Ивайло Московски: Търсим финансиране за новия терминал на Пристанище Варна

Схема на пристанище Варна-Изток

© Пристанище Варна

Схема на пристанище Варна-Изток



Ще направим всичко възможно да осигурим финансиране за реализацията на проекта за развитие и модернизиране на пристанище 'Варна' ". Това каза днес по време на редовния петъчен парламентарен контрол министърът на транспорта и съобщенията Ивайло Московски.


Казаното от московски бе в отговор на въпрос, зададен от депутата от от "Коалиция за България" Ангел Найденов. Народният представител попита кога ще се премине към ксоткретни стъпки за реализация на проекта, след приключилата процедура за избор на изпълнител.


"Ние не желаем да спираме този проект. За територията, върху която трябва да се изгради терминалът, се води съдебен спор, но реално единственият ни казус е да осигурим финансиране, каза в отговора си пред депутатите Ивайло Московски. Ако проектът не се реализира, губим име, авторитет и възможности".




Конкурс за избор на изпълнител, който да изготви работен проект за новия модерен интермодален терминал във Варна беше обявен на 30 април м.г. Прогнозната и стойност бе 12 млн. лв. без ДДС, а максималният срок за изпълнението й - 9 месеца. За участие в конкурса документи подадоха седем обединения от фирми.


В средата на май тогавашният министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията в правителството на Пламен Орешарски Данаил Папазов заяви, че е напълно реалистично интермодалният терминал във Варна да бъде изграден в рамките на три години след издаването на строителните разрешения.


В първите дни на септември м.г. обаче служебният министър на транспорта Николина Ангелкова съобщи, че проектът за изграждане на интермодален терминал във Варна ще бъде спрян, а причината за това бе, че до 15 септември обществената поръчка няма да е приключила и няма да може да бъде избран изпълнител.


Като част от мерките на правителството за икономия на средства от държавния бюджет бяха прекратени и всички проекти, които трябваше да бъдат финансирани по Публичната инвестиционна програма "Растеж и устойчиво развитие на регионите".
Новият терминал на Пристанище Варна трябва да се намира на юг от жп линията Варна – София в близост до някогашната текстилна фабрика "Христо Ботев" и няма да засяга урбанизирана територия. Пътната инфраструктура за обслужването му трябва да изведе товарния трафик извън централната част на Варна.


Проектът предвижда да бъде изградена кейова стена с дължина над 1 км.на която да могат едновременно да бъдат обработвани до 6 плавателни съда. Корабните места на новото варненско пристанище трябва да са специализирани за обработка на контейнери и товарене на зърно. Трябва да бъдат изградени и допълнителни пристанищни мощности за обслужването на типични за региона товари.


В условията на обявения през април м.г. международнен конкурс за избор на проектант е включено и изискването за изработване на два идейни проекта за изграждането на зона за спорт, туризъм и развлечения на мястото на сегашното пристанище Варна–Изток.


Интермодалният терминал в района на град Варна трябва да осигури качествено нови логистични възможности за претоварване на товари между трите вида транспорт: морски, железопътен и автомобилен със съответните технически и технологични комбинации между тях.


Основни параметри, на които трябва да отговарят съоръженията на пристанищната зона са: дълбочина на оперативната акватория – минимум 12.50 м.; разчетен кораб с дължина – до 250 м; две корабни места за обработка на контейнери – с общ обем не по-малко от 400 000 TEU/годишно; две корабни места за обработка на 3 млн. т. зърно/годишно износ; едно многофункционално корабно място с обем за около 200 хил.т/годишно; един кей/корабно място за служебни кораби, влекачи, букеровчик и др.

Ключови думи към статията:

Коментари (38)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на mtmvb1111
    mtmvb1111
    Рейтинг: 442 Неутрално

    ...а Гуцанов утре организира във Варна кръгла маса и протест......
    Червените отново се надигат, явно има превод от москва.....

    Руското влияние убива България! "Дневник" също....
  2. 2 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1094 Весело

    Къде го търсите?
    Че и на мен ми трябва

  3. 3 Профил на RED MAFIA
    RED MAFIA
    Рейтинг: 660 Весело

    Непозволена държавна помощ за частни фирми. Да си съберат пари ГУБ /горди успели бизнесмени/ и да го построят, докога държавата ще ги дундурка. Соца свърши 1989 г.

    Когато стоиш достатъчно дълго до брега на реката и гледаш, ще видиш как пред теб по водата преминава трупът на врага ти
  4. 4 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Вие сте пародия на управляващи Г-н Московски,ако сте мъж трябваше да тропнете и да кажете продължаваме напред с реформите,а това което правите!Егати и пародията на политици имат от ГЕРБ,само знаят как да строят с еврофондове!

  5. 5 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1963 Неутрално

    И трябва да ги намерите.

  6. 6 Профил на diegos
    diegos
    Рейтинг: 783 Неутрално

    До коментар [#3] от "RED MAFIA":

    Правата на държавата като едноличен собственик на капитала се упражняват от Министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията.

    та, влез в час, човеко мой...

  7. 7 Профил на diegos
    diegos
    Рейтинг: 783 Неутрално

    До коментар [#3] от "RED MAFIA":

    „Пристанище Варна” ЕАД е държавен пристанищен оператор

    Представлява еднолично акционерно дружество. Капиталът е 100% държавна собственост. Правото на собственост на държавата се упражнява от Министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията. Управлението на дружеството се извършва от Съвет на директорите, състоящ се от 3 члена.

  8. 8 Профил на nikitovanch
    nikitovanch
    Рейтинг: 665 Неутрално

    Този проект е наистина важен не само за Варна, но и за държавата, като цяло. Все пак това е връзка България - Азия, а и да не забравяме, че митническите такси влизат в бюджета. Освен това намеренията, доколкото разбрах, е това да се случи със средства от ЕС, а никой не трябва да си мисли, че те дават пари за нищо. Така, че реализирането на проекта по оперативна програма, гарантира:
    1. Прозрачност при разглеждане на проектите и избора на изпълнител/и.
    2. Качество на изпълнение, което ще се следи не просто от администрацията в България, а от представители на ЕС, които съюблюдават как се изразходват средствата по оперативните програми.
    3. Спазване на всички необходими срокове.
    Освен това сметката няма да бъде платена от нас, а от ЕС, което също е голям плюс...

    „Чрез правилното и стратегическо използване на пропагандата можете да направите така, че хората да виждат Раят като Ад и Адът като Рай.“
  9. 9 Профил на dimko
    dimko
    Рейтинг: 573 Неутрално

    Варна търси пари за проект на пристанище ???...
    Основни пристанища на ЕС в Черно море са Констанца и Бургас ...

  10. 10 Профил на soul
    soul
    Рейтинг: 451 Неутрално

    Една концесия примерно за 100 години, отправена към международен инвеститор, дали няма да свърши работа?

    „Тази смрад, която изпускаме, поражда около Русия презрение към нас, недоверие, нелюбов. " Никита Михалков
  11. 11
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  12. 12 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 907 Любопитно

    В същото време пристанище Бургас, фактически е руска собственост. Същото се отнася и за пристанище Росенец...

  13. 13 Профил на soul
    soul
    Рейтинг: 451 Неутрално

    До коментар [#9] от "dimko":
    Имате предвид рибното и слитките за Кремиковци?Ама те още работят ли, понеже май БДЖ се гътна от липса на товари?

    „Тази смрад, която изпускаме, поражда около Русия презрение към нас, недоверие, нелюбов. " Никита Михалков
  14. 14 Профил на RED MAFIA
    RED MAFIA
    Рейтинг: 660 Весело

    [quote#7:"diegos"]„Пристанище Варна” ЕАД е държавен пристанищен оператор [/quote]
    Е, и ? В случая държавата трябва да разшири и построи модерен терминал в полза на определени частни фирми имащи интерес за търговия със зърно. Това е ЧАСТЕН, а НЕ ДЪРЖАВЕН интерес.
    По вашата логика цялото крайбрежие, изключителна гранична държавна собственост трябва да се застрои с държавни пари по желание на всеки ЧАСТЕН Сульо и Пульо изживяващ се като ГУП !?

    Когато стоиш достатъчно дълго до брега на реката и гледаш, ще видиш как пред теб по водата преминава трупът на врага ти
  15. 15 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3015 Неутрално
  16. 16 Профил на dimko
    dimko
    Рейтинг: 573 Весело

    До коментар [#13] от "soul":

    Имам предвид концесиите на "БМФ - порт Бургас" ...

  17. 17 Профил на ndb
    ndb
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Дневник: "Казаното от --->московски бе в отговор на въпрос, зададен от депутата --->от от "Коалиция за България" Ангел Найденов. Народният представител попита кога ще се премине към --->ксоткретни стъпки за реализация на проекта, след приключилата процедура за избор на изпълнител."

    Преди да се замислиш дали правиш нещата правилно, се замисли дали правиш правилните неща!
  18. 18 Профил на dimko
    dimko
    Рейтинг: 573 Неутрално

    До коментар [#12] от "palav_nik":

    Пристанище "Росенец" има за концесионер, "Лукойл" - толкоз ...

  19. 19 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1146 Неутрално

    До коментар [#14] от "RED MAFIA":

    Така е горски, пристанищата обикновено се ползват от фирми. Виждам, че си от вътрешността, за това да ти обЯсня. Държавата не само, че строи ами и го прави с приоритет в пристанищата. Ако е нормална държава. Провери коит са собствениците на пристанищата в Шанхай, Ню Йорк или Ротердам. Няма кой друг да направи инвестицията. Ама като не сте в час с някоя тема просто недейте писа бре! Излагате себе си!

  20. 20 Профил на RED MAFIA
    RED MAFIA
    Рейтинг: 660 Весело

    [quote#19:"wds23355772"]Държавата не само, че строи ами и го прави с приоритет в пристанищата.[/quote]
    А не щеш ли и плавателен канал Варна - Делиормана- Разград и направо да товарите зърното от комбайна на нивата и на кораба ?
    БКП ви разглези с раздаването на пари и държавна собственост на калпак и още искате каквото ви хрумне държавата да го осигури.
    По руски, Приятелски Държавен Капитализъм

    Когато стоиш достатъчно дълго до брега на реката и гледаш, ще видиш как пред теб по водата преминава трупът на врага ти
  21. 21 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1146 Неутрално

    До коментар [#20] от "RED MAFIA":
    Прибери си езика, че да не си го захапеш. Пристанище Варна, за разлика от куп други държавни предприятия печели и то доста добре. И вкарва пари и данъци в държавата. Подпомага бизнеса и селското стопанство. За последните 25 години държавата не е построила и 1м. кей в акваторията около Варна, докато пристанището е вкарало стотици милиони в бюджета.
    Излез малко от комунистическата матрица, другарю и ще видиш, че докато ти се пениш някои правят бизнес и печелят пари.

  22. 22 Профил на Huba_Buba
    Huba_Buba
    Рейтинг: 407 Любопитно

    До коментар [#9] от "dimko":

    хахахха ама ти напълно сериозен ли си ?

  23. 23 Профил на RED MAFIA
    RED MAFIA
    Рейтинг: 660 Весело

    [quote#21:"wds23355772"] И вкарва пари и данъци в държавата. [/quote]
    и ония 35 000 тона захар дето ги "изми" дъжда на Мултигруп и те ли платиха в хазната на държавата ?

    Когато стоиш достатъчно дълго до брега на реката и гледаш, ще видиш как пред теб по водата преминава трупът на врага ти
  24. 24 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1146 Неутрално

    До коментар [#23] от "RED MAFIA":

    Това беше случка свързана, но не случила се на пристанището в Бургас, но фактите едва ли интересуват трол като теб.

  25. 25 Профил на RED MAFIA
    RED MAFIA
    Рейтинг: 660 Весело

    [quote#24:"wds23355772"]но фактите[/quote]
    " Общите щети, нанесени от захарната афера, изчислена от митнически инспектори са 52 милиарда лева, каза шефът на НСБОП ген. Кирил Радев. Над 140 000 тона от тях са влезли в завода на “Мулти” в Каменово. "
    http://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/1998/08/15/246055_ulichiha_multigrup_v_kontrabanda_za_miliardi/

    Когато стоиш достатъчно дълго до брега на реката и гледаш, ще видиш как пред теб по водата преминава трупът на врага ти
  26. 26
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  27. 27 Профил на dimko
    dimko
    Рейтинг: 573 Весело

    До коментар [#22] от "Huba_Buba":

    Да, досущ нервните внушения на варненското лоби в Дневник...
    Аман от грандомания за милиарди - времето на Тодор Стойчев отдавна оттече, поне паметна плоча да бяхте турили на човека...
    Като пристанище, Варна е само, "на баир лозе" ...

  28. 28 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1250 Неутрално

    При предишното управление показа със сходни действия, че е слаб министър, сега го потвърждава.

  29. 29 Профил на RED MAFIA
    RED MAFIA
    Рейтинг: 660 Весело

    [quote#26:"wds23355772"] общо има това[/quote]
    "300 закона ще заобиколя, но ти пари няма да видиш."
    И тогава излиза наяве друга зърнена афера, който изкупува на безценица българското зърно и го изнася в чужбина.
    http://www.segabg.com/article.php?id=73043

    Когато стоиш достатъчно дълго до брега на реката и гледаш, ще видиш как пред теб по водата преминава трупът на врага ти
  30. 30 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8105 Неутрално

    Китайците не искат ли да го финансират.

  31. 31 Профил на Gouverneur général
    Gouverneur général
    Рейтинг: 986 Любопитно

    [quote#26:"wds23355772"]какво общо има [/quote]
    Затова другаря Ангел Найденов от БСП - Видин се натиска за терминала.
    "Заради изкупуването на зърното почти из цяла България стават скандали и се вдигат бунтове.
    Във Видинско на производителите плащали далеч по-ниски цени от определените от правителството. За да спре своеволията на държавните чиновници, шефът на местния гарнизон поставил войнишки постове пред изкупвателните пунктове, намесила се и полицията, а прокурорът определил изкупуването на зърното като "хайдутлук" "
    http://www.segabg.com/article.php?id=73043

    1945 г. започна ЗЛАТЕН ВЕК за ЧЕРВЕНАТА МАФИЯ
  32. 32 Профил на Jorro Jorrov
    Jorro Jorrov
    Рейтинг: 605 Любопитно

    Реформаторът Румен Христов оглави комисията по земеделие
    http://www.farmer.bg/38907-reformatorat-rumen-hristov-oglavi-komisiyata-po-zemedelie
    Аферите в Министерство на земеделието

    Румен Христов беше министър или заместник-министър в четири правителства – на Филип Димитров и на Любен Беров, както и в служебните кабинети на Ренета Инджова и на Стефан Софиянски. Бил е също и съветник на президентите Желю Желев и Петър Стоянов. Името на „новия реформатор“ беше замесено в два шумни скандала. Първият бе през 1993 г., когато само с подписа на министъра и без ратификация от Народното събрание, американска корпорация за стокови кредити отпуска на България 157 000 т царевица за 15 млн. долара. Продажбите на царевицата се осъществяват по занижени цени, вследствие, на което реализираните приходи са за едва 7 млн. долара. Със заповед на министъра Георги Танев тези пари са прехвърлени от държавната фирма „Хрансервизинжинеринг“ за доверително управление в дружеството „Хърсев и Ко“. Впоследствие, са използвани, за откупуването на дълг на „Стомана“ – Перник, обявена по-късно в несъстоятелност. Румен Христов е и приятел и съдружник на скандалния зърнен бос Филчо Колев. В качеството си на министър на земеделието в кабината „Софиянски“, Христов пуска за приватизация без търг 35 силози на държавната фирма „Зърнени храни“. В тази бърза приватизация фирми на Колев купуват зърнобазите в Ловеч, Балчик и Стралджа. Чрез тях са осъществени злоупотреби за 2,8 млд неденоминрани лева, чрез които са ощетени както държавата, така и частни зърнопроизводители. Филчо Колев получи седемгодишна присъда по образуваното дело. По-късно зърнобазите му бяха завзети силово от групировката „ТИМ“.
    http://frontalno.com/?p=4795

  33. 33 Профил на mart.in
    mart.in
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#32] от "sewer70":

    Мисля, че умееш да копираш добре, но не успяваш да улучиш темата. Ако целта е да промениш насоката ок, но в статията се говори за много важен за град Варна проект, който от министерството се опитват да избутат на заден план. Варна винаги е била трън в очите на другите, но и тук живеят хора, който очакват от правителството да поеме отговорност към поети ангажименти, а не да си измиват ръцете и да спират този проект.

  34. 34 Профил на Jorro Jorrov
    Jorro Jorrov
    Рейтинг: 605 Любопитно

    [quote#33:"mart.in"] много важен за град Варна проект[/quote]
    Няма пари за пенсии на майките и бащите ни, Вие искате държавата да Ви осигури 1 млрд. лева за това пристанище с разтоварище. Само проекта е 300 млн. лева а интереса е основно на частни фирми. Направете го публично частно партньорство, 20% държавно и 80% частно с пари на заинтересованите търговци на зърно.

  35. 35 Профил на Пуканка
    Пуканка
    Рейтинг: 401 Неутрално

    До коментар [#34] от "sewer70":

    Тя държавата пак ще печели от тази инвестиция! Пък и да не мислиш, че точно тези 1 млрд лева ще отидат в пенсиите? Нищо общо. Тези пари така или иначе изтичат някъде..

  36. 36 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 689 Любопитно

    До коментар [#30] от "rosiraycheva50._":
    Няколко пъти, но няма прилежаща сухопътна инфраструктура. А пък нали асфалт не се яде, та и сега по време на зърнените кампании, опашката със зърновози задръства западният и южният подход към града. И то при сегашният минимален капацитет на пристанището. Ако ще се гради както е показано на идейният проект, а не се съпроводи с необходимата за поне 50 години напред ЖП и магистрална инфраструктура - никой няма да даде лев. Това е и истинската причина, за отказа на прословутия "японски" заем, който лошия Дянков бил отказал, за да загроби Варна, а пък Бургас да цъфти и вързва!
    Ако ГЕРБ не го избутат този проект - никой друг в следващите 20 години няма да го направи. Това е положението, па ако щете да се сцепите през гърба, драги гуцанчета

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  37. 37 Профил на Любен Гоцев
    Любен Гоцев
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Първо Московски и Бойко да отговорят защо върнаха парите от японската банка. 400 млн eur на преференциална лихва и гратисен период. Пари за преместване на пристанището и изграждане на нов терминал. Защо?
    Защото както каза Бойко Варна ще бъде село или защото нямаше комисионни за ГЕРБ от тези пари?!!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Любен Гоцев
  38. 38 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 689 Любопитно

    До коментар [#37] от "Любен Гоцев":
    Нали си Любен Гоцев - ти кажи. Кой разпределя, кой комисионерства? Бойко не е казвал подобни глупости за Варна, но и да е споменал някъде подобно нещо, на никого не е направило впечатление, освен може би на някои чугунени кратуни. Варна няма как нито да е село, нито да е провинция, защото е на море и съществува от над 5000 години. А никой не оспорва великата мисъл на Хемингуей, че всичко което е на 50 мили от брега е провинция.
    А къде е Брендо?

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK