Депутати предлагат узаконяване на мобилните камери и налагане на глоби за пътни нарушения в ЕС

От КАТ на няколко пъти се оплакаха, че след решението на ВАС за мобилните камери, ограниченията на скоростта масово не се спазват

От КАТ на няколко пъти се оплакаха, че след решението на ВАС за мобилните камери, ограниченията на скоростта масово не се спазват



Петнадесет депутати от ГЕРБ, Реформаторския блок и "Български демократичен център" са внесли в  парламента промени в Закона за движение по пътищата, които ще върнат масовото използване на мобилните камери за контрол на скоростта и ще позволят българи, извършили пътно нарушение в друга страна от ЕС, да бъдат санкционирани у нас.


Текстът на предложените промени е публикуван на страницата на парламента, като сред вносителите са Радан Кънев, Атанас Атанасов, Гроздан Караджов, Корман Исмаилов и Вили Лилков от Реформаторите и бившият зам.-министър на вътрешните работи Явор Хайтов ("Български демократичен център").


Промените предвиждат преди местата, на които се извършва контрол на скоростта, независимо дали с мобилна или стационарна камера, да бъдат поставени предупредителни знаци, като информацията присъствата и на страницата на МВР. Депутатите предлагат да се запише, че пътните полицаи само поставят "началото и края на работния процес" по контрол на скоростта с мобилна камера, като самият контрол е автоматизиран.




Предвидена е и възможността, при обжалване на електронния фиш от мобилните радари, в съответния съд да се изпраща административна преписка, в която се описва мястото, координатите и позицията на камерата, ограничението на скоростта, посоката на движение на автомобила, вида на техническото устройство, засякло нарушението и данни за последната му проверка.


Ако поредната актуализация на пътния закон бъде приета в този вид, глоби за пътни нарушения ще плащат и жителите на ЕС, провинили се в България. Предложенията на вносителите са глоби от други страни да идват за каране след употреба на алкохол, превишена скорост, говорене по телефон, минаване на червено, шофиране без колан и др.


В мотивите към предложените промени депутатите посочват, че след решението на ВАС, отменило електронните фишове, издавани от мобилните камери, са отчетени 43 загинали повече, а средната скорост се е повишила с 10-15 км/ч. Освен това издадените глоби са с 280 000 по-малко и се е "формирала предпоставка за корупционна среда". Като последен аргумент се посочва, че предлаганите промени не изискват допълнителни финансови средства.


Както е известно след решението на ВАС санкции, фиксирани с мобилни камери, се налагаха на място, което намали сериозно ефективността на този начин на контрол и даде вариант за пазарлъци с контролните органи. Със заповед на министъра на вътрешните работи Веселин Вучков от края на миналия месец е посочен вариант глобите да се налагат впоследствие, но има съмнение, че те пак ще падат в съда.


Разпоредбата, пътни полицаи да могат да спират шофьори само когато проверката се заснема, пък предизвика коментари, че на практика контрол за повечето пътни нарушения липсва.

Ключови думи към статията:

Коментари (50)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на blaf
    blaf
    Рейтинг: 614 Неутрално

    Подкрепям!!!

    Колкото по-малко човешки/балкански/ фактор има в контрола, толкова по-добре.

  2. 2 Профил на gbj06554106
    gbj06554106
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Тъкмо си помислихме, чè рекета се ограничàва.....

  3. 3 Профил на През прокуракура ми е
    През прокуракура ми е
    Рейтинг: 276 Неутрално

    Подкрепям!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  4. 4 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 1430 Неутрално

    Подкрепям, но със знаци и както си трябва, като в Европа.
    Първа точка в този план, обаче, трябва да е наличието на пътища, по които да караме. В момента такива почти липсват.

  5. 5 Профил на maginka
    maginka
    Рейтинг: 344 Неутрално

    напълно подкрепям това.

  6. 6 Профил на InmoInvestments
    InmoInvestments
    Рейтинг: 839 Неутрално

    Най-после да чуя, че и в българия се изработват европейски закони !

    You can get much farther with a kind word and a gun than you can with a kind word alone. Al Capone
  7. 7 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1162 Неутрално

    Подкрепям! А съдията, обявил предния текст в закона за невалиден бере душа в болница, блъснат от автомобил! Ирония на съдбата?!

  8. 8 Профил на Симо
    Симо
    Рейтинг: 942 Неутрално

    Крайно време е вече. Ако контрола липсва шофьорите стават много нагли. Така ще внимават как карат и ще натискат по-малко.

    http://www.youtube.com/watch?v=QuBy3BzCXwg
  9. 9 Профил на tonio26
    tonio26
    Рейтинг: 433 Неутрално

    кабинетът е пълен фалш

  10. 10 Профил на Любомир Пашов
    Любомир Пашов
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Редно е, поне това са сигурни доказателства!

  11. 11 Профил на hinin37
    hinin37
    Рейтинг: 554 Неутрално

    С всичките му изгъзици, правилата за измерване на скоростта ще бъдат опорочени! Отива се към "пред всяко устройство за измерване скорост да има поне по един полицай с червен флаг или червена сигнална лампа"...С една дума - изстрели на вятъра...

  12. 12 Профил на Gligani
    Gligani
    Рейтинг: 472 Неутрално

    Да вкарат колкото се може повече автоматизация на контрола, а катаджиите, вместо да дебнат в храстите, да поемат функциите по улесняване на движението, където е нужно

  13. 13 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2555 Весело

    Петнадесет депутат от ГЕРБ, "Реформаторския блок" и "България без цензура" са внесли в деловодството на парламента законопроект за промени в Закона за движение по пътищата, които ще върнат масовото използване на мобилните камери за контрол на скоростта...:Аз предлагам да се внесе в деловодството на НС законопроект за промени в Закона за работа на НС които ще сложат масовото използване на мобилни камери за контрол на работата на народните избраници.

  14. 14 Профил на soul
    soul
    Рейтинг: 399 Неутрално

    Първо да се изнесе официално информация, колко време е необходимо за изминаване на основните пътни отсечки-София-Варна, София -Бургас и др., при спазване на всички ограничения.Мисля, че ще стане ясно в кой век и на кой континент живеем.

    „Тази смрад, която изпускаме, поражда около Русия презрение към нас, недоверие, нелюбов. " Никита Михалков
  15. 15 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 948 Неутрално

    Подкрепям. Остава да се върне и ограничението по магистралите на 130 км/ч, защото ми писна от мутри и самоубийци присвяткащи с фаровете.

  16. 16 Профил на Mark Twain
    Mark Twain
    Рейтинг: 408 Неутрално

    На всяко обществено превозно средство по един видеорегистратор - има да глобявате, до припадък.

    "Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри Форд
  17. 17 Профил на shakez
    shakez
    Рейтинг: 403 Весело

    До коментар [#14] от "soul":

    София - Бургас - 3.5 часа, със спирките. За София - Варна - там не коментирам от 4 до + безкрайност.

  18. 18 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2110 Неутрално

    Подкрепям напълно.
    Само контрол и здрави глоби могат да направят пътя място за пътуване, а не бойно поле.

  19. 19 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1162 Неутрално

    На автомагистралите може да се въведе и section control. Скоростта на автомобила се засича от камери на през (примерно) 10км. Ако средната скорост е над позволеното - ГЛОБА! Така става много трудно да караш над позволеното дори и за кратко, защото после ще трябва да караш с 80-90, за да не те засекат камерите. Примерно по Тракия може преспокойно да се въведе това. А всички подобни системи дефакто се самоизплащат за месец-два. Да не говорим колко живота спестяват!

  20. 20 Профил на sapundzieva
    sapundzieva
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Трябва да има контрол по пътищата, защото има шофьори, които си правят каквото си искат.

  21. 21 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 3261 Неутрално

    Искам европейски катаджии, европейски съдии и европейски шофьори по нашите пътища...иначе още няколко години и сами ще се изтрепем...

  22. 22 Профил на bigspout
    bigspout
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Всичката мара фтасала, оправиха държавата,линейките , наводненията,газовия поток, цялата държава е в батак а те мислят само ка да рекетират хората.Не им ли е ясно че нямаме пари заглоби.
    1 Да осигорят нормален трафик навсякаде.
    Градсно средна скорост 50км в час,извънградско 90 км в час, да оправят магистралите да мпоже спокойно да се кара и чак тогава да слагат камери.
    Пълна акотализация на пътните знаци и ограниченията според изискаванията за девиж ение по пътищата.

  23. 23 Профил на Никола Георгиев
    Никола Георгиев
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Нищо ново не е нужно за измисляне.
    Отваряш законодателството на Германия (или друга адекватна страна), превеждаш, преработваш, прилагаш.

    Kолко българи са нужни, за да завинтят една крушка? Трима. Един, който да я смени и двама, които да спорят колко старата е била по-добра.
  24. 24 Профил на Никола Георгиев
    Никола Георгиев
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#19] от "wds23355772":
    [quote#19:"wds23355772"]На автомагистралите може да се въведе и section control. Скоростта на автомобила се засича от камери на през (примерно) 10км. Ако средната скорост е над позволеното - ГЛОБА! Така става много трудно да караш над позволеното дори и за кратко, защото после ще трябва да караш с 80-90, за да не те засекат камерите. Примерно по Тракия може преспокойно да се въведе това. А всички подобни системи дефакто се самоизплащат за месец-два. Да не говорим колко живота спестяват! [/quote]

    По принцип превишената скорост не е такъв проблем (по мое мнение), но това е друг въпрос.

    ПЪРВО! трябва да се умножат поне 4 (ЧЕТИРИ) пъти глобите!

    После, камери навсякъде, записват се данните, автоматично се изпраща "честитка" в системите, ако до края на месеца не си платиш, ти взима от заплатката през банката. Ако нямаш заплатка, по бързата процедура и ти взимат колата (ако е много по-скъпа от глобата, се отчуждава друга собственост или съд).

    Готово.
    След 4-5 години няма да има нарушения.

    Но ПЪРВО И НАЙ-ВАЖНО е да се увеличат глобите многократно и да се инсентивизират работещите в полицията с процент от глобите.

    Друг е въпросът, че трябва да се смали поне наполовина администрацията в МВР.

    Kолко българи са нужни, за да завинтят една крушка? Трима. Един, който да я смени и двама, които да спорят колко старата е била по-добра.
  25. 25 Профил на georgi_ww
    georgi_ww
    Рейтинг: 618 Неутрално

    За Германия ми беше думата, 23 ми я взе --
    Пълно е с камери, мобилни и стационарни. Глобяват на поразия - мърморят, псуват, плащат...а аз платих туй-онуй, системата ме поохлузи оттук отттам и сега слушкам и папкам.

  26. 26 Профил на ДЗВЕР
    ДЗВЕР
    Рейтинг: 700 Неутрално

    ... ми време беше да сА поправи законЯ за мобилните камери... оста'а дребната подробноС- събирането на глобите...

    опозиция на всяка власт, отпор на всяка тъпота...
  27. 27 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4188 Неутрално

    До коментар [#19] от "wds23355772":

    Има едно такова решение - на един от тунелите на Люлин. Със сигурност, това е по-добрия вариант, защото не му е нужен радар, който е основната част в цената на камерата.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  28. 28 Профил на Finland
    Finland
    Рейтинг: 743 Неутрално

    До коментар [#7] от "wds23355772":

    Сериозно ли?

  29. 29 Профил на Петърчо
    Петърчо
    Рейтинг: 499 Неутрално

    До коментар [#15] от "olimpipanov":

    Карай си с ограничението пък тези боклуци да си карат както и където си искат.

    Дори да направят ограничението 100, пак ще има кой да святка и да мига. На Цариградско ограничението е 80 И пак го правят, даже на малки пътища го правят.

    Аз изобщо не им се мърдам.

  30. 30 Профил на p3n3ff
    p3n3ff
    Рейтинг: 229 Неутрално

    А нещо за събираемостта? Българина най-го боли като му бръкнеш в джоба. Връзвайте КАТ с НАП, като има глоби директен запор на заплата над някакъв месечен минимум, примерно прага на бедността и ще се качи и събираемост. Само че после и парите да отидат за правене на качествени пътища, не разни хрантутници да строят магистрали с устойчивостта на пясъчни кули.

  31. 31 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1122 Неутрално

    А дано!

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  32. 32 Профил на Gai-jin
    Gai-jin
    Рейтинг: 459 Неутрално

    Напълно подкрепям предложението!

  33. 33 Профил на pqsachnik
    pqsachnik
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Проблема не е, че има 43-ма загинали повече, а че глобите са намалели драстично. Нали трябва да се пълни хазната и после да се източва от определени хора! Всички плащаме винетки и в същото време си трошим колите по родните пътища.

  34. 34 Профил на iceto_
    iceto_
    Рейтинг: 257 Неутрално

    [quote#22:"bigspout"]Пълна акотализация на пътните знаци и ограниченията според изискаванията за девиж ение по пътищата. [/quote]
    мислех си, че по закон с основно образование не може да се вземе книжка

  35. 35 Профил на runmen._
    runmen._
    Рейтинг: 419 Неутрално

    Подкрепям! Не може хора с вакуум между ушите да се движат с 200 по магистралите и 150 на междуградски пътища.
    Добре ще е и ако глобите са според дохода на нарушителите или стойността на превозното средство, както е във Финландия.

  36. 36 Профил на Chi Cho
    Chi Cho
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Най-големият проблем са опасните изпреварвания, с тях трябва да се борят.

    Мразя да мразя!
  37. 37 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#25] от "georgi_ww":

    Нали знаеш защо в Германия глобяват навсякъде за превишена скорост? Защото парите от глобите отиват в местния бюджет. Ако село Горно Нанадолнище, през което минава основен път си сложи Камера, и в центъра на града направят зона 30 (преминаващи пешеходци), за отрицателно време събират парите, защото глобите отиват там откъде са ги издали.
    При такива условия държавата ще се напълни с камери, защото това е начин да се пълни местния бюджет.

  38. 38 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1196 Неутрално

    Твърдо съм ЗА , подкрепям

  39. 39 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 948 Неутрално

    До коментар [#29] от "popovp":

    Ограниченията горе долу ги спазвам, карам с най-много 10-15 отгоре, когато позволяват условията (магистрала, извънградско). А е пълно с джигити вкл. във форума до тук цели 10 минуса.

    И трябва да има неизбежност на глобата, която да е % от стойността на автомобила. Тогава мутрата с джипа няма да се размине с 100-200 кинта, които са му за семки и бонбонки а с доста повече.



  40. 40 Профил на бабачко
    бабачко
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Подкрепям. Глобата трябва да стане % от декларираните доходи. Ако доходите имат съществено разминаване с пазарната стойност на автомобила, въпросната мутра да се разследва. За келешите, които управляват чужда коли или на бащите си, глобата да се изчислява спрямо доходите на собственика.

    искаш нов монитор? изтрий тук: ##############
  41. 41 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 2455 Неутрално

    Сутринта по ТВ журналистът Слави Ангелов коментира, че видеонаблюдението в София и изобщо дето го има не работи поради дължими суми за услугата. Поради тая причина случаят с Петко Сертов се затяга. Как ще се осъществи това наблюдение дето го предлагат не знам, но ще бъде в полза на контролните органи превид безумията по пътищата.

  42. 42 Профил на gobay
    gobay
    Рейтинг: 1053 Неутрално

    До коментар [#15] от "olimpipanov":

    дали 130 или 140км/ч няма никакво значение за този,който кара като бесен.Нима при 130 някой от тези с мощните автомобили спазваше ограничението?Та много често със 120км/ч е трудно да бъде изпреварен камион.Затова-камери и много сериозни глоби.А и да се направи много точна преценка за налаганите ограничения на скоростта по пътищата.

  43. 43 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1333 Неутрално

    Подкрепям и съм за по-строги санкции.

  44. 44 Профил на georgi_ww
    georgi_ww
    Рейтинг: 618 Неутрално

    До коментар [#37] от "alabalko":

    Знам вече, защото честитиката дойде от полицията, а парите отидоха в Хамбургер Касе...

  45. 45 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 942 Неутрално
  46. 46 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3637 Неутрално

    Някои искат по-високи глоби, без да си дават сметка, че точно те водят към корупция. И друго - глобите у нас съвсем не са малки. не ги сравнявайте с Германия или Монако - там минималната заплата е в пъти над нашите. Нека да се помисли как по-бързо да се връчат АУАН, защото реално там е проблема.
    високите скорости са проблем. Добре. А какво да кажем за:
    паркирането по тротоарите;
    по някой път пред входни врати;
    карането на дълги светлини;
    безобразната употреба на клаксони;
    дайте на куките таблети, и чрез тях да проверяват дали колата има ГО или не, а не да искат бележки, фишчета и т.н.;
    автомобил без платена ГО да седи в двора, или в моргата, не на улицата. Той също представлява опасност за трафика - заема място на пътното или уличното платно;
    да се санкционират общините, използващи "паяци". ТОВА Е НЕЗАКОННО!

  47. 47 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#46] от "historama":

    КАТ имат таблети. Питах точно един катаджия, след като една жена ми направи ПТП : "Добре, имате таблет и можете да проверите дали имам ГО. Трябва ли да нося полицата на ГО с мен тогава?"
    - "Да, трябва, защото интернетът на таблета може да не работи и тогава полицата удостоверява".

    А иначе в Германия може да спреш пред нечий вход, блокирайки достъпа и като се върнеш да не си намериш колата. Собственика е викнал частна фирма с паяк. Те са взели колата и закарали някъде. Вадиш 300 и нагоре евро и ти казват къде ти е колата. Съвсем законно. Понякога я слагат някъде из квартала, понеже нямат паркинг за това и ако си я намериш сам може да не платиш Затова в Германия е по-добре да ти лепне града една бележка, че не си си платил паркирането отколкото да спреш на място, където е забранено или пред нечий вход или върху частна собственост. Тогава, както казах, репатрирането се случва и е адски скъпо.

  48. 48 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#40] от "pedro":

    хехе, а колите които са регистрирани на пенсионери, защото ГО е по-ниска, как влизат в схемата с глобите?

  49. 49 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3637 Неутрално

    [quote#47:"alabalko"]"Да, трябва, защото интернетът на таблета може да не работи и тогава полицата удостоверява". [/quote]
    За какъв чеп е тогава лепенката? Ако при някакъв опит на кражба ти вземат полицата? Ко шъ прайм ся? Тъй че за интернетът - това е просто заяждане.
    [quote#47:"alabalko"]в Германия може да спреш пред нечий вход, блокирайки достъпа и като се върнеш да не си намериш колата[/quote]
    Това е логично, защото го възпрепятстваш, да си ползва входа. Но ако спреш на забранено място за паркиране-просто достатъчно е една лепенка, дигитална снимка на МПС-то с час, и АУАН си е напълно законен, и логичен. но не и репатрирането заедно с допълнителна санкция и неприятности - това не е указано в закона. Разбираш ли, законът си е точен и конкретен, и изобщо не желая кука да разсъждава как да го прилага и интерпретира!

  50. 50 Профил на yane_
    yane_
    Рейтинг: 174 Неутрално

    Трябва да се премахнат всякакви ограничения! Да се пребият, да се пребият - колко да се пребият? Само читавите ще останем. Един вид нещо като напълно естествен подбор - в добрия смисъл на думата.

    Няма Ред, няма Законност, затова няма и Справедливост!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK