
© Велко Ангелов, Капитал
Снимката е архивна.
Въпреки ангажимента на министъра на финансите Владислав Горанов към субсидията на БДЖ да бъдат преведени 40 млн. лв., които бяха отрязани при приемането на бюджета й и така да продължат да се изпълняват нерентабилните пътнически превози, протестите срещу спрените влакове продължиха и днес на много места в страната. Протестиращите обясниха, че не вярват на обещанията.
Протестиращи граждани и представители на синдикатите в железниците от Карлово, Пловдив и Стара Загора блокираха за кратко бързия влак от Бургас за София на гарата в Карлово, предаде БНР. Малко по-късно там пристигна транспортният министър Ивайло Московски, който заяви, че осем от спрените влакове, които минават през Карлово, ще бъдат възстановени.
Той посочи, че вчерашното решение за орязаните 40 млн.лв. годишна субсидия ще бъде одобрено от правителството на 21 януари. "Така необходимите средства, които са разчетени в бюджета, но са блокирани като капиталов трансфер, ще бъдат прехвърлени като субсидия в БДЖ "Пътнически превози". Размерът им е 40 милиона лева, което на нас ще ни позволи да отменим взетото решение за отмяна от 1-ви февруари на следващите 90 влака и да ревизираме сегашното решение за спрените 38, като най-вероятно в по-голямата си част те ще бъдат възстановени. Специално за Карлово ще изпълним абсолютно всички искания на кмета, което да гарантира нормалния превоз на пътници и да няма напрежение. Технически ни е необходима около седмица, така че няма проблеми. Това ще бъде възстановено", заяви Московски, цитиран от БНР.
Съкращения в железниците е бъдат извършвани единствено след съгласуване със синдикатите, оптимизацията и инвестиционните мерки ще залегнат в бъдещата стратегия, която ще обхваща период от 7 до 10 години и която, убеден съм ще бъде приета с мнозинство в парламента, допълни транспортният министър.
Около 1 000 железничари и граждани участваха в митинга в Горна Оряховица под мотото: "Не на разрухата в Българските железници". Митингът се проведе на площада пред гарата в града. Според хората в него 80% от спрените влакове минават през Горна Оряховица, за шест от композициите тя е първа гара.
Над 12 хиляди подписа са събрани в Североизточна България срещу спирането на 38-те влака от 12 януари и намерението този процес да продължи. Това оставя хората в малките селища без редовен и евтин транспорт до училища и фирми в градовете.
В декларация адресирана до Министерския съвет и парламента, участниците в митинга искат да бъдат пуснати отново спрените влакове и да не се спират нови 90, да няма съкращения на персонал в БДЖ, както и на звена и хора в Национална компания "Железопътна инфраструктура". Те се обявявят и против приватизацията на "Товарни превози".
Искаме програма за развитие на българската железница, а не за нейната ликвидация, скандираха митингуващите. Не си позволявайте да правите отново оздравителна програма за БДЖ, която в последните години означава съкращение - такъв призив отправиха към управляващите участниците в митинга.
Жители на врачанските села Бели Извор и Криводол също протестираха заради спрените влакове, които са единственият транспорт на местните хора. По време на протеста на гара Бели Извор изненадващо пристигна отдавна спрян пътнически влак от Лом за Мездра.
"Не искаме пет, десет или 20 влака. Искаме да има сутрин влак, примерно на обед и вечер. Значи за нас трябва да пуснат тези влакове, които са ни необходими за работа, за ходене на училище, да имаме превоз. Живеем в 21-ви век", посочват още те.
Протестиращи заради проблемите в българските железници се събраха и на Централна гара в София. Има много служители на железниците, които смятат, че отпуснатите 40 милиона лева към субсидиите няма да могат да осигурят стабилизация на компанията, нито пък реформа.
Участниците в протеста на Централна гара поканиха премиера Бойко Борисов и целия кабинет да пътуват на 31 януари с влак до Банкя, а граждани и железничари да задават своите въпроси за социалната и пазарната функция на БДЖ, съобщи още БНР.
Протест срещу спирането на 140 влака и съкращаването на 1500 души експлоатационен персонал в БДЖ се проведе на жп гара Варна, предаде БГНЕС.
dustman
Рейтинг: 526 ВеселоСоциалното(каца с мед) "БДЖ"!
Ceterum censeo Carthaginem esse delendamПо тея географски ширини няма нужната ценностна система в отделния индивид за да съществуват Държавни и Общински фирми!
Yordan Nickolov
Рейтинг: 381 НеутралноКолкото и да протестират и да говорят, неизбежното за тях ще се случи и доста хора ще се окажат съкратени. Не ми е ясно защо само удължават агонията и вместо да съкратят 500 души тази година ще се наложи след година бройката да бъде 1500.
Властта развращава, а абсолютната власт развращава абсолютно.chicago514
Рейтинг: 2093 НеутралноУчастниците в протеста на Централна гара поканиха премиера Бойко Борисов и целия кабинет да пътуват на 31 януари с влак до Банкя, а граждани и железничари да задават своите въпроси за социалната и пазарната функция на БДЖ, съобщи още БНР."Лошо няма,в разговорите се стига до решение.
Роси
Рейтинг: 7887 НеутралноТака е като първо режат,после мерят.Да бяха направили първо сметките.
biss Mark
Рейтинг: 1417 НеутралноБДЖ е еманация на българската икономика.
Crede quod habes, et habes. Sed etiam melior, puto.Железниците могат да бъдат, чисти ефикасни и печеливши. Трябва само желание.
Явно то е дефицит.
Paolo Di Canio
Рейтинг: 1018 Неутрално[quote#2:"yordann"]Колкото и да протестират и да говорят, неизбежното за тях ще се случи и доста хора ще се окажат съкратени.[/quote]
На чужд гръб и 100 тояги са малко, нали?
Обаче винаги при съкращения и пр. крути мерки, все се питам как за държанки (да не кажа к...ви) все се намират пари, за депутатски мерджанки и баварки все се намират пари, но за забравените от Бога ни сънародници извън София все "реформи" се намират. Айде мерси. Като не могат да изкарват пари тия некадърници от управлението - оставка и айде на полето!
dustman
Рейтинг: 526 Весело„Срещнали се директорите на българското предприятие "Елпром" и на японското предприятие "Елпром". Българинът питал "Г-н Мицубиши колко души работят във вашето предприятие", японецът отговорил "Осем. А във вашето, Петров?", "Във нашето девет" - отговорил българинът. И цяла нощ нашенецът не спял, а си мислел "Защо ли излъгах япончето, трябваше да му кажа - 900 души сме само администрацията". Но и японецът не спял, а си мислел: "Какво ли работи този деветият българин в тяхното предприятие!?".
Ceterum censeo Carthaginem esse delendambiss Mark
Рейтинг: 1417 НеутралноНе знам за какви "инфраструктурни проекти" говори Боко и припяващата му клика, ако БДЖ не е сред приоритетите.
Crede quod habes, et habes. Sed etiam melior, puto.Както метрото облекчава движението в София, така и железниците могат да дадат живот и работа на много региони в България.
Yordan Nickolov
Рейтинг: 381 НеутралноДо коментар [#6] от "Antonio Candreva":
Властта развращава, а абсолютната власт развращава абсолютно.Ползвам редовно услугите на БДЖ. Истината е, че в последните години работите при тях не се подобровят, а напротив. Така че нещо трябва да се направи, най - вече с хората, които ползват различни намаления да пътуват - имам чувството, че под 10% от пътуващите плащат пълната цена на един билет. В такъв случай как може да се очаква подобрение или поне поддържане на едно ниво на предоставената услуга?
biss Mark
Рейтинг: 1417 НеутралноВ Германия, Франция и Швейцария са тъпи и бедни затова предимно с влакове пътуват.
Crede quod habes, et habes. Sed etiam melior, puto.1001
Рейтинг: 1501 НеутралноДо коментар [#8] от "biss Mark":
могат но трябва смислено разписание, със сегашното да тръгва по никое време и да пристига по никое време няма как да стане
Истината - "езикът на омразата"
Рейтинг: 808 НеутралноПрез 2010 г. ако не ме лъже паметта, ГЕРБ по същия начин обяви, че ще съкрати няколко хиляди души персонал в БДЖ, след което синдикатите и Ангел Джамбазки организираха протести на централна гара. Популисткото правителство, естествено, даде на заден и не започна реформата. Може би това беше момента, в който решиха да не предприемат каквито и да е реформи и занапред.
Molossian: Желанието на международния модерен другариат за равенство между нормалността и извратеността създаде чудовища.Дежавю!
Paolo Di Canio
Рейтинг: 1018 НеутралноДо коментар [#9] от "yordann":
Достатъчно неща се съкратиха в България и нищо не се оправи. Просто безработицата и емограцията се учвеличи, а не приходите в държавния бюджет.
Не е това начинът - доказано с 25 годишна давност!
biss Mark
Рейтинг: 1417 Неутрално[quote#11:"1001"]могат но трябва смислено разписание, със сегашното да тръгва по никое време и да пристига по никое време няма как да стане[/quote]
Crede quod habes, et habes. Sed etiam melior, puto.Затова по-горе казах, че трябва желание. Политиците в България обаче се водят предимно от лобита, а не от интересите на гражданите в България. А БДЖ като държавна компания няма лоби.
biss Mark
Рейтинг: 1417 Неутрално[quote#14:"biss Mark"]А БДЖ като държавна компания няма лоби.[/quote]
Crede quod habes, et habes. Sed etiam melior, puto.Само да не ме разберете погрешно, че искам приватизация на железниците.
Сава Мутафов
Рейтинг: 541 НеутралноБДЖ-то е занемарено до степен човек да го е страх да се качи в тези изпоцапани с графити вагони. Видът им е сякаш са ги изкарали от някоя ЖП морга. И интериорът им е съответстващ.
И това предприятие го докараха до състояние да бъде продадено "на търг" за един лев.
Дани Борисов
Рейтинг: 541 НеутралноДо коментар [#10] от "biss Mark":
Та къде железниците цъфтят и връзват? Говорим за пътническите, а не за товарните превози.
Венцеслав Йонков
Рейтинг: 438 НеутралноА протестираха ли срещу кражбата на гориво и постоянното източване на държавните железници?
InmoInvestments
Рейтинг: 808 НеутралноAми това е ! искат си комунизЪма, бисплатното, бИдИжетУ и крадене на нафта. Закривай !
You can get much farther with a kind word and a gun than you can with a kind word alone. Al CaponeОпределено има начини и да се разкарат влаковете и да се накарат хората да използват алтернативен транспорт.
не на безразличието
Рейтинг: 1260 Неутралнонай вероятно някой влакове трябва да бъдат спрени,но според мен целта е да се запази администрацията в софия,много така ударно и прекалено много влакове,в някои от тях съм пътувал и определено има пътници,трябва да се спре източването гратисчийте,и кражбите ама тоя начин да хвърляш едни на вълците а други да си продължават да живуркат не го приемам,само с механични съкращения няма как да се подобри нито финансовото състояние нито услугата,много глупав подход и бърз и ми се струва че има някакви скрити цели зад това бързане,а май са товарни превози в цял свят това е най евтиния транспорт а у нас даже има 'частни' компании кото ползват държавна инфраструктура..ама нико не показва договорите колко плащат и какви именно превози извършват,мисля си че са взели най апетитните товарни дестинаций ,как да има пари в държавното дружество...проблема е много дълбок и убеден съм има много скрити неща за които никой не говори
'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешимhistorama
Рейтинг: 3702 Неутрално[quote#3:"chicago514"]Бойко Борисов и целия кабинет да пътуват на 31 януари с влак до Банкя, а граждани и железничари да задават своите въпроси за социалната и пазарната функция на БДЖ, [/quote]
С влак до Банкя!? 17 км с влакова композиция!
Просто нямам думи, а речникът ми от псувни в случая е много беден!
Неплащането на данъци в тази държава е граждански дълг на всеки нормален човек!
heatseeker
Рейтинг: 1341 ВеселоВместо да протестират срещу съществуването на държавна железница... те си имат друг полудневен ред...
Свобода за Надежда Савченко!historama
Рейтинг: 3702 Неутрално[quote#10:"biss Mark"]В Германия, Франция и Швейцария са тъпи и бедни затова предимно с влакове пътуват. [/quote]
Но влаковете им не изпълняват социални функции. И са измислили много добра организация против гратисчиите.
historama
Рейтинг: 3702 НеутралноАко някой е очаквал от пъзльото Боко Тиквата (Б.Т.) да направи някои важни реформи в държавата, той не е по-различен от Б.Т.
dimko
Рейтинг: 542 НеутралноБДЖ е "метрото" на протестиращите райони - нужна е само, дълбока и умна реорганизация на "спорните" превози ...
Достатъчни са само, вече споделените в обществения ни дебат, идеи за решение на този проблем ...
Само не се оправдавайте с "липса на пари", съвкупни ниедници ...
петро
Рейтинг: 541 НеутралноДраги протестиращи, аз знам кои са недоволните, но разберете, че и така не става. Винаги се казва, че реформите ще болят, мислете и за внуците си. Не е ли много егоистично: след мен и потоп?!
"Протестиращите обясниха, че не вярват на обещанията."
Значи дълбоко в себе си знаете, че без това не може, щом го подлагате на съмнение.
Вдигнете малко летвата на разбиранията си за железници, а това става с пари, а не, че леля Пена иска да иде до Пловдив да си купи по-евтино сирене!
xcheffo
Рейтинг: 267 НеутралноЗа 2013, в хил. лв.:
B8%D1%85%D0%BE%D0%B4%D0%B8-%D0%B8-%D1%80%D0%B0%D0% B7%D1%85%D0%BE%D0%B4%D0%B8-%D0%BD%D0%B0-%D0%BC%D1% 83%D0%B7%D0%B5%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D0%BF%D0%BE-%D0% B2%D0%B8%D0%B4%D0%BE%D0%B2%D0%B5-%D0%BC%D1%83%D0%B 7%D0%B5%D0%B8
_2015.xls
Музеи:
Приходи 42 801, държавна субсидия: 30 984. Собствените приходи (да речем, билетчета) са към 30% от общите. [1]
БДЖ:
Приходи: 253 620, държавна субсидия: 170 000. Собствените приходи (да речем,билетчета) малко повече от 30% от общите. [2]
Ай стига бе!
1. http://www.nsi.bg/bg/content/3673/%D0%BF%D1%80%D0%
2. http://bdz.bg/files/2012/publicorder/012015/Proekt
ramm_stein
Рейтинг: 381 НеутралноДо коментар [#2] от "yordann":
2011-та година Борисов 1 се опита да съкрати 1500 и тогава не се получи. В момента и това са малко, ако трябва да бъде спасяван. От БДЖ не може да бъде съкратен и един човек без съгласието на синдикатите. Явно ще се търси фалит на цялата компания. Друг начин няма.
Храбър
Рейтинг: 3493 НеутралноИ преди се съмнявах, че тези протести са организирани от мафиотската комбина БСП/ДПС. Те горките се чудят как да предизвикат нови извънредни избори, защото не им се стои извън властта. Без нея те са като…."живия труп".
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"Когато тези протести продължиха, независимо от вчерашното решение за връщане на влаковете, вече нямам никакви съмнения!
Храбър
Рейтинг: 3493 Неутрално[quote#28:"ramm_stein"]Явно ще се търси фалит на цялата компания. [/quote]
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"Има достатъчно престъпно забогатели червени милионери, които с радост биха хапнали тази вкусна хапка.
klimentm
Рейтинг: 3951 НеутралноДо коментар [#5] от "biss Mark":
klimentmМного вярно,истина е!
Храбър
Рейтинг: 3493 Неутрално[quote#31:"klimentm"]Много вярно,истина е![/quote]
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"Прекалено дълго (не един и два мандата) желанието е в дефицит. Интересно как и защо едва сега (когато нещата са докарани почти до самоунищожение) се сещаме за липста на желание?
Virgin
Рейтинг: 701 Гневно[quote#19:"InmoInvestments"] да се разкарат влаковете и да се накарат хората да използват алтернативен транспорт.[/quote]
Например автомобили, така ли?
Там накъдето сме се запътили, Европа вече се връща.
klimentm
Рейтинг: 3951 НеутралноДо коментар [#32] от "Храбър":
klimentmБДЖ е само поредният пример от дългата редица на сфери нуждаещи се от срочни промени,ето вчера четох че Московски е отпуснал още 40 мил.на фалиращите железници.
Храбър
Рейтинг: 3493 Неутрално[quote#34:"klimentm"]БДЖ е само поредният пример от дългата редица на сфери нуждаещи се от срочни промени[/quote]
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"Което няма да попречи на предишните УЖуправлявщи, краднещи като пладнешки разбойници и нищо неправещи мафиоти-наглеци от БСП/ДПС, докарали страната до това отвратително положение, да използват всяка необходимост от пестене на финансови средства и д я обяснят като липса на грижа за работещите.
Румборак
Рейтинг: 434 Неутрално[quote#8:"biss Mark"]Както метрото облекчава движението в София, така и железниците могат да дадат живот и работа на много региони в България[/quote]
Апселютно! Хайде да направим сделка -
[quote#8:"biss Mark"]Боко и припяващата му клика[/quote]
ще върнат всички влакове, ако ти оглавиш марша на селяните от София - обратно към селата, че да си купуват билети и да се возят с влаковете!
Dimitar Trifonov
Рейтинг: 221 НеутралноДо коментар 30 Струва ми се че освен плюене нищо друго не знаеш През 1997 година когато започна тоталния разпад на железницата на жласт беше Ванчо Костов а министър ВИЛИ ХАУС Така като плюеш право нагоре ще си наплуеш лицето
eurogi
Рейтинг: 648 Неутрално180 млн лв субсидия за 2015.
По изгодно ще ни е,ако цялото БДЖ пътнически превози се затвори,на 6000 души персонал му плащаме заплатите,без да работят (около 45 млн.лв годишно) а за местата ,които остават без транспорт,да се субсидират малки автобуси за превоз..Поне два пъти по-малко ще струва целия масраф,отколкото горепосочените 180 млн.лв...
Арон
Рейтинг: 1342 НеутралноАбее, Владко, не се дръж като мека китка и престани с тези мафиотски поръчки! Някакви нещастни 40 милиона какво са пред 3.5 милиарда кражба на гангстерите, които никога няма да извадите на показ? Безумно е сега да разбивате умишлено със смешни мотиви железницата. Нека първо се съвземе икономиката и после незабелязано ще си ги пробутате на доверени хора.. Сега само ще преизвикате въстание на работещите бедни българи...
Румборак
Рейтинг: 434 Неутрално[quote#30:"Храбър"]тази вкусна хапка.[/quote]
Мдам... туй лято се прибрах за месец в БГ. Реших да си направя кефа и да пътувам с влак, да си припомня старите времена. В трите вагона се возихме общо 7 пътника, като в моя вагон бяха трима. Бях изумен! Явно сме много богата държава, щом за седем човека можем да дрънкаме цял влак стотици километри. Че то на БДЖ-то ще му излезе по-евтино с лимузини по адресите да ги развозва тия пътници бе, дарагие таваришчи...
eurogi
Рейтинг: 648 НеутралноДо коментар [#10] от "biss Mark":
С техните влакове и аз бих пътувал.Но да се тръкалям примерно от Ямбол до София 5 часа и половина в мръсен студен влак,а с кола да стигам за два часа и малко отгоре?Няма как да се навия...
Храбър
Рейтинг: 3493 НеутралноДо коментар [#37] от "Dimitar Trifonov":
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"Едно е да запонеш дадени реформи, а друго е да успееш да ги довършиш.
Не си много умен, що се опитваш да оправдаеш сегашното положение с действия от преди 4 (четири) мандата).
Ако действията на правителството на ОДС бяха толкова грешни, какво им пречеше на самохвалковците от БСП/ДПС, които от тогава до сега не са слизали от властта да поправят ситуацията?
Virgin
Рейтинг: 701 Неутрално[quote#40:"Румборак"]Реших да си направя кефа и да пътувам с влак, да си припомня старите времена. В трите вагона се возихме общо 7 пътника, като в моя вагон бяха трима[/quote]
Имал си късмет - за един месец да си дойдеш и да видиш такова нещо.
А аз си живея в България и не съм попадал досега на такъв случай.
А не е като да не пътувам.
С влак.
petergriffin
Рейтинг: 488 НеутралноДо коментар [#10] от "biss Mark":
The things you own end up owning youДа бе Бисмарк, ама в Германия и франция от 100 човека 90 си плащат пълната цена на билета, която е десетки евро.Т.е. там се движи средната класа.
А тук нашите миришещи на пикоч и нечистоплътност вагони возят основно пенсионери, ученици, псевдо-инвалиди и цигани и никой от тези не си плаща пълната цена на билета, която и без това не се определя пазарно.Т.е. тук пътува икономически най-слабата част на обществото и тази част иска ние да работим, за да може билета София-Монтана да продължи да им струва 4лв.
ДА, 4 лв!!!!!!!!!
Това не е правилно.
efta
Рейтинг: 434 РазстроеноСамо удължават агонията. В този си вид БДЖ не може да съществува вечно и колкото повече се бавят реформите толкова по тежко ще протекат.
Тука е така, не мислим за след 5 години а максимум до залез слънце - ще има ли бира в хладилника ... после мрънкаме що е гадно - щото сами си го правим.
Храбър
Рейтинг: 3493 Неутрално[quote#40:"Румборак"]Явно сме много богата държава, щом за седем човека можем да дрънкаме цял влак стотици километри.[/quote]
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"Не защитавам сегашното положение. Знам и разбирам в какво тежко състояние е БДЖ сега.
Нека да напомня и на новопоявилия се "Dimitar Trifonov", че през изминалите последни 4 мандата имаше и министри, които ЦЕЛЕНАСОЧЕНО водеха БДЖ към фалит само и само да подпомогнат лесното придобиване на товарни превози от клика червени богаташи.
petergriffin
Рейтинг: 488 НеутралноДо коментар [#13] от "Antonio Candreva":
The things you own end up owning youИзобщо не си прав.Като спреш на един тютюнджия субсидиите за продукта му, който не е от стратегическо значение като пшеницата примерно, тютюнджията ще се помъчи да си намери ново препитание.Ако е малко по-умен, а не като 70% от народа - пост комунистически хрантутник, този човек ще се помъчи да се преквалифицира, ще пробва да работи с компютър, ще слезне до Пловдив да види дали не може да изкара някой лев там.
Така е и с БДЖ.Оня ден на централната гара докато чаках закъсняващ влак, 1 час наблюдавах 4-има нехранимайковци на по 30-40 години как се размотават, говорят си и абсолютно нищо не правят.1 час абсолютно никаква производителност, а съм сигурен, че го правят това поне 2/3 от работния ден.
Не искам аз да работя за техните заплати.Да излизат като мен на пазара на труда и да правят нещо продуктивно и полезно за обществото.
Само че вашето мързеливо, тъпо поколение, живяло само във върл комунизъм не може да му уври акъла, че трябва и да се бачка и произвежда нали?
efta
Рейтинг: 434 НеутралноДо коментар [#47] от "petergriffin":
Абсолютно съгласен!!
Paolo Di Canio
Рейтинг: 1018 Неутрално[quote#47:"petergriffin"]тютюнджията ще се помъчи да си намери ново препитание[/quote]
В БГ, сега?!? Ти, човече къде живееш? Не утопизъм, ми не знам какво... То хора с баси дипломите и квалификациите стоят без работа - ти тютюнджиите и жепейците... Според мен бъркаш ти.
petergriffin
Рейтинг: 488 НеутралноДо коментар [#26] от "péro":
The things you own end up owning youБрат ми, драгите протестиращи не четат Капитал, още по-малко дигиталната му версия.Драгите протестиращи, ако изобщо четат, разгръщат Уикенд или Телеграф.
А там им казват, че е редно да продължават да не мислят и че железницата до Павликени (примерно) им се полага, както им се полага въздуха и водата.
Искам да кажа, че драгите ни сънародници са толкова глупави, че дори не могат да осмислят загубата на БДЖ и пазарните принципи.
enero
Рейтинг: 381 Неутрално"...Около 1 000 железничари и граждани участваха в митинга в Горна Оряховица под мотото: "Не на разрухата в Българските железници""
.Айдее, започна се с типчно носталгичната чугунена мантра от типа на "Демокрацията унищожи селското стопанство" . Без да се отчита факта, че не става въпрос за "убииство" ,а за "погребение" на вече загинал отрасъл.
Не ми е драго, че закриват. Още по-малко, че уволняват хора, които с нищо не са виновни за състоянието на БДЖ.
Но ФАКТИТЕ трябва да се гледат трезво! Ето, едно трезво предложение: съкращавате администрацията в министерства и паряменто, продавате държавните БМВта и ще съберете пари за БДЖ, които ОБАЧЕ не да харчите по губещи линии, а по преструктуриране и реформи в отрасъла.
Готово.
cinik
Рейтинг: 2692 Неутрално[quote#16:"0bi"]БДЖ-то е занемарено до степен човек да го е страх да се качи в тези изпоцапани с графити вагони. Видът им е сякаш са ги изкарали от някоя ЖП морга. И интериорът им е съответстващ. [/quote]
Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!Вчера написах нещо по този повод. Тези политици, синдикалисти и "редовни пътници", изправили се да защитават допотопна техника в жалко състояние и хигиена са всъщост подобията на циганите, които протестират против разрушаването на техните колиби, построени по деретата и речните корита. Играчка със сигурността и подигравка с достойнството на клиентите е това, да сме наясно.
Dimitar Trifonov
Рейтинг: 221 НеутралноДо коментар 42 След Вили ХАУС доиде Никито Василев които загроби жп транспорта с Дизепо и Сименс а Йорданчо Мирчев озорпира Транспортната комисия за 2 мандата и не допусна нищо да се промени и ето ти го Бат Боико Така че всички вкупом са за оправяне Но железницата си беше бърз евтин и най-сигурния транспорт България
Dimitar Trifonov
Рейтинг: 221 НеутралноДО коментар49 Защо мислиш че и в железниците не работят хора с по 2 -3 дипломи за висше образование вероятно не по леки от твоята но не работещи това което са учили и това което трябва да работят а спуснати отгоре Пример Владимир Владимиров Ивайло Московски и тн и тн
dedo pepo
Рейтинг: 1238 НеутралноЖелезниците ще пребъдат,
тия некадърни управляващи-не!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Starec
Рейтинг: 750 ВеселоЩе се повторя - с извинение.
ПоздравиНещата са елементарно прости. Не може и не трябва едно икономическо нещо (БДЖ) да го товариш със "социални функции" и то да оцелява. Трябва следното:
1. БДЖ трябва да си станат самоиздържаща се и печеливша дейност. И никакви социални етикети и дивотии. Соцът свърши - още преди 24 години. И никакви субсидии от общите ни данъци.
2. Ако някоя община поиска БДЖ да и вози работници, ученици, баби и дядовци - да си плати. Може и специален влак да им се организира - срещу заплащане. Ако иска някое предприятие - също. Ако държавата иска БДЖ да вози безплатно/с намаления всякакви ученици, дъртаци-пенсионери (като мен), служители и пр. - да си плати по ценоразпис.
3. Общата държавна субсидия за БДЖ да се предаде на М-во "Социални грижи" - тя е такава по смисъл и предназначение, а то да я разпределя надолу по разните ведомства - според преценените им транспортни нужди.
***
Така изведнъж БДЖ ще се окаже в пазарна ситуация, ще ликвидира всичко излишно и ще почне да печели.
***
4. Уволнените - някаква засилена еднократна помощ - пак обаче от Социалното.
5. Някаква начална еднократна държавна инвестиция на БДЖ за старт - ОК. А може и заем, както за всички икономически субекти.
*
Благодаря за вниманието. Хонорара ми - за превоз на бабите от Павликени.
Поздрави
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2269 Неутрално[quote#3:"chicago514"]Участниците в протеста на Централна гара поканиха премиера Бойко Борисов и целия кабинет да пътуват на 31 януари с влак до Банкя[/quote]
Libertarianism is just anarchy for rich peopleПреди три години имах това удоволствие когато Баце уреди ретролокомотив с по-нови вагони от края на соца за неделни разходки до Банкя и Обратно!
Малей ми качете го Баце да види какво е ....
....ромовете са окупирали релсите от двете страни от София до Банкя на всякъде незаконни сметища и полета с летящи найлони ! Тези гадости не се виждат от асфалтовия път.
Сова
Рейтинг: 434 Неутрално[quote#8:"biss Mark"]Както метрото облекчава движението в София, така и железниците могат да дадат живот и работа на много региони в България. [/quote]
Долу евроатлантическите ценности!Чакай ти железниците да дават живот на държавата!
bat_plamen
Рейтинг: 4249 Неутрално".............Жители на врачанските села Бели Извор и Криводол............"
Криводол е град за сведение на "Дневник"!Иначе от една страна е хубаво,че няма да се спират влакове и хората ,които са зависими от тях няма да бъдат поставени в нокдаун!Но остава проблемът ,че не се вижда как ще се започнат реалните реформи в БДЖ!Там състоянието е критично най-вече от гледна точка на непрекъснато спадащия поток пътници и все амортизирания парк на железниците?!
Сова
Рейтинг: 434 Неутрално[quote#26:"péro"]Драги протестиращи, аз знам кои са недоволните[/quote]
Долу евроатлантическите ценности!И аз знам! - Тея дето като влезе кондукора и пита "непроверени има ли?" се правят на приятно разсеяни!
Grizacha ot Razgrad
Рейтинг: 594 ВеселоДо коментар [#44] от "petergriffin":
БИЛЕТ 4лв.Монтана София.Не зная дали плува корабче в окото.
aytep
Рейтинг: 445 ЛюбопитноВ 21 век да не осигуриш на хората алтернативен превоз по маршрутите е, меко казано, простотия и липса на елементарна организационна култура! За БДЖ иначе - само добро!
Яба-даба-дуСова
Рейтинг: 434 Неутрално[quote#33:"virgin"]Там накъдето сме се запътили, Европа вече се връща. [/quote]
Долу евроатлантическите ценности!Колко струва билета за 200км с влак в Европа?
tt60
Рейтинг: 427 НеутралноДо коментар [#47] от "petergriffin":
Браво,пич!!!Адмирации!!!
Сова
Рейтинг: 434 Неутрално[quote#38:"eurogi"]180 млн лв субсидия за 2015.
Долу евроатлантическите ценности!По изгодно ще ни е,ако цялото БДЖ пътнически превози се затвори,на 6000 души персонал му плащаме заплатите,без да работят (около 45 млн.лв годишно) а за местата ,които остават без транспорт,да се субсидират малки автобуси за превоз.[/quote]
Билета София -Варна струва 33 лева.
По 45 места това прави 45*33=1485лева на курс.
в двете посоки общо:1485*2=2970лева
по 365 дни:2970*365=1 084 050 лева
за 40 милиона лева се осигуряват 40 пълни автобуса София-Варна и обратно ДНЕВНО! А не всеки пътува на такава дистанция!Смятайте за какви кражби и разхищение става дума!
Сова
Рейтинг: 434 Неутрално[quote#63:"aytep"]
Долу евроатлантическите ценности!В 21 век да не осигуриш на хората алтернативен превоз по маршрутите е, меко казано, простотия и липса на елементарна организационна култура![/quote]
Ами общините да си организират?! Какво чакат? Поредните заплати ли, докато копат на нивата си в работно време!
Сова
Рейтинг: 434 НеутралноДо коментар [#62] от "mentra65":
Долу евроатлантическите ценности![quote#62:"mentra65"]БИЛЕТ 4лв.Монтана София.Не зная дали плува корабче в окото. [/quote]
Не се карайте! Ето:
Данни за пътуването Маршрут За дата Разстояние
От гара/спирка: СОФИЯ 17/01/2015 158 км
До гара/спирка: МОНТАНА
През гара/спирка: БОЙЧИНОВЦИ
БВ7620, КПВ71221
Билети Тарифа 2 клас(лв.) 1 клас(лв.)
РЕДОВНА ТАРИФА 10.60 13.20
НАМАЛЕНА (50%) ТАРИФА 5.30 7.90
НАМАЛЕНА (50%) ТАРИФА* 5.30 6.60
ОТИВАНЕ И ВРЪЩАНЕ** 16.80 21.00
capricorn2014
Рейтинг: 434 ВеселоДо коментар [#47] от "petergriffin":
Петърчо, петърчо вземи си намери сериозна работа, вместо да чакаш дядо си да ти донесе нещо за хапване от монтана!
capricorn2014
Рейтинг: 434 НеутралноДо коментар [#52] от "cinik":
Чукчи писател, ти качвал ли си се в мотрисите сименс!
yanne
Рейтинг: 990 ЛюбопитноДо коментар [#10] от "biss Mark":
[quote#10:"biss Mark"]В Германия, Франция и Швейцария са тъпи и бедни затова предимно с влакове пътуват. [/quote]Ти пътувал ли си с влак там?!И ако си,как може изобщо да ги сравняваш с БДЖ?!Да си видял в Германия,например цяла смяна в депо да краде дизел или да пътува влак с по 5 души в купе?!
yanne
Рейтинг: 990 НеутралноДо коментар [#18] от "evkalipt":
[quote#18:"evkalipt"]А протестираха ли срещу кражбата на гориво [/quote]Не-те железничарите затова работят там.Имаше случаи-по месеци не взимали заплати,ама не напускат.И вход да им взимаха-пак щяха да ходят.Всеки,който иска и днес може да намери дизел на черно...
capricorn2014
Рейтинг: 434 НеутралноДо коментар [#72] от "yanne":
Янчо, янчо, ама несамо дизел бе те и ток крадат! Иначе ти купето знаеш ли за колко човека е, че зависи от купето, че повечето влакове вече не са с купета!
5149mich
Рейтинг: 1091 НеутралноДо коментар [#10] от "biss Mark":
В Германия междуградският автобусен транспорт е забранен със закон.
Virgin
Рейтинг: 701 Неутрално[quote#64:"Сова"]Колко струва билета за 200км с влак в Европа? [/quote] ckets.shtml?dbkanal_031=1&dbkanal_001=L01_S01_ D001_KSE0001_GoogleAdWords-Destination-KVM-Search_ LZ01&s_kwcid=AL!198!3!64923651084!p!!g!!berlin %20dresden&ef_id=VJnN-gAAAPPznhSy:201501171743 30:s
19 евро. Или 0,6% от средната работна заплата за Германия.
http://www.bahn.de/p/view/angebot/sparpreis/sparti
В България - 18 лв. (София - Плевен, 194 км.)
Или 2,3 % от средната работна заплата за страната.
gad
Рейтинг: 381 НеутралноХайде ,стига....Качете ги всички протестиращи на един влак и ги поразкарайте в развитите държави за да видят що е истински жп транспорт .Да попитат каква е цената на билетчето и тогава синдиците да им дадат предложение как това да стане при нас. И с колко персонал се работи,какви са вагоните, на колко време пътуват и много други въпроси. Правителството да не се прави на разсеяно,а да направи необходимите реформи.Хората, които не знаят за какво става дума нека да продължават да си живеят в собствения лагер.
Virgin
Рейтинг: 701 Неутрално[quote#72:"yanne"]по месеци не взимали заплати,ама не напускат.И вход да им взимаха-пак щяха да ходят.[/quote]
Ами това са учили хората - повечето са минали през жп техникум, след това във ВТУ "Тодор Каблешков".
Не очаквай да кандидатстват за работа в call center или за продавачи в някой mall (примерно в Мездра или Полски Тръмбеш)
biss Mark
Рейтинг: 1417 ЛюбопитноЧета коментарите и не мога да повярвам колко ниско е паднала мисловната дейност на българина.
Crede quod habes, et habes. Sed etiam melior, puto.Понеже БДЖ е в отвратително състояние дайте да я закрием. да я приватизираме за 1 лв. и някой другар да разпродаде имуществото.
Не ви ли мина през ума че единия милиард отишъл за спасяване на ПИБ можеше да отиде за модернизиране на БДЖ. Или че можеше всички виновници за сегашното състояние на БДЖ да са в затвора начело с Никиту Василев.
Ми да вземем да спрем и поддръжката на пътищата. Така и така са се превърнали в коларски пътеки и да караме каруци.
Вие виждали ли сте магистралите в Германия и Италия. Нищо общо с нашите. Да ги разорем тогава нашите.
Малоумници.
oex13531876
Рейтинг: 434 НеутралноНакрая влаковете ще заприличат на онези в Бангладеш - всички и всичко се возят, и никой не го интересува кой плаща !
Virgin
Рейтинг: 701 Весело[quote#71:"yanne"]Да си видял в Германия,например цяла смяна в депо да краде дизел или да пътува влак с по 5 души в купе[/quote]
В Германия няма шефове на железници които крадат за милиони, а с цел оправдаване на загубите да насочват вниманието към машинистите, които точат нафта за 50 лв.
А в Германия май няма и влакове с купета.
Но ако има, то 5 пътника в купе си е отличен load factor
nando
Рейтинг: 541 Неутрално[quote#79:"ТМаринов"]всички и всичко се возят, и никой не го интересува кой плаща [/quote]
дори този вариант е по-добър от това да оставиш хората без транспорт. През 21 век една европейска държава не може да остави хората си без алтернативен евтин и екологичен транспорт. Ясно е че всеки който има пари ще отиде с личен автомобил или такси(аз знам нотариуси и съдии, които плащат за 300-400 км такси). Но не може да оставиш СИРОМАСИТЕ закрепостени на едно място. Осебоно когато се отнася за работа, училище, за всекидневно пътуване!
bpcorp
Рейтинг: 908 НеутралноКолко тъжна и жалка държава сме?! До къде са стигнали хората - да протестират срещу спирането на влакове.
Сякаш това е най-важното, за което си струва да се протестира.
Сякаш осигуряването на жп транспорт е изконно право на българите, гарантирано от Конституцията.
pak_pitam
Рейтинг: 405 НеутралноДо коментар [#45] от "efta":
++++++++++++++++++++++++
абсолютно вярно !
cinik
Рейтинг: 2692 Неутрално[quote#70:"capricorn2014"]Чукчи писател, ти качвал ли си се в мотрисите сименс![/quote]
Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!Качвал съм се много пъти на тях, в немските региобани. Тук у нас рядко ми вършат работа, ако не се досещащ защо, ще ти кажа. Първо, не са достатъчно на брой. Не знам дали и 1/10 от разписанието се изпълнява с тях. Второ, пускат ги предимно като пътнически влакове. Тоест, за да стигна до Пловдив с удобното Дезиро, трябва да пътувам 1 час по-дълго от експреса.
Не знам има ли отсечка, по която хем влакът да е експресен, хем мотрисата да е дезиро. Ако има - кажи ми, защото живо ме интересува. Привърженик съм на железницата, ако не си разбрал. Фалитът, към който я водят, е умишлен и повтаря схемата на НЕК/БЕХ/Топлофикация София/ ВМЗ Сопот и т.н. Събрали са се, обмислили са как да направят нещата така, че дори перспективните направления да са на загуба, подкокоросали са синдикатите да им помагат, а опозицията го прави за без пари, защото не се осеща, че всичкото е театро и позовавайки се на синдикати, 5 баби по гарите и 3 критични репоратажа в медиите, нещата ще си продължат "по набелязания план"
fec32306340
Рейтинг: 394 Неутрално[quote#73:"capricorn2014"]Янчо, янчо, ама несамо дизел бе те и ток крадат! [/quote]
Ако имаше как и ток щеше да крадат.
fec32306340
Рейтинг: 394 Неутрално[quote#77:"virgin"]Ами това са учили хората - повечето са минали през жп техникум, след това във ВТУ "Тодор Каблешков". [/quote]
Не ме интересува кой за какво е учил, като няма работа по специалността да се преквалифицира.
Венцеслав Йонков
Рейтинг: 438 НеутралноДо коментар [#72] от "yanne":
А "профсъюзните" им лидери не са чували за това.
fec32306340
Рейтинг: 394 Неутрално[quote#78:"biss Mark"]Не ви ли мина през ума че единия милиард отишъл за спасяване на ПИБ можеше да отиде за модернизиране на БДЖ.[/quote]
Няма как да отиде докато имаме влакове с по 10-15 пътника. Само ако се спрат губещите влакове може да имаме модернизация.
fec32306340
Рейтинг: 394 Неутрално[quote#75:"virgin"]19 евро. Или 0,6% от средната работна заплата за Германия.
[/quote]
Да, но горивото, локомотивите и много други неща не са процент от средната работна заплата. На една цена са в Германия и тук.
nando
Рейтинг: 541 Неутрално[quote#88:"fec32306340"] Само ако се спрат губещите влакове може да имаме модернизация.[/quote]
А как точно изчисли кои са губещите влакове??? Я си представи, че от Карлово всеки ден до Пловдив пътува студент по медицина. След това си представи, че той открива лекарство за СПИН. Сега си представи, че този студент нямаше да завърши медицина, ако не са транспортните услуги на БДЖ(щото няма пари за квартира и режийни)??? Как ще изчислиш ПЕЧАЛБАТА с горното условие? Просто вие изчислявате печалба без да включвате всички елементи. Задачата на БДЖ не е ПЕЧАЛБАТА и НЕТНИ ПРИХОДИ в бюджета, а ТРАНСПОРТНА УСЛУГА! Да няма човек без възможност да пътува от точка А до точка Б.
fec32306340
Рейтинг: 394 НеутралноДо коментар [#90] от "nando": Не знаех, че БДЖ са фармацефтична фирма.
nando
Рейтинг: 541 НеутралноДо коментар [#91] от "fec32306340":
аз виждам, че много неща не знаеш, но това не ти пречи да си даваш мнението. Почети малко, проучи нещата и ще разбереш, че не всичко каквото хвърчи се яде. Чакай още един въпрос - автопарка на една фирма каква печалба носи като самостоятелно перо? Отиди попитай в някоя фирма и им кажи - абе вие знаете ли какви сте будали - защо ви е автопарк, за който харчите 1 млн на година. Ето ви обувки тръгвайте пеш да работите, посещавате панаири, срещи с клиенти, обучения и тн. Иди им го кажи БЕЗПЛАТНО - вярвай, ПАРИ ЩЕ ТИ ДАДАТ ДА СИ ЗАТВОРИШ УСТАТА!
bombov_saruyar
Рейтинг: 716 НеутралноДо коментар [#53] от "Dimitar Trifonov":
Ако по пътя напред, не помним как сме стигнали до тук, няма да стигнем там, за където сме тръгнали.Прекалено много имена знаеш за неграмотността, която демонстрираш. Явно си платен драскач.
yanne
Рейтинг: 990 НеутралноДо коментар [#73] от "capricorn2014":
[quote#73:"capricorn2014"]Янчо, янчо, ама несамо дизел бе те и ток крадат![/quote]Само да можеха...Преди време познавах един автомонтьор,който можеше да ме снабдява с дизел от БДЖ.Според тебе как идваше този дизел до него,а?!Ако можеха да носят тока в туби-няма съмнение и,че това щеше да стане
[quote#73:"capricorn2014"]Иначе ти купето знаеш ли за колко човека е, че зависи от купето, че повечето влакове вече не са с купета! [/quote]Знам какво е купе.Става дума за някои от закритите влакове,стигащи до села около Габрово-бяха по няколко души във вагона(щото не беше разделен на купета.)
yanne
Рейтинг: 990 НеутралноДо коментар [#77] от "virgin":
[quote#77:"virgin"]по месеци не взимали заплати,ама не напускат.И вход да им взимаха-пак щяха да ходят.- цитат на коментар #72 от “yanne”
Ами това са учили хората[/quote]Учили са да крадат дизел?!Може би..
yanne
Рейтинг: 990 НеутралноДо коментар [#80] от "virgin":
[quote#80:"virgin"]Но ако има, то 5 пътника в купе си е отличен load factor [/quote]Имах предвид вагон.Грешка ми е.та да те питам-има ли в Германия такова държавно "нещо"(не знам как да определя БДЖ) от което масово-почти целия персонал така да краде?!И да е раздут поне три пъти от необходимото?!
yanne
Рейтинг: 990 ВеселоДо коментар [#87] от "evkalipt":
[quote#87:"evkalipt"]А "профсъюзните" им лидери не са чували за това. [/quote]Не са я....
miho45
Рейтинг: 723 НеутралноДо коментар [#37] от "Dimitar Trifonov":
Ванчо е ясен,но защо всички управляващи след него не спряха " тоталния"разпад в БДЖ???Явно, не могат или по-точно не желаят.Минаха вече 14 години.....
Virgin
Рейтинг: 701 Неутрално[quote#96:"yanne"]от което масово-почти целия персонал така да краде?!И да е раздут поне три пъти от необходимото?! [/quote]
Откъде имаш данни, че почти целият персонал краде?
Аз лично познавам много железничари. Не знаех че са крадци, но щом ти казваш. Все пак е хубаво да покажеш някакви данни за кражби. Защото аз твърдя че кражби има, но те са на ниво ръководство. По стечение на обстоятелствата съм дочувал това-онова за Владимир Владимиров.
Virgin
Рейтинг: 701 Неутрално[quote#98:"miho45"]защо всички управляващи след него не спряха " тоталния"разпад в БДЖ???Явно, не могат или по-точно не желаят.[/quote]
Мога да ти кажа защо.
Всички шефове на БДЖ от времето на НДСВ до сега се назначават при условие че внасят в касичката на управляващата партия/партии, а заедно с това и в джобчетата на партийните лобисти. Разбира се една част от заделеното се прибира и от шефовете на БДЖ.