За нов закон за образованието и радикална промяна на учителските заплати ще работи министър Танев

За нов закон за образованието и радикална промяна на учителските заплати ще работи министър Танев

© Юлия Лазарова



Не се взимам на сериозно като министър, искам образованието да е национален приоритет и в него, да има реформи, обяви по БНТ министърът на образованието проф. Тодор Танев. Той се обяви за напълно нов закон за образованието, а не да се "пришиват" нови текстове, към съществуващия, който е на повече от 20 години.


Като основен проблем пред университетите министърът посочи "създаването на безработица". Той обаче уточни, че университети не трябва да се закриват по административен начин. "Въпросът е каква подготовка дават вузовете и дали всички трябва да получават поравно субсидия. За в бъдеще трябва да има колежанска система, които са надстройка над средното", смята министърът.


В основното и средното образование проблемът пък е липсата на мотивация сред ученици и учители. Професор Танев се обяви за радикална смяна на учебните програми, като се вкарат всички най-съвременни технологии.




"Днешните ученици са на три клика от информацията, подходът трябва да е диалогичен. Децата използват наличното в интернет и допълват това, което е казано в училище, като търсят по-кратки и ясни форми", каза министърът.


Той се обяви против идеята за въвеждането на по един учебник за всеки предмет. Министърът повтори, че от както има интернет, въпросът за учебниците не е единствен, капо по-важното е програмата да е добра и да дава възможност да се използват различни форми на обучение.


Министър Танев се обяви за радикална промяна нагоре на учителските заплати, като допълни, че в системата на образованието има огромни вътрешни възможности за вземане на средства за тази цел. Според него е важно да се промени начинът на мислене за учителската заплата. "Тази професия може бързо да ни върне това, което ще и дадем", уточни професор Танев.  


Министърът се обяви за държавна финансова помощ и за частните училища, като се финансират конкретни елементи от образователния процес в тях. Говорейки за своята роля в министерството Тодор Танев посочи, че иска да провокира невъзможност за връщане назад. "Реформата плаши, но после лекува", обобщи той.


Коментирайки исканата му оставка, заради изказване в едно врачанско училище, Танев каза, че може да му се иска оставката, ако се проваля като министър с политиките, които налага. Министърът определи като грешка провокативното си изказване, но допълни, че с "икони по стените реформи не могат да се правят".


"Най-големият фен съм на това учениците да започнат да мислят", уточни проф. Танев. "Айнщайн казва, че образованието е това, което остава ,след като всичко друго бъде забравено. Моята мисия е да има повече, което да остане", завърши министърът.

Коментари (195)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на naiden_pravdev
    naiden_pravdev
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Да не забрави - и за точните портрети в класните стаи!

  2. 2 Профил на Пророче Божие
    Пророче Божие
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Тоя синковец преди няма и две седмици ни информира, че науката е въпрос на гледна точка и си гушна най-хубавата гимназистка за селфи, а политологът Огнян Минчев му аплодира в профила си във Фейсбук. Има ли нужда от повече коментари?!!!

  3. 3 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3595 Любопитно

    До коментар [#1] от "naiden_pravdev":

    Чете ли статията?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  4. 4 Профил на bibian
    bibian
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Изказването на Танев е изключително полезно според мен. Природата на човека е такава, че половината хора ще си кажат - да бе, другата половина ще се противопоставят на думите му, но и двете страни ще възникне интерес и ще търсят аргуминти ЗА и ПРОТИВ.

    Този провокативен начин на преподаване не е лош, защото науката не е религия и всяко нещо се поставя под въпрос. Задължително!

    Все пак Танев трябва да проявява някакъв политически усет кое е уместно и кое не, но като цяло и от гледна точка на рекламата не е далеч от истината.

    Виж, за това, че само приказва и още нищо не се е чуло да е свършил, поправете ме ако греша, това вече е лошо. Той не е там да върши всекидневна административна работа, за която никой не чува.

    Въобще с говоренето се справя и ми е симпатичен, с действията чакаме да видим, професоре.

    以其终不自为大,故能成其大。~~ 老子
  5. 5 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3595 Неутрално

    [quote#2:"Пророче Божие"]Тоя синковец преди няма и две седмици ни информира, че науката е въпрос на гледна точка... [/quote]
    По-скоро той показа на чугунените глави, че те виждат науката според политическите си убеждения, че учениците най-напред трябва да престанат да зазубрят, а да се научат да мислят и творчески да прилагат наученото.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  6. 6 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 599 Неутрално

    Реформата трябва да включва и кадрови промени, визирам началници. От 25г. и повече тоя ресор не е пипан. Има нарушения, злоупотреби с власт и конфлик на интереси. Скоро един набързо пенсиониран директор тихомълком върна откраднати хилядарки и колегите му получиха муравейки за Коледа.

  7. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  8. 8 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3595 Неутрално

    [quote#4:"bibian"]Все пак Танев трябва да проявява някакъв политически усет кое е уместно и кое не[/quote]
    Ако ще се съобразяваме с уместното според една банкрутирала политическа идея, то по-добре да се държим неуместно.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  9. 9 Профил на Н. Колев
    Н. Колев
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Учителските (и всички други) заплати не могат да се регулират ефективно по административен път. Всеки, който виси на държавната хранилка - също като с пенсиите в НОИ, ще мизерства (но пък с чувство за "сигурност", нали...).
    Решението е очевидно, но свикналите със социализма упорито отказват да го осмислят и приемат. В Южна Корея, която през последните години стана известна с манията си по образование, някои от най-добрите учители са мултимилионери. И не, не държавата е оценила и възнаградила труда им.

  10. 10 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1960 Неутрално

    ''Не се взимам на сериозно като министър..''

    Ами, видяхме го много ясно: шутът-министър, който се нуждае от един шут.

  11. 11 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 1034 Неутрално

    Тодор Танев посочи, че иска да провокира невъзможност за връщане назад. "Реформата плаши, но после лекува", обобщи той.

    ........................................................................

    Това именно плаши некадърниците и търтеите.

  12. 12 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2123 Неутрално

    [quote#4:"bibian"]Този провокативен начин на преподаване не е лош, защото науката не е религия и всяко нещо се поставя под въпрос. Задължително! [/quote]
    Най-вероятно е да последват реформи според които всеки учител трябва да стане либерал-ентусиаст и да подготвя деца за нуждите на западните "доброжелатели" и бъдещи работодатели ! Същото така трябва да се притъпява връзката им със семействата им и родната страна!
    Тези които не изпълняват новите нормативни уредби същото както преподавателите от университетите няма да могат да си намерят работа даже и в Свищов!


    Libertarianism is just anarchy for rich people
  13. 13 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2123 Неутрално

    [quote#11:"vhv"]"Реформата плаши, но после лекува"[/quote]
    Абе нали от 25 години сме в реформи на образованието до къде я докарахме?

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  14. 14 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7601 Неутрално

    И най-лошата реформа е по-добра от никаква.А професорът има много и интересни идеи,да му се даде възможност да ги осъществи.

  15. 15
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  16. 16 Профил на pelovski
    pelovski
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Тоя кога ще си подаде оставката заради щуротиите, които изговори ? Къде са протестиращите сега ? Защо мълчат ?

  17. 17 Профил на lrq00677938
    lrq00677938
    Рейтинг: 374 Любопитно

    В бъдеще време. Реформаторските министри са с хъс, но някак дърдорят прекалено - Иванов, Москов, Лукарски сега и този. Действайте, стига празнословили!

  18. 18 Профил на tamplierr
    tamplierr
    Рейтинг: 426 Гневно

    Гледайте само да непромените историята за България -Левски,Ботев,Паисий,Цар Симеон и т...Гледам всички араби в БГ от Емил Джасим до Нидал Алгафари ,червената къща,Протестна Мрежа и различни фондацйки се мъчат да ни ударят точно там , където засега сме се пазили историята ,езика.Как само ви разделиха хората в БГ на ,червени,сини ,ренегати - както преди падането под Османско робство .Жалко повтаряме същата грешка и ще платим за нея в един по късен етап .

    Уновундобългарин -Закон за защита на държавата ЗЗД .Цецка Цачева ”Невинаги корупцията е престъпление”Отбор три Шушани-Бойко,Цацаров,Пеевски .Лудоста е пътят към ВЕЛИЧИЕТО
  19. 19 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1211 Неутрално

    [quote#6:"man_un"]Реформата трябва да включва и кадрови промени, визирам началници[/quote]
    И да им изследват нервите? Има доста изкукуригали както от началниците така и от даскалиците! Всички с над 20 години стаж имат проблеми!

  20. 20 Профил на петро
    петро
    Рейтинг: 531 Неутрално

    На въпрос към приятел, преподавател във "високо" у-ще, пише ли и двойки?
    Отговора беше:
    Ми когато главата и... торбата му са празни-пиша!

  21. 21 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 868 Неутрално

    Министърът се обяви за държавна финансова помощ и за частните училища.

    Поддържам с две ръце. В частните училища също учат български деца, не знам защо се допуска тази несправедливост.

  22. 22 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1211 Неутрално

    [quote#16:"andru"]Тоя кога ще си подаде оставката[/quote]
    Нищо фатално не е казал и направил министъра все още! Оставка трябва да подаде ако продължи статуквото? Боя се че няма никаква идея как да го промени?

  23. 23 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 3902 Неутрално

    Когато става въпрос винаги цитирам Марк Твен-Никога не съм допускал училищните занятия да пречат на образованието ми."Винаги през всички епохи е имало проблеми с образованието.Въпрос на достатъчно желание на ръководители,учители,родители и разбира се обучавани.Когато има достатъчно желание,идеи и съответното финансиране нещата тръгват.

  24. 24 Профил на bibian
    bibian
    Рейтинг: 688 Неутрално

    [quote#2:"Пророче Божие"]Тоя синковец преди няма и две седмици ни информира, че науката е въпрос на гледна точка и си гушна най-хубавата гимназистка за селфи, а политологът Огнян Минчев му аплодира в профила си във Фейсбук. Има ли нужда от повече коментари?!!! [/quote]

    Снимането с деца е стар прийом в политиката - от Хитлер и Чърчил, през Бай Тошо и Тачър, до Сергея и Баце, всички го правят, какво чудно има???

    Това пък е най-обикновеното нещо, какво се впечатлявате.

    以其终不自为大,故能成其大。~~ 老子
  25. 25 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1211 Гневно

    До коментар [#14] от "rosiraycheva50._":

    Министъра трябваше да започне с чистка в министерството? В МОН има партийни наслагвания на некадърници от всички партии!!!! Те са главните виновници за незавидното състояние на българското образование!

  26. 26 Профил на петро
    петро
    Рейтинг: 531 Неутрално

    [quote#21:"foxa5"]Министърът се обяви за държавна финансова помощ и за частните училища.
    Поддържам с две ръце. В частните училища също учат български деца, не знам защо се допуска тази несправедливост. [/quote
    =========
    Действително ли не разбирате?!
    И не разбирате, че тези деца нямат нужда от това, като някои от много по-умни, но коректни(честни) родители!

  27. 27 Профил на pixela
    pixela
    Рейтинг: 531 Любопитно

    До коментар [#11] от "vhv":

    Некадърниците и търтеите не биха разбрали какво ще се случи преди да го видят в действие, така че си написал едно голямо нищо Бетер като тоя фрик, министъра!

    freedom is another word for nothing else to lose
  28. 28 Профил на bibian
    bibian
    Рейтинг: 688 Неутрално

    [quote#23:"chicago514"]Когато става въпрос винаги цитирам Марк Твен-Никога не съм допускал училищните занятия да пречат на образованието ми."Винаги през всички епохи е имало проблеми с образованието.[/quote]

    Напълно съм съгласен, това е естествено продължение на тезата, че времената винаги са смутни за хората, които живеят в тях.

    От началото на ренесанса и впоследствие дори е имало известни проблеми с учебниците, учителите и инквизицията

    Танев споделя убеждение, което и аз отдавна имам - училището трябва да интегрира, като поощрява и провокира знанията придобити от учениците извън него. Как и защо да стане това е отделен въпрос, но принципът, според мен е правилен. И това е точно, което ... Марк Твен казва, не знаех за този цитат

    以其终不自为大,故能成其大。~~ 老子
  29. 29 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3002 Неутрално

    Харесвам проф. Танев .Провокативен е .Успя да събуди цялата мухлясала паплач.Докато не се разрови бунището ,няма да се оправи.

  30. 30 Профил на gbj06554106
    gbj06554106
    Рейтинг: 531 Неутрално

    "Не се взимам на сериозно като министър...."

    Това е най- важното и вярното
    И ако моментално подаде оставка - ще е най доброто сполетяло ни в началото на годината.
    Ще се отървем от един неадекватен човек, попаднал случайно във власта

  31. 31 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1211 Неутрално

    [quote#21:"foxa5"] частните училища [/quote]
    Моя племенник завърши частното начално училище Малкия принц във Варна и като резултат не знаеше да чете и пише сносно?

  32. 32 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 1365 Весело

    До коментар [#...] от "Храбър":

    Гледам веднага си застанал на барикадата и с голи гърди браниш синковеца.
    Няма нужда.
    Той е един сущий Наполеон!
    И като Наполеон ще претърпи Ватерлоо.
    За разлика от истинския Наполеон, този местен наполеоновец ще се покрие. Ватерлоо-то ще бъде за нашето образование, за нашите училища, за нашите учители, за нашите деца, за нас като родители, за българската идентичност, за...
    Реформи, реформи, реформи ... и накрая разгром.
    Кукла на конци е наполеончото.
    И перфектно си играе ролята.
    !

  33. 33 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 877 Весело

    [quote#15:"Пророче Божие"]Божке, напрао съм като шашардисан... Ма, ти ли си тоя министер, бе, Тоше??? Лелий, едва сега те разпознавам... Как да предположе, че някой може да те направи министер... Е, фактите са си факти,[/quote]
    -Ето един факт:"Не се взимам на сериозно като министър,..."

  34. 34 Профил на gbj06554106
    gbj06554106
    Рейтинг: 531 Неутрално

    А ето и друга част /непубликувана в статията/ от безмислиците изречени т. н. министър:

    "Министърът, озовал се в центъра на скандал заради изказването си, че Ломоносов и Жолио-Кюри не са никакви учени, отново се увлече в исторически примери. „Наполеон не е бил пълководец, само дето се е вземал насериозно“, каза той..."

  35. 35 Профил на Каишков - Либерален мислител
    Каишков - Либерален мислител
    Рейтинг: 749 Неутрално

    Не се взимам на сериозно като министър
    ===============================
    Не само самият той, но хората също не го взимат на сериозно като министър. Но за заслуги като участник в "съпротивата"срещу "световната неправда" като Фредерик Жолио Кюри получи министерски пост.

  36. 36 Профил на bibian
    bibian
    Рейтинг: 688 Весело

    Видяхте ли какво е наприказвал Танев тук? Ха-ха, не е хич зле, доста е образен езикът му, а и съм съгласен по принцип, дано да свърши нещо де

    http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2014/12/03/2431425_tejki_znaniia_v_uchebnicite_zatrudniavat_dori/

    以其终不自为大,故能成其大。~~ 老子
  37. 37 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 877 Весело

    [quote#14:"rosiraycheva50._"]И най-лошата реформа е по-добра от никаква.А професорът има много и интересни идеи,[/quote]
    -Една нова идея може да е и нова глупост. А БГ -бразованието най- вече пострада от многобройните реформи, които "заедно с мръсната вода изхвърлиха и бебето от коритото".

  38. 38 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 1365 Весело

    До коментар [#34] от "ПРОРОК ИЛИЯ":

    Човекът реформи прави!

  39. 39 Профил на bibian
    bibian
    Рейтинг: 688 Неутрално

    [quote#34:"ПРОРОК ИЛИЯ"]А ето и друга част /непубликувана в статията/ от безмислиците изречени т. н. министър:

    "Министърът, озовал се в центъра на скандал заради изказването си, че Ломоносов и Жолио-Кюри не са никакви учени, отново се увлече в исторически примери. „Наполеон не е бил пълководец, само дето се е вземал насериозно“, каза той..." [/quote]

    Не е никаква безсмислица, но трябва да си ИГРАЧ.

    Какво неясно има тук?!

    В едно добро училище биха задали дори въпроса - "сериозно нещо ли е живота?". Т.е. трябва да има подходящ предмет и съответно учебна програма за това.

    以其终不自为大,故能成其大。~~ 老子
  40. 40 Профил на Коте
    Коте
    Рейтинг: 906 Неутрално

    Ръчкай Танев, нищо, че ще замирише! Това клептоманско общество трябва да се освободи от илюзията, че е вечно!

  41. 41 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 1365 Весело

    До коментар [#39] от "bibian":


    [quote#39:"bibian"]В едно добро училище биха задали дори въпроса - "сериозно нещо ли е живота?". Т.е. трябва да има подходящ предмет и съответно учебна програма за това.
    [/quote]

    Лекинко си изостанал от времето. У нас и предмета и програмите ги има от четвърт век. Даже два предмета - "философия" и "свят и личност".
    Ама иначе можем да хортуваме за реформи...

  42. 42 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1633 Неутрално

    Няма смисъл да се открива отново топлата вода. Има два модела на образования - германския и американския. При германския държавата финансира образованието - както държавните, така и частните училища. Естетвено обемът на финансирането е различен и зависи от реализацията на завършващите. При американския модел се финансират напълно само военните и полицейските училища. Останалите имат такси за прием, спонсори, проекти и т.н. Високите такси се покриват със студентски заеми и т.н.

    Та крайно време е да се избере един от моделите и да се прекрати държавната поръчка за частни работодатели, а парите да се насочат към стипендии и студентска мобилност...

    Живеем във времена на суши, фондю и жулиен, а аз продължавам да обичам кюфтенца с пържени картофки и баничка с боза. Моята простотия край няма!
  43. 43 Профил на Кокетна - Спасението на България е ПП ГЕРБ!
    Кокетна - Спасението на България е ПП ГЕРБ!
    Рейтинг: 583 Неутрално

    [quote#0:"Танев"]За нов закон за образованието и радикална промяна на учителските заплати[/quote]


    [quote#1944:"БКП"]За все по-пълно задоволяване на постоянно нарастващите нужди на населението[/quote]


    Завидна прилика, нали? Партийният секретар - др. Кънев - може да се гордее с "реформаторите" си!

    Има две политики. Едната е дясна, а другата - грешна. Маргарет Тачър
  44. 44 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 1365 Любопитно

    До коментар [#39] от "bibian":

    И да се допълня. Точно със сегашните реформи споменатите предмети ще бъдат заличени. Били много излишни. И като се замислиш ... напълна излишни са. Едно е да се приказва за мислене и мислещи и съвсем друго е да управляваш самостоятелно мислещи. Второто не е за нашенски политици. Затова ще се приказва едно, а ще се прави обратното.
    Неистово ще се прави обратното.
    !

  45. 45 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1718 Неутрално

    Танев првдлага доста страшни неща, и две от тях хрантутниците не могат да приемат - създаването на мислещо поколение и промяна във финансирането, чрез което хрантутниците живуркат.

    Като бонус ще получим и развенчаване на ореолите на някои псевдогерои, дати и събития, без което никога мяма да тръгнем напред.


    Воят от хрантутниците е очакван.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  46. 46 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 854 Неутрално

    Когато едно общество /нашето/ е УНИЗИЛО финансово учителите и лекарите, а им е поверило най-скъпото си /децата и здравето/, с какви очи очаква нещо от тях ???!!!
    Бях няколко дни с няколко 24-25 годишни екскурзоводи в чужбина ... смаях се от това, колко НЕ ЗНАЯТ, и не знаят, че не знаят ... а бяха с "висше" образование ...
    Боже, пази България !

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  47. 47 Профил на bibian
    bibian
    Рейтинг: 688 Неутрално

    [quote#41:"AzDebil"]Даже два предмета - "философия" и "свят и личност".
    Ама иначе можем да хортуваме за реформи... [/quote]

    Няма как да съм ги пропуснал, защото са ми били в програмата. И затова знам, че не се задават, а преподаването е пълен боклук. И не беше толкова отдавна, във всеки случай доста преди 25 години

    И нещата само се деградирали, ако съдя по постовете тук.

    以其终不自为大,故能成其大。~~ 老子
  48. 48 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 877 Весело

    [quote#44:"AzDebil"]Едно е да се приказва за мислене и мислещи и съвсем друго е да управляваш самостоятелно мислещи. Второто не е за нашенски политици. Затова ще се приказва едно, а ще се прави обратното. [/quote]
    -“Парадоксът на нашето време е, че имаме по-високи сгради, но по-ниска търпимост, по-широки магистрали, но по-тесни възгледи. Харчим повече, но имаме по-малко, купуваме повече, но се радваме на по-малко. Имаме по-големи къщи и по-малки семейства, повече удобства, но по-малко време. Имаме повече образование, но по-малко разум, повече знания, но по-лоша преценка, имаме повече експерти, но и повече проблеми, повече медицина, но по-малко здраве.
    Пием твърде много, пушим твърде много, харчим твърде безотговорно, смеем се твърде малко, шофираме твърде бързо, ядосваме се твърде лесно, лягаме си твърде късно, събуждаме се твърде уморени, четем твърде малко, гледаме твърде много телевизия и се молим твърде рядко. Увеличихме притежанията си, но намалихме ценностите си. Говорим твърде много, обичаме твърде рядко и мразим твърде често.
    Научихме се как да преживяваме, но не и как да живеем. Добавихме години към човешкия живот, но не добавихме живот към годините. Отидохме на луната и се върнахме, но ни е трудно да прекосим улицата и да се запознаем с новия съсед. Покорихме космическите ширини, но не и душевните. Правим по-големи неща. но не и по-добри неща.
    Пречистихме въздуха, но замърсихме душата. Подчинихме атома, но не и предразсъдъците си. Пишем повече, но научаваме по-малко. Планираме повече, но постигаме по-малко. Научихме се да бързаме, но не и да чакаме. Правим нови компютри, които складират повече информация и бълват повече копия от когато и да било, но общуваме все по-малко.
    Това е времето на бързото хранене и лошото храносмилане, големите мъже и дребните души, лесните печалби и повърхностните връзки. Времето на по-големи семейни доходи и повече разводи, по-красиви къщи и разбити домове. Времето на кратките пътувания, еднократните памперси и еднократния морал, връзките за една нощ и наднорменото тегло и на хапчетата, които правят всичко - възбуждат ни, успокояват ни, убиват ни. Време, в което има много на витрината, но малко в склада. Време, когато технологията позволява това писмо да стигне до вас, но също ви позволява да го споделите или просто да натиснете „изтриване".
    Запомнете, отделете повече време на тези, които обичате, защото те не са с вас завинаги.
    Не забравяйте кажете блага дума на този, който ви гледа с възхищение, защото това малко същество скоро ще порасне и няма да е вече до вас.
    Не забравяйте горещо да прегърнете човека до себе си, защото това е единственото съкровище, което можете да дадете от сърцето си и не струва нито стотинка.
    Не забравяйте да казвате „обичам те" на любимите си, но най-вече наистина го мислете. Целувка и прегръдка могат да поправят всяка злина, когато идват от сърцето.
    Не забравяйте да държите ръцете си и ценете моментите, когато сте заедно, защото един ден този човек няма да е до вас.
    Отделете време да се обичате, намерете време да си говорите, и намерете време да споделяте всичко, което имате да си кажете.
    Защото животът не се измерва с това колко пъти сме си поели дъх, а с моментите, които са ни карали да затаим дъх!”/ Боб Муурхед /

  49. 49 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1051 Гневно

    И този министър започва да му се изчерпва кредита на доверие. Да събира екип и да предлага конкретни неща преди да го измете метлата.
    "Министърът повтори, че от както има интернет, въпросът за учебниците не е единствен" - все едно да каже, че откакто има телевизия, възпитанието на децата не зависи единствено от родителите им! Това, което е написано в учебниците трябва да носи подписа на държавата и тя да изгражда народност, а не само да информира и обучава!

  50. 50 Профил на bibian
    bibian
    Рейтинг: 688 Неутрално

    [quote#44:"AzDebil"]До коментар [#39] от "bibian":

    И да се допълня. Точно със сегашните реформи споменатите предмети ще бъдат заличени. Били много излишни. И като се замислиш ... напълна излишни са.[/quote]

    Ако наистина се замислиш, философията е много полезна и аз съм инженер по образование. Като гледам какви ги приказва Танев, по-скоро допускам, че и той мисли така. Изказванията му не са от най-ортодоксалните, а това издава философско мислене. Философията е точно обратното на религията, ако се замислиш.

    以其终不自为大,故能成其大。~~ 老子
  51. 51 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1211 Неутрално

    Правенето на реформи е твърде шантаво занимание, но дано шантавостта на този министър не им се отрази.

  52. 52 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 877 Неутрално

    [quote#51:"dedo pepo"]Правенето на реформи е твърде шантаво занимание, но дано шантавостта на този министър не им се отрази.[/quote]
    --Образованието,като вид обществена дейност е елемент от възпроизводството на хората,на човешкия фактор/или материал,ако на някого се харесва повече/.То е толкова важна и сериозна дейност,че не бива в никакъв случай,да се оставя предимно и само на политиците,нито само на чиновниците,работещите в тази сфера или на родителите.За да има качествено образование трябва да са налице;качествена материална база/не може да има училища в порутени сгради,без отопление,с течащи покриви,без физкултурни салони и лаборатории/.Не трябва,заради ниското заплащане на труда на педагозите,в тази сфера да работят само идеалисти и такива,които не могат да си намерят друга работа/секретар/машинописка и/или преводачка във фирма получава неколко кратно повече от учител,напр.по английски език/.Криворазбраното "преодоляване на тоталитарното наследство" премахна оценките за дисциплина и униформите на учениците-училищата заприличаха на "клубове със свободен достъп",има случаи кретенясали родители да влизат по време на учебен час и "да търсят сметка" отучители.
    Учебници се 'пишат"и преписват на псевдонаучен,абстрактен език от полуграмотни,високопарни със самочувствие без покритие, автори,често близки на организиращите конкурси за учебници,чиновници,вместо от доказали своите възможности учители.Многообразието на учебници,за едни и същи,като профил,училища,води до парадокса,дори в едно и също населено място децата о еднакъв профил училище, да учат различни неща/това е почти равно-едни да учат гласните,а други съгласните в азбуката-няма еднна база за сравнение и оценка/.Липсват единни държавни стандарти за обучение и възпитание,никой не може да формулира педагогическия и личностен"идеал',на завършващите средно образование,към който да е насочена педагогическата практика.Въведе се 12 клас,като може би единствената "полза"е по-късно заемане на място в пазара на труда от абитурента.Наред с излишно натоварване на учебното съдържание започнаха и посегателства над светския му характер.Голяма част от децата не се "обхващат" в образователната система,закриват се училища,/а през Възраждането се откриваха/ и ако иска да се учи едно дете трябва често да пътува или ходи пеша до училище в друго селище/обвързването на трудовото възнаграждение на учителите с броя на учениците води до нелоялна конкуренция между училищата,предпочитат се онези,"в които е по-лесно".Закриха се специализирани училища,създадоха се "центрове за ученици със специални образователни потребности",като кадрите в тях губят повече време да пътуват от едно-в друго населено място и училище,вместо да работят с децата.Закриха се и интернати,в които бяха обхванати деца от малки населени места без училище и деца от малцинствени групи/ на държавата и се досвидяха стотинките,които се отпускаха за храна/.Липсва диференциран подход в обучението на различни категории деца,заради псевдодемократичното им поставяне в едни и същи условия,при кето понякога част от тях стават предмет на присмиване от съучениците си.И пр. и пр. и пр.Държавата "дава" пари за често излишни строежи,но нямала за образованието.В същото време издържа такива чисто паразитни структури, каквито са регионалните инспекторати по образование,чиито функции с по-малко разходи могат да се поемат като се укрепи Инспекторатът към Министерството или отделите по образование в общините.От друга страна,като няма достатъчно пари-да въведе плащането на такса в училищата,поне от които могат да я плащат,а тя или общините да плащат за бедните.
    В резултат завършват неграмотни и/или полуграмотни средно образование,за някои от които най-важен е абитурентският бал,роклята,обувките и фризурата,банкетът,екскурзията по този повод,а не реализацията в живота.За нея остава принципът на Остап Бендер-да се удавят сами или сами да се спасяват."Седем пъти мери-един път режи"-казва народът.След необмислените "реформи",през последните 20 години, по качество на човешките ресурси България "отскочи" от едно от първите на едно от последните места.

  53. 53 Профил на barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    Рейтинг: 1316 Любопитно

    VVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVV

    Единствено министър Танев
    от министрите на РъБъ
    работи за цял мандат напред !

    Важно е да се отбележи, че професора
    си самопризна, че ще внесе и ще изпълнява законодателната програмата на ГЕРБ подготвена и внесен в Парламента в последните дни на Кабинета Борисов 1 и непосредствено преди Рашисткия Преврат в БГ. Това му прави чест.

    - Нещо неясно ???!

    => БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!
  54. 54 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1033 Любопитно

    До коментар [#47] от "bibian": Само за протокола - къде си учил "Свят и личност" преди 25 години ?

  55. 55 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1718 Неутрално

    До коментар [#53] от "barcelonski":

    Лоша опорна точка. Законопроектът на Герб за наша радост касаеше съвсем други промени и отлетя в небитието. Готвените от министъра промени са в съвсем различни области. Пробвай пак...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  56. 56 Профил на barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    Рейтинг: 1316 Гневно


    VVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVVV

    относно исканата оставка:

    Аз съм ЗА - неформалната комуникация на политиците.
    НО бие на очи двойният стандарт на РъБъ и говорителят Му.

    1.
    Фриволното говорене на професор от РБ е антикомунизъм.
    Фриволното говорене на Борисов е пошло и порицателно .... ??!!

    2.
    Теорията на министър Петър Мъ >
    за
    „Самоопределяне на Скотовете в Гетата“
    е безобидно патриотично говорене с лек ромски привкус, достоен за подражание.
    Това било патриотично говорене и анти-ДПС политика .... ??!!

    => БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!
  57. 57 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 877 Весело

    [quote#28:"bibian"]времената винаги са смутни за хората, които живеят в тях.[/quote]
    -Езоп не е умрял в леглото си. Имаме всички основания да се съмняваме, че Настрадин ходжа е стигнал до дълбока старост. Нушич е разсъждавал в затвора над някои не твърде весели хрумвания на крал Милан. А Марк Твен фактически е бил цял живот под домашен арест. И най-сетне, ако Чарли Чаплин все още се усмихва, то това навярно се дължи на обстоятелството, че не е създал своя филм „Диктаторът“ в близост до Берлин…

  58. 58 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 1365 Весело

    До коментар [#53] от "barcelonski":


    [quote#53:"barcelonski"]- Нещо неясно ???! [/quote]

    НИКАК!
    Де пребъде делото на Вятърът на Атлантика, Интелектът на Босфора, Ординарецът на Дол, Сиянието на Мрака, Тътенът на Властта Борисов и неговата сподвижничка Пророчицата Милена Дамянова!
    Да не пропуснем и Предтечата Вълчев!
    Да пребъде!

  59. 59 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3595 Неутрално

    До коментар [#12] от "comandante vs либертарианци и корпокративисти":
    До коментар [#15] от "Пророче Божие":
    До коментар [#16] от "andru":

    Нима не чувствате че не казвате нищо освен оплювки, че пишете без факти или аргументи и само запълвате пространството без полза!? Точно такава бе и позицията на всички дървени червени критикари на този министър.
    А точно той е човекът който може да въведе толкова необходимата промяна в целите и насоките на образованието.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  60. 60 Профил на barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    Рейтинг: 1316 Весело

    [quote#55:"Darth Plagueis"]Лоша опорна точка. [/quote]

    Грешна манипулация - чети:

    "Този проект много отдавна го познавам и сме го обсъждали, включително с госпожа Дамянова. Единственото, което не е съгласувано, е датата, на която се внася. Знаех, че ще е тези дни, но не знаех точно кога", каза министърът.

    Според министър Танев е необходимо ново законодателство. Той коментира проектозакона за предучилищното и училищното образование, внесен от бившия зам.-министър на образованието и настоящ депутат от ГЕРБ Милена Дамянова в Народното събрание на 21 ноември. Законопроектът бе подготвен в мандата на Дамянова през 2012 година, но тогава бяха приети едва 42 текста от него на второ четене и заради преждевременната оставка на правителството не беше приет.

    http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2014/11/24/2425124_ministur_tanev_ne_znael_tochno_koga_shte_bude_vnesen/

    => БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!
  61. 61 Профил на barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    [quote#55:"Darth Plagueis"]Законопроектът на Герб за наша радост касаеше съвсем други промени[/quote]

    Манипулираш Другарю .... чети:

    Тодор Танев:

    Законът за училищното образование ще "стъпи" на Законопроекта на ГЕРБ от 41-вото Народно събрание

    http://bnr.bg/post/100488040/todor-tanev-zakonat-za-uchilishtnoto-obrazovanie-shte-stapi-na-zakonoproekta-na-gerb-ot-41-voto-narodno-sabranie

    => БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!
  62. 62
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  63. 63 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 1365 Неутрално

    До коментар [#50] от "bibian":

    Ако наистина се замислиш, нещата не са такива, каквито са!

  64. 64 Профил на bibian
    bibian
    Рейтинг: 688 Неутрално

    [quote#54:"do.r.n"]До коментар [#47] от "bibian": Само за протокола - къде си учил "Свят и личност" преди 25 години ? [/quote]

    Философия в средното образование и то много по-скоро от 25 години.

    Не знам какво се учи в свят и личност, но това си е за програмата по философия и само по това мога да преценя, че по Философия се зубрят философи, без въобще да се разсъждава за Света и личността, за демокрацията и държавата, например.

    Не ми се търси, ако ми пратиш програмите, които се учат в момента съм сигурен, че ще потвърдят подозренията ми.

    以其终不自为大,故能成其大。~~ 老子
  65. 65 Профил на mi6kro
    mi6kro
    Рейтинг: 374 Гневно

    "Не се взимам на сериозно като министър"

    Какъп пример дава на учениците и учащите се, малееее?!?

    ОСТАВКА

    Да вкара технологии, да увеличи заплати, да пренапише закона....

    Не виждам какво предлага този господин с посочените мантри!

    Местан да се извини за "РИТОРИЧЕСКИ" ! #236 едно-мандатни региона за страната + 4 едно-мандатни района за чужбина
  66. 66 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1033 Неутрално

    Едно от хубавите неща случили се след оставката на Борисов беше изхвърлянето на негодния и вреден законопроект за Училищното образование !

  67. 67
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  68. 68 Профил на bibian
    bibian
    Рейтинг: 688 Весело

    [quote#63:"AzDebil"]До коментар [#50] от "bibian":

    Ако наистина се замислиш, нещата не са такива, каквито са! [/quote]

    А ти падаш от стола и си удряш задника в тавана, точно така!

    以其终不自为大,故能成其大。~~ 老子
  69. 69 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 524 Неутрално

    ум и разум с пари не се купуват

  70. 70 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3595 Неутрално

    До коментар [#43] от "Кокетна - Спасението на България е ПП ГЕРБ!":
    С този си подход моето момиче не си за тази статия. Ако ще пречупваш всичко през политическото си удобство, то ти нямаш място всред хора които най-отпред поставят училището и подобряването на образованието в родината ни, а политическата си принадлежност са забравили.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  71. 71 Профил на koko65bg
    koko65bg
    Рейтинг: 856 Неутрално

    Според него е важно да се промени начинът на мислене за учителската заплата. "Тази професия може бързо да ни върне това, което ще и дадем", уточни професор Танев.

    Тук има право, ама едва ли нещо ще направи.

  72. 72 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Откакто аз съм учила,все някакви реформи се правят в образованието и все нещо не е като света.Мисля,че сега е време първо да се реформират критериите за това,кой би могъл да бъде УЧИТЕЛ,защото мног от учителите нямат това призвание и не ги влече тази професия,а оттам страдат нашите деца и внуци.
    Така че уважаемият министър проф.Тодор Танев първо да определи критериите за професия учител и след това или успоредно с това да се прави реформата.

    Tony
  73. 73 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1033 Неутрално

    До коментар [#64] от "bibian":
    [quote#64:"bibian"]Не знам какво се учи в свят и личност, но това си е за програмата по философия и само по това мога да преценя, че по Философия се зубрят философи, без въобще да се разсъждава за Света и личността, за демокрацията и държавата, например. [/quote] Доста добро обяснение, и какво ти е мнението за компетентността на човека, написал цитирания текст по коментираната тема !

  74. 74 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1718 Неутрално

    До коментар [#60] от "barcelonski":

    И откъде от написаното реши, че законопроектът на Герб е този, който професорът ще внесе, бе мозък?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  75. 75 Профил на grajdanin1
    grajdanin1
    Рейтинг: 681 Неутрално

    До коментар [#32] от "AzDebil":

    Леле, че сте се изхвърлили, то ругатни, то клетви, то заклинания в цветист тон. Наполеон, Ватерло, българска идентичност. Само едно не виждам - предложения какво да правим. Ако за вас ругатните и отрицанията са самодостатъчни, то има хора позитивни и градивни. И те искат да чуят вашите предложения за подобряване на състоянието в образованието.

  76. 76 Профил на Дон Кихот
    Дон Кихот
    Рейтинг: 2736 Любопитно

    Този не беше ли експертът по Ломоносов? И който оплю науката, потвърждавайки Радой-Ралиновото :"Сит търбух за наука глух"?

  77. 77 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 1365 Любопитно

    До коментар [#64] от "bibian":


    [quote#64:"bibian"]Не ми се търси, ако ми пратиш програмите, които се учат в момента съм сигурен, че ще потвърдят подозренията ми. [/quote]

    Весел човек си ти.
    Програмите ги има на сайта на МОН. Едва ли не го знаеш. Няма смисъл да ги четеш. Имаш си предубеждение. Живей си живота с него.

    P.S. Между другото точно в тези предмети се """се разсъждава за Света и личността, за демокрацията и държавата, например."" /bibian/.
    Май разговорът е безсмислен.

  78. 78 Профил на Теодор Иванов
    Теодор Иванов
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Писна ми да чета глупости, аз ще работя за това, аз ще работя за онова, ще гоним тези цели, а резултата накрая винаги е един и същт: Нищо свършено!

  79. 79 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 877 Весело

    [quote#72:"Free person"]сега е време първо да се реформират критериите за това,кой би могъл да бъде УЧИТЕЛ,[/quote]
    -Те са ясни-сега,който не може да си намери по-добре платена работа става учител.

  80. 80 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1718 Неутрално

    До коментар [#70] от "Храбър":

    Подхода на гербавите е ясен - РБ е основен враг и трябва да бъде нападан винаги и навсякъде. Коалицията с РБ е много вредна за Герб, защото не могат да крадат толкова, а същевременно чисто политичестки не могат да я развалят. Затова се опитват да нападат РБ навсякъде със всички средства, за да падне коалиция и Герб да продължи любовния си живот с ДПС безпрепятствено.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  81. 81 Профил на grajdanin1
    grajdanin1
    Рейтинг: 681 Неутрално

    До коментар [#72] от "Free person":

    Права сте - критерии за учители няма. А няма, защото няма и голям наплив за учители. Реформата трябва да се почне от двата края - повишаване на критериите и едновеременно подобряване на условията на труд и правата на учителите. Както при учениците трябва да се стимулира смостоятелното мислене и учене, така и при учителите трябва да се стимулира непрекъснатото усъвършенстване. Лесно е да се каже, ама как да стане?

  82. 82 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 1365 Любопитно

    До коментар [#75] от "grajdanin1":

    Евентуално някакъв цитат на"ругатни" бихте ли посочили?!
    Не е хубаво така да използвате език на омразата.

  83. 83 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1718 Неутрално

    До коментар [#76] от "Дон Кихот":

    Същият. Който каза, че оснивният принос на Жолио Кюри е, че р бил руски донисник. Заради което цялата плява чугуни му скочиха.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  84. 84 Профил на bibian
    bibian
    Рейтинг: 688 Весело

    [quote#67:"Пророче Божие"]

    У-у-у-у-х... искам го това тяло!!! [/quote]

    За да имаш такова тяло, защо като начало не започнеш с нещо дребно - да си смениш секса?

    以其终不自为大,故能成其大。~~ 老子
  85. 85 Профил на bibian
    bibian
    Рейтинг: 688 Неутрално

    [quote#73:"do.r.n"]До коментар [#64] от "bibian":

    Не знам какво се учи в свят и личност, но това си е за програмата по философия и само по това мога да преценя, че по Философия се зубрят философи, без въобще да се разсъждава за Света и личността, за демокрацията и държавата, например. - цитат на коментар #64 от “bibian”

    Доста добро обяснение, и какво ти е мнението за компетентността на човека, написал цитирания текст по коментираната тема ! [/quote]

    Навремето по философия това се зубреше, - философи и идеи без връзка с реалния свят или в най-добрия случай, не със съвременния.

    Това със сигурност зависи от учителя, но ако ми кажеш, че е само от него, толкова по-зле за програмата и методиката на учителите. Второ, спомням си и другата крайност - едно безкрайно дрънкане, без реална връзка с философите - имахме някаква скица по заместване май.

    Но като цяло, ниското ниво на философията в училище може да се прецени и по лошото качество на статиите във вестниците, включително тук, в Дневник.

    Какво мисля за самия себе си не мога да ти кажа - аз съм много скромен човек. Следователно?

    以其终不自为大,故能成其大。~~ 老子
  86. 86 Профил на pinkpearl
    pinkpearl
    Рейтинг: 471 Неутрално

    Да реформира образованието, като си подаде оставката.
    Недоразумение управленско!

  87. 87 Профил на pinkpearl
    pinkpearl
    Рейтинг: 471 Неутрално

    [quote#72:"Free person"] Мисля,че сега е време първо да се реформират критериите за това,кой би могъл да бъде УЧИТЕЛ,защото мног от учителите нямат това призвание и не ги влече тази професия,а оттам страдат нашите деца и внуци.
    Така че уважаемият министър проф.Тодор Танев първо да определи критериите за професия учител ...[/quote]

    Вземете си уважаемия министър Танев за учител и ще ви просветне.

  88. 88 Профил на pinkpearl
    pinkpearl
    Рейтинг: 471 Неутрално

    [quote#14:"rosiraycheva50._"]И най-лошата реформа е по-добра от никаква.[/quote]

    Мивки къртите ли?

  89. 89 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 868 Неутрално

    [quote#26:"péro"]Действително ли не разбирате?! [/quote]

    Ами не разбирам. Аз си плащам данъците по същия начин както и бащата на дете учещо в държавно училище. Защо моето дете да е необлагодетелствано, само защото аз изкарвам повече пари? Аман от комунистическо и сиромахилско мислене.

  90. 90 Профил на bibian
    bibian
    Рейтинг: 688 Неутрално

    [quote#77:"AzDebil"]P.S. Между другото точно в тези предмети се """се разсъждава за Света и личността, за демокрацията и държавата, например."" /bibian/. [/quote]

    Както и предположих, т.е. това си е предмет на Философията, отделянето им в отделен предмет е пълна глупост.

    Няма да ти чета програмите, щом познах ето ти и нова догадка - виж авторите, чиито трудове се ползват във връзка с държавата и демокрацията и ми кажи дали те не са били философи. Били са нали? За това говоря - това е и трябва да бъде част от курса по философия, каквото то си е.

    Имам и друго предположение - Токвил не се изучава, нали? Любопитно ми е просто?

    以其终不自为大,故能成其大。~~ 老子
  91. 91 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 868 Неутрално

    [quote#31:"dobrich"]Моя племенник завърши частното начално училище Малкия принц във Варна и като резултат не знаеше да чете и пише сносно?[/quote]

    Твоята работа малко е гроздето е кисело. В нашето частно училище бяха докарали дете в 4 клас, което му отне две години да настигне другите деца. От първи до осми клас изгониха 3 деца за слаб успех (при нас слаб успех се води 4,50) въпреки че се плаща. Има училища и училища. Не искам въобще да споменавам за дисциплината в държавните училища. Големи подържници на дясното сте тука от ДСБ.

  92. 92 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3595 Весело

    [quote#86:"gogaroga"]Недоразумение управленско![/quote]

    [quote#87:"gogaroga"]Вземете си уважаемия министър Танев за учител и ще ви просветне. [/quote]

    [quote#88:"gogaroga"]Мивки къртите ли? [/quote]

    Това са "компетентните" съвети, факти и аргументи на един нищо не разбрал полит-критикар!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  93. 93 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3595 Любопитно

    [quote#91:"foxa5"]Има училища и училища. Не искам въобще да споменавам за дисциплината в държавните училища. Големи подържници на дясното сте тука от ДСБ.[/quote]
    Не генерализираш ли твърде бързо и неориентирано?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  94. 94 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1033 Неутрално

    Първо трябва да си зададем въпроса какво искаме (каква е целта на Образованието ) и ще видим че още при отговора на тоя въпрос се получават непреодолими различия . Една част, по голямата (но подаваща се на манипулации), иска високо ниво на общественото образование, добре подготвени ученици по всички основни учебни дисциплини,роден език и история, чужди езици.
    Друга част( но с по големи възможности за правене на "реформи" иска точно обратното( но никога няма да си го признае ) ниско качество на масовото образование, като естествено те разчитат по тоя начин да осигурят стартово предимство на своите отрочета( обучаващи се извън обществената мрежа ) за живота .
    Та когато си изясним целта, ще знаем и какво да правим !

  95. 95 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 1365 Весело

    До коментар [#90] от "bibian":

    То като погледнеш и Кисинджър не се изучава, и Аристотел не се изучава, и......
    Нали това е целта. Да няма зубрене на авторитети. ДА ИМА РАЗБИРАНЕ.
    Обаче при вас целта е постигната. Имало е възбуден интерес, за да стигнете до Токвил, а вероятно и до Кисинджър.
    Значи всуе плюем по предметите, методиките, програмите, учителите, учениците. Всъщност желаното е СТАНАЛО. Станали сме мислещи и заради училището.
    Защо ли не го харесваме тогава?
    Защо ли все искаме да го "реформираме".?
    Да не би да не харесваме собствените си самостоятелни мисли?!
    Или по-вероятно мислите на другите...
    ?!

  96. 96 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1718 Неутрално

    [quote#91:"foxa5"]Големи подържници на дясното сте тука от ДСБ.[/quote]

    Моля, моля, аз лично съм за финансово подпомагане на частните училища. Това беше една от малкото, да не кажа единствената смислена идея в законопроекта на Герб. То и затова само тя остана, което ясно говори какви са и позициите на ДСБ по този въпрос.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  97. 97 Профил на gbj06554106
    gbj06554106
    Рейтинг: 531 Любопитно

    До коментар [#59] от "Храбър":
    И защо да се казва нещо след като т.н министер и казал най-големите нелепи безмислици, които може да се кажат. Всичко друго казано оттук нататък ще изглежда като дисертация /не като неговата , разбира се/

  98. 98 Профил на bibian
    bibian
    Рейтинг: 688 Неутрално

    [quote#95:"AzDebil"]До коментар [#90] от "bibian":

    То като погледнеш и Кисинджър не се изучава, и Аристотел не се изучава, и......
    Нали това е целта. Да няма зубрене на авторитети. ДА ИМА РАЗБИРАНЕ. [/quote]

    Кисинджър няма причини да се изучава по философия, но Аристотел е задължително във връзка с държавата - това е огромна грешка в учебната програма тогава. Защо мисля така съм писал и преди тук във форума по съвсем друг повод!

    Ето практическо приложение на философията:

    http://www.dnevnik.bg/analizi/2014/05/08/2294974_putin_ne_e_hitler/#msgid9116878

    Ако разбираш разликата между философия и идеология, полезността на първото и вредата от второто, то няма да се бъркаш по отношение на авторитетите.

    Аристотел не е авторитет, защото някой е решил така, а защото е постигнал до научни прозрения, част от които никой не е оспорил и много хора са им били ориентир и са доразвили.

    Защо да не са ориентир и за нашите ученици?! Да накараш ученика да достигне сам до извод, който и Аристотел е направил, ето нещо, което си заслужава.

    Но затова събирате учителите и им правите методически опреснителни курсове - по 1 седмица лятото и без това имат много отпуска. Например, не ми е професия учителството, но все има начин. И за учителите интересно и за учениците полезно.

    Токвил пък е изключително полезен, защото работи върху демокрацията, каквато може да я видим и днес в България - има и куп други причини, но тази не е очевидна и разбира се, е отново лично мнение.

    以其终不自为大,故能成其大。~~ 老子
  99. 99 Профил на gorodetski
    gorodetski
    Рейтинг: 535 Неутрално

    Няй-смисленият министър на образованието от началото на прехода до сега!

  100. 100 Профил на Кокетна - Спасението на България е ПП ГЕРБ!
    Кокетна - Спасението на България е ПП ГЕРБ!
    Рейтинг: 583 Неутрално

    КРАТКИ БИОГРАФИЧНИ БОЛЕЖКИ (не е грешка)

    Министър Танев е завършил социология в Софийския университет „Св. Климент Охридски“ през 1982 г. Печели конкурс за асистент през 1983 г.
    Става основател и ръководител на катедра “Теория на политиката” в СУ (1985-1986 г.).
    (Ко? А? Теория на политиката през 1985 г.? За две години пребиваване в СУ обикновен асистент по социология бил основал катедра по теория на политиката и я оглавил??? На кого тия, бе?)

    През 1992 г. защитава дисертация на тема: "Политическата ситуация :
    опит за теоретичен анализ." Анотация на дисертацията не е налична.
    (Ние сме будали и не знаем, че тогава в социологията израстваха само верните чада на Партията. А и защо я няма тази анотация, бре? Тя е задължителен елемент от представяните документи!)

    Асистент Танев не губи време и през 1993 става основател и пръв ръководител на катедра „Политология“. (През 1993 комунистите се окопаваха, като слагаха свои хора на всички възлови места.)

    Доста бързо за онези времена – само за две години, през 1994 г. става и доцент.
    През 1997 основава Център за еврейски изследвания при Философския факултет на СУ, на който е директор и до днес. (Случайно Радан Кънев е евреин.)
    През 2002 доц. Танев защитава “голяма” докторска дисертация и през януари 2004 става професор. (Все още "нашите" хора във ВАК държат науката.)

    Само че който е наясно с технологичните срокове от обявяването на научен конкурс до приключването му ще разбере, че господинът се е радвал на най-благосклонна подкрепа от страна на ректорите на СУ, които неотклонно и последователно от комунистически времена, та чак до днес са агенти на ДС. (Случайно и тъстът на Радан Кънев е агент на ДС.)
    За 2015 г. професорът е спечелил дългосрочна стипендия Фулбрайт (над 3 месеца) за специализация в университета Джонс Хопкинс. Олеле, ще осиротеем ли? И докога специализират тези “професори”, докато умрат ли?
    Нема ли и некой по-млад да се вреди?
    Като гледам “министъра”, пък и като го слушам - сущ Радан Кънев на стари години. Само на мен ли ми се струва така...
    Видеата, премахнати от интернет, ще видите в долния линк. Обърнете внимание на второто – в което професорът пита учениците знаят ли, че Чърчил е бомбардирал Враца. А после – има ли врачанин да е направил нещо лошо на англичаните???
    Мамка им и англичани, мамка ти, Чърчиле!

    http://www.blitz.bg/news/article/309923

    Има две политики. Едната е дясна, а другата - грешна. Маргарет Тачър




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK