"Протестна мрежа" иска оставката на Владислав Горанов

"Протестна мрежа" иска оставката на Владислав Горанов

© Анелия Николова



За оставката на финансовия министър Владислав Горанов, както и за иницииране на публично и експертно обсъждане на темата за пенсионната реформа настоява "Протестна мрежа". Миналия петък пред сградата на Народното събрание се събраха протестиращи със същото искане заради поправките, според които пенсионни осигуровки ще бъдат пренасочвани към НОИ.


"Недопустимо е вземането на управленски решения по формулата "един неделен следобед", се казва в разпратена до медиите позиция на "Протестна мрежа" относно гласуваните промени в бюджета на Държавното обществено осигуряване. "Протестна мрежа" не е съгласна и с начина на провеждане на пенсионната реформа и изисква прозрачност и обществен диалог. Ето останалата част от позицията:


Набързо бяха гласувани промени в Закон за бюджета на Държавното обществено осигуряване, без никакво предварително обсъждане и при явно аргументирано несъгласие от редица засегнати страни. За нас това е арогантна демонстрация на сила и пренебрегване на разнопосочните, но еднакво важни обществени интереси и замяната им с недемократичната управленска формула "някаква среща в един неделен следобед". Решението пренебрегва законово заложения принцип на открито тристранно обсъждане с бизнеса и социалните партньори.




Припомняме на кабинета какво е записано в програмата му за управление: "Политика на прозрачност: Механизъм за гражданско участие при важни за страната въпроси с възможност за влияние върху управленските решения; Задължителна предварителна оценка на въздействието на законодателните и нормативните актове; Приоритизиране на откритото управление като политически ангажимент, осигуряващ на гражданите и техните организации възможно най-пълна и точна информация за управлението и дейността на държавните органи."


Подобни действия на приемане на важни законови промени при незачитане на базисни принципи са напълно недопустими. Настояваме за незабавната оставка на министър Горанов и заявяваме, че пренебрегването на гражданския интерес ще доведе до ескалация на натиска върху правителството и ще разруши напълно минималното гласувано му доверие.


Очакваме кабинетът да приеме оставката на Владислав Горанов като едновременно с това инициира обсъждане на темата за пенсионната реформа на две нива - публично и експертно. До намирането на приемливо и обществено консенсусно решение настояваме за оттегляне на приетите законодателни промени.


Отказа от посочените действия ще приемем като отказ от спазване на принципите на прозрачност и гражданска отчетност в управлението, който ще доведе до незабавни действия за неговата промяна, тъй като няма да има друг възможен ход, освен оставка на цялото правителство.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (98)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Веселин Николов
    Веселин Николов
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Евала како Цонке! Направо му пресече белтъка на Боко.

  2. 2 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 1501 Неутрално

    Не можем да случим на министри и това си е...

  3. 3 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 523 Неутрално

    Не е Горанов проблема. Казали са му да намери пари и той съответно дава предложения. Съответно се превръща и в изкупителна жертва. Ама как пък никой не иска да се захване да събира пари от акцизи и борба с ДДС измами.

  4. 4 Профил на Сашо
    Сашо
    Рейтинг: 688 Гневно

    ВГ=ДП

    Оставка !

    "Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston Churchill
  5. 5 Профил на Инспектор Стрезов
    Инспектор Стрезов
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Айде Влади, излизай в банкова ваканция!

    "Я з москалями не балакаю!"
  6. 6 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3002 Неутрално

    Когато внесоха закона за гласуване ,никой не даде оценка какво ще е отражението върху бюджета на НОИ и на фондовете.Ако някой си мисли ,че фондовете не управляват добре парите на хората ,да извикат Мавродиев/КФН/ в НС и да го питат къде е спал! В тази държава никой не си гледа работата и се гласуват закони еднодневки -за запълване на дупки.

  7. 7 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2123 Неутрално

    Едно споразумение в МВФ и ще го оставят намира!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  8. 8 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3002 Неутрално

    До коментар [#3] от "gogo2011":

    Горанов е човекът „банкова ваканция“ .Виновен е ,че не работи за държавата.

  9. 9 Профил на doxen
    doxen
    Рейтинг: 540 Неутрално

    До коментар [#4] от "Сашо":

    или 10=10

  10. 10 Профил на theanalyser
    theanalyser
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Не може да казваш - онези с 4 % са незначителни, защото без тях и ти си отиваш.
    А Горан-off наистина е бушон №1, да внимава...

  11. 11 Профил на attitude
    attitude
    Рейтинг: 627 Весело

    Оставката на топлата връзка с КОЙ е най-доброто което може да ни се случи, но не го вярвам. Иначе идеята е добра и за ГЕРБ, няма да се усукват в лъжи, дори хора като Т Дончев са пуснати в акция по минимизиране на щетите . Опита за бърза кражба този път е стопиран, но колко още опита ще се направят и дали някой няма да мине? Боко не иска да го пришиват към ПДС, ама сам се заши за Ковачки, влезе в джамия и вече е под подозрение за новогласения ПФ-Утре. Ех, мъка герберастка , все по трудно става да си краднеш - ту реформатор ще ти мине пътя, ту соросоид,млад и красив ще ти брукне в окото.

  12. 12 Профил на attitude
    attitude
    Рейтинг: 627 Неутрално

    ДПС , бе ,къде го измислих това, моля извинете ме.

  13. 13 Профил на Р. Дражев
    Р. Дражев
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Горанов # 11, оставка!

    Happy face says, adios !
  14. 14 Профил на Tom Sawyer
    Tom Sawyer
    Рейтинг: 374 Неутрално

    [quote#2:"palav_nik"]Не можем да случим на министри и това си е...
    [/quote]

    Не може щото все гладни ходят. А Владко е от мноооого гладните. Милионер иска да стане момчето, като аверите му за един мандат.

    Реформаторски миражи. Оставка! If you don`t want to Democracy, Democracy will come to you.
  15. 15 Профил на ourson
    ourson
    Рейтинг: 306 Неутрално
  16. 16 Профил на Dr.Jotker
    Dr.Jotker
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Горанов с тея три деца не е за министерска заплата. Разходи има човекът и му трябва нещо по-така.
    Да си ходи!

  17. 17 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 995 Любопитно

    ОСТАВКА на Горанов!!!!
    ОСТАВКА и на шефа му от Банкя!

    Горанов не прави нищо без съгласието на БОКО от Банкя и №10

  18. 18 Профил на Massive atack
    Massive atack
    Рейтинг: 361 Неутрално

    ОСТАВКА! Не става за никакъв пост този младия.

    Да живее България и българският народ.
  19. 19 Профил на Жупел
    Жупел
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Да му е за урок на Горанов, дали да минава през главата на Цв.Цв следващия път. Протестна мрежа е задействана да разчиства някакви върешно-герберски взаимоотношения. Всеки знае, че Цв.Цв държи кака Цонка на къса верижка.

    Господ изля върху Содом и Гомора като дъжд жупел и огън от небето, и съсипа тия градове и цялата околност и всички жители на тия градове, и растения земни
  20. 20 Профил на ttrree
    ttrree
    Рейтинг: 217 Неутрално

    "Протестна мрежа", на кого сте лобисти? Ааа, чакай малко - май на някой, който вече е уличен от КФН в източване на пенсионен фонд през 2013?

  21. 21 Профил на Иван55
    Иван55
    Рейтинг: 374 Неутрално

    [quote#6:"Трябва съдебна реформа"]Ако някой си мисли ,че фондовете не управляват добре парите на хората ,да извикат Мавродиев/КФН/ в НС и да го питат къде е спал![/quote]

    До коментар [#6] от "Трябва съдебна реформа":
    Добре е и Костов и Нейков да кажат какви са ги меслели, когато се въвеждаше вторият задължителен стълб.

    Към "Власт власт възпира" чрез пряка демокрация.
  22. 22 Профил на Freedom of Speech
    Freedom of Speech
    Рейтинг: 636 Любопитно

    Сетихте се най-накрая?
    Или просто "протестирате"?
    Между впрочем: къде са Ранобудните???

    Езикът е машина и не бива да се допуска пружините й да скърцат.
  23. 23 Профил на fortunes
    fortunes
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Протестърите, как е усещането да управлявате с КОЙ, а? Не е лошо. Симбиоза. Вие сега си викайте и пишете послания, както и ДПСто играе театро и се прави ма опозиция. Всичко е наред, управленск постове има за всички. Пък ако няма, с откраднатите паеи от пенсиите ще се направят още. Вождът на умните и красивите ще има джоб пара за всеки. #Устафка! #КОИ!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  24. 24 Профил на Жупел
    Жупел
    Рейтинг: 217 Неутрално

    [quote#22:"Freedom of Speech"]Между впрочем: къде са Ранобудните??? [/quote]

    Ранозаспалите чакат да видят накъде ще задуха вятъра. Рано им е още. Пък и Плевнелиев лоялно няма да налага вето, така че те ще подремят още.

    Господ изля върху Содом и Гомора като дъжд жупел и огън от небето, и съсипа тия градове и цялата околност и всички жители на тия градове, и растения земни
  25. 25 Профил на manu_chao
    manu_chao
    Рейтинг: 531 Гневно

    Оставка на задкулисната завера ГЕРБ+ДПС!!!

  26. 26 Профил на petark
    petark
    Рейтинг: 426 Неутрално

    ЗАЩО беше гласувана поправката?
    Дали да чакаме някой нов пенсионен фонд на КОЙ и безпрецедентна прокурорска атака срещу останалите играчи на пазара....
    дали това е тънката идея на министърчето с ниската депутатска заплатка...

  27. 27 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Като начало е правилно !!
    На всеки министър , който се ОТКЛОНЯВА от обсъждане и РЕШЕНИЯ вътре в една коалиция !! - трябва да си подава оставката !!
    Докато я има КОАЛИЦИЯТА - това трябва да е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО !!!
    Реф, блок - защо се бави ????

    BIG AL
  28. 28 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 583 Весело

    Горанов е самонадеян наглец и е със слаба подготовка, затова не става и трябва да се маха. Ако искат да си съберат парички, трябва да хванат първо Лукойл, Пещерски , Карнобатски гроздови да си плащат ДДС-то и акцизите.
    А с готови пари всеки може....днес пипат пенсионните, утре депозитите на гражданите.....Боко си е мутра и разбира само от мутренски мурафети....през живота си не е заковал един пирон

  29. 29 Профил на д-р Петроff
    д-р Петроff
    Рейтинг: 479 Любопитно

    По един и същ начин действат и Искров с КТБ и Горанов с частните фондове.Това ме кара да си мисля,че интифата е дадена от едно и също място. Сега очаквам да се включи и Цацаров. КФН е винаги готова,като пионерче.

    ПРАВИ КАКВОТО ТРЯБВА ЗА ДА НЕ СТАВА КАКВОТО СИ ИСКАТ
  30. 30 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 3902 Неутрално

    Разбира се,тарикатчето Горанов настъпи здраво мотиката.

  31. 31 Профил на rkirov
    rkirov
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Нагъл и безскрупулен млад еж е този Горанов.
    И аз му искам оставката

    Все по-хубаво става :)
  32. 32 Профил на acd30520326
    acd30520326
    Рейтинг: 583 Неутрално

    Само да не се окаже, че Протестна мрежа защитава корпоративни интереси?!

    "Ти какво пожертва, за да има и утре България?" ИЛИЯ МИНЕВ
  33. 33 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1033 Неутрално

    До коментар [#12] от "attitude":

    [quote#12:"attitude"]ДПС , бе ,къде го измислих това, моля извинете ме.[/quote]
    Едва ли фесовете са го измислили - има достатъчно еничари !

  34. 34 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3002 Неутрално

    До коментар [#21] от "Иван55":

    Те го казаха преди 2 дни ,ама хората слушат избирателно-каквото им изнася.А Мвродиев е длъжен по закон да следи ,а не да дава мнение.

  35. 35 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1211 Неутрално

    Е ,науправляваха се.
    Колкото по-рано оставка,
    толкова по-добре!

  36. 36 Профил на baxter
    baxter
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Истината е че Горанов е счупения крак на ББ. Ако иска да не си изкара мандата на патерици задължително трябва да му търси читав заместник. Оставка!

  37. 37 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 523 Неутрално

    До коментар [#8] от "Трябва съдебна реформа":

    Виновен е, че се е продал и е глупав, че го е направил. Казват ти да намериш пари, но да не закачаш нашите хора. И имаш два избора - или подаваш оставка, защото е ясно, че нямаш полезен ход в този случай, или правиш глупости с ясното съзнание, че ти ще поемеш всички негативи.

  38. 38 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1054 Весело

    Само така, сега докарайте Муравей Радев да ви оправи

  39. 39 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1054 Любопитно

    До коментар [#35] от "dedo pepo":
    Няма ли да им дадеш шанс, както даваше на Орешарски шанс до преди няколко месеца

  40. 40 Профил на kamenpavlov
    kamenpavlov
    Рейтинг: 495 Неутрално

    Както казва баба ми: "И аз искам черна волга с бял таван, ама няма". "Платена мрежа" по-спокойно!

  41. 41 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1180 Неутрално

    "Недопустимо е вземането на управленски решения по формулата "един неделен следобед"

    Съгласен! Не е адекватно да се предлага набързо нещо и после да се променя - неадекватно и без никаква визия

  42. 42 Профил на Time is on my side
    Time is on my side
    Рейтинг: 1912 Весело

    "Протестна мрежа" иска оставката на Владислав Горанов"
    Ми да я иска.

    “In an age in which the media broadcast countless pieces of foolishness, the educated man is defined not by what he knows, but by what he doesn't know.” ― Nicolas Gomez Davila
  43. 43 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1033 Неутрално

    До коментар [#28] от "elevation04":

    [quote#28:"elevation04"]Горанов е самонадеян наглец и е със слаба подготовка, затова не става и трябва да се маха. Ако искат да си съберат парички, трябва да хванат първо Лукойл[/quote]Да така е, най -голямата и богата фирма в България не внася и една стотинка данък печалба, крие обороти , саботира поставяне на измервателни прибори - там е пещерата на 40-те разбойника ама нямаме решителен премиер с умни съветници, като Али баба и неговата прислужница.

  44. 44 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1012 Любопитно

    Хайде честито на миньорите,металурзите,химиците с невнасяни вноски в Професионалните пенс.фондове,честито и на тютюнопроизводителите,осигурявани на 240 лв,честито и на силоваците с неясно кво и къде внесено - всички те ще имат дъълги и добри пенсии.Ние,дето съвестно пълнихме НОИ - не!Щото добрите сметки няма да напуснат ЧПФ,а всички неконтролирани в годините проблеми,най-предпразнично се стоварват върху нашите глави.Честита Коледа гербери,дори и не разбрахте какво направихте.Но ще усетите,лошото е че ще усетим всички...
    Ковачки - барем отпуши едно буре редичко вино да почерпиш населението,КОЙ те спаси.За пореден път.
    А доволната и непротестираща леха ще бъде тържествено остригана на ползу роду,ама на КОЙ род ще стане ясно по-после.

  45. 45 Профил на kamenpavlov
    kamenpavlov
    Рейтинг: 495 Неутрално

    Те да искат, мен обаче ме притеснява тенденциозното представяне на този неясен субект,"Мрежата", само в "Дневник". Другите медии не им посвещават толкова време, не виждам защо. Те фактор в нещо ли са, какво?

  46. 46 Профил на lilionfi
    lilionfi
    Рейтинг: 378 Неутрално

    абе какво сте се разревали срещу Горанов...някой от вас да е доброволец да оправя бакиите на Орешарски? Лесно е да се реве и да се приглася на Цонева и сие ама като се опре до действия и предлагане на решения, най-доброто което намирате е да викате Оставка...айде пляскайте ми минусите... и стига с тия пенсионни фондове...сега поне имаме избор а преди 14 години когато въведоха т.нар доброволно задължително частно пенсионно какъв избор имахме,а??? айде давайте с минусите сега...

  47. 47 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1054 Неутрално

    До коментар [#44] от "Лелка":
    От тези вноски за които говориш миналата година взех само едни хиляда лева и толкоз, другото са мечти

  48. 48 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3002 Весело

    До коментар [#38] от "shileto":

    +++++Шиле, ти май порастна?

  49. 49 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1054 Весело

    До коментар [#48] от "Трябва съдебна реформа":
    За мен не знам, ама щом се радваш на глупавата идея , явно ти не си

  50. 50 Профил на vesselin5
    vesselin5
    Рейтинг: 780 Неутрално
  51. 51 Профил на keko2
    keko2
    Рейтинг: 573 Неутрално

    [quote#50:"vesselin5"]Напълно подкрепям! [/quote]
    И АЗ НАПЪЛНО ГИ ПОДКРЕПЯМ!!!!

  52. 52 Профил на keko2
    keko2
    Рейтинг: 573 Весело

    [quote#46:"lilionfi"]абе какво сте се разревали срещу Горанов...някой от вас да е доброволец да оправя бакиите на Орешарски? [/quote]
    Еееех ще ривете за Орешарски .... още от лани ви го казвах. Тая напаст Божия днешната ша ни върни векове назад!!!!

  53. 53 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 651 Неутрално

    [quote#32:"Милева"]Само да не се окаже, че Протестна мрежа защитава корпоративни интереси?![/quote]

    Няма начин. Те сами си казват, че са най-моралните и с най-чисти подбуди.
    Само скромно си премълчават как все пак се прехранват. Не ми се вярва,че преживяват само с кафетата от площада.

    Да изринем сикаджията и мутренската му шайка! Този път завинаги!
  54. 54 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1012 Любопитно

    [quote#47:"shileto"]От тези вноски за които говориш миналата година взех само едни хиляда лева и толкоз, другото са мечти [/quote]
    Е това казвам де - че вместо 15 год.да се контролира ВНАСЯНЕТО на инак задължителните вноски,то сега непопълнените ще се влеят в НОИ и ще го дофалират.Пълните ще си останат в ЧПФ и ниКОЙ няма да пита Ковачки,Арабаджиев,Захариев и прочие "честни частници"къде са натрупаните партиди на работниците им.Както и нищо освен ТВ дъвка не произлезе от принудителния корпоративен вот на крепостните.Та да почерпят с по некой локум и толкоз.

  55. 55 Профил на emi1ian
    emi1ian
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Горанов имаше влог в КТБ. Само това е достатъчно за да разбереш що за финансист е.

    Този оставка няма да подаде, но горко ни на нас и това управление ако Борисов го задържи като финансов министър.

    Тази начин на действие "тихичко, на тъмно да си пробутаме далаверката... народа ще помрънка, помрънка и ще забрави" трябва да бъде прекратен.
    Г-н Горанов не е за финансов министър, това е ясно на всеки. Да не говорим за очевадната зависимост от КОЙ и Доган Холдинг.

  56. 56 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3041 Весело

    [quote#25:"Walter_White"]Оставка на задкулисната завера ГЕРБ+ДПС!!![/quote]
    чак пък задкулисна . подкрепена е от синдикати и президент .

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  57. 57 Профил на bawarec
    bawarec
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Бездарните и корумпирани политици от ГЕРБ и ДПС начело с Борисов не могат нищо друго да измислят за да напълнят бюджета, освен да ограбят спестяванията на хората. Имат хиляди възможности като намаляване на данък КОРУПЦИЯ например, като реформиране на нереформираните системи като ПРАВОСЪДНАТА, ЗДРАВНАТА, ПОЛИЦИЯТА, АРМИЯТА, БДЖ.
    Но те се падат в министерствата на реформаторите главно. Т.е. започвайки рушене на коалицията чрез ограбването на пенсионните спестявания на българите, ГЕРБ ще попречат на реформирането на секторите които не плачат, а ВИЯТ за реформи. Т.е. ние сме не във фаза на реформи, а във фаза на предизборна борба. Затова Дончев казва, ние си изпълняваме програмата с подвижни мнозинства, нищо че нямаме съгласие за това от коалиционните парньори. Т.е. и те да си търсят подвижни мнозинства за да си изпълняват ТЯХНАТА програма за реформи. Т.е. тя не е НАША. Ние не искаме реформи, страната се развива блестящо, икономиката расте с 10%, безработица няма, младите, че и по-старите не се изселват, пенсионерите са щастливи.

  58. 58 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1033 Весело

    До коментар [#48] от "Трябва съдебна реформа":

    Наистина, шилето е вече добре оформена овца .

  59. 59 Профил на kai
    kai
    Рейтинг: 840 Неутрално

    Горанов е твърдо пионката на ДПС и Пеевски. И определено трябва да си ходи. Хората стояха на протести една година за да върнат отново Пеевски начело на държавата ли. Каква е разликата между Орешарски назначен от Пеевски и Горанов назначен от Пеевски.

  60. 60 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1054 Неутрално

    До коментар [#55] от "emi1ian":
    То в КТБ имаше вноска и един много голям финансист които даже беше анализирал риска в една лаборатория

  61. 61 Профил на Горбачов
    Горбачов
    Рейтинг: 583 Неутрално

    кои бяха протестна мрежа?

    Горбачов
  62. 62 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 599 Неутрално

    На следващите избори всички гласуваме за протестна мрежа. Те ще направят идеалното правителство, ще назначат най-кадърните министри и най-добрите реформи в съкратени срокове. Ще станем Швейцария на Балканите и Хаваите на Северния полюс. Само малко търпение.

  63. 63 Профил на Forrest Gump
    Forrest Gump
    Рейтинг: 853 Неутрално

    [quote#2:"palav_nik"]Не можем да случим на министри и това си е...[/quote]
    да не ги избират с томбола???

    Истината ни прави свободни.
  64. 64 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3002 Весело

    До коментар [#58] от "do.r.n":

    Точно!

  65. 65 Профил на kai
    kai
    Рейтинг: 840 Неутрално

    ГЕРБ са същите обирджии като БСП. Всъщност буквално същите хора стоят и зад двете партии. Цеко, Пеевски, Доган.

  66. 66 Профил на emi1ian
    emi1ian
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#60] от "shileto":

    Така е, бившите фин. министри Стоян Алекстандров и Иван Костов също като г-на Горанов се оказаха вложители в КТБ.

    Да претендираш за добър финансист и да си там, както всички разбрахме, е нелепо.
    Дано скоро г-н Горанов се върне в Общинска Банка.
    Нали отиде там за да не си губи времето за 3000лв месечно като народен представител.
    Какво ли го е накарало да зареже 10 000лв заплата в банка и отиде държавен чиновник за 3000лв заплата?
    Можем само да гадаем.

  67. 67 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 523 Неутрално

    До коментар [#46] от "lilionfi":

    Прав си, кашата е голяма. Но не това е начина да намериш пари за да запълваш дупки. Защо смелчагата ББ, с претенции за спасител на нацията, не застане смело начело - без да подбутва пешки като Горанов напред - и да поведе битка за събирането на акцизите, далаверите от ДДС, митническите измами, хазарт? Тогава няма да има смисъл да рови в личните сметки на хората за да закърпва бюджета на НОИ. А няма и да помисля за разни имагинерни приходи от проекти като Южен поток.

  68. 68 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 523 Неутрално

    До коментар [#59] от "kai":

    Горанов е назначен от ББ, твърдо. Може да питаш обаче кой стои зад ББ. Защото министърът на финансите е просто бушон, проводник на непопулярни мерки, които са признак на безсилие и некадърност, липса на воля за реформи.

  69. 69
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  70. 70 Профил на dutch
    dutch
    Рейтинг: 428 Неутрално

    Правилно, тоя се издъни яко. оставка и да идва следващия.... Поне мераклиите за министър никога няма да свършат.

  71. 71 Профил на objective
    objective
    Рейтинг: 565 Любопитно

    Разбира се, че Бойко Борисов е за предпочитане пред червените рубладжийски кхмери, защото показа, че има желание и кураж да защитава националните интереси. Претенциите ни към него,обаче, са в едно: Да бъде принципен, да не погазва правилата за честен и открит диалог с коалиционните си партньори и да не се заиграва задкулисно с ДПС и с обръчите на мафията ! Що се отнася до Горанов, неговата ниска политическа култура, високомерното му и безпардонно поведение вече трудно могат да бъдат забравени ! По-добре е наистина да си ходи !

  72. 72 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 651 Неутрално

    [quote#65:"kai"]ГЕРБ са същите обирджии като БСП. Всъщност буквално същите хора стоят и зад двете партии. Цеко, Пеевски, Доган.[/quote]

    Ако беше така, протестна мрежа вече да ги е отнесла, а не да дава министри на мутрите. А и РБ никога, ама никога не биха подписали коалиционно споразумение с тях, камо ли и да даде толкова свидни жертви за министри и областни управители. Съвсем очевидно е, че тези които стоят зад ГЕРБ изобщо не са същите като тези зад БСП.

    Да изринем сикаджията и мутренската му шайка! Този път завинаги!
  73. 73 Профил на Sars Saraktos
    Sars Saraktos
    Рейтинг: 432 Весело

    "Частните фондове са притеснени за пенсиите на родените след 1959 г.
    Експертите настояват в определен момент парите от лични партиди да влизат в обща сметка като при държавното осигуряване."
    http://www.segabg.com/article.php?id=629761
    Това е красноречивото заглавие на статия във вестник "Сега" в която
    меринджейката на финансовата пирамида "Доверие" признава: "Няма субект в света, който може да гарантира изплащането на пожизнени пенсии само със собствени средства", твърди Даниела Петкова, шеф на "Доверие". Според нея наложилата се световна практика е останалите в партидата средства при смърт на лицето да не могат да се наследяват накуп, както е в момента у нас, а с тях да се изплащат само наследствени пенсии и то на ограничен брой роднини."
    Коментарът е излишен.....

    А това от години го говори Сашо Тодоров, ето най-новата му статия:
    "Asta La Vista принудителните задължителни „частни пенсионни фондове“" -
    28 причини при първа възможност всички родени след 1959 г. да отидат в НОИ и да подадат декларация за отказ от участие в схемата ДЗПО и възстановяване на пълните права за държавна пенсия"
    http://alexanderbtodorov.com/2014/12/19/astalavista_fack_private_funds/

    "Който търси истината, Бог вижда..."
  74. 74 Профил на acd30520326
    acd30520326
    Рейтинг: 583 Любопитно

    До коментар [#53] от "bgkurshum":

    Аз не им вярвам! Защо сега не искат и оставките на иван искров и мавродиев?! Замлъкнаха за ктб?! Ами съдебната система? Самозванци или назначени от КОЙ?!

    "Ти какво пожертва, за да има и утре България?" ИЛИЯ МИНЕВ
  75. 75 Профил на graoveca
    graoveca
    Рейтинг: 374 Весело

    яж, пий, е.и и умри....навреме...
    Прецакай ги!

    И.П. пред бТВ.: ..Както всички знаят, от доста години вече работим заедно с „А за Б“,... може би в момента е най-големият донор в България..
  76. 76 Профил на hinin37
    hinin37
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Загубено правителство! Защо не подаде оставка и да остави ПРОТЕСТНА МРЕЖА да оправя държавата по ИНТЕРНЕТ...Стотината, вчера на площада, са съгласни.....

  77. 77 Профил на graoveca
    graoveca
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#76] от "hinin37":

    И аз това се чудя, нека да поуправляват малко, да видим....

    И.П. пред бТВ.: ..Както всички знаят, от доста години вече работим заедно с „А за Б“,... може би в момента е най-големият донор в България..
  78. 78 Профил на selianin
    selianin
    Рейтинг: 606 Неутрално

    До коментар [#3] от "gogo2011":

    Ама как пък никой не иска да се захване
    да събира пари от акцизи и борба с ДДС измами.

    Защо бъркате в "кацата с мед" на
    управниците ?

    ...каждое новое поколение лучше...V.V.PUTIN
  79. 79 Профил на pentuer
    pentuer
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Ученика на Дянков ако не си отиде, Бойко ще рухне още веднъж и на следващите избори депутатите му ще бъдат с още 20 броя по-малко.....

  80. 80 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7601 Неутрално

    Когато в 2000 година се направи пенсионна реформа,тя две години се обсъжда със всички заинтересовани-партии,профсъюзи,работодатели.Беше постигнато съгласие и чак тогава се пристъпи към изпълнение.Сега за един следобед,един съмнителен експерт,като Горанов,с неясни интереси и връзки,изведнъж реши да преобърне с главата надолу нещо,което работи 16 години.А Борисов с цялото си нахалство искал някой да му докаже,че не са прави.По-скоро той и Горанов трябва да доказват,че това,което приеха има смисъл и няма да донесе вреда на никого.

  81. 81 Профил на nikitovanch
    nikitovanch
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Тия от протесна мрежа не се научиха - с протести не става... Бой трябва... Цяла година за Орешарски не стигна за да народа да осъзнае, че такива революции не се правят с плакати...

    „Чрез правилното и стратегическо използване на пропагандата можете да направите така, че хората да виждат Раят като Ад и Адът като Рай.“
  82. 82 Профил на lilionfi
    lilionfi
    Рейтинг: 378 Весело

    До коментар [#80] от "rosiraycheva50._":

    Нещо май Ви е къса паметта, госпожо... преди 14 години, сиреч 2001, една прекрасна сутрин ме посрещна счетоводителката от офиса и ми каза, че до 3 дни трябва доброволно задължително да си избера частен пенсионен фонд - Алианц или Доверие (тогава това беше задължителният избор) и най-добре щяло да бъда ако избера Алианц. Така че разясненията от 2 години и публични дебати нещо ми се губят...ама нейсе... а между другото аз пък искам оставката на министъра на правосъдието Христо Иванов, защото от 5 месеца чакам да каже кога ще почва реформата в съдебната система ама пълно мълчание от негова страна...и протестна мрежа да уточнат представителността си преди да правят такива гръмки изказвания за оставки...колко хора стоят зад тях?

  83. 83 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2627 Неутрално

    Протестна мрежа както се заинтересува от далаверите в КТБ е хубаво да се поинтересува и от далаверите в пенсионните фондове. Защото има притеснителни данни, например тези:

    http://www.capital.bg/biznes/finansi/2011/01/28/1033182_ako_ne_sus_suglasie_sus_sila/

    Пенсионните фондове на групата "Химимпорт" наливат все повече пари в свързани компании

    http://www.segabg.com/article.php?id=670703

    Пенсионните фондове печелят повече от такси, отколкото от инвестиции

    http://alexanderbtodorov.com/2013/01/01/contents/

    Ако не го направи започвам да си мисля, че не са толкова безпристрастни колкото се пишат. Иначе Горанов и на мен не ми е симпатичен.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  84. 84 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2627 Неутрално

    За да помогна на Протестна мрежа ето още един линк. Впрочем два, вторият е за подготвяната в Полша реформа която удивително прилича на предложеното от Горанов.

    http://www.investor.bg/ikonomika-i-politika/332/a/pensionnite-fondove-s-dohodnost-mejdu-5-i-10-prez-2012-g-148891/

    [quote#0:"Investor.BG"]За последните 5 години обаче доходността на всички универсални пенсионни фондове е отрицателна[/quote]

    http://alexanderbtodorov.com/2014/04/19/fack-private-funds-in-poland-cancelled/

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  85. 85 Профил на Rob Roy
    Rob Roy
    Рейтинг: 383 Неутрално

    До коментар [#83] от "Fred":
    До коментар [#84] от "Fred":

    Каквито и подозрения да се пускат за частните, никой не може да ме убеди че е нормално да се измисля, оформя и гласува подобен закон за по-малко от седмица. Ако някой не е разбрал, всичко се прави по този начин за да може държавата да открадне и източи парите на хората. За съжаление няма по-голям крадец от държавата - и то най-вече благодарение на подобни политици, които си правят каквото си искат.

  86. 86 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2627 Неутрално

    [quote#82:"lilionfi"]една прекрасна сутрин ме посрещна счетоводителката от офиса и ми каза, че до 3 дни трябва доброволно задължително да си избера частен пенсионен фонд - Алианц или Доверие (тогава това беше задължителният избор) и най-добре щяло да бъда ако избера Алианц.[/quote]

    Точно това го подозирах, че "доброволният" избор ще е доброЗОРЕН. Никак не мога да повярвам, че тимаджиите ще позволят на работещите при тях да се осигуряват някъде другаде освен в собственият им пенсионен фонд. Или че Ковачки ще изпусне да направи същото с миньорите си. Или че тези двете групи ще се откажат от идеята да източат тези вноски.

    Нека журналистите да направят едно разследване доколко вноските на работещите са свързани с пенсионният фонд на собственика на фирмата им, доколко тези фондове не инвестират във фирми на този собственик.

    Около някои от тези фондове понамирисва не по-малко отколкото колкото при КТБ. Време да се повдигне завесата и оправят нещата преди да е станало късно. ОТРИЦАТЕЛНА доходност 20% и никой в държавата не скочи да попита защо, това много е смущаващо.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  87. 87 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2627 Неутрално

    [quote#85:"froggypiper"]Каквито и подозрения да се пускат за частните, никой не може да ме убеди че е нормално да се измисля, оформя и гласува подобен закон за по-малко от седмица. [/quote]
    Естествено че е не нормално, вече казах мнението си че тук ГЕРБ се издъниха. И още повече при обясняването на тези промени, със смотаните си обяснения допуснаха да се развихри мощна кампания на манипулации.

    [quote#85:"froggypiper"]Ако някой не е разбрал, всичко се прави по този начин за да може държавата да открадне и източи парите на хората.[/quote]
    Нали е доброволно, защо просто не си оставите парите в частният хфонд? И какво открадване е, те просто отиват за пенсиите не в нечий джоб.

    Предполагам не в общият кюп а ще се зачетат като индивидуални пенсионни вноски и бъдещият пенсионер ще получава повече, такива са изказванията. Защото тънкият момент който грижливо се избягва е, че давайки ЗАДЪЛЖИТЕЛНО в частните фондове вие намалявате осигурителният си доход за държавната пенсия и съответно си намалявате размера и.

    За "подозренията" не съм съгласен, дават се точни числа и факти които могат да се проверят. Доста тревожни факти.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  88. 88 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2627 Неутрално

    [quote#80:"rosiraycheva50._"]Когато в 2000 година се направи пенсионна реформа,тя две години се обсъжда със всички заинтересовани-[/quote]
    Тези 2 години ми се губят ама нейсе. Системата с трите стълба не е лоша но всяко нещо може още да се подобри. Даването на право на избор е такова подобрение, не случайно и в Полша тръгват да го правят.

    Повтарям, ИЗБОР, никой не кара хората насила да отиват в НОИ и никой не отменя вторият стълб а само задължителният му избор в частници. Нещо много понамирисва тази бурна кампания на защита на корпоративни интереси, вече казах мнението си, че в един частен пенсионен фонд има много по-големи възможности за далавери отколкото в една банка.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  89. 89 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2627 Неутрално

    До коментар [#73] от "Sars Saraktos":

    Интересен линк, благодаря. Я да видим какво казват експертите от частните пенсионни фондове. Както виждам те съвсем не са такива оптимисти както много от пишещите тук. И вече си подготвят пътечките за отстъпление:

    http://www.segabg.com/article.php?id=629761

    [quote#0:""]Частните фондове са притеснени за пенсиите на родените след 1959 г.

    Експертите настояват в определен момент парите от лични партиди да влизат в обща сметка като при държавното осигуряване

    Пенсионните дружества може да се окажат в невъзможност да изплащат бъдещите втори пенсии заради прекалено многото рискове, които крие допълнителното задължително пенсионно осигуряване - дълголетие на клиентите, недобро инвестиране на средствата, сривове заради икономически кризи. Това стана ясно от дебатите на кръгла маса за постиженията и проблемите на капиталовото пенсионно осигуряване.

    Един от основните рискове в този случай е прекалено много хора да живеят по-дълго от времето, за което ще стигне партидата им. "Актюерските разчети показват, че това ще стане при повечето осигурени", отчете Георги Тодоров, шеф на "ЦКБ-Сила". И според държавните експерти, и според експертите на дружествата единственото решение да се гарантират тези пенсии е да се създаде общ пул (сметка) и в нея да влязат парите на хората, които вече получават пенсии, и сумите, които остават от партидите на починалите. От този фонд да се изплащат парите на дълголетниците.

    [/quote]

    Край на мечтите за наследяваните пари, опъваш петалата и парите остават във фонда. Какво стана с главното предимство на тези фондове?

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  90. 90 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2627 Неутрално

    Продължавам с този крайно интересен линк:

    http://www.segabg.com/article.php?id=629761

    [quote#0:""]"Ние искахме да регламентираме това още при правенето на пенсионната реформа през 2000 г. Но това беше малко след фалитите на банките, рухването на финансовите пирамиди и първите реакции на хората бяха, че правим още една пирамида. Затова отложихме решаването на въпроса за по-нататък", призна Йордан Христосков, един от авторите на големите пенсионни промени преди 12 г.[/quote]

    Казано с други думи са ви лъгали всичките тези 15г. Знаели са, че пенсиите реално няма да могат да се наследяват но са ви лъгали за да им давате парите си.

    И още едно доказателство, че парите няма да се наследяват както си мечтаят хората. Казва го Даниела Петкова от "Доверие", все пак на тях им имам уважението, нямам причините да се съмнявам в думите и.

    [quote#0:""]Сега доживотните пенсии трябва да се гарантират с резерв от собствени средства на дружествата и пари от партиди на починали клиенти, които нямат никакви наследници. Те обаче са пренебрежимо малко, тъй като по закон парите от партидите се наследяват от всички по права линия, но могат да се вземат само накуп. "Няма субект в света, който може да гарантира изплащането на пожизнени пенсии само със собствени средства", твърди Даниела Петкова, шеф на "Доверие". Според нея наложилата се световна практика е останалите в партидата средства при смърт на лицето да не могат да се наследяват накуп, както е в момента у нас, а с тях да се изплащат само наследствени пенсии и то на ограничен брой роднини. Сега всички наследници по права линия могат да претендират за парите по Закона за наследството.[/quote]

    Впрочем в текста на статията се казва и нещо друго крайно интересно, няма възможност да се дават парите накуп ами ще се плащат разсрочено като месечни пенсии. Доколкото чух предлага се доста завишена продължителност на живота за да не е много голяма месечната пенсия. И каквото остане в общият кюп. Край и на мечтата за голямата сума пари кеш.

    Обърнете внимание, всичко това е писано и обсъждано 2012г, не можете да обвинявате че някой е седнал да пише специално сега за да защитава Горанов. Казват го самите специалисти във фондовете така че отпада и обвинението че някой води кампания срещу тях.

    Какво стана, май че ябълките са много по-гнили отколкото очаквахме? И повтарям поканата си към Протестна мрежа да се разрови по-дълбоко в това, г-н Александър Тодоров им е приготвил много интересни материали.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  91. 91 Профил на accidental
    accidental
    Рейтинг: 518 Неутрално

    Съгласен съм че Горанов като племеник на човека който прави Бюджета на България за последните 15г, такъв трябва да си ходи. Но да се твърди че действията му около пенсионното осигуряване не са прозрачни е абсурд, при условие че са темата на седмицата. Истината е съотношението работещи-пенсионери е такова че Българските правителства са притиснати до стената и ситуацията ще става още по-сериозна, когато най-голямото поколение на тези родени м/у 55 и 70 вземат да се пенсионират. За да запуши дупката издава ценни книжа с/у лихва които точно тези пенсионни фондове купуват, и които ще се плащат от тези които "печелят" от лихвата. Т.е. ние вземаме заеми от себе си, от които само банките печелят комисионни. Ако Горанов бе способен да обясни това на Българите си заслужава поста, но той не е способем

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  92. 92 Профил на vaskyd
    vaskyd
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Много интересно защо беше това бързане, няма ли по спешни въпроси в държавата

  93. 93 Профил на Пуканка
    Пуканка
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#86] от "Fred":

    Би трябвало да излезеш от филма. ЧПФ, дори и да не си го избереш първоначално ти, имаш възможност с просто упражнение да се информираш къде си и да си го смениш, естествено при добро желание.

  94. 94 Профил на lean753
    lean753
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Сега е моментът гражданите да бъдат активни по отношение на живота и бъдещето си, недупустимо е наистина това, което се случва с пенсионните фондове

  95. 95 Профил на sofialand
    sofialand
    Рейтинг: 217 Неутрално

    [quote#79:"pentuer"]Ученика на Дянков ако не си отиде, Бойко ще рухне още веднъж и на следващите избори депутатите му ще бъдат с още 20 броя по-малко.....[/quote]Като гледам той си е направо Дянков 2 !

  96. 96 Профил на sofialand
    sofialand
    Рейтинг: 217 Неутрално

    За да си запълнят дупките в бюджета се опитва да направи скрита национализация на пенсионните фондове!

  97. 97 Профил на sofialand
    sofialand
    Рейтинг: 217 Неутрално

    А и такъв важен законопроект прави ли се за 1 ден, без да се обмисли. Всички работодателски организации скочиха срещу него!

  98. 98 Профил на blondy2323
    blondy2323
    Рейтинг: 217 Неутрално

    То е ясно, че това не е реформа, а опит да се влеят пари в нереформираната система на НОИ





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK