Метрото тръгва на по-чести интервали от април

Метрото тръгва на по-чести интервали от април

© Красимир Юскеселиев



Столичното метро ще се движи на по-чести интервали от април, за да се справи с увеличения брой пътници, съобщава вестник "Сега".


В момента по линията между "Люлин" и "Младост" влаковете се движат през 3.5 минути, като напролет интервалите вече ще бъдат 3 минути. По втората линия – между "Лозенец" и "Надежда", сега метрото минава на 7 минути, а от април ще бъде на 6 минути. 


"Не можем да съберем всички пътници, сутрин в пиковите часове дори има хора, които не могат да се качат", коментира изпълнителният директор на "Метрополитен" Стоян Братоев. Вече са купени нови 10 влака. Те ще влязат в експлоатация през април, за когато е предвидено пускането на разширението до летището и Бизнес парка. Въпреки новите спирки "Метрополитен" запазва старата практика те да се броят за една линия. Така един влак ще пътува към летището, а следващият - към Бизнес парка.




Вчера от сдружението "Граждани за София" настояха главният прокурор да се самосезира за строителството на метрото, защото по техни данни на фона на повечето станции хората, пътуващи с подземната железница, реално намаляват. Данните на столичната община обаче опровергават твърденията. Според тях през 2000 г. метро са използвали 72 хил. души, като броят им постепенно нараства до 280 хил. на ден през 2013 г. и 310-320 хил. през 2014 г. 


Стоян Братоев коментира, че навсякъде по света има станции, които са по-малко натоварени, но това се променя с развитието на града, а световните стандарти една станция е ефективна, ако обслужва 2800 пътници. Станцията на "Цариградско шосе" е такъв пример – при пускането й през нея са минавали по 2000 пътници дневно, а в момента те са по 10-12 хиляди. 


В момента най-слабо натоварената станция на метрото е "Ломско шосе", а през "Сердика" потокът от пътници е най-голям - 60 хил. души дневно.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (22)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Сашо
    Сашо
    Рейтинг: 808 Неутрално

    Похвално. Интересно дали се взимат подобни решения за автобусите в градския. Сутрин и вечер по цариградско е нещо страшно.

    "Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston Churchill
  2. 2 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 806 Неутрално

    Ако се направи удобен транспорт до метростанциите на метродиаметър 2,сигурна съм,че ще има 2 пъти повече пътници.Сега аз лично изминавам 2 км пеша в едната посока,докато стигна до метростанция в Надежда.Има 1 автобус 285,който сме го кръстили автобусът,който минава на 285 мин.

    Tony
  3. 3 Профил на гарата
    гарата
    Рейтинг: 893 Неутрално

    В цял свят най-бързо разрастващите се градове са тези, които разширяват метро мрежата си.

  4. 4 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 2142 Неутрално

    Браво, но и сега метрото си е за предпочитане.

  5. 5 Профил на herbaltea
    herbaltea
    Рейтинг: 675 Неутрално

    Тези от сдружението що не пробват да попътуват сутринта в 8 часа с метрото и после да говорят.

  6. 6 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 3722 Неутрално

    Добрее,на хубавото лошо не можеш да кажеш.

  7. 7 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1503 Неутрално

    "Вчера от сдружението "Граждани за София" настояха главният прокурор да се самосезира за строителството на метрото, защото по техни данни на фона на повечето станции хората, пътуващи с подземната железница, реално намаляват"

    Как може да се творят подобни глупости. Тези направо саботират развитието на София !!! БСП или ДПС ?

  8. 8 Профил на aralambi
    aralambi
    Рейтинг: 888 Любопитно

    Не разбрах какво искат "Граждани за София" - прокуратурата да спре метрото и всички участвали в строежа да се осъдят на доживотен затвор? А и ползващите го сигурно трябва да се арестуват и да се изпратят в концлагери.

  9. 9 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 562 Неутрално

    До коментар [#2] от "Free person":

    Довеждащият транспорт наистина не е добър. В Надежда има доста линии, но те са сравнително на рядко, със зле подбран маршрут и не вършат добра работа. Трябва да се измисли нова схема, тъй като съществуват доста линии - трамвай 6, автобуси 85, 285, 87, 108, 83, 86, и въпреки това голяма част от тях са огромни съчленени автобуси, които се влачат на рядко, винаги доста празни.

    А метрото се ползва много, все повече и повече, не знам тези Граждани за София какво им се привижда.

  10. 10 Профил на Безименен
    Безименен
    Рейтинг: 1548 Любопитно

    може би трябва да се каже, че интервалите ще са по-малки, по-редки..... по-чести интервали има в БДЖ .... там се движат по влак на ден или седмица ...

    Времето е наркотик, много от него убива.
  11. 11 Профил на Georgi Bahnev
    Georgi Bahnev
    Рейтинг: 254 Неутрално

    До коментар [#8] от "aralambi":

    Клатят стола на кметицата.
    Догодина има избори ...........

  12. 12 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 562 Весело

    До коментар [#11] от "legal":

    Тая година са изборите. Ама Данчето ще ги удари на първи тур още.

  13. 13 Профил на Фашингтон
    Фашингтон
    Рейтинг: 0 Неутрално

    " световните стандарти една станция е ефективна, ако обслужва 2800 пътници. "

    А в Студентски град, където живеят поне 150 000 души??Там кога?

  14. 14 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1446 Неутрално

    Нека е добре за софиянци, но нека и те подкрепят оставащите без влак селища в протеста им.

  15. 15 Профил на The Island
    The Island
    Рейтинг: 600 Неутрално

    Необходимо е да се извърши анализ на ефективността на метрото и отговорните за прекарването на сегашните трасета да бъдат подведени под отговорност.
    Смисълът е метрото да прекратява линиите на градския транспорт, особено на основния замърсител - автобусите.
    Поради това метрото трябваше да мине под Цариградско шосе и след това да се разклони към Бизнес парка и Летището. Само по този начин щяха да се спрат всички автобуси по Цариградско шосе / така то автоматично става от 2-лентово в 3-лентово/.
    А се реши, за да се използва на всяка цена един пиклив тунел през Борисовата градина, да изменят целия проект.
    Дали ще дойдат времена, когато на администрацията ще и се потърси отговорност за взети от нея предишни неефективни решения.

  16. 16 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4721 Неутрално

    До коментар [#8] от "aralambi":

    И откъде тоя извод? Нямам представа кое е тоа сдружение, но от написаното разбирам, че проблемът им е ефективността на станциите, което е очевАден проблем.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  17. 17 Профил на bj_int
    bj_int
    Рейтинг: 292 Любопитно

    Не разполгам с данните на "Граждани за София", но няма да се учудя да са прави. Истината е, че пътуването с кола в София е много евтино и става още по-евтино с тези спадащи цени на петрола. Много хора не плащат данък за колата, не плащат за паркинг-място, а паркират където намерят. Дори синята зона вече е компрометирана и масово се паркират коли безплатно на отсрещното платно. В метрото се возят основно хора, които са се возили с наземен транспорт. А целта е освен тях да се мотивират и хората, возили се с кола, да ползват вече метрото. Иначе няма как да има разтоварване на трафика ако просто пренесем пътниците от автобусите в метрото. Един автобус се равнява на около 80-100 коли.

  18. 18 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 562 Неутрално

    До коментар [#13] от "Фашингтон":

    Я, по-полека с цифрите. В Люлин живеят някъде около 150-200 000 души. В Щутгарт са не повече от 30-40 хиляди.

  19. 19 Профил на Mark Twain
    Mark Twain
    Рейтинг: 491 Любопитно

    Добре де, щом имате влакчетата, що ще ги къткате до април?!

    "Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри Форд
  20. 20 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 3084 Неутрално

    Някои като №15, №16 и още един–двама изобщо не са наяснос ползите от метрото, но вероятно такава е инструкцията преди местните избори. А именно - плюй, може и да е от полза за нашите.

  21. 21 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 3084 Неутрално

    Сега погледнах сайта на сдружението на така наречените "Граждани за София" с арх. Димитър Димитров и изпитах отвращение към написаното и казаното от тях.

  22. 22 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4721 Неутрално

    До коментар [#20] от "stedim":

    А някои форумни експерти са твърде небрежни в харченето на общинските пари, което обикновено е следствие от социалния им статус...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK