Преживяла съм и съм треперила при всяко съкращение на влакове и на служители, много е ужасно. И всеки си вика дано не е по нашата линия. Но там където няма пътници в някои часове си трябва да ги съкратят.
Когато искаш да съсипеш нещо ще го съсипеш, по-лесно от това няма. През последните 25 години си нагледахме на съсипия, да не изброявам. Едно не мога да се отворя обаче, как става така, че като назначат някой за директор ли там менажер ли или какъвто е там, той вместо да направи така, че да привлече нови клиенти към повереното му поделение и да разшири дейността му, започва бързо и последователно да го съсипва. Все пак добре, че тези не са станали лекари, че щяха да отрежат всичко което някой го заболи.
Решили да съкращават - ясно. А предвидили ли са алтернативни форми на транспорт за хората или ги оставят на произвола (както е и в други области в държавицата ни)? После що всичко живо се бутало в столицата и софиенци недоволстват от наплива - то в Прованса няма живот, освен че е подложена на системен терор от индианите и други местни банди. Не че и в Софето е по-леко.
Очертава се да рупаме основно и най-вече вносни плодове, зеленчуци, мляко, месо и консерви - щото и родното производство бива системно затрито, поради "далновидното" отношение към хората в Прованса и особено към фермери, земеделци, селяни. Който има сили, бяга на Запад да бере боровинки, вместо тук да развива бизнес. Малцина остават ентусиастите.
До коментар [#1] от "sto67nes":Оптимизация трябва да се направи, но не и да се спират влакове. Те и без друго са минимум, а заради автобусни лобита и разни тъпанари разписанието е безкрайно неудобно. Там трябва да се направи първата оптимизация - в разписанието. После с малко усилие и желание от всички железничари могат да постигнат достатъчно голям пътникопоток за да пускат и други влакове или поне да увеличават вагоните на съществуващите. Всичко това може да се постигне с минимални финансови средства, т.е. намалената субсидия не пречи. Но тъпанарите предпочитат да работят за автобусите. Нищо, че след като унищожат железницата ще бъдат изритани и от автобусите.
"За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
В нормалния свят влаковете са 3 пъти по-бързи от автобусния и автомобилния транспорт докато при нас са 2 пъти по-бавни, така че единственият изход е да се увеличи скоростта им значително.
Трябва да бъдат оставени единствено и само линиите, които носят положителен резултат за БДЖ. Едно търговско дружество няма работа да изпълнява "социална функция".
One should be free to do whatever he wants, as longs this does not interfere with the equal right of everybody else to do the same.
От БДЖ посочват, че линиите са губещи и това налага те да бъдат спрени и уверяват че няма да има населени места, които да останат без железопътен транспорт
Тоест, хем ги спират, хем няма да има населени места без жп транспорт? Тоест, спират се само част от влаковете за тези населени места, или? Не става ясно от написаното горе.
Има и по лесен начин закривай БДЖ и проблема със загубите е решен.Ако Бдж е в частни ръце ще бъде печелившо,но в държавни е губещо.ЗАщо?
Защото министъра на транспорта е некадърник.
Бас държа че наàлниците са повече от обслужващия персонал.
[quote#12:"nutun"]В нормалния свят влаковете са 3 пъти по-бързи от автобусния и автомобилния транспорт...[/quote]
Скоростта е основно, но не и единствено предимство. Допълнителни са комфорта и сигурността (все пак това е един от най-сигурните превози в света, нормалния, а може би и най-екологичния). Вярно, че за целта е нужна съвременна инфраструктура и адекватен подвижен състав, но както се отбелязва по-нагоре - пари се наливат и усвояват там!
Без да имам претенции за капацитет в областта, но в мисля, че в България имаме предпоставки за развитие на модерен жп транспорт - 2 изключително натоварени дестинации (Варна и Бургас), със сериозен потенциал по отношение на пътникопоток за скоростни влакове, както и редица по-малко натоварени трасета за оптимизирани регионални композиции.
Истината е, че ние нямаме нито хора, които желаят да пътуват по влаковете (почти всеки си има кола и предпочита да пътува с нея свободно, без да се съобразява с куп неща), нито промишленост и икономика, която да вози голямо количество товари. В този смисъл поддържането на голяма железопътна мрежа и влакове във всяко населено място е безсмислено и неефективно.
БДЖ трябва да акцентира върху няколко по-натоварени дестинации, а до другите или се спира изцяло движението на влаковете или по 2 на ден (за отиване и връщане и толкова).
На година държавата плаща близо 500 млн. лева за железниците. А понякога има и извънредни целеви субсидии и грантове за специални цели - ремонт на Централна гара София, примерно за десетки милиони лева. Мисля, че около 100 млн. са приходите от билети. Не знам какви приходи имат Товарни превози. Но се получава доста голяма сума, а насреща имаме едно нищо.
На запад развиват железопътен транспорт, но това им струва много скъпо - милиардни субсидии и скъпи цени на билетите. Но там хората могат да си го позволят. А и имат много товари за возене.
Държавата има и социални функции, но вместо да налива милиони субсидии за поддържане на влаковете по почти неизползваеми дестинации, е по-добре да даде в пъти по-малко субсидии за автобусен превоз по тия места.
Возил съм се във влакове с по 5-10 пътници. А композицията тежи примерно 200 тона и се обслужва от поне 4-ма души персонал. Крайно неефективно.
Товари има, даже има 3 оператора вече... затова и падна печалбата на товарни превози. Сигурно има 10 рентабилни линии в които има бъде. Или всичко се концентрира там и ще имаме високоскоростен транспорт София-Варна и София-Бургас.. или всичко ще отиде на скрап след 5 години.
One should be free to do whatever he wants, as longs this does not interfere with the equal right of everybody else to do the same.
То ако БДЖ е частно, няма да има отстъпките от 50% за пенсионери и ученици, дори 100% за определени групи.
Има и вариант да е частно, пък държавата да дава пак милиони субсидии за тези социални преференции, както е с градските транспорти по големите градове. Но пък от друга страна е супер несправедливо да се подкрепят определени индивиди, например пенсионерите, които нямат влак до населеното място - те какво са виновни? Възможно е държавата да дава и ваучери и всеки пенсионер да си избира как да се предвижва.
Отново проблемите се" решават" по линията на най-малкото съпротивление. Ще съкратят влакове и хора и ще продължат да крадат докато дойдат следващите и не остане нищо.
Съсипия върви пред очите на всички.
Някой осъден за безобразните далавери, за които се знае публично?
Както е тръгнало,може би всички влакове ще бъдат спрени.Много тъжно при положение,че България веднага след Освобождението е пуснала жп линията Русе-Каспичан!
-Глупост!
Губещи ги правят некадърни ръководители, точно с предприеманите мерки.
Направете ги печеливши, натоварете трафика по линиите, гарите, служителите...
Само качването на ТИРовете на платформи ще уплътни трафика и ще освободи пътищата, с което ще позволите хората да пътуват по-бързо и безопасно и 7 пъти ще намалеят средствата за ремонти.
Когато ви е възложено да управлявате нещо, правете го печелившо, а не да го ликвидирате,нещастни гербари!
железницата е най-добрия, сигурен, евтин,точен ,достъпен транспорт по целия бял свят за превоз на пътници и товари от всякакъв вид до труднодостъпни или опасни за друг превоз места.Движи се с ток - чиста енергия!
Само наште рушветчии се стремят всячески да я унищожат, да заличат традициите в образованието на кадри, в подръжка, все едно, че никога не е имало жп транспорт.
За влака няма задръстване, няма затваряне на трасе заради катастрофи, ама след толкова много усилия от страна на алчняците в правителствата в България влак е синоним за ужас.
Ще се разбере колко е важен железопътния транспорт за икономиката на страната, когато продадат последната релса.
терминала за тирове на Калотина е изграден преди години, но не се ползва - влакчето трябва да ги вози до турската граница - чисто, безопасно, икономично!Всички печелят, но май някои имат интерес да не е добро
"Отново проблемите се" решават" по линията на най-малкото съпротивление."
Факт. За тази "оптимизация" се пише/ говори от доста време, но така и не прочетох има ли програми за заетост за съкратените - държавни или общински; има ли програма за редуциране на администрацията, за модернизация...
Убедена съм, че, ако представят такива разработки, ама реалистични, и кредиторите на БДЖ ще проявят разбиране, и работата на компанията ще потръгне. Да повторя - само, ако се работи в интерес на държавното дружество!
"Хората, които се фукат с коефициента си на интелигентност, са загубеняци." Стивън Хокинг
Това, което се прави в момента не е оптимизация а обикновено и доста тъпо съкращение. Оптимизация ще е, ако от два влака направиш един и то така, че броя недоволни да е по-малък от броя доволни. С политиката водена от ромът Московски БДЖ е обречено на скоропостижен фалит. Единствения начин да се обърне внимание на компанията е да се разкара този псевдоминистър и да се назначи някой който разбира от железници. До тогава стачка и спиране на всички влакове. Стачка и в НКЖИ, за да не могат и частниците да возят товари и да натиснат правителството за реформи.
Бъркате товарните превози с пътническите. За първите има голямо бъдеще. Обаче няма как те да кроссубсидират пътническите и 10 влака Габрово - Царева Ливада (Население 707) с редовна цена билета 1.5 лв... няма как да стане.
One should be free to do whatever he wants, as longs this does not interfere with the equal right of everybody else to do the same.
Не знам с кой акъл гласуват робите всеки път за мафията? Кога най-после ще разберат, че гангстерът само краде, той така е научен. Бутнаха банката, сега ще затворят де каквото има за затваряне и ще се оправдаят, че имало криза, после ще си приберат паричките от разните фондове и наново ще се готвят за избори.. Даже Иван Костов ще критикуват. А Орешарски им показа, че може да се случва и ръст в икономиката, стига да имаш достатъчно знания и умения за тази дейност.
Така всеки в тази държава може да стане министър. Като възникне проблем, закриваш и проблема изчезва - за подобен начин на действия не се изисква нито особена компетентност нито особена квалификация. Само че половината от работоспособното население на тая държава е без работа, независимо от бодряшките статистики за 11 % безработица, което си е чисто манипулиране на данни - част от безработните се обявяват за "неактивни на трудовия пазар" и се изключват от статистиката само защото продължително време са без работа.
Почти навсякъде по света пътническите превози са губещи, а загубата се покрива от товарните превози. Тук обаче вместо да работят по същия начин, умуват как да продадат товарните превози и инфраструктурата, а за държавата да оставят губещото. Това ще обрече на гибел пътническите превози, а товарните, разбира се, ще бъдат продадени на безценица - от това за някои ще има нещо за джоба.
Сещате ли се преди 4 години като Борисов пак спря една трета от влаковете. Тогава го направи с гръмкото изявление, че не може БДЖ постоянно да е на загуба. В резултат на съкращението на влакове единствения ефект бе, че пътниците намаляха и те с 1/3. Загубата обаче си остана същата. Демек - ефект НУЛА. Сега ще стане абсолютно същото. Какъв е смисъла да орежеш едни 40млн. с които да плащаш задължения, ако компанията утре изобщо няма да я има. Направо да обявява фалит и да разпродават имуществото.
Задълженията на БДЖ са 600млн. Ако трябва да ги плащат е ясно, че няма да могат. Вместо това с 600млн. мисля, че е абсолютно достатъчно да се създаде нов превозвач. Могат да се купят вагони втора ръка от Германия, локомотиви и прочее. Сега се оперира с 300 вагона и 50 локомотива на ден. Един вагон да е по един милион. За локомотивите остават по 4 милиона. Клиентите получават същата услуга, кредиторите гризат дръвцето. Прави се ново разписание с удобни часове.
Точно за един ден мога да оправя БДЖ -то!
Махам автогарата от централна гара София и проблема ще е решен.
А махането на всички автогари в страната, които са в близост до такива на железницата ще направи влаковете печеливши предприятия.
Ебаси тъпия аргумент, да не останело място без железопътен транспорт. Ми платете на някой частник с 2 маршрутки да кара хората на цената на влака + някаква субсидия, вместо 2 вагона с локомотив, които пътуват празни 80% от времето. Аз съм сигурен, че по-евтинко ще излезе и хората от населените места няма да имат толкова против.
Рязане трябва, и то отдавна трябваше да започне, ама здраве да е, явно трябва да опре ножа у кокала. Направо да идват и да взимат влаковете кредиторите, току-виж нещо се оправило в дългосрочен план.
Построяването и поддържането на ж.п. инфраструктурата е много скъпи тежък процес, в който се използва много и тежка строителна техника, която не е никак зелена. Отделно, за да се движат на ток, този ток трябва да бъде произведен, което често не е зелен процес.
А и железопътния транспорт поне в превоза на пътници е доста скъп на запад. За товарите не знам.
"Оптимизирането" по Владимировски, води след себе си нужда от ново "оптимизиране".
Когато дневно през градчето или селото ти, вместо да минават 4 влака останат само 2 и то в неудобни за тебе часове, то търсиш друго решение - примерно да си купиш 20 годишен автомобил. И спираш да ползваш БДЖ.
След година Владимиров отчита че в останалите 2 влака пътниците са намалели и решава че трябва да остане само 1. След 6 месеца става ясно че в него вече пътуват само няколко човека и се взема решение да се закрие линията, служителите да се уволнят, а жителите на градчето/селцето да търсят други начини да ходят на работа или училище.
Ха-ха, разрових се и проверих. Влаковете по линията Габрово - Царева ливада са 11! Цената на редовен билет е 1.50 лева, а на намален - 1 лев. Свързва Габрово със селата Царева ливада, Стойчевци, Съботковци и Иванковци.
Населението на тези села е съответно 707, 11, 48, 31 души.
Правете си сметка за ефективността на БДЖ. Това е направо престъпно. По-добре да се купи едни микробус с 12 места, който да вози селяните безплатно, като прави по 2-3 курса на ден между тези села и Габрово.
Естествено, че трябва да ги плащаме. Извинете ме, но говорите пълни глупости.
Първо, дълговете се плащат, това е логиката на търговията. Второ, голяма част от кредиторите са български фирми, които ще пострадат силно при неплащане на дълговете. Защо ще бъдат наказани ли? Затова, че са имали неблагоразумието да кредитират БДЖ. Трето, БДЖ има имущество, служещо за обезпечение. При неплащане, всичко заминава. Четвърто, държавата е давала държавни гаранции за някои заеми. Мисля, че дори немската държава е дала държавни гаранции на КФВ, немската банка, отпуснала кредита на БДЖ за закупуване на мотрисите от Сименс.
Никой не иска да вдига на крака компанията. Там въртят едни и същи хора, вероятно всички дружки в далаверите.
Колко години не приключи делото за внесените стари вагони, декларирани като нови? За продадени за скраб вагони ?
Главният участник парадира с благосъстояние и разточителства , като си свирука, защото решенията били колективни и не могат да го осъдят.
Благодаря за коментара! И аз направих абсолютно същите сметки преди да го напиша. Наистина е престъпно и безумно, но както виждате хората предпочитат за изпадат в морална паника как всичко се закрива и съсипва пред това да погледнат на нещата реалистично. Та от въпросните 38 влака, които отпадат 10 са по това направление. Ако държавата иска да извършва социална функция има и по-ефективни начини. Тия почти 500 млн. лв, които държавата налива в ЖП транспорта на година не падат от небето, това са нашите пари!
One should be free to do whatever he wants, as longs this does not interfere with the equal right of everybody else to do the same.
Превърнати са в лукс апартаменти, барбекюта, масивни златни синджири за по 8000 евро закупени от Дубай, обезпечение на дечица в чужбина и други такива полезни неща.
Селата и малките градчета останаха без поминък, с разбити пътища, последва обезлядяване затваряне на училища и транспорт. Сега като им спреш и влаковете съвсем ще го закъсат и държавата ще се събере в два три големи града и другото ще е обозлюдена пустош
До коментар [#60] от "shileto":
... напълно си праФ... после, същите тиА градове билЕ отеснялЕ, придошлите бачкали за по-малко пари, цапали, задръствали и т.н.
Пълна простотия вместо да увеличат цената на билетите и да намалят тези които пътуват с намление. Да прекратят гратисчийството. Да спрат много от автобусните лунни които дублират влаковете. Да направят пътищата платени с ток такси както е навсякъде по света. Примерно в западна Европа е забранено да има дублиращи автобусни линии със влаковете. И железниците на запад са с по високи цени от автобусните превозвачи. Трябва стратегия за желвзопътният транспорт, наред с ремонтирането на линиите и гарите трябва и закупуването на бързи влакове. А също и нощна охрана да не се разграбва имуществото и да се построят стени където линиите минават населени места и гетата. За да се предотвратят кражбите, изписванвто на графити, и вандалщините. Но за всичко това се иска воля. А в България наред с липсата на пари, липсва и воля за каквото и да било.
[quote#20:"simo87"]Возил съм се във влакове с по 5-10 пътници. А композицията тежи примерно 200 тона и се обслужва от поне 4-ма души персонал. Крайно неефективно.[/quote]
А аз съм се возил във влак с един вагон, комбиниран някакъв, в ъглите имаше седалки, а в средата - празно място, явно за товар. Правостоящи нямаше, 30-тината седящи места бяха достатъчни, в товарния сектор имаше няколко пакета, а по едно време се качи един ловец с две хрътки, които също седнаха там, а той си сложи раницата до тях. Във вагона имаше трима души персонал, не знам още колко е имало в локомотива.
[quote#34:"alextan"]БЕрлин - Дюселдорф е малко по-малко радстояние от София - Варна.
В Германия обикновен билет струва 111 евро http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query2.exe/dn?ld=9642&seqnr=2&ident=il.0983542.1420796678&rt=1&OK#focus
Цена билет София-Варна - 16 евро.
[/quote]
В Германия през цените на влаковете се субсидират токът на големите индустриални потребители, ВЕИ-тата и какво ли не, не влиза всичко в джоба на оператора. Е, разбира се, и 100 лева да е билетът София - Варна, едва ли ще се пълнят влаковете.
Няма опция за редактиране, та да си допиша поста - за 100 лева ще ида с колата от София до Варна. Ако съм сам, ако сме двама, ще ни излезе двойно по-евтино, ако сме трима или четирима... Е, при това положение и 30 лева да е билета, като сега, ще препочета колата. За влака може, ама ако стига за по-малко от час. Тогава и за 100 лева ще се навия, даже и за 200 може.
Така е - права сте. По цял свят железопътният транспорт съществува - държавен или частен, с пълни или с празни влакове, на печалба или със субсидии.
Е, може в Малта или Кипър да няма влакове - ама там има фериботи
Един пример - ако се погледне разписанието на гара Люксембург например, през час или най-много два има влакове до Брюксел, Лиеж, Трир, Метц (както у нас се поддържаше такова движение по линията София - Пловдив) - и така до 12 часа през нощта. Може в последния влак да има само 1 пътник, ама пак влакът върви. И държавната субсидия за ремонт на ж.п. линии миналата година беше 800 млн. евро (което е много за такава сравнително малка страна).
Много хора предпочитат да идат до Париж с ТЖВ, вместо със самолет (Люксембург - Париж е 2 часа).
Въпреки че практически всички разполагат с автомобили и магистралите са добри, ж.п. транспортът пак има своето място.
До коментар [#49] от "simo87":
Абсолютно. Няма как 3 села с 800 човека население да се обслужват от 11 влака на ден. Това е безумие.
Държавата трябва да излезе от ЖП бизнеса, БДЖ да фалира и да стане собственост на кредиторите си. Просто невиждам друг начин по които БДЖ да се модернизира.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
sto67nes
Рейтинг: 1336 НеутралноКрайно време е да се оптимизира БДЖ-то....
Не питай управника,защо е простак,попитай себе си,защо е управник!Peni Nikol
Рейтинг: 5558 НеутралноПреживяла съм и съм треперила при всяко съкращение на влакове и на служители, много е ужасно. И всеки си вика дано не е по нашата линия. Но там където няма пътници в някои часове си трябва да ги съкратят.
Peni NikolЕрих Хартман
Рейтинг: 401 ЛюбопитноДо коментар [#1] от "sto67nes":
Да спреш влакове и да изриташ хората на улицата..?
На това ли му казват " оптимизиране " на БДЖ ?
442
Рейтинг: 1386 НеутралноКогато искаш да съсипеш нещо ще го съсипеш, по-лесно от това няма. През последните 25 години си нагледахме на съсипия, да не изброявам. Едно не мога да се отворя обаче, как става така, че като назначат някой за директор ли там менажер ли или какъвто е там, той вместо да направи така, че да привлече нови клиенти към повереното му поделение и да разшири дейността му, започва бързо и последователно да го съсипва. Все пак добре, че тези не са станали лекари, че щяха да отрежат всичко което някой го заболи.
Ерих Хартман
Рейтинг: 401 НеутралноУспяха да обезлюдят селата - сега иде ред и на градовете.
Накрая затваряме и държавата !
п.п. Последният да заключи вратата !
Читател
Рейтинг: 1391 НеутралноРешили да съкращават - ясно. А предвидили ли са алтернативни форми на транспорт за хората или ги оставят на произвола (както е и в други области в държавицата ни)? После що всичко живо се бутало в столицата и софиенци недоволстват от наплива - то в Прованса няма живот, освен че е подложена на системен терор от индианите и други местни банди. Не че и в Софето е по-леко.
Читател
Рейтинг: 1391 НеутралноДо коментар [#5] от "Ерих Хартман":
Очертава се да рупаме основно и най-вече вносни плодове, зеленчуци, мляко, месо и консерви - щото и родното производство бива системно затрито, поради "далновидното" отношение към хората в Прованса и особено към фермери, земеделци, селяни. Който има сили, бяга на Запад да бере боровинки, вместо тук да развива бизнес. Малцина остават ентусиастите.
ermack
Рейтинг: 1078 НеутралноИстината е, че в нормалния свят железопътния транспорт преживява повторен бум...по-тъжната истина е, че ние явно не сме част от нормалния свят!
Gopeто
Рейтинг: 1670 НеутралноДо коментар [#1] от "sto67nes":Оптимизация трябва да се направи, но не и да се спират влакове. Те и без друго са минимум, а заради автобусни лобита и разни тъпанари разписанието е безкрайно неудобно. Там трябва да се направи първата оптимизация - в разписанието. После с малко усилие и желание от всички железничари могат да постигнат достатъчно голям пътникопоток за да пускат и други влакове или поне да увеличават вагоните на съществуващите. Всичко това може да се постигне с минимални финансови средства, т.е. намалената субсидия не пречи. Но тъпанарите предпочитат да работят за автобусите. Нищо, че след като унищожат железницата ще бъдат изритани и от автобусите.
"За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян ПетровDenis Iliev
Рейтинг: 229 НеутралноДа не посмява тоя пак да спира София - Кардам... В цяла Североизточна България няма друг влак дето да вози до София...
pp90
Рейтинг: 229 НеутралноИ в същото време наливаме пари от оперативни програми в БДЖ, защо ли?!
nutun
Рейтинг: 395 НеутралноДо коментар [#8] от "ermack":
В нормалния свят влаковете са 3 пъти по-бързи от автобусния и автомобилния транспорт докато при нас са 2 пъти по-бавни, така че единственият изход е да се увеличи скоростта им значително.
DeepBlue
Рейтинг: 1369 НеутралноСпоред мен този монополист БДЖ трябва да бъде национализиран !
След всички решения които сте взели през живота си ,сте решили да ми прочетете коментара.О сори ,то било вече направено.
Desolater
Рейтинг: 506 НеутралноЗапочна национална стачка в БДЖ, но никой не забеляза
Сериозно, от години цената на билета за влак и автобус е еднаква, но при положение че БДЖ работи с 70% загуба и се издържа с държавна субсидия!
SML
Рейтинг: 616 НеутралноТрябва да бъдат оставени единствено и само линиите, които носят положителен резултат за БДЖ. Едно търговско дружество няма работа да изпълнява "социална функция".
One should be free to do whatever he wants, as longs this does not interfere with the equal right of everybody else to do the same.Додо
Рейтинг: 948 ЛюбопитноОт БДЖ посочват, че линиите са губещи и това налага те да бъдат спрени и уверяват че няма да има населени места, които да останат без железопътен транспорт
Тоест, хем ги спират, хем няма да има населени места без жп транспорт? Тоест, спират се само част от влаковете за тези населени места, или? Не става ясно от написаното горе.
l_i_k_a_t_a
Рейтинг: 506 НеутралноИма и по лесен начин закривай БДЖ и проблема със загубите е решен.Ако Бдж е в частни ръце ще бъде печелившо,но в държавни е губещо.ЗАщо?
Защото министъра на транспорта е некадърник.
Бас държа че наàлниците са повече от обслужващия персонал.
ermack
Рейтинг: 1078 Неутрално[quote#12:"nutun"]В нормалния свят влаковете са 3 пъти по-бързи от автобусния и автомобилния транспорт...[/quote]
Скоростта е основно, но не и единствено предимство. Допълнителни са комфорта и сигурността (все пак това е един от най-сигурните превози в света, нормалния, а може би и най-екологичния). Вярно, че за целта е нужна съвременна инфраструктура и адекватен подвижен състав, но както се отбелязва по-нагоре - пари се наливат и усвояват там!
Без да имам претенции за капацитет в областта, но в мисля, че в България имаме предпоставки за развитие на модерен жп транспорт - 2 изключително натоварени дестинации (Варна и Бургас), със сериозен потенциал по отношение на пътникопоток за скоростни влакове, както и редица по-малко натоварени трасета за оптимизирани регионални композиции.
simo87
Рейтинг: 506 НеутралноДо коментар [#8] от "ermack":
Истината е, че ние нямаме нито хора, които желаят да пътуват по влаковете (почти всеки си има кола и предпочита да пътува с нея свободно, без да се съобразява с куп неща), нито промишленост и икономика, която да вози голямо количество товари. В този смисъл поддържането на голяма железопътна мрежа и влакове във всяко населено място е безсмислено и неефективно.
БДЖ трябва да акцентира върху няколко по-натоварени дестинации, а до другите или се спира изцяло движението на влаковете или по 2 на ден (за отиване и връщане и толкова).
На година държавата плаща близо 500 млн. лева за железниците. А понякога има и извънредни целеви субсидии и грантове за специални цели - ремонт на Централна гара София, примерно за десетки милиони лева. Мисля, че около 100 млн. са приходите от билети. Не знам какви приходи имат Товарни превози. Но се получава доста голяма сума, а насреща имаме едно нищо.
На запад развиват железопътен транспорт, но това им струва много скъпо - милиардни субсидии и скъпи цени на билетите. Но там хората могат да си го позволят. А и имат много товари за возене.
simo87
Рейтинг: 506 НеутралноДо коментар [#15] от "FvH":
Държавата има и социални функции, но вместо да налива милиони субсидии за поддържане на влаковете по почти неизползваеми дестинации, е по-добре да даде в пъти по-малко субсидии за автобусен превоз по тия места.
Возил съм се във влакове с по 5-10 пътници. А композицията тежи примерно 200 тона и се обслужва от поне 4-ма души персонал. Крайно неефективно.
SML
Рейтинг: 616 НеутралноДо коментар [#19] от "simo87":
One should be free to do whatever he wants, as longs this does not interfere with the equal right of everybody else to do the same.Товари има, даже има 3 оператора вече... затова и падна печалбата на товарни превози. Сигурно има 10 рентабилни линии в които има бъде. Или всичко се концентрира там и ще имаме високоскоростен транспорт София-Варна и София-Бургас.. или всичко ще отиде на скрап след 5 години.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1440 НеутралноЖП транспортът е символ на цивилизация. Почти няма развита страна без развит ЖП транспорт. Изборът на Московски е повече от ясен...
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКalextan
Рейтинг: 506 НеутралноДо коментар [#17] от "l_i_k_a_t_a":
То ако БДЖ е частно, няма да има отстъпките от 50% за пенсионери и ученици, дори 100% за определени групи.
Има и вариант да е частно, пък държавата да дава пак милиони субсидии за тези социални преференции, както е с градските транспорти по големите градове. Но пък от друга страна е супер несправедливо да се подкрепят определени индивиди, например пенсионерите, които нямат влак до населеното място - те какво са виновни? Възможно е държавата да дава и ваучери и всеки пенсионер да си избира как да се предвижва.
azmatahari
Рейтинг: 629 ГневноОтново проблемите се" решават" по линията на най-малкото съпротивление. Ще съкратят влакове и хора и ще продължат да крадат докато дойдат следващите и не остане нищо.
Съсипия върви пред очите на всички.
Някой осъден за безобразните далавери, за които се знае публично?
Free person
Рейтинг: 720 НеутралноКакто е тръгнало,може би всички влакове ще бъдат спрени.Много тъжно при положение,че България веднага след Освобождението е пуснала жп линията Русе-Каспичан!
Tonydedo pepo
Рейтинг: 1269 Неутралнолиниите са губещи
-Глупост!
Губещи ги правят некадърни ръководители, точно с предприеманите мерки.
Направете ги печеливши, натоварете трафика по линиите, гарите, служителите...
Само качването на ТИРовете на платформи ще уплътни трафика и ще освободи пътищата, с което ще позволите хората да пътуват по-бързо и безопасно и 7 пъти ще намалеят средствата за ремонти.
Когато ви е възложено да управлявате нещо, правете го печелившо, а не да го ликвидирате,нещастни гербари!
name.mg.forum
Рейтинг: 395 НеутралноРазпарчетосвай и владей !
Пълно закриване и на държавата !
ana_ni
Рейтинг: 506 Неутралножелезницата е най-добрия, сигурен, евтин,точен ,достъпен транспорт по целия бял свят за превоз на пътници и товари от всякакъв вид до труднодостъпни или опасни за друг превоз места.Движи се с ток - чиста енергия!
Само наште рушветчии се стремят всячески да я унищожат, да заличат традициите в образованието на кадри, в подръжка, все едно, че никога не е имало жп транспорт.
За влака няма задръстване, няма затваряне на трасе заради катастрофи, ама след толкова много усилия от страна на алчняците в правителствата в България влак е синоним за ужас.
Ще се разбере колко е важен железопътния транспорт за икономиката на страната, когато продадат последната релса.
ana_ni
Рейтинг: 506 НеутралноДо коментар [#26] от "dedo pepo":
терминала за тирове на Калотина е изграден преди години, но не се ползва - влакчето трябва да ги вози до турската граница - чисто, безопасно, икономично!Всички печелят, но май някои имат интерес да не е добро
ana_ni
Рейтинг: 506 НеутралноДо коментар [#23] от "alextan":
в Германия има всякакви отстъпки - ученици,студенти,пенсионери,инвалиди и кой ли знае какви други, но влаковете са пълни, чисти и точни.
bramasole
Рейтинг: 3329 НеутралноДо коментар [#24] от "azmatahari":
За тази "оптимизация" се пише/ говори от доста време, но така и не прочетох има ли програми за заетост за съкратените - държавни или общински; има ли програма за редуциране на администрацията, за модернизация...
"Хората, които се фукат с коефициента си на интелигентност, са загубеняци." Стивън Хокинг"Отново проблемите се" решават" по линията на най-малкото съпротивление."
Факт.
Убедена съм, че, ако представят такива разработки, ама реалистични, и кредиторите на БДЖ ще проявят разбиране, и работата на компанията ще потръгне. Да повторя - само, ако се работи в интерес на държавното дружество!
Роси
Рейтинг: 7761 НеутралноНа това му казват реформи.Няма човек/влак/,няма проблем.
telqk
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#14] от "Desolater":
То 70% от пътуващите са учащи се, пенсионери, милиционери и военни пътуващи с намаление и безплатно.
alextan
Рейтинг: 506 НеутралноДо коментар [#30] от "ana_ni":
9642&seqnr=2&ident=il.0983542.1420796678&a mp;rt=1&OK#focus
Да, но в Германия какви са цените на билетите за влакове, ето БЕрлин - Дюселдорф е малко по-малко радстояние от София - Варна.
В Германия обикновен билет струва 111 евро
http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query2.exe/dn?ld=
Цена билет София-Варна - 16 евро.
Просто хората тук са много бедни и не могат да си позволят такива цени.
teridan
Рейтинг: 882 НеутралноОт четвърт век насам решението на всички проблеми в тая държава е едно - закриване. Няма предприятие - няма проблем.
wds23355772
Рейтинг: 1163 НеутралноТова, което се прави в момента не е оптимизация а обикновено и доста тъпо съкращение. Оптимизация ще е, ако от два влака направиш един и то така, че броя недоволни да е по-малък от броя доволни. С политиката водена от ромът Московски БДЖ е обречено на скоропостижен фалит. Единствения начин да се обърне внимание на компанията е да се разкара този псевдоминистър и да се назначи някой който разбира от железници. До тогава стачка и спиране на всички влакове. Стачка и в НКЖИ, за да не могат и частниците да возят товари и да натиснат правителството за реформи.
SML
Рейтинг: 616 НеутралноДо коментар [#29] от "ana_ni":
One should be free to do whatever he wants, as longs this does not interfere with the equal right of everybody else to do the same.Бъркате товарните превози с пътническите. За първите има голямо бъдеще. Обаче няма как те да кроссубсидират пътническите и 10 влака Габрово - Царева Ливада (Население 707) с редовна цена билета 1.5 лв... няма как да стане.
Арон
Рейтинг: 1391 НеутралноНе знам с кой акъл гласуват робите всеки път за мафията? Кога най-после ще разберат, че гангстерът само краде, той така е научен. Бутнаха банката, сега ще затворят де каквото има за затваряне и ще се оправдаят, че имало криза, после ще си приберат паричките от разните фондове и наново ще се готвят за избори.. Даже Иван Костов ще критикуват. А Орешарски им показа, че може да се случва и ръст в икономиката, стига да имаш достатъчно знания и умения за тази дейност.
свети георги груп от последните дни на герп
Рейтинг: 450 Неутралнонищо,бочко ще ви построи магистрали
teridan
Рейтинг: 882 НеутралноТака всеки в тази държава може да стане министър. Като възникне проблем, закриваш и проблема изчезва - за подобен начин на действия не се изисква нито особена компетентност нито особена квалификация. Само че половината от работоспособното население на тая държава е без работа, независимо от бодряшките статистики за 11 % безработица, което си е чисто манипулиране на данни - част от безработните се обявяват за "неактивни на трудовия пазар" и се изключват от статистиката само защото продължително време са без работа.
teridan
Рейтинг: 882 НеутралноПочти навсякъде по света пътническите превози са губещи, а загубата се покрива от товарните превози. Тук обаче вместо да работят по същия начин, умуват как да продадат товарните превози и инфраструктурата, а за държавата да оставят губещото. Това ще обрече на гибел пътническите превози, а товарните, разбира се, ще бъдат продадени на безценица - от това за някои ще има нещо за джоба.
wds23355772
Рейтинг: 1163 НеутралноСещате ли се преди 4 години като Борисов пак спря една трета от влаковете. Тогава го направи с гръмкото изявление, че не може БДЖ постоянно да е на загуба. В резултат на съкращението на влакове единствения ефект бе, че пътниците намаляха и те с 1/3. Загубата обаче си остана същата. Демек - ефект НУЛА. Сега ще стане абсолютно същото. Какъв е смисъла да орежеш едни 40млн. с които да плащаш задължения, ако компанията утре изобщо няма да я има. Направо да обявява фалит и да разпродават имуществото.
wds23355772
Рейтинг: 1163 НеутралноЗадълженията на БДЖ са 600млн. Ако трябва да ги плащат е ясно, че няма да могат. Вместо това с 600млн. мисля, че е абсолютно достатъчно да се създаде нов превозвач. Могат да се купят вагони втора ръка от Германия, локомотиви и прочее. Сега се оперира с 300 вагона и 50 локомотива на ден. Един вагон да е по един милион. За локомотивите остават по 4 милиона. Клиентите получават същата услуга, кредиторите гризат дръвцето. Прави се ново разписание с удобни часове.
simo87
Рейтинг: 506 НеутралноДо коментар [#25] от "Free person":
Линията Русе-Варна е открита 1866 г. Но мисля, че първоначално е открита в частта Русе-Каспичан.
Но си прав, че само рушим.
Maradona
Рейтинг: 499 НеутралноТочно за един ден мога да оправя БДЖ -то!
Махам автогарата от централна гара София и проблема ще е решен.
А махането на всички автогари в страната, които са в близост до такива на железницата ще направи влаковете печеливши предприятия.
Nikolay Spasov
Рейтинг: 395 НеутралноЕбаси тъпия аргумент, да не останело място без железопътен транспорт. Ми платете на някой частник с 2 маршрутки да кара хората на цената на влака + някаква субсидия, вместо 2 вагона с локомотив, които пътуват празни 80% от времето. Аз съм сигурен, че по-евтинко ще излезе и хората от населените места няма да имат толкова против.
Рязане трябва, и то отдавна трябваше да започне, ама здраве да е, явно трябва да опре ножа у кокала. Направо да идват и да взимат влаковете кредиторите, току-виж нещо се оправило в дългосрочен план.
simo87
Рейтинг: 506 НеутралноДо коментар [#28] от "ana_ni":
Построяването и поддържането на ж.п. инфраструктурата е много скъпи тежък процес, в който се използва много и тежка строителна техника, която не е никак зелена. Отделно, за да се движат на ток, този ток трябва да бъде произведен, което често не е зелен процес.
А и железопътния транспорт поне в превоза на пътници е доста скъп на запад. За товарите не знам.
Panda
Рейтинг: 1149 Неутрално"Оптимизирането" по Владимировски, води след себе си нужда от ново "оптимизиране".
Когато дневно през градчето или селото ти, вместо да минават 4 влака останат само 2 и то в неудобни за тебе часове, то търсиш друго решение - примерно да си купиш 20 годишен автомобил. И спираш да ползваш БДЖ.
След година Владимиров отчита че в останалите 2 влака пътниците са намалели и решава че трябва да остане само 1. След 6 месеца става ясно че в него вече пътуват само няколко човека и се взема решение да се закрие линията, служителите да се уволнят, а жителите на градчето/селцето да търсят други начини да ходят на работа или училище.
simo87
Рейтинг: 506 НеутралноДо коментар [#37] от "FvH":
%B5%D0%B7%D0%BE%D0%BF%D1%8A%D1%82%D0%BD%D0%B0_%D0% BB%D0%B8%D0%BD%D0%B8%D1%8F_%D0%A6%D0%B0%D1%80%D0%B 5%D0%B2%D0%B0_%D0%BB%D0%B8%D0%B2%D0%B0%D0%B4%D0%B0 _-_%D0%93%D0%B0%D0%B1%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%BE
Options
Ха-ха, разрових се и проверих. Влаковете по линията Габрово - Царева ливада са 11! Цената на редовен билет е 1.50 лева, а на намален - 1 лев. Свързва Габрово със селата Царева ливада, Стойчевци, Съботковци и Иванковци.
Населението на тези села е съответно 707, 11, 48, 31 души.
Правете си сметка за ефективността на БДЖ. Това е направо престъпно. По-добре да се купи едни микробус с 12 места, който да вози селяните безплатно, като прави по 2-3 курса на ден между тези села и Габрово.
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%96%D0%B5%D0%BB%D0
http://razpisanie.bdz.bg/SearchServlet?action=list
simo87
Рейтинг: 506 НеутралноДо коментар [#43] от "wds23355772":
Естествено, че трябва да ги плащаме. Извинете ме, но говорите пълни глупости.
Първо, дълговете се плащат, това е логиката на търговията. Второ, голяма част от кредиторите са български фирми, които ще пострадат силно при неплащане на дълговете. Защо ще бъдат наказани ли? Затова, че са имали неблагоразумието да кредитират БДЖ. Трето, БДЖ има имущество, служещо за обезпечение. При неплащане, всичко заминава. Четвърто, държавата е давала държавни гаранции за някои заеми. Мисля, че дори немската държава е дала държавни гаранции на КФВ, немската банка, отпуснала кредита на БДЖ за закупуване на мотрисите от Сименс.
teridan
Рейтинг: 882 НеутралноВ махалата тръпнат от очакване кога ще могат да почнат да режат линиите. Другия път пак за Борисов ще гласуват.
azmatahari
Рейтинг: 629 ГневноДо коментар [#31] от "Bramasole":
Никой не иска да вдига на крака компанията. Там въртят едни и същи хора, вероятно всички дружки в далаверите.
Колко години не приключи делото за внесените стари вагони, декларирани като нови? За продадени за скраб вагони ?
Главният участник парадира с благосъстояние и разточителства , като си свирука, защото решенията били колективни и не могат да го осъдят.
SML
Рейтинг: 616 НеутралноДо коментар [#49] от "simo87":
One should be free to do whatever he wants, as longs this does not interfere with the equal right of everybody else to do the same.Благодаря за коментара! И аз направих абсолютно същите сметки преди да го напиша. Наистина е престъпно и безумно, но както виждате хората предпочитат за изпадат в морална паника как всичко се закрива и съсипва пред това да погледнат на нещата реалистично. Та от въпросните 38 влака, които отпадат 10 са по това направление. Ако държавата иска да извършва социална функция има и по-ефективни начини. Тия почти 500 млн. лв, които държавата налива в ЖП транспорта на година не падат от небето, това са нашите пари!
debil
Рейтинг: 450 ВеселоПотвърждава се приказката , че държавата е най-лошия стопанин ( в България де!).
ikar_01
Рейтинг: 506 НеутралноДо коментар [#14] от "Desolater":
Не вярно. Разликата в билетите стига до десетина лева в полза на автобусите, но въпросът е чии са автобусните линии.
teridan
Рейтинг: 882 НеутралноХайде, бе, реформатори! Нали щяхте да извивате и трошите ръчички, ако няма реформи. Къде изчезнахте?
Panda
Рейтинг: 1149 ВеселоАпропо, какво ли стана с онези 600 вагона които му се губеха на Владимиров?
Дали ги намери най-после?
azmatahari
Рейтинг: 629 ЛюбопитноДо коментар [#57] от "horilka":
Превърнати са в лукс апартаменти, барбекюта, масивни златни синджири за по 8000 евро закупени от Дубай, обезпечение на дечица в чужбина и други такива полезни неща.
takeshi303
Рейтинг: 782 Неутрално[quote#47:"simo87"]А и железопътния транспорт поне в превоза на пътници е доста скъп на запад. За товарите не знам. [/quote]
Най скъпият транспорт. Използва се само в гъсто населени страни. Безумие да наливаме пари в БДЖ, освен в няколко основни трасета.
shileto
Рейтинг: 1114 НеутралноСелата и малките градчета останаха без поминък, с разбити пътища, последва обезлядяване затваряне на училища и транспорт. Сега като им спреш и влаковете съвсем ще го закъсат и държавата ще се събере в два три големи града и другото ще е обозлюдена пустош
ДЗВЕР
Рейтинг: 616 Неутрално... хм, с толкУ акъл- такЪви решения...И неграмотниА манго мисли тъй... закривай, режи на скрап и делкай печалбата с "боса"...
опозиция на всяка власт, отпор на всяка тъпота...ДЗВЕР
Рейтинг: 616 НеутралноДо коментар [#60] от "shileto":
опозиция на всяка власт, отпор на всяка тъпота...... напълно си праФ... после, същите тиА градове билЕ отеснялЕ, придошлите бачкали за по-малко пари, цапали, задръствали и т.н.
raydenu
Рейтинг: 561 НеутралноПълна простотия вместо да увеличат цената на билетите и да намалят тези които пътуват с намление. Да прекратят гратисчийството. Да спрат много от автобусните лунни които дублират влаковете. Да направят пътищата платени с ток такси както е навсякъде по света. Примерно в западна Европа е забранено да има дублиращи автобусни линии със влаковете. И железниците на запад са с по високи цени от автобусните превозвачи. Трябва стратегия за желвзопътният транспорт, наред с ремонтирането на линиите и гарите трябва и закупуването на бързи влакове. А също и нощна охрана да не се разграбва имуществото и да се построят стени където линиите минават населени места и гетата. За да се предотвратят кражбите, изписванвто на графити, и вандалщините. Но за всичко това се иска воля. А в България наред с липсата на пари, липсва и воля за каквото и да било.
Публикувано през m.dnevnik.bg
usero
Рейтинг: 561 Неутрално[quote#20:"simo87"]Возил съм се във влакове с по 5-10 пътници. А композицията тежи примерно 200 тона и се обслужва от поне 4-ма души персонал. Крайно неефективно.[/quote]
А аз съм се возил във влак с един вагон, комбиниран някакъв, в ъглите имаше седалки, а в средата - празно място, явно за товар. Правостоящи нямаше, 30-тината седящи места бяха достатъчни, в товарния сектор имаше няколко пакета, а по едно време се качи един ловец с две хрътки, които също седнаха там, а той си сложи раницата до тях. Във вагона имаше трима души персонал, не знам още колко е имало в локомотива.
usero
Рейтинг: 561 Неутрално[quote#34:"alextan"]БЕрлин - Дюселдорф е малко по-малко радстояние от София - Варна. 9642&seqnr=2&ident=il.0983542.1420796678&a mp;amp;rt=1&OK#focus
В Германия обикновен билет струва 111 евро
http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query2.exe/dn?ld=
Цена билет София-Варна - 16 евро.
[/quote]
В Германия през цените на влаковете се субсидират токът на големите индустриални потребители, ВЕИ-тата и какво ли не, не влиза всичко в джоба на оператора. Е, разбира се, и 100 лева да е билетът София - Варна, едва ли ще се пълнят влаковете.
usero
Рейтинг: 561 НеутралноНяма опция за редактиране, та да си допиша поста - за 100 лева ще ида с колата от София до Варна. Ако съм сам, ако сме двама, ще ни излезе двойно по-евтино, ако сме трима или четирима... Е, при това положение и 30 лева да е билета, като сега, ще препочета колата. За влака може, ама ако стига за по-малко от час. Тогава и за 100 лева ще се навия, даже и за 200 може.
ijj
Рейтинг: 1059 НеутралноДо коментар [#28] от "ana_ni":
Така е - права сте. По цял свят железопътният транспорт съществува - държавен или частен, с пълни или с празни влакове, на печалба или със субсидии.
Е, може в Малта или Кипър да няма влакове - ама там има фериботи
Един пример - ако се погледне разписанието на гара Люксембург например, през час или най-много два има влакове до Брюксел, Лиеж, Трир, Метц (както у нас се поддържаше такова движение по линията София - Пловдив) - и така до 12 часа през нощта. Може в последния влак да има само 1 пътник, ама пак влакът върви. И държавната субсидия за ремонт на ж.п. линии миналата година беше 800 млн. евро (което е много за такава сравнително малка страна).
Много хора предпочитат да идат до Париж с ТЖВ, вместо със самолет (Люксембург - Париж е 2 часа).
Въпреки че практически всички разполагат с автомобили и магистралите са добри, ж.п. транспортът пак има своето място.
ventsy
Рейтинг: 506 НеутралноДо коментар [#49] от "simo87":
Абсолютно. Няма как 3 села с 800 човека население да се обслужват от 11 влака на ден. Това е безумие.
Държавата трябва да излезе от ЖП бизнеса, БДЖ да фалира и да стане собственост на кредиторите си. Просто невиждам друг начин по които БДЖ да се модернизира.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1440 НеутралноДо коментар [#59] от "Harvey Specter":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКПоредният милиционерски бисер...