Затягат се правилата за возене на бебета в автомобилите

Затягат се правилата за возене на бебета в автомобилите

© Дневник



Кабинетът прие промени в Закона за движение по пътищата, с които се въвеждат нови изисквания към системите за безопасността на децата в превозните средства.


Родителите вече ще бъдат задължени да возят децата си, поставени в посока обратна на движението, докато те не навършат година и три месеца. В момента бебетата се возят в кошчета, монтирани в автомобилите в положение, при което гледат назад, до навършването на 9 месеца.


С днешното решение българското законодателство, свързано със системите за обезопасяване на деца в моторните превозни средства се привежда в съответствие с европейското.




Освен това с промяната се включва изпитване на различните системи за обезопасяване и при страничен удар. Досега те са изпитвани само при челен удар и удар отзад. От кабинета изтъкват, че новото правило ще доведе до повишаване на безопасността на системите, тъй като голям процент от катастрофите включват страничен удар.


Изпитванията ще се правят и с нов вид манекен, който представлява по-добре детското тяло и увеличава надеждността на получените резултати. Освен на данните за нараняване на гръдния кош, анализ ще се прави и на нараняванията на главата и врата.

Коментари (55)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на mtmvb1111
    mtmvb1111
    Рейтинг: 434 Неутрално

    това добре, но си мисля, че размерът на кошчетата няма да отговаря.. В кошче за обратно на движението сядане едно детенце може да влезе до 8-мия месец...а след това...

    Руското влияние убива България! "Дневник" също....
  2. 2 Профил на dmarev
    dmarev
    Рейтинг: 434 Любопитно

    Аз не познавам приятел или познат, който да спазва това правило! Не, че е хвалба-даже обратното, но не познавам такъв човек!

  3. 3 Профил на bigspout
    bigspout
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Това е нож с две остриета, като возех детето от зад, много инстинктивно както карам разко се обръщам към него да го погледна какво иска или защо плаче и много често се е създавала предпоставка за ПТП.

  4. 4 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 592 Неутрално

    Все пак каква по-точно е разликата между бебетата на 1 г. 3 м. и на 1 г. и 4 м. по отношение на безопасността?

    И някой има ли представа колко точно бебета на възраст между 9 мес. и 1 г. 3 м. са пострадали в катастрофи заради това, че са се возили в кошче напред, през целия период, в който българското законодателство не е било синхронизирано с европейското?

    На 11.07. да изринем сикаджията и мутренската му шайка! Този път завинаги!
  5. 5 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2060 Неутрално

    "Изпитванията ще се правят и с нов вид манекен, който представлява по-добре детското тяло и увеличава надеждността на получените резултати. Освен на данните за нараняване на гръдния кош, анализ ще се прави и на нараняванията на главата и врата.”

    Не знаех че в страната има лаборатория, компетентна да извършва подобни тестове?! Без да коментираме смисъла изобщо да се провеждат у нас...

    I Want To Believe
  6. 6 Профил на kykyyy
    kykyyy
    Рейтинг: 449 Неутрално

    Има и столчета, които се монтират обратно на посоката на движение, които стават и за по-големи, не са само черупките за най-малките. Разгледайте ютюб и ще видите колко е лесно да изхвръкне бебето от столче поставено в посока на движение. Презрамките ги тестват на неподвижни манекени, които на това отгоре са здраво затегнати. Обаче децата никак не обичат да са здраво затегнати и родителите естествено карат с разхлабени презрамки. При удар е на късмет дали ще остане бебето в столчето или ще изхвръкне. В обратната посока е много по-сигурно.

  7. 7 Профил на kykyyy
    kykyyy
    Рейтинг: 449 Неутрално

    [quote#3:"bigspout"]Това е нож с две остриета, като возех детето от зад, много инстинктивно както карам разко се обръщам към него да го погледна какво иска или защо плаче и много често се е създавала предпоставка за ПТП. [/quote]

    Не става дума за отзад или отпред. Столчето или черупката обратно на посоката на движение се монтира по същия начин и на предната седалка.

  8. 8 Профил на kykyyy
    kykyyy
    Рейтинг: 449 Неутрално

    [quote#5:"2.5"] Без да коментираме смисъла изобщо да се провеждат у нас... [/quote]

    Тестовете ги плащат дистрибуторите, които така или иначе са бъкани с пари. И ако не правят тестове у нас столчетата няма да ги продават по-евтино, повярвай ми.

  9. 9 Профил на zuramode
    zuramode
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Аз не виждам каква е драмата, така или иначе, след определени килограми столчето трябва да се смени с по-голямо, по-големите и назад да ги сложиш, оставят място за крачетата на детето, моето дете е на 19 месеца и чак сега го обърнахме напред, защото исках максимално време да е защитен. Коланите винаги му ги затягаме, защото знаем какви са опасностите. Колкото до майките, които се обръщат да си погледнат детето докато карат - моето решение е автоматични скорости. Мога едновременно да карам и да си гледам пътя и имам свободна ръка, с която да успокоя бебето или да му пъхна биберон или нещо друго...

  10. 10 Профил на matthew.g
    matthew.g
    Рейтинг: 434 Неутрално

    [quote#4:"bgkurshum"]Все пак каква по-точно е разликата между бебетата на 1 г. 3 м. и на 1 г. и 4 м. по отношение на безопасността?[/quote]Още по-интересно е как шапката ще разбере на колко месеца е детето, то да не би да носи лична карта? Ай сик..

  11. 11 Профил на marijka
    marijka
    Рейтинг: 490 Любопитно

    Доколкото най-безопасното място е зад шофьора, да натикаш дангалак на година и три месеца по този начин ще рече, че шофьорът трябва да опре в таблото /особено ако и той е едричък/.
    Това преценено ли е?

  12. 12 Профил на hinin37
    hinin37
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Има различни начини да се превозва едно бебе или малко дете. Всеки родител сам избира степента на защитеност на детето си. Има много случаи на глупост - детето е стъпило на предната седалка и си е натикало главата до предното стъкло...Никой не контролира подобни случаи, както и говоренето по телефон и гледане на телевизия по време на движение...

  13. 13 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1220 Неутрално

    когато държавата не изпълнява функциите си, но изземва тези на нас, родителите, се получават все по-комични "закони".

  14. 14 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 967 Неутрално

    точно така-виждала съм десетки татковци и майки,които возят бебетата си гушнати от единия родител на предна седалка.Когато децата станат на 1-2 ги возят и прави пред предната седалка да гледат напред- ясно е какво ще стане и при най леката катастрофа.

  15. 15 Профил на pich
    pich
    Рейтинг: 221 Весело

    Имам момченце на 8 месеца . Тежи 9,800кг и е висок 85 см. Бих искал господата от правителството да ми кажат кои столчета ще бъдат хем удобни хем безопасни за пътуване за малкия сладур. Като моля да вземат впредвид колко ще стане (да е жив и здрав) на годинка и 3 месеца.

  16. 16 Профил на Daniboy
    Daniboy
    Рейтинг: 810 Неутрално

    До коментар [#5] от "2.5":
    Защо трябва да има лаборатории в България?

    "С днешното решение българското законодателство, свързано със системите за обезопасяване на деца в моторните превозни средства се привежда в съответствие с европейското."

    Аз пък, предвид вроденото малоумие на нашите дупетати, приветствам всяко сихнронизиране с европейското законодателство.

    „Товарете портокалите в бурета. Братя Карамазови”
  17. 17 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1234 Неутрално

    Да ни завидиш на загрижеността към потомството-изчислена до последни подробности.

  18. 18 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1488 Неутрално

    Това е добре. Огромна част от хората нямат представа, че именно този вариант на возене е по-безопасния. Много често, слагайки бебето в колата са ме питали защо го слагам обратно.

    Може би нямаше да е лошо да се проведе и разяснителна кампания.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  19. 19 Профил на skrita_sila_m
    skrita_sila_m
    Рейтинг: 434 Разстроено

    Лудница, скоро май ако искаш кола 10 бона, ако искаш да возиш дете вътре още десятка. Всички тия идиотски регулации само пълнят гушите на фирмите за детски боклуци (които работят с такива маржове, че и Пабло Ескобар би завидял), и правят на пръв поглед елементарни действия все по скъпи и сложни. Да живеее бюрокрацията.

  20. 20 Профил на Slick
    Slick
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Спират ме полицаите - на колко е хлапето? Емии.... колко му даваш? Внимавай, че е момиче! Е, не, разбира се, не нося акта за раждане с мен...

    Господа чиновници - първо оправете проклетите пътища, маркировката и наглсете зелените вълни на светофарите. Тогава мислете за такива регулации.

  21. 21 Профил на skrita_sila_m
    skrita_sila_m
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#7] от "kykyyy":

    И като го сложиш на предната седалка кво става, чукваш се с 50 и еърбега свършва останалото!?!

  22. 22 Профил на skrita_sila_m
    skrita_sila_m
    Рейтинг: 434 Весело

    До коментар [#20] от "arcanum":

    Всички тия неща дето си ги изброил са трудни изискват пари организация и повече от две работещи мозъчни клетки (каквито голяма част от нашите управници нямат). Много по-лесно е да преведеш един малоумен текст съчинен от безлик евро-бюрократ и после да отчетеш успешно справяне с проблема.

  23. 23 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1488 Неутрално

    До коментар [#21] от "skrita_sila_m":

    Ми еърбега не случайно има функцията да се изключва...



    До коментар [#19] от "skrita_sila_m":

    Не виждам как това оскъпява возенето на детето...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  24. 24 Профил на skrita_sila_m
    skrita_sila_m
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#23] от "Darth Plagueis":

    Първо не съм сигурен, че можеш да го изключиш на всички коли, второ това е приопатрон и ако си следил новините напоследък сигурно си чул за проблемите с въздушните възглавници, които избухват дори и при ситуации когато това не следва да става.

    Относно оскъпяването, гледал ли си колко струва едно такова столче, колкото половината кола на средно-статистическия българин.

  25. 25 Профил на гарата
    гарата
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Нови закони, нови санкции, но все същия "контрол".
    Бай ви Ганя си знае неговото защото няма кой да му бръкне в бюджета.

  26. 26 Профил на Milena Hristova-Markova
    Milena Hristova-Markova
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Аз приветствам. Както е написал/а и zuramode, има столчета за деца до 25 кг, които могат да са обратно на движението. Ние имаме такова. Детето ми в момента е 2 г. 3 м., тежи около 13 кг и без проблем седи в такова столче, което ще му върши работа още около дълго време. Купувано е в България.
    Отделно, че, както е написано в статията, това са новите правила в ЕС (от около 2 години може би), както и в Скандинавските държави отпреди повече години. Швеция, която е първата държава, въвела детските столчета за кола, има почти нулева смъртност на деца в кола при катастрофи. Не знам за България дали има такива статистики, би ми било интересно да ги видя, ако съществуват.

  27. 27 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1488 Неутрално

    До коментар [#24] от "skrita_sila_m":

    Столчето струва еднакво, независимо как ще го монтираш. Няма столче, продаващо се редовно в Европа, което да не може да се монтира по двата начина. Т.е., тук оскъпяване нямаш.

    Колкото до еърбега, вероятно има и кола, на която не може да се изключи, въпреки, че се съмнявам да са повече от 5-6 модела. Там просто возиш детето отзад. Не виждам някакво затруднение. Но на твоята логика, ми ако вземе да гръмне страничния еърбег? Я направо да не возим детето..

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  28. 28 Профил на Milena Hristova-Markova
    Milena Hristova-Markova
    Рейтинг: 8 Неутрално

    И не мисля, че аргументът да се ползва такова столче е "колко ще ме глобят", а "това е по-безопасно за детето ми".

  29. 29 Профил на kykyyy
    kykyyy
    Рейтинг: 449 Неутрално

    [quote#24:"skrita_sila_m"]Първо не съм сигурен, че можеш да го изключиш на всички коли, второ това е приопатрон и ако си следил новините напоследък сигурно си чул за проблемите с въздушните възглавници, които избухват дори и при ситуации когато това не следва да става.

    Относно оскъпяването, гледал ли си колко струва едно такова столче, колкото половината кола на средно-статистическия българин. [/quote]

    Да, възглавницата не се изключва при всички коли, но ако това е зорът, винаги може да се спре генерално и предната седалка остава само за бебето.

    Откъде идва оскъпяването след като родителите така и така трябва да купят някакво столче? Или ти предлагаш без столче? Бог да ти пази децата!

  30. 30 Профил на kykyyy
    kykyyy
    Рейтинг: 449 Неутрално

    [quote#27:"Darth Plagueis"] Няма столче, продаващо се редовно в Европа, което да не може да се монтира по двата начина.[/quote]

    За съжаление никак не е така. Повечето модели за над 9кг са си само за посоката на движение. Трябва да се гледа като се купува.

  31. 31 Профил на d10001
    d10001
    Рейтинг: 761 Неутрално

    До коментар [#7] от "kykyyy":

    корекция: на предната седалка не може да се монтира в коли с въздушни възглавници. Столчетата са няколко категории: "инфант" се монтират единствено обратно на посоката на движение и са обикноженно до тегло на бебето до 10кг (6 месечно бебе). Втория тип са "комбинирани" които се монтират в двете позиции (гледайки напред и назад) като могат да се монтират назад до 15-20кг в зависимост от модела. Винаги се препоръчва бебешкото столче да се монтира на средата на задната седалка. Факт е че 40% от седалките не са инсталирани правилно, а и също че седалките имат срок на годност 5-6 години в зависимост от модела.

  32. 32 Профил на Батков-вън
    Батков-вън
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#10] от "matthew.g":

    шапката може по радиостанцията да извърши всякаква проверка, не му трябва документ

  33. 33 Профил на kykyyy
    kykyyy
    Рейтинг: 449 Неутрално

    До коментар [#31] от "d10001":

    На повечето автомобили въздушната възглавница на предната седалка се изключва с едно копче / врътване на ключа.

    За пръв път чувам седалките да имат срок на годност. Какво ще им стане?

  34. 34 Профил на d10001
    d10001
    Рейтинг: 761 Неутрално

    До коментар [#33] от "kykyyy":

    Срока на годност е свързан с умората на материала... на Запад преди да изпишат бебето правят основен преглед на столчето на което пише датата, инсталацията и дори мерят дали дишането на бебето се променя, когато е в самото столче. Предупредиха ни изрично че седалка която е била в катастрофирала кола не трябва да се ползва отново, дори да няма видими дефекти.

  35. 35 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1574 Неутрално

    До коментар [#1] от "mtmvb":
    До коментар [#11] от "marijka":

    Моля, запознайте се с добрите практики от цивилизования свят, към който и ние се стремим. Хората са помислили за тези неща и няма защо да празнословим по въпроса.
    Ето един пример - кошница до 8-9 килограма и след това стол, който може да гледа напред или назад. Лично е пробвано в продължение на години.

    Иначе идете пред коя да е детска градина или училище и вижте как масово се возят децата. Това е въпрос на лична дисциплина и отговорност.
    http://www.bebeconfort.com/products/car-seats/toddler.aspx

  36. 36 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1574 Неутрално

    До коментар [#3] от "bigspout":

    Возете го в скута си, така ще е пред Вас.
    Не че и това не се среща тук-там.

  37. 37 Профил на Lady  Zeppelin
    Lady Zeppelin
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#24] от "skrita_sila_m":
    [quote#24:"skrita_sila_m"]Относно оскъпяването, гледал ли си колко струва едно такова столче, колкото половината кола на средно-статистическия българин. [/quote]
    Какво оскъпяване? Тук става дума за живота на детето ти.

    Je suis Charlie. Fluctuat nec mergitur.
  38. 38 Профил на pavkata2010
    pavkata2010
    Рейтинг: 435 Любопитно

    Как се удостоверява при проверка на КАТ, че детето което возите е над 1,3 години?

  39. 39 Профил на polux
    polux
    Рейтинг: 381 Любопитно

    Впечатлен съм от някои от коментарите по-горе. Налага се изводът, че мнозина биха приели риска да станат убийци на собственото си дете, само защото не харесват спазването на правилата или промените в тях....

  40. 40 Профил на risenshine
    risenshine
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Най-сетне българското законодателство да се приближи поне малко до това в цивилизования свят. Децата в Скандинавия се возят обратно на посоката на движение до 6-7 годишна възраст, със сгънати крачета, без какъвто и да е дискомфорт. За сметка на това, в позиция, която ги предпазва в значителна степен от камшичен удар и сериозни травми при евентуална катастрофа. Седалките се продават и в България, така че няма никакъв проблем за закупуването и инсталирането им. Колкото до цената на столчетата, това би трябвало да е последното, което ви интересува, защото пази живота на детето ви. Остава само да се глобяват сериозно родители, които или не използват столчета изобщо, или те не отговарят на изискванията за безопасност. Защото в България е честа гледка детето да се вози отзад, по средата на седалката, без каквито и да е колани, да не говорим за столчета. Или да подскача отпред, на седалката до шофьора.

  41. 41 Профил на Ментор
    Ментор
    Рейтинг: 1185 Неутрално

    да се вкарва в закон всяка подробност от всеки аспект на живота е абсолютна глупост. Може да се издаде препоръка как да се возят децата, но в крайна сметка това е отговорност на родителите.
    Отделно идиотизъм е приемането на закон, чието спазване не може да се контролира. Сега ако полицай види дете гледащо напред акт за раждане ли ще иска, за да провери дали е под 1г. и 3 месеца?
    При положение, че границата е обсадена от всякаква сган, държавата е за пореден път окрадена от комунистическата напаст, енергетиката е във фалит и пр., точно с това ли трябва да се занимава правителството ??

  42. 42 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1234 Неутрално

    [quote#26:"milena.h"]Швеция, която е първата държава, въвела детските столчета за кола, има почти нулева смъртност на деца в кола при катастрофи. Не знам за България дали има такива статистики, би ми било интересно да ги видя, ако съществуват.[/quote]

    Няма нужда от сравняване, защото не са достатъчни детските столчета за предотвратяване на злополуките. Най-важната мярка се нарича РОДИТЕЛ. Колкото и скъпи, усъвършенствани и специални столчета да се използват, ако родителят не спазва всички мерки за безопастност, пак ще се случват нещастия. За съжаление в България не живеят шВЕДСКИ родители.
    Според мене далеч по-тежък е проблемът с по-големите деца, които се возят, клатушкайки се и подскачайки на задната седалка или по средата на колата, без да са обезопасени с колан! И никакви наредби и закони не могат да внушат на тъпите, безотговорни родители, че това е изключително опасно. Колко пъти съм обръщала внимание на подобни родители - понякога са ми отговаряли, типично грубо по български, да си гледам работата. Господ да пази децата с подобни родители! И даже да ги пази ОТ ТЯХ!

  43. 43 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 914 Неутрално

    От една страна си мисля, че всеки нормален родител би трябвало да се интересува какво се предлага на пазара, което да помогне за безопасността на детето му. От друга, специално за автомобилите много хора си мислят, че ако те самите карат внимателно, няма страшно, а това изобщо не е вярно. Така че няма лошо да има строги правила. В Канада например (Онтарио) просто не те изписват с бебето от родилното отделение, ако не покажеш столчето в автомобила, с който ще го транспортираш. Ако щеш, дето се вика!

    Доброто е заразно
  44. 44 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 914 Неутрално

    [quote#26:"milena.h"]Не знам за България дали има такива статистики,[/quote] За статистика не зная, но мога да ти кажа, че един мъдрец от гр. Съединение преди няма и две години уби шестгодишната си дъщеря, карайки пиян, с висока скорост, като се заби в стълб и стена. Дъщеричката му била в СКУТА му, пред кормилото! Не зная дали има закон, който би помогнал в този случай, само споделям....

    Доброто е заразно
  45. 45 Профил на tp
    tp
    Рейтинг: 244 Неутрално

    Доста малоумно. И как точно да возя децата обратно на движението, след като станат на 1 година и краката са им толкова дълги, че не могат да се возят така

  46. 46 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 3454 Неутрално

    До коментар [#26] от "milena.h":
    Няма статистика за детска смъртност в България със и без седалки.
    Това е един от типичните лобистки разпоредби/закони/наредби с които българското правителство се занимава и губи времето.
    В Швеция била паднала детската смъртност в катастрофи.
    ОК. С колко? От 10 избити шведчета в катастрофи на 3 годишно? Ами това е 300% - браво!
    Обществото е похарчило 20млиона крони за столчета и спасява 7 деца годишно. Браво! Направо да се насълзи човек от умиление.
    Със сигурност в България умират годишно повече деца от домашни пожари. Не е ели по-добре да се приеме разпоредба за обзавеждане с пожарогасители и пожароизвестителни инсталации домовете?
    И как само са определили възрастта и килограмите на децата подлежаши на столчета. Само дето не са написали фирмата която вече ги е внесла.
    Добре, че са китайците способни да произведат на два пъти по-ниска цена и ударят всяка брюкселска лобистка измишлютина - като почнеш от соларките и стигнеш до кошчетата за деца в колите.
    И все пак забележително е как новото правителство усвоява най-отвратителните практики на Брюксел, когато реди дневния ред на приоритетите си.



  47. 47 Профил на Discoverer
    Discoverer
    Рейтинг: 11 Неутрално

    Проблемът в България не е позицията на детските столчета в колите, а използването им изобщо!!! По мои всекидневни наблюдения 70% от родителите не използват детски столчета и дори шофират като луди с деца в колата!!! Ето това е престъпление!!!

  48. 48 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1234 Неутрално

    [quote#47:"graff"]По мои всекидневни наблюдения 70% от родителите не използват детски столчета и дори шофират като луди с деца в колата!!! Ето това е престъпление!!! [/quote]

    А много от тях и пушат или разговарят по мобилния

  49. 49 Профил на TurtlesAllTheWayDown
    TurtlesAllTheWayDown
    Рейтинг: 566 Неутрално

    Тука в Щатите не изписват бебета с майките от болницата ако не се покаже, че има кошче в колата. Понеже са скъпи, хората много често ги даряват, след като им пораснат бебетата, на разни организации които после ги раздават на по-бедните родители.

    След това, дете не *може* да се вози отпред докато не навърши 12 години мисля...всички автомобили тука имат разни сензори за тежест на предната седалка до водача и пищят и изключват airbag-а ако усетят, че тежестта е над някакво число X и по-малка от друго число Y.

    А като си спомня навремето как съм се возил в ладата на дядо ми примерно, пишлеме на 8-9 години, без колан, на предната седалка...тука не ми вярват.

    Отначало такива работи ме дразнеха, сега обратната ситуация ми се струва като варварско пренебрежение към децата.

  50. 50 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1439 Неутрално

    [quote#3:"bigspout"]като возех детето от зад, много инстинктивно както карам разко се обръщам към него да го погледна какво иска или защо плаче [/quote]

    Бебетата не се возят отзад, а отпред.
    Точно затова е правилото, да се возят обърнати с лице назад, но на седалката до шофьора.
    За по-големите деца е друго, те юътуват само отзад.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  51. 51 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1233 Неутрално

    До коментар [#39] от "polux":

    Българските родители днес, спадат към умствено кастрираните поради пряката и косвена връзка с действителните и нарочно създадени техни родителски подобия, в дългите години анормалност на комуносъпреживяване с едно анти образование и дезорганизиране на изграждането на лична и общствена отговорност.
    ПАРТИЯТА (БКП), бе иззела всяка подобна грижа, от раждането до гроба.
    Затова сега им е трудно, и материално и психосоциално!

  52. 52 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1233 Неутрално

    До коментар [#47] от "graff":

    Не столчетата са проблема в България, а ежедневито, което е неадекватно за нормите и нивата на образование и обществено управление, непригодни за прилагането им в него.

  53. 53 Профил на polux
    polux
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#51] от "convince": Аз съм на 34. Бях на 9, когато Партията престана да управлява.

    Сегашните български родители на малки деца са на моята възраст и по-млади.

    Партията няма винаги да ни е виновна. Няма как. Нито турското робство. Отказът от отговорност май има по-дълбоки корени....

  54. 54 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1233 Неутрално

    До коментар [#53] от "polux":

    ДА, така е, но днешните 5 поколения, които незнаят 100% мозъчно унищожение на своите низходящи, немогат си и обясни дълбочиата на корените, които се разпростират в десет поколения преди тях да ги е имало.

    Може би техните деца или едва децата на техните деца биха могли да се почустват свободни от лепкавата отров проникнала през порите на кожата на десетки, стоци и хиляди нищо неподозиращи за липсата на лична и обществена отговорност жители на територията управлявана днес от един пожарникар по образование, но телохранител и масажист по призвание, на едни уши и врат на диктатор, нагъл, безочлив и перфиден популист както и безкруполен приспособенец на име Т. Живков и неговата подопечна клика от неадекватни простаци...

  55. 55 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1233 Неутрално

    До коментар [#53] от "polux":

    ДЪЛБОКИТЕ КОРЕНИ е нужно да се търсят в завещаната изкривена образователна система, завещана ни от полуграмотни комуноиди, разнебитили и разнебитващи съзнанието на поколенията на България, щото този недостатък го носят в комуносърцата и душите си и го препредават и преподават ежедневно и на бъдещите управленци на държавата ни.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK