Шефът на БДЖ заплаши, че 1 500 служители може да бъдат съкратени през 2015 г.

Шефът на БДЖ заплаши, че 1 500 служители може да бъдат съкратени през 2015 г.

© Юлия Лазарова



Близо 1 500 служители на Българските държавни железници ще бъдат съкратени заради понижената държавна субсидия с 40 млн. лв., заяви директорът на компанията Владимир Владимиров.


"Субсидията за БДЖ  за 2014 година е 180 милиона. За съжаление 18 милиона за отрязани в последния момент на предходното правителство, преди служебното, а предвидената субсидия за БДЖ за 2015 година е 140 милиона. Ако държавата има решение БДЖ да се впише в транспортна услуга в рамките на 140 милиона е необходимо да има един преходен период, за да може системата да се адаптира към така намалената субсидия", коментира той пред БНТ.


Владимиров обяви за неверни твърденията, че субсидията за БДЖ ще бъде 500 млн. лева.




"Ако субсидията остане 140 млн. лева за 2015 г., трябва да бъдат спрени 140 влака и да бъдат освободени 1 500 служители. Това не е липса на средства, а държавна политика. Държавата определя в какъв размер иска да бъде услугата, която БДЖ предоставя. Ако размерът е за 140 млн. лева, трябва да бъдат спрени тези 140 влака и да бъдат освободени 1 500 души", заяви Владимиров.
Владимиров допълни, че преди да бъде намален съставът ще има поне 7 месеца преговори със синдикатите, а обезщетенията ще бъдат в размер на 4-5 заплати.


За момента не се предвижда увеличение на цената на билетите през 2015 г., но и най-вероятно няма да бъдат закупени и нови влакове. Към момента задълженията на компанията към кредиторите са 370 млн. лв.

Ключови думи към статията:

Коментари (30)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Е, честито...

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    властта ражда паразити
  2. 2 Профил на dr_t
    dr_t
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Крайно време е да има реформи в БДЖ...

  3. 3 Профил на BIKER
    BIKER
    Рейтинг: 463 Неутрално

    П Р Е С Т Р У К Т У Р И Р А Н Е ...... всичко друго води само и единствено към още болка и за нас като пътници и за хората работещи там и за държавата като дотиращ ....

    БСП и ДПС вън от политиката
  4. 4 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2087 Неутрално

    Владимиров обяви за неверни твърденията, че субсидията за БДЖ ще бъде 500 млн. лева.Ма това Московски го разправя бе,Владимиров.Вие Май не играете в един отбор.Московски каза,че 476 милиона и трябвало да стане поне малко над 500.

  5. 5 Профил на azmatahari
    azmatahari
    Рейтинг: 676 Разстроено

    Служителите са чиновници.
    Вероятно ще бъдат съкращавани машинисти, кондуктори и хора по поддръжката.
    Така проблемът няма да бъде решен. Държавата не може да стопанисва, съдебната система не можа да осъди източвалите и кралите БДЖ, които парадират с охолния си начин на живот.
    Какво стана с делата срещу Христо Монов?

  6. 6 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9444 Неутрално

    Още като работех в тази система до преди година, не се назначаваха нови хора на мястото на пенсионираните, но и от администрацията не се съкращаваше персонал.

  7. 7 Профил на icemax
    icemax
    Рейтинг: 458 Гневно

    Даже са малко 1500, съкращенията В БДЖ трябва да са драстични /над 10 000 човека работят там/, а реформата трябва да е наистина сериозна.

    Има влакове, на които се качват под 10 човека, а само горивото им струва над 30 000 лева!

    Субсидията за БДЖ за 2015 г. е 472 000 000 лева!!!!!!!!!!!!!!!

  8. 8 Профил на Станислав
    Станислав
    Рейтинг: 1446 Неутрално

    Най-после! Твърде дълго време се харчиха парите на данъкоплатците (и аз един от тях), за да се субсидира една неефективна, губеща и зле управлявана компания. Крайно време е за реформа, което означава и съкращения.

    “Wine makes daily living easier, less hurried, with fewer tensions and more tolerance” B. Franklin
  9. 9 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3447 Неутрално

    [quote#7:"icemax"]Има влакове, на които се качват под 10 човека, а само горивото им струва над 30 000 лева! [/quote]
    Уточни! 10 пътника, или 10 продадени билета?

  10. 10 Профил на Луд Общественик
    Луд Общественик
    Рейтинг: 910 Любопитно

    8 сутринта, чакам влак на гара София. ТРИМА служители проверяват влак на съседен перон по следния начин - ДВАМА ходят и си лафят по перона, а ТРЕТИЯ удря с чук по колелата. Ето това е ефективността. 1500 ми звучи малко за съкращаване. Да останат тези, които наистина работят и с добри заплати естествено. Останалите - чао!

    Удавете ги в сигнали: https://grajdanite.bg/home
  11. 11 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 1183 Неутрално

    "...Шефът на БДЖ заплаши, че 1 500 служители може да бъдат съкратени през 2015 г..."
    Тъй, тъй, да останат само шефа на БДЖ и двама, трима пияни машинисти и началници на влакови композиции.

  12. 12 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1303 Неутрално

    [quote#2:"dr_t"]реформи в БДЖ...[/quote]
    Навсякъде трябва да има реформи!........

  13. 13 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 1016 Неутрално

    Уважаеми другарки и другари начело на БДЖ.

    Вземете и проумейте най-накрая че БДЖ може да работи и с 15-20 човека централна администрация.
    Останалите да си тръсят някъде другаде да подпират бюрата и да вземат заплата за това.
    И не барайте никой от тези дот все пак работят на долните етажи, че и без това са малко, а всичко е пред разпад.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  14. 14 Профил на icemax
    icemax
    Рейтинг: 458 Разстроено

    До коментар [#9] от "historama":

    Да прав сте, броят на пътниците не е равен на продадените билети!

  15. 15 Профил на scm50370697
    scm50370697
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Пътуването с влак е толкова приятно в чужбина и много неприятно у нас.
    Вагоните най вече спалните са стари,скъсано белио,да не говориме за тоалетните и липса на вода в кабините.
    Обслужването е лошо,подръжката е под всякаква,критика.
    Явно има много хора които получават заплата ,без да работят.
    Ако има контрол,няма да е така,а и ние сме си малко като овчици,не се оплакваме ,да не си създаваме ядове,щото и без това нищо няма да се промени???

  16. 16 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1191 Неутрално

    С всяко нещо, което не функционира на пазарен принцип рано или късно се случва това, което се случва с БДЖ. Нужно е да се промени цялата концепция на железниците у нас. Тези, които казват, че субсидията била 500млн. явно не правят разлика между железниците като цяло и между отделните компании там. 180млн. ще е субсидията само за пътническите превози.

  17. 17 Профил на oex13531876
    oex13531876
    Рейтинг: 458 Неутрално

    БДЖ вози циганите безплатно, дарява ги с релси, крепежни елементи и др. ДЖелеза. Кой го интересува, че щяли да съкращават някакви работници !

  18. 18 Профил на Ордар Варвар, Дебил Дебылич now
    Ордар Варвар, Дебил Дебылич now
    Рейтинг: 1134 Неутрално

    По-страшно е, ако за тези 1500 служители ни обложат с допълнителни данъци. Тогава може да затворят 1500 фирми.
    Или пък да вземат за заплатите им заеми. Които да трябва да се връщат от децата и внуците ни. Но те нямат такива намерения и се насочват към Терминал 1. Или Терминал 2.

    През последните 4000 години не е опитомено нито едно ново животно.
  19. 19 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 1016 Неутрално

    [quote#17:"ТМаринов"]БДЖ вози циганите безплатно, дарява ги с релси, крепежни елементи и др. ДЖелеза.[/quote]
    Е това е част от "социалната" функция на железницата, ама чудно защо трябва всички ние дето бачкаме от 8 до 16ч на денонощие да плащаме чрез данъците си, а тези дето са големи защитници на тази "справедливост" гледат не само да не дават нищо, ами и не произвеждат нищо друго освен пълнене на капацитета на канализацията.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  20. 20 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1307 Неутрално

    Това,от което се нуждае най-паче БДЖ ,е да са далеч от него Владимиров и Московски.

  21. 21 Профил на fras
    fras
    Рейтинг: 486 Любопитно

    БДЖ има над 12000 служители в БДЖ.
    По логиката на мениджмънта ако се съкратят 1500 служители ще се спрат 140 влака.
    По същата логика би трябвало всичките 12000 служители да обслужват над 1100 влака.
    Е, май попресилват нещата!

  22. 22 Профил на buran
    buran
    Рейтинг: 515 Неутрално
  23. 23 Профил на Arcopix
    Arcopix
    Рейтинг: 402 Любопитно

    [quote#7:"icemax"]Субсидията за БДЖ за 2015 г. е 472 000 000 лева!!!!!!!!!!!!!!![/quote]
    Можеш ли да посочиш от къде имаш тази информация (просто ми е любопитно).

    ...
  24. 24 Профил на 1_bulgarin
    1_bulgarin
    Рейтинг: 502 Неутрално

    Абе ,някой от форума скоро пътувал ли е с влак.....Аз не съм пътувал с влак почти от 10 години..... Някой има ли представа , кой въобще пътува с влак.....

  25. 25 Профил на synthy
    synthy
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Дневник, шефът на БДЖ не е заплашвал. Гледах интервюто по БНТ. Недейте да изопачавате!

  26. 26 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 458 Любопитно

    Владимиров какво направи за оздравяването и реформирането на БДЖ за 4 години, та пак него го сложиха начело???
    Пак да прави експерименти с назначаване на неадекватни хора като Йордан Недев /Данчо Телето/?
    Или да "захлебва", зер година и половина беше далеч от сделките на БДЖ?

  27. 28 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4513 Неутрално

    До коментар [#2] от "dr_t":
    +++++++++++++++++++++
    И докато отлагат тези реформи БДЖ-то затъва във финансовото блато!

  28. 29 Профил на goblenka
    goblenka
    Рейтинг: 684 Неутрално

    То, със заплахи и ултиматуми не става! В хазната няма достатъчно пари! Значи, търсиш си спонсори, търсиш си съдружници, търсиш помощ извън държавата, макар БДЖ да е държавна! Просто, съгласуваш действията си с нея!

    goblenka
  29. 30 Профил на bubolino
    bubolino
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Винаги съм си мислил, че разумната икономическа логика при управлението на едно предприятие на пазарен принцип, е да има постъпления от развитие на търговска дейност. Не е ли крайно време, от шефовете на БДЖ да се иска да реализират оборот и печалби, а не да източват предприятието през обществени поръчки. Как така БДЖ не може да привлича превози, как така БДЖ не може да създаде пазарно ориентирана структура, която да дава възможност на търговските мениджъри да проявят креативност при набиране на товари. БДЖ се управлява като администрация и нищо повече, същото важи и за НКЖИ. Хора, не разбрахте ли, че субсидиите за тези две компании се източват през обществени поръчки, търгове и т.н. Никой в тази държава не иска да развива капацитета на компаниите - просто същите се ползват за партийни и олигархични хранилки.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK