БДЖ спира 38 влака от понеделник, от февруари - още 90

БДЖ спира 38 влака от понеделник, от февруари - още 90

© Надежда Чипева



От 12 януари БДЖ спира от движение 38 влака, а други 10 ще се движат със съкратен маршрут. Беше оповестен окончателният списък с композициите, които ще паднат от разписанието от понеделник.  


Враца - Плевен, София - Карлово, Карлово – Сливен, а също и Стара Загора – Сливен, Горна Оряховица – Стара Загора и Видин-Мездра са част от композициите, които спират от движение от понеделник. От БДЖ посочват, че линиите са губещи и това налага те да бъдат спрени и уверяват че няма да има населени места, които да останат без железопътен транспорт. 


От 1 февруари ще бъдат спрени още 90 влака, но тепърва ще се решава по кои линии, уточнява БНР. 


Съкращаването на влакове ще доведе и до съкращение на служители. Синдикатите уверяват, че няма да допуснат масови уволнения на железничари, както се случи в края на 2011 година и са готови да започнат национална стачка. Преговори между социалните партньори и ръководството на БДЖ ще има следващата седмица.

Ключови думи към статията:

Коментари (69)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на sto67nes
    sto67nes
    Рейтинг: 1265 Неутрално

    Крайно време е да се оптимизира БДЖ-то....

    Не питай управника,защо е простак,попитай себе си,защо е управник!
  2. 2 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 6418 Неутрално

    Преживяла съм и съм треперила при всяко съкращение на влакове и на служители, много е ужасно. И всеки си вика дано не е по нашата линия. Но там където няма пътници в някои часове си трябва да ги съкратят.

  3. 3 Профил на Ерих Хартман
    Ерих Хартман
    Рейтинг: 374 Любопитно

    До коментар [#1] от "sto67nes":

    Да спреш влакове и да изриташ хората на улицата..?

    На това ли му казват " оптимизиране " на БДЖ ?

  4. 4 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1539 Неутрално

    Когато искаш да съсипеш нещо ще го съсипеш, по-лесно от това няма. През последните 25 години си нагледахме на съсипия, да не изброявам. Едно не мога да се отворя обаче, как става така, че като назначат някой за директор ли там менажер ли или какъвто е там, той вместо да направи така, че да привлече нови клиенти към повереното му поделение и да разшири дейността му, започва бързо и последователно да го съсипва. Все пак добре, че тези не са станали лекари, че щяха да отрежат всичко което някой го заболи.

  5. 5 Профил на Ерих Хартман
    Ерих Хартман
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Успяха да обезлюдят селата - сега иде ред и на градовете.

    Накрая затваряме и държавата !

    п.п. Последният да заключи вратата !


  6. 6 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 1433 Неутрално

    Решили да съкращават - ясно. А предвидили ли са алтернативни форми на транспорт за хората или ги оставят на произвола (както е и в други области в държавицата ни)? После що всичко живо се бутало в столицата и софиенци недоволстват от наплива - то в Прованса няма живот, освен че е подложена на системен терор от индианите и други местни банди. Не че и в Софето е по-леко.

  7. 7 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 1433 Неутрално

    До коментар [#5] от "Ерих Хартман":

    Очертава се да рупаме основно и най-вече вносни плодове, зеленчуци, мляко, месо и консерви - щото и родното производство бива системно затрито, поради "далновидното" отношение към хората в Прованса и особено към фермери, земеделци, селяни. Който има сили, бяга на Запад да бере боровинки, вместо тук да развива бизнес. Малцина остават ентусиастите.

  8. 8 Профил на ermack
    ermack
    Рейтинг: 415 Неутрално

    Истината е, че в нормалния свят железопътния транспорт преживява повторен бум...по-тъжната истина е, че ние явно не сме част от нормалния свят!

  9. 9 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2540 Неутрално

    До коментар [#1] от "sto67nes":Оптимизация трябва да се направи, но не и да се спират влакове. Те и без друго са минимум, а заради автобусни лобита и разни тъпанари разписанието е безкрайно неудобно. Там трябва да се направи първата оптимизация - в разписанието. После с малко усилие и желание от всички железничари могат да постигнат достатъчно голям пътникопоток за да пускат и други влакове или поне да увеличават вагоните на съществуващите. Всичко това може да се постигне с минимални финансови средства, т.е. намалената субсидия не пречи. Но тъпанарите предпочитат да работят за автобусите. Нищо, че след като унищожат железницата ще бъдат изритани и от автобусите.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  10. 10 Профил на Denis Iliev
    Denis Iliev
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Да не посмява тоя пак да спира София - Кардам... В цяла Североизточна България няма друг влак дето да вози до София...

  11. 11 Профил на pp90
    pp90
    Рейтинг: 217 Неутрално

    И в същото време наливаме пари от оперативни програми в БДЖ, защо ли?!

  12. 12 Профил на nutun
    nutun
    Рейтинг: 378 Неутрално

    До коментар [#8] от "ermack":

    В нормалния свят влаковете са 3 пъти по-бързи от автобусния и автомобилния транспорт докато при нас са 2 пъти по-бавни, така че единственият изход е да се увеличи скоростта им значително.

  13. 13 Профил на deepblue
    deepblue
    Рейтинг: 1372 Неутрално

    Според мен този монополист БДЖ трябва да бъде национализиран !

    О сори ,то било вече направено.

  14. 14 Профил на Desolater
    Desolater
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Започна национална стачка в БДЖ, но никой не забеляза


    Сериозно, от години цената на билета за влак и автобус е еднаква, но при положение че БДЖ работи с 70% загуба и се издържа с държавна субсидия!

  15. 15 Профил на FvH
    FvH
    Рейтинг: 666 Неутрално

    Трябва да бъдат оставени единствено и само линиите, които носят положителен резултат за БДЖ. Едно търговско дружество няма работа да изпълнява "социална функция".

    One should be free to do whatever he wants, as longs this does not interfere with the equal right of everybody else to do the same.
  16. 16 Профил на Додо
    Додо
    Рейтинг: 921 Любопитно

    От БДЖ посочват, че линиите са губещи и това налага те да бъдат спрени и уверяват че няма да има населени места, които да останат без железопътен транспорт


    Тоест, хем ги спират, хем няма да има населени места без жп транспорт? Тоест, спират се само част от влаковете за тези населени места, или? Не става ясно от написаното горе.

  17. 17 Профил на l_i_k_a_t_a
    l_i_k_a_t_a
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Има и по лесен начин закривай БДЖ и проблема със загубите е решен.Ако Бдж е в частни ръце ще бъде печелившо,но в държавни е губещо.ЗАщо?
    Защото министъра на транспорта е некадърник.
    Бас държа че наàлниците са повече от обслужващия персонал.

  18. 18 Профил на ermack
    ermack
    Рейтинг: 415 Неутрално

    [quote#12:"nutun"]В нормалния свят влаковете са 3 пъти по-бързи от автобусния и автомобилния транспорт...[/quote]
    Скоростта е основно, но не и единствено предимство. Допълнителни са комфорта и сигурността (все пак това е един от най-сигурните превози в света, нормалния, а може би и най-екологичния). Вярно, че за целта е нужна съвременна инфраструктура и адекватен подвижен състав, но както се отбелязва по-нагоре - пари се наливат и усвояват там!
    Без да имам претенции за капацитет в областта, но в мисля, че в България имаме предпоставки за развитие на модерен жп транспорт - 2 изключително натоварени дестинации (Варна и Бургас), със сериозен потенциал по отношение на пътникопоток за скоростни влакове, както и редица по-малко натоварени трасета за оптимизирани регионални композиции.

  19. 19 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#8] от "ermack":

    Истината е, че ние нямаме нито хора, които желаят да пътуват по влаковете (почти всеки си има кола и предпочита да пътува с нея свободно, без да се съобразява с куп неща), нито промишленост и икономика, която да вози голямо количество товари. В този смисъл поддържането на голяма железопътна мрежа и влакове във всяко населено място е безсмислено и неефективно.

    БДЖ трябва да акцентира върху няколко по-натоварени дестинации, а до другите или се спира изцяло движението на влаковете или по 2 на ден (за отиване и връщане и толкова).

    На година държавата плаща близо 500 млн. лева за железниците. А понякога има и извънредни целеви субсидии и грантове за специални цели - ремонт на Централна гара София, примерно за десетки милиони лева. Мисля, че около 100 млн. са приходите от билети. Не знам какви приходи имат Товарни превози. Но се получава доста голяма сума, а насреща имаме едно нищо.

    На запад развиват железопътен транспорт, но това им струва много скъпо - милиардни субсидии и скъпи цени на билетите. Но там хората могат да си го позволят. А и имат много товари за возене.

  20. 20 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#15] от "FvH":

    Държавата има и социални функции, но вместо да налива милиони субсидии за поддържане на влаковете по почти неизползваеми дестинации, е по-добре да даде в пъти по-малко субсидии за автобусен превоз по тия места.

    Возил съм се във влакове с по 5-10 пътници. А композицията тежи примерно 200 тона и се обслужва от поне 4-ма души персонал. Крайно неефективно.

  21. 21 Профил на FvH
    FvH
    Рейтинг: 666 Неутрално

    До коментар [#19] от "simo87":

    Товари има, даже има 3 оператора вече... затова и падна печалбата на товарни превози. Сигурно има 10 рентабилни линии в които има бъде. Или всичко се концентрира там и ще имаме високоскоростен транспорт София-Варна и София-Бургас.. или всичко ще отиде на скрап след 5 години.

    One should be free to do whatever he wants, as longs this does not interfere with the equal right of everybody else to do the same.
  22. 22 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1685 Неутрално

    ЖП транспортът е символ на цивилизация. Почти няма развита страна без развит ЖП транспорт. Изборът на Московски е повече от ясен...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  23. 23 Профил на alextan
    alextan
    Рейтинг: 489 Неутрално

    До коментар [#17] от "l_i_k_a_t_a":

    То ако БДЖ е частно, няма да има отстъпките от 50% за пенсионери и ученици, дори 100% за определени групи.
    Има и вариант да е частно, пък държавата да дава пак милиони субсидии за тези социални преференции, както е с градските транспорти по големите градове. Но пък от друга страна е супер несправедливо да се подкрепят определени индивиди, например пенсионерите, които нямат влак до населеното място - те какво са виновни? Възможно е държавата да дава и ваучери и всеки пенсионер да си избира как да се предвижва.

  24. 24 Профил на azmatahari
    azmatahari
    Рейтинг: 628 Гневно

    Отново проблемите се" решават" по линията на най-малкото съпротивление. Ще съкратят влакове и хора и ще продължат да крадат докато дойдат следващите и не остане нищо.
    Съсипия върви пред очите на всички.
    Някой осъден за безобразните далавери, за които се знае публично?

  25. 25 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Както е тръгнало,може би всички влакове ще бъдат спрени.Много тъжно при положение,че България веднага след Освобождението е пуснала жп линията Русе-Каспичан!

    Tony
  26. 26 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1211 Неутрално

    линиите са губещи

    -Глупост!
    Губещи ги правят некадърни ръководители, точно с предприеманите мерки.
    Направете ги печеливши, натоварете трафика по линиите, гарите, служителите...
    Само качването на ТИРовете на платформи ще уплътни трафика и ще освободи пътищата, с което ще позволите хората да пътуват по-бързо и безопасно и 7 пъти ще намалеят средствата за ремонти.
    Когато ви е възложено да управлявате нещо, правете го печелившо, а не да го ликвидирате,нещастни гербари!

  27. 27 Профил на name.mg.forum
    name.mg.forum
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Разпарчетосвай и владей !

    Пълно закриване и на държавата !

  28. 28 Профил на ana_ni
    ana_ni
    Рейтинг: 487 Неутрално

    железницата е най-добрия, сигурен, евтин,точен ,достъпен транспорт по целия бял свят за превоз на пътници и товари от всякакъв вид до труднодостъпни или опасни за друг превоз места.Движи се с ток - чиста енергия!
    Само наште рушветчии се стремят всячески да я унищожат, да заличат традициите в образованието на кадри, в подръжка, все едно, че никога не е имало жп транспорт.

    За влака няма задръстване, няма затваряне на трасе заради катастрофи, ама след толкова много усилия от страна на алчняците в правителствата в България влак е синоним за ужас.
    Ще се разбере колко е важен железопътния транспорт за икономиката на страната, когато продадат последната релса.

  29. 29 Профил на ana_ni
    ana_ni
    Рейтинг: 487 Неутрално

    До коментар [#26] от "dedo pepo":

    терминала за тирове на Калотина е изграден преди години, но не се ползва - влакчето трябва да ги вози до турската граница - чисто, безопасно, икономично!Всички печелят, но май някои имат интерес да не е добро

  30. 30 Профил на ana_ni
    ana_ni
    Рейтинг: 487 Неутрално

    До коментар [#23] от "alextan":

    в Германия има всякакви отстъпки - ученици,студенти,пенсионери,инвалиди и кой ли знае какви други, но влаковете са пълни, чисти и точни.

  31. 31 Профил на Bramasole
    Bramasole
    Рейтинг: 3540 Неутрално

    До коментар [#24] от "azmatahari":

    "Отново проблемите се" решават" по линията на най-малкото съпротивление."
    Факт. За тази "оптимизация" се пише/ говори от доста време, но така и не прочетох има ли програми за заетост за съкратените - държавни или общински; има ли програма за редуциране на администрацията, за модернизация...
    Убедена съм, че, ако представят такива разработки, ама реалистични, и кредиторите на БДЖ ще проявят разбиране, и работата на компанията ще потръгне. Да повторя - само, ако се работи в интерес на държавното дружество!

    "Човек не се дави, като падне във водата, а като остане там” - Едуин Луис Коул
  32. 32 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7484 Неутрално

    На това му казват реформи.Няма човек/влак/,няма проблем.

  33. 33 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 2201 Неутрално

    До коментар [#14] от "Desolater":
    То 70% от пътуващите са учащи се, пенсионери, милиционери и военни пътуващи с намаление и безплатно.

  34. 34 Профил на alextan
    alextan
    Рейтинг: 489 Неутрално

    До коментар [#30] от "ana_ni":

    Да, но в Германия какви са цените на билетите за влакове, ето БЕрлин - Дюселдорф е малко по-малко радстояние от София - Варна.
    В Германия обикновен билет струва 111 евро
    http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query2.exe/dn?ld=9642&seqnr=2&ident=il.0983542.1420796678&rt=1&OK#focus
    Цена билет София-Варна - 16 евро.
    Просто хората тук са много бедни и не могат да си позволят такива цени.

  35. 35 Профил на teridan
    teridan
    Рейтинг: 804 Неутрално

    От четвърт век насам решението на всички проблеми в тая държава е едно - закриване. Няма предприятие - няма проблем.

  36. 36 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1107 Неутрално

    Това, което се прави в момента не е оптимизация а обикновено и доста тъпо съкращение. Оптимизация ще е, ако от два влака направиш един и то така, че броя недоволни да е по-малък от броя доволни. С политиката водена от ромът Московски БДЖ е обречено на скоропостижен фалит. Единствения начин да се обърне внимание на компанията е да се разкара този псевдоминистър и да се назначи някой който разбира от железници. До тогава стачка и спиране на всички влакове. Стачка и в НКЖИ, за да не могат и частниците да возят товари и да натиснат правителството за реформи.

  37. 37 Профил на FvH
    FvH
    Рейтинг: 666 Неутрално

    До коментар [#29] от "ana_ni":

    Бъркате товарните превози с пътническите. За първите има голямо бъдеще. Обаче няма как те да кроссубсидират пътническите и 10 влака Габрово - Царева Ливада (Население 707) с редовна цена билета 1.5 лв... няма как да стане.

    One should be free to do whatever he wants, as longs this does not interfere with the equal right of everybody else to do the same.
  38. 38 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Не знам с кой акъл гласуват робите всеки път за мафията? Кога най-после ще разберат, че гангстерът само краде, той така е научен. Бутнаха банката, сега ще затворят де каквото има за затваряне и ще се оправдаят, че имало криза, после ще си приберат паричките от разните фондове и наново ще се готвят за избори.. Даже Иван Костов ще критикуват. А Орешарски им показа, че може да се случва и ръст в икономиката, стига да имаш достатъчно знания и умения за тази дейност.

  39. 39 Профил на свети георги груп от последните дни на герп
    свети георги груп от последните дни на герп
    Рейтинг: 540 Неутрално

    нищо,бочко ще ви построи магистрали

  40. 40 Профил на teridan
    teridan
    Рейтинг: 804 Неутрално

    Така всеки в тази държава може да стане министър. Като възникне проблем, закриваш и проблема изчезва - за подобен начин на действия не се изисква нито особена компетентност нито особена квалификация. Само че половината от работоспособното население на тая държава е без работа, независимо от бодряшките статистики за 11 % безработица, което си е чисто манипулиране на данни - част от безработните се обявяват за "неактивни на трудовия пазар" и се изключват от статистиката само защото продължително време са без работа.

  41. 41 Профил на teridan
    teridan
    Рейтинг: 804 Неутрално

    Почти навсякъде по света пътническите превози са губещи, а загубата се покрива от товарните превози. Тук обаче вместо да работят по същия начин, умуват как да продадат товарните превози и инфраструктурата, а за държавата да оставят губещото. Това ще обрече на гибел пътническите превози, а товарните, разбира се, ще бъдат продадени на безценица - от това за някои ще има нещо за джоба.

  42. 42 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1107 Неутрално

    Сещате ли се преди 4 години като Борисов пак спря една трета от влаковете. Тогава го направи с гръмкото изявление, че не може БДЖ постоянно да е на загуба. В резултат на съкращението на влакове единствения ефект бе, че пътниците намаляха и те с 1/3. Загубата обаче си остана същата. Демек - ефект НУЛА. Сега ще стане абсолютно същото. Какъв е смисъла да орежеш едни 40млн. с които да плащаш задължения, ако компанията утре изобщо няма да я има. Направо да обявява фалит и да разпродават имуществото.

  43. 43 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1107 Неутрално

    Задълженията на БДЖ са 600млн. Ако трябва да ги плащат е ясно, че няма да могат. Вместо това с 600млн. мисля, че е абсолютно достатъчно да се създаде нов превозвач. Могат да се купят вагони втора ръка от Германия, локомотиви и прочее. Сега се оперира с 300 вагона и 50 локомотива на ден. Един вагон да е по един милион. За локомотивите остават по 4 милиона. Клиентите получават същата услуга, кредиторите гризат дръвцето. Прави се ново разписание с удобни часове.

  44. 44 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#25] от "Free person":

    Линията Русе-Варна е открита 1866 г. Но мисля, че първоначално е открита в частта Русе-Каспичан.
    Но си прав, че само рушим.

  45. 45 Профил на Maradona
    Maradona
    Рейтинг: 486 Неутрално

    Точно за един ден мога да оправя БДЖ -то!
    Махам автогарата от централна гара София и проблема ще е решен.
    А махането на всички автогари в страната, които са в близост до такива на железницата ще направи влаковете печеливши предприятия.

  46. 46 Профил на Nikolay Spasov
    Nikolay Spasov
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Ебаси тъпия аргумент, да не останело място без железопътен транспорт. Ми платете на някой частник с 2 маршрутки да кара хората на цената на влака + някаква субсидия, вместо 2 вагона с локомотив, които пътуват празни 80% от времето. Аз съм сигурен, че по-евтинко ще излезе и хората от населените места няма да имат толкова против.

    Рязане трябва, и то отдавна трябваше да започне, ама здраве да е, явно трябва да опре ножа у кокала. Направо да идват и да взимат влаковете кредиторите, току-виж нещо се оправило в дългосрочен план.

  47. 47 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#28] от "ana_ni":

    Построяването и поддържането на ж.п. инфраструктурата е много скъпи тежък процес, в който се използва много и тежка строителна техника, която не е никак зелена. Отделно, за да се движат на ток, този ток трябва да бъде произведен, което често не е зелен процес.

    А и железопътния транспорт поне в превоза на пътници е доста скъп на запад. За товарите не знам.

  48. 48 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 421 Неутрално

    "Оптимизирането" по Владимировски, води след себе си нужда от ново "оптимизиране".
    Когато дневно през градчето или селото ти, вместо да минават 4 влака останат само 2 и то в неудобни за тебе часове, то търсиш друго решение - примерно да си купиш 20 годишен автомобил. И спираш да ползваш БДЖ.
    След година Владимиров отчита че в останалите 2 влака пътниците са намалели и решава че трябва да остане само 1. След 6 месеца става ясно че в него вече пътуват само няколко човека и се взема решение да се закрие линията, служителите да се уволнят, а жителите на градчето/селцето да търсят други начини да ходят на работа или училище.

  49. 49 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#37] от "FvH":

    Ха-ха, разрових се и проверих. Влаковете по линията Габрово - Царева ливада са 11! Цената на редовен билет е 1.50 лева, а на намален - 1 лев. Свързва Габрово със селата Царева ливада, Стойчевци, Съботковци и Иванковци.
    Населението на тези села е съответно 707, 11, 48, 31 души.
    Правете си сметка за ефективността на БДЖ. Това е направо престъпно. По-добре да се купи едни микробус с 12 места, който да вози селяните безплатно, като прави по 2-3 курса на ден между тези села и Габрово.

    http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%96%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%B7%D0%BE%D0%BF%D1%8A%D1%82%D0%BD%D0%B0_%D0%BB%D0%B8%D0%BD%D0%B8%D1%8F_%D0%A6%D0%B0%D1%80%D0%B5%D0%B2%D0%B0_%D0%BB%D0%B8%D0%B2%D0%B0%D0%B4%D0%B0_-_%D0%93%D0%B0%D0%B1%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%BE

    http://razpisanie.bdz.bg/SearchServlet?action=listOptions

  50. 50 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#43] от "wds23355772":

    Естествено, че трябва да ги плащаме. Извинете ме, но говорите пълни глупости.
    Първо, дълговете се плащат, това е логиката на търговията. Второ, голяма част от кредиторите са български фирми, които ще пострадат силно при неплащане на дълговете. Защо ще бъдат наказани ли? Затова, че са имали неблагоразумието да кредитират БДЖ. Трето, БДЖ има имущество, служещо за обезпечение. При неплащане, всичко заминава. Четвърто, държавата е давала държавни гаранции за някои заеми. Мисля, че дори немската държава е дала държавни гаранции на КФВ, немската банка, отпуснала кредита на БДЖ за закупуване на мотрисите от Сименс.

  51. 51 Профил на teridan
    teridan
    Рейтинг: 804 Неутрално

    В махалата тръпнат от очакване кога ще могат да почнат да режат линиите. Другия път пак за Борисов ще гласуват.

  52. 52 Профил на azmatahari
    azmatahari
    Рейтинг: 628 Гневно

    До коментар [#31] от "Bramasole":

    Никой не иска да вдига на крака компанията. Там въртят едни и същи хора, вероятно всички дружки в далаверите.
    Колко години не приключи делото за внесените стари вагони, декларирани като нови? За продадени за скраб вагони ?
    Главният участник парадира с благосъстояние и разточителства , като си свирука, защото решенията били колективни и не могат да го осъдят.

  53. 53 Профил на FvH
    FvH
    Рейтинг: 666 Неутрално

    До коментар [#49] от "simo87":

    Благодаря за коментара! И аз направих абсолютно същите сметки преди да го напиша. Наистина е престъпно и безумно, но както виждате хората предпочитат за изпадат в морална паника как всичко се закрива и съсипва пред това да погледнат на нещата реалистично. Та от въпросните 38 влака, които отпадат 10 са по това направление. Ако държавата иска да извършва социална функция има и по-ефективни начини. Тия почти 500 млн. лв, които държавата налива в ЖП транспорта на година не падат от небето, това са нашите пари!

    One should be free to do whatever he wants, as longs this does not interfere with the equal right of everybody else to do the same.
  54. 54 Профил на debil
    debil
    Рейтинг: 426 Весело

    Потвърждава се приказката , че държавата е най-лошия стопанин ( в България де!).

  55. 55 Профил на ikar_01
    ikar_01
    Рейтинг: 809 Неутрално

    До коментар [#14] от "Desolater":

    Не вярно. Разликата в билетите стига до десетина лева в полза на автобусите, но въпросът е чии са автобусните линии.

  56. 56 Профил на teridan
    teridan
    Рейтинг: 804 Неутрално

    Хайде, бе, реформатори! Нали щяхте да извивате и трошите ръчички, ако няма реформи. Къде изчезнахте?

  57. 57 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 421 Весело

    Апропо, какво ли стана с онези 600 вагона които му се губеха на Владимиров?
    Дали ги намери най-после?

  58. 58 Профил на azmatahari
    azmatahari
    Рейтинг: 628 Любопитно

    До коментар [#57] от "horilka":

    Превърнати са в лукс апартаменти, барбекюта, масивни златни синджири за по 8000 евро закупени от Дубай, обезпечение на дечица в чужбина и други такива полезни неща.

  59. 59 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 740 Неутрално

    [quote#47:"simo87"]А и железопътния транспорт поне в превоза на пътници е доста скъп на запад. За товарите не знам. [/quote]

    Най скъпият транспорт. Използва се само в гъсто населени страни. Безумие да наливаме пари в БДЖ, освен в няколко основни трасета.

  60. 60 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1054 Неутрално

    Селата и малките градчета останаха без поминък, с разбити пътища, последва обезлядяване затваряне на училища и транспорт. Сега като им спреш и влаковете съвсем ще го закъсат и държавата ще се събере в два три големи града и другото ще е обозлюдена пустош

  61. 61 Профил на ДЗВЕР
    ДЗВЕР
    Рейтинг: 602 Неутрално

    ... хм, с толкУ акъл- такЪви решения...И неграмотниА манго мисли тъй... закривай, режи на скрап и делкай печалбата с "боса"...

    опозиция на всяка власт, отпор на всяка тъпота...
  62. 62 Профил на ДЗВЕР
    ДЗВЕР
    Рейтинг: 602 Неутрално

    До коментар [#60] от "shileto":
    ... напълно си праФ... после, същите тиА градове билЕ отеснялЕ, придошлите бачкали за по-малко пари, цапали, задръствали и т.н.

    опозиция на всяка власт, отпор на всяка тъпота...
  63. 63 Профил на raydenu
    raydenu
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Пълна простотия вместо да увеличат цената на билетите и да намалят тези които пътуват с намление. Да прекратят гратисчийството. Да спрат много от автобусните лунни които дублират влаковете. Да направят пътищата платени с ток такси както е навсякъде по света. Примерно в западна Европа е забранено да има дублиращи автобусни линии със влаковете. И железниците на запад са с по високи цени от автобусните превозвачи. Трябва стратегия за желвзопътният транспорт, наред с ремонтирането на линиите и гарите трябва и закупуването на бързи влакове. А също и нощна охрана да не се разграбва имуществото и да се построят стени където линиите минават населени места и гетата. За да се предотвратят кражбите, изписванвто на графити, и вандалщините. Но за всичко това се иска воля. А в България наред с липсата на пари, липсва и воля за каквото и да било.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  64. 64 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 536 Неутрално

    [quote#20:"simo87"]Возил съм се във влакове с по 5-10 пътници. А композицията тежи примерно 200 тона и се обслужва от поне 4-ма души персонал. Крайно неефективно.[/quote]
    А аз съм се возил във влак с един вагон, комбиниран някакъв, в ъглите имаше седалки, а в средата - празно място, явно за товар. Правостоящи нямаше, 30-тината седящи места бяха достатъчни, в товарния сектор имаше няколко пакета, а по едно време се качи един ловец с две хрътки, които също седнаха там, а той си сложи раницата до тях. Във вагона имаше трима души персонал, не знам още колко е имало в локомотива.

  65. 65 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 536 Неутрално

    [quote#34:"alextan"]БЕрлин - Дюселдорф е малко по-малко радстояние от София - Варна.
    В Германия обикновен билет струва 111 евро
    http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query2.exe/dn?ld=9642&seqnr=2&ident=il.0983542.1420796678&rt=1&OK#focus
    Цена билет София-Варна - 16 евро.
    [/quote]
    В Германия през цените на влаковете се субсидират токът на големите индустриални потребители, ВЕИ-тата и какво ли не, не влиза всичко в джоба на оператора. Е, разбира се, и 100 лева да е билетът София - Варна, едва ли ще се пълнят влаковете.

  66. 66 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 536 Неутрално

    Няма опция за редактиране, та да си допиша поста - за 100 лева ще ида с колата от София до Варна. Ако съм сам, ако сме двама, ще ни излезе двойно по-евтино, ако сме трима или четирима... Е, при това положение и 30 лева да е билета, като сега, ще препочета колата. За влака може, ама ако стига за по-малко от час. Тогава и за 100 лева ще се навия, даже и за 200 може.

  67. 67 Профил на ijj
    ijj
    Рейтинг: 1002 Неутрално

    До коментар [#28] от "ana_ni":

    Така е - права сте. По цял свят железопътният транспорт съществува - държавен или частен, с пълни или с празни влакове, на печалба или със субсидии.

    Е, може в Малта или Кипър да няма влакове - ама там има фериботи

    Един пример - ако се погледне разписанието на гара Люксембург например, през час или най-много два има влакове до Брюксел, Лиеж, Трир, Метц (както у нас се поддържаше такова движение по линията София - Пловдив) - и така до 12 часа през нощта. Може в последния влак да има само 1 пътник, ама пак влакът върви. И държавната субсидия за ремонт на ж.п. линии миналата година беше 800 млн. евро (което е много за такава сравнително малка страна).

    Много хора предпочитат да идат до Париж с ТЖВ, вместо със самолет (Люксембург - Париж е 2 часа).

    Въпреки че практически всички разполагат с автомобили и магистралите са добри, ж.п. транспортът пак има своето място.

  68. 68 Профил на ventsy
    ventsy
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#49] от "simo87":
    Абсолютно. Няма как 3 села с 800 човека население да се обслужват от 11 влака на ден. Това е безумие.

    Държавата трябва да излезе от ЖП бизнеса, БДЖ да фалира и да стане собственост на кредиторите си. Просто невиждам друг начин по които БДЖ да се модернизира.

  69. 69 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1685 Неутрално

    До коментар [#59] от "Harvey Specter":

    Поредният милиционерски бисер...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK