на калории.

  47. 47 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 594 Неутрално

    Ще ви дам пример. В Германия, на локално парно, но инсталацията ми е вертикална. Радиаторите не съм ги пускал, защото от съседите топлината е приятните 20 градуса в жилището. Въпреки това ми начисляват сградна инсталация, която е колко? 50%. Да, точно така. И когато купувах жилището бях наясно, че влизам в жилище с вертикална инсталация и ще трябва да плащам за сградна инсталация. Това е положението, когато влизаш в етажна собственост.
    Миналата година смениха котела за локалното парно - 150 хиляди евро. Преди 5 години правиха ремонт на покрива на блока - 100 хиляди евро. Тази година изкърпиха с асфалт дупките около блока, които се намират на улица частна собственост 20 бона. Хората плащат, защото собствеността задължава. Който не иска да е в етажна собственост си купува къща и ако не иска да плаща за издръжката ѝ (освен местния данък и сметта), я оставя да се руши, ама междувременно ще му е студено.
    И колко струва това удоволствие? 8 евро/кв.м/година отчисления за поддържане на сградите (говорим за бъдещи капиталови ремонти) и не говорим за режийни като почистване, пожарогасители и други чудесии.

  48. 48 Профил на plf
    plf
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Идеята, че тези които не ползват парно стоят и студуват само и само да ползват енергия от топлофикация е ментално сбъркана и безкрайно нагла.

  49. 49 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2266 Неутрално

    До коментар [#2] от "cinik":
    пич, щом си грамотен, кажи колко плащаш на комшията под теб, дето се топли с камина на дърва? Комина от неговата камина те топли, пода ти е негов таван и те топли!! Колко му плащаш?

    Русия- проказата на планетата Земя.
  50. 50 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2293 Любопитно

    До коментар [#46] от "nik_177.":

    Точно. Тури в сметката и късият отоплителен сезон, тури и един месец без топла вода лятото (за профилактика) и сметката въобще не излиза, ама за който може да смята. Сметката излиза и на крадците на топло.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  51. 51 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2293 Неутрално

    До коментар [#38] от "dombi":

    Ами кради топло от тръбите. Сградна инсталация се изчислява или на процент или на площ та няма мърдане в твоята сметка, което прецаква онзи с радиатора независимо дали го е изключил, защото няма как да те обложат повече от процента или площта... и му натоварват топлинните единици с разликата...
    Физика от училище: Всяко действие си има противодействие.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  52. 52 Профил на razlichen123
    razlichen123
    Рейтинг: 581 Неутрално

    До коментар [#43] от "tww09306483":

    Проблемите са много и то сериозни.
    Но основният проблем е ниското заплащане на работещите и още по-ниските пенсии! Ако хората имаха пари, щяха сами да си сменят инсталациите, изолират жилищата и си решат проблемите!

  53. 53 Профил на dnk
    dnk
    Рейтинг: 633 Неутрално

    [quote#8:"Канасубиги"]Апропо, някой виждал ли е нова сграда с парно от топлофикация? [/quote]

    Да, има доста такива, но всички са с хоризонтални щрангове.

    Моралът не е порок!
  54. 54 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2293 Неутрално

    До коментар [#52] от "razlichen123":

    Хората няма да пипнат нищо, ако съседа плаща техните сметки, независимо колко им е заплатата или пенсията. Я вземи да порастнеш... Виж, ако ги натоварят да си плащат дяволиите на 100% то изведнъж ще се окаже, че новата инсталация не е чак толкова скъпа...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  55. 55 Профил на razlichen123
    razlichen123
    Рейтинг: 581 Весело

    До коментар [#54] от "gost22":

    Що си мисля, че съм доста пораснал?
    Ако някой ти плаща нещо, няма да плащаш ти! Това е ясно! Но ако трябва всеки да плаща и има възможности, чрез някаква преработка да се намалят сумите за плащане на всички, включително и твоите, всички ще са съгласни. Но на първо време хората трябва да имат платежоспособност!

  56. 56 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1048 Неутрално

    поне да измерваха потребената услугата реално, а то - за алабализими и стъкмистики на хвърчащи листчета искат стотици левове!

  57. 57 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2293 Неутрално

    До коментар [#55] от "razlichen123":

    Да де, ама с преработката вече няма да ми плаща съседа... та не ме устройва преработката. Ей това става в момента. При една нормална инсталация с нормални щрангове, няма как да се краде нито от топлофикацията, нито от съдедите със свалените топломери, нито с топлинно счетоводство и надписване на "сградна инсталация"... Просто топломерите дето отчитат реалното количество топлина нямат нужда от топлинни счетоводители, което прецаква далаверата на всички мошеници на клона. Та докато има надписване, никой няма да променя нищо, колкото и пари да му е заплатата.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  58. 58 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 989 Неутрално

    [quote#8:"Канасубиги"]Апропо, някой виждал ли е нова сграда с парно от топлофикация? [/quote]
    Виждал съм няколко, построени през последните 10++ г. С ИЗОЛИРАНИ вертикални щрангове в стълбищните клетки, и хоризонтални за всеки апартамент. И БЕЗ РАДИАТОРИ ПО СТЪЛБИЩАТА!!! Плащат което ползват, + минимална "загуба" от сградната топлоцентрала до входа на апартаментите (5-6%, според познат). Сметките им значително по ниски в сравнение на такива в старите сгради. По добрите дограми също допринасят не малко за по ниските сметки!
    До коментар [#8] от "Канасубиги":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  59. 59 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4276 Любопитно

    НЕЗАБАВЕН ЗАКОН ЗА ОБУЗДАВАНЕ
    НА МОНОПОЛА ТОПЛОФИКАЦИЯ

    Прав е Омбудсманът

    Прав беше и когато определи "Топлофикация" като риск за Националната сигурност Република България.

    Прави бяха и са д-р Райко Ханджиев - председател на Асоциацията на данъкоплатницете в България, г-н Емил Измирлиев - публицист автор на книгата "Бандитска Топлофикация" и много много други граждани - експерти и всякакви,
    които още от 2006 г. алармират българското общество и всевъзможни "компетентни" органи на власт за
    КОРУПЦИЯ ТОПЛОФИКАЦИЯ.

    ГЛАСОВЕ ВЪВ ПУСТИНЯ
    КЪМ един, втори, трети...
    Корумпиран парламент,
    Корумпирано правителство,
    Корумпирани министерства,
    Корупирани общини,
    Корумпирана съдебна система,
    Корумпирана банкова система...

    Не 100% корумпирани, разбира се.
    Покрай другото - случва се да вършат правосъобразни и полезни неща.

    Корупцията обаче преобладава - поради некадърност некомпетентност И съзнателно (информирано, осъзнавано) вредителство.

    В безчестния ХОР за защита на КОРУПЦИЯ ТОПЛОФИКАЦИЯ
    участва кой ли не от овластени лица законово Длъжни да служат Законосъобразно на Българския Суверен, на Всички Български Граждани, на Българскато общество и държава:

    Миглена Кунева - мултикукувала в повечето от всичките дъщерни БКП партии,
    бивш Еврокомисар за защита на потребителите и настоящ вицепремиер.

    Недругарката лъга в ефир, че Евросъюзни антимонополни закони за защита на потребителите не били приложими към Топлофикациите в Република България ;

    Йорданка Фандъкова - кмет на Столична община, активно е в конфликт на интереси като година след година се упражнява сякаш е в изпълнителния борд на Топлофикация София, или частен акционер в дружеството, като пропагандира и действа за защита на Топлофикация София, такава каквато компанията дружество монопол става след 1995 г. или няколко години по-късно:

    Монопол злоупотребяващ с монополно положение,
    ОПГ за счетоводна анархия, изнудване и незаконни конфискации на права и имущество,
    ОПГ срасната с държавни и общински власти и с нелегитимни частни интереси.

    Вредителски против:

    Законни Граждански Права и интереси на стотици хиляди (или милиони...) граждини, Правова Държавност, Стабилност държавна и частна...

    ССИТЕМНО НЕ-ИЗПЪЛНЯВАНО ЗАДЪЛЖЕНИЕ НА ТЪРГОВСКИ ДОСТАВЧИК ТОПЛОФИКАЦИЯ Е
    ДА ДОСТАВЯ УСЛУГИ СТОКИ ЗА АБОНАТИ
    САМО ПРИ УСЛОВИЕ, ЧЕ

    ПРЕДВАРИТЕЛНО ДОСТАВИ НА ПОТЕНЦИАЛНИЯ АБОНАТ ЦЯЛОСТНО И РАЗУМНО ПЪЛНО ОПИСАНИЕ НА УСЛУГИТЕ СИ И НА СВОИТЕ УСЛОВИЯ ЗА ЕВЕНТУАЛНИ ДОСТАВКИ.

    ДА ДОСТАВЯ УСЛУГИ/СТОКИ И НАЧИСЛЯВА ПО ТЯХ ПАРИЧНИ ЗАДЪЛЖЕНИЯ САМО АКО ИМА ТАКЪВ ДОГОВОР, ИНФОРМИРАНО И ДОБРОВОЛНО СКЛЮЧЕН С АБОНАТА.

    ТОПЛОФИКАЦИЯ УПРАЖНЯВА СИСТЕМНО И МАСОВО ПРЕСТЪПЕН ПРОИЗВОЛ ПОНЕ ОТ 2006 Г.
    СЪС СЪУЧАСТНИЦИ В ИНСТИТУЦИИ НА ДЪРЖАВНА, ОБЩИНСКА ВЛАСТ, КАКТО И В ЧАСТНИ ФИРМИ.

    ОЩЕ ТОГАВА, А ДНЕС ОЩЕ ПОВЕЧЕ,
    ПАРЛАМЕНТИ И ПРАВИТЕЛСТВА БИ ТРЯБВАЛО ДА ЗАДЪЛЖАТ ТОПЛОФИКАЦИИТЕ ДА ИЗПЪЛНЯТ СВОИ НЕИЗПЪЛНЕНИ ЗАДЪЛЖЕНИЯ В ГОРЕОПИСАНИЯ СМИСЪЛ.

    ТОПЛОФИКАЦИИТЕ СА ДЛЪЖНИ ДА ИЗПРАТЯТ НА ВСЕКИ (СВОЙ) ИНДИВИДУАБНЕ АБОНАТ ЦЯЛОСТНО И РАЗУМНО ТОЧНО ОПИСАНИЕ ЗА УСЛУГИТЕ СИ
    (ТИПИЧНО - ДВЕ НА БРОЙ БИТОВИ УСЛУГИ),
    НА УСЛОВИЯТА СИ, ВКЛ. ПРИБЛИЗИТЕЛНИ ДАННИ ЗА ПРОГНОЗНО ДОСТАВЯНЕ, ПОТРЕБЛЕНИЕ, ЦЕНООБРАЗУВАНЕ И ЗАПЛАЩАНЕ.

    ТОВА СЕ ПРАВИ (Т.Е. ТАКА КОРЕКТНО ПРАВЯТ НОРМАЛНИТЕ ФИРМИ ЗА АБОНАМЕНТНИ ДОСТАВКИ)
    С ТИПОВ ОФЕРТЕН ДОГОВОР ФОРМА
    с информация от Търговеца и празни полета,
    които би попълнил адресатът, вкл. за лични данни и подпис -
    ако подпише офертата - в договор ангажиращ двете страни.

    ТОВА Е ЕДИН ВАЖЕН ПУНКТ,
    ПО КОЙТО ПАРЛАМЕНТИ И ПРАВИТЕЛСТВА СА ДЛЪЖНИЦИ НА БЪЛГАРСКИТЕ ГРАЖДАНИ
    ПО ОТНОШЕНИЕ МНОГОГОДИШНА ТОПЛОФИКАЦИОННА КОРУПЦИЯ И ПРОИЗВОЛ - ЗАКОНОВО ДА ЗАДЪЛЖАТ ТОПЛОФИКАЦИИТЕ В ГОРЕОПИСАНИЯ СМИСЪЛ.

    .....................................................................................


    КАКВО БИ СТАНАЛО, АКО ТОПЛОФИКАЦИЯ БЕШЕ ВКАРАНА ТАКА В "ПРАВИЯ ПЪТ" ОЩЕ ПРЕДИ 10 ИЛИ 15 ГОДИНИ,
    ИЛИ ПОНАСТОЯЩЕМ - ПРЕЗ 2014 ИЛИ 2015?

    Обикновени законотворци и други (щяха да) ще се подчинят на,
    вместо да престъпват,

    Великия Закон на Конституция на Република,
    Върховния Закон постоянно и непрекъснато действащ от 1991г,
    утвърден тогава от Велико народно съббрание.

    Върховният Закон съдържа множество Повели,
    изрично разпоредени, действащи в казуса (т.е. приложими)
    ако има кой да им обърне внимание.

    КОНСТИТУЦИОННО

    НЕОТМЕНИМИ и други ГРАЖДАНСКИ права и задължения.

    Задължения и права на Вторични носители на права,
    на Неграждански носители (юридически и/или длъжностни/ служебни), чиито права са вторични спрямо Длъжностни отговорности,
    заради каквито отговорности Законът дава Длъжностни права.

    За защита на потребителски права,
    за защита срещу злоупотреби с икономически или политически монополизъм или обществено положение влияние...

    ЖИЛИЩЕТО Е НЕПРИКОСНОВЕНО.

    ЧАСТНАТА СОБСТВЕНОСТ Е НЕПРИКОСНОВЕНА.

    В ЧАСТНОСТ:

    "ДВОЙНО"

    НЕПРИКОСНОВЕН Е ЧАСТЕН ЖИЛИЩЕН АПАРТАМЕНТ.

    СЛУЧАЙ МАСОВ, ТИПИЧЕН И (ТОПЛОФИКАТОРСКИ) ПРОБЛЕМАТИЧЕН:

    АБОНАТ НА ТОПЛОФИКАЦИЯ Е СОБСТВЕНИК ИЛИ НАЕМАТЕЛ НА ЧАСТНО ЖИЛИЩЕ АПАРТАМЕНТ.

    Лесно се законово съобразява:

    Що за Престъпен и Масов Антиконституционен произвол реализира монополът Топлофикация само с факта,
    че в продължение 10 или 20 години Топлофикация активно "доставя", изнудва и активно бяга от отговорност,
    извършвайки търговска и пр. дейност
    БЕЗ ДА ИМА ДОГОВОРИ ИЗОБЩО ИЛИ СЪС СЪЩЕСТВЕНО НЕИЗРАДНИ ДОГОВРИ СЪС СТОТИЦИ ХИЛЯДИ СОБСТВЕНИЦИ ИЛИ НАЕМАТЕЛИ НА ЧАСТНИ ЖИЛИЩА АПАРТАМЕНТИ В РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ.

    # ЗА ПРАВИЛНИ ЗАКОНОВИ РЕФОРМИ !

    # ТОПЛОФИКАЦИЯ ДА БЪДЕ ЗАКОНОВО ЗАДЪЛЖЕНА
    ДА ИЗВЪРШВА ТЪРГОВСКИ ДОСТАВКИ ЗА ЧАСТНО ЖИЛИЩЕ АПАРТАМЕНТ - ЕДИНСТВЕНО И САМО ПРИ УСЛОВИЕ, ЧЕ:

    ДОСТЯВА ПО ИЗРЯДЕН ИНДИВИДУАЛЕН ДОГОВОР
    СЪС СОБСТВЕНИКА ИЛИ НАЕМАТЕЛ НА ЧАСТНОТО ЖИЛЩЕ АПАРТАМЕНТ, СКЛЮЧЕН ИНФОРМИРАНО ЗА И ДОБРОВОЛНО С КЛИЕНТА, И ПРЯКО СПОДЕЛЯ ОТГОВОРНОСТТА ЗА ТОЧНО (ИЛИ НЕТОЧНО) ОТЧИТАНЕ
    НА ФАКТИЧЕСКИ ДАННИ И ОБСТОЯТЕЛСТВА ПО ДОСТАВКИ ЗА АПАРТАМЕНТА (И СЪОТВЕТНО НАЧИСЛЯВАНИ ПАРИЧНИ ЗАДЪЛЖЕНИЯ НА АБОНАТА).

    ВСЯКАКВИ ПОЛУРЕГЛАМЕНТРАНИ ПОСРЕДНИЦИ МЕЖДУ ДВЕТЕ СТРАНИ - МУЖДУ ТЪРГОВКИ ДОСТАВЧИК И АБОНАТ,
    СА СЪМНИТЕЛНО ЛЕГИТИМНИ ИЛИ КАТЕГОРИЧНО НЕЛЕГИТИМНИ В ПРАКТИКАТА НА ТОЛПОЛФИКАЦИЯ ПРЕЗ ПОСЛЕДНИТЕ 10 ГОДИНИ.

    # ОСТАВКА И СЪД ЗА СИСТЕМНИ ЗЛОУПОТРЕБИТЕЛИ
    СЪС СЛУЖЕБНО ПОЛОЖЕНИЕ.


    "Откакто действа Законът за енергетиката, чувам от различните парламенти и от различните мнозинства едно и също - ако отменим сградната инсталация, ще фалираме топлофикациите.

    На което аз отговарям: вие вече фалирахте хората,
    даже и не приехте закон за гражданския фалит".

    Това казва в интервю за днешния брой на вестник "24 часа" националният омбудсман Константин Пенчев.""

  60. 60 Профил на murttle
    murttle
    Рейтинг: 987 Неутрално

    До коментар [#8] от "Канасубиги":

    От години следя пресс-съобщенията на ЕВН. Досега нито веднъж не съм прочела за топлофициране на нова частна жилищна сграда или за някоя, отказала се в миналото от парно, пък сега да поиска наново да се включи. Все до общински и държавни сгради прокарват топлопроводи.

  61. 61 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7876 Неутрално

    Тия,които плащат редовно сметките си на топлофикация са прави да протестират.Но,ако сме честни ще признаем,че и много хора от години не си плащат сметките.Затова са натрупани милиони загуби и топлофикациите не могат да си платят газа на Булгаргаз.Затова трябва да се направи така,че нередовните платци да бъдат заставени да плащат за нещо,което ползват.

  62. 62 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 581 Неутрално

    До коментар [#35] от "BlueWater":

    То с топлофикация е точно така. Топлофикация има договор с етажната собственост, мери си топломера на блока и това е. После натам останалите бакии ги мерят и разпределят топлинните счетоводители.

  63. 63 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 581 Неутрално

    До коментар [#38] от "dombi":

    А тръбите през твоя апартамент, бе юнак? Много удобно изпускаш фактите. Сградната инсталация се плаща на база брой щрангове през имота ти. Затова за двустаен е едно, за тристаен друго и т.н. Не плащаш за това, че топлиш/ се топлиш през стената на съседа.

  64. 64 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2002 Неутрално

    До коментар [#49] от "chichka":

    На тези с камина на 7-мия етаж им плащаме пресолено по друг начин - дишаме им пушеците цяла зима. 2 дена без вятър и всяко трето дете започва да кашля, а всяко пето е със задух, круп, алергия и т.н.

    [quote#38:"dombi"]При мен бичат климатиците и във всички помещения е 20-22 градуса. Хайде, кажи ми сега, как те ме отопляват, а не аз тях. [/quote]

    Аз също се топля с климатик, така че съм пределно наясно за какво иде реч. Като почнем оттам, че падне ли температурата под нулата, половината време размразява. Чакай да те изпреваря, сега ще ми кажеш, че си си купил най-най новия клас Дайкин, които работят и при - 10 С и омбудсманът е длъжен да защити правата на собствениците на дайкини. Повярвах ти вече, но май си единственият. Другите си знаем - падне ли под нулата, по-добре засили радиаторите. За топлата вода - не знам случай някъде да има парно и някой да ползва бойлер. Тебе не те броим. Масовият оплаквач от сметките за парно са крадците на такова. Те нас ни крадат, ние не се оплакваме, а те вече си правят устата и бетер нищо да плащат.

  65. 65 Профил на 4ove4encence
    4ove4encence
    Рейтинг: 441 Неутрално

    До коментар [#64] от "cinik":

    Как им дишаш пушеците? Аз живея на последния етаж в 9 етажен блок, няколко човека тук се отопляват на твърдо гориво, аз съм и на водна риза, не виждам проблем. По-скоро виждам проблем в климатиците - те са изключително мръсни и вредни, филтрите им се замърсяват много бързо, някои климатици имат и "самопочистване", но ефектът е почти нулев.

  66. 66 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2002 Неутрално

    До коментар [#65] от "4ove4encence":

    От какво са тези пушилеци тогава? Зимно време в безветрен ден, като постоя повече навън, даже дрехите ми се усмърдяват на пушек от дърва

  67. 67 Профил на 4ove4encence
    4ove4encence
    Рейтинг: 441 Неутрално

    До коментар [#66] от "cinik":

    И точно климатикът не е добро решение, т.к. отново поемаш външен дълъг, филтрите им са зле. Аз не искам да се обвързвам с договори, като гледам и потенциалните режими на газ, по-добри решения не намирам. Замислял съм се за еко брикети, но как ще е като сметка трябва да поразпитам/разуча, уж по-малко дим правили.

  68. 68 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2293 Неутрално

    [quote#64:"cinik"] За топлата вода - не знам случай някъде да има парно и някой да ползва бойлер. [/quote]
    Цели квартали дето имат парно си имат и ел.бойлери, щото лятната "профилактика" откарва около месец... А ако си купиш свестен климатик, отговарящ на помещението, няма да ти размразява през половината време. Повярвай ми, на морски климат, среден клас климатик размразява от дъжд на вятър, ако мощността отговаря на помещението.
    А старите инсталации са хубаво нещо, от тръбите може да се краде топлина, повече от парите за такса мощност или там както наричат преджобването. Още по-хубавото е, че топлинните счетоводители го начисляват на балъците дето си харесват парното...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  69. 69 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2293 Любопитно

    [quote#66:"cinik"]От какво са тези пушилеци тогава? [/quote]
    От простотията е пушека. Толкова много простотия има в квартала ти, че пушек се вдига.
    Една хубава печка за твърдо гориво струва доста, и хората купуват големи кюмбета със стъкло на вратичката, че да компенсират калпавата работа с повечко гориво, щото още вярват на онзи брадат лъжец, че "количествените натрупвания преминават в качествени изменения"... и пак си остават излъгани. Особено пък, ако им пробутат модернизирано кюмбе с "ефективната" водна риза, пушека става четворен.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  70. 70 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2002 Неутрално

    [quote#11:"NicK"]А кога точно ще се мине на хоризонтални шрангове? [/quote]

    Когато се съберете по съседски, извадите по 1000 лева и извикате фирмата да ви ги направи. Надявам се, не очакваш топлофикация да ви слага тръби и радиатори в собствените къщи.

  71. 71 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2002 Неутрално

    До коментар [#68] от "gost22":

    Последната лятна профилактика беше 3 дена. Все пак и ти се съгласи, че работи ли парното, бойлер не се включва.

  72. 72 Профил на 4ove4encence
    4ove4encence
    Рейтинг: 441 Неутрално

    То на дърва не се вдига чак такава пушилка, аз я карам на дърва, преди от въглищата мизерия голяма, пък и за камина с водна риза в домашни условия дървата са напълно достатъчни.

  73. 73 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2293 Весело

    До коментар [#71] от "cinik":

    Но си му тече гаранцията и ръждата... И онова с духалките по 1,5-2 кВт докато се сетят да пуснат парното, и онова дето тръбите са горещи в топлото (но отдадената топлина се разпределя по "топлинните единици"... Топлофикацията е създадена за крадене на едро, както и за тормоз на населението. Може би в самото И начало е имало нещо смислено (когато са горили мазут), но сега да гориш газ и да буташ горещ флуид с километри, при възможност за газификация до всеки дом и при наличието на евтини термопомпи, си е направо престъпление. Нито студения сезон тук е толкова дълъг, нито е толкова студен, нито бурите са толкова начесто... абе някой е изостанал от технологиите и пазарите, ама и клиентите му са изостанали...
    От щранговете в апартаментите може да се краде топло като от радиатор, много над предвидения процент загуби по тръбите. Това в съчетание с индиректното отчитане (някакви единици се смятат по формули, вместо директно да се отчита в реални киловати/калории) отваря възможност за кражби и от трите страни: от топлофикацията, от тези с радиаторите и от тези без радиаторите. Просто още хората не са се светнали как да се "справят" с тръбите, но рано или късно маймуните ще станат много и клона ще се счупи. Точно както се счупи клона с майчинските дето 6 месеца на максимални осигуровки и после две години точене на макс...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  74. 74 Профил на 4ove4encence
    4ove4encence
    Рейтинг: 441 Любопитно

    До коментар [#73] от "gost22":

    Любопитен въпрос - какво ти е мнението за филтрите на климатика? Щото, според мен, тва е нещо доста вредно, филтрите са замърсени за кратко време.
    Аз съм от Русе и тук (гарантирам ти) мъгла ВСЕКИ ДЕН (от Ноември) зимно време, не знам как влияе и тази постоянна влага.

  75. 75 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2293 Неутрално

    До коментар [#74] от "4ove4encence":

    Ами събират това дето така или иначе си е в стаята. А самия климатик не отделя фини сажди и прахоляк като дървата. Отделно, че си контролираш проветряването и ако имаш желание влажността, а вмирисания надвечер въздух си стои отвън... което е трудно постижимо при печките на твърдо гориво.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK