Транспортното министерство вече не проверява Uber

Транспортният министър Ивайло Московски обяви в началото на декември, че пътувания срещу заплащане в България могат да се извършват само след лиценз, затова и дейността на Uber ще бъде проверена.

© Надежда Чипева

Транспортният министър Ивайло Московски обяви в началото на декември, че пътувания срещу заплащане в България могат да се извършват само след лиценз, затова и дейността на Uber ще бъде проверена.



Транспортното министерство вече не прави проверка на платформата за споделени пътувания Uber, съобщава в. "Труд". Решението за това дали новата услуга може да съществува можело да се вземе само на правителствено ниво, заявяват още от ведомството.


"Не е в нашите правомощия да спираме частни леки коли, това може да прави само МВР чрез пътната полиция. Затова решение дали "Юбер" може да съществува в България може да се вземе само на правителствено ниво", казват от министерството.


В началото на декември след блиц контрол транспортният министър Ивайло Московски заяви, че пътувания срещу заплащане в България могат да се извършват само след лиценз, затова и дейността на Uber ще бъде проверена.




Тази година транспортното министерство е спряло около 200 леки коли, превозващи нелегално пътници. Това е станало обаче в специални съвместни акции с полицията, като във всички случаи пътниците са се съгласили да свидетелстват и са били водени дела, при които е било потвърдено, че за превоза е плащано.


Наскоро стана известно, че Uber ще бъде забранен във Франция от началото на 2015 година. Това се случи след протести на таксиметровите шофьори.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (132)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Сашо
    Сашо
    Рейтинг: 694 Весело

    България - рай за свободния пазар. Да живей !

    "Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston Churchill
  2. 2 Профил на azural
    azural
    Рейтинг: 375 Неутрално

    И автостопа ли е забранен?

    иновативни иновации
  3. 3 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2846 Неутрално

    Ами вземете го това решение бе,да или не.Как съществува тогава тази услуга след като няма решение.

  4. 4 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2430 Неутрално

    Транспортният сектор прави конкуренция на енергетиката за приза на най-запушен от регулации отрасъл. А там, където естественият подбор на пазара не работи, се събира много, много мърша.

  5. 5 Профил на Izida
    Izida
    Рейтинг: 718 Неутрално

    До коментар [#2] от "azural":

    При автостопа от кога се плаща? И от кога те карат дето ти кажеш?

  6. 6 Профил на azural
    azural
    Рейтинг: 375 Неутрално

    [quote#5:"Izida"]При автостопа от кога се плаща? И от кога те карат дето ти кажеш?[/quote]
    Самото име на услугата "платформа за споделени пътувания" говори, че става става дума за пътуване не по маршрут посочен от клиента, а по маршрут еднакъв и за превозвача и за превозвания. Плащането е израз на споделяне на разходите.

    иновативни иновации
  7. 7 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2430 Неутрално

    До коментар [#2] от "azural":

    Напоследък не следя темата, но до неотдавна нямаше година, в която няколкото огромни сайта за споделени пътувания в Германия да не са спечелили някаква голяма годишна награда за екология, екологичност, зелено общество, чисти дробове и т.н. Но за българския чиновник е типично, да обикаля цял свят, да събира местните малоумия както братя Миладинови народните песни и накрая да се опита да ги приложи наведнъж на българска територия.

  8. 8 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1115 Неутрално

    Закона забранява частни лица да получават пари срещу возене. Юбер е 100% незаконна услуга а всички, които я извършват са нарушители. То и на мен не ми се иска да плащам данък и осигуровки а паритд да остават за мен ама няма.

  9. 9 Профил на Izida
    Izida
    Рейтинг: 718 Неутрално

    Старая се да ползвам градски транспорт вместо таксита. Но когато ползвам таксита, ползвам само поръчки по телефона от две компании, на които вярвам. И мисля, че изобщо не е справедливо таксиметровите фирми да боядисват коли, да плащат лицензи, да минават психотестове. А Убер да се правят на ударени, че тяхното било високотехнологично и не попадало в регулациите!

    Ще е весокотехнологично като вземат да телепортират хората! За сега за мен са просто таксиджии-тарикати с незаконен в България метод на таксуване (на минута превоз), които разчитат на факта, че шофьорите им не плащат дянъците и така снижават цената.

  10. 10 Профил на Izida
    Izida
    Рейтинг: 718 Неутрално

    До коментар [#6] от "azural":

    В Българиь убер предлага следната услуга: Поръчваш кола, идва, и те кара където кажеш. Де е споделянето?

  11. 11 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1115 Неутрално

    До коментар [#7] от "cinik":

    Колко си прост. Че и братя Миладинови намесил. Тия немски сайтове които споменаваш нямат нищо общо с търговската услуга на Юбер. Не те знам с кво се занимаваш, ама не се ли чувстваш цакан, че някой е над закона и печели от това докато ти си плащаш лептата към държавата като малоумник

  12. 12 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 626 Неутрално

    До коментар [#9] от "Izida":

    Подкрепям напълно.Поредните тарикати,които са се скрили зад измислени термини като високо технологично,платформа за споделяне,оптимизиране на разходите,еко и други такива.

    Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове
  13. 13 Профил на azural
    azural
    Рейтинг: 375 Неутрално

    На някои места в света, в които услугата се предлага, се надигна остра критика срещу нея. Така например лондонските таксиметрови шофьори гледат на Uber като на нелегална услуга, защото частните автомобили не могат да ползват таксиметрови апарати. Протести имаше и в Париж, Берлин и други големи градове на Европа, които обаче досега не доведоха до нищо.
    http://www.standartnews.com/biznes-kompanii/skandalnata_uber_veche_i_v_sofiya-265777.html
    Само НАП може да ги погне заради нарушение на наредба № Н-8 за издаване на фискален бон от касовите апарати

    иновативни иновации
  14. 14 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1115 Неутрално

    Тоя министър на снимката е много слаб. Не знам Бойко що пак го назначи?

  15. 15 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2430 Неутрално

    До коментар [#8] от "wds23355772":

    Законите се правят за хората, не хората живеят според мерака на чиновниците. Ако законът възпрепятства една масово ползвана услуга, тогава след ваканцията народното събрание ще има работа, да отмени рестриктивните текстове.

    ПС. Транспорният отрасъл у нас е втората голяма антипазарна кочина след енергетиката, с явни аспирации да я замени на първото място

  16. 16 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1312 Неутрално

    Дано "платформата за споделени пътувания Uber" проработи у нас макар и за няколко години за да им разбият монопола на такситата.Чувстват се недосегаеми, даже агитират за политически партии и лидери докато пътваш в тях.

  17. 17 Профил на sashkov
    sashkov
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#3] от "chicago514":

    Всичко, което не е изрично забранено, е разрешено.

  18. 18 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2430 Неутрално

    До коментар [#11] от "wds23355772":

    Не, не се чувствам цакан. Размяната на стоки и услуги е по-важна от събирането на данъци. Ако размяната не може да бъде организирана другояче освен като стопански субект с булстат и ЕИК, който издава фактури, тогава ОК. Но за това, че един гражданин цепи на другия дърва, а той му се отблагодарява със шише ракия - за това няма нужда държавата да си вре носа където не и е работата.

  19. 19 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 634 Неутрално

    Регулациите на бакшишите са, тъй като клиент мога да имам опрделен набор от претенции към тях. Като юзер на Uber се съгласявам на съвсем друг вид отношения. Света се развива.

    Не цъкам плюсове и минуси.
  20. 20 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4069 Неутрално

    Къде точно има споделяне на пътуване тук? Ако си направя фирма за дрога и я кръстя, че продава увеселителни билки, вече съм законен ли?

    Поредните селски тарикати, които си крият тарикатлъка под маската на несъществуваща иновация.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  21. 21 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 626 Неутрално

    До коментар [#18] от "cinik":

    А когато единия гражданин забива другия гражданин със скорост 100 километра в час,в некой автобус,кво става.Други граждани ходят да ги спасяват или някой друг.

    Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове
  22. 22 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8169 Неутрално

    Московски и решение.Решенията се вземат от решителни хора,какъвто той не е.

  23. 23 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 3173 Неутрално

    Стига с тия лицензи и разрешителни! Оставете потребителите на услугите да решават, дали нещо ще съществува, или не!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  24. 24 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4069 Неутрално

    Верно, стига с тия лицензи! Какво го мъчите цар Киро да плаща акциз, нека си прави алкохола както си знае.


    Некои хора са изтрещели...

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  25. 25 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2430 Неутрално

    [quote#21:"Петър Петров"]А когато единия гражданин забива другия гражданин със скорост 100 километра в час,в некой автобус,кво става.[/quote]

    А като искаш да се изфукаш с взетата книжка и забиеш не 1, ами още 3 на твоята възраст в някое дере какво става? Имам основания повече да вярвам на една електронна платформа, където за шофьора се пази някакъв track record с успешно приключили курсове, отколкото дори на таксиджия, за когото не се знае кой е и какви ги е вършил преди това. Точно както в ebay се вижда кой откога купува и продава, за да си прави човек сметката за риска

  26. 26 Профил на azural
    azural
    Рейтинг: 375 Неутрално

    [quote#17:"sashkov"]Всичко, което не е изрично забранено, е разрешено.[/quote]

    Ами това:

    Чл. 3. (1) Всяко лице е длъжно да регистрира и отчита извършваните от него продажби на стоки или услуги във или от търговски обект чрез издаване на фискална касова бележка от ФУ или касова бележка от ИАСУТД, освен когато плащането се извършва чрез внасяне на пари в наличност по платежна сметка, кредитен превод, директен дебит или наличен паричен превод, извършен чрез доставчик на платежна услуга по смисъла на Закона за платежните услуги и платежните системи...
    http://lex.bg/bg/laws/ldoc/2135540645

    иновативни иновации
  27. 27 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2430 Неутрално

    [quote#13:"azural"]На някои места в света, в които услугата се предлага, се надигна остра критика срещу нея. Така например лондонските таксиметрови шофьори гледат на Uber като на нелегална услуга[/quote]

    Факт е, че 90% от градското движение е на автомобили със сам човек в колата, а в 99% има най-малкото една празна седалка. Това разхищение е пазарен потенциал, който рано или късно ще се утилизира. Дали ще се нарича юбер или мубер, или субер и дали ще е на смартфон или само с смс, и дали сървърът ще е в България или на някоя изоставена платформа за нефт, това е 4-разряден въпрос. Не можеш да спреш водата да тече по нанандолнището. Ако си спомняш, спедиторите също си бяха извоювали някакви права, всяка фирма с камион или баничарка да може да вози само за себе си. Бяха сложили дори едни табели "превоз за собсвена сметка", за които всеки чужденец питаше, за какво иде реч тука. Не знам даже дали го отмениха това нещо или си замина в графата "мъртвородени, неприложими закони, писани за някой друг свят"

  28. 28 Профил на oex13531876
    oex13531876
    Рейтинг: 429 Весело

    "Аз работА нелегално такси, баткоу", та един "Юбер" ли няма да пробие !?

  29. 29 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 3173 Неутрално

    Стига с тия лицензи и разрешителни! Оставете потребителите на услугите да решават, дали нещо ще съществува, или не!
    [quote#26:"azural"]Чл. 3. (1) Всяко лице е длъжно да регистрира и отчита извършваните от него продажби на стоки или услуги във или от търговски обект чрез издаване на фискална касова бележка от ФУ или касова бележка от ИАСУТД[/quote]
    Ами, просто ще се премахне!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  30. 30 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4069 Неутрално

    Неспазването на законите не е демокрация, не е и иновативно.

    Чл. 2. (Доп. - ДВ, бр. 29 от 2004 г., изм. - ДВ, бр. 73 от 2011 г.) Таксиметров превоз на пътници е обществен превоз срещу заплащане, извършван с лек автомобил до седем места, включително мястото на водача, по заявен от пътника маршрут.

    Не знам какво неясно има..


    Иначе е фрапиращо схващането, че с юбер няма проблем, щото можеш да нацвъкаш лоши звездички в профила на шофьора, ако те претрепе някъде. Потрес...

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  31. 31 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2430 Неутрално

    [quote#26:"azural"]Чл. 3. (1) Всяко лице е длъжно да регистрира и отчита извършваните от него продажби на стоки или услуги във или от търговски обект [/quote]

    Ключовата дума е "търговски обект".

  32. 32 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 3173 Неутрално

    [quote#24:"Darth Plagueis"]Верно, стига с тия лицензи! Какво го мъчите цар Киро да плаща акциз, нека си прави алкохола както си знае. [/quote]
    И какво ако го оставят? Да не би да се свърши света? Единствено и само е достатъчно да е задължен на етикета да пише "Произведено от цар Киро"! Тогава всеки потребител решава, дали да се трови или не!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  33. 33 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2430 Неутрално

    До коментар [#29] от "lz2":

    Всъщност като гледам, превозвачите сами са си подострили кола и сами са си го набили в задника. Те най-малкото 10 пъти, при 3 различни парламента, успяват да отложат, а при Орешарски май и окончателно зачеркнаха поставянето на касови апарати в превозните средства. Сега да не очакват от другите неща, които сами са отрекли.

  34. 34 Профил на Izida
    Izida
    Рейтинг: 718 Неутрално

    До коментар [#27] от "cinik":

    Т.е. смяташ, че убер колите празни седалки нямат? изобщо - дори и наистина да вкарат споделено возене като услуга, в град с размерите на софия какъв ще е шанса в тоя момент някой да е в твоята посока?

  35. 35 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4069 Неутрално

    До коментар [#32] от "lz2":

    О, да, но няма да плаща акциз. А както предлагаш горе, няма да се плаща и данък, няма да има касови апарати.

    Велико!

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  36. 36 Профил на Izida
    Izida
    Рейтинг: 718 Неутрално

    До коментар [#32] от "lz2":

    Кой ще поеме лечението на тия, дето са сметнали, че за тия пари риска да пият алкохол от цар киро си струва? Цялото общество! Така че .... регулации ще има!

  37. 37 Профил на Izida
    Izida
    Рейтинг: 718 Неутрално

    До коментар [#3] от "chicago514":

    Мисля, че Министърот си го е казал - незаконно е. Но текущото законодателство им вързва ръцете да ги гонят от ДАИ.

    Според мен трябва да им изискам от мвр регистрите с "партньори" (нали не са им шофьори служители) и да проверят за данъци!

  38. 38 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 3173 Неутрално

    [quote#36:"Izida"] Така че .... регулации ще има![/quote]

    Имам приятелка в Щатите. На третата година от отиването и там си отвори ресторант. Питам я, какви резрешителни са нужни, за да открие ресторант? А тя ми казва-Никакви! Просто заявяваш в Общината, че откриваш ресторант с еди-колко си места на еди-кой си адрес. Там наистина е СВОБОДА! Ама има една подробност: Ако някой пострада от дейността ти, не можеш се изплати и на оня свят! И наказателна отговорност носиш! Така че, може и без регулации!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  39. 39 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 3173 Неутрално

    [quote#36:"Izida"]Кой ще поеме лечението на тия, дето са сметнали, че за тия пари риска да пият алкохол от цар киро си струва? Цялото общество![/quote]
    Как кой? Цар Киро естествено и ще ходи в затвора за дълго!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  40. 40 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4069 Неутрално

    До коментар [#39] от "lz2":

    Когато се въвеждаше онлайн връзката на касовите апарати с НАП, всички милиционери твърдяхте, че така трябва, да се ударят измамниците, лошият бизнес да излиза на светло...

    Сега си с точно обратната версия.
    Не ти е лесно...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  41. 41 Профил на azural
    azural
    Рейтинг: 375 Неутрално

    Чиста форма на "споделено пътуване", макар и да има финансов елемент:

    http://zaednonapat.com/?gclid=CKDu3N6g7cICFUVgfgodiHUA7w

    иновативни иновации
  42. 42 Профил на Петърчо
    Петърчо
    Рейтинг: 619 Неутрално

    Ми тези групи във Фейсбука за "София-Пловдив" или подобни, следят ли се? Където студентите си намират по-евтин и частен транспорт? Или само, защото една услуга застрашава лобито на бакшишите и айде юруш на черешите?

    А автостопа? А други ситуации?

  43. 43 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1986 Неутрално

    До коментар [#33] от "cinik":

    В такси са длъжни да ви издадат касов бон.
    Проблемът има две страни. Протестите на копърките не са лишени от основание... Таксиметровите автомобили трябва дори формално да отговарят на определени условия, а водачите минават психотестове... Това прави субектите неравнопоставени. Ако има регулация, оо-скоро я виждам в тази посока. След това, нека се конкурират...

    I Want To Believe
  44. 44 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1231 Неутрално

    Интересно. Малцина са навити да ходят на ядат манджите на кака Пена, която няма разрешително и не подлежи на провека с какви продукти е сготвила и дали спазва хигиена в кухнята, ама много са навити за някое и друго левче икономия да се возят при шофьор, който също няма разрешително и не подлежи на проверки.

  45. 45 Профил на gmm
    gmm
    Рейтинг: 392 Неутрално

    До коментар [#26] от "azural":

    Ключовото в случая, че не са необходими касови апарати, защото всичко става с плащане С КАРТИ, т.е по банков път. Нищо по легално от това. Дори икономистите казват, че това е реално "изсветляване" на таксиметровия бизнес.

  46. 46 Профил на xyha
    xyha
    Рейтинг: 566 Неутрално

    Тези са балон , трябват им само формално шофьори , и да са на борсата да продават акции .

  47. 47 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 694 Неутрално

    В случая Юбер стигаме до параграф 22 - нашите таксита,срещу една чужда фирма.Ако фирмата няма противоречия с изискванията на ЕС,защо да не работи и у нас?

    Tony
  48. 48 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4069 Неутрално

    До коментар [#42] от "popovp":

    При въпросните групи на кого плащаш?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  49. 49 Профил на Izida
    Izida
    Рейтинг: 718 Неутрално

    До коментар [#45] от "gmm":

    Като плащаш с карта в търговски обект да не би да не ти дават бележка от банката и фискален бон? И като поръчват по интернет в България си ми носят и фискален бон - все пак с него получавам права на рекламация и т.н.

  50. 50 Профил на raz_2_tri
    raz_2_tri
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#8] от "wds23355772":

    незаконно е само ако автомобила е с над 8 места, май...

  51. 51 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1115 Неутрално

    Юбер-а разчитат на това, че като плащаш парите отиват не в лицето, което те вози а в самата фирма. Така формално лицето не взема пари за превоза директно а получава "награда" от тях. Това си е обикновено прескачане на закона. Схемата е да се изхваща шофьорите да платят данък и осигуровки върху получените приходи от Юбера, които са лесно доказуеми, доколкото всичко става през нет-а и е въпрос на бърза справка с хисторито на всеки шофЕр.

  52. 52 Профил на block
    block
    Рейтинг: 961 Неутрално

    До коментар [#20] от "Darth Plagueis":
    [quote#20:"Darth Plagueis"]Къде точно има споделяне на пътуване тук?[/quote]
    платформата е точно споделянето. свързва човек който иска да отиде от точка А до точка Б и човек който може да сподели ресурсите си (кола, време) и да го закара.
    [quote#20:"Darth Plagueis"]Ако си направя фирма за дрога и я кръстя, че продава увеселителни билки, вече съм законен ли? [/quote]
    ако продаваш забранени от закона субстанции ако ще да ги кръстиш "шарена сол" и "чубрица" пак са си забранени от закона и попадаш под така да се каже ударите му.
    [quote#20:"Darth Plagueis"]Поредните селски тарикати, които си крият тарикатлъка под маската на несъществуваща иновация. [/quote]
    услугата на юбер не е забранена от законите на Република България иначе няма как да регистрират фирмата си тука.

    а това, че бакшишите вият.. ами това е нормално. едно време тъкачите са си хвърляли дървеното сабо в машините за тъкане щото нечестно тъчели повече от тях нищо непознато в световната история

  53. 53 Профил на block
    block
    Рейтинг: 961 Неутрално

    До коментар [#21] от "Петър Петров":
    [quote#21:"Петър Петров"]А когато единия гражданин забива другия гражданин със скорост 100 километра в час,в некой автобус,кво става.Други граждани ходят да ги спасяват или някой друг.[/quote]
    за съжаление това е част от реалността. дали таксиметров шофьор, дали шофьор на камион или на смартче и дали вози приятели, клиенти или картофи винаги има вероятност да попадне в птп. а спасяването на гражданите е дълг на всеки който се окаже наблизо, независимо дали карат кола на юбер, камион с теракол или квото и да е. отделно си има бърза помощ, пътна помощ, мвр и прочие. който пък толкова го е страх да не попадне в птп да си стои вкъщи, не е ли така?

  54. 54 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2430 Неутрално

    [quote#42:"popovp"]Ми тези групи във Фейсбука за "София-Пловдив" или подобни, следят ли се? Където студентите си намират по-евтин и частен транспорт? Или само, защото една услуга застрашава лобито на бакшишите и айде юруш на черешите?[/quote]

    Не давай лоши идеи, че само за това не са се сетили. Ха са го прочели, ха са почнали да ги преследват с глоби и прверки

  55. 55 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2430 Неутрално

    [quote#34:"Izida"]смяташ, че убер колите празни седалки нямат? [/quote]

    За да се реализира услугата, по дефиниция празните седалки трябва да станат с 1 бр. по-малко.

    [quote#34:"Izida"]В град с размерите на софия какъв ще е шанса в тоя момент някой да е в твоята посока?[/quote]

    Според мен много голям. След като с две линии метрото успява да поеме 25% от градския транспорт, значи вариантите не са безкрайни, а и автомобилът е гъвкав да отбие 2 преки по-нагоре или по-надолу, ако това ще му преполови разхода.

  56. 56 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2430 Неутрално

    До коментар [#43] от "2.5":

    Ти какви психотестове минаваш, ако возиш автостопаджии, семейни приятели или колеги?

  57. 57 Профил на block
    block
    Рейтинг: 961 Неутрално

    До коментар [#36] от "Izida":
    [quote#36:"Izida"]Кой ще поеме лечението на тия, дето са сметнали, че за тия пари риска да пият алкохол от цар киро си струва? Цялото общество! Така че .... регулации ще има![/quote]
    не мисля

  58. 58 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2430 Неутрално

    [quote#19:"Imaginary Friend"]Регулациите на бакшишите са, тъй като клиент мога да имам опрделен набор от претенции към тях.[/quote]

    Според мен услугата няма да има особен успех в България, защото таксиметровата услуга е сравнително добре развита, с добро съотношение цена-качество спрямо местната покупателна способност. В Западна Европа ползването на такси не принадлежи към ежедневнието, както е тук. Но е показателно, как определени съсловия скочиха в защита на свръхрегулациите. Те знаят, че падне ли този рубеж, може да падне и някой по-едър, като междуградските линии например.

  59. 59 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 658 Неутрално

    Uber не е платформа за споделени пътувания! Това е платформа за платени пътувания като през платформата си поръчваш превозвач за дадено направление, а тя ти намира най-подходящия достъпен в моента. Това е точно таксиметрова услуга, защото се плаща на километър, на време и според класа на колата, но идеята е цените да са по-ниски, защото управлението е по-евтино и ефикасно. В Америка не е забранено всеки да превозва когото намери за добре в собствената си кола за пари. В Европа обаче това не е така. Както и в БГ.

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  60. 60 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2430 Неутрално

    [quote#59:"Дразнител"]Uber не е платформа за споделени пътувания! Това е платформа за платени пътувания като през платформата си поръчваш превозвач за дадено направление, а тя ти намира най-подходящия достъпен в моента. [/quote]

    Че нали сайотовете за споделени пътувания работят точно на този принцип! Искаш да пътуваш за някъде, пишеш дестинацията и ти излизат наличните оферти, от които ти си избираш едната. Това работеше до момента за планирани пътувания, които да си организираш от настолния компютър 2 дена предварително. Със смартфоните, където всичко ти е на длан по всяко време, можеш да сведеш хоризонта на планиране до 5 или 10 минути. Нищо ново не виждам.

    Единствената атакуема част са фиксираните цени за км, чакане и спиране. Само че ако ги атакуват по тази линия, може да се появи на нейно място нова услуга, която да е наистина разхода / бр. пътуващи, което вече наистина може да удари такситата, за разлика от юбер.

  61. 61 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 658 Неутрално

    До коментар [#17] от "sashkov":

    Това е така, но не важи за регулираните професии. А таксиметровите превози са именно такава регулирана професия - издават се разрешителни и т.н. Такива са също архитекти, лекари, строителни инженери и доста други.

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  62. 62 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 658 Неутрално

    До коментар [#60] от "cinik":

    Не е точно така - в сайтовете за споделени пътувания обявяваш къде и кога ще пътуваш и си търсиш някой, който иска да пътува в същото направление по същото време. С Uber нещата не стоят така - ти се регистрираш като водач и получаваш он-лайн заявки, които може да приемеш или отхвърлиш, но не обявяваш предварително къде и кога ще пътуваш. Това е тънката разлика. Т.е. ти се съгласяваш да транспортираш някого според неговите желания, а не според твоите предварителни планове. Те тия споделени пътувания си работят прекрасно във Франция, Германия и други страни и никой не ги закача, защото принципът за намиране на клиенти е коренно различен.

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  63. 63 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 429 Неутрално

    До коментар [#38] от "lz2":

    Сигурен ли си за САЩ ?
    Имам набюделние върху някои щати ,че са пълни с лицензи и регулации(например алкохоле лиценз) и цените им не са никак символични ?
    Точно затова,никой нормален не прави бизнес като физическо лице,а като юридическо-там носиш отговорността до капитала(ако има такъв).
    Макар,че там осъди другарчето е национален спорт.

  64. 64 Профил на Петърчо
    Петърчо
    Рейтинг: 619 Неутрално

    До коментар [#48] от "Darth Plagueis":

    На шофьора. Вместо да дадеш 14лв от София до Пловдив, даваш 8-10.

  65. 65 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 429 Неутрално

    До коментар [#58] от "cinik":

    Как да стане промяната(Убер е един от примерите),след като мнозинството иска:
    -колкото се може повече регулации,за да го "защитят"
    -колкото се може повече соц.
    Ама на никой не му харесва последствията от това.

  66. 66 Профил на Петърчо
    Петърчо
    Рейтинг: 619 Неутрално

    До коментар [#48] от "Darth Plagueis":

    Да допълня, че имам познат, който редовно ходи до Бургас с личен автомобил и много често пътя му излиза безплатно. Намира си хора, които пътуват на там и се комбинират. Всеки да даде 10лв, 4 човека общо...

  67. 67 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4069 Неутрално

    До коментар [#52] от "blockblock":

    Глупости. Няма платформа за споделено пътуване при Юбер. Викаш си кола, ТИ посочваш маршрута и тя идва при теб. Чисто такси.



    [quote#52:"blockblock"]услугата на юбер не е забранена от законите на Република България иначе няма как да регистрират фирмата си тука. [/quote]

    Коя точно фирма са регистрирали? И да, услугата не е забранена - просто се нарича таксиметрова.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  68. 68 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2430 Неутрално

    До коментар [#62] от "Дразнител":

    Дали ще пишеш за къде пътуваш и ще чакаш някой да се качи, или ще си дадеш данните да те следи някой сайт като юбер и да ти отсява оферти, това е толкова размита граница, че не виждам нито един аргумент едната услуга да подлежи на регулация, а другата да се смята за готино и полезно нещо, без регулация. Както казах, 90% от градските пътувания са на сами хора в автомобила, а 99% имат поне по 1 празна седалка. Това е потенциал, който ще бъде усвоен по някакъв начин, а как ще бъде облечен в правно и техническо отношение е второстепенен въпрос. Но потеницалът е налице, водата не може да не потече по нанадолнището.

  69. 69 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4069 Неутрално

    До коментар [#66] от "popovp":

    А в случая с Юбер на кого плащаш?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  70. 70 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2430 Неутрално

    До коментар [#65] от "kapitalcho":

    Никаква промяна няма да стане, капиталчо. Ще се намери някое законово основание от трети или четвърти опит и така ще се приключи. Цялата работа е шум за нищо. Убер няма да пробие у нас в този си вид. Или ще стане чист сайт за споделени пътувания, където 4 човека ще си делят 3-те лева за бензин и 1-2 лева за амортизация за градския курс, или някой друг сайт ще го измести, като предложи чисто споделено пътуване през смартфон по горната формула.

  71. 71 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4069 Неутрално

    До коментар [#70] от "cinik":

    Убер не може да работи като сайт за споделени пътувания, защото организацията на работата му е друга.

    До коментар [#65] от "kapitalcho":
    Бъркаш. Соц има точно когато някой тарикат минава покрай правилата, докато другите ги спазват.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  72. 72 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 906 Неутрално

    Ивайло Московски хубаво го казва от неговата камбанария. Повече ме интересува мнението на министър Влади Горанов и дали е поръчал на хората на Бойко Атанасов от "Оперативен контрол" да се направят на тайни клиенти :), че да си поприказваме тогава за касови бележки, касови апарати, пък след това и ревизия по чл.122 ДОПК "по аналог", за да се платят едни данъчета, едни осигуровчици и глобички.
    Все пак в момента имаме бюджетен дефицит. НАП ако обичат да се позанимават лекичко, та току виж се обърне на излишък ;)

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  73. 73 Профил на трафоПОСТ
    трафоПОСТ
    Рейтинг: 556 Неутрално

    За съществуването на тези Юбер разбрах по неволя при едно пътуване в Истанбул. Завяля невероятен порой и аз с още няколко чужденци се оказахме заклещени в конгресен център в отдалечен квартал. Помолихме организаторите да извикат такси, но в подобна буря нито една компания не откликна. Тогава един англичанин се сети и извика по смартфона си кола на юбер. Безкасово плащане, гпс система за локализиране, космическа работа Пристигна нещо като мини ван, с който се изнесохме доста хора. Мисля, че ще е голяма глупост да ги забранят. Както знаем бакшишите са като ято и могат да спретнат протест, но това ще е все едно софийските шивачи да протестират срещу веригите за дрехи, а държавата да откликне и да забрани Х&М, Зара, Пиик&Клопенбург и други. Колкото до това, дали да гледаме Франция какво прави, да направим и ние данък 75% та да цъфнем.

    „Ако целенасочено се опитате да се провалите и успеете, какво сте постигнали – успех или провал?“ Иво Иванов
  74. 74 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 938 Неутрално

    Юбер е търговска дейност, и като такава трябва да плаща съответните данъци тук. А те се опитват да минат по тънката лайсна и да печелят, без да плащат нищо. Е сори, ама няма как да стане. И това няма нищо общо с автостопа, който превозва пътници докъдето на него му се иска, и не изисква пари за това.

    България - вече 113-то място по свобода на словото
  75. 75 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4069 Неутрално

    До коментар [#73] от "трафоПОСТ":

    А как ще оправдаеш едни да плащат лицензи, разрешителни, данъци и какво ли не, а другите да си цъкат като тарикати...

    А това с таксикомпаниите, дето не откликвали в Истанбул може и да е факт, но тук не е. Тук можеш да си поръчаш кола, ван, бус, пикап, кола за инвалид, кола за куче и каквото си решиш.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  76. 76 Профил на Izida
    Izida
    Рейтинг: 718 Неутрално

    До коментар [#73] от "трафоПОСТ":

    Няма нужда да ги забраняват. Обаче като твърдят, че имат партньори, а не служители, то да ги подбират с лиценз за шофьор на такси и с лицензирани автомобили! И да таксуват по позволените в нашите наредби методи! За пръв път искрено заставам на страната на такси компаниите - толкова мразя тарикатите!

    До коментар [#38] от "lz2":
    Намерил си кой да даваш за пример - страната на дивия капитализъм! Ако исках да живея като в САЩ, нямаше да съм в Европа!

  77. 77 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1061 Неутрално

    каква услуга за споделяне, това си е таксиметрова услуга срещу заплащане.

    ако разрешат тази компания да извършва дейност по този незаконен начин (не издаване на касови бележки), това ще бъде силен сигнал (и то не за първи път), че в България най-големите идиоти са точно тези, които спазват законите.

    ползвам таксиметрови услуги само в краен случай, но просто не е законно, честно и морално регулациите в сектора да не се отнасят за всички (независимо под какво име предлагат тази таксиметрова услуга).

    или всички ще попадат под този лицензионен режим, или просто трябва да се премахнат регулациите в сектора.

  78. 78 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Ха сега де! Разрешение може да се вземе само на правителствено ниво. А транспортният министър не е ли член на правителството? Все едно, че отговорът идва от чистачката в транспортното министерство! И не могат да спират частни коли? Ами тези частни коли или извършват транспортна дейност, или не. А сега се движат в зоната на здрача и то само в бг, защото от другите страни ги изхвърлиха!

    Назови очевидното
  79. 79 Профил на block
    block
    Рейтинг: 961 Неутрално

    До коментар [#67] от "Darth Plagueis":
    [quote#67:"Darth Plagueis"]Коя точно фирма са регистрирали? И да, услугата не е забранена - просто се нарича таксиметрова.[/quote]
    фирмата до колкото знам се нарича юбер българия и си е регистрирана. щом е регистрирана със съответния предмет на дейност значи властите не са намерили причини да откажат регистрация

  80. 80 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4069 Неутрално

    До коментар [#79] от "blockblock":

    Юбер България е
    "да подпомага други компании при предоставянето при поискване на услуги чрез мобилни устройства и уеб базиран интерфейс, както и всякаква друга дейност, която не е забранена със закон."

    А реално предоставят такси услуга. Дали не е проблем?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  81. 81 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2125 Неутрално

    До коментар [#27] от "cinik":

    Имам чувството, че нещо си се объркал. Юбер не е форма на споделено пътуване, Юбер е чиста проба таксиметрова услуга. Викаш го, кара те където му кажеш и това е.

    Проблема е, че измъквайки се от регулациите, а) създава нелоялна конкуренция, защото регулациите са разходи. б) остава неизяснен въпроса с отговорността. Как например се прави ГО на такава кола и шофьора и? Покрива ли тя риска при превоз срещу заплащане... и т.н....

  82. 82 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4069 Неутрално

    До коментар [#81] от "niakoi_si":

    И кой аджеба носи отговорността при инцидент...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  83. 83 Профил на Izida
    Izida
    Рейтинг: 718 Неутрално

    До коментар [#79] от "blockblock":

    Справка в Търговския регистър за предмет на дейност на Юбер България ЕООД с капитал 2000 лв:
    "да подпомага други компании при предоставянето при поискване на услуги чрез мобилни устройства и уеб базиран интерфейс, както и всякаква друга дейност, която не е забранена със закон."
    Някой да видя нещо за превоз на фора - било то споделен или не?

  84. 84 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 658 Неутрално

    До коментар [#68] от "cinik":

    Ама точно тази разлика всъщност е много голяма - представи си че искаш да отидеш от вас до някое място на 5км. Каква е вероятността някой твой комшия да пътува по същото направление в същия момент?! Съвсем различно е някой да ти намери кола с водач в близост, който е съгласен да те закара където поискаш. това си е точно такси на повикване. Uber е точно такси на повикване, но на по-ниска цена, защото координацията става от машини,а не от хора в координационен център, а най-вече защото не се плащат лицензи, скъпи застраховки, а в някои страни бройката на такситата е ограничена и местата се купуват от общината на търгове. Uber избягва всичко това, а предлага същата услуга.

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  85. 85 Профил на Ogiigo
    Ogiigo
    Рейтинг: 1085 Неутрално

    До коментар [#14] от "wds23355772":

    +++++++++++++++++++++++++++++ Дори повече!

    Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
  86. 86 Профил на Петърчо
    Петърчо
    Рейтинг: 619 Неутрално

    До коментар [#69] от "Darth Plagueis":

    На шофьора, който кара собствената си кола.

    Разликата е че тези частни шофьори имат обща система за повикване, следене и имат правила, които трябва да спазват.

    Това, което на мен ми харесва е системата за оценяване. Защото има реален филтър на лошите шофьори. Тва е.

    Дали твой колега ще те вози всеки ден до работа, защото минава близо до вас и ти ще му даваш 5лв в седмицатга, за да не е съвсем на аванта, е същото.

    На същото основание могат да го спрат от КАТ - нелегален превоз на пътници.

    И една друга подробност е че аз преценявам на кой да си дам парите. Ако искам ще си изсипя портфейла на първия срещнат човек или ще си направя избор и ще се кача при частен шофьор или ще ходя при бакшишите, за които всички знаем, че ни лъжат и ни псуват като им оставим по-малко от 1лв бакшиш.

  87. 87 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4069 Неутрално

    До коментар [#86] от "popovp":

    Ама верно ли плащаш на шофьора? ХАХАХАХАХ, олеле....

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  88. 88 Профил на finchybg
    finchybg
    Рейтинг: 377 Неутрално

    Ползвам Ubеr, супер готино е (особено с първите 2 пътувания без пари ) и откровено казано ми е точно на *** дали е на 100% легално според някое чиновниче в някое си министерство. Този app предоставя ултимативния свободен пазар за конкретната услуга.

  89. 89 Профил на Петърчо
    Петърчо
    Рейтинг: 619 Неутрално

    До коментар [#87] от "Darth Plagueis":

    Ебаси якото, нали?

  90. 90 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4069 Неутрално

    До коментар [#89] от "popovp":

    Яко, ама не е вярно. Плащаш на Убер. Убер плащат на шофьора.


    До коментар [#88] от "finchybg":

    Значи нямаш проблем да не ти издават и касова бележка, или пък да ти продават без ДДС. Или нямаш проблем да ти дават заплатата, но да те осигуряват на минималната. Разлика няма.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  91. 91 Профил на azural
    azural
    Рейтинг: 375 Неутрално

    [quote#45:"gmm"]Ключовото в случая, че не са необходими касови апарати, защото всичко става с плащане С КАРТИ, т.е по банков път. Нищо по легално от това. Дори икономистите казват, че това е реално "изсветляване" на таксиметровия бизнес.[/quote]
    Мда... така е... мислех да поспоря, но като изчетох още веднъж нормата се убедих, че по тази линия (на НАП) копче не могат да им направят.

    иновативни иновации
  92. 92 Профил на azural
    azural
    Рейтинг: 375 Неутрално

    [quote#83:"Izida"]Някой да видя нещо за превоз на хора - било то споделен или не? [/quote]
    Uber не превозва... то свързва две лица. Пък и в акта за регистрация на търговеца за "вид дейност" накрая вероятно е посочено: "... и извършване на всички дейности незабранени от закона"

    иновативни иновации
  93. 93 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4069 Неутрално

    До коментар [#92] от "azural":

    Наистина ли това правят? И тогава защо плащам на Убер, а не на шофьора?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  94. 94 Профил на block
    block
    Рейтинг: 961 Неутрално

    До коментар [#87] от "Darth Plagueis":
    ами аз например почти година качвах една съседка защото работеше близо до моя офис и си бяхме уговорили една дребна сума за бензина. какво, сега ще дойде комисията по финансов надзор ли? хахахаха

  95. 95 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4069 Неутрално

    До коментар [#94] от "blockblock":

    Не разбирам точно каква е връзката, но е хубаво, че ти е смешно. Радвам се обаче, че си посочил разликата между това да качиш някой, и услугата на Убер. Въпросът е дали го осъзнаваш, но и това не е особено важно.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  96. 96 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 429 Неутрално

    До коментар [#71] от "Darth Plagueis":

    Аа за това ти казвам-масата си иска регулации и соц...............ама не му харесва последствията от това.
    Истината е ,че регулациите и лицензите са безмислени в 90 % от случаите и спокойно могат да се премахнат-те не са въведени за да пазят и защитават хората,а да да защитават другарите от БКП и бизнеса им.
    Виж регулациите за интернета-почти никкави такива и имаш едни от най високите скорости не само в Европа,а и в света на добра цена(намери на друго място 50мб интернет за 7.50 евро).

  97. 97 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2430 Неутрално

    До коментар [#81] от "niakoi_si":
    До коментар [#75] от "Darth Plagueis":
    До коментар [#59] от "Дразнител":

    Както аз виждам нещата, юбер си е почнал като сайт за споделени градски пътувания. Обаче в градове с високи регулации това се е оказало направо печаливш бизнес, който може да се бачка като full time job. В България ще работи единствено вариантът със споделено пътуване от чист вид. Ако някой реши да го работи по цял ден, разчитайки на цъкащите по смартфоните, ще се откаже много бързо.

    Таксиметровите компании с 500-600 лизингови коли на един булстат имат съвсем различни цени за застраховки, ремонт, автогазът им е на 86 ст./л. с таксиджийската карта за отстъпка. Имат адреси, може да ти помахат на улицата, няма как някой да ги бие от нулата. Единственото, което нямат спрямо юбер система за поръчка през смартфон, което много бързо ще наваксат, като видят зор.

  98. 98 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4069 Неутрално

    До коментар [#96] от "kapitalcho":

    Не знам какво ми казваш, но докато правила има за едни, а за други ги няма, това си е чист комунизъм. Да има еднакви правила за всички не е соц, напротив.



    До коментар [#97] от "cinik":

    Всъщност, имат и приложения за поръчка през телефон и то не отскоро. Но Убер може и да е почнал като споделено пътуване, но в момента са си живи бакшиши.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  99. 99 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 429 Неутрално

    До коментар [#98] от "Darth Plagueis":

    По скоро ми прилича за вица за казанът и Българите.
    Това че ги има,не значи че 90% от тях не са ненужни ,пречещи и вредни.
    Дадох ти примера с интернета-почти никакви регулации там и имаш 50 мб за 7.50 евро.
    Покажи ми едина бизнес област,която се е развила бурно благодарение на лицензиите и регулациите ?-На един твой такъв пример,аз ще извадя 100 обратни примера.
    За това ще с е повтаря пак-масата си обича регулациите и соца......................ама не харесва последствията от това.
    Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and will lose both.

  100. 100 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4069 Неутрално

    До коментар [#99] от "kapitalcho":

    Доста наивно ми се струва твърдението ти, че при интернета няма регулации. КРС вероятно не съществува в твоя мироглед...


    Колкото до казана, извинявай, но това е един от най-тъпите и неверни лафове. Ако някой се опитва да не плаща определени такси за сметка на всички останали, не, няма как да мине.

    А ти като искаш да няма регулации, твоя работа. Утре някой бакшиш (убер) или какъвто е там утрепе някой на червено, на пешеходна пътека, пиян като гъз, ти ще си доволен, щото няма регулации....

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK